Niezbyt pomocna odpowiedz. Nie posiadam informacji ile wynosi w 7242 ale w 8641-117414, inna konstrukcja silnika przy temp. oleju 80 stopni i obrotach znamionowych to 0,2-0,5 MPa a przy 750 obr 0,05 MPa. Dla 4003, silnik podobny ciągnika ursus c-360 przy 2200 obr wynosi 4,0-,5 MPa a przy najmniejszej liczbie obrotów 1,5 MPa. Trzymał bym się raczej wartości...
Instrukcja obsługi podaje, że jest to kontrolka hamulca ręcznego.
Żółta kontrolka w kształcie kółka w Zetor 7211 może wskazywać na włączenie tylnego światła roboczego lub wałka odbioru mocy. Sprawdź symbol na kontrolce i instrukcję obsługi.
Przy lampce 3W powinno być ok.
W okolicach 15V to ile? 14,5V, 14,9V ? Jak spada pod obciążeniem to do ilu?
Ciśnienie przy filtrze RDP 3/A powinno wynosić 0,294-0,670 MPa na obrotach znamionowych i min. 0,08 MPa na wolnych. Czujnik jest wkręcony w magistralę olejową,przy kabinie koło filtra olejowego . Jest to silnik Z 8701-1 który występuje w Ursusach serii 1200 .
Sprawdź szczotki
Wirnik, szczotki,regulator to ma wpływ na świecenie kontrolki,diody nie.
1. Kierunki 2. Kierunki przyczepy 1 3. Kierunki przyczepy 2 4. Za niski poziom płynu hamulcowego 5. Za niskie ciśnienie powietrza w zbiorniku 6. Za niskie ciśnienie w obwodzie wzmacniacza momentu 7. Zapchany filtr powietrza 8. Awaryjne 9. Niskie ciśnienie w układzie wspomagania Reszty nie znalazłem pozdro.
Fabryczny . Mam podłączyny alternator ten nowy w taki sposób z + z alternatora idzie przez stacyjke do amperomierza. i z amperomierza na akumulatory nie mam w zetorze kontrolki . i nie wiem gdzie mam podłączyć ten d+ jak podłącze go do któregoś z kabli co wychodzą z reduktora to dostaje jakiegoś zwarcia. wskazówka mocno ucieka na +
Witam czy ktoś może podać mi funkcje kontrolek pod właściwie w obrotomierzu w zetorze 16145 z 1984r. Po rozgrzaniu zapala mi się druga kontrolka od lewej. Przygasa przy większych obrotach.
Prosiłbym o zrobienie zdjęć i pomierzenie przewodów masowych w przodzie maski oraz zmierzenie długości przewodów od świateł mijania/drogowych. Tylko to mi zostało do zrobienia. Wiązkę do tylnej lampy będę musiał zrobić w innym terminie. Trzeba się umówić kiedy będzie ściągana kabina, inaczej nie ma dojścia do przeciągnięcia przewodów oraz do sprawdzenia...
http://obrazki.elektroda.pl/4644323600_1... http://obrazki.elektroda.pl/3501776900_1... http://obrazki.elektroda.pl/1879544800_1... http://obrazki.elektroda.pl/8486228000_1... http://obrazki.elektroda.pl/5985947400_1... http://obrazki.elektroda.pl/2618380500_1...
Podłączyłem alternator z wbudowanym regulatorem napięcia. Tylko mam taki problem ze nie gaśnie mi kontrolka ładowania wiecie może jak to dokładnie podłączyć trzeba pociągnąć jeszcze przewód minusowy z alternatora do kontrolki ?
Nie jestem pewien, ale w Zetorach chyba był dodatkowo przekaźnik kontrolki ładowania ( pod tablicą zegarów, pod osłoną przy pompkach hamulcowych). Natomiast padnięty regulator napięcia to normalka, pasuje od starych Skod, Jawy.
Witam . Czy po włączeniu stacyjki kontrolki świecą?.
Jak kontrolka mruga to wyczyść styki na bezpieczniku i solidnie dokręć,to częsty problem w zetorach.
A dobrze podpięty, jak zachowuje sie kontrolka?
Ktoś coś namieszał , kontrolka jest zasilana + z stacyjki , kontrolka nie jest podłączona ( fizycznie bezpośrednio na - ) .
