Witam.Mogę się mylić ale patrząc na te podłączenia to regulator napięcia jest elementem odrębnym poza alternatorem.
Prawidłowe podłączenie alternatora. /30/ gruby przewód zakończony oczkiem podłączony do + akumulatora.Akumulator połączony z rozrusznikiem. Gniazdo na sówkę /67/ wyjście szczotek w alternatorze podłączone do /67/ regulatora napięcia ta czarna puszka. /15/ z tej czarnej puszki podłączamy do stacyjki tak żeby po przekręceniu stacyjki było napięcie. W...
Wklej zdjęcie tego alternatora i regulatora napięcia od C360. Coś mi świta...
"Wyrysowałem" coś takiego. Czy tak Kolega podłączył: http://obrazki.elektroda.net/74_12902758... Jeśli tak, pozostaje uszkodzenie płytki prostownika w alternatorze.
viper 555 ELEKTRONICZNY REGULATOR NAPIĘCIA ALTERNATORA ER 01-14V ZETOR JAWA SKODA AWIA NR:59115782 NR:0086.350.902
A bezpośrednio na alternatorze jak wyglada napiecie?
witam mam jeszcze takie małe pytanie jaki regulator napięcia polecacie do zetora 7011 z orginalnym alternatorem??? i czy może z nim wspólpracować dowolny regulator 12V??
Regulator napięcia w alternatorze uszkodzony. Jest szansa że tam jest alternator jak w Skodzie "100" - regulator napięcia jest za osłoną, pod kierownicą.
Wymień regulator napięcia, dodatkowo jeśli chcesz możesz zrobić przegląd alternatora szczotek łożysk raczej zalecam to bo będziesz miał wszystko sprawdzone od razu co do zawieszania szczotek jak się zawiesza to nie będzie wcale ładował bo się nie wzbudzi.
Nie neguję rozwiązania Kolegi ,jestem jak najbardziej za tym rozwiązaniem. Myślę że podobnie rozwiązany jest problem w alternatorach ,a raczej regulatorach napięcia czeskich alternatorów stosowanych w ZETOR,SKODA firmy Magneton.Co prawda alternator jest 12V ,9-cio diodowy,to jednak bez znaczenia.Regulator posiada dwa zaciski zasilające 54, D+. Pod zacisk...
Witam Mam problem z połączeniem wentylatora nagrzewnicy w Zetor 6011 oraz nie wiem jak powinno wyglądać połączenie od stacyjki do rozrusznika i nowego alternatora z wbudowanym regulatorem napięcia. Jest ktoś w stanie napisać lub namalować jak to ma dokładnie być. Dodam że mam dwa wentylatory. I jeszcze pytanko podłączyłem pływak baku paliwa chciałem...
Jak sprawdziłeś alternator? Czy po odpięciu alternatora nadal świeci? Podmień regulator napięcia. byłbym bardzo wdzięczny jakbyś powiedział mi jak to podłączyć by nie spalić alternatora
Pólprzewodnikowa, np. 1A/700V. Masz prawdopodobnie uszkodzony alternator, więc zabijesz każdy następny regulator napięcia.
Regulator napięcia steruje tylko i wyłącznie prądem twornika (wzbudzenia), nie tak jak w prądnicy że odłączał ja w przypadku generowania napięcia nizszego niż znamionowe od akumulatora. Regulatory napięcia identyczne jak w "Jawach" można dostać tanio na złomowiskach - "Skoda", "Awia", ciągniki "Zetor". Zacisk 67 podłączasz w miejsce DF starego regulatora,...
Zacznij od wymiany regulatora napięcia. Sprawdz stan szczotek w alternatorze (mogły zużyć się).
Witam, mam problem z podłączeniem zewnętrznego regulatora napięcia do alternatora w ciągniku Zetor 5711. Znalazłem schemat instalacji elektrycznej: http://obrazki.elektroda.pl/9537212200_1... Niestety po podłączeniu nie działa. Zamieszczam schemat, w jaki sposób ja to podłączyłem: http://obrazki.elektroda.pl/6032545100_1...
Witam, mam problem z ładowaniem Zetor 12145 a mianowicie dałem do sprawdzenia alternator i wyszło, że jest dobry jest to wersja alternatora bez regulatora wbudowanego ma wejścia +, R, M. Regulator jest osobno więc kupiłem nowy. Wyjścia na regulatorze to 54, D+, DF i B- na końcu. Po wymianie nadal nie działa. Teraz tak pokaże jak to jest podłączone zaczynając...
