Witam, jeśli dobrze zrozumiałam, to jak dla mnie zbyt wczesny zapłon. Jaki powód, to nie wiem, nie znam maszyny.
Witam, wygląda na zbyt wczesny zapłon, nie napiszę dla czego ponieważ nie znam maszyny.
Możliwe uszkodzona świeca, zbyt wczesny zapłon...
Zbyt ciepła świeca nie bedzie "chodzić" bo będzie ją spalać na czarno, zbyt zimna również nie - bo nie będzie się oczyszczać i będzie mostki łapać. Problemów może być kilka - od powyłamywanych żeberek głowicy, czy dorobionej tulejki redukcyjnej gwintu, źle odprowadzającej ciepło, do złej regulacji silnika - zbyt wczesny zapłon, mieszanka zbyt uboga...
Kiedyś wiele lat temu, jak miałem motorower to zapłon ustawiałem wkładając ołówek, lub inny długi przedmiot do cylindra. Następnie po ustaleniu górnego położenia tłoka, tuż przed jego górnym położeniem, ustawiałem przerwę w aparacie zapłonowym. W Twoim wypadku wydaje mi się, że masz ustawiony zbyt wczesny zapłon, i dlatego tak się silnik zachowuje.
Jest iskra i paliwo to musi palić, zostało jeszcze powietrze, ale nie odpalasz go na księżycu. Ustaw przewody na 1342 i kręć aparatem aż zapali, chyba że "wyskoczyłeś" poza zakres regulacji to zmień przewody o 90° i znowu reguluj. Teraz masz zbyt wczesny zapłon.
Witam, wygląda na zbyt wczesny zapłon.
jaki rozrząd założyłeś? mam nadzieję, że nie KAZ? bo to jest zrobione z gównolitu, można brzeszczotem przepiłować łańcuch jak i koła... a łańcuch niema nawet oczek, tylko tam są takie zawijane blaszki do okoła... no ale raczej powinien zrobić więcej nić 800km tak czy inaczej, ale wszystko możliwe strzelanie i hamowanie rozrusznika wskazywało by na zbyt...
Problem polega na zbyt wczesnym zapłonie na wolnych obrotach.Jest powyżej 16 stopni a powinno być 10.Mój silnik to LJF z katalizatorem poj.1,6l wtrysk wielopunktowy.Moduł EDIS4 był podstawiany,ale bez efektu.A może ktoś wie jaki powinien być moduł EECIV.Chodzi mi o jego numer.Oporność czujnika położenia wału korbowego 340 OHM,czyli OK. Skutek jest taki...
Zbyt wczesny zapłon.
Zapłon zbyt wczesny. Już zaglądałeś kręciłeś. :D
Strzelanie w gaźnik to zbyt wczesny zapłon i tyle.Zrób eksperyment, poluzuj śrubę od aparatu i podczas pracy silnika opóźniaj zapłon i zobacz czy będzie lepiej. Przecież w pierwszym poście napisał, że jest ustawiony idealnie. Proponuję sprawdzić lampą stroboskopową albo chociaż sprawdzić czy nie ma luzu na rozrządzie. Nadal sie upieram przy fałszywym...
Co klekocze? Zawory? Spalanie stukowe? Zbyt wczesny zapłon?
jaclac26- Mam pytanie, bo trochę słabo się znam, napisałeś że zbyt wczesny zapłon powoduje że silnik nie chce zapalić, i to rozumiem, ale nie rozumiem jak to się dzieję że rozrusznik nie ma siły przekręcić silnikiem i zatrzymuję się (czyli działa tak jakby za mało prądu dostawał), czy zbyt wczesny zapłon może spowodować że rozrusznik nie będzie kręcił,...
