Nie ma w 100% skutecznego zabezpieczenia. Jak nie dadzą rady korkiem, to wywiercą dziurę w zbiorniku. Gdzieś, ktoś, kiedyś oferował urządzenie sprzężone z czujnikiem poziomu paliwa.
SDP3-> Konwersja
Miałem podobny problem z kodem EEC 4674 ,przetarty był przewód ,a dokładnie przedłużka przewodu zasilającego C282 , który łączy przewód giętki reduktora 4 (H28) z EEC3 kostką B (E67 pin 15 i 14) w EEC3 na ramie obok lewego zbiornika paliwa .
Masz problem z wyrównaniem paliwa połącz zbiorniki od dołu jak scania i problem znika.
Mała kulka jest w odpowietrznikach zbiornika paliwa, może kiedyś przy skręcie naczepa zahaczyła o odpowietrznik. W low deck scania z dużymi zbiornikami urwany odpowietrznik to normalna przypadłość.
Proponuję dedykowaną do samochodów SCANIA nakładkę antykradzieżową na wlew paliwa o śr.60mm z możliwością wyzwolenia alarmu w kabinie, na zewnątrz pojazdu oraz za pośrednictwem modułu lokalizatora GPS/GSM http://obrazki.elektroda.pl/4762370000_1... http://obrazki.elektroda.pl/7712224900_1...
Witam, miał ktoś podobny problem?? Scania V8 2000r kręci nie odpala? Przed awarią podobno nierówna praca i nagle zgasła, filtr paliwa zapełniony do połowy, szukać przyczyny od zbiornika najpierw?? Pomiędzy zbiornikiem a ręczną pompką jest jakiś elektrozawór
Kiedy wymieniałeś filtr paliwa, czy odpowietrzenie zbiornika działa. W Scanii euro 6 przeważnie pomaga wymiana filtra paliwa .
Tankuj więcej paliwa to nie będzie bardzo widać tego "oleju".
Masz wkład filtra paliwa tak?Po odkręceniu dekla z filtrem w środku jest taki plastikowy trzpień , wykręć go i dokładnie sprawdź czy nie jest pęknięty bo to jedna z przyczyn uciekającego paliwa z filtra jak i nieprawidłowego przepływu jeśli filtr jest zamknięty.Drugą przyczyną uciekającego paliwa z instalacji jest awaria zaworka zwrotnego w smoku. Tego...
Masakra z tą furą:( Przyczepmy się do tego dymienia. Odepnijcie na chwilę wydech. Nie jest to skomplikowana operacja, a wykluczy jakiś etap. Czy i jakie turbina buduje ciśnienie? Czy do zbiornika wraca przelewem nadmiar paliwa?
Witam. Co moze być przyczyną dymienia na błekitno? Najbardzij przy zmianie biegów i delikatnym dodawaniu gazu. Zadnych błędów, moc ok. oleju ani płynu nie ubywa. Na zbiorniku paliwa w okolicy wydechu biały nalot.
Sprawdz czy nie cofa się paliwo do zbiornika, w smoku jest zaworek, hpi ma dwa zasilania i dwa powroty dlatego jest zaworek.
Na pierwszy rzut oka to w xpi zobaczysz podwojny filtr paliwa i szyne common rail. W pde jest jeden filtr paliwa no i pompowtryski. A tak ogolnie to xpi euro 5 ma egr i nie ma adblue natomiast pde nie ma egr ale ma adblue co rzuca sie w oczy od razu bo jest widoczny zbiornik. No ale moze jakis handlarz zalozy do xpi zbiornik od adblue i bedzie mowil...
Ciśnienie 5,5 bara na wolnych obrotach jest prawidłowe natomiast na 1700 obrotach 5,1 to za mało. Stawiałbym na pompę paliwową ale w pierw zajrzał bym do filtra paliwa i zbiornika czy nie ma tam syfu na dnie.