Zaskoczyłeś mnie z tym obrotomierzem- wot tiechnika... No to jak tam zatem działa kontrolka ładowania?
Znalazłem rozwiązanie. Skleroza jednak nie boli. Robiłem kiedyś już coś takiego ... Kontrolki ciągnika Zetor - okrągłe dziury montażowe, kwadratowe klosze z łatwa możliwością edycji znaczka-piktogramu. Dziękuję za pomoc - Michał.
Tak wygląda u kuzyna w 5245: https://obrazki.elektroda.pl/5533863500_... Powinien tam być czujnik na dwa konektory (jeden to sygnał do manometra, a drugi do kontrolki ostrzegawczej), ale nie wnikam. Tam też już 1/2 elektryki nie działa, a to wersja instalacji z pierwszych lat produkcji. Wychodzi na to, że u Ciebie został utrącony czujnik...
Skoro się dymiło spod siedzenia, to sprawdz co to.
ale powiedzmy że stacyjka to nasz taki włącznik który zapala nam kontrolkę informując ze jest prąd czyli któryś z kabli jest plusowy, potrzebuję więc jeszcze drugiego włącznika który zakręci rozrusznikiem Na swoim rysunku odłącz niebieski kabelek/od stacyjki/ i podłącz go do innego włącznika ,.Drugi kabelek wyłącznika połącz z fioletowym kabelkiem...
To krańcówka. Tam była pewnie jakaś wajcha i ta krańcówka mogła zapalać kontrolkę po przestawieniu tej wajchy (coś jak kontrolka hamulca ręcznego). Mogła też coś uruchamiać w momencie przestawienia wajchy.
Powiem jasno. Chodzi mi o ciągnik marki Zetor.
D+ / 15 pin zasilanie z bezpiecznika po zapłonie. Wzb/67 pin M alternatora. Masz tam zegar jak piszesz tzw."amperomierz" także pin R będzie raczej szedł na przekaźnik kontrolki jeśli ona jest.Jeśli jest a nie ma przekaźnika masz altek na 9 diód i raczej powinien iść tam inny regulator. Ogólnie widać że bardzo masz zaniedbany sprzęt.
To jest alternator zetora, do modelów od 5211 do 7745. To stary typ bez regulatora napięcia. Nowe typy mają go już wbudowanego. Wiem bo wymieniałem alternator w zetorze 7745. Musisz podłączyć no wiadomo że + do plusa i - do masy, wiem jeszcze że w moim czerwony kabelek był od kontrolki, a czarny kabelek od regulatora. Tylko nie wiem jak to jest zrobione...
54 - PLUS PO STACYJCE Z PUSZKI BEZPIECZNIKÓW D+ - DO KONTROLKI I DO ALTERNATORA CZESKIEGO NA STYK OZNACZONY R LUB DW, WYJŚCIE Z TRZECH DIOD WZBUDZANIA DF - DO PLUSOWEJ SZCZOTKI WZBUDZANIA, CZESKIE OZNACZENIE M LUB 67. POMIĘDZY SZCZOTKĄ PLUSOWĄ A MASĄ MA BYĆ OK. 4 OM. B- - TO MASA.
Kontrolki są sterowane z dwóch bd 140. Osobno. Wogóle ten przerywacz występuje także w zetorach i profilaktycznie należy go wymienić na elektroniczny samochodowy 3 pinowy.
Witam W twoim traktorze jest alternator .Zacisk B+ to zasilanie stałe z rozrusznika lub akumulatora.Zacisk R podłączona kontrolka ładowania i wejście regulatora napięcia ,zacisk M nie N jest to wzbudzenie na wirnik .Gdy alternator pracuje na zacisku R powinno być takie samo napięcie co na zacisku B+,czyli 12-14-14.5 V .Sprawdź sobie jeszcze zacisk R...
Przypomniało się mi, że mechanik ten mówił coś o czujniku z zetora. U mnie czujnik zaczyna przeciekać, po czym wskazania kontrolki olejowej są błędne. Lekko rozgrzany silnik a kontrolka sygnalizuje niskie ciśnienie.
Nigdy nie widziałem uszkodzonego stojana w PAL Magneton, i to od skody setki po felę z silnikiem 1,3. Nawet w Zetorach też.