Witam, jeśli dobrze zrozumiałam, to wygląda na zbyt wczesny zapłon. blokuje silnik Przy odkręconej świecy, to normalne. wypluwa chyba paliwo, bo czuć etylinę
Punkty 1-3 zgadza się Punkty 4-5 tu już bym się kłócił czy na pewno ma to wpływ, no chyba że zbyt wczesny zapłon, ale to musiało by nastąpić po ingerencji w ten układ Punkt 6 łatwo sprawdzić zakładając klucz na wał i próbując przekręcić wałem ręcznie Co do Zużytego rozrusznika to dodałbym jeszcze zużyty (wypalony) styk w elektromagnesie
Zbyt wczesny zapłon.
Do awarii w tym samochodzie doszło w taki sposób, że kierowca jechał na trasie i po prostu zatarł mu się wał korbowy, bo złapało na panewce bez powodu si nie zatarł, mnie to wygląda na zbyt wczesny zapłon ale film nie oddaje w pełni dźwięku ja słyszę stuki jakby młotkiem.
To nie jest zbyt wczesny zapłon tylko za dużo paliwa.Sprawdż rurkę do MAP-sensora, czujnik temperatury cieczy silnika/pod kolektorem ssącym/.Powodzenia.
to nie klikniesz na pomógł ,bo nie podam. :) Błedu nie popełnisz,jakkolwiek byś nie podpiął. Dochodzi tam sygnał z aparatu,i jezeli zalutujesz odrotnie,iskrę będziesz miał,ale samochód nie zapali,bo zapłon będzie zbyt wczesny. Wtedy w tej wtyczce co dochodzi do modułu (kabel ekranowany zielony) zamienisz sobie miejscami konektorki. Albo przelutujesz...
Przeważnie 0,22uF/600V. Wyrywanie rozrusznika to zbyt wczesny zapłon, okopcona świeca świadczy albo o jej złym dobraniu, albo o innych wadach silnika - źle wyregulowany zapłon, zła mieszanka.
wygląda na zbyt wczesny zapłon- Jakiej marki jest ten skuter?
Jeśli to typowe spalanie stukowe, to przyczyn może być kilka. Najczęściej spotykane i prawdopodobne to: zbyt wczesny zapłon, przegrzanie silnika, zbyt wysoki stopień sprężania, Kwestie przegrzewania się silnika łatwo wykluczyć. A biorąc pod uwagę jednostkę BMK 3.0 224KM, szczególnie warto zwrócić uwagę na układ rozrządu i skontrolować łańcuch oraz napinacze....
Zbyt wczesny zapłon,należy jeżeli jest taka możliwość opóżnić zapłon.
Witam. Zbyt wczesny zapłon? Przestawiony rozrząd? Ta Laguna jest na gaźniku? Pozdrawiam
Witam Zbyt wczesny zapłon a świece i przewody wysokiego napięcia nie mają nic do rzeczy. Pozdrawiam.
rzemyk90 Z tego co piszesz rozumiem ,że przyczyną pogorszenia zapalania mojego zetora jest zbyt wczesny zapłon. Nie rozumiem tylko tego dlaczego za każda próbą mam inny kąt wtrysku. Może ktoś z was mógłby się wypowiedzieć na ten temat ?
Witam, wydaje mi się że tak jak pisał kolega Breżniew masz za gorącą świecę lub zbyt wczesny zapłon.
Poczytaj o spalaniu detonacyjnym jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś. Jedną z przyczyn może być np. zbyt wczesny zapłon, inna np. złe paliwo.
Jeżeli chodzi o zbyt wczesny zapłon, to możliwe że jest uszkodzony klin kola zamachowego, lub moduł zapłonowy. Spróbuj, zwiększyć przerwę na świecy.
Wyprzedzenie zapłonu ustawiasz doświadczalnie. Zależy co Cię interesuje - czy chcesz spokojną pracę silnika czy dużą moc. Im wcześniej ustawisz zapłon tym silnik będzie miał większą moc, ale trzeba się liczyć z tym, że cały układ tłok-korbowód-wał będą mocniej wysilone. Więc to zależy też od tego na ile solidna jest to konstrukcja, a siły nawet w takim...
