Odpowietrznika nie ma w żadnym korku. Znajduje się po prawej stronie zbiornika z paliwem. Kabłąk jest przykręcany 2 śrubkami i pod nim mniej więcej w tym miejscu zobaczysz takie coś białe wystające obok tego będzie przewód paliwa.
W zbiorniku paliwa, w koszu smoka jest zaworek jednokierunkowy, taka czerwona gumka, jak jest nieszczelny, to paliwo cofa się do zbiornika i układ zapowietrza się
Jeśli paliwo robi się czarne to pierwsze trzeba zrobić uszczelnienie na pompowtryskiwaczach. Warto zajrzeć do zbiornika paliwa i czy kosz pompy jest czysty.
Może paliwo cofa się do zbiornika, w wyniku czego silnik się zapowietrza. Po dłuższej przerwie w jeździe autem zwróć uwagę, czy w wężykach (przezroczystych) przy filtrze paliwa nie ma pęcherzyków powietrza. Jeśli jednak będą, to usterki (nieszczelności) należy szukać w układzie paliwowym. Na forach znajdują się informacje dot. usuwania takich usterek.
Doszedłem do tego, że jeśli jest w zbiorniku paliwo powyżej połowy, to nie zapowietrza się. Jak jest zbudowany smok w zbiorniku? Czy są tam jakieś przewody, czy coś podobnego co może się rozszczelnić?
Pożycz od siostry suszarkę do włosów(jak nie masz siostry to od sąsiadki :D) i na zupełnie zimnym silniku ogrzej czujnik położenia wału i zobacz czy maluszyna odpala.Podobne próby zrób przy ogrzewaniu cewki i modułu.Wyeliminujesz w ten sposób "termiczne uszkodzenia" w/w elementów bo same oględziny czy pomiary multimetrami tego nie wykażą.Oczywiście...
Układ paliwowy zapowietrza się Niby na to wskazuje że problem z paliwem, ale zapowietrzania bym się nie czepiał, wszak w zbiorniku jest pompa paliwa elektryczna, jak by padła, to pompa mechaniczna nie jest w stanie zaciągnąć paliwa i auto by nie odpalało wcale. Tak na logikę jakaś diagnostyka rozjaśniła by sprawę i ograniczyła poszukiwania.
Przy okazji wstawienia filterka wstawiłem przezroczysty wezyk i przekonałem się że to jednak zbiornik paliwa się zapowietrza tzn robiło się podciśnienie i paliwo po chwili się zatrzymywało , zrobiłem malutką dziurkę w zakretce i to rozwiązało problem
Paliwo wraca do zbiornika(zapowietrza się)
sprawdź powrót paliwa do zbiornika, paliwo na wolnych wraca czy nie , jeszcze jedno odpowietrzenie zbiornika
Spada ci paliwo do zbiornika i układ się zapowietrza
Paliwo cofa do baku, filtr jest suchy. Musi być gdzieś nieszczelność - nie powstaje podciśnienie niepozwalające cofać się paliwu. Wchodzi powietrze i paliwo się cofa. Trzeba sprawdzić na szczelność wszystkie przewody paliwowe, także przelewowe z wtryskiwaczy, bo one nie idą do zbiornika, ale do pompy wtryskowej. To jest przyczyną, że w czasie robienia...
Chyba masz nieszczelny zawór zwrotny paliwa przy pompie wtryskowej.Na postoju paliwo spływa do zbiornika i układ paliwa sie zapowietrza. Jak dasz mu plaka to odpali , zaciągnie paliwo i chodzi.
włącza się dopiero po rozruchu silnika. Wczytałem się w instrukcję serwisowania VP44 i tam piszą, że pompka wstępna wcale nie zawsze występuje przy pompie VP44 (piszą, że tylko przy bardzo długich przewodach i dużej różnicy wysokości zasilania). Z tego wynika, że producent polega przede wszystkim na łopatkowej pompie przetłaczającej wewnątrz pompy...
W pierwszej kolejności musisz rozwiązać sprawę zbiornika. Paliwo z wężyka powinno intensywnie lecieć nie żadne tam kap, kap. Pamiętaj paliwo należy przechowywać w zbiorniku do tego przystosowanym! inne mogą się rozpuszczać. Sprawdź czy paliwo leci tak samo wolno bez korka zbiornika, może się zapowietrza zbiornik. Jeżeli posiadasz kompresor przedmuchaj...
