Witajcie, do tej pory byłem raczej czytelnikiem tego forum, teraz przyszedł czas na pisanie. 3 lata temu nabyłem Ursusa 355 w stanie wizualnym standardowym dla ciągnika który od kilku lat stał w stodole a do tego czasu obrabiał 2 hektarowe gospodarstwo. Zero modyfikacji, raczej utrzymywanie przy życiu czyli tylko przymusowe naprawy. MASKA: Gdy przywieźliśmy...
Jeszcze raz sprawdź wszystkie możliwe połączenia łącznie z uszczelką pod filtrem paliwa. Ewentualnie by wykluczyć pompkę ,podłącz jej zasilanie przewodem elastycznym prosto do zbiornika.
Witam wszystkich. Przepraszam z góry jeśli ten temat się już pojawił. A mianowicie może ktoś podpowie jak zdemontować zbiornik paliwa w Ursusie 360, Stary jest już bardzo skorodowany, co jakiś czas zaciąga syfu i po 10 min jazdy gaśnie a po zdjęciu przewodu od zbiornika paliwo bardzo wolno leci, ewentualnie jak co wyczyścić bez wyjmowania. 😁
Nie kopci, standardowo trochę dymu widać, zbiornik cxyst, ale paliwo jest w tym oddtojmiku i we filtrach też
Odpowietrzenie zbiornika paliwa drożne?
Kolego myslę że twój pierwszy post można było skrócić do 3 zdań, nie widzę sensu opisywania stanu prawno-majątkowego ciągnika czy jego aktualnych/poprzednich właścicieli. Odpowietrzenie tego silnika jest banalne, wystarczy pompować pompką i popuścić najpierw śrubke na klucz 8 na głowicy a następnie na kopułce. Po odpowietrzeniu ciągnik odpala a jeśli...
Jeżeli podczas pompowania ręczną pompką nie czujesz oporu i tzw. piszczenia to sprawdź zawór przelewowy. Znajduje się on po prawej stronie sekcji wysokiego ciśnienia śruba z podwójną nakrętką za jej pomocą przykręcony jest przewód prowadzący do zbiornika paliwa (powrót).
zlej paliwo - wypłucz zbiornik - nowm zalej szkoda sie babrac
Przy ręcznym odpowietrzaniu układu zasilania paliwo zawsze pójdzie w przelew i do zbiornika . Żeby pompa wtryskowa podała ciśnienie na wtryski , to trzeba obrócić jej wałem , czyli zakręcić silnikiem . :|
byc moze robi sie podcisnienie w zbiorniku, sprawdz odpowietrzenie.
Zauważyłem ten olej. Ponieważ mam go w filtrze paliwa i jak zajrzałem do baku paliwa, to widać, że paliwo jest ciemne i nie widać dna. Co dokładnie powinienem wymienić? Powrót nadmiaru z wtrysków idzie do zbiornika. Kiedy wymieniałeś olej w pompie wtryskowej?
Zobaczę z tą nową pompką bo też zauważyłem w 2 naszych c355 jak ciągnik odpale otworzę zbiornik z paliwem to widzę jak paliwo z powrotu do zbiornika pulsacyjnie tak jak by strzela a w tej po remoncie paliwo leci cały czas jak odpale to po ściance zbiornika leci. Dodano po 35 Tylko czym to może być spowodowane?
Paliwo się cofa do zbiornika, jeśli trzeba przepompować żeby zapalić. Wpierw do obejrzenia / wymiany pompka zasilająca, ta z tłoczkiem. Nie kapie rurką przelewową z pompy ? Regulator obrotów nie ma tu nic do rzeczy jeśli traktor gaśnie w trakcie pracy z wciśniętym gazem.
Dym z komina jest. Paliwo przelewa się do zbiornika. Jedna głowica założona nowa , druga używana ale sprawdzona. Zanieczyszczenia się nie dostały.
Z czystej ciekawości odpowietrz go jeszcze raz. Odpowietrz pompę. Popuść nakrętki od rurek na wtryskiwaczach i pokręć silnikiem. Przy okazji sprawdź czy leci paliwo przez filtry. Niektóre zbiorniki miały dołożony kranik z siatką filtracyjną.