Ok. Więc w moim zdaniem, silnik ma wówczas zbyt wczesny zapłon i słyszysz zawory w głowicy. Zacznij od diagnostyki komputerowej.
Strzelanie w gaźnik występuje w dwóch przypadkach: zbyt wczesny zapłon lub zbyt uboga mieszanka. Sprawdź działanie urządzenia rozruchowego (jeżeli to gaźnik) i ustawienie zapłonu. Pozdrawiam
Twarda praca po paru minutach pracy jest prawidłowa ale nie powinien mieć metalicznego dźwięku.Twarda praca po paru minutach jest wynikiem obrania strategii pracy zimnego silnika po wstępnym pomiarze parametrów pracy zaraz po zapaleniu.Potrzebuje paru minut zanim zacznie wyprzedzać zapłon a to z uwagi na emisję spalin.)Zbyt wczesny zapłon przez pierwsze...
za duża ilość nagaru na tłokach /być może bierze olej/ zbyt wysoka temperatura silnika, źle dobrane temperaturowo świece za uboga mieszanka rozregulowany gaźnik zbyt wczesny zapłon
Witam Posiadam chińska wiertnice ,marka no name ... W zeszłym roku rozsypało się Magneto. ...........po wyciągnięciu starego i włożeniu nowego ,p Wiertnica nie odpala Iskra na świecy jest Wlałem trochę paliwa do cylindra ale bez skutku Co mogę jeszcze zrobić ,sprawdzić ? Obecność iskry nie decyduje jeszcze o poprawnie ustawionym zapłonie. Nie znam...
Ustaw na oko, żeby mniej więcej pasowało. Ja zawsze regulowałem aparatem na biegu jałowym czyli w okolicy 800 - 1000 obr/min. Jeżeli silnik zacznie "cofać" czyli zacznie nim rzucać to znaczy że zapłon jest zbyt wczesny, jeżeli silnik osiągnie zbyt niskie obroty i przy dodawaniu gazy będzie strzelał w wydech to jest zbyt opuźniony. Jeżeli kręcąc aparatem...
No, wysuszyć się powinno. Pozostaje paliwo. Natomiast te "kopy" to może zbyt wczesny zapłon, czy nie przestawił się czujnik? Wypadałoby sprawdzic wszystko, jak w tematach o Fiacikach, także zapłon lampą stroboskopową.
Co do instalacji to nic nie grzebałem w niej. Zbyt wczesny zapłon ? przez co mogło by tak być? jak to zmienić. Co do kompresji co mi na innym forum napisali to odpada bo jak kopie na wyłączonym zapłonie nic nie oddaje.
To wyglądało by na zbyt wczesny zapłon, lub przestawiony rozrząd. Z kolei tam jest łańcuch, no ale i takie już robiłem (może warto sprawdzić). Zapłonu też nie wyreguluje. A silnik normalnie pracuje podczas tego "strzelania", ma stabilne obroty, równomierne, czy da się zauważyć jakieś nieprawidłowości w jego pracy na biegu jałowym?
Jeśli to benzyna to jak najszybciej zmienić na benzyne o wyższej ilości oktan. Powstaje bardzo niebezpieszne spalanie stukowe(zbyt wczesny zapłon), które w najgorszym wypadku może Ci zniszczyć wał korb.
zdjąłem przewód między cewką a aparatem przy -5 i rozrusznik kręci jak głupi ,a gdy założyłem go z powrotem nie chciał przekręcić mi to wygląda na zbyt wczesny zapłon albo zdechły aku
Ustawiałeś gaźniki pod wakuometrem ? Jest to przyrząd do synchronizacji gaźników. Dzięki niemu ustawisz także skład mieszanki.
Wiem że już minęło trochę czasu, ale może potomni będą mieli podobny problem. Basia masz zbyt wczesny zapłon, przekręć go na kole od pompy Przepróchniała uszczelka, raczej mało w tej sprawie ma do czynienia, ponieważ przy tulejach o ile się nie mylę są miedziane.
