https://motobanda.pl/yamaha-xvs-1300-v-s... Poczytaj.
Zwróć wagę na czujnik ciśnienia doładowania (od tego powinieneś zacząć) czy nie jest zaolejony. Znajduje się na wierzchu w poprzecznej rurze nad silnikiem po prawej stronie zaraz przy zbiorniku z płynem wyrównawczym do chłodnicy. Wykręć i wymyj z oleju i dopiero szukaj innych przyczyn. Wcześniej o tym pisałem. Pozdrawiam.
czytając pytając oglądając każdy mówi że upg głowica Nie przerabiałem tego osobiście. Wg mnie, pisałem o tym wcześniej, że przy przedmuchu na uszczelce głowicy, przy otwartym zbiorniku wyrównawczym lub odkręconym korku na chłodnicy, po odpaleniu zimnego silnika (zamknięty termostat) poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym lub w chłodnicy pojedzie od...
na początek możesz spróbować zrobić parę razy przygazówkę z otwartym korkiem chłodnicy. Czy masz zbiornik wyrównawczy płynu chłodniczego?
Faktycznie koło akumulatora jest zbiornik wyrównawczy. Korek z napisem DANGER jest od chłodnicy, tam wlej płyn chłodniczy.
Ja bym sprawdził czy pompa wody ma wydajność. dwa - co załącza wentylator ? Czujnik na chłodnicy czy sterownik silnika. Jak nagrzewa się chłodnica w stosunku do silnika ? Czy chłodnica ma dobrą drożność ?
Ja tam proponuję tak: Nagrzać silnik, otworzyć zawór nagrzewnicy, ostrożnie poluzować opaskę na dolnym krućcu chłodnicy (podstawić jakąś miskę) i wysunąć (zdjąć) wąz, odkręcić kork ze zbiornika wyrównawczego żeby płyn zleciał. Wąż idący do chłodnicy odegnij w dół żeby spałynęła max. ilość "płynu". W układzie może zostać niewielka ilość "płynu" w pompie...
ZBIORNIK PŁYNU WYRÓWNAWCZEGO DO CHŁODNICY
1 ... BRĄZOWY ... Masa 2 ... ZIELONY ... Wskaźnik temperatury płynu chłodzącego 3 ... NIEBIESKO/CZARNY ... Wskaźnik poziomu paliwa 4 ... NIEBIESKO/ZIELONY ... Kontrolka rezerwy paliwa 5 ... BRĄZOWO/CZARNY ... Kontrolka niskiego stanu oleju 6 ... CZARNO/CZERWONO/FIOLETOWY ... Zasilanie + 12V 7 ... BIAŁY ... Kontrolka świateł drogowych 8 ... RÓŻOWO/CZERWONY...
termostat wymieniony, wentylator nadal się nie włącza, po wejściu w ustawienia można sprawdzić temperaturę płynu i przy 110 wywala płyn przez zbiornik wyrównawczy,
Autorowi zapewne chodziło o czujnik obecności płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Może autor się wypowie, czy odróżnia chłodnicę od zbiornika wyrównawczego, na dnie, którego znajduje się czujnik poziomu płynu.
Sprawdź poziom płynu w chłodnicy i w zbiorniku wyrównawczym. Wygląda to na termostat ale napisz mi jeszcze czy po godzinie stania czy jazdy rusza się wskazówka?? Jeżeli podczas jazdy to faktycznie zastaw chłodnicę jakąś tekturą tylko wsuń ją pomiędzy chłodnicę a przód autka i zwróć uwagę na wentylator aby przy ewentualnym włączeniu nie był zablokowany...
A dotykałeś przewodów chłodnicy, czy oba są gorące?
Dziękuję za odpowiedź. Tak myślę, ale chyba to nie przejdzie, gdyż przelew chłodnicy (tuż pod korkiem wlewu plynu) otwiera się tylko w chwili wzrostu ciśnienia w układzie chłodzenia. Inaczej, odszczelnia się dół korka na sprężynie celem przelania płynu do zbiorniczka. Tutaj nie ma typowego zbiornika wyrównawczego. Najwyższym punktem jest wlew w chłodnicy.
Pierwszy to zbiorniczek płynu do wspomagania. Tamte od chłodnicy i zbiorniczka wyrównawczego.
Ale uzupełniam płyn na zimnym zalewając w chłodnicy pod korek i jednocześnie aby w zbiorniku wyrownawczym było w połowie pomiędzy minimum a maksimum? I co dalej? Bo dziś po jeździłem na razie z 5km i znów wywala razem z powietrzem płyn z chłodnicy do zbiornika wyrównawczego
Oto ciekawy opis "climatronic" ze Skody Oktawii, bardzo zbliżone układy, jak to w grupie VAG (niestety w j.niemieckim). Poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym chłodnicy OK?