Witam. Zwróciło moją uwagę wartość ciśnienia pompy spiętrzającej, u mnie w A4 2.0 TDI wynosi ona 1,3 bar. Z opisu objawów wychodzi na to, że raczej pompki trzymają, zaś paliwo urywa się po pierwszym odpaleniu. Co bym jeszcze zrobił: na początek wyrwał smok z baku, wyczyścił (to jest akurat ważne), następnie wymienił ori przewody czarne na przezroczyste...
A może silnik "wysysa" sobie całe paliwo z gaźnika i komora pływakowa nie zdąży się napełnić?? patrzyłeś pod tym kątem? Może zbiornik paliwa się zapowietrza, albo jest ustawiony za niski poziom paliwa w gaźniku w komorze pływaka.
Masz tam zapewne silnik OM904. Jeśli po odpaleniu kulał aż zgasł to masz chyba niesprawny układ paliwowy. Do sprawdzenia elektryka przez HHT. Świec tam niema, mogłaby być jedna płomieniówka w kolektorze. wtedy wystarczy zaślepić dopływ paliwa do niej. Gdyby to jej wina była, że zapowietrza układ. Na początek dmuchnij około 1 bar ciśnienia do zbiornika...
Witam Wprawdzie temat może być już nie aktualny, ale przeglądając go nasuwa się pytanie, dlaczego nikt nie napisał o możliwości zamiany wężyków podczas wymiany filtra paliwa, wtedy pompa zasysa paliwo z rurki którą nadmiar paliwa powinien wracać do zbiornika, a rurka ta jest umieszczona w zbiorniku wyżej od rurki ssącej paliwo i stąd ten problem, mało...
W VB diesel DTI DTH nie ma pompy paliwowej. Pompa Wtryskowa Bosch VP 44 sama zasysa paliwo ze zbiornika. O zapowietrzeniu tych silników napisano mnóstwo postów na forum VKP. Możliwe najprostsze usterki to nieszczelne,stare przewody przelewowe,uszkodzony filtr paliwa lub jego uszczelka, nieszczelność na przewodach,zasyfiony zbiornik itd. Proponuje poczytać...
Pewnie się zapowietrza (paliwo cofa się do zbiornika) i zapala, na tej reszcie paliwa z pompy... Nawet nieszczelności na przewodach przelewowych na wtryskiwaczach może być przyczyną... Do sprawdzenia układ zasilania paliwem...
Tak jak koledzy pisali wcześniej sprawdź dokładnie cały układ zasilania paliwem poczynając od zbiornika, czy się nie zapowietrza najlepiej na zewnętrznym zasilaniu z bańki. Masz pompę w zbiorniku? Jeśli tak to sprawdź czy działa prawidłowo, czy nie jest zapchana syfem.
Spróbuj założyć zaworek zwrotny na przewodzie paliwowym ,być może paliwo wraca do zbiornika i układ zapowietrza się.
Wymień filtr paliwa na poczatek, Może paliwo wraca do zbiornika i układ się zapowietrza Sprawdz swiece żarowe
Musisz wygrzebać piec na kanale i na otwartym sercu sprawdzić czy wszystko jest podawane. Tj. Sprawdź czy pompka na pewno podaje paliwo, możesz mieć złamany kruciec w zbiorniku i zapowietrza ci się pompka. Wykręć też świecę podłącz tylko do przewodów i zobacz czy rzeczywiście sterownik podaje na nią prąd i czy się rozrzaża do czerwoności. Pozdrawiam
Zmierz ciśnienie paliwa za pompą debata. Ciemne paliwo czy brudny zbiornik. Zapowietrza się czy nie chce zapalić - to dość ma duże znaczenie. Trzeba wyeliminować zapowietrzanie od strony wtryskiwaczy. Dodano po 2 Podkładki pod wtryski są specjalne ale dostępne w każdej sieci z częściami.
Zapowietrza się zbiornik, lub miałeś paliwo, bo czujnik poziomu też jest skopany. Kabelki, czyli np przy wtyczce nie kontaktuje za dobrze. Bez wyjęcia pompy i zabawy z pływakiem można sobie gdybać.