Hej, zbyt wczesny albo zbyt późny zapłon, dlatego nie wchodzi na obroty, wsłuchaj się w pracę silnika i napisz czy hałas tego duszenia jest bardziej po stronie gaźnika/ów czy raczej u wylotu, obstawiam za wczesny zapłon
Znając stare Fiaty i Polonezy z ich rozklekotanymi aparatami zapłonowymi to lampy stroboskopowe nie bardzo się spisywały.Dużo lepszą metodą okazywało się ustawianie zapłonu "na słuch i na oko",oczywiście tę metodę polecam tylko doświadczonym osobom.Jeśli już uda ci się odpalić samochód,pokręć lekko aparatem w prawo i w lewo.W lewo przyspieszasz zapłon,kręcąc...
Pytałeś jak ustawić zawory: zawór wydechowy - szczelinomierz 0,25 mm zawór ssący - szczelinomierz 0,20 mm Luzy ustawiasz na zimnym sliniku ustawiając dla danego cylindra tłok w górnym maksymalnym położeniu. Zbyt wczesny zapłon może hamować silnik przy uruchamianiu.
W tym silniku po uruchomieniu głośno pracują zawory (metaliczny dzwięk), wygląda to jakby miał zbyt wczesny zapłon. "Np w ASO,a i w warsztatch rzemieślniczych mają,bo sprzęcik się zrobił popularny. Działał będzie,na bank.Sprawdzone" Chodziło mi o coś co będę mógł zastosować w domu.
Sebastain To jest temat jogurto. Udzieliłem mu jajlepszej z możliwych rad, żeby zwrócił się o pomoc do kogoś kto ma o tym jakiekolwiek pojęcie. Nie będę tu z tobą dyskutować o twoich sposobach ustawiania zapłonu, powtórze tylko że są one złe, a do tego spowodują najprawdopodobniej zbyt wczesny zapłon co jest niebezpieczne dla silnika.
Sprawdź ten klin na wale dokładnie, to znaczy zdejmij kółko, obejrzyj je i wał. W takiej sytuacji musisz mieć 120% pewności. Dopiero potem szukaj w pompie, czy gdzie tam jeszcze... Dodatkowo jeśli zapłon jest zbyt wczesny, to auto na zimno źle pali, ale jak już odpali to ma kopa. Wczoraj miałem to w afn i w bs pokazywał kąt 255. Po wymianie pompy kolega...
Jeśli ustawisz zapłon tak jak pisze wieslawpanek to będzie on za póżny,poniewaz bedzie trafiał dokładnie w górny martwy punkt tłoka(ostatnia kreska na obudowie rozrzadu).Zapłon musi być przed GMP tłoka stąd nazwa wyprzedzenie kąta zapłonu.Uwazam że bez stroboskopu laik nie ustawi tego dobrze.Pamiętać należy że zbyt wczesny zapłon powoduje spalanie stukowe(wybuch...
Kompresja wręcz zabija bo nikekiedy potrafi tak szarpnąć że wyrwało by rękę To raczej zbyt wczesny zapłon, jeśli tak strasznie odbija przy rozruchu. A co do uszczelnienia niby wszystko gra, ale jak je dodatkowo uszczelnić? Co i jak chcesz dodatkowo uszczelniać? Tam mają być przewidziane przez konstruktora uszczelniacze. Sprawne. I to wystarczy. Tłumik...
Dodam jeszcze - bo nie wiem czy to istotne przy tych objawach - że akumulator nie jest wymieniany od nowości - ma 9 lat - kręci jednak rozrusznikiem dosyć mocno. Przypomniałem sobie o jednym jeszcze objawie o którym przeczytałem również na forum. Mianowicie po kilku sekundach kręcenia rozrusznikiem coś go gwałtownie blokuje - ktoś też miał taki objaw...
Za wczesny zapłon, rozrząd do poprawy,przestaw wałek.
