Instrukcja obsługi podaje, że jest to kontrolka hamulca ręcznego.
Przy lampce 3W powinno być ok.
Żółta kontrolka w kształcie kółka w Zetor 7211 może wskazywać na włączenie tylnego światła roboczego lub wałka odbioru mocy. Sprawdź symbol na kontrolce i instrukcję obsługi.
Sprawdź elektrozawór blokady tylnych kół
http://obrazki.elektroda.pl/4644323600_1... http://obrazki.elektroda.pl/3501776900_1... http://obrazki.elektroda.pl/1879544800_1... http://obrazki.elektroda.pl/8486228000_1... http://obrazki.elektroda.pl/5985947400_1... http://obrazki.elektroda.pl/2618380500_1...
54 - PLUS PO STACYJCE Z PUSZKI BEZPIECZNIKÓW D+ - DO KONTROLKI I DO ALTERNATORA CZESKIEGO NA STYK OZNACZONY R LUB DW, WYJŚCIE Z TRZECH DIOD WZBUDZANIA DF - DO PLUSOWEJ SZCZOTKI WZBUDZANIA, CZESKIE OZNACZENIE M LUB 67. POMIĘDZY SZCZOTKĄ PLUSOWĄ A MASĄ MA BYĆ OK. 4 OM. B- - TO MASA.
W tej generacji stosowano przerywacze kierunkowskazów bimetalowe w układzie dwuobwodowym – jedno wyjście jest dla kierunkowskazów ciągnika, drugie wyjście jest dla kierunkowskazów przyczepy. Tak samo przełącznik kierunkowskazów jest podwójny. Dopiero ok. roku 2000 w 3320 wprowadzono przerywacz elektroniczny z kontrolkami dwóch przyczep oraz wyłącznik...
D+ / 15 pin zasilanie z bezpiecznika po zapłonie. Wzb/67 pin M alternatora. Masz tam zegar jak piszesz tzw."amperomierz" także pin R będzie raczej szedł na przekaźnik kontrolki jeśli ona jest.Jeśli jest a nie ma przekaźnika masz altek na 9 diód i raczej powinien iść tam inny regulator. Ogólnie widać że bardzo masz zaniedbany sprzęt.
Prawidłowe podłączenie alternatora. /30/ gruby przewód zakończony oczkiem podłączony do + akumulatora.Akumulator połączony z rozrusznikiem. Gniazdo na sówkę /67/ wyjście szczotek w alternatorze podłączone do /67/ regulatora napięcia ta czarna puszka. /15/ z tej czarnej puszki podłączamy do stacyjki tak żeby po przekręceniu stacyjki było napięcie. W...
Witajcie, do tej pory byłem raczej czytelnikiem tego forum, teraz przyszedł czas na pisanie. 3 lata temu nabyłem Ursusa 355 w stanie wizualnym standardowym dla ciągnika który od kilku lat stał w stodole a do tego czasu obrabiał 2 hektarowe gospodarstwo. Zero modyfikacji, raczej utrzymywanie przy życiu czyli tylko przymusowe naprawy. MASKA: Gdy przywieźliśmy...
Wirnik, szczotki,regulator to ma wpływ na świecenie kontrolki,diody nie.
Oczekujesz konkretów ? A z czym przychodzisz ? Zdjęcie kontrolki gdzie ? Z chatą sołtysa po lewo ? Napisał wyraźnie, ja tak zrozumiałem, po rozgrzaniu zapala się druga kontrolka od lewej w obrotomierzu, to jest raczej konkret ? (at)kwaldik ..to że masz wskaźnik ciśnienia oleju to każdy wie ale one też się psują i warto dla świętego spokoju sprawdzić...
Podłączyłem alternator z wbudowanym regulatorem napięcia. Tylko mam taki problem ze nie gaśnie mi kontrolka ładowania wiecie może jak to dokładnie podłączyć trzeba pociągnąć jeszcze przewód minusowy z alternatora do kontrolki ?
Skoro się dymiło spod siedzenia, to sprawdz co to.
Ze schematu wynika, że kontrolka oraz D+ i R przy alternatorze są na przewodzie plusowym. Tak więc mi ktoś źle zrobił instalacje ponieważ u mnie jest tak że z kostki regulatora w miejscu D+ wychodzą dwa czerwone przewody. Jeden z nich idzie do kontrolki ale do gniazda na minus, nie na plus a drugi do alternatora...
