Koło jest wkręcane. Gwint zapewne prawy czyli odkręcanie w lewo. Wirnik przytrzymać od strony wentylatora. [url=https://serwis.nac.com.pl/index.php...
Bez podania modelu, trudno jest podać wymiar paska, musisz zmierzyć. Stycznik rozrusznika, możesz założyć jakikolwiek, byle na 12V. Na przykład: http://www.agroparts.pl/elementy-elektry...
Kolejność jest taka sama. Ale w innym miejscu jest 1 cylinder. Patrząc od tyłu pompy, czyli od rurek jest to górny lewy. Najlepiej załóż oryginalne przewody od pompy Boscha. Jak nadal będziesz miał problem zrób zdjęcie koła pasowego pompy w pozycji w jakiej wymieniałeś pasek. I zrób zdjęcie starej pompy od strony napędu.
Ja chcę tylko je zdjąć ....Próbowałem wkręcić dłuższą śrubę i wybić, zaponmij ....śruba pogięta jak wykręciłem ją , a koło nie drgnęło ....
W Beko grzałka powinna być z tyłu czyli zdjąć osłonę koła pasowego. Dostęp do węża zbiornik-pompa tylko od spodu pralki.
Niech kolega zamieści zdjęcie tyłu pralki po zdjęciu osłony koła pasowego. Ta pralka ma prawdopodobnie krzyżak z łożyskiem z tyłu pralki.
Witam. W pralkach Bosch bywa, że grzałka jest montowana z przodu, ale bywają modele które mają grzałkę z tyłu. Najprościej zdjąć osłonę koła pasowego co zajmuję parę chwil i sprawdzić zanim rozbierze się cały front. Warto również zdemontować wąż zbiornik- pompa bo to znacznie ułatwi wydostanie przedmiotu.
Witam. Nie ma innego wyjścia jak zdjąć osłonę koła pasowego z tyłu pralki i przy pomocy latarki obserwować gdzie pojawia się wyciek. Najlepiej w tym celu włączyć pralkę na program z wysoką temperaturą co daje pewność, że do wyciek się pojawi. Bywały przypadki rozszeczelnienia się zespołu piorącego w okolicach mocowania amortyzatora, ale nie ma sensu...
Z mojej strony to tylko hipoteza. Wydaje mi się że z powodu wadliwego montażu uszczelniacza lub sam uszczelniacz był wadliwy, doszło do przedostania się wody na wewnętrzne łożysko i stąd ten dźwięk. Trzeba by zdjąć pasek z koła pasowego i pokręcić bębnem w celu weryfikacji.
Cześć. Z kołem pasowym bębna nie powinno być problemu ,po odkręceniu śruby mocującej powinno zejść bezproblemowo.Trudniejsze jest zdjęcie koła pasowego z silnika , Trzeba wymontować silnik z pralki i bawić się ze zdjęciem koła na prasie.
Nie trzeba.Stuknij młotkiem,potraktuj odrdzewiaczem,podgrzej delikatnie środek koła.
Finanse pozwalaj także tu dam radę. Jutro wstawię zdjęcie koła pasowego i reszty jak to u mnie wygląda. I dzięki za nakierowanie być może na rozwiązanie. :-) Wymieniłem kompletne koło pasowe sprężarki i początkowo wydawało mi się, że jest już dobrze, ale jednak nie. Dźwięk nadal się pojawia. Co to może być jeszcze innego?
Poza zmianą długości paska ścierają się powierzchnie boczne paska i powiększa szerokość rowków klinowych kół pasowych. Jeśli to możliwe wstaw zdjęcie kół pasowych i widok napędu.
Postaraj się czym prędzej przesmarować łożysko jeżeli usterka się powtórzy chyba będziesz musiał wymienić łożysko lub cały silnik (jeżeli nie będziesz mógł zdjąć koła pasowego)
Czy jest jakiś sposób na zdjęcie koła pasowego? Polecam użycie ściągacza .
Co da zdjęcie koła pasowego? Jak włoży nowa pompę? Koło pompy przecież jest na wcisk. Wyjmij filtr powietrza, odkrec ta łapę co blokuje i podnieś na tyle silnik żeby wyjąć pompę. Albo wykręć szpilki.