Nie należy pchać silikonu gdzie się da... To jest jakaś właściwość polaków, wszystko zaznaczają czerwonym siliconem, pewno dlatego, że jest niedrogi i nie znają dokładnego zastosowania. Akurat karter, jest złym jego przeznaczeniem. Zbyt wczesny zapłon może być przyczyną grzania. Jednak nie wiadomo, czy kolega nie jest przewrażliwiony po zatarciu, cylinder...
Cos dziwnego, kąt wtrysku 240 stopni? Czy aby koledze na pewno sie nie pomyliło? Z byt wczesny kąt wtrysku daje to samo co zbyt wczesny zapłon, w silniku tłucze, temperatura spalin wzrasta, silnik słabnie. Efekty - przedwczesne zużycie układu korbowo/tłokowego (wytłucze się), zniszczenie termiczne turbosprężarki, katalizatora i bozia wie czego jeszcze....
Może być to spowodowane zbyt wczesnym kątem wyprzedzenia zapłonu , mówiąc po ludzku :-) za wczesny zapłon
To, że sonda próbkuje poprawnie i mieści się w zakresie mieszanki normalnej wcale nie znaczy że jest sprawna. Dopiero równoczesne podłączenie analizatora i testera może wykazać czy sonda jest sprawna. Jeżeli sam tester pokazuje że jest ok, a kopci silnik na czrno to sonda złom. Problemy z kręceniem rozrusznikiem mogą wskazywać na uszkodzeniew nim lub...
Cudów nie ma, przecież to samochód taki sam jak wszystkie inne. Zacinanie się rozrusznika przy ciepłym silniku może mieć dwie przyczyny - zbyt wczesny zapłon, bądź typowo mechanicznie - źle spasowany rozrusznik. Jako że rozrusznik jak piszesz podmieniałeś, podjedź do kogoś kto ma miernik do sprawdzania akumulatorów, możliwe że masz zwarcie w którejś...
Jak podają poradniki kierowców z lat 60-ych strzał w gaźnik (tzw. kichanie) jest spowodowane zbyt wczesnym zapłonem. Twoja kosiarka może mieć ustawiony zapłon na sztywno bez możliwości regulacji. W takim wypadku trzeba sprawdzić czy coś się nie poluzowało w układzie zapłonowym i przy połączeniu silnika z gaźnikiem.
Nie spalone cząstki paliwa, wczesny zapłon , chłodzenie
A mi się wydaje, że to nie wina wydechu... na samym dole masz koło pasowe - te od wału korbowego, w zależności jakie masz koło niektóre mają gumę między częścią środkową a zewnętrzną, ta guma z wiekiem czasu lubi pękać i przesuwa się co prowadzi do przesunięcia zewnętrznej części koła, czyli przesunięcie zapłonu, miałem ten problem, zbyt wczesny zapłon...
Witam po dokładnym rozpoznaniu wszystkich napisów ukrytych pod warstwą zanieczyszczeń doszedłem do wniosku że jest to silnik Briggsa a nie Tekumesh i wszystkie usterki proszę traktować jako usterki silnika Briggsa . Założyłem jedną tą cieńszą sprężynkę i silnik spadł ze zbyt dużych obrotów , pracuje mniej więcej na prawidłowych tylko ma twardy bieg...
To odbijanie spowodowane jest, tym że silnik ma za wczesny zapłon czy, zbyt dużą kompresją?
Ja mam po prostu zbyt wczesny zapłon, trzeba go kiedyś będzie ustawić. :D Gdy jest za wczesny zapłon to paliwo się spala tak mam rozumieć tylko za wcześnie. Bo silnik trochę stuka, ale to może być już od wielu lat, na wolnych obrotach trochę go muli, ale na wyższych jest OK. Dzisiaj po zaoraniu około 2 morg dolewałem tak ze trzy razy stawałem, i woda...
Tak jak napisali wyżej, za wczesny zapłon - opużnić, możliwe spalanie stukowe. Pozdr.