Witam, czy ktoś wie, co oznacza kod błędu 520231 w Zetor Forterra HSX 140? Wraz z nim pojawia się kontrolka po prawej stronie (kółko z ząbkami i wykrzyknikiem w środku). AI: W jakich okolicznościach pojawia się ten błąd i kontrolka? Czy dzieje się to podczas konkretnej pracy ciągnika, uruchamiania lub innej czynności? Pojawił się podczas prac polowych...
Prawidłowe napięcie ładowania to ok 14,4V. Jednak elektromechaniczny regulator to kiepskie rozwiązanie. Lepszy byłby elektroniczny. Zmierz porządnie cyfrowym miernikiem. 14,4 to w zasadzie górna granica. Powyżej bardzo szybko niszczysz akumulatory. Lepiej by było powiedzmy 13,8 niż 15. Lekkie miganie kontrolki jest normalnym zjawiskiem. Ważne by kontrolować...
Fabryczny . Mam podłączyny alternator ten nowy w taki sposób z + z alternatora idzie przez stacyjke do amperomierza. i z amperomierza na akumulatory nie mam w zetorze kontrolki . i nie wiem gdzie mam podłączyć ten d+ jak podłącze go do któregoś z kabli co wychodzą z reduktora to dostaje jakiegoś zwarcia. wskazówka mocno ucieka na +
Witam . Czy po włączeniu stacyjki kontrolki świecą?.
Witam :) potrzebuję fachowej porady jak zrobić stacyjkę tak jak w traktorze zetor czyli wkładam kluczyk - zapalają mi się kontrolki a rozrusznik kręcę przyciskiem :) wózek Toyota ma jakiś problem z stacyjką która raz kręci a raz nie , wydaje mi się że przyczyną psucia się stacyjki jest to że obraca się ona w gnieździe gdzie jest zamontowana , bo już...
1. Wciskasz sprzęgło i daj na luz (sprzęgło musisz mieć wciśnięte w chwili rozruchu) 2. Wciskasz kluczyk żeby zapaliły się kontrolki 3. Podnosisz lekko wajchę od ręcznego gazu, tak żeby pedał gazu lekko się obniżył 4. Wciskasz starter, który jest umiejscowiony pod stacyjką I JAZDA!!!
Kolego + akumulatora do kontrolki,drugi koniec kontrolki do 15/54 i D+ razem razem połączone,reszta dobrze. Dodano po 3 Kolego + akumulatora do kontrolki,drugi koniec kontrolki do 15/54 i D+ razem razem połączone,reszta dobrze.M to masa tam nic nie podłączasz.
Niezbyt pomocna odpowiedz. Nie posiadam informacji ile wynosi w 7242 ale w 8641-117414, inna konstrukcja silnika przy temp. oleju 80 stopni i obrotach znamionowych to 0,2-0,5 MPa a przy 750 obr 0,05 MPa. Dla 4003, silnik podobny ciągnika ursus c-360 przy 2200 obr wynosi 4,0-,5 MPa a przy najmniejszej liczbie obrotów 1,5 MPa. Trzymał bym się raczej wartości...
To szukaj przy samym sprzęgle. To prosty mechanizm i jeśli linkach i sama dźwignia przy obudowie sprzęgła reaguje to sprawdź docisk. Co do kontrolki to załącza się gdy włęcznik połączy się z masą. jeśli świeci cały czas to albo się zaciął albo masz zwarcie z masą kabla w innym miejscu.
Znalazłem rozwiązanie. Skleroza jednak nie boli. Robiłem kiedyś już coś takiego ... Kontrolki ciągnika Zetor - okrągłe dziury montażowe, kwadratowe klosze z łatwa możliwością edycji znaczka-piktogramu. Dziękuję za pomoc - Michał.
https://obrazki.elektroda.pl/4099735800_... https://obrazki.elektroda.pl/8314419200_... Na początek mała uwaga i wyjaśnienie dotyczące montażu alternatora Jubana w legendzie PGRu, czyli w Zetorze 3011/4011 (może dotyczyć także Ursusa C-4011). Otóż w Zetorze stosowano innej konstrukcji wspornik prądnicy - spawany z...