Czy ktoś mógłby mi poradzić w jaki sposób, można wymienić uszczelniacze wałka rozrządu i wału korbowego od strony paska rozrządu. Czy wystarczy zdjąć koła pasowe i uszczelniacze można wyciągnąć czy trzeba coś jeszcze zdemontować?
Co pomogło? Fachman powiedział, że były ułamane żębatki w tzw. "idle", czyli przeniesienie ruchu i dlatego nie ciągło. Podepnę się jeszcze... bo mam identyczny przypadek.Nie wiem co to "idle" i o przeniesienie jakiego ruchu chodzi.To b.enigmatyczne wyjaśnienie.Myślę. że fachman nie chciał dzielić się tą wiedzą.Ja sprawdziłem wszystkie zębatki,zdjąłem...
Witam, czy ktoś może wie jak obrócić bęben - ręcznie. Pralka się zablokowała na początku prania. Bęben się zablokował i nie mogę go obrócić nawet ręcznie zdjąłem pasek, próbuję kręcić kołem pasowym i nie da rady, a nie chcę nic urwać. Wyjąć grzałkę i przy pomocy długiego wkrętaka podważyć klapki bębna do wewnątrz, jednocześnie obracając bębnem.
Mówiąc po ludzku : do wymiany koło pasowe alternatora. Sprawdzić to można w ten sposób: zdjąć pasek z alternatora i spróbować obrócić kołem pasowym (pokręcić alternatorem za koło pasowe). Powinno w jedną stronę napędzać oś a w drugą obracać się swobodnie. Jeżeli tak nie jest - wymienić.
Zdjęcie koła pasowego to karkołomna robota, niektórzy piszą o prasie, ja walczyłem ze ściągaczem i palnikiem, ale nie zawsze się uda (no i łożysko cierpi od grzania). Inny silnik, ale wiedza może być przydatna: http://www.elektroinstalacje.info/articl...
Takie, czy podobne koła pasowe znajdują się na silnikach pralek i zdjęcie takiego koła to albo prasa, albo przecięcie go, by spadło z ośki, bo sciągavcz praktycznie nie ma możliwości.
Jeśli amortyzatory będą na plastikowych trzpieniach to naprawa bezproblemowa. Bywały Bosche z nitowanymi amortyzatorami. Możesz zamieścić zdjęcie mocowań amortyzatora po demontażu tylnej osłony koła pasowego?
Kolego to wygląda na ślizgający się pasek, wyrobione koło pasowe lub coś z silnikiem, ewentualnie problem z przekaźnikami silnika. Musisz zdjąć osłonę koła pasowego i dokładnie zweryfikować sytuację. Ewentualnie zrób jeszcze film po demontażu tylnej ścianki pralki.
Witam. potrzebuje schematu, instrukcji lub zdjęcia jak mają być ustawione wałki rozrządu w vectrze 2.5 v6. regenerowane były głowice. zdjąłem koła pasowe i teraz mam problem z właściwym ustawieniem wałków bo nie ma na nich klinów ani oznaczeń
Zacznij od zdjęcia koła pasowego. A później jak masz odrobinę pojęcia to się zorientujesz sam co dalej. A po wymontowaniu starych łożysk,do sklepu i po zmartwieniu.
Dobrze słyszałeś ,do zdjęcia koła pasowego potrzebny jest specjalny ściągacz.Koło posiada tuleje gumową bez ściągacza łatwo zniszczyć. Podobnie przy wymianie paska w/g Autodaty inna technologia.
1.Odłączyć pralkę od sieci elektrycznej i wodgiągowej. 2.Zdjąć blacy osłonowe. 3.Zdjąć pas klinowy i odkręcić śrubę koła pasowego. 4.Zdjąć koło pasowe przy pomocy ściągacza lub podbijając klin. 5.Zdjąć pierścień zabezpieczający z osi bębna. 6.Wkręcić w oś śrubę aby uchronić ją przed rozklepaniem i uderzać młotkiem w oś dotąd aż zacznie wysuwać się z...
Witam. Po parodniowych wysłuchwaniach jeków dobywajacych się z pralki postanowiłem zająć się wymianą łożysk, ale tu zaczynają się schody. Pierwszy problem jaki napotkałem to zdjęcie koła pasowego z osi bębna. Czy ktos moze udzielić mi wskazówek jak zdjąć to koło, jest tam miejsce na wkrętak CR-VT40, ale ani w lewo ani w prawo nie mogę odkręcić. Jaki...