Zobacz czy jak się zapowietrzy zbiornik to czy po odkręceniu korka wlewu paliwa nie słychać charakterystycznego odgłosu zassania powietrza
Jak kolega pisał sprawdź węże na powrotach,oraz zaworek na filtrze paliwa częsta przyczyna zapowietrzania się vp44, oraz sprawdź czy pompa w zbiorniku pompuje paliwo bo jeżeli pompa jest zepsuta to poniżej 2/3 baku paliwa nie będzie podawała paliwa do kosza a vp44 będzie miała problem by zaciągnąć paliwo.
widze że kolega odwiedza różne fora z tym problemem odpowiedz prosta zapowietrza sie zbiornik i dlatego wysysa paliwo z pompy
Spróbuj starego sposobu i zasil nowy, zalany paliwem filtr paliwa z dodatkowego baniaka zawieszonego nad silnikiem. Do baniaka wlej paliwo z jeszcze innej stacji, np z BP (skoro jest podejrzenie o złe paliwo). Ponieważ w 2.0l tdci pompa wysokiego ciśnienia zasysa paliwo sama ze zbiornika (nie ma pompy podającej paliwo do filtra), to w układzie paliwowym...
Chciałbym odświeżyć temat. Uważam iż odpowietrznik w tym baku są błędnie zaprojektowane. Problem jest taki. spełnia się pierwsza komora paliwem przez co przez pierwszy odpowietrznik wypychane jest paliwo. Paliwo to blokuje możliwość wypchnięcia powietrza z drugiej cześci zbiornika. W tym samochodzie jest błąd producenta. Wężyki od odpowietrzników powinny...
Idzie zima więc wypadało by wymienić filtr paliwa. Zapewne tam jest nieszczelność (uszczelka i przewody) i paliwo schodzi do zbiornika. Silnik zapala na paliwie z pompy, następnie zapowietrza się zaciągając powietrze z filtra. Jeśli masz przewody paliwowe przezroczyste to łatwo zauważyć płynące w nich paliwo z powietrzem.
A paliwo swobodnie płynie ze szlaufika przy zakręconym korku zbiornika paliwa ? Może się zapowietrza. Jeśli nie zbiornik, ciękim drucikiem rozkalibruj delikatnie obie dysze, tą z oringami tylko wyczyść dokładnie igłą, tam jest otwór w mosiężnej części, tą dysze w komoże pływakowej lekko powiększ, ale minimalnie. Oczywiście jeśli masz zamiar kupować...
chyba zostaje pompa paliwa... Tylko, że jej tam nie ma... podłącz zasilanie wprost z butelki z paliwem, przez cały układ ale z pominięciem smoka w zbiorniku.
Sharan 1.9 TDI rocznik 2005. Pozostawiony na równym terenie odpala. Pozostawiony na pochyłym terenie nie odpala. Wymieniłem filtr paliwa i zawór zwrotny, dalej to samo. Dzisiaj znowu na pochyłym terenie nie chciał odpalić, przepchnęliśmy na równy teren, dalej nie odpalił. Ściągnąłem z filtra paliwa przewód wylotowy, rozrusznikiem kilka obrotów, sprawdziłem...
Gdzieś jest nieszczelność w układzie zasilania paliwem. Najczęściej zapowietrza się na odstojniku, ale do sprawdzenia jest wszystko od zbiornika do pompy wtryskowej.
Cofa się paliwo do zbiornika, najtaniej jest założyć zaworek zwrotny na przewód paliwowy :)
co do usterki kolego marinu to prawdopodobnie masz nieszczelny uklad paliwowy i paliwo wraca ci się do zbiornika i auto sie zapowietrza często odpowiedzialny jest za to regolator ciśnienia paliwa na listwie a co do reszty to może pompki chodzą odwrotnie i ssie przez przelew:D.trudno tak na odległość powiedzieć
Przedwczoraj robiłem clio z takim silnikiem, odpalał tylko na plaku. Przyczyną były spalone 4 świece żarowe. W tych samochodach w zbiorniku paliwa jest zawór zwrotny na rurce zasysającej paliwo, taka czerwona, elastyczna membranka, jak nie działa prawidłowo to układ paliwowy się zapowietrza i są trudności z uruchomieniem silnika
Oj kol. podczas zimy paliwo powrotem wraca do zbiornika-jest podgrzane-. Rano stygnie- podciśnienie-brak paliwa w pompie-? (miałem to w ,,sierce")
Pierwszy problem to termostat, drugi to po prostu za niski poziom paliwa w zbiorniku (jak sam piszesz poniżej rezerwy) i zapowietrzanie się układu paliwowego. Jak nie chcesz wymieniać pompy w zbiorniku (która lubi się uszkodzić jeśli notorycznie wyjeżdża się paliwo do zera), to unikaj jeżdżenia na rezerwie.
