Zegary są przykręcone na dwie śrubki na dole pod ramką . Wejdź na allegro wpisz zegar zobacz ilustrację zobaczysz w którym miejscu . Śruby to zapewne torxy t15 czy t20 .
Czy mechanik cofnie mi licznik km ? Ależ skąd. Takie operacje są zabronione. Nawet na naszym forum nie wolno doradzać na ten temat. "jak i kto może cofnąć licznik" Po prostu, żadnych operacji, zmian w takim urządzeniu przez osoby do tego nie uprawnione. A co by było jakbyś kupił o mniejszym przebiegu? Też byś się tym martwił, zamartwiał? I podejrzewam,...
Spróbuj tym do kasowania kilometrów w lewo godziny a w prawo minuty.
Witam W pierwszej kolejności sprawdziłbym główny wyłącznik świateł ,z niego jest wyjście na prawą i lewą stronę pozycyjnych jak również na podświetlenie zegarów.
Pomarańczowa auto z kluczykiem to właśnie kontrolka od immo. Grupa VW wymyśliła sobie, że moduł immo będzie w zegarach. Wcześniej to był oddzielny moduł, tak do połowy lat 90. Sprawdź dokładnie bezpieczniki i puste miejsca , bo często klienci wyjmuja bezpiecznik sprawdzając i wkładają w miejsce obok. Drugi kluczyk nic nie da do momentu uruchomienia...
Skoro czujnik pokazuje 0 to zmierz zegarami jak jest faktycznie.
Klakson Dodano po 46 Klakson albo zegary
"Cały licznik albo same zegary" ??? Przecież to jedno i to samo, kup drugi zegar z tymi samymi numerami lub podobny, daj do elektronika i zrobi co trzeba, immo w zegarach także ostrożnie. Pozdrawiam
proponuje tu poczytać: http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtop...
Daj zdjęcie zegarów.
sprawdź kodowanie podłącz kompa mi ost program się wysypał w zegarach
U mnie był upływ na "zegarach" (Fabia 2). Wyświetlacz LCD z przebiegiem nie gasł i rozładowywał akumulator. Nie dało się tego wykryć komputerem, elektryk zdiagnozował to sprawdzając bezpieczniki. Pomiary należy robić po jakimś czasie od zamknięcia auta, w moim przypadku to było chyba 45 minut, gdy czujniki, przyciski itp. zostaną przez komputer odłączone....
juz dzialaja nie dochodzil prad do procesora w zegarach
Raczej możesz kodować . Najwyżej bedzie dalej błąd. Po numeach wychodzi zegar bez CAN a tu 2004 rok. Dziwne te zegary.
Witam jestem z Katowic i potrzebuje Pilnej Pomocy Opisze problem króciutko stare liczniki zostały upalone z 93C86 Nie Da się zgrać wsadu wyskakuje błąd z pinem 7 na programatorze smart pro. Liczniki kompletnie nie żyją. Wiec zakupiłem nowe o tym samym numerze fabrycznym 6Y1 919 860C Lecz nie mam pinu do nich i nie mogę zakodować Kluczyka żadnego Fabisia...
Jak wstawiłeś nowe zegary jeżdzone to musisz mieć login tych zegarów.
Syrena jest pod maską a sterownik jest najbliżej montowany bezpieczników czasami pod zegarami. Instrukcja obsługi tego alarmu. 1039100
Zasilania i komunikacje sprawdziłeś na pewno ECU sprawdziłeś i zegarów? Jak to na stół zegary.
Prawdopodobnie miał zapchaną CAN informacją o wkładce. Sprawdź Vag-iem konfort i zegary.
Miałem dwa przypadki w Fabiach, nieumiejętny demontaż/montaż gps'ów,powodował uszkodzenie przewodów. U mnie było to w wiązce zegarów
Tam to działa tak, że czujnik ciśnienia oleju robi zwarcie powyżej 0,8 bar, jak silnik osiągnie 1200rpm i nie ma sygnału z czujnika do masy to włącza się alarm w zegarach
Jedna wtyczka wygląda jak wtyk światła przeciwmgielnego przedniego. Druga ta cała czarna to nie sama wtyczka a wtyczka z wpiętym czujnikiem temperatury zewnętrznej. Z niego jest odczyt na zegary (jeśli jest MFA lub FIS) do klimatyzaycji (próg załączenia kompresora )
Mam takie pytanie do kolegów.Czy mozliwa jest zamiana zegarów z golfa 4 do 3.Chcialbym cos zmienic w aucie a tak sie sklada ze mam takowe.Czy jest duzo kombinacji przy zmianie kabli?umieszczeniem ich w miejscu tych starych ?Moze łatwiej bedzie wrzucic zegary od fabii tez mi sie podobaja i sa dosc fajne.Czekam na wszystkie wskazowki.Pozdrawiam.