Witam. Pralka ma "luźny" bęben. Buja się jak wózek dziecięcy na sprężynach. Przy delikatnym pchnięciu palcem bęben buja się bez oporu przód i tył. Taki sam luz ma góra dół. Można odnieść wrażenie jakby tylko wisiał na sprężynach. W trakcie prania słychać ocieranie bębna o fartuch. W trakcie wirowania pralka ma problem aby podjąć wirowanie, bo bębnem...
Dziękuję za schemat. Śrubę (nr 40 na schemacie) oczywiście już wcześniej odkręciłem. Pasek (38) i blaszka (52) też zdjęte. Niestety nie mogę zdjąć koła pasowego (37). Na schemacie nie widać osi bębna która jest włożona do łożyska (1). Koło pasowe jest jakoś wciśnięte lub wkręcone i połączone z osią bębna. Koło przy łożysku ma podcięcia jakby na klucz...
Klima jest oryginalna przełożona z innego auta. Dowiedziałem się dzisiaj że sprężarka pomimo tego, iż jest sterowana elektrozaworem posiada sprzęgło tzw przeciążeniowe. Dzisiaj ściągnąłem pasek i sprężarkę można okręcić bez większych oporów mniej więcej czuć taki opór jak bym okręcał niezużyte łożysko. Niestety nie dałem rady zdjąć koła pasowego bo...
Zdjęcie koła pasowego, odkręcenie śrub krzyżaka i zdjęcie krzyżaka z ośki jest dość trudne szczególnie w starej pralce. Udało mi się to zrobić. Na powierzchni uszczelniacza oraz na powierzchni blachy bębna zewnętrznego zauważyłem pozostałość po jakimś dodatkowym środku uszczelniającym, koloru białego, wygląda na "zmurszały" i można to zeskrobać. Mam...
Trzeba było, zresztą nadal można, sprawdzić ten silnik. Podłącz go pod 24V prądu stałego, stojan szeregowo z wirnikiem. Powinien ruszyć. Prądniczka tacho może mieć przerwę albo inne parametry. Może szczotka zawieszona. Samo roznitowanie i potem włożenie prętów gwintowanych to mały pikuś, Nie zdejmiesz koła pasowego by ściągnąć łożysko.
Zdemontuj krzyżak żeliwny z tyłu zbiornika (trzy śruby fi 8 na zewnątrz oraz trzy śruby fi 6 dookoła - po uprzednim odkręceniu i zdjęciu koła pasowego); wybij łożyska wraz z simmeringiem, załóż nowe (najlepiej na prasie), załóż z powrotem krzyżak i gotowe.
Uszczelniacze wymienia się "od zewnątrz", jeśli chodzi o uszczelniacz wałka rozrządu i uszczelniacz wału od strony rozrządu to trzeba zdjąć koła pasowe, gorzej jest z wymianą uszczelniacza od strony skrzyni biegów, bo trzeba ją całą zdemontować. Jest jeszcze czwarty uszczelniacz - oring pod uchwytem cewek (oryginalnie otwór pod napęd rozdzielacza zapłonu)....
Pomocy koledzy :!: :!: :!: Chciałem wymienić łożyska w tej pralce bo przecieka. Zdjąłem koła pasowe,odkręciłem cztery śruby mocujące zespół obudowy łożyskowej do zbiornika i utknąłem. Za żadne skarby nie chce wyjść ośka bębna z łożyskowania / trochę poszło, ale dalej nic /.Może ktoś już to przerabiał i mi pomoże.Może coś żle robię? Szwagierka namnożyła...
Udało ustalić prawdopodobną przyczynę owego cykania. Na tłumiku drgań powstało pęknięcie wzdłużne długości około 4cm. Dopiero zdjęcie koła pasowego umożliwiło lokalizacje problemu. Teraz mam pytanie o sprawy bieżące: Chciałem zregenerować turbodmuchawkę. Zastanawiam się jednak nad wsadzeniem turbawki od t4 150KM, tą z kierowniczkami. Nie widziałem tej...
Tutaj przekładnia jak ją zdjąłem oraz most i koła. Koło pasowe na przekładni średnicy 28cm.