W tej generacji stosowano przerywacze kierunkowskazów bimetalowe w układzie dwuobwodowym – jedno wyjście jest dla kierunkowskazów ciągnika, drugie wyjście jest dla kierunkowskazów przyczepy. Tak samo przełącznik kierunkowskazów jest podwójny. Dopiero ok. roku 2000 w 3320 wprowadzono przerywacz elektroniczny z kontrolkami dwóch przyczep oraz wyłącznik...
Ciągle mam problem z kontrolką od ładowania:/ Po odpaleniu gaśnie ale po chwili zaczyna migać. Przy większych obrotach częstotliwość migania wzrasta. Po włączeniu świateł kontrolka gaśnie i jest wszystko dobrze... Dlaczego tak się dzieje??
Kolego + akumulatora do kontrolki,drugi koniec kontrolki do 15/54 i D+ razem razem połączone,reszta dobrze. Dodano po 3 Kolego + akumulatora do kontrolki,drugi koniec kontrolki do 15/54 i D+ razem razem połączone,reszta dobrze.M to masa tam nic nie podłączasz.
Bezpiecznik zasilania regulatora pin 15 sprawny?? Kontrolka ładowania swieci i gasnie po rozruchu? Kolo pasowe alternatora nie robi się gorace? Bezpiecznik dobry Kontrolka po odpaleniu gaśnie Koło alternatora nie robi się gorące
Do czego jest podłączony czwarty przewód w alternatorze słowackim B- masa B+ plus baterii D+ kontrolka ładowania do kąd idzie czwarty przewód z alternatora?
za późno ja podłączyłem tak: 54 kontrolka, DF wzbudzenie, D+ Szczotki a B- Zapłon. I ładuje normalnie.... pozd
1. Wciskasz sprzęgło i daj na luz (sprzęgło musisz mieć wciśnięte w chwili rozruchu) 2. Wciskasz kluczyk żeby zapaliły się kontrolki 3. Podnosisz lekko wajchę od ręcznego gazu, tak żeby pedał gazu lekko się obniżył 4. Wciskasz starter, który jest umiejscowiony pod stacyjką I JAZDA!!!
To szukaj przy samym sprzęgle. To prosty mechanizm i jeśli linkach i sama dźwignia przy obudowie sprzęgła reaguje to sprawdź docisk. Co do kontrolki to załącza się gdy włęcznik połączy się z masą. jeśli świeci cały czas to albo się zaciął albo masz zwarcie z masą kabla w innym miejscu.
Możliwe, że prąd na obrotomierz przechodzi z żaróweczki od podświetlania licznika. Jak jest obudowa licznika metalowa i podłączymy odwrotnie przewody do żaróweczki od kontrolki to może się namieszać. Plus ma być podłączony na środkowy styk żaróweczki a nie na blaszany cokół.
Kontrolkę i wskażnik miały starsze łady a na pewno ma MTZ. Tak samo jak kontrolkę czerwoną mają wskażniki ciśnienia powietrza w ZETORZE i wskażnik temt. silnika w MTZ . Co drugi samochód ma zegar i awaryjhną czerwoną kontrolkę przekroczonej temp. silnika.Musiał byś mieć strasznego pecha żeby jednocześnie stracić ciśnienie w silniku i spadł kabel lub...
Jeżeli szczotki i regulator wymienione to pozostaje prostownik główny, diody wzbudzenia (jakiś czas temu u siebie z tym walczyłem , niby ładował ale nie tak jak powinien i właśnie kontrolka nie gasła tylko lekko świeciła, okazały się spalone 2 z 3 diod wzbudzenia, nie miałem nawet oryginalnego mostka tylko wstawiłem 3 pojedyncze diody prostownicze -...
Po prostu sprawdź ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku wkręcając manometr w miejsce czujnika ciśnienia oleju. Jeśli mieści się w normie to olej wszystko inne i jeździj dalej. Choć teoretycznie fakt że kontrolka nie zapala ci się w czasie pracy silnika powinien ci wystarczyć.
Prawidłowe podłączenie alternatora. /30/ gruby przewód zakończony oczkiem podłączony do + akumulatora.Akumulator połączony z rozrusznikiem. Gniazdo na sówkę /67/ wyjście szczotek w alternatorze podłączone do /67/ regulatora napięcia ta czarna puszka. /15/ z tej czarnej puszki podłączamy do stacyjki tak żeby po przekręceniu stacyjki było napięcie. W...