W tym temacie masz zdjęcie jak jest podłączona ta pompa: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic33... i zdjęcie takiej pompy. http://static.elektroda.pl/attach/201705... Nie jest to najlepsze rozwiązanie dlatego je zmieniono wprowadzając zaworek ciśnieniowy do pompy, który dodatkowo odpowietrzał pompę wtryskową. Powrót z wtryskiwaczy...
Ten silnik tak ma. Zapewne efekt ułożenia kolektora. W końcu prawie 1 l na cylinder czyli sporo powietrza wciąga. A co do luzów to w dobrym tonie byłoby ustawić 0,2 mm na ssaniu i 0,3 mm na wydechu. Ja czytam głowica używana więc nie ma co siadać. Po prostu zakończ podziwianie jako, że już czas na prace polowe. Paliwo do zbiornika i wio. A do ogółu...
Witam, najprawdopodobniej masz źle ustawione zawory, ale proponuje zrobić porządny przegląd. wyczyścić wtryski, zregenerować pompę, a przedewszystkim ustawić zawory!to podstawa. jeżeli wyjmiesz już pompę paliwa to polecam wyczyścić zbiornik paliwa bo tam zawsze jakieś śmieci się znajdą. no i wlać porządne paliwo!!! pozdrawiam
Temat załatwiona jeden wtrysk lal i były ustawionena za duże ciśnienie A przelew jest słaby to do zbiornika trafią tylko paliwo z wtryskow A nie tak jak jest w c330
Jeszcze raz ustawiłem zapłon równo z punktem 0 (znaki się idealnie zgrywają). Ciągnik po podgrzaniu świec 10 sek. zapalił od strzała i wkręcił się od razu na obroty, jednak gdy po 6 godzinach (traktor był już zimny) chciałem go odpalić dla testu bez grzania świec (temperatura na zewnątrz ok 5 stopni) to zagadał od razu, jednak nie chciał od razu wkręcić...
Panowie dzięki za odpowiedzi, więc tak obecny kranik jest wykręcany, oryginalny kranik przedstawiony na zdjęciu poniżej ma mocowanie do baku 3/8 - 18 a potem wejście elastycznym przewodem paliwowym na 1/2 - 20. https://obrazki.elektroda.pl/9853405500_... Po co chcę wymienić kranik, bo po zakręceniu leci paliwo i jest to kłopotliwe podczas...
Do przejrzenia układ paliwowy,począwszy od wyczyszczenia zbiornika, do tej pory, aż pompując paliwo będzie bezproblemowo wracało do baku. Możesz wykręcić wtryski, sprawdzić jak rozpylają, ewentualnie wymienić końcówki oddać do ustawienia optymalnego ciśnienia wtrysku. I sprawdzaj poziom oleju w pompie, czy jest olej czy paliwo... może być już po niej....
Pierwsze uruchomienie: 1) Układ paliwowy - zlej stare paliwo i wyczyść zbiornik paliwa lub użyj zastępczego zbiornika ze świeżym paliwem, -wymień filtry wraz z uszczelkami: odstojnika , oraz wstępnego i dokładnego oczyszczania, odpowietrz cały układ po kolei, filtry oraz pompę, - wymień olej w pompie wtryskowej - wymontuj wtryskiwacze i oddaj do sprawdzenia....
Paliwo ci dobrze nie dochodzi, masz coś zapchane, patrz przewody od zbiornika i idź dalej po kolei aż do pompy, dmuchnij w przewód idący od zbiornika.
Ja zrobiłem remont kapitalny silnika założyłem pompe po regeneracji, odpalam i chodzi raz jak perkins a raz jak c-360 i to na 2 cylindrze tak marnie chodził. Zawiozłem pompe na reklamacje a dali mi drugą, na tej mi szarpie i faluje obrotami tak od 500 - 1000 rpm poniżej i powyżej tych wartości chodzi równo ale ciezko pali. Gdy go odpalałem po tygodniowym...