Od lat na działce raczej nieodwiedzanej zimą mam CO (grzejniki i podłogówkę). Układ otwarty zalany mieszaniną wody i zużytych samochodowych płynów chłodniczych w proporcji około pół na pół. Jeszcze nigdy mi to nie zamarzło. W domu używam głównie ogrzewania gazowego w układzie zamkniętym. Natomiast posiadam raczej rzadko używany piec węglowy pracujący...
Jeśli auto postoi 10-25min to paliwo cofa się z powrotem do zbiornika czy to może być wina zaworka zwrotnego?
Wymień membrany na nowe, sprawdź czy zaworek iglicowy wraz z dźwigienką pracuje prawidłowo, bo to właśnie przez to że się zawiesza może zalewać silnik. Co do gaśnięcia po 5 min, sprawdź odpowietrznik zbiornika paliwa, może się zapowietrza. Jak będziesz miał odkręcony gaźnik spróbuj dociągnąć śruby łącznika cylindra, lubi się poluzować w tym modelu,...
Możliwe że pompa w zbiorniku się kończy, albo Tandem się zapowietrza. Pompa w zbiorniku chodzi zawsze (słychać). Może puszcza powietrze z paliwem i dlatego "przerywa" lub nieszczelny tandem pcha powietrze w pompki. Zastanawiają mnie ujemne bipy im dalej od tandema tym większe, za niskie ciśnienie? Macie jakieś pomysły? Jak znajdę czas to wywlekę pompę...
Witam. Przyczyn może byś wiele. Tam jest pompa sterowana elektrycznie - może problem z zasilaniem. Sprawdzić czerwony przekaźnik pod deską bezpieczników. Jeśli nie chce zapalić na goracym silniku, a na zimnym pali - to typowy obiaw zużycia sekcji pompy wtryskowej. Towarzyszy mu "pływanie" wolnych obrotów na biegu jałowym. Kolejno - zapowietrzanie się...
Mam problem, zapala dobrze na ssaniu, po wciśnięciu ssania częściowo lub całkowicie gaśnie. Ponadto zapowietrza się zbiornik paliwa, gdzie jest odpowietrzanie?
Mam dokładnie taki sam problem (2008 Astra H 1.9 CDTI Z19DT) - paliwo cofa się do zbiornika/układ się zapowietrza. Po odkręceniu kranika spustu wody z filtra paliwa (już po kilku minutach od zgaszenbia) słychać zasysanie i nic nie leci. Polecam zamontować zaworek zwrotny na przewód paliwowy fi 8 - może pomoże, u mnie nic nie dało. Podejrzana jest również...
Może zbiornik paliwa się zapowietrza, jak znowu będzie gasł to poluzuj korek w baku, ewentualnie przedmuchaj mu kranik.
Witam... Problem wygląda następująco.. Gdy podłączony jest przewód zasilania paliwem ze zbiornika poprzez filtr i ręczną pompkę zapowietrza się. Pompa była rozbierana i uszczelniana. Nic to nie dało. Podłączony ze zwykłego zbiornika (bańki z krótkim przewodem) problem znika. Gdy założę przewód np 5 metrów i filtr po drodze, pompa zamiast paliwa zaciąga...
zapowietrza ci się układ paliwowy inaczej cofa się paliwo z powrotem do zbiornika . Odpala na chwile na tym co ma jeszcze w sobie pompa CR . Wymień wszystkie O-ringi na paliwowych przewodach plastikowych wraz z oringami na filtrze paliwa i sprawdź stan przewodów przelewowych i powinno pomóc.
Cześć. Prosze o poradę. Silnik sie zapowietrza gdy zbiornik osiągnie połowę. Paliwo z jednej komory schodzi do zera. Druga połowa jest maksymalnie pełna a silnik sie w tym momencie zapowietrza. Pompka była wymieniana dwa razy (na inną zakupiona na allegro). Ostatni raz wymieniali ją w ASO Volvo. Z allegro dgyz czas dostawy nowej był 8dni. Niestety po...
Odbija szarpak przy próbie rozruchu? Możliwe że ścięty klin - chociaż w tym modelu jest stalowy. Sprawdź luzy zaworowe, powinny być ustawione na ssący 0,15 wydech 0,2 mm. Wyreguluj linkę hamulca, tzn podciągnij ją przy silniku, powinna byś śruba z dwoma nakrętkami - możliwe że nie rozłącza wyłącznika zapłonu i jest brak iskry. Świeca mokra więc można...