Sprawdź poziom oleju w silniku oraz płynu w ukł. chłodzenia. Dawno temu dzwoni kumpel ze chyba kończy mu się sprzęgło, bo czuć jakiś smród po dłuższej jeździe. Mówię; przyjedź, zobaczymy. Przyjechał, wsiadam do auta (Atos) i już miałem pewne podejrzenia co do tego smrodu i wiedziałem że to nie sprzęgło. Otwieram maskę i w nos buchnęło mi smrodem przegrzanego...
Może napisz jaki silnik itd.Poniżej nasz schemat.Odpowietrzasz układ wlewając do zbiornika wyrównawczego płynu i odkręcasz odpowietrznik przy chłodnicy ,aż zacznie swobodnie płyn lecieć. http://obrazki.elektroda.net/68_12634839...
W każdej ciężarówce układ chłodzenia jest ciśnieniowy, żeby np. nie powstawał proces kawitacji i temperatura wżenia trochę się zwiększa . Korek pod ciśnieniem W szkole uczą nas, że w miarę spadku temperatury wszystko się kurczy, a wmiarę wzrostu się rozszerza. I to jest prawda także wobec wody ipowietrza, czyli głównych elementów wypełniających układ...
Nie mam pojęcia po co taka konstrukcja zbiornika płynu. Możliwe że skoki poziomu płynu mogą być wywołane konstrukcją układu chłodzenia i tym, że nagrzewnica jest powyżej silnika. W takim układzie powinny być stosowane zaworki zwrotne przed spływaniem płynu z nagrzewnicy do chłodnicy. Bez niego poziom płynu w chłodnicy na uruchomionym silniku byłby niższy...
Nie wiem jaki masz silnik - ja mam K4J. W moim jest jeden punkt odpowietrzania na obudowie termostatu (śrubka M6), ale już za termostatem (w stronę chłodnicy). Na chłodnicy odpowietrznika nie mam i w chłodnicy zawsze zostaje pęcherz powietrza. Nie ma on większego znaczenia na temperaturę silnika, ale ma na twardość węży po nagrzaniu silnika i jeżdżenie...
Problem polegał na tym, że w zbiorniku wyrównawczym był płyn a chłodnica była pusta gdyż przewody od zbiornika do chłodnicy były pozapychane - stąd auto łapało wysoką temperaturę i skakały obroty. Wyczyściłem przewody i uzupełniłem chłodnicę płynem i wszystko już jest w porządku.[/GVideo]
Z reguły biały dym po uruchomieniu (przy zimnym silniku) w jakimkolwiek silniku i nierówna praca świadczą o spalaniu płynu chłodniczego czyli uszkodzonej uszczelce pod głowicą lub pękniętej głowicy. Sprawdź najpierw dwie rzeczy: 1) czy w zbiorniku wyrównawczym lub chłodnicy płyn nie gazuje (o ile jest taki zbiornik bo budowy ursusa nie znam ale jutro...
Pytanie czy jest jakiś specjalny sposób żeby dobrze odpowietrzyć cały układ czy zwyczajnie poprzez zbiorniczek wyrównawczy dolewać z czasem płynu,gdzieś czytałem że najlepiej wlewać poprzez korek u góry odpowietrzający w chłodnicy lub nagrzewnicy węża :?: :?: Lać tylko do zbiornika, samo się odpowietrzy, po jakimś czasie dolać płynu.
mechanik odkrecil na goracym silniku (zrobił może z 5km) zbiorniczek płynu na zgaszonym silniku, poziom plynu podniósł się do tego stopnia że zaczął się wylewać, wg mnie to normalny objaw ale wg niego uszkodzona jest uszczelka pod głowicą, Nie znam układu chłodzenia w tym samochodzie, ale jeżeli układ ma poduszkę powietrza celowo pozostawioną w układzie...
Tak z ciekawości to po co? W 30-ce role zbiornika wyrównawczego spełnia górny zbiornik chłodnicy. Ale jeśli już chcesz to podłączasz pod przelew przy korku. trzeba tylko sam korek uszczelnić.
Wężyk z chłodnicy do zbiornika wyrównawczego sprawdzić czy drożny. I króćce na których siedzi. To jest porada z serii 600.
To dlaczego na zegarach temperatura 90+ chociaż teraz już dochodzi tylko do 90, pochodzi z 15 min a w zbiorniku wyrównawczym cały czas zimny płyn i po odkręceniu nie słychać zassania ?? Węże gorące te co idą od chłodnicy do silnika a te na dole chłodnicy zimne. Weszło już jakieś 5.5 litra płynu i już więcej nie chcę wejść a serwis podaje między 7 8...
też stawiam na zapowietrzony układ. Podobna sytuacja się dzieje gdy pompa wody jest na umarciu i słabo pompuje, w bloku silnika wtedy woda wrze a rurki przy chłodnicy są ledwo letnie. Odkręć korek od zbiornika i rozgrzej silnik do momentu gdy otworzy się duży obieg. Wtedy powinien zacząć wlewać się płyn do zbiornika wyrównawczego i sam się odpowietrzyć.