A jak się liczy kolejność cylindrów ? Zaczynamy od zbiornika paliwa czy wentylatora ?
Gdy jest zimno to olej w skrzyni biegów staje się bardziej gęsty przez co stawia większy opór trybom które są w nim zanurzone i tym samym rozrusznik potrzebuje więcej prądu żeby zakręcic wałem. I dodatkowo mozesz wymienić zaworek od przelewu paliwa w pompie paliwowej ponieważ może on byc wyrobiony i przez to nie będzie na pompie odpowiedniego cisnienia...
Skoro nie było filtrów to oczywiste że gdzieś się zapchało, szkoda czasu na dywagacje dlaczego nie sprawdziłeś po zakupie. Teraz trzeba szukać gdzie się zapchało, za koleją od zbiornika, poprzez filtry, pompkę zasilającą, aż do pompy wtryskowej. Jeżeli syf podwiesił zaworek w pompce zasilającej to pół biedy czyszczenie nie jest skomplikowane, gorzej...
Jak pompkę ręczną wciąga, to może być niedrożny otwór w korku zamykającym zbiornik paliwa. W takiej sytuacji ciągnik trochę przejedzie zanim zgaśnie. Objaw nasila się przy większym obciążeniu silnika. Poza tym jak koledzy wspomnieli najprawdopodobniej niedrożny jest układ paliwowy (kranik, wąż, odstojnik, pompka, filtry).
Łapiesz kombinerkami i kręcisz w lewo No weź ją wykręć kombinerkami, ale mniejsza z tym bo nie mogę zdjąć tego elementu coś się na tym sworzniu obraca, a razem z tym tego nie wykręcę bo przeszkadzają te końcówki od gazu nożnego i ręcznego no chyba ,że bym musiał odkręcić zbiornik na paliwo, a są jakieś inne sposoby. :D Ściągaczem może podejdzie mam...
5211 ma wspomaganie, ale jeśli chodzi o Tura to ma wąskiego (80 cm). Jeśli chodzi o C-360 to wspomaganie da się założyć i ładowacz ma szeroki. Do zetora lepiej lać paliwo bo ma zbiornik nisko. Wadą obu ciągników jest brak przedniego napędu... w niektórych sytuacjach byłby bardzo przydatny.
Bo grawitacji przy takiej różnicy wysokości od zbiornika do świecy kiepsko zdaje egzamin. Do tego jak dołączysz łatwość zanieczyszczenia zbiornika sprawność takiego rozwiązania maleje w bardzo prosty sposób do zera. A z filtra paliwa masz pod ciśnieniem tłoczone paliwo (nie wielkim ale wystarczającym) i super czyste. Płomieniówka nie ma super wielkiego...
Kolego binladentoja większość pomp wtryskowych, między innymi ta na moich zdjęciach nie potrzebuje paliwa pod ciśnieniem. Paliwo płynie ze zbiornika przez filtry do pompy. Filmu na razie nie będzie bo nie mam czym. Moja pompa rozdzielaczowa pracuje trzeci rok - silnik pracuje równo,mniej pali.
C-328 ma śmiesznie zasilaną pompę wtryskową. Paliwo pompowane ręczną idzie przez filtry na pompę wtryskową i wraca znów na filtry. Sama pompa wtryskowa nie ma przelewu do baku. Najlepiej było by to przerobić tak jak jest w 30-ce szeregowo czyli z zasilającej na filtry, dalej na pompę wtryskową a z niej przelewem do zbiornika. Pompując ręczną pompką...
Wziąłem się za remont drugiego ursusa 360, wał po szlifie nowe korwobody tuleje i tłoki, głowice po regeneracji, wtryski rozpylały więc ich nie dawałem, mam problem z pompa wtryskową zamontowałem ją z powrotem tylko że, na tulejce napędu pompy był z piłowany jeden ząbek i nie mogę wcale ciągnika odpalić przestawiałem o ząb do przodu i do tyłu, pompę...
dzięki za zainteresowanie ale tak mi się wydaje że jak by zbiornik był brudny to w odstojniku miałbym syf albo pliwo by w nim nie było a cały czas jest, fakt czasem musiałem go wyczyścić to zaczne od zbiornika, i jeszcze jedno gdy pompuję pompką ręczną to nie słychać jak paliwo się przelewa a wydaje mi się że tak powinno być, olej w pompie wtryskowej...