Witam serdecznie wszystkich. Otóż mój problem polega na tym iż wskaźnik paliwa jest cały czas na full choć w rzeczywistości tak nie jest. Co może być tego przyczyną.? Od czego zacząć szukać. Autko to Scania 124 1997r Dodam jeszcze że zaczęło się to po montażu sondy paliwowej i gps-a w zbiorniku. Pozdrawiam wszystkich i czekam na wasze pomysły.
witam czytam twój dawny problem ale nie znalazłem odpowiedzi z rozwiązaniem , a przytrafiło mi sie to samo , czy jestaes w stanie przypomnieć o było przy tej awari do naprawy ??? pozdrawiam Dodano po 42 mam bardzo podobny problem - pomocy r420 euro 5 nierówna praca na wolnych po paru minutach od odpalenia podmienione cewki od innego auta, zaworki listwy...
kolego sprawdz czy masz czysty zbiornik paliwa sprawdz jak wyglada filtr paliwa i czy caly uklad paliwowy jest czczelny
No właśnie nie wiem na czym polega to podgrzewanie paliwa w tym aucie... czy zima, czy lato zbiornik po chwili pracy na postoju jest tak gorący ze dotknąć się nie da... Wydaje mi się że podgrzewanie będzie przez radiator... Scania posiada chłodnice paliwa z wentylatorem i na wyjściu czujnik temperatury paliwa... w zależności od temperatury jest załączany...
Rozpinam wtyczkę przy zbiorniku i wystają 2 kable i mam zmierzyć pływak na rezystencje czy jak? tak, do tego sprawdź czy sygnał z pływaka dochodzi do licznika, o ile pamiętam żółty przewód pin 8 na liczniku w pionowej żółtej kostce. Na pełnym zbiorniku powinno być ok 7V.
Bardzo dobrze, przynajmniej ten element wykluczyłeś. Teraz sprawdź zaworek przelewowy na listwie(pisałem) i ściągnij dekielek smoka przy baku- tam lubi być przerdzewiała metalowa rurka. Możesz też założyć tekelana bezpośrednio do zbiornika od popki i test czasowy powie, czy warto się tym punktem zajmować. W pompie głównej paliwa też są zaworki jak pamiętam.....
Witam. ogrzewanie sie włącza ze 3 minuty pochodzi Jeżeli silnik nie pracuje usłyszysz podczas tych 3 min zpecyficzne "tykanie" to właśnie pompka. Znajduje się w okolicy zbiornika paliwa od strony ramy pojazdu.
Jeszcze po jeździe w zbiorniku paliwa jest strasznie dużo oparów,pary ,mgły nie wiem jak to nazwać ale jest tego na tyle dużo że nie widać nic do srodka
Mam teraz inny problem. Nie działa ogrzewanie postojowe. Na zegarze-sterowniku po wciśnięciu przycisku >direct start< po krótkiej chwili pojawia się napis E40. Ustaliłem, że ten błąd oznacza zwarcie w obwodzie pompy paliwa. Gdzieś wyczytałem, że należy sprawdzić przewody z przodu kabiny, że obok sterownika hamulców jest jakaś wtyczka lubiąca...
Tulejka wielkości takiej by się zmieściła we wlewie. Zabezpiecza wlew byś na stacji paliw paliwa tam nie wlał. :) Wyciągnij czujnik poziomu i drugim magnesem poszperaj po dnie zbiornika.
Tak była, na serwisie, stwierdzili, że pompa. Sprawdzę. A pytanie czy jak do zbiornika dam powietrze , pokarze mi na przewodach nieszczelnosc ? Mogę któreś szybkozlocze jest złe i dlatego tak się dzieje
Witam, mam problem związany ze wskazaniami paliwa. Scania 94L 310 z roku 1998. Przy włączeniu zapłonu wskazówka od razu wychodzi poza skalę max nie zależnie ile paliwa jest w zbiorniku i czy czujnik jest podpięty czy też nie. Próbowałem podpiąć inny czujnik ale jest to samo, bezpieczniki wszystkie są całe. Miał ktoś może taki problem, bądź posiada schemat...
Przy wlaczaniu zaplonu ( kontrolek ) lekko drgnie skazowka od wskaznika paliwa. wymieniany byl zbiornik paliwa i po krotkim czasie zaczely sie problemy. Wczesniej nie chcial pokazywac ponizej 1/4 zbiornika. Czy mostkujac piny na plywaku zmieni sie odczyt na wskazniku?
Witam Do sprawdzenia jest w pierwszej kolejności smok paliwa a dokładnie zaworek,który jest zamontowany w smoku(ameliniowa rurka część ssąca) Trzeba podlączyć się z powietzrem do nypla odpowietrzającego na obudowie filtra paliwa i wpompować 3 bary ciśnienia do układu ważne jest aby nie pompować wiecej niż te 3 bary.Większe ciśnienie może uszkodzic smok....