Po zdjęciu sprzęgła, zostaje koło pasowe i cewka na kompresorze. Koło pasowe jest na wieloklinie, jeżeli nie ma lekkiego luzu na kole pasowym to trzeba ściągacz użyć. Po zdjęciu koła pasowego zostaje cewka na kompresorze. W środku jest Seger. Należy zdjąć i wtedy powinno zejść bez problemu.
Dokładnie tak jak napisał kolega trans-serwis, w tym aucie jest rozrząd paskowy. Są dwa znaki na pasku rozrządu i po jedym na kołach zębatych (wału korbowego, wałka rozrządu). Pompa nie ma znaczenia, gdyż ona wytwarza tylko ciśnienie. Wtryskiwacze otwierane są elektrycznie, poprzez sterownik. Znak na wale jest widoczny po zdjęciu koła pasowego, z dołu...
Przecież wystarczy zdjąć pasek i kluczem kręcić sprawdzając odchył
znaki kolego zą na kołach pasowych. powinienes je zgrac ze sobą znak> <2 znak zdjąć napinacz (ktory tez powinno sie wymienic) zdjąć stary i zalozyc nowy pasek. pamietaj o tym zeby sobie np narysowc jak biegł ten pasek lub zrobic zdj
przede wszystkim obok koła pasowego silnika powinny być takie pręciki, uniemożliwiające zdjęcie/spadnięcie paska z koła pasowego, może ktoś je odgiął, lub nawet odkręcił/ułamał i dla tego pasek spada - pytanie czy spada po wciśnięciu sprzęgła, czy podczas jazdy? bo jak podczas jazdy to raczej koło pasowe napinające ma już straszny luz na boki i przez...
Niezrozumiale piszesz. Po zdjęciu koła pasowego należy zdjąć pokrywę ze zbiornika, a po wyjęciu zawleczki z obsady łożyska z drugiej strony,wyjąć bęben z łożyskiem.
Łożysko 6206zz, 6205zz, simering 35/65x11/15 Zbiornika nie musisz wyciągać masz dostęp do krzyżaka z łożyskami po zdjęciu tylnej ścianki, ściągacz na ogół zbędny, chyba że do zdjęcia koła pasowego Poczytaj to Cię trochę naprowadzi ;) http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Położyć pralkę na tył i weryfikacja wszystkich węży na dole pralki i od tego należy zacząć. Mam nadzieję, że kolega nie wyprał ubrań razem z ciałami obcymi typu monety bo taka moneta potrafi zrobić dziurę w zbiorniku pralki. Jeżeli węże gumowe będą w porządku to postawić pralkę na nóżki i zdjąć osłonę koła pasowego i obserwować przy pomocy latarki gdzie...
Witam. Zostaw młotek i skup się na zdjęciu koła pasowego, bo jak dłużej będziesz tak walczył to rozbijesz ośkę że z kolei przy montażu nie założysz koła pasowego. Na podstawie powyższych rad skoro jeszcze go nie zdjąłeś to koło samo już ze wstydu powinno zejść :D
Uściśle :), należy zdjąć pasek klinowy (wyłączyć z prądu) i mocno zakręcić kołem pasowym dużym słychać cokolwiek oprócz lekkiego szumu ? tak ? - łożyska z uszczelką do wymiany następnie ze zdjętym paskiem klinowym należy pralkę włączyc na wirowanie i będzie słychać tylko szczotki nie ? nie tylko? to łożyska na silniku do wymiany Amortyzatory jw (nares),...
Zdejmij tylną osłonę koła pasowego i wstaw na forum zdjęcie zbiornika i koła pasowego. Pralki ładowanej od frontu nigdy nie kładzie się na boki tylko na tył lub przód. Tutaj jest pokazane jak zabrać się za wymianę łożysk: https://youtu.be/XaFF2-Rl8Nc[/syntax] Koszt naprawy to zakup łożysk i uszczelniacza oraz Twoja praca i czas. Skoro potrafisz majsterkować...
nie szumi czasem pasek :?: To nie pasek. Pasek zdjąłem i kręciłem kołem pasowym.
Zdjąć tylną osłonę koła pasowego z obudowy, zdjąć pasek i zobaczyć, co ciężko chodzi, bęben czy silnik. Można włączyć pralkę ze zdjętym paskiem i zobaczyć czy nie wydaje silnik jakichś podejrzanych odgłosów. Jeśli to bęben cięzko się kręci to pp łożyska do wymiany.