Zaworek zwrotny jest w pompie wtryskowej na powrocie ale to raczej nie on. 30-ka ma zbiornik wysoko nie ma prawa się paliwo cofać bo gdzie do góry? Sprawdzić go w każdym razie możesz. profilaktycznie zrób to co ci napisałem i spróbuj go przepompować pompka przed odpaleniem jak kolega wyżej wspomniał. Jeśli odpali normalnie to nic nie kombinuj tylko...
A paliwo znajdujące się w przewodach paliwowych nie może kapać z nieszczelności? Czy to się dzieje tylko w układach grawitacyjnych? Nieszczelność może spowodować cofnięcie się paliwa z jednoczesnym śladem paliwa na zewnątrz lub nie. Te ciągniki mają miarkę w zbiorniku paliwa więc wystarczy sprawdzać, lub wskaźnik paliwa. Co to za operator co nie sprawdza...
Witam Nie wiem czy to dobry pomysł.W ciężarówkach jest napięcie 24 V.Ja zmieniałem pływak w ursus 2812 na inny niż fabryczny ale w pełni regulowany.Można go przystosować do każdego zbiornika i jest pod napięcie 12V.
momencie kiedy jedno z kół zaczyna boksować, a ty swoim ciągnikiem jedziesz na biegu wyższym niż 1 nie masz szans na wbicie blokady. Nawet jeśli całą swoją wagą ciała obciążysz dżwignie blokady i jakimś cudem lekko zazębi się sprzęgiełko kłowe blokady, to po dosłownie ułamku sekundy blkada "wyskoczy" Oczywiście że masz rację Nie rozpisywałem się o...
Prawdopodobnie dzis skoncze instalacje or w ciagniku ursus c-330. W tym typie brak ogrzewania wodnego. Ze zbiornika glownego waz z paliwem poprowadze do mniejszego a dopiero z niego paliwo poplynie poprzez rurke miedziana owinieta wokol kolektora do pompy paliwa, pozniej do filtrow, rzedowej pompy wtryskowej i powrot do malego zbiorniczka. W ten sposob...
Pompa z korektorem dawki jest do silników turbo, czy przeróbka się opłaca policz sam. Do tego co wymieniłeś jest inny zbiornik paliwa, chłodnica, filtr powietrza
W perkinsie zasilanie świecy idzie z przelewu filtra paliwa po zaworku zwrotnym wkręconym w obudowę filtra. W ursusie można podłączyć zasilanie albo po pompce wstępnej albo na przelewie, słuszności rozwiązań nie będę oceniał. Ja mimo wszystko polecam zainstalować zewnętrzny zbiornik z paliwem. Rozwiązanie z zewnętrznym zbiornikiem ma wadę w postaci...
Guziczek przy gaźniku należy trzymać cały czas wciśnięty a nie pompować nim. To nie pompka jak w Ursusie, wciskając jedynie zatapiasz pływak, a paliwo spływa pod własnym ciężarem. Przewody paliwowe mam gumowe nieprzezroczyste więc nawet nie wiem ile w nich jest paliwa, w dodatkowym filterku paliwa nigdy nie ma więcej jak ok 50% jego objętości i chodzi...
Ludzie piszecie rzeczy o których nie macie pojęcia , Marioo stoisz koło traktora od strony pompy wtryskowej i co widzisz ??? Podpowiem pompa jest niżej jak zbiornik paliwa i jak to nędzne paliwo ma się cofnąć do zbiornika choćby chciało nie może przeciez ten układ przy pełnym zbiorniku działał by bez pompki zasilającej . Sprawdź zaworek przelewowy pompy...