Taki przeciętny nie podejdzie ale jakiś żul albo złodziej na pewno. Sam mam dwa samochody i notorycznie ginie mi paliwo ze zbiorników raz zostawiłem dwie scanie na zakładzie strzeżonym myślałem że będzie bezpiecznie i co rano się okazało w zbiornikach sucho. Tak samo pod domem paliwo ginie z aut w nocy, jak masz sitko w baku to koledzy potrafią wywiercić...
tak, dokładnie taki sam. pochodzi z 5 min na wolnych i kuleje. podmieniłem cewki, zaworki zwrotne paliwa na listwie i filtrze, przewody dolotowe na krótko z pompy do zbiornika, żeby wykluczyć zasysanie powietrza przed pompą i nic. filtr paliwa zmieniony. na obrotach większych ładnie pochodzi, jak na wolnych to z pięć minut i zaczyna stukać, jakby na...
Parametry elektryczne i obroty są ciągle monitorowane- nieprawidłowość wyświetli błąd i ogrzewanie po przedmuchaniu zostaje zatrzymane. Zmierz temp. na wylocie dmuchawy i obserwuj jak pracuje pompka i czy podaje paliwo, pytanie i le jest w zbiorniku paliwa? Jest też opcja, że nie działa u ciebie diagnoza na wyswietlaczu, odłacz pompkkę i sartnij piec-...
A czy przy wymianie filtra nalałeś czystej ropy do obudowy tego filtra? Poluzuj przewód paliwowy ostatniego wtryskiwacza i wtedy spróbuj odpowietrzyć. A może w zbiorniku paliwa jest za mało, wtedy też nie zassie. Ja u siebie w renówce premiumce raz pompowałem pół godziny puki zassało.
Witam mam problem z webastem scania r, zapala po którymś razie podczas odpalenia kopci na biało na panelu zapala się HEEATER, sprawdziłem kod błędu ATA 152, po zapaleniu grzeje dobrze nie wyłącza się. Zauważyłem, że problem nasila się przy małym stanie paliwa w zbiorniku. Dodano po 2 Myślałem że paliwo cofa się z wężyka wstawiłem zaworek zwrotny nie...
Wyciągnij pompę paliwa kora jest umieszczona w zbiorniku i zobacz czy sitko w pompie nie jest zasyfione. Miałem już dwa takie przypadki i sitko zasyfione było.
Ja miałem taką sytuację, wymieniłem filtr paliwa i samochód odpalał na plaku tylko. Przez 2 tygodnie męczyłem się z odpalaniem. Samochód stał w garażu, bo montowałem zabudowę na niego więc nie mogłem zrobić dłuższej przejażdżki co zalecał mechanik. Wkoncu zrobilem przejazdzke 40 KM i na tempomacie chodził przez 2h. Wjechałem do garażu, zgasiłem go...
Nic nie rozumiesz, powraca to co zostało pobrane pomniejszone o wartość spaloną przez silnik. Tutaj wraca wiele więcej niż wychodzi, ale że nie paliwa, (chciało by się) to musi to być kompresja. Silniki HPI mają specyficzne sterowanie wtryskiwaczy za pomocą paliwa i czasem tam jakiś zaworek kontrolny przepuszcza. Dodam, że to auto puszcza kloce czarnego...
To jest sposób stosowany prze zemnie od lat (zalanie filtra). Uwaga, w Scani jednorazowo można kręcić rozrusznikiem aż do 30 sek. Potem przerwa kilka minut, najlepiej 10. Zwykle 30 sek starczy do odpalenia. Lepiej jest kręcić 1 raz 30 sek, niż kilkanaście razy po 10 sek i bez skutku :) Następny wspomagacz, to podanie samostartu w rozsądnych dawkach,...
Możesz jeszcze sprawdzić czy w układzie pneumatycznym nie ma oleju ( zbiorniki powietrza ) lub czy paliwo w zbiorniku nie zmieniło barwy.
Witam błąd 72 Włącznik ciśnieniowy lub czujnik ciśnienia czynnika chłodzącego Włącznik ciśnieniowy/czujnik ciśnienia czynnika chłodzącego zarejestrował wartość poza dopuszczalnym zakresem. Zwarcie lub przerwa w obwodzie przełącznika ciśnieniowego/czujnika ciśnienia czynnika chłodzącego. Może również występować usterka samego przełącznika ciśnieniowego...