A ile ten skuter ma przejechane? Twoje stukanie to może być zużyty wał albo spalanie stukowe (występuje przy zbyt wczesnym zapłonie). Czy ściągałeś magneto? bo jeżeli je źle założyłeś to zapłon jest w niewłaściwym miejscu.
http://obrazki.elektroda.pl/6715099200_1... "1,2 - Izolator ma szarawy lub brązowawy nalot. Spalanie w normie (prawidłowe). Świeca o dobrze dobranej wartości cieplnej. 3,4 - Świece zakopcone. Mieszanka paliwowo-powietrzna wytwarzana w układzie dolotowym, jest zbyt bogata lub świeca nie oczyszcza się samoczynnie, bo jej wartość cieplna...
Posprawdzaj też wszystkie połączenia elektryczne, a zwłaszcza masę silnika. Najlepiej poodkręcaj i poczyść. Sprawdź też czy nie masz zbyt wczesnego zapłonu.
Witam,wymieniłem czujnik temperatury paliwa, ale błąd nadal pozostał. Będę musiał sprawdzić też instalację, bo widać, że było tam coś grzebane. Sprawdzane były też ustawienia pompy, okazało się, że był ustawiony zbyt wczesny zapłon co mogło być przyczyną odpalania na dwa tłoki, teraz ma ustawienia fabryczne (niby) .Fakt- nie odpala już na dwa tłoki,...
Dzień dobry, potwierdzam u mnie też to pomogło (zamiana przewodów od iskrownika) czy jak go tam zwał. Kupiłem używkę w marnym stanie, nieudolnie naprawianą przez przednich właścicieli. Przez ostatni tydzień walki z "zbyt wczesnym zapłonem" w końcu trafiłem na ten wątek i to był strzał w dziesiątkę. Teraz bażant pali na dotyk z zimnego, ciepłego, letniego....
Myśle że z tą tulejką, ba a nawet sworzniem to wyalienowany przypadek musiał być. Choć nie twierdze że jakoś rzadko spotykany, może powstać np. w skutek użytkowania silnika na zbyt małych obrotach. Powiem tak: 50% szans to uszkodzone wtryski - oddać do sprawdzenia - problem z stukaniem - możliwy głośny metaliczny stukot, niby uderzanie młotkiem w blok....
jeśli chodzi o te korbowody to prawda choć nie do końca gdyż zbyt wczesny zapłon powoduje nam tzw. zjawisko spalania stukowego co w znacznym stopniu obciąża układ korbowo-tłokowy co na dłuższą metę może go zniszczyć choć nie wiem jakie miało by to skutki przy hho bo według mnie zapłon należało bu opóźnić. http://pl.wikipedia.org/wiki/Spalanie_st...
W żaden sposób tego nie uzyskasz bo układ rozrządu na to nie pozwoli.Gdybyś na szrocie miał auto z silnikiem dwusuwowym (Syrena,Trabant,Wartburg) to przy dużo za wczesnym zapłonie silnik może pracować w drugą stronę.
No to troche przyspiesz wtrysk. Ustaw go tak żeby początek wtrysku był ok 3-5 stopni przed górnym martwym punktem. Jak silnik chodzi bardzo twardo to oznacza, że zapłon jest zbyt wczesny.
Ktoś wie w czym może być problem? Rozrusznik nie dawno był wymieniany. Rozrusznik nowy czy ze szrotu? Jak ze szrotu to do przeglądu(szczotki-tulejki) Takie obiawy jak opisujesz,mogą też być spowodowane za wczesnym zapłonem,do sprawdzenia.
Obcięty klin. Za wczesny zapłon i obcięło bo odbił.
Jak przestawię wałek od ssących w lekko w lewo to zapala i kręci się na obroty jednak przy gaszeniu ma odbicie w kolektor ssący tak jak by miał zbyt wczesny zapłon. Tylko czemu na fabrycznych znakach odpalić nie chce? Zawsze po szlifie normalnie na znaki ustawiane pyk i chodził, to nie diesel żęby inna uszczelkę pod głowicę potrzebował. Dodano po 1...