Ostatnio zakładałem do zetora regulator od starego fiata 125p. Jest to regulator z takiego alternatora gdzie jedna szczotka podłączona jest do masy a prąd wzbudzenia regulowany jest dodatnim napięciem z regulatora. Koszt nowego około 20zł więc nie wiem czy jest sens naprawiać orginał... Pozdrawiam...
Kolego pathfinder102 wydaje mi się że przewód średnicy 1,5mm jest zbyt mizerny aby podłączyć do akumulatora stacyjkę czy alternator (6, 10 mm^2), a spokojnie wystarczy do kontrolki ładowania. Możesz też podłączyć też alternator do bloku, bo może nie ma masy i napięcie odpływa...
Spróbujcie podłączyć do tego alternatora czeski regulator napięcia który był montowany w czeskich ciągnikach Zetor. Był on montowany na wiązce kablowej w kabinie ciągnika. Regulator ten był rozbieralny i można go było bez problemu naprawić. Regulatory napięcia od malucha są nierozbieralne. Regulatory napięcia od malucha ,zasilające kolektor wirnika...
Witam, mam problem z ładowaniem w Zetorze 7211. Prąd ładowania według mirnika wynosi 12 V. Po włożeniu kluczyka do stacyjki lapmka ładowania się nie pali a po wyłożeniu już tak, dopiero jak wyłączę hebel zgaśnie. Co może być przyczyną takiego stanu? Alternator? Regulator napięcia>? proszę o wskazówki
Ano nad tym sam się zastanawiałem ale to już elektronik by szczegółowo wyjaśnił : diody te wraz z trzema diodami ( ujemnymi) tworzą prostownik pełno okresowy.taki sposób zasilania uzwojenia wzbudzenia powoduje że wstępny prąd wzbudzenia płynący z akumulatora przez lampkę kontrolną ładowania oraz rosnąca prędkość obrotowa wirnika doprowadza do zaindukowania...
Jeszcze go nie rozkręcałem. Sprawdzę szczotki zaraz jak tylko go rozbiorę. Alternator jest czeski. Gdzie kupię takie diody i o jakie najlepiej pytać. Jakie są objawy niesprawnego regulatora napięcia ?
Napięcie trzeba mierzyć na alternatorze. Cały czas ma być 12V na grubym przewodzie. Alternator trzeba wzbudzić i potem może już ładować cały czas. Jeżeli to jest alternator 9 diodowy to na chwilę podajemy 12V na wyjście kontrolki ładowania. Można prad podać przez miernik ustawiony na min. 10 A i sprawdzić jaki prąd popłynie. Prawidłowa wartość to ok....
Opłacalność naprawy Magnetona mija się z celem. A to niby czemu? To dość trwałe alternatory były. Zdychały jedynie regulatory napięcia. No i zatarte tylne łożysko niszczyło obudowę. Więcej usterek chyba nie bywało. W miejsce oryginalnego alternatora trudno dopasować coś zamiennego, pasującego mechanicznie. Kiedyś PnP wlepiałem zelmotowskie altki z...
Tak jest to alternator od Fiata. Nie wiem jaki masz pasek klinowy, ale podejrzewam, że jest to szerokość 17 mm, więc najlepiej jak zamontujesz alternator, który pracował w samochodzie żuk, bo miały ten sam rozmiar paska. Wcześniej te alternatory pracowały z mechanicznymi regulatorami (zarówno w żuku czy polonezie, lub fiacie), później stosowano elektroniczne...
Witam. Mam problem z ładowaniem, cały czas żarzy mi się kontrolka od ładowania. Alternator był w naprawie elektryk powiedział ze jest wszytko sprawne, dał mi tylko inny regulator napięcia (mówił że to oryginalny to tego alternatora). http://obrazki.elektroda.pl/5780861700_1... . Alternator jest chyba od poloneza Co może być przyczyną?
Kable sprawdzałem i teoretycznie są dobre, nie sa nigdzie przetarte, czy zniszczone. A czy prądnica może mieć przy wolnych obrotach 6-8 V , bo w/g mnie to trochę mało. Czy regulator może nie podawać napięcia dalej gdy jest uszkodzony ? Na forum znalazłem wiele rozwiązań dla C 330, czy C360, tylko, że zetorek się troszkę różni.