Cofa się paliwo do zbiornika , jeszcze raz skontroluj prawidłowość montażu nowego filtra. Przekaźniki zostaw w spokoju!
Zawsze gdy mam takie problemy, że nie mogę znaleźć przyczyny, to po pewnym czasie zaczynam od początku, na świeżo, jakbym nie znał historii samochodu. Stąd moje pytanie, próbowałeś może dla przykładu pominąć stronę ssania paliwa? Nie znam zbyt dobrze Dafa, zwłaszcza XF106, ale spróbowałbym podłączyć swoje przewody (najlepiej przezroczyste) bezpośrednio...
Może miał ktoś coś takiego? Dziadek ma to samo w podobnym wynalazku. Tez paliwo wyciągane jest przez górę zbiornika. Jak jest mniej niż połowa paliwa w zbiorniku to układ zaczyna się zapowietrzać itd, silnik przestaje równo pracować, brakuje mocy. W tym momencie jak się podpompuje ręczną pompką to objawy ustają. Podejrzewam, że ta dziadowska rurka...
Wymieniłem filtr paliwa. Paliwa był pełen zbiornik i do pompy dopływało właściwym strumieniem. Jedynie co mogłem wcześniej zauważyć, to to, że układ się zapowietrzał i trzeba było podpompować pompką) Jeszcze raz wymienię paliwo ( coś kolor oleju napędowego po zimie przypomina herbatę z mlekiem). Pytanie pozostaje odnośnie sprawy cykliczności właściwej...
Być może zapowietrza się pompa lub zatkany wąż zasilający paliwem podepnij sobie bezpośrednio pod pompę jakiś zbiornik z paliwem (może być bańka tylko czyta bo to idzie bezpośrednio do pompy) zobacz czy to coś pomoże
W dieslu nawet jeśli będzie mała dziurka w przewodzie to już będzie się zapowietrzał. Skoro piszesz że na krótko jest wszystko wporządku więc może coś takiego być, pozdro
Niby nie powinny pojawiać się bąble w przewodzie paliwowym, ale w praktyce widziałem takie i jeżdziły. Najważniejsze czy rano jest paliwo czy powietrze? Jeżeli wymieniłeś obudowę filtra paliwa, to wyeliminowałeś główną przyczynę. Trafił mi się kiedyś Opel, który zapowietrzał się gdzieś wcześniej. Pewnie złączki przy zbiorniku, ale nie sprawdzałem, bo...
Włodek, w VB dti nie ma pompy niskiego ciśnienia. Paliwo zasysa pompa wtryskowa, w zbiorniku nie ma pompy wspomagającej. Jednak układ jest szczelny, nie zapowietrza się. Na powrocie, podczas pracy silnika paliwo wypływa bardzo intensywnie. Wiem że to pojęcie względne ale tu wydaje się że wszystko jest ok. Póki co zamontowany jest kolejny elektrozawór...
Kolego "qlist" przecież to silnik 2T, to w czym olej miał zmieniać chyba, że w przekładni tylnego koła. Przychylam się do informacji podanej przez poprzednika. Sprawdź też, czy zbiornik paliwa nie zapowietrza się (drożność korka wlewu) oraz stan kranika podciśnieniowego i ewentualnie (jeśli masz) filtra paliwa, które to podzespoły mają również wpływ...
Czyli to przez zbiornik paliwa? Przez cieknący zbiornik się układ zapowietrza? Na którym przewodzie kolega autor widzi te bąbelki?
Problem najczęściej jest w filtrze paliwa. Wkład paliwa nie zasłania otworku odpływowego do zbiornika paliwa. Ten odpływ z filtra powinien być zawsze zamknięty. Otwiera się wtedy gdy wyjmie się wkład od filtra paliwa, aby brudne paliwo z filtra mogło odpłynąć do zbiornika. Otworek jest na dole trzpienia na który zakłada się wkład filtra. Ta szeroka...
Problem rozwiązany już dawno, ale moze ktoś ma podobny wiec postanowiłem napisać ... auto nie odpalało na zimnym z prostej przyczyny ..... uszkodzony przewód łaczacy filtr paliwa z pompa wtryskowa (dziurka jak łepek szpilki) przez którą zapowietrzał się układ a paliwo cofało się do zbiornika ... .... wiec zanim zaczniecie ingerować w silnik, pompe,...
Witam 1,jeżeli są 2 zbiorniki i tankujesz do jednego to paliwo samoczynnie wyrówna się w obu kotłach pod warunkiem że są drożne i niezapchane smoki.