Zdejmij piastę mocowania noża, możesz ją delikatnie podgrzać, wkręć srubę mocowania noża oraz ściągacz dwu ramienny i powinna dać się zdjąć, potem koło pasowe.
By się upewnić należy zdjąć tylną osłonę koła pasowego i ściągnąć pasek napędowy. Jeśli po zdemontowaniu paska i zakręceniu bębnem ręką usłyszy kolega głośny szum to niestety, ale w tym wypadku moja diagnoza będzie trafna.
Czyli pralka nie była głośniejsza od pewnego czasu? By przeprowadzić jednoznaczny test krzyżaka bębna będzie potrzebna pomoc kogoś z domowników. Należy zdjąć osłonę koła pasowego i wtedy jedna osoba trzyma koło pasowe a druga próbuje obrócić bębnem prawo-lewo i jeśli będzie wyczuwalny jakiś ruch bębna względem koła pasowego to 99% uszkodzeniu uległ...
Cześć Wystarczy zdjąć bok od strony koła pasowego -rygiel jest w kole pasowym bębna
To jest pralka ładowana od góry łożyska to 2x 6204 RS+ 2 Vringi V-28 Stojąc do pralki odkręcasz lewy bok i jest dostęp do koła pasowego . Musisz zdjąć koło odłączyć przewody z grzałki i czujnika NTC w grzałce Zdjąć zatrzaski z obwodu pokrywy zbiornika , zdjąć pokrywę wraz z grzałką Odkręcić 4 wkręty pod brzegiem fartucha i zdjąć osłonę plastikową przy...
Zdjęcie tyłu pralki jest niewyraźne i nie widać dokładnie, ale zazwyczaj jest z tyłu owalna "blacha"czyli osłona koła pasowego i trzeba ją zdemontować. Z tyłu powinno być kilka wkrętów którymi jest mocowana.
No i skończyło sie na wezwaniu serwisu. Podglądnąłem jak to sie powinno naprawić. Tak więc zaczęło się od rozwiercenia śruby-wiertarką akumulatorową z skróconym wiertłem - bo mieści się w bąbnie. Wiertło chyba 7 mm na głębokości 5-6 mm, następnie wbiciu młotkiem w rozwierconą śrubę lkucza imbusowego lepszej jakości niż TOY-a. Rozwiercanie i wbicie klucza...
Zauważyłem również na kole pasowym wału korbowego coś dziwnego. Jakby sklepane coś było. Panowie dołączam filmik z dźwi ękiem i zdjęcie tego koła pasowego. Proszę o podpowiedzi. Z góry dzięki Do filmiku daje link bo za duża pojemność https://www.youtube.com/watch?v=8AzzkdlD... Bardzo dobrze zauwazyłeś, koło pasowe do wymiany, uważaj...
Z przodu silnika za kołem pasowym . Musisz zdjąć wentylator z piasty koła, pasek wielo rowkowy,napinacz aby mieć więcej miejsca ( ale nie musisz ), zdjąć koło pasowe i za nim w obudowie jest okrągła klapka zamocowana na trzy śrubki fi.6 , odkręcasz , zdejmujesz wymieniasz gumową membranę i montujesz wszystko z powrotem . Za membraną od strony silnika...
Masz identyczny silnik jak u mnie. Aby odczytać obroty musisz zrobić inne zdjęcie. Najlepiej usunąć wirnik z silnika i wtedy zrób zdjęcie.
witam,mam pytanie do kolegi Krzychu455 mam podnośnik nussbaum 2.25sl i zatarło sie łożysko w silniku i problem dotyczy tego ze nie mogę zdjąc koła pasowego z silnika.. jakies rady jak zdjąc ?????? i z kąd można kupic takie koło pasowe wielorowkowe ??
Witam . Co do diagnozy przez mechanika to się zgadzam,miałem taki przypadek w Seicento. Natomiast co do kosztów to nie,jeżeli masz zamiar zajechać na złom,lub odpalić ,to zdejmij pasek wielorowkowy .Możesz zdjąć pasek ,popsikać do alternatora(od strony koła pasowego) WD lub podobny środek.Najlepiej byłoby go wyjąć i rozebrać,lecz jest to trochę zabawy...