Więc tak: -wyjąłem regulator, między pierścieniami ślizgowymi alternatora jest przejście mierzone miernikiem. - ciągnik to uturbiony samodzielnie Zetor 8045, alternator to Bosch 100A z Opla Vectry, poprzedni to Angielski Lucas. -powód zmiany to wywalone łożyska, i urwane mocowanie -Co do kontrolki, to racja,mierzyłem zacisk D+ z podłączoną kontrolką....
tak światła swiecą wporządku, tylko wlasnie te postojówki mnie niepokoiły ale jak mowisz ze one swiecą razem z krótkimi i długimi to wszystko jest dobrze no i ta kontrolka mi na krótkich tak lekko swieci, nie wiem czemu?
Głównie chce zrobić instalacje elektryczna tk jak powinna być w oryginale bo mi np nie działały niektóre kontrolki. I mam jakieś przełączników pełno które nic nie robia a może powinny i chciałbym dojść do oryginału albo przynajmniej do ładu z tym co mam.
https://obrazki.elektroda.pl/2204105100_... Sworznie łańcuchów bocznych C-330 (C-360), tzn. stabilizatorów TUZ. Producent chyba sam nie wie co produkuje, bo oznacza dwoma numerami katalogowymi. Numer w nawiasie byłby właściwy... https://archive.org/stream/UrsusC330C330...
Witam wszystkich forumowiczów. Posiadam ciągnik Zetor Major 80 z silnikiem DEUTZ. Na ekranie kilka sekund po uruchomieniu pojawia mi się błąd SPN 1231 FMI 14 + zapalona czerwona kontrolka silnika. Poza błędem na ekranie nie widzę żadnych objawów w ciągniku. W internecie znalazłem opis błędu do tego silnika: SPN 1231/FMI 14/ KWP85/Description: CAN-BUS...
Pewnie masz zamontowany ładowacz czołowy? W Zetorach w tym celu zainstalowano dodatkowe reflektory pod dachem kabiny, tyle że służą wyłącznie jako światła mijania. Przełącznik na desce rozdzielczej przełączał dwa przewody od świateł mijania, a trzeci styk przeznaczony był do kontrolki. Po pierwsze musiałbyś sprawdzić czy masz osobne bezpieczniki na...
Witajcie Kupiłem w tym tygodniu zetora 5211 i okazało sie ze po przejechaniu około 20 km w garażu na podłodze pojawiło się kilka kropli oleju z ODMY .. Po zgaszeniu ciagnika rozgrzanego kontrolka zapaliła sie od razu. A do tego wczoraj na zimnym silniku zapalił i nie ciachał wejść na obroty tak około 10 sekund. Później już normalnie zapala i chodzi...
Kostka do silnika ma 4-ry piny ,dochodzą do niej ; -zielony -żółty -szary -dwa niebieskie czy tak jest? Luźne konektory to ; -dwa niebieskie -zielony -żółty -brązowy -szary Podaj (+) na żółty ,następnie na zielony ,zobacz co się dzieje. Powinny być wolne i szybkie obroty silnika (tak myślę). Sprawdź co jest na brązowym przewodzie,czy przypadkiem nie...
Witam Szukałem rozwiązania ale nie znalazłem. Mianowice w zetorze 7745 nie mam ładowania. Sprawdzone multimetrem przewody na ciągłość wszystko ok. alternator wrócił od speca (były upalone diody). Po zamontowaniu kontrolka ładowania zasadniczo nie świeci (jak jej odbije to świeci lub jarzy się). Bez wyraźnych przyczyn. A ładowania niema bez różnicy czy...
W regulatorach Magnetion zacisk 54 był połączony ze stacyjką 54 Dodano po 7 Witam.W alternatorach Magnetion pomiar napięcia był realizowany na zacisku D+,były to alternatory stosowane w Skodach ,Zetorach i LKT ,oczywiście 12v lub 24v. Dodano po 28 W alternatorach starego typu [Fiat 125 p,ciągnik ruski T 25]były stosowane alternatory 6 diodowe i w razie...