By ta roszerzalność skompensować w układzie stosuje się poduszkę powietrzną - w zależności od konstrukcji obiegu albo w samej chłodnicy albo (częściej) w zbiorniku wyrównawczym. Nie do końca. W chłodnicy jest korek, który przy określonym ciśnieniu otwiera przepływ do zbiornika wyrównawczego. W nim panuje ciśnienie atmosferyczne, a jego przepełnienie...
Tam nic nie trzeba tylko myśleć. Zbiornik wyrównawczy jest przy chłodnicy, a więc nisko, niżej niż silnik i niżej niż nagrzewnica. Nad zbiornikiem wyrównawczym masz taką długą rurę przez którą dozuje się płyn. Pomyśl dlaczego jest taka długa, czyżby rozrzutność projektanta ?
autko mocno się grzeje 100pare stopni wiec postanowiłem wymienić termostat niestety nic to nie dało ale zauważyłem ze nie było płynu ani w przewodzie od chłodnicy ani w bloku silnika podczas wymiany termostatu... W zbiorniku wyrównawczym naturalnie poziom jest .Dopływ do chłodnicy gorący (lecz bez płynu???) powrót jest natomiast ciepły ...Chłodnica...
ale to jesli mi wszystko chodzi normalnie bez termostatu to tutaj napewno siedzi wina przy termostacie Można powiedzieć, że wina jest przy termostacie, bo jak jest zimny to jest zamknięty (ale taka jego rola, że ma być zamknięty jak jest zimny) i nie puszcza "powietrza" do zbiornika wyrównawczego, Przy zamknietym następuje "cofka" płynu dolnym przewodem...
-trzeci czujnik jest wciskany do chłodnicy również zabezpieczany taka zawleczka A za co odpowiada ten czujnik? Przypuszczam że że ma związek z wentylatorem i jeżeli on jest odpowiedzialny za załączanie wentylatora, to przy tej uwadze dwa czujniki są takie same ten nad skrzynia i w chłodnicy więc je też podmienialiśmy i zakładam, że efekt był taki sam,...
Podaj może więcej szczegółów co z tym ciśnieniem. Czy wyrzuca płyn zbiornikiem wyrównawczym? Jaka temperatura silnika? Co z wyglądem oleju? Co jeszcze zauważyłeś?
Może być wina pompy wody, chłodniczka zatkana.
pałkarz pewnie sobie poradziłeś już ale odpowiem płyn ci nie wycieknie gdy spuścisz go przez kranik na dole chłodnicy po odkręceniu korka zbiornika wyrównawczego. zbiornik zdemontujesz 1. ściąg złącze elektryczne -wyciąg wtyk 2. ściąg 2 gumowe węże (przelewowy i zasilający) 3. odkręć zbiornik od uchwytów (2 śruby) wkręty z łbem s-10 ale na łbach są...
Re: do Piotrsul – jest taki bezpiecznik w komorze silnika zaraz przy podszybiu obok zbiornika wyrównawczego płynu do chłodnicy. Zaglądałem tam bezpiecznik cały i zdrowy – pokusiłem się nawet go rozkręcić i przeczyścić styki. Od dołu przychodzi jeszcze wtyczka 3 pinowa, która odpiłem przedmuchałem i zpiełem z powrotem. Dodano po 5 Jutro sprawdzę...
Mam następujący problem gdyż po przejechaniu jakiegoś odcinka płyn chłodniczy podnosi się pod sam korek i z zbiorniczka wyrównawczego wychodzi para przez dziurkę z boku zbiorniczka a gdy płyn podejdzie pod korek to zaczyna wyciekać i dzieje się to jak mam ustawiony w samochodzie zimny nawiew. Zastanawia mnie ta dziurka z boku zbiorniczka wyrównawczego,...
Miałem podobny problem w Civic VI. W zbiorniku płynu przybywało a silnik dostawał temperatury. "Fachowcy" proponowali wymianę chłodnicy ale nie dałem się naciągnąć ;). Trochę się nagłowiłem ale sam doszedłem do wniosku, że to uszczelka i po jej wymianie "jak ręką odjął". Myślę że w Civic VII chłodzenie jest podobne.. Zrób tak: 1. Na zimnym silniku sprawdź...
Hej dzięki za pomoc pytałem jednego kolegi z pracy to mówił dolej płynu do chłodnicy ale on często zapika czasami raz dziennie czasami kilka razy co np 10 min 30 min itp. A płyn musi byc bo czasami jak chciałem sprawdzić czy jest albo dolać po trudnym odkręceniu zakrętki aż tryskało ze środka może w środku robi się ciśnienie i komputer głupieje po...