Stare Magnetrony są ok, w Te same co w Zetorach, siedziały w Skodach - jedyna różnica to średnica otworów śrub - w traktorze fi 10, w samochodzie fi8. Z usterek elektrycznych - nie wiedzieć czemu zdarzały się uszkodzenia regulatorów napięcia, elektrycznie elementy niby sprawne, a ładować nie chciały. Mechanicznie zużywała się tylna obudowa przy zacierającym...
Z alternatorów do zabudowania na ciągnikach fabrycznych oraz SAM ach polecam alternatory od samochodów Polonez.Awia 50, Zetor a nawet CC ze względu na swoją masywną konstrukcję oraz wszystkie alternatory posiadające masywną płaską przednią obudowę od strony koła pasowego.Wypukła przednia obudowa alternatora stosowana w niektórych samochodach niejednokrotnie...
Witam W twoim traktorze jest alternator .Zacisk B+ to zasilanie stałe z rozrusznika lub akumulatora.Zacisk R podłączona kontrolka ładowania i wejście regulatora napięcia ,zacisk M nie N jest to wzbudzenie na wirnik .Gdy alternator pracuje na zacisku R powinno być takie samo napięcie co na zacisku B+,czyli 12-14-14.5 V .Sprawdź sobie jeszcze zacisk R...
podpytam w tym temacie. Zetor 10145, alternator zwykły na dwa paski 35A na obudowie (wcześniej był 55A-oba z wyglądu takie same i oba sobie radziły). Zaczęło się od tego że chyba padła linka obrotomierza, rozkręciłem i skończyło się na wymianie obrotomierza a i linki też żeby nowa była. Nie chciało mi się przekładać kabelków to przełożyłem sam obrotomierz...
Witam, ostatnio miałem problem z ładowaniem. Kontrolka migała aż w końcu zaczęła cały czas świecić... Na początku założyłem nowy regulator napięcia. Nic nie pomogło, rozebrałem alternator szczotki i pierścienie ślizgowe ok, okazało się że jedna dioda nie przewodziła wogóle prądu ani w jedną ani w drugą stronę. Kupiłem cały mostek prostowniczy o skody...
co prawda regulator jest OK - bo wyszlo na to, że alternator był do du.. ale temat aktualny - sam jestem ciekaw, co to za element?? Niestety już nie jestem w stanie sprawdzić jakie ma rezystancję między nóżkami... z tego co pamietam zachowywało się jak jakiś półprzewodnik... juz nic wiecej nie jestem w stanie powiedziec na temat tego "cóś"
Panowie, Było tak: Alternator oryginalny [wyprowadzenia B+,D+, DF, B-] z zewnętrznym, polskim regulatorem nieoryginalnym [wykorzystane tylko D+, DF]. Napięcie na B+ dochodzi do 15.5V - w zależności od obrotów silnika i obciążenia. Poza tym kontrolka ładowania gaśnie przy wysokich obrotach silnika [ok. 1500], dodatkowo - pomiguje sobie nieregularnie,...
Jest to to samo co w Skodach Felicjach na przykład. Z zasilania (styk 15 stacyjki) prąd idzie na zegary na kontrolkę ładowania. Poprzez tą kontrolkę wchodzi w alternator oraz regulator napięcia. Ten prąd wzbudza alternator z niskich obrotów, później już alternator radzić ma sobie sam. Tych opisów działania układu ładowania jest tak na forum, że pewnie...
A co nie tak jest z tym alternatorem? Wygląda jak po regeneracji, ale przypadkiem wyczułem luz w łożyskach (albo w gniazdach łożysk). To jest wersja 55A, wcześniejsze generacje miały słabsze. Regulator napięcia jest oryginał, wygląda wszystko że działa jak należy. Tylko dziwne ma to wejście 54 które też nie jest zabezpieczone bezpiecznikiem. Natomiast...
Zmierz sobie pobór prądu przez rozrusznik elektryczny. Natężenie prądu może sięgnąć prawie 1000A. Z tego powodu były montowane fabrycznie akumulatory o bardzo dużej pojemności. Teraz jest moda na rozruszniki szybkoobrotowe, ale nie jest prawdą że dzięki temu można montować akumulatory o dwa razy mniejszej pojemności. Rozrusznik dysponuje zbliżoną mocą...
zetor regulator napięcia regulator napięcia zetor regulator napięcia zetor podłączenie
alpine wyłącza zasilanie konwertera multiswitcha mechanizm delonghi
kondensator rozruchowy kondensator rozruchowy
Pioneer SX-P720 - brak dźwięku, cichy szum w głośnikach Wymiana płyty głównej w smartfonie Motorola