Dzień dobry, Posiadam poczciwy kompresor ze sprężarką KP 1 odkryłem ostatnio, że niewielki wyciek oleju występuje od strony koła pasowego, jak je zdjąć jest tam wbity klin. Wystarczy użyć ściągacza trójramiennego, czy jakoś inaczej to jest osadzone? Przypuszczam, że jest tam jakiś simering albo o-ring i w wolnej chwili warto to wymienić po tylu latach...
ile jest w tej pralce tych lozysk? i czy sa takie same? jaki rozmiar ma simering. oraz prosilbym o wskazowki jak bez uszczerku na zdrowiu wymienic te lozyska :) tzn np. kolejnosc zdejmowania/zakladania lozysk itp. , czy trzeba wyjac beben z pralki itp? Dwa różne łożyska; simmering, to sam zmierzysz/odczytasz. Do ściągnięcia przedni front obudowy pralki,...
Dzieki za info , wieczorem wrzuce zdjęcie, napewno nie mam krzyżaka, i po zdjęciu koła pasowego widze jedno łożysko , prubowałem zdjąć tył kotła , ale udało mi się jedynie zdjąć opaske, nie wiem czy to jest klejone ??? Dodano po 5 juz wiem że da sie rozebrac , nie wiem tylko jak zwalić tylną część kotła, ale opanuje, dzięki jeszcze raz za info
Logiczne jest, że trzeba zdjąć plastikową osłonę rozrządu. Nie pamiętam, czy dasz rade odkręcić pompę bez zdjęcia koła pasowego na wale korbowym i dolnej osłony rozrządu.
Możesz dać zdjęcie tych kół pasowych, najlepiej całego mechanizmu?
Na tej osi jest zamocowana piasta i nie moze sie poruszac gora -dol .Jak duzy wykonuje skok ta oska? Nie masz racji. Autor dobrze kombinuje. Ten wystający kwadrat to wrzeciono wiertarki na które przekazywany jest moment z koła pasowego. To co widać w tej chwili na zdjęciu to łożysko zabieraka które zabezpieczone jest pierścieniem osadczym. Po zdjęciu...
Witam, wymieniam rozrząd w mojej a6 i mam ogromny problem ze zdjęciem koła pasowego pompy wspomagania. Używałem sciagacza 3 ramiennego , podgrzewałem delikatnie palnikiem, obstukiwalem bardzo małym młotkiem, gumowym, podważałem a koło po odkreceniu 3 śrub ani drgnie jak przyspawane. Oczywiście wd 40 też użyte. https://obrazki.elektroda.pl/4484531200_...
Witam wszystkich! Czy ktoś wie jak zdjąć koło pasowe z silnika pralki Electrolux EWT1016. Chcę wymienić łożyska w tym silniku a bez zdjęcia koła pasowego nie da rady. Próbowałem ściągaczem - strasznie oporne, podgrzanie też nie rozwiązuje problemu.
U mnie też pasek był wcześniej taki luźny, jak zakładałem nowy, to naciągnąłem bardziej napinacz i też jest sztywniejszy, jak u Ciebie w 2 filmiku, znak na wale dokładnie tak samo Klin jest OK, bo ja cały ten rozrząd rozbierałem, wymieniłem też simeringi na wale i wałkach rozrządu a więc koła wszystkie też zdejmowałem, niestety nie zrobiłem zdjęcia...
Witam skoro odkręciłeś już wszystkie śruby od krzyżaka to ściągnij teraz koło pasowe najlepiej ściągaczem jak niemasz to podważ dwoma kluczami lub wkrętakami pod kołem na osi jest pierścień sigera trzeba go zdjąć rozszerzając go na konice wkręć śrube mocującom koło pasowe w ośke do oporu i teraz jedną rękom ciągnij krzyżak a drugom uderzaj w oś aż krzyżak...
W aucie oryginalnie było z 6 otworami -pk5 ale pompka siadła i nie mogłem dostać identycznej w rozsądnej cenie więc kupiłem z 4 otworami -pk6 i chciałbym założyć oryginalne koło pasowe bo to które teraz mam ma inne odsadzenie i pasek mi trochę po piskuje Czy jak podgrzeję koło to nie spalę uszczelniaczy w pompce? Nie ma innego sposobu na zdjęcie?