Witam , Problem dotyczy Scanii 124/380 Po rozgrzaniu traci moc i gaśnie. wczoraj sprawdziłem błędy, i w EMS wyświetlał 3 Errors: 4,14,1. Po rozruchu zimnego silnika zauważyłem objawy jakby zapowietrzonego układu paliwowego przejrzałem przewody paliwowe i usunąłem nieszczelność w kości przewodów paliwowych na zbiorniku paliwa. Skasowałem Błędy EMS. Dzisjaj...
A gdzie nie jest za pompą? Wszędzie, ale są takie MANY, gdzie jest odstojnik seperator na stronie ssącej, poza tym Mercedes Actros nie zasypia gruszek w popiele i robi cos w tym kierunku: system filtrujący Mahle, jest tam ochronny filtr wstępny W celu ochrony mechanicznej pompy przed większymi zanieczyszczeniami ze zbiornika, jako filtr wstępny montowane...
Na diagnostyce w ASO Scania powiedzieli że jest uszkodzony zawór EHAP -został wymieniony(ale bez cewki) na drugi nie dało to rezultatu czujnik ciśnienia doładowania -wymieniony na drugi z zamiennika trochę lepiej ale to nie to co było i mówili że turbo bo nie ładuje sprawdzone i nie ma co się czepić do turbiny zawór przelewowy sprawdzałem ale tylko...
zamontuj przepływomierz lub sondę w zbiorniku i będziesz wiedział ile auto pali. Ewentualnie zamień kierowcy korki do zbiornika puść go w długą trase i jak będzie wracał niespodziewanie skontroluj. wtedy zobaczysz jak Ci będzie mówił że z wiatrem i z pierzem jechał dlatego tak mało spaliło ;p
Na jakiej podstawie kolego radzisz 420?,Tak sie składa ,że 420 u mnie jezdziła ten sam rocznik i obiektywnie stwierdzam 380 lepsza bo:bardziej zwinna,moc mimo niby 40 kucy różnicy na niekorzyść to jednak pod górkę 420ki wąchały dym,spalanie porównywalne.Jeśli scania to seria4 pdebroń boże hpi a jeśli chodzi o wyższą normę emisji spalin to tylko scania...
Zobacz w tym temacie http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic15... post nr 176 i fotografie....nie miałeś cyfr w lewym dolnym rogu ??? moje zdjęcie się przydało... a mój problem pozostał bez echa. Ponawiam więc prośbę: Cyt: Witam , Problem dotyczy Scanii R/380 Po rozgrzaniu traci moc i gaśnie. wczoraj sprawdziłem błędy, i w EMS wyświetlał 3 Errors:...
Jeszcze jedno ważne w tym układzie paliwowym. W przewodzie ssącym od zbiornika do złącza na zaworze EHAB nie wolno montować dodatkowej pompki ręcznej ani zaworu zwrotnego (dioda), lub ssawki z zaworkiem. Takie sawki są stosowane do układów DCI i UPEC. Zabezpieczenie przed cofaniem paliwa zapewnia szczelność zaworu przelewowego (nadciśnieniowego). Dobrze...
Tak, piszę o cewkach bo chyba wszystko inne zostało sprawdzone: szczelność, intercoolera, ciśnienie paliwa, wtryski(komputerowo), doładowanie powietrza, czujnik doładowania sprawny, egr nowy, smok w zbiorniku czysty, woda z intercoolera spuszczona, dławik górski działa poprawnie. Objawy to nierówna praca silnika, brak mocy, duże spalanie, "twardy" klang...
Zbiornik w środku jak nowy a o tym smoku podpowiedziałem w serwisie żeby podali paliwo na krótko z bańki i nadal wywala błąd 135.Gdyby był problem z zasilaniem paliwa to może ciężko by odpalała a ona pali bez problemu a błąd pojawia się tylko na wysokich biegach bo to manual.Jak wywali błąd do dziwnie chrapie turbina przy odjęciu gazu jakby kaszlała...
APS 185 Nagłówek CAN Usterka Brak komunikatu temperatury albo nieprawidłowy komunikat temperatury z koordynatora lub ICL2. Przyczyna •Uszkodzony czujnik temperatury zewnętrznej (T27). •Niewiarygodna komunikacja CAN •Usterka obwodu szyny CAN. •Usterka w koordynatorze lub ICL2. Uwagi Gdy czujnik temperatury działa, nie ma to wpływu...
odma znajduje się z tyłu silnika u góry przy głowicy 6 cylindra To jest silnik V, ale i tak z tyłu. Filtr ad blue jest ukryty w części zbiornika mocznika i trzeba odkręcić 4 wkręty plastikowe chyba , zdjąć plastikową osłonę- klucz do odkręcenia filtra, bodaj 30. Scania zawsze miała wirówkę, którą trzeba rozebrać i wyczyścić, jest centralnie pomiędzy...