Witam..uważam tak samo jak Adam2007 zapowietrza się układ paliwa przez co paliwo cofa się do zbiornika , wszystkie objawy co napisałeś włącznie z siwym dymem na to wzkazują .Sprawdż dokładnie cały układ paliwowy....pozdr. Dodano po 1 przepraszam -sprostowanie ,,ADAM7009,, pozdr.
Po wielu bojach okazało się ze nie trzymała pompa paliwa w zbiorniku. Paliwo po prostu cofało się z powrotem do zbiornika. po wymianie pompy wszystko wróciło do normy. nawet zaworki zwrotne które montował mechanik nie przynosiły efektu.
Tzn. co rozumiesz przez zle zainstalowane? Na cos mam zwrocic uwage? Za filtrem paliwa..troche dalej, jest "złodziejka" w obiegu, potem jakis reduktor cisnienia i webasto, tyle... Przez ostatnie pol roku, gdy samochod stal nieuzywany 1-2 dni ryzyko, ze zastrajkuje gwałtownie roslo..Nawet jak mu sie zdarzyło, to krecilem, zaskakiwal po 2 minutach i nie...
gimak napisał: Też dokładnie nie wiem jak to nazwać. Ja to nazywam zawór ciśnieniowy, albo bezpieczeństwa. Ma zadziałać jak ciśnienie przekroczy określoną - ustawioną wartość. To jest szkodliwa porada, kocioł na paliwo stałe, instalacja otwarta, a ty chcesz instalację zamknąć - w skrócie radzisz autorowi wątku by sobie bombę w domu zainstalował. Kolego...
Ok., moim zdaniem zapowietrza się nadal, cofa się paliwo do zbiornika. Wystarczy dosłownie minimalna ilość i już trzeba ostro kręcić. Dwie główne przyczyny to; - wypracowane zaworki mechanicznej pompki podającej, podczas pracy pompka jeszcze podaje paliwo, ale w warunkach statycznych paliwo przesącza się przez nie do zbiornika. Te zaworki mają pełnić...
Zapowietrza się w czasie pracy - prawdopodobnie nieszczelny układ zasilania paliwem - od zbiornika do odstojnika i dalej do pompki. Jeśli traktor traci moc, to może być zapchany otworek w korku wlewu paliwa. Objaw ustąpi po odkręceniu korka. W takim razie trzeba oczyścić otworek. Kranik też może nałapać śmieci i paliwo będzie kapać jak krew z nosa zamiast...
W dawnych dieslach to oznaczało uboga mieszanka. Zapchane przewody paliwowe : sitko w zbiorniku , filtry paliwa lub zapowietrzanie się układu paliwowego a to już jest poezja któryś uszczelniacz na pompie lub przewód. Jeżeli w tym modelu nie ma pompki elektrycznej w zbiorniku to w akcie desperacji przed filtrem można założyć taką tzw. gaźnikową 0,6 BAR.
Jak zdejmę przewód przy zbiorniku to paliwo leci samo nie musze nic robić i leci dość mocno. Tak że myśle że tutaj jest ok.
Powiem tak jak trawersy nie pomogą to masz na 100% nieszczelność w pompie wtryskowej.Miałem tak samo uporałem sie z tym zakładając do zbiornika pompkę wstępną od omegi 2.5 td kupioną na allegro za 85 zł.Odrazu mówię ze nie może być od benzyny !! Podłączyłem ja pod rozrusznik jak kręce to pompuje paliwo i juz tak dwa lata smiga bez problemów.
Pytanie jeszcze mam takie ? Czy zostawić ten ostatni filtr , który był wymieniony po wymianie pompy po przebiegu 500m ? Czy zamontować wstępny + już nowy filtr ? Skoro test ci wyszedł -paliwo nie zmieniło koloru i brak bąbelków powietrza. To znaczy że masz szczelny układ paliwowy -olej juz się ani spaliny tędy nie dostają do układu paliwowego. Teraz...