Witam. Chciałem wymienić łożyska w silniku / hiszpańskim / ale zatrzymałem się na zdjęciu koła pasowego. Próbowałem ściągaczem ale nie drgnęło nawet, bałem się ' na całego' ale może tak trzeba. Wiem, że niektóre są klejone, a tu ? Proszę o podpowiedź.
Witam !!! Zabrałem się za wymianę łożysk. Mam wyciągnięty zbiornik. Utknąłem na zdjęciu koła pasowego z ośki. Proszę o poradę jak je zdjąć ? Czy jest osadzone na stożku ? Oraz co mnie może jeszcze strasznego może spotkać przy wymianie łożysk w tej pralce ? Mam wielki luz od strony biernej i rdzawe wycieki z tejże strony i niesamowity hałas. Dzięki serdeczne...
Może ktoś z Kolegów wie jak zdemontować bęben w tej pralce.Zaznaczam ,iż część od strony koła pasowego zdjąłem i dalej coś go trzyma?. 8O
Witam Szczotki raczej nie. tam są pierścienie ślizgowe. Jeśli pasek to słychać przy dodawaniu gazu (gwizd). Może mieć wypracowane boki. Mogą być łożyska. Sprawdz przy zdjętym pasku ( pokręć kołem pasowym od alternatora ) jeśli szumi to łożyska do wymiany. Miłego dnia
eeban - przyjacielu jak mam zdjąć to koło skoro odkręciłem śrubę i nie mogę go ruszyć nawet milimetr Ściągacz nie jest potrzebny do wymiany łożysk, natomiast może być przydatny do zdjęcia koła pasowego (choć istnieją inne sposoby). Zaopatrz się też w szczypce do pierścieni osadczych - segera.
Dodaję zdjęcie robota zapinki którą zdjąłem uszczelki i podkładek nie liczę.Zrobiłem zdjęcie z założonymi paskami wałka który przechodzi przez środek koła pasowego.Gdybyś chciał zobaczyć dokładnie samo koło pasowe na necie podaję nazwę. Koło pasowe z wałkiem do robota kuchennego RK - 4803 Przy samym kole jest taki pierścień chyba mosiądz który trzyma...
Mam ZMK M1417 postanowiłem wymienić paski ślizgały się i brudny mechanikę w smarze i delikatnej korozji. Zdjąłem blachę z głowicami aby można się dobrze dostać do koła pasowego , Zapomniałem zrobić zdjęcia spodu jak jest ustawiony ślimak prowadnice z ostała mnie mała sprężynka .Jak powinna być złożona mechanika Proszę o podpowiedź
Tak jak myślałem :cry: Ale chyba sam sie za to zabiore. Chciałbym sie tylko dowiedzieć co to za "urządzonko" w silniku i czy trzeba to demontować (to co na wirniku jest przynitowane) czy obejdzie sie bez. No i czy tą część w obudowie można zdjąć? A czy te części tego muszą być ustawione w jakiś sposób czy dowolnie. Chodzi mi o położenie tej na wirniku...
W mojej trzycylindrowej fabii 1.2 HTP 6v 2004 r cieknie olej z uszczelniacza koła pasowego od strony rozrządu. Czy ten uszczelniacz da się wymienić po zdjęciu koła pasowego ? Czy trzeba zdejmować pokrywę łańcucha rozrządu ?
koło pasowe nie jest na klinie, odkręcisz je bez blokady, bieg, hamulec i ostrożnie kluczem, zdjęcie osłony jak silnik siedzi w samochodzie to p... zadanie, jak nie cieknie tylko się poci to bym nie ruszał bo zrobisz jeszcze gorzej, osłony bez powyginanie nie ściągniesz na aucie, w osłonie jest odkręcane uszczelnienie na wał w miejscu gdzie przychodzi...
Łatwo sprawdzić. Zdjąć pasek, bęben pusty, zakręcić dość mocno kołem pasowym bębna. Słyszalny głośny dźwięk świadczy o łożyskach do wymiany.
To masz zablokowany, zdejmij pasek z koła pasowego. Jeśli dalej nie kreci masz zablokowany bęben coś jest w środku bębna. Po wyjęciu grzałki możesz sprawdzić co blokuje bęben.