Brak lub zmienne wskazania poziomu paliwa , czujnik na stole pomiar rezystancji z wynikiem 7 do 15 kΩ , demontaż i wszystko jasne ,korozja ścieżek drukowanych na płytce drabinki oporników wskazujących poziom .Ponieważ obok był dawca , który wskazywał dobrze lecz miał nieszczelne kanały paliwowe szybki przeszczep i oryginalny smok uratowany dzięki...
Panowie, dobrze było by sprawdzić komputerem to ciśnienie paliwa. Program serwisowy pokazuje również odchylenie od porządanego ciśnienia przy danych obrotach. A metoda prób i błedów to na początek wrzucił bym przewody paliwowe bezpośrednio z pompy do zbiornika, a następnie sprawdził smok czy się nie zacina bo w HPI często się to zdarzało i tworzyło...
Witam.Problem ciągnika jak w temacie,zaniża temperaturę płynu chłodzącego,stanu paliwa jak i ciśnienia powietrza w układzie.Wszystkie wartości są zaniżone o około 30%(tzn przy pełnym zbiorniku pokazuje 3/4 poziomu paliwa,przy temperaturze 90.C mam trochę ponad 60.C a ciśnienie tuż przed zbiciem zaworu pokazuje nie całe 6 atm)Pytanie moje jest takie...
ciekawi mnie ten zawór zwrotny,bo po wymianie filtra paliwa,nie można zalać obudowy wkładu bo natychmiast napęd wymiata do zbiornika,w efekcie trzeba kręcić po kilkanaście sek ,aby zapalić motor,.Ja akurat mam na to sposób -zalewam garnek do pełna i szybko zatapiam wkład,jeszcze szybciej zakręcam dekiel,druga osoba tylko na to czeka przy stacyjce,w...
W smoku na zbiorniku też jest zawór zwrotny który lubi paść i paliwo cofnie się do zbiornika. Niestety nie można go wymienić , trzeba wymienić smok.
Jak wspomnial "pytajek" w pierwszym poscie ,webasto sie uruchomilo ,ale nie grzalo ,nie wydobywalo sie nic z rury wydechowej.Wiec nie wiem skad ten blad przegrzanie ( chyba ,ze pytajek czegos niedopisal ,albo przeoczyl ). Nie patrzac na blad .... Chodzilo z 10 minut..... wyglada na to ,ze nie ma zadnych bledow elektrycznych ( z bledami wogole by sie...
spalanie poprawiło się o 4 litry - z 37 na 33 ...ale dopiero po WYMIANIE JEDNOSTKI STERUJĄCEJ SILNIKA i żaden serwis Scanii na to nie wpadł, tylko człowiek - magik, do którego mogę podać kontakt na PW ( jeżeli wyrazi zgodę ) Teraz znowu spalanie skoczyło o + 4, z info uzyskanego w Scani dowiedziałem się, że : CIŚNIENIE NA WOLNYCH OBROTACH POWINNO BYĆ...
Ja bym w pierwszej kolejności zrezygnował z tego serwisu. U mnie w R420 problem był i chyba jestem na dobrym tropie żeby go zlikwidować - poczytaj : http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... W Dafie XF95 miałem takie objawy jak wspominasz - na pusto i z lekkim ładunkiem było ok, odpalał bez zarzutu, wolne obroty równe, ciśnienie...
Witam Mam problem z tym autem. Samochód tylko na 3,4 i 5 biegu jak złapie minimalną nierówność to mimo trzymania równo pedału gazu zaczyna robić dość uciążliwe "kangurze skoczki" czyli przyspiesza i zwalnia .Jak wiedziemy przy robeniu kangurów na idelanie równy asfalt to kangurki maleją aż znikną i jest ok. Jedna nierówność (garbik,koleina ) i zabawa...
Witam, nawet jesli sam zrobisz instalację LPG to mija się to z celem bo nie zmniejszysz kosztów tylko je zwiekszysz. Powód; brak mozliwośći księgowania zakupu LPG bo nie ma do tego formalnej podstawy, w dowodzie rej. widnieje: olej napędowy. Pomijam już sam fakt posiadania atestu oraz legalizacji owej instalacji. Mam 2 znajomych z taksówkami ON+LPG...