Na zegary jak najbardziej a wspomaganiem to po prostu komputer wyłącza maglownicę. Sprawdź regulator ;)
A skąd masz informację że wiązkę trzeba podłączyć do "zegarów", co to znaczy komputer włączyłem ?
[quote="ladamaniac"]Tak, ale sprawdzenie tego to 15 minut. Zostawiasz auto na noc, rano wpinasz, jak masz 12 stopni a czujnik widzi -30 albo +80, to chyba jasne. Odpalasz i patrzysz jak rośnie temperatura, porównujesz z czujnikiem zegarów, pirometrem cz co tam pozwalają warunki. Jak dobrze przyłożysz to wystarczy termopara K i miernik za 20 zł. Resztę...
Tak. W tych samochodach tak jest. Wyświetlany jest zegar, przebieg dzienny i całkowity. Pozdrawiam.
Witam Wygląda to na problem ze stałym plusem na zegar, radio, bcm itd. Na początek proponuje sprawdzić bezpieczniki oraz przy okazji każdy wyjąć i włożyć żeby poprawić styk
może wymiana zegarów coś da.
Podłącz komputer i sprawdź czy jest błąd blokady Immo. No chyba że masz Zegary i pestkę immo z 1.4. Można też wykonać parowanie ale trzeba mieć PIN starego ECU (jest w zegarach) i nowego (jest w ECU).
Zrób jeszcze raz reset akumulatora, może mu przejdzie. A jak nie to sprawdź w blokach pomiarowych jak wygląda komunikacja pomiędzy sterownikami m.in zegary - klima.
Zaklócenia sieci CAN,zabrzmi to niedorzecznie ale takie objawy daje wadliwy zapłon(kable,świece,cewki) Miałem identyczny problem z zegarami w fabii w ubiegłym roku,po 2 dniach oddałem klientowi auto bo poddałem się.Dostałem od znajomego cynk o tym zapłonie i zaproponowałem klientowi wymianę swiec i kabli(najwyżej gosć będzie mieć prezent ode mnie jak...
jest w zegarach,ale sprawdz najpierw wlaczni8k w zamku drzwi kier
Zegary lub pompka w baku do sprawdzenia?
Czyli Np w przypadku poziomu płynu nie wystarczy zamontować czujnika w zbiorniku i podłączyć go do zegarów ( zielona wtyczka )?
Pieronio powiedz mi jak zdiagnozowales wspomaganie. W tej Fabii lacze sie z engine, jaśki, zegary - a wspomagania nie widzi. Oprocz wpisu Crash data nie ma innych bledow....
Ale można kupic łapę za 60-80 zł, pompe za 100 zł i przerobić na normalną pompę wspomaganie i pasek trzeba do wersji ze wspomaganiem. I po co wydawać 1200 zł na pompe, 300 zł na czujnik a gwarancji nie ma, że to samo nie padnie za 2 miesiące. Robiłem już klikanascie takich przeróbek w fabi i polo. Jak nie ma ABS'u to nie ma problemu, diodę się zaślepia...
Sprawdź ściemniacz, w zegarach nie ma nawet żarówek, tylko ledy
Wiązka znajduje się z lewej strony w komorze silnika. Problem rozwiązany - niedociśnięta wtyczka w zegarach.
Jak nie ma gotowej instalacji i trzeba dorabiać przewody to najlepiej dorzucić jakąś małą kontrolkę gdzieś z boku i nie ingerować w zegary ...
Kłopoty z CAN.
Sprawdzenie mas i zasilań zegarów też odpoiwie na kilka pytań.
W VAG masz opcję testu zegarów, w czym zatem problem?