Sprawdź może zasilanie paliwa z pominięciem zbiornika,i filtra.Podłącz zewnętrzną bańke z ropką,zalej pompe,odpowietrz na pompie i nakrętkach wtrysków i jazda!Powodzenia,jak dla mnie zapowietrzanie zasilania w paliwo,lub koniec pompy po stronie niskiego ciśnienia(łopatki).Druga możliwość to imobiliser który otwiera zawór start na pompie.Pzdr.
kolego Pioart mam inną pompę wtryskową i zasilającą motor mam 20V, tą co dodałeś jest od 10V. Zasilanie idzie bezpośrednio pod termostat u góry nad pompą wtryskową mniej więcej, od tego dopiero idzie na filtr główny i z niego już na pompę wtryskową. Dodam zdjęcie jutro jak to wygląda. Przez smok w zbiorniku mógłby się zapowietrzać? jakby mocno był zasyfiony...
Witam. Juz kiedyś opisywałem ten problem ale moge jeszcze raz. Dodano po 12 świece grzeją do 50 stopni temp silnika a kontrolka na liczniku zaświeca sie tylko do 5 stopni temp silnika. jest wada fabryczna w tych silnikach w układzie zasilania, jeżeli przewody przelewowe sa popękane na końcach to paliwo po kilku godzinach cofnie sie do zbiornika i pompa...
Witam, mam problem z silnikiem Yanmara o oznaczeniu 4TNV98T-GGEH. Silnik odpala od strzała po czym po 3-4 minutach gaśnie, filtry wymienione, olej w normie, zbiornik zalany świeżym paliwem. Pompka wstępna wymieniona i działa, bo ją słychać, że pcha paliwo. Po wyłączeniu, odpala na przycisk, nie zapowietrza się. Macie pomysł w czym może być problem?...
Mam Webasto DW50 z dwoma węzykami paliwa. Masz piec ze zbiornikiem "przelewowym " podłączanym pod przewód powrotny pompy paliwa silnika. Wszystko będzie działać . Nie będzie żadnego błędu pompki. Możesz nawet zawiesić wyżej zbiornik zasilający. Musisz też wprowadzić na górze zbiornika przewód wyjściowy (pieca ), żeby piec nie zapowietrzał się.
Proponuję zacząć od rzeczy najprostszych związanych z układem zasilania paliwem - istnieje prawdopodobieństwo zasysania powietrza lub zapowietrzania się układu paliwowego po długim postoju. _ Szczelność przewodów paliwowych - zbiornik - pompa wtryskowa - wtryskiwacze. _Wymienić filtr paliwowy ( stan paliw ogólnie znany, a szczególnie po zimie i dodatkach...
Jeszcze raz sprawdź wszystkie możliwe połączenia łącznie z uszczelką pod filtrem paliwa. Ewentualnie by wykluczyć pompkę ,podłącz jej zasilanie przewodem elastycznym prosto do zbiornika.
Witam Kilka dni temu kupiłem golfa 3 1,9 tdi 110 ps. Podejrzewam że silnik działa w trybie awaryjnym ponieważ brak mu mocy oraz miga kontrolka od świec ale mniejsza o to. Przejechałem nim około 150 km i zaczął się zapowietrzać, wymieniłem filter paliwa oraz wężyk zasilający ( ze zbiornika do filtra ), Gdy zaleje cały układ paliwowy silnik pracuje normalnie...
Jeżeli masz zawór na filtrze to nie powinno się cofać nawet, jak uwalony jest ten w pompie. U mnie takim samym problemem co prawda w 1.9D było to, że był założony lipny filtr paliwa FILTRON przez którego to paliwo cofało się do zbiornika, a zimą to w ogóle nie było jazdy... Skup się raczej na samej pompie.
W szustej klasie było o naczyniach połączonych - tak paliwo będzie wracać do zbiornika , śrubkę blokady masz z przodu na torksa a zworek ciśnienia z góry na specjalny klucz ale da się odkręcić płaską dziesiątką .
Na takiej samej zasadzie jak wyciągasz wino z balona wężykiem albo paliwo ze zbiornika. Jak nie ma napowietrzania zbiornika to w momencie przelewania tworzy się lewar który wysysa wodę z instalacji. Nie całą oczywiście ale na tyle dużo żeby skutecznie zapowietrzyć układ. Poszukaj na forach- wielu przerabiało ten problem
Powodów tej usterki może być wiele, ale na początek przypomnij sobie kiedy wymieniałeś filtr paliwa. Ponadto z uwagi na nadchodzącą zimę sprawdź, czy świece żarowe są sprawne pomimo, iż obecnie silnik tdi nie potrzebuje jeszcze "grzania". Sprawdź np. przed rannym uruchomieniem silnika, czy nie cofa się paliwo do zbiornika, a jeśli tak, to poszukaj przyczyny...