WItam , znowu walczę z autem i znowu potrzebuję pomocy . Wczoraj rozkręciłem cewki paliwowe w scanii r420 hpi euro5 2007 rok żeby sprawdzić czy się nie porozkręcały bo auto na wysokich obrotach pod ciężarem sprawia wrażenie jakby silnik dostawał drgania i brakowało mu siły no i były ok tzn w dwóch ruszając trzpieniem w cewce wyczułem jakby się troszkę...
przygod ciąg dalszy, na tą chwile jestem po wymianie zaworu bezpieczenstwa, pompy wysokiego cisnienia i pompy wstepnej, zawor V120 rowniez wymieniony, jedna rurka od fitra miala wyciek, wymienilem ją na nową. odpalenie scanii po przerwie dluzszej niz godzina jest mozliwa tylko, po napompowaniu paliwa reczna pompka aż do oporu, kiedy juz odpali pracuje...
witam lepiej grzałka do zbiornika mam taką w scanii i jest ok pozdro T
Możesz jeszcze zrobić tak żeby odłączyć przewody zasilające od zbiornika chodzi o to żeby pominąć zbiornik , zorganizuj sobie bańkę z paliwem i bezpośrednio żeby pobierał paliwo z bańki i zmierz ciśnienie , może jakieś nieszczelności są w okolicach zbiornika lub coś ze smokiem jest nie tak.
Po kolei. Używanie w oświetleniu zewnętrznym pojazdów barw pojazdów uprzywilejowanych (czerwony, niebieski) jest raczej zabronione. Jakiś bardziej upierdliwy umundurowany może napisać za to kwita albo zabrać innego... Dodatkowo to światełko miga... Światło czerwone jest powszechnie używane tak jak i pomarańczowe, konsultowałem to telefonicznie z diagnostą...
To jeśli nie ma przyłącza do przyczepy i naczepy to szukaj koło zbiorników paliwa jak masz oryginalne oslony boczne i dodatkowo na przelotkach tylnych lamp w miejscu gdzie przewody przechodzą przez ramę.
Sprężarka nie napędza tak jak w Scania czy MAN. Powietrze było już wpuszczone do zbiornika, zrobione ciśnienie układ jest szczelny, a to nic nie dało, paliwo dalej ucieka powrotem. A czy pompka mechaniczna ma coś wspólnego z przelewem?
Dzieki za odpowiedz to bedzie wina powietrza w paliwie bo mam 5cm w zbiorniku a chciałem przejechać i auto sie przechyliło i pewnie pociagnoł ale dobrze ze sie całkiem nie zapowietrzył.
nie wykluczone że będę widział Ciekawe doświadczenie, naprawdę warto zobaczyć. Dla Scanii V8 16l wraz z fabrycznie montowaną hydrauliką w 2004 roku, napełnienie wszystkich układów (hydraulika siłowa, odpowietrzenie i napełnienie układu paliwowego (bez zbiornika paliwa), napełnienie i odpowietrzenie układu chłodzenia, układ wspomagania kierownicy etc.)...
Ja bym nie ryzykował. Kiedyś ojciec mi opowiadał jak PKS kupił jakąś większą ilość ON do autobusów po niskiej cenie ze zlikwidowanej jednostki wojskowej - paliwo ponoć 15 lat było w zbiornikach pod ziemią. Co się okazało Autosany i Jelcze chodziły normalnie a te nowsze Setry, Scanie, Volva stawały na trasie i zostawał sztywny hol do domu.
Witam, Przymierzam się do kupna ciągnika siodłowego marki Scania R480, silnik XPI (E5 bez adblue), rok 2010. W dowodzie wpisana jest masa własna 8500 kg co wydaje mi się dużo. Próbowałem zweryfikować to w serwisie, ale bezskutecznie. Mają jedynie masę techniczną wynoszącą 50 t lub maksymalne dop. obciążenia osi. Podobno oznaczenie MNA/XNA oznacza wzmocnioną...
scania paliwa scania paliwo zbiornik zbiornik paliwa paliwa toyota
bezpieczniki kierunkowskazów tyrystorowy moduł zapłonowy schemat prowadnica piła stołowy
przedwzmacniacz gitarowy przedwzmacniacz lampowy gitarowy
Naprawa elektroniki w wyrzynarce Metabo – diagnostyka, triak, kondensatory, szczotki Samsung 55MU6172 – reset Smart Hub w service menu, sekwencja Mute 1 8 2 Power