Witam Mam problem z podłaczeniem alternatora . Ciagnik zetor 7211 88r. alternator firmy magneton: Posiada on wyjścia D+, DF, masa, i na gruby czerwony kabel. a także oddzielnie elektroniczny regulator z dwoma wsówkami 67 i 15, oraz przekaźnik do kontrolki. Jak to poprawnie połaczyć? Pozdrawiam
Nie wiem ile uciągnie 5211 bo nim nigdy nie pracowałem. Mogę zrobić porównanie C360 (3 i 4 cylindrówka, jeździłem obydwoma, ponieważ porównuję obsługę i komfort, a pod tym względem są podobne, nie będę tutaj ich rozróżniał) z 7211. Jeśli chodzi o wygodę Zetor bije na głowę tego Ursusa. Nawiewy i ogrzewanie jak w samochodzie, wspomaganie kierownicy (naprawdę...
Czy masz miernik by sprawdzić przejście w Ω.Jeżeli nie to zrób prowizoryczną kontrolkę z żarówki przykładowo 24V/4W.Jeden koniec kontrolki podłącz do zacisku B+,drugi koniec do zacisku 54 na zacisk DF daj masę .Zobacz czy kontrolka się zapali.Jeżeli nie może być uszkodzony wirnik ,krótkie szczotki itp.Zacisk MO był wyjściem środka gwiazdy(uzwojenia...
Witam kolegów forumowiczów. Kupiłem czujnik temperatury od URSUSA C 385 (ma gwint M-14) i po wykręceniu wkładki w głowicy przy Ursusie c-330 pasuje idealnie bez żadnych przeróbek. Do tego czujnika dokupiłem też zegar temperatury też od URSUSA C-385 i wszystko razem podłączyłem bez większych problemów i zestaw ten działa bardzo sprawnie. Temperatura...
To że w c 385 są części czeskie to wiem że normalne bo można powiedzieć że to taki polski zetor. Alternator jest chyba orginalny a na nim jest 443113516, 35 A. Ogólnie alternator ładował, ale strasznie poplątane było z kabelkami, było podłączone tylko B+ przez amperomierz do rozrusznika i wyjście M do 67 regulatora, R nie było podłączone, a 15 regulatora...
Panowie potrzebuje waszej pomocy, od razu zaznaczam że nie jestem elektrykiem z wykształcenia i tego nie ukrywam :( Posiadam zetora 7245 z kabinką i chciałem sobie wymienić instalacje wiązki tablicy (zakupiłem oryginalną wiązkę niby tak deklarował sklep). https://obrazki.elektroda.pl/5065007900_... https://obrazki.elektroda.pl/3118441600_...
Witajcie, do tej pory byłem raczej czytelnikiem tego forum, teraz przyszedł czas na pisanie. 3 lata temu nabyłem Ursusa 355 w stanie wizualnym standardowym dla ciągnika który od kilku lat stał w stodole a do tego czasu obrabiał 2 hektarowe gospodarstwo. Zero modyfikacji, raczej utrzymywanie przy życiu czyli tylko przymusowe naprawy. MASKA: Gdy przywieźliśmy...
Witam . Jest to czeski alternator ,stosowany w starych Skodach i nie tylko . Zaciski; R -kontrolka ładowania +zasilanie regulatora M -zacisk wzbudzenia B+zasilanie stale z akumulatora lub rozrusznika Regulator oryginalny elektroniczny ,lub mechaniczny z Poloneza Dodano po 4 Przykładowo taki; Dodano po 2 Taki regulator;[img]https://sklep.agroma.rzes...
No właśnie, nowe regulatory do Zetora nie wytrzymują długo, ostatni wytrzymał 2 tygodnie, a ten który próbowałem naprawić jest oryginalny i zanim się zepsuł służył długo. A nowe kosztują około 50zł i tak co 2 tygodnie to raczej nie interes :?
Witam serdecznie! Jestem posiadaczem ciągnika składaka zetor 25(skrzynia i sprzęgło) oraz c-330 silnik. Instalacja jest z masą na obudowie. Słyszałem, że c 330 miały + na obudowę. Wcześniej wszystko działało w pierwszej konfiguracji. Została założona nowa instalacja przewód po przewodzie po remoncie ciągnika. Teraz problem jest z ładowaniem akumulatora...