Są nawet 3 opcje hamulców, polska instrukcja jest nieszczęśliwie i niejednoznacznie przetłumaczona - drag brake force (w polskiej "wartość hamowania") to regulacja siły hamowania na pozycji neutralnej spustu (np przy ustawieniu np trzeciej opcji kierunku czyli użycia opcji przód/tył bez osobnego hamulca - dla rock crawlera - auto hamuje samo po puszczeniu...
Mechanik samochodowy pyta o taką rzecz.
Zwiększenie przerwy na świecy (powinna być 1.0 - 1.1 mm), minimalnie opóźnia zapłon. Wyrywanie sznurka może być przyczyną zbyt wczesnego zapłonu.
Witam. Zapłon można regulować na pompie wtryskowej, Jeżeli po zluzowaniu trzech śrub delikatnie przechylisz pompę w kierunku do silnika to przyspieszysz zapłon zaś w drugą stronę od silnika to go opóźnisz. Z mojego doświadczenia podejrzewam że masz za wczesny zapłon, albo motor bierze olej czyli ma słabą kompresję . Może też być popękana głowica. Powodzenia.
Na gazie nie mają takiego wpływu poza tym gaz lepiej toleruje wczesny zapłon. Pracować mogą ale nie koniecznie dobrze, jeśli parametry są w zakresie pracy ale są złe - to nie pokaże błędu ale chodzić nie będzie ;) , nie komputer stawia diagnozę tylko mechanik. Odpal silnik z odłączonym map, powinien się uruchomić w trybie 'awaryjnym' nawet na Pb.
Witam. Samochód to Golf III TDI 94r. na 4 i 5-ym biegu szarpie przy wolnym przyspieszaniu w przedziale od ok. 1600 do 2000 rpm.Po przekroczeniu tych obrotów przestaje.Z kolei jak daje mu buta to szarpania niema.Czy może to być zapłon np. zbyt wczesny?
Cofnąłeś tzn jest teraz wczesny zapłon czy za późny. Bo za wczesny mimo większej mocy może powodować zwiększenie temperatury i pękanie porcelany.
Zależy jak zapłon jest ustawiony ale po odpaleniu raczej chodzi dobrze, zawory były sprawdzane i są ok. Przy chodzącym silniku nie słychać ich żeby stukały.
Myślę że nie bo iskra musi być z wyprzedzeniem więc sterownik powinien mieć sygnał przed najwcześniejszym możliwym wyprzedzeniem zapłonu.
Możliwe, że w tym moim silniku ktoś już dawno poszerzył te "fasolki regulacyjne" do ustawiania dużo wcześniejszego zapłonu - bo już na przełomie lat 60/70-tych benzyna "żółta 94 oktan" była dostępna na "CPN". Albo z kolei na przełomie lat 80/90-tych ktoś to rozpiłował, poszerzył, bo wtedy zaprzestali produkować tą benzynę "niebieska" 78 oktan - na której...
Witam wszystkich forumowiczów! Napotkałem się na problem spalania stukowego w samochodzie Peugeot 205 z silnikiem TU9 zasilanego gaźnikiem Solex 34 PBISA 16. Ze względu na uszkodzony podciśnieniowy regulator zapłonu, wymieniłem go na używany (w pełni sprawny) z aparatu o takim samym numerze. Po wymianie słychać spalanie stukowe pomimo prawidłowo ustawionego...
Tutmosis tak zgadzam się jak najbardziej, ale tylko wtedy gdy silnik pracuje na biegu jałowym. Przy zbyt wczesnym zapłonie mamy spalanie stukowe i to nam po prostu rozsadza silnik tym bardziej na wolnych obrotach. Ale gdy mamy już 2500obr to zapłon powinien być już ponad 30' przed ZZ nie wiem ile to mm bo wartość nie rośnie proporcjonalnie, dla biegu...