Proste pytanie czy paliwo wraca do zbiornika powrotem? Słychać? Czuć opór na pompce ręcznej? Do wtrysków przykręcone są przewody wysokiego ciśnienia i niskiego-powrót. Możesz mieć problem tylko z pompką zasilającą, a przecież bez niej wtryskową nie da paliwa na wtryski.
Filtry paliwa nowe. wtryski wykręcałem i oba dawkują paliwo tak samo, pryska ładna chmara paliwa, nie ma kropelek. zbiornik paliwa czysty, ropa prosto z cpn-u z rosji, a pompka to ta ręczna sprawdzić? Na czym polega sprawdzenie tej pompki? Wszystkie podkładki miedzianie, układ odpowietrzony. Wtryskiwacze sprawdza się nie "na oko ", tylko na specjalnym...
Musisz mieć jeszcze czujnik paliwa w zbiorniku i dopiero sprzęgasz to z "zegarem" i stacyjką. Sam "zegar" nie będzie wiedział ile masz paliwa.
Kolego sprawdź zbiornik paliwa tam najczęściej coś wpada do kranika i oczko przy pompce na które nakładasz przewód paliwowy
Miernik do ręki i trzeba sprawdzić który przewód czujnika jest masą a który wychodzi z regulatora czujnika. Chociaż z czujnika powinien wychodzić jeden przewód . Masa zbiornika paliwa powinna być prowadzona inaczej.
Wybaczcie prosty język. jak przyciśniesz w 1,9 TDI to w 8 l/100km trudno się zmieścić. Jak masz mocniejszy silnik i z tej mocy chcesz korzystać to samochód spala więcej i to jest naturalny proces. Jedziesz szybciej dwa razy, opór powietrza rośnie 8 razy. Przyspieszasz 2 razy mocniej spalasz dwa razy więcej paliwa. Wielokrotnie przyspieszasz i hamujesz,...
Jak podłączam to po włączeniu kluczyka wskazówka idzie do końca i pokazuje cały czas pełny zbiornik
Witam. Mam kolejny problem z autem. Po usunięciu problemów z wtryskiwaczami i zamuleniu silnika powstał problem z odpalaniem rano. Posłużę sie fotografia znaleziona na forum. http://obrazki.elektroda.net/78_12662246... Taka sama pompa jest u mnie. Czyli Lukas. Najpierw zarżnięte były wtryskiwacze. To zrobiłem. Dodatkowo musiałem odłączyć i...
Wygląda na to że jest jakaś mała nieszczelność pomiędzy zbiornikiem a pompom. Trudna usterka do wykrycia gdyż nie ma tam ciśnienia. Można sprawdzić układ podciśnieniem.
Myślę że z tematem biegunowości i korozji bezpośrednio łączy się mała obecność na rynku urządzeń do elektrycznego zabezbieczenia przed korozją. Ok 20 lat temu często można było kupić takie rozwiązania przywożone z byłego zsrr. Teoria twierdzi że powłoka cynkowa na stali tworzy ogniwo elektryczne . Ogólnie znany jest też fakt wykorzystania zjawisk ogniwowych...
Mix to mix ,tylko z różnych szkół. W mojej to typowa konstrukcja palnik emulsyjny z emulsją powietrzną, wodną .Normalną konstrukcją jest palnik zasilany dodatkowo parą wodną, lub palnik zgazowujący olej w obecności katalizatora. Kolega Gripen ma rację woda w palniku na OP to kicha strzela i gaśnie.Palnik zgazowujący to inna bajka.Jeśli chodzi o emulsję...
Witam A filtry paliwa kolega sprawdził. Jaki olej napędowy masz w zbiorniku letni czy zimowy?
Oprawki kontrolek są jedno i dwu przewodowe pytanie czy są na swoich miejscach? Dla mnie nieważne jest czy na Ciebie pada, czy słońce śweci, tylko skąd masz masę do kontrolek. Pisałeś coś o zamykającej masce i zbiorniku (chyba paliwa), pamietaj blacha to "przewód masowy".
Witam. Wymieniłeś filtry paliwa? czy przewody paliwowe nie są zapchane i czy niema syfu w zbiorniku. ważne są też luzy na popychaczach zaworów. Odpalenie ułatwia dźwignia otwierająca zawory.