Możesz spróbować tak, kup barwnik UV do płynu chłodzącego i pod lampą UV szukaj zacieków. Być może chłodnica lub zbiornik wyrównawczy lekko popuszcza.
Dziś wymieniłem filtr paliwa... jakby trochę lepiej, pompa chyba ma lżej bo ciszej chodzi przy załączeniu zapłonu, po odpaleniu jest jakby ciszej, nie odczuwam szarpnięć... no może tylko przy 2000 obr. leciutko dygocze ale zobaczymy po przejechaniu kilku kilometrów, została mi jeszcze pompa, woda w zbiorniku, przekaźnik pompy... nie mam innych pomysłów......
witam na zbiorniku wyrównawczym jest czujnik poziomu płynu jesli tak to jest zablokowany
Miałem to samo po wymianie płynu chłodzącego, ot po prostu płyn nie wypełnił dokładnie całego silnika chłodnicy itp. Trzeba poczekać np. całą noc z otwartym zbiornikiem wyrównawczym płynu. Rano ewentualnie dolać i zapalić silnik, musi być dobrze.
przy otwartym korku i włączonym silniku wywala płyn górą. W tych samochodach z którymi miałem dotychczas do czynienia, taka sytuacja jest nienormalna i w tych silnikach taki objaw to ewidentny przedmuch do układu. A jeżeli do tego dochodzi przy zimnym silniku zaraz po uruchomieniu, gdy silnik pracuje na benzynie, to przedmuch jest ze strony silnika,...
Rozszczepiając układ chłodniczy obniża się temperaturę wrzenia cieczy chłodzącej. Na dłuższą metę nie jest to wskazane dla całego układu. Rolę zaworu pełni na ogół korek w zbiorniczku wyrównawczym .... Jeśli w instalacji pojawia się zbyt duże ciśnienie, trzeba na pierwszy rzut sprawdzić działanie korka ( o ile posiada zaworek ), termostatu i ew. wykonać...
Płyn jest wypluwany przez rurkę zbiornika wyrównawczego, Po tym wpisie przypuszczam, że zbiornik wyrównawczy pracuje jako bezciśnieniowy, a przy chłodnicy jest korek do napełniania układu chłodzenia. W takiej sytuacji jak kolega opisał (pusty zbiornk), to należy odkręcić korek na chłodnicy i tam dolać płynu, a następnie do zbiornika wyrównawczego....
Uszczelka pod głowicą to nie będzie bo spaliny by gotowały mu płyn chłodzący, wiem bo tak miałem, Nie wiem co kolega rozumie przez gotowanie płynu chłodzącego. Ja nie miałem przedmuchu do układu chłodzenia, więc osobistych doświadczeń w tej materii nie mam, ale widziałem efekty takiego przedmuchu w samochodzie u kolegi. U niego też płyn znikał z układu...
A może po prostu jak nie pracuje pompa wody to płyn spływa z nagrzewnicy do zbiornika wyrównawczego. Zbiornik jest pewnie przy chłodnicy więc nisko.
Samochód: Fiat Uno rok 99 110tys. udokumentowanego przebiegu silnik 1.0 fire benzyna Samochód kupował Ojciec 5 dni temu, był u mechanika przy kupnie, mechanik był zachwycony stanem technicznym pojazdu Wczoraj po powrocie z uczelni zauważyłem że świeci mi sie kontrolka alarmowa (zbyt duża temp silnika). Spojrzałem uważnie przed domem -para/dym wydobywał...
Po 20 min lewy wąż od chłodnicy gorący po stopniowym wzroście temperatury, chłodnica zimna cała, wąż po prawej od chłodnicy ciągle zimny Termostat? https://obrazki.elektroda.pl/1872901700_... Podobnie będzie przy niesprawnej pompie wodnej: czy z cienkiego przewodu tryska płyn do wnętrza zbiornika wyrównawczego układu chłodzenia podczas...
Sprawdź czy wentylator chłodnicy się załącza po rozgrzaniu silnika. Ponadto czy czasami nie był wymieniany zbiorniczek płynu chłodniczego wraz z korkiem, albo sam korek na jakiś zamiennik? W korku jest specjalny zaworek ciśnieniowy. Jego zadaniem jest utrzymać stałe ciśnienie w instalacji chłodzenia na określonym poziomie. Np. 1,4 bara, 2 bary (trzeba...
Albo chłodnica nie oddaje ciepła (czy wentylator chłodnicy dawał ciepłe powietrze)? Więc może być zapchana. Albo uszczelka pod głowicą, na próbę popuścić korek zbiornika wyrównawczego płynu.
chociaż wyczytałem To nie czytaj tych buraczanych forum fascynatów kiblowoza, bo jedyne co poradzą to jaki zapach dobrać i jakie kupić ringi. Sprawna pompa to tak jak pisze Seba strumyczek z pod korka w zbiorniku wyrównawczym chłodnicy . Kropka. Dodajesz gazu to mocniej leci, ujmujesz słabiej leci płyn.