Witam W twoim traktorze jest alternator .Zacisk B+ to zasilanie stałe z rozrusznika lub akumulatora.Zacisk R podłączona kontrolka ładowania i wejście regulatora napięcia ,zacisk M nie N jest to wzbudzenie na wirnik .Gdy alternator pracuje na zacisku R powinno być takie samo napięcie co na zacisku B+,czyli 12-14-14.5 V .Sprawdź sobie jeszcze zacisk R...
Możliwe, że prąd na obrotomierz przechodzi z żaróweczki od podświetlania licznika. Jak jest obudowa licznika metalowa i podłączymy odwrotnie przewody do żaróweczki od kontrolki to może się namieszać. Plus ma być podłączony na środkowy styk żaróweczki a nie na blaszany cokół.
Napięcie trzeba mierzyć na alternatorze. Cały czas ma być 12V na grubym przewodzie. Alternator trzeba wzbudzić i potem może już ładować cały czas. Jeżeli to jest alternator 9 diodowy to na chwilę podajemy 12V na wyjście kontrolki ładowania. Można prad podać przez miernik ustawiony na min. 10 A i sprawdzić jaki prąd popłynie. Prawidłowa wartość to ok....
Czy masz miernik by sprawdzić przejście w Ω.Jeżeli nie to zrób prowizoryczną kontrolkę z żarówki przykładowo 24V/4W.Jeden koniec kontrolki podłącz do zacisku B+,drugi koniec do zacisku 54 na zacisk DF daj masę .Zobacz czy kontrolka się zapali.Jeżeli nie może być uszkodzony wirnik ,krótkie szczotki itp.Zacisk MO był wyjściem środka gwiazdy(uzwojenia...
(at)Zico63- jesteś wielki! Zrobiłem test według Twojego zalecenia i stwierdziłem, że żarówka gaśnie prawidłowo, a napięcie wynosi ok. 14V. Zatem gramy dalej... Zaskoczyło mnie, że po odpięciu żółtego kabla od wzbudzenia kontrolka ładowania dalej się świeciła. To w połączeniu z miganiem kontrolki w rytm kierunkowskazów zasiało w mym sercu niepokój co...
podpytam w tym temacie. Zetor 10145, alternator zwykły na dwa paski 35A na obudowie (wcześniej był 55A-oba z wyglądu takie same i oba sobie radziły). Zaczęło się od tego że chyba padła linka obrotomierza, rozkręciłem i skończyło się na wymianie obrotomierza a i linki też żeby nowa była. Nie chciało mi się przekładać kabelków to przełożyłem sam obrotomierz...
Witam, koledzy mam problem z prądnicą p20d i regulatorem rg15d w ursusie 4011. Po podłączeniu prawidłowym ( setki razy sprawdzanym ze schematem i oznaczeniami na korpusie) w instalacji ciągnika pojawia się zwarcie. Znalazłem też przyczynę owego zwarcia: po odłączenia kabla od zacisku nr 16 na prądnicy i odizolowaniu go zwarcie ustaje, kable się nie...
Ciśnienie przy filtrze RDP 3/A powinno wynosić 0,294-0,670 MPa na obrotach znamionowych i min. 0,08 MPa na wolnych. Czujnik jest wkręcony w magistralę olejową,przy kabinie koło filtra olejowego . Jest to silnik Z 8701-1 który występuje w Ursusach serii 1200 .
Jeszcze jedno pytanie. Po odpaleniu świeci kontrolka ładowania, po przegazowaniu kontrolka gaśnie.
1. Kierunki 2. Kierunki przyczepy 1 3. Kierunki przyczepy 2 4. Za niski poziom płynu hamulcowego 5. Za niskie ciśnienie powietrza w zbiorniku 6. Za niskie ciśnienie w obwodzie wzmacniacza momentu 7. Zapchany filtr powietrza 8. Awaryjne 9. Niskie ciśnienie w układzie wspomagania Reszty nie znalazłem pozdro.