W tych ursusach to lipa bo zbiornik paliwa nad silnikiem i nie ma szybkiego dostępu do zaworów i ja na twoim miejscu sprawdziłbym luz zaworowy bo może nie domyka Ci któregoś zaworu. Mi case 1694 na lekkiej ziemi wychodzi 12l/hektar, a na bardzo ciężkiej 25 litrów ale orka 35-40cm.
Znalezione w internecie. NCBR: wodór to rozwiązanie współczesnych problemów branży transportowej Obserwujemy próbę odejścia od paliw kopalnych i zwrot ku samochodom elektrycznym. Wodór może być szansą na niezależność w sektorze paliwowym - mówi PAP Maciej Malski-Brodzicki, nadzorujący program "Magazynowanie wodoru" w Narodowym Centrum Badań i Rozwoju....
Zgasł bez możliwości odpalenia po odpowietrzeniu. Dym jaki leciał wtedy? Jak dobrze pamietam dym był czarny Dodano po 4 Układ paliwowy sprawdzony, rurka sprawdzona, nowy przewód paliwowy od zbiornika do pompki i dalej nic. Dzisiaj ustawione zawory bo trochę podparte były, przez jakiś czas ok a po przejechaniu 200 metrów znów to samo, totalny brak mocy...
Może już za póżno na poradę, ale może w zbiorniku coś nie tak i filtr jest zabity jakimś syfem?
świeca w U4514 jest świecą płomieniową Można sprawdzić jej działanie po wykręceniu śruby znajdującej sie obok świecy w kolektorze ssącym to że spirala się rozgrzewa nie znaczy że świeca działa może być uszkodzony zawór bimetaliczny lub zapchany przewód paliwowy, zapas paliwa dla świecy znajduje sie w specjalnej kieszeni w zbiorniku paliwa po załączeniu...
Trzeba wyciąć rurę w tylnej części i wspawać blachę na wzór baku 60-ki lub na bieżąco dopasować kształt do zamontowanej już kolumny. Bak 60-ki https://www.google.pl/search?q=c-360+zbi... Bak...
Lata produkcji 90-96 jest po zawale albo.po kilku w najlepszym razie tuż przed. możesz zadzwonić co i jak co się sypie itp. Zgaduj zgadula ? Case-y to nie ursusy czy zetory żeby co kilka lat zawały im leczyć.
Mariusz367 powiesz jak poradziłeś sobie w c330 z brakiem miejsca ? Pierwsze napotkane przeze mnie problemy to bliskość zbiornika paliwa . Wspomnę też o dźwigni zmiany biegów , że potem nie da rady operować wolnej skrzyni , ale na Twoich zdjęciach widać , że jest po przeróbce czyli bardziej zagięty .
Witam, Mam podobny problem jak kolega więc nie będę zakładać drugiego tematu. U mnie sprawa wygląda następująco. Silnik C-360 po remoncie maks tydzień lekko sobie pykał na delikatnych obrotach ale zaniepokoił mnie dym. Sprawdziłem poziom oleju i okazało się, że spuściłem 20l oleju z ropą. Mechanik doradził wymianę pompy zasilającej więc wymieniłem,...
może się okazać zapieczony wtryskiwacz (ale to rzadkość). Tak gdybając - a gdyby tak było, to trzeba wymieniać na nowy, czy można jakoś regenerować stary? Bo te co mam obecnie to są oryginały jeszcze z fabryki, więc chyba lepiej byłoby je zregenerować, jeśli się da, niż kupować zamiennik o nieznanej jakości... Dodano po 5 . U mnie pękło zaraz przy...
ursus paliwo zbiornik paliwa ursus zbiornik paliwo paliwo toyota
ekspres delonghi alarmy livebox router bezprzewodowo przekaźnik zakłócenia
przerywanie wydawania ekspres philips senseo
Stabilizacja obrotów silnika z prądniczką tacho Podłączenie EGR Opel Corsa C 1.2: Kwadratowe gniazdo, płaska wtyczka