Strona zachlapana jest od strony zbiornika ,nalałem dziś płynu ,auto odpalone na biegu jałowym , temperatura 90* rozszczelnienia nie widać na wężach ,nie kapie nic ,wąż u góry gorący na dole zimny ,po czasie termostat puszcza i obydwa są juz ciepłe ,trochę mokro co zauważyłem jest na zbiorniczku w miejscu gdzie wywala nadmiar płynu (tak przypuszczam...
Witam samochód od jakiegoś czasu wywala płyn z chłodnicy do wyrównawczego zbiornika dało się jeździć nie przegrzewal się czasem wypadal zaplon po dodaniu gazu 1 i 4 cylinder ciezko było wykręcić świece po zdjeciu glowicy cylinder nr4 ma takie przebarwienia jak na foto uszczelka nie była uszkodzona glowica raczej cala jest instalacja log. Dziwnie wygląda...
Można by spróbować wykonać prosty test szczelności - do cylindra w którym jest aktualnie koniec suwu sprężania przez otwór świecy (jako koncówkę do wkręcenia można wykorzystać starą świecę) wpuścić sprężone powietrze (z 10 bar) i osłuchiwać gdzie będą przedmuchy. Jeżeli w chłodnicy, zbiorniku wyrównawczym itp płyn będzie bulgotać to masz potwierdzenie.
Siemanko wszystkim.Masz zapowietrzony układ chłodzenia.Zrób tak w kabinie na maxa przekręć ogrzewanie odkręć zawór przy wejściu do kabiny (nagrzewnicy) odpowietrzający - jak nie masz to odkręć przy chłodnicy poczekaj jak zacznie wypływać tamtędy płyn chłodzący wtedy zamknij zaworek.Włącz silnik i przy odkręconym korku tego zbiorniczna wyrównawczego...
Dziękuję za zainteresowanie, objawy są bardzo dziwne, gumowy przewód od chłodnicy jest miękki, w zbiorniku wyrównawczym płynu pod korek i wybija, ale po przejechaniu 20 - 30 km, nagle pojawiło się wskazanie temperatury, a cały płyn zniknął ze zbiornika, jakby tego było mało, raz mam ogrzewanie, raz nie mam i to bez względu na pozycję potencjometru....
np odpowietrznika chłodnicy znajdującym się najczęściej w jej najniższym punkcie w rogu Nigdy nie widziałem tam odpowietrznika, jak już to kranik do spuszczania płynu. Od kiedy to odpowietrznik jest na dole? prawa fizyki Jak się zna prawa fizyki to się wie że odpowietrznik jest na górze a nie na dole odpowietrzanego elementu. Z tego powodu w górnym...
Aha i jeszcze jedno ten wąż co idzie z silnika ten górny jest wg pusty jak byście mieli jakiś pomysł co mogła się stać proszę o odp No, a prozaiczne pytanie, jak z poziomem płynu? Dużo kolega pisze, ale nie istotnych rzeczy, a takich jak to jaka jest temperatura chłodnicy i węża do chłodnicy (tego górnego), jak jeździ poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym...
Witam. Wczoraj nagle zaświeciła mi się kontrolka od niskiego poziomu płynu/temperatury cieczy. Okazało się, że brakuje płynu, dolałem go, lecz kontrolka nie spadła, Czy zbiornik wyrównawczy ma podpięty przewód elektryczny? - Tak to w zbiorniku jak jest płyn a pokazuje "mało" to w nim jest syf. Prawdopodobnie po problemie z uszczelką pod głowicą. Mało...
...nie wiem gdzie przy nim jest spust od spodu Miejsce spustu płynu jest umieszczone zawsze w najniższej części układu chłodzącego. Najczęściej niewielki korek jest w prawym dolnym rogu chłodnicy. Jeśli nie, to szukaj najniżej położonego miejsca na układzie i tam zlokalizuj korek. ...od góry niema dostępu do tej chłodnicy W wielu pojazdach nie ma korka...
Włączyć silnik, zagrzać do temperatury roboczej (ok.85-90°), włączyć ogrzewanie na maksimum, odkręcić korek zbiornika wyrównawczego i po chwili zakręcić i czekać do załączenia się wentylatora chłodnicy. Gdy wentylator załączy się, odczekać aż się wyłączy i wyłączyć silnik, ogrzewanie i raz jeszcze odkręcić korek i zakręcić. Jeśli syknął znaczy że nadciśnienie...