Pęknięta rurka w baku-smok ma najczęściej objaw zapowietrzania po zejściu poniżej pewnego poziomu paliwa w zbiorniku. Filtry paliwa jak i odstojnik czyste? Czyszczenie odstojnika to nie tylko wylanie syfu z niego. On ma w sobie 2 elementy filtrujące. Możesz także odkręcić przewód z baku do odstojnika i zobaczyć czy w śrubach łączących nie ma ciał obcych...
Słynie też z problemów z zapowietrzaniem z powodu zbyt wąskiego przelotu paliwa przez pewną rurkę w smoku. Podczas, gdy paliwo w pompie ogrzewa się do temp. ok. 25°C, ogrzewacz kieruje cały nadmiar paliwa do baku, co z kolei powoduje konieczność z pełną mocą zasysanie paliwa ze zbiornika i utworzenie sporego podciśnienia. Może sprzyjać to zapowietrzaniu...
Silnik GGP SV150 3,5 KM Jest to chińszczyzna nie najgorszej jakości, mało się psuje, jedynie linki hamulca często się rozciągają i nie da się odpalić (oczywiście jako że kupisz silnik to linkę będziesz miał z poprzedniej kosiarki i na pewno jakoś dopasujesz). Wały mocne, rzadko od uderzenia w przeszkodę ulegają skrzywieniu, klin koła wentylatora stalowy...
Zapowietrza się gdzieś układ paliwowy. Auto na podnośnik i szukać... Dokładnie tak, zasilanie paliwem pompki pieca przerobić na ujęcie bezpośrednie ze zbiornika i po kłopocie.
Tak w zbiorniku jest pompa paliwa. pompa vakum je podaje Jakie ciśnienie wytwarza ? Pierwszy raz wystąpiła ta usterka? że w wężu od paliwa nie ma ropy W którym wężu ? Coś było ostatnio robione z układem paliwowym ? Temperatury jakie widzi ? Świece żarowe sprawne ? Jakieś błędy ? Mało prawdopodobne w tym silniku żeby paliwo się cofało, raczej układ się...
A zdarzyło sie panu np brak paliwa w zbiorniku? Bo się wtedy pompa zapowietrza i wtryski
aa Ok, odpalenie z pominiecięm filtra paliwa / przewodów / zbiornika , rozumiem, że da jednoznaczną odpowiedź , czy pompa wtryskowa jest OK, czy przyczyna leży przed pompą , czy za pompą może dokładniej... czy pompa w LTku może zapowietrzać układ ? Czy jej konstrukcja to uniemożliwia?
Muszę poprawić kolegę "svavecone " bo ciśnienie przy sprawnym zaworze utrzymania ciśnienia w pompie ma wartość 5-6 bar. Paliwo które w małej ilości pokazuje się na przelewie podczas pompowania pompką ręczną jest normalne. Jeśli pompa paliwa zębatkowa jest podpracowana to na wolnych obrotach może nie uzyskać podanego ciśnienia ale przy wyższych obrotach...
witam , mam problem z żukiem lublin 91rok 2.5 Diesel Andoria silnik, otóż pompa wtryskowa była regenerowana, zbiornik z paliwem wymieniony wraz z tym zaczął się układ zapowietrzac, dostaje powietrze, jest tak samo jak u kolego czasem zdycha i pod górke całkowicie gasnie, czym moze byc to spowodowane... nie mam sił juz
to jest diesel niema prawa zalewać paliwem, a takiej pompki się nie montuje, albo się układ zapowietrza , albo coś jest z pompą wtryskową, a jeżeli już montujesz coś takiego to od razu musi mieć przelew do zbiornika żeby nie robiło za dużego ciśnienia bo paliwo zacznie wywalać przewodami przelewowymi na wtryskach
jesli sie zapowietrza to ja bym na pierwszym miejscu upewnil sie co do tego paliwa a jesli paliwo jest zimowe to zobaczylbym czy gdzies w zbiorniku,przewodach lub w filtrze nie ma wody i czy nie zamarza i czy na filtrze nie robi sie juz maselko z paliwa
zapowietrzać układ paliwo zapowietrzać pompa paliwo zapowietrzać układ paliwo peugeot
hotpoint zmywarka grzałka nvidia sterowniki karty graficznej rozgrzeje przerywa
pioneer zdalne sterowanie ustawienia sterownika pieca gazowego
Citroën C4 Picasso - Czarny główny wyświetlacz i sygnał dźwiękowy Jak przywrócić odbiór kanałów w telewizorze lub dekoderze