A zapłon ustwiłeś??? od tego bym zaczał. Jest to obiaw zbyt wczesnego zapłonu. Przestaw minimalnie zapłn przekręcając(minimalnie-lekko puknij) apartem zapłonowym przeciwnie do wskazówek zegara(patrząc z góry).
Dobrze zrozumiałeś. Ustaw zapłon a czujnik zegarowy, zobacz potem czy nie zmienia się wartość - oczywiście lampy strobo do diesla pewnie nie masz. Twarda, dzwoniąca praca silnika to zbyt wczesny wtrysk. Mało realne, ale zawsze jest że komory wirowe się obluzowały.
jak to ma wyglądać mam straszny z tym problem widzę ze jesteś obcykany w tym możesz udzielić wskazówek. ogólnie cała usterka tego auta wygląda mi na brak synchronizacji miedzy wałem a wałkiem Regulamin pkt 11 proszę poprawić. goldwinger
Witam, silnik pochodził trochę ale dalej są problemy, przy szybszym dodaniu gazu silnik się dusi i dymi na czarno, aż zgaśnie potem chwilkę trzeba pokręcić żeby odpalił, po troszeczku dodaję gazu to to dochodzi do wyższych obrotów, świeca jest nowa i cała czarna, nie da się też ruszyć z wyższego biegu bo też się dusi, odkręciłem koło magnesowe, klin...
Dawno nie pisałem ale nie było zbytnio czasu. Trzydziestka poszła trochę w ruch więc teraz można dokładnie zweryfikować co jest nie tak. Po pierwsze kiedy ustawiłem zapłon według punktów na kole zamachowy okazało się że ciągnik zaczął pukać pod obciążeniem oznaka zbyt wczesnego zapłonu wiec zapłon ustawiłem według drugiego sposobu ( oba okazały się...
Może masz za bogatą mieszankę i to znacznie i ta mieszanka nie jest się w stanie zapalić przy normalnym wyprzedzeniu, a zapala się tylko przy ustawieniu zapłonu 50 stopni? A przy normalnym ustawieniu po prostu zalewa świecę i od samej iskry po sprężeniu nie jest chętna do zapłonu. Stąd ten nagar ze zbyt bogatej mieszanki za wczesnego zapłonu itd. Spróbuj...
Witam wszystkich którzy mogą przyczynić się w jakikolwiek sposób do zlokalizownia usterki w moim samochodzie. Auto przestało działać rano gdy chciałem nim pojechać do pracy (złośliwość rzeczy matwych ;-) ). Ale przejdźmy do sedna sprawy, troche się w tym orientuję i ... pierwsze podejrzenia padły na cewkę wraz z modułem (w tym modelu zespolone, najczęściej...
Uszczelniacze zaworowe... Luzy na prowadnicach-- Wypalone zawory wytarte/zapieczone pierścienie olej czysty? nie ma w nim paliwa? Z opisu uruchamiania wynika że rozrusznik ma problem z obróceniem silnikiem - jak napisałeś stoi dęba, jeśli kilka razy potrzymałeś go na zblokowanym to masz rozrusznik do roboty. Zacznij od doprowadzenia instalacji rozruchowej...
Fakt, widać zdecydowanie wcześniejszy zapłon. Można by przedłużyć czas grzania kombinując przy kondensatorze zapłonowym. Masz multimetr? Zmierz jaką rezystancję ma PTC w temp. pokojowej. Jakie kondensatory masz w układzie zapłonowym rury (pojemności)?
a kopułka nie mozesz troche cofnac zapłonu? to niewykonalne... sprawdz rozrząd ,a błąd RPM TDC sensor będziesz miał przy każdej diagnostyce chyba,że silnik będzie pracował.
wczesny zapłon zapłon wczesny wczesny zapłon diesel
małe taktowanie procesora głośniki avensis odinstalować spyhunter
ekspres siemens ekspres siemens
Ikony MOS i termometru na kontrolerze solarnym - co oznaczają? Jak zgrać filmy z kamery Samsung VP-D362?