Witam, mam mały problem, a mianowicie zakupiłem nową chłodnice,zalałem płynem ok.2litry do chłodnicy i ok 1 litr do zbiornika wyrównawczego. Jak odpowietrzyć układ,bo w czasie jazdy temperatura skacze i silnik się przegrzewa w zależności od stylu jazdy. Z góry dziękuje za podpowiedz. Z mojej strony próbowałem go odpowietrzyć poprzez popuszczenie korka...
Przy uszczelce głowicy wyjęcie termostatu nic nie daje. Ej daje, wyjęcie termostatu otwiera z reguły drogę (możliwość) do samoczynnego odprowadzenia przedmuchu (samoczynnego odpowietrzania). Wtedy najczęściej jest zachowany przepływ przez chłodnicę, nie dochodzi do wzrostów temperatury i wyrzucania płynu z układu. Gdy jest termostat, to przy zimnym...
Poxipolem to można mamie ucho od kubka przykleić... Możesz tą myśl rozwinąć? Uszkodzona uszczelka + uciekający masowo płyn to albo woda w płynie albo płyn i mydło w oleju. Kolego lakzop , odrobinkę nt benzynowych silników Opla wiem. Wracając do wcześniejszego mojego posta, proponuję na ledwo dokręconym korku zbiornika wyrównawczego powtórzyć wszystkie...
Wygląda na to ze ci uszczelkę wydmuchało pod głowicą , a wystarczy mała nieszczelność i spaliny ido w płyn dlatego ci wywala, zapewne przewody od chłodnicy masz twarde. Na znanym portalu aukcyjnym można kupić płyn do sprawdzani obecności dwutlenku węgla w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodniczego
Wziąłem się w końcu za to.Zrobiłem obejście-Połączyłem dwa węże dochodzące do chłodniczki EGR. Dodatkowo zaślepiłem przewód połączony z układem chłodzenia i samym EGR - o dużo mniejszym przekroju i....Jak ręką odjął! Ale to, wg mnie, nie rozwiązuje problemu, to jest jakby przypudrowanie strupa, które może się później drogo zemścić. Nie znam silnika...
Tu nie chodzi o dpf. Auto jeździ codziennie na krótkich odcinkach i dzień w dzień temperatura jest 90 stopni ale czasami jak się go dociśnie to przekroczy te 90 stopni a a wąż który idzie na termostat jest zimny. Termostat wymieniony na nowy. Auto nie jest ciśnięte, bo nie jestem pewien czy tak powinno być. Wentylator gdy się załącza to już chyba powinien...
witajcie mam problem z silnikiem w polonezie caro bardzo mi sie grzeje wskazówka wchodzi na czerwone pole wyciągnołem termostat i dalej to samo wentylator działa poprawnie ma moc dobra tylko ubywa mi płynu w chłodnicy a przybywa w zbiorniku wyrównawczym i tak jagby pojawiały sie bombelki w chłodnicy podobno to uszczelka pod głowicą jeśli tak to ile...
W chłodnicy obok głównego wlewu płynu jest taki wkręcany koreczek. Trzeba odpalić i odkrecić powoli srubke az poleci plyn bez powietrza . A co do płynu proponowałbym go wymienić, powinno się wymieniać płyn co 2 lata lu 40 tyś km Dzieki... ale jesli uważnie przeczytałeś to co napisałem (cytuję): "Zauważyłem taki koreczek przy chłodnicy, odkręciłem go...
Witam. Układ chłodzenia silnika nie jest jeszcze poprawnie odpowietrzony. Trzeba trochę pojeździć, doprowadzić do załączenia wentylatora chłodnicy, ostudzić, odkręcić korek zbiornika wyrównawczego i zakręcić. Czynność można powtórzyć. Sprawdzać poziom płynu jak jest zimny, ewentualnie uzupełnić.
Chyba że jednak pod dużym obciążeniem pojawia się ciśnienie z cylindrów... Czyli przedmuch z uszczelki pod głowicą? Wg mnie raczej mało prawdopodobne, bo wg mnie, gdyby tak było faktycznie, to przy odkręconym korku, na zimnym silniku (zamknięty termostat), po uruchomieniu silnika, poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym jechałby zaraz do góry. Przy otwartym...
a nawet po jeździe chłodnia pusta a węże miękkie. Ale pierdoły pociskasz, jakbyś chłodnicę miał pustą, to już dawno byś nie jechał, po czym tak sądzisz?. To, że węże miękkie, to może być efektem niesprawnego korka. Jak podejrzewasz wycieki, a nie umiesz ich zlokalizować, to zastosuj moja metodę - zamiast korka zastosuj jakąś nakrętkę z płynów do prania...
Nie napisałeś, czy węże na zimnym silniku są twarde. pompa wody wyjęta jest cała i mam nadzieję, że została zamontowania ponownie. Sprawdź czy przy otwartym korku na zbiorniku wyrównawczym (nie znam tego silnika i myślę, że na chłodnicy takiego korka nie ma), po odpaleniu zimnego silnika, poziom płynu od razu idzie do góry.