Powiem tak z własnego doświadczenia: miałem ładnego 3P z pewną historią (od nowości w lokalnym klubie sportowym) http://jarekstryszawa13.w.interiowo.pl/c... i też borykałem się z podobnym problemem. Zmieniałem olej na Turdus (Superol to takie absolutne minimum jeśli chodzi o parametry) i to nic nie dawało. Oczywiście kontrolowałem ciśnienie na...
Wczesne wersje miały swój olej , potem było centralne smarowanie . Prosta sprawa jak jest rurka olejowa od bloku silnika do pompy wtryskowej to ma centralne smarowanie . A jak rurki nie ma to trzeba o olej samemu dbać . U góry jak przewody wtryskowe są przykręcane jest czerwony korek tam chyba jest wlew , a kontrolka to nawet nie wiem . Ciągniki co...
Witam, koledzy mam problem z prądnicą p20d i regulatorem rg15d w ursusie 4011. Po podłączeniu prawidłowym ( setki razy sprawdzanym ze schematem i oznaczeniami na korpusie) w instalacji ciągnika pojawia się zwarcie. Znalazłem też przyczynę owego zwarcia: po odłączenia kabla od zacisku nr 16 na prądnicy i odizolowaniu go zwarcie ustaje, kable się nie...
Witam. Odgrzebie trochę temat. Szukałem dość dużo po internecie tematów z tym związanych ale nikt chyba nie podjął wyzwania (przynajmniej nic w internecie na ten temat nie znalazłem). Chodzi o montaż wspomagania od Lublina do ursus c330M (tu fakt są na ten temat materiały, ale dążę do elektryki). Idąc za ciosem po zamontowaniu wspomagania (z tym zero...
mam problem z takim magnetonem objawiający się w ten sposób że alternator ładuje różnym napięciem (od 11-12V na wolnych obrotach do 17-18V gdy dobrze dołoży się do przysłowiowego"pieca") wymieniłem regulator napięcia i sytuacja nie uległa poprawie ale wręcz się pogorszyła (kontrolka ładowania pali się non stop w szerokim zakresie obrotów a napięcie...
Mam tego wariata http://moto.allegro.pl/nowy-rozrusznik-u... ... Dane jego : Dane Techniczne: nominal voltage 12 V rated output 2,7 kW rated speed 1500 rot/mi mashing moment 55 Nm pinion teeth number 11/3 modulus 3 mesh angle 165; 255; 345° weight 5,3 kg W sobotę będę brał się za sprzęgło jak mi bedzie pogoda...
Obejrzałem zdjęcia z ogłoszenia i moje uwagi to: 1. Kratki na bokach maski z modelu poprzedniego (małe) — w tej serii były większe, chyba że od któregoś roku produkcji zmienili. Problem we Fetorach to hamulce, często są niesprawne i rolnikom nie chce się ich naprawiać. Bębny są większe niż w C-360 i dużo droższe. W ostatnich rocznikach z tej serii były...
Witam! proszę bardzo serdecznie o pyknięcie zdjęcia deski rozdzielczej z Zetor-a 7745 a konkretniej tych kontrolek na górze. Albo jeszcze lepiej byłoby żeby ktoś przesłał mi schemat tego ale tak aby było widać Znaki(symbole) w tych kontrolkach. Z góry dziękuję. Ps.:Np. cos takiego: http://team.fiatuno.pl/pic/zegary/siena/...
Witam wszystkich. Bardzo proszę jakby mi ktoś mógł pomoc. Chodzi mi jak podłączyć automat do podgrzewania świec w ciągniku JOHN DEERE 2800. Są tam 4 przewody 2 grube i 2 cienkie. 1 gruby z akumulatora a 2 ze świec i te na pewno idą na przekaźnik, 1 cienki to + ze stacyjki a 2 to masa ale przez kontrolkę. W automacie jest 6 zacisków, 2 do przekaźnika...
zetor zetor forterra zetor głowica zetor sprzęgło
filtr elektromechaniczny motogodzina zetor czyszczenie zbiornika
technics instrukcja obsługi śmieszne obrazki
Fioletowy ekran telewizora - przyczyny i rozwiązania Obwód podgrzewacza sondy lambda blok 1 - diagnostyka i naprawa