Maszyna jest wieloczynnościowa i pracując z przystawką np.frezarką chcesz, aby pracował wyłącznie frez, który napędzany jest za pomocą paska z gładkiej części koła pasowego, które zdjąłeś. Dla opisanej sytuacji rozłączasz napęd wałka heblarki wykręcając śrubę M12 której użyłeś do zdjęcia koła. I analogicznie jeżeli chcesz 'heblować' czy jak wolisz 'strugać'...
Jeśli nie masz linka, to zrób zdjęcie. Koledzy na tym forum nie jedną pompę widzieli.
Temat już nie aktualny, w krakowie są setki złomów i wszystko zgnite albo w innym rozmiarze. Poratował znajomy zgnitym, wypiaskowałem i pomalowałem. By to koło zdjąć bez śladu trzeba dorobić specjalny odklejacz. Pozdrawiam
6206 6205 35/72/12 /16 Właśnie rozbieram moją pralkę. Uszczelniacz ma inny nr - A0N 35*65*12 / 17. Pierwsze łożysko to 6205Z. Niestety nie wiem jak dobrać się do drugiego. Jeśli ktoś wie proszę o pomoc. Poniżej zdjęcie po demontażu koła pasowego i krzyżaka z pierwszym łożyskiem i uszczelniaczem.
Na pasku jest rozmiar i taki trzeba kupić. Zdjąć górną pokrywę, założyć pasek na oś silnika a potem naciągać na koło pasowe bębna obracając nim (uwaga na palce). Pasek trzeba ustawić na środku szerokości koła pasowego.
Wyłączyć z sieci Zdemontować pokrywy (tylną i górną ) Zdjąć pasek Odkręcić śrubę na kole pasowym , zdjąć koło pasowe Zdjąć pierścień zabezpieczający na osi bębna Odkręcić śruby mocujące krzyżak Zdemontować krzyżak Zdemontować łożyska i uszczelki Oczyścić krzyżak i oś bębna (sprawdzić stan osi w miejscu gdzie są łożyska i uszczelka) Zamontować nowe łożyska...
Szczotek nie ma po co wymieniać, padnięty. Poszukać używki, przełożyć tacho żeby trzymało obroty. Ważna średnica koła pasowego. Daj zdjęcie całego silnika, może ktoś ma coś podobnego bo te same szły do różnych pralek. Zmniejsz rozdzielczość zdjęć bo nie chcą się załadować.
Skoro jesteś pewny paska to unieś do góry oś napędową i sprawdź (kręcąc kołem pasowym do przodu/ do tyłu) czy zachowanie mechanizmu jest prawidłowe. Sprawdź też obciążając obydwie półosie jednakową siłą działanie ze zdjętym paskiem. Czy na kole pasowym czuć jakieś powtarzające się zmienne siły bądź wyczuwalny opór. Zauważ różnice pojawiające się (jeżeli...
Pralka ma 4 miesiące... Spręzyny wydają się być OK, na dole też jest OK... Tak czy siak, serwis w poniedziałek ma się skontaktować w temacie wycieków to jeszcze dorzucę "latanie". Teraz jeszcze zauważyłem, że na bocznej ściance, którą zdjąłem są otarcia od koła pasowego...
Zdjęłam, ale mimo wszystko i tak ciężko będzie to założyć.
Witam. Mam do wymiany łożyska jw. Już na etapie zdjęcia koła pasowego problem. Po wykręceniu nakrętki widać na osi pierścień tak jakby zaklepany w obudowie i nie wiem jak go zdjąć. Czy potrzebny jest stosowny ściągacz, który ściągnie koło razem z tym pierścieniem, czy koniecznie trzeba wcześniej jakoś zdjąć ten pierścień. Czy dalej łożyska i uszczelniacz...
Tzn nie spodobało Ci się koło pasowe alternatora i postanowiłeś je zdjąć? A alternator kręci się? Jak odkręciłeś nakrętkę od tego koła, jak zablokowałeś koło?
To prosty rozrząd. Ustawiasz wałek na pierwszy cylinder, koła pasowe na znaki. Pokaż jakieś zdjęcie - z czym walczysz. :)
zdjęcie koła pasowego pralka klucz koła pasowego schemat koła pasowego
przewód żelowany trzeszczy sopran skanowanie transponderów
pompa pralki gorenje moment dokręcania wałka rozrządu
Zabezpieczenie wzmacniacza WS432: przekaźnik i tranzystory BC237, BC211 Oleo Mac 937: Regulacja gaźnika i wymiana części