Miałem podobny problem w passacie, okazało się że zapchany był cienki przewód odpowietrzający biegnący od chłodnicy do zbiornika wyrównawczego. Nie pamiętam czy w oplu jest taki przewód.
Chłodnica w tym ciągniku ma pod korkiem zapas miejsca na powiększającą się objętość płynu. Prawidłowy poziom zimnego płynu w niej nawet nie zakrywa górnej rurki. Nawet jak zalejesz pod korek i tak wypluje ta wodę i wróci do prawidłowego poziomu. Zbiorniczek na płyn który wyrzuci chłodnica możesz sobie zrobić. Płyn nie woda warto go złapać by ponownie...
Jeżeli nie jest to silnik doładowany, to 6,7 litra, zgodnie z danymi technicznymi producenta. Jeżeli jest to silnik z doładowaniem, to 7,6 litra. Korek spustowy znajduje się po prawej stronie (określając stronę z pozycji siedzącego w samochodzie). Korek należy odkręcić i spuścić płyn. Można też zdjąć jeden z najniżej podłączonych do chłodnicy przewodów....
Witam.Moim problemem jest cieknący zbiornik wyrównawczy (od płynu do chłodnicy) w Gilera Runner 50.Jak miałem w zbiorniku poniżej minimum płynu jeździłem bardzo długo.Po dolaniu nowego płynu parę dni było wszystko w porządku, ale po dłuższym czasie zaczęło cieknąć.Zajrzałem i wymieniłem nowe obejmy, ale to nie pomogło.Wydaj mi się że jest jakaś milimetrowa...
Brakuje mi płynu chłodzącego w zbiorniku wyrównawczym mam go po nizej MIN. Chciałbym wymienic płyn chłodzący bo nigdy nie był ruszany ;] ale nie wiem na jaki i czy wystarczy jezeli tylko z chłodnicy zleje płyn uprzednio odpalajac samochód żeby plyn zciekł całkiem oczywiscie do zbiorniczka dolewałbym świeży. Czy moge tak zrobić jak opisałem?
Jestem umówiony do mechanika w piątek. Jednak chciałbym się dowiedzieć czy możliwe jest zapowietrzenie układu chłodniczego ponieważ poziom płynu "skacze". Na zimnym silniku jest pomiędzy min a max natomiast na rozgrzanym jest go więcej. Natomiast po dłuższej jeździe nie ma go wcale. Po odkręceniu korka wraca do wysokiego poziomu i widać ślady na zewnętrznej...
Na mój nos przedmuch do układu. Dlaczego tak twierdzę, bo przy zamkniętym termostacie (silnik się rozgrzewa) dół chłodnicy robi się ciepły, bo to "coś" co jest tłoczone do układu chłodzenia (mogą to być spaliny) wypiera płyn z bloku silnika dolnym przewodem do chłodnicy, dalej do zbiornika wyrównawczego i na zewnątrz. Przedmuch musi być na tyle duży,...
To zależy w jakim aucie ,są auta które mają "otwarty" zbiorniczek wyrównawczy i zamknięty (szczelność korka w zbiorniczku bo go nie ma na chłodnicy) np Audi WV ,w tych autach występuje podobny objaw ale jako nadciśnienie po wyłączeniu silnika ,ale po całkowitym ostygnięciu może występować objaw podciśnienia (z powodu rozszerzalności płynu)
Do takiej sytuacji dochodzi jak termostat jest jeszcze zamknięty, wtedy zamknięta jest najprostsza i najkrótsza droga powietrza do zbiornika wyrównawczego i wtedy następuje wypieranie płynu z bloku do chłodnicy dolnym przewodem... W tym silniku termostat jest na dolnym wężu, jeśli wszystkie cienkie węże są drożne to układ się sam odpowietrza prawie...
Witam posiadam honde accord 2.2 ctdi 2004r . Około 2 tygodnie temu wychodząc z auta wyczułem ze jest za bardzo rozgrzane - dolelem płynu do chłodnicy przez zbiornik wyrównawczy . Dzień później wracając z pracy zaswiecila się pomarańczowa kontrolka silnika . Bylem pod komputerem i wyskoczył błąd " intake manifold runner control imrc valve incorrect position...
Kolego proste - masz co najmniej zapowietrzony układ, a znamieniem tego jest jeżdżący poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym oraz mocno zmieniająca się twardość węży do chłodnicy w porównaniu z układem pozbawionym powietrza. Napisałem co najmniej, bo nie chce być złym prorokiem, bo nie wygląda na zwykłe zapowietrzenie, na wystarczy tylko odpowietrzyć...