95 tysiecy pokazuje zegar , taka jest rzeczywistość
U mnie też padły przeciwmgielne (mrugały). Dorwałem cały przełącznik używany za 100 PLN jeszcze z regulacją jasności.
No pewnie że z immo ale samo immo się nie psuje. To jest tylko pętla która odczytuje transponder. Problem leży w komunikacji pomiędzy zegarami a sterownikiem silnika.
Natychmiast wymień akumulator
Niedługo święta a Ty już masz choinke na zegarach. Jest prawdopodobieństwo że wiązka na lewej podłużnicy zgniła - możesz tam zerknąć.
Podstaw to musisz się połączyć z ecu i zegarami i to wszystko wyjaśni.
Witam, wpierw sprawdź wszystkie bezpieczniki czy aby któryś się nie przepalił. Jak bezpieczniki są w porządku to pozostaje demontaż zegarów i sprawdzenie lutowań na płytce z tyłu.
Jest na forum taki temat w którym przedstawiłem wszystkie objawy. Temat jest już zamknięty.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Fabia 1 ma tak samo chyba.
Problem polega na tym ,że połączone jest to z zegarami, wyjecie bezpiecznika nie wchodzi w rachube.
Witam. Powód zamieszania: wymiana zegarów maxi-dot z F2 do F1 Potrzebuję wyciągnąć PIN z zegarów z Fabii 2 2007r 1.4 16V BXW Nie mogę zrobić tego na aucie bo PIN licznika i sterownika są inne. Co więcej w liczniku nie ma osobnej kostki pamięci, wszystko siedzi w procesorze, a tam jest tyle kodu że jeszcze za dużo jak na moje umiejętności. Posiadam VAG...
To jest ten bin do zegarów jak ktos może prosze o pomoc?
witam mam pare pytań odnosnie mojej Skodziny slyszalem od kolegi ze mozna sprawdzic czy silnik jest przegrzany w prosty sposob przy wlaczonym silniku wystarczy wyciagnac bagnet z oleju silnikowego i jest zacznie leciec para i pryska olej silnikowy to wlasnie jest objaw przegrzanego silnika i rzeczywiscie tak u mnie sie dzieje tylko ze silnik pracuje...
Jeżeli chodzi o lampkę to pali się cały czas, czy zapłon włączony czy nie, czy samochód otwarty czy zamknięty. Co do wyjętych zegarów i zamkniętego samochodu, to co jakiś czas po upływie 12min pobór spada do 0,05A ale nie jest to regułą. Czasem czekam 20 min i pobór wynosi 0,14A, czasem po upływie ok 10 min spada do 0,05A. -zegary cały czas odłączone.
Przewód do zegarów jest na miejscu, dla sprawdzenia wypiąłem go i zapiąłem ponownie ale nadal delikatnie się świeci kontrolka akumulatora.
Sprawdź czy po odpięciu kostki od pompki paliwa na tych dwóch cienkich przewodach masz miedzy nimi 5V DC. Masz jakiś tester by zrobić aktywacje zegarów jak działa wskazówka poziomu paliwa?
Zestaw startowy czyli kolejne problemy , nie ten przebieg , nie taki VIN , nie taka konfiguracja , choinka na desce Nie wystarczy niestety . Może postawi się zegar oryginalny , jeśli go zbyt mocno nie wyrąbałeś .
Problem polega na tym, że fabia nie odpala, nawet nie kręci rozrusznik. Do auta zostało wrzucone przez boczną szybę coś co zapaliło fotel. Plastikowa zaślepka na podsufitce się stopiła i instalacja idąca do prawej kurtyny się podtopiła, poszło zwarcie i kurtyna wystrzeliła. Teraz samochód nie odpala, nie kręci, nie działa również podnoszenie lewej przedniej...
Witam rozsypała mi się zawartość eepromu nietypowego licznika fabia. Autko pali ale wskaźnik temp nie działa. Jest to zegar 6Y1920860G KOMBIINSTRUMENT VDO V13. Załączam wsad jaki jest w środku pomóżcie.
ktory to roczek? w zegarach (dashboard) masz immo. Wnioskuje ze brak komunkacji i odcina Ci immo. W VAG'u deske masz na kanale 17, sprawdz tez kable, wtyczki itepe. Zdaje sie ze te deski czesto padaja, pojawiaja sie zimne luty. Jezeli kable beda ok a nikt wczesniej nikt nie grzebal to moze rozbierz zegary i przelutuj elektronike?