Tak wygląda u kuzyna w 5245: https://obrazki.elektroda.pl/5533863500_... Powinien tam być czujnik na dwa konektory (jeden to sygnał do manometra, a drugi do kontrolki ostrzegawczej), ale nie wnikam. Tam też już 1/2 elektryki nie działa, a to wersja instalacji z pierwszych lat produkcji. Wychodzi na to, że u Ciebie został utrącony czujnik...
Sprawdź szczotki
Nie jestem pewien, ale w Zetorach chyba był dodatkowo przekaźnik kontrolki ładowania ( pod tablicą zegarów, pod osłoną przy pompkach hamulcowych). Natomiast padnięty regulator napięcia to normalka, pasuje od starych Skod, Jawy.
Prosiłbym o zrobienie zdjęć i pomierzenie przewodów masowych w przodzie maski oraz zmierzenie długości przewodów od świateł mijania/drogowych. Tylko to mi zostało do zrobienia. Wiązkę do tylnej lampy będę musiał zrobić w innym terminie. Trzeba się umówić kiedy będzie ściągana kabina, inaczej nie ma dojścia do przeciągnięcia przewodów oraz do sprawdzenia...
Jak kontrolka mruga to wyczyść styki na bezpieczniku i solidnie dokręć,to częsty problem w zetorach.
A dobrze podpięty, jak zachowuje sie kontrolka?
To jest alternator zetora, do modelów od 5211 do 7745. To stary typ bez regulatora napięcia. Nowe typy mają go już wbudowanego. Wiem bo wymieniałem alternator w zetorze 7745. Musisz podłączyć no wiadomo że + do plusa i - do masy, wiem jeszcze że w moim czerwony kabelek był od kontrolki, a czarny kabelek od regulatora. Tylko nie wiem jak to jest zrobione...
To krańcówka. Tam była pewnie jakaś wajcha i ta krańcówka mogła zapalać kontrolkę po przestawieniu tej wajchy (coś jak kontrolka hamulca ręcznego). Mogła też coś uruchamiać w momencie przestawienia wajchy.
Powiem jasno. Chodzi mi o ciągnik marki Zetor.
Kontrolki są sterowane z dwóch bd 140. Osobno. Wogóle ten przerywacz występuje także w zetorach i profilaktycznie należy go wymienić na elektroniczny samochodowy 3 pinowy.
Witam w dniu dzisiejszym podczas jazdy wyskoczył check i kontrolka ciśnienia oleju oraz napis Stop SPN 1109 dodam że poziom oleju został sprowadzony i praca silnika nie wydaję niepokojących dźwięków gdzie szukać przyczyny pacjent Zetor Major 80 silnik Deutz 2015r common rail. https://obrazki.elektroda.pl/8448979100_...
Przypomniało się mi, że mechanik ten mówił coś o czujniku z zetora. U mnie czujnik zaczyna przeciekać, po czym wskazania kontrolki olejowej są błędne. Lekko rozgrzany silnik a kontrolka sygnalizuje niskie ciśnienie.
Jeżeli szczotki i regulator wymienione to pozostaje prostownik główny, diody wzbudzenia (jakiś czas temu u siebie z tym walczyłem , niby ładował ale nie tak jak powinien i właśnie kontrolka nie gasła tylko lekko świeciła, okazały się spalone 2 z 3 diod wzbudzenia, nie miałem nawet oryginalnego mostka tylko wstawiłem 3 pojedyncze diody prostownicze -...
Już było ale powtórzę alternator ma oznaczenia M-szczotka, R- diody wzbudzenia. Regulator ma oznaczenia 54-zasilanie po zapłonie, masa czyli minus oraz dwie wersje oznaczeń M lub DF, R lub D+. Wystarczy połączyć i chyba wiadomo że do D+ kontrolka.P
Ciągle mam problem z kontrolką od ładowania:/ Po odpaleniu gaśnie ale po chwili zaczyna migać. Przy większych obrotach częstotliwość migania wzrasta. Po włączeniu świateł kontrolka gaśnie i jest wszystko dobrze... Dlaczego tak się dzieje??
zetor zetor forterra zetor głowica zetor ciśnienie
wsady amica napęd faac740 dobór agregat chłodniczy
termostat bimetaliczny wykres bodego
Wymiana głowicy w baterii ceramicznej - krok po kroku Matryca VES400UNDS-2D-N12 w telewizorach Vestel