W tym silniku układ chłodzenia jest bardzo wrażliwy na jakiekolwiek nieprawidłowości. Dopóki nie doprowadzisz go do stanu fabrycznego nawet nie ma sensu szukać usterek. Dość powiedzieć, że bez termostatu może się przegrzewać (tak, to nie pomyłka, zweryfikowane w praktyce, dzięki za wyjaśnienie że to termostat przełączający, bo nie znałem przyczyny zjawiska)...
Od 2 dni grzeje, nie wiem już co mam myśleć na ten temat...? Może układ się wreszcie odpowietrzył. kolega miał problem z odpowietrzeniem "paska" po zmianie płynu. Powodem był - niedrożny wężyk między górą chłodnicy a zbiornikiem wyrównawczym (takie "odbicie" z grubego węża). Po udrożniemiu wszystko OK. Pozdrawiam.
Dołóż drugi obieg z termostatem i chłodnicą Mam zamiar dać nagrzewnicę od Tico z wentylatorem, ale termostat to już chyba za dużo. To tylko podgrzewa reduktor. Do chłodnicy dam jeszcze włącznik termiczny do wentylatora i powinno być. Tylko żeby jakiś zawór bezpieczeństwa też był, w oryginalnych korkach w samochodach to zazwyczaj 1 - 1,5 bar. Chyba...
Spotkałem się kiedyś z takimi samymi objawami w takim silniku. Winna była chłodnica spalin. Tyle, że test powinien wtedy wykryć spaliny w ukł. chłodzenia. Akurat w tej wersji 1.9Tdi nie ma takiej chłodnicy.
Pacjent Citroen C4 I, rocznik 2008, silnik 1.6 HDi 66kW 92 KM. Oberwana z uchwytu osłona katalizatora ocierała o chłodniczkę oleju i w końcu w korpusie zrobiła dziurę - wyciek płynu chłodniczego. Płyn po dolaniu zaczyna natychmiast wyciekać, po kilku godzinach zbiornik wyrównawczy jest pusty. Odnośnie wymiany chłodniczki - czy po odkręceniu dużo oleju...
Lenistwo górnego lotu.... Google wie wszystko... http://instrukcja.pl/i/mazda_626_rocznik... ... Jaja sobie Panowie robicie? A czemu nie leje się do wyrównawczego? A po co on tam jest? Masz tupet chłopie, nie masz pojęcia jak taki układ działa, w jaki sposób nadmiar płynu uchodzi do zbiorniczka i w jaki sposób z powrotem dostaje...
Temat rzeka. Kolego chudy1986_ , akurat tak się składa, że mam też megankę 1.4-16V/99r zagazowaną. Reduktor mam wpięty szeregowo z nagrzewnicą (reduktor jako pierwszy). Przy połączeniu równoległym może być taka sytuacja, że przez reduktor płynie gro cieczy (bo jest mniejszy opór), a tylko niewielka część przez nagrzewnicę - w takim przypadku wystarczy...
W zbiorniczku wyrównawczym płyn ma się ciągle przelewać w czasie pracy silnika, tym cienkim wężykiem co jest z boku, działa to również jako odpowietrzenie układu. Jeśli płyn się nie przelewa, to stoi pompa płynu, lub masz niedrożny włąśnie ten cienki wężyk przelewowy. Są zbiorniki wyrównawcze gdzie nic się nie przelewa, tylko dostarczają płynu lub...
Kolego ludacris , przedłuż ten wężyk do dna bańki do której zbierasz płyn. To co układ wypluł na gorąco powinien zassać z powrotem w miarę stygnięcia (t taki zbiornik wyrównawczy). Tak powinno być jak nie ma "dopływu" powietrza do układu.
nie nie, ropy w chłodniczce/podgrzewaczu nie widać, natomiast w zbiorniku wyrównawczym dalej przybywa.... O wypalanie to chodziło o to, że płyn się wypalił który był w układzie paliwowym( po zrobieniu paru km), jednak po nocy znowu trafił do układu. Musi w jakiś sposób dostawać się płyn do układu skoro po dłuższym postoju ma ciężki start(około 5-10sec...
Czyli masz z wersji 318, bo ten miał 118 KM. Mechanicznie powinno wszystko pasować, nie wiem jak ze sterownikiem (chyba, że kupiłeś uzbrojony), ale ogarnięty mechanik nie powinien mieć z tym problemu. Co do układu chłodzenia, już Cię wcześniej pytałem o kontrolki. Dlaczego? Bo jak zaświeci kontrolka niskiego poziomu płynu to znaczy, że poziom już nie...
zbiornik płynu zbiornik wyrównawczy vaillant zbiornik wyrównawczy ciśnienie
stycznik lodówka taśma chromowa immergas przekaźnik
plany buggy regulacja gaźnika skutera
Zawór odciążający sprężarki - funkcje i problemy Ustawienia parametru P09 w piecu Termet Silver Pro