Zrobiłeś auto elektryczne a nie wiesz jak obejść ten prosty problem ? A czy sygnał o obrotach silnika na zegary podłączyłeś ? ;)
Trzeba rozebrać licznik i go przelutować i będzie dobrze,szczególnie zwróć uwagę na elementy które się mocno nagrzewają jak np. stabilizator który jest na środku płytki drukowanej. W większości Fabii II przy -15 zegary wogóle nie działają a jak się je podgrzeje trochę to wszystko wraca do normy.
No i immo odcina skoro zegary nie łączą się z ECU, musisz naprawić komunikację, czy stało się to nagle czy coś było robione z autem? Nowe radio?
Witam wyjalem zegary poniewaz mam uszkodzone, i chcialbym je podlaczyc bez wkladania do samochodu, gdzie podpiac + i - do zegarow? (calosci instrumentu... ) jakies schematy? calosci zegarow od tylu gdzie co sie podlacza? zegar jest z 2003 roku pozdrawiam
Po wymianie sprzęgła mechanik urwał kable od wtyczki czujnika przez przypadek i gdy sprawdzałem czy prąd dochodzi to zaiskrzyło delikatnie i zegar pokazał MAX i opadł
90 stopni na zegarach, ciepło w kabinie i zimna chłodnica w SDI to jest w porządku. Ja osobiście zawsze trzymam na obrotach po wymianie termostatu aż do momentu załączenia się wentylatora.
Dwie usterki naraz: -głośniczek w desce (zegarach) do wymiany. Będzie klikać i piszczeć. -do przelutowania zamek w drzwiach kierowcy.
Poszukuję pilnie schematu zegarów i zasady działania immobilisera w skodzie fabii.pozdrawiam
Witam! Niedawno przerabiałem ten temat zakładałem przednie halogeny przeciw mgielne , pytanie czy masz orginalny włącznik świateł z uwzględnieniem przednich halogenów? Jeśli tak to sprawa jest prosta . Podano mi schemat w ASO i nie ma tam podłączenia przez przekaźnik tylko bezpośrednio od zasilania (musisz je znaleźć ) do odpowiedniego pinu włącznika,...
Witam W mojej fabii mam taki problem: Po włączeniu stacyjki kontrolka ładowania od początku nie świeci, ładowania nie ma, dopiero po mocnym prze gazowaniu silnikiem alternator się wzbudza. Czego jest wina że nie świeci kontrolka?? W zegarach zastosowane są diody led, nie żarówki.
Sprawdziłem, wypiąłem wtyczkę 3-pinową od czujnika przy filtrze, auto nie zapaliło, więc to ten. Po wypięciu wtyczki 2-linowej od czujnika z prawej strony przy skrzyni nic się nie stało, silnik zapalił, zegary działały. PS. Ten błąd od sondy dotyczy 1 sondy tej w kolektorze wydechowym? Da się ją samemu wymienić? Bo dość ciasno z góry, z boków też, kanału...
Inspekcja serwisowa - INSP1. Wcisnąć i przytrzymać przycisk X,2. Włączyć zapłon,3. W polu wyświetlacza licznika kilometrów pojawi sie napis "OIL",4. Zwolnić przycisk X,5. Wcisnąć i przytrzymać praycisk X,6. W polu wyświetlacza licznika kilometrów pojawi sie napis "INSP",7. Zwolnić przycisk X,8. Obracać przycisk X w prawo, aż w polu wyświetlacza pojawi...
Z twojego opisu na początek sprawdziłbym ładowanie, po drugie błędy jak podpowiada kolega. W skodach tego typu gniją kable i padają liczniki. ładowanie jest ok ale zegary???kable na podłużnicy są ok Dodano po 4 Sporo tego. Wykasowac, pojeździc, odczytac ponownie i zobaczysz który z tych błędów to śmiec, a który sprawia problem. P.S. To nie przekładka...
Czy możecie mnie naprowadzić z tym czujnikiem tempoeratury zewnętrznej ? Jeśli auto ma komputer, to wtedy czujnik podpina się bezpośrednio do zegarów. A jeśli nie ma komputera, to skąd climatronic zna temperaturę zewnętrzną ?
Zegary i tablica przyrządów jak w mojej Fabii. :-) Jeżeli chodzi Ci o sam przełacznik świateł (mijania, postojówki, przeciwmłowe) to o ile dobrze pamiętam to trzeba go wcisnąć przekręcić troszkę w prawo i pociągnąć do siebie (nie trzeba demontować tapicerki). Tam jest dioda do podświetlania. Ktoś wymieniał sobie te diody na trendy niebieskie i było...
Daro, a mógłbyś wrzucić schemat, jak masz ECU. Bo ja znalazłem tylko taki od DTH i tam na małej kostce, która powinna sterować EGR'em są numery od 1-60, więc u Ciebie piny 4 i 6 z EGR'a idą do tej większej kostki, a ja czytałem, że wszystkie kable z ECu do EGR'a idą z małej kostki (1-60), a po drugie to z teego pstu wynika, że 4 kable idą z ECU do EGR'a,...
Dzień dobry, od dłuższego czasu mam problem z pojawiająca się choinka na desce rozdzielczej, zarówno kiedy silnik nie pracuje ale kluczyk przekręcony jest na zapłon, jak i w trakcie jazdy, dodatkowo wariują wskazówki. Zaczęło się tak dziać zima a teraz problem się nasilił, czasem po przekręceniu kluczyka na zapłon, nie ma żadnej reakcji na zegarach,...
Jeśli chodzi o wykasowanie inspekcji to podaje ci co nalezy zrobić: legenda: A - ustawianie godzin zegara B - ustawienie minut zegara auta vw 91-99 oraz skoda fabia, oraz oktavia do 99, seat toledo, leon, ibiza cordoba, arosa, alhambra do 99/2000 IN01 - Inspekcja 1. Włączyć zapłon. 2. Wcisnąć i przytrzymać przycisk [A]. 3. Wyłączyć zapłon. 4. Zwolnić...
Witam Padły zegary, zegary wymieniłem, nie mogę zgrać immo ze sterownikiem. Proszę o odczytanie pinu. Pamięć 93C72. ///edit: Kluczyk dokodowany
Fabia 1,2 sedan 2006. Brak oświetlenia tablicy rejestracyjnej. Żarówki wymienione, bezpiecznik sprawdzony, niby ok. Wiązki przy klapie bagażnika sprawdziłem wyjmując przytrzymujące je do maski gumki (od góry i od dołu) i obmacując i oglądając kabelki, ale jest to wszystko ciasno nałożone, więc i owych gumek nie za bardzo dało się mocno odsunąć, ale...
Krótkie pytanie, brak komunikacji z ABS. Bosch 8, wtyczka 38 pin. Centrala ABS na stole śmiga i diagnozuje się. Problem w CAN wozu, choć na wtyczce ABS na CAN mam 60Ω i na linii L i H po 2,5V. Co robi za gateway ABS w tym modelu; bordnetz czy zegary? Indywidualnego getłeja zamocowanego na pudle nagrzewnicy nie ma.
Witam wszystkich, mam problem z fabią I, otóż brak w niej wspomagania chodź czasem się pojawia. Zauważyłem również że nie zapala się nawet na sekundę kontrolka na liczniku od wspomagania a na dodatek brak diagnozy pompy. Napięcia sprawdzone na kostce zasilania 12.4V na kostce małej 3 piny na can 2.5v na trzecim po zapłonie 12.3v, dla pewności sprawdzona...
No to fajnie :) W takim razie i ja musze do swej Octavki zakupić :) A pytanie dodatkowe : multifunkcyjna kierownica i wyświetlacz miedzy zegarami sa obsługiwane ? I namiary na ta firmę proszę - tak na wszelki wypadek :) Pozdrawiam !
Wejdź w bloki pomiarowe i zobacz jak zegary widzą czujnik paliwa (będziesz miał podana wartość w omach i litrach)
Nic nie wyeliminowałeś bo: nie wiesz czy czujnik jest prawidłowo zasilany nie wiemy czy czujnik założyłeś odpowiedni nie wiemy czy termostat założyłeś odpowiedni i poprawnie oraz to jak przebiega nagrzewanie nie sprawdziłeś instalacji nie odczytałeś błędu szafy jak i to jak widzi temp i nie zrobiłeś testu zegarów.
Wstawiałem potencjometry i regulatory napięcia przy włączniku świateł, skuteczne tylko dla włączników szyb, świateł itp, dla radia, climatronika i zegarów nie działa, po prostu załączają się z po wzroście napięcia na max
ta kość 8 pin ma numer B22AJ 93C86 ALE jest u gory po prawej stronie :) Dodano po 2 zegary juz nie raz rozbieralem wiec nie mam z tym akurat problemu ale dzieki za wskazówki ;)
Witam właśnie przeszczepilem 1.9tdi z golfa 4 do mojej fabii do ogarnięcia pozostały kable i komputer. Auto początkowo miało jechać do elektryka jednak postanowiłem się sam z tym zmierzyć. Moje pytanie brzmi co musze przeszczepu z golfa zeby odpalic silnik silnik to oczywiście wyżej wspomniany 1.9tdi AJM. chciałbym zostawić stare zegary jesli to możliwe...
Witam Chciałem zapytać, gdzie można nabyć taki brzęczyk licznika do skody fabii, gdyż odmówił posłuszeństwa i nie sygnalizuje włączonych świateł, nie zapiętych pasów, ręcznego itp. Podobno naprawa w ASO polega jedynie na wymianie zegarów co nie jest tanim rozwiązaniem, ale liczę że któryś z użytkowników już nakrył jakiś zamiennik. pozdrawiam
Witam Jak w temacie , jakiego użyć programu żeby nie skopał pliku zgranego z 93C86 , a mianowicie chce wymienić zegar na inny ( pęknięta szybka ) Bardzo proszę o pomoc .
Wada fabryczna, w serwisach kiedyś wymieniano całe zegary na gwarancji no i trzeba je było zaprogramować do danego auta. A co się w nich uszkadzało to nie wiem, być może sam głośniczek.
w tych rocznikach zegary biora sygnal z czuj predkosci w skrzyni biegow,pozniejsze z abs,podlacz vaga i sprawdz bledy w zest wskaznikow ,podalem ci najczestsza usterke,moga byc tez uszkodzone zegary(osobiscie sie nie spotkalem),na jutro moge ci podac kolory przewodow i nr pinow
Pierwsze co to zauważ czy zapala Ci się na zegarach check gdy nie chce odpalić i gdy nie chce odpalić sprawdź czego brakuje czy paliwa czy iskry a może i tego i tego. Jak to będzie wiadomo to można dalej myśleć.
Mam to samo , sasiad takim sprzętem z netu za 1tys zrobił mi diagnostykę i pokazało błędy typu błąd dostępu i uszkodzenie tablicy , co sugeruje uszkodzone zegary , może zimny lut , może immobiliser odwala i tablica nie pokazuje. Po niedzieli wyjmę zegary i sprawdzę czy nie uszkodzone ścieżki. Byłem na kilku warsztatach i podłączali swoje komputerki...
Jak nie boisz się skasowania danych na zegarach to odłącz akumulator na jakiś czas . U mnie centralny też się wygłupiał raz na jakiś czas , a taki reset zawsze pomagał . :|
Witam! Poleciał chyba wsad bo jest błąd nieautoryzowanego sterownika odczytałem pin z zegarów i wchodzi tylko w zegary w sterownik nie. Ponoć nikt nie grzebał samo się tak stało. Zakładam wstępnie posypany wsad więc jak ktoś ma z pinem to poproszę bo nie wiem czy dam radę pin wyłonić ;)
Napierw pokazalo ze brak napiecia potem poruszal tym kluczykiem we stacyjce i zaloczylo sie napiecie na sterowniku . Zaobserwuj czy podczas przekręcenia kluczykiem na rozruch świecą kontrolki na zegarach. Kilka razy spotkałem się że na zapłonie kontrolki świecą a na rozruchu gasną i wtedy samochód nie odpali. Kostkę stacyjki możesz wymienić, jest banalnie...
fabia zegary skoda fabia zegary zegary skoda fabia
plazma panasonic naprawa honda civic benzyna akumulator pralka wymiana spalić silnik
ogłoszenia rolnicze ogłoszenia rolnicze
Kod błędu 33 w konsoli EHR Fiatagri F140 DT Głośna praca szuflady CD - przyczyny i rozwiązania