witam. Istotą silnika pierścieniowego jest możliwość regulacji obrotów poprzez zmianę rezystancji obwodu wirnika. Można jeszcze zewrzeć wirnik, a stojan zasilać z falownika. Tylko po co stosować wtedy silnik pierścieniowy? Pozdrawiam.
witam zwarcia wirnika możesz zbadać nawet miernikiem elektronicznym; podłącz źródło zasilania prądu stałego do wirnika do szczotek -/+ . następnie ustaw na potencjometrze miernika max zakres napięcia. końcówkami dotykaj wycinków sąsiednich działek komutatora, w ten sposób sprawdzisz wirnik na zwarcia zwojowe oraz komutatora. Izolacje do żelaza wirnika...
"Brzęczyk pokazuje ci zwarcie bo rezystancja uzwojeń jest mała. Stawiałbym na regulator obrotów lub w mniejszym stopniu na akumulator.
Iskry najczęściej wypuszczają się z środka silnika z okolic komutatora No bo zwarty wirnik, jak koledzy piszą.
Witam, jest to kondensator przeciwzakłóceniowy i nie radzę go zwierać :). Ja bym zaczął od zmierzenia rezystancji uzwojeń stojana, sprawdzenia czy wszystkie styki łączą, czy szczotki dobrze są osadzone. Złącza C i D z tego co widać zasilają wirnik poprzez szczotki.
A gdzie ta rezystancja? Dodano po 1 Co jeszcze, przy zwarciu wirnika rezystorem, uzwojenie wzbudzenia nie może stracić zasilania. Dodano po 1 Co jeszcze, przy zwarciu wirnika rezystorem, uzwojenie wzbudzenia nie może stracić zasilania.
Jak żyje spalone stojany w silnikach gdzie wirnik ocalał mogę policzyć na palcach. Więc zacznij od sprawdzenia wirnika. Przyczyny to przegrzanie, zwarcie między zwojowe, przetarcie uzwojen, przebicie do karkasu, uszkodzenie łożysk i uzwojen uzwojen przez wirnik, Hamulec też się do tego przyczynia, ale najczęściej to zwarty wirnik.
Białe długie iskrzenie oznacza zwarty wirnik.
A dlaczego nie sprawdziłeś mostka diodowego i regulatora jak miałeś wszystko rozebrane.Czy sprawdziłeś oporność wirnika?Jak wpadła nakrętka to mogła coś zewrzeć ,a nie tylko urwać.
Niestety na oko możesz nie znaleźć przyczyny - zwarcie wirnika - zwarcie stojana ( można w pewnych przypadkach wzrokowo ocenić) - uszkodzenie mechaniczne ( raczej na pewno nie jest to przyczyną) Jeśli masz okazje to ratuj wiertarkę bo to dobry sprzęt dla majsterkowicza- wirnik po przezwojeniu ( jakby był spalony) kosztuje około 40-50 zł
Proponuję rozejrzeć się za nowym sprzętem, komutator dociera się pumeksem ale po wymianie szczotek, w Twoim wypadku to na 99% objaw zwarcia wirnika bądź stojana
Odwrócenie zasilania byłoby zabójcze dla sterownika, chyba, że ten radzi sobie ze zwarciami a i silnikowi nie będzie wesoło. Niemniej jeśli umiałbyś ograniczyć prąd w odwrotnym zasileniu silnika to pomysł ma szanse zadziałać - rezystor to dość stratne rozwiązanie, może PWM?. Silnik pewnie nie ma osobnego dostępu do uzwojeń wzbudzenia bo można by było...
Pewnie zwarcie międzyzwojowe wirnika trzeba wyjąć i dać do sprawdzenia.
Przepraszam, a po co tak ? To jest jakaś techniczna apostazja :cry: Jak zsynchronizujesz częstotliwość generowaną przez falownik z siecią trójfazową 50Hz, zasilającą stojan ? To raz, a dwa, pamiętaj, że najprościej rozpatrywać taki silnik pierścieniowy można jako transformator trójfazowy o określonej przekładni, malejącej wraz ze wzrostem obrotów wirnika....
czy wystarczy odkręcić od przodu pralki zespół szczotek? I czy przy okazji wymienić pasek? Silnik i tak będziesz musiał wyciągnąć. Koniec szczotek lub zwarcie wirnika. Paskowi daj spokój.
Witam no jak widzisz to tylko wystarczy troszeczkę poczytać z regeneracją rozrusznika nie powinno być problemu najlepiej gdybyś kupił na szrocie używany sprawny ,lub z dwóch złożył jeden.A gdzie było to zwarcie wirnik ,czy stojan regeneracja jest do zrobienia potrzeba trochę cierpliwości .
Tu nawet nie chodzi o to ile to będzie kosztowało bo i tak ta wiertarka spisana jest na straty tylko o to że chciałem się czegoś nauczyć lub przynajmniej dowiedzieć dzięki uprzejmości szanownych kolegów.....a gdyby się przy okazji udało coś zrobic samemu to dla własnej satysfakcji. Więc może ktos mi powie czy dobrze opisałem sposób sprawdzania oporności...
Witam .Z opisu wnioskuję zwarcie zwojowe wirnika> wirnik do wymiany.
Silnik nie ma wyjścia, jak podasz na DC na stojan, to cała wygenerowana moc idzie w zwarty wirnik.
Częsta usterka, silnik ma zwarcie na wirniku. Do przezwojenia silnik.
Uszkodzony wirnik zwarcie.
Mocne iskrzenie wskazuje na zwarcie zwojowe w wirniku, a możliwe też zwarcie zwojowe stojana. Wirnik może być nawet i dobry, przy zwarciu w stojanie pole stojana silnie osłabione i stad iskrzenie. Nie do naprawienia w warunkach domowych, a kupno części chyba też nie wchodzi w rachubę. Dla grzebaczy, podmiana stojana z innego takiego samego młynka i...
Prawdopodobne zwarcie wirnika silnika dmuchawy, albo przycierają się jego tuleje. Amperomierz prawdę ci powie.
Na zdjęciu wygląda to na całkiem spalone uzwojenie,wiec nic tu nie zrobisz.
Prawdopodobnie przegrzany i ze zwarciem międzyzwojowym wirnik. Do skontrolowania też łożyska i szczotki.
Tak zwany brzęczyk do sprawdzania zwarc uzwojeń wirnika , najprościej możemy zrobić z połówki rdzenia zwijanego z uszkodzonego transformatora o przekroju np.8cm kwadratowych . Ze wzgl .bezpieczeństwa , proponuję nawinąć na rdzeniu uzwojenie zasilane z transformatora bezpieczeństwa 24V . W przypadku rdzenia 0k. 8cm , wystarczy nawinąć ok. 200zwoi drutu...
Uszkodzony przekaźnik lewo czy prawo daje podobny objaw, ale szarpniecie silnikiem sugeruje mi albo uszkodzony triak albo zwarcie wirnika. Czy szczotki nie iskrzą? Brak pełnej mocy to wina zazwyczaj szczotek lub uszkodzonego wirnika. Szczotki masz nowe więc sprawdź jeszcze raz triak czy ma więcej jak 60Ω na zewnętrznych nogach. Jak ma to wyjmij...
Diody zwarte.
To zwarty wirnik. Boscha wyrzuć do kosza.
Szczotka wygląda na dobrą (nie ma sensu kupować nowych można ją dotrzeć papierkiem ściernym), prawdopodobnie masz uszkodzony wirnik (zwarcie międzyzwojowe).
Wygląda na zwarcie uzwojenia wirnika, lub zwarcie na komutatorze, jeśli znasz się trochę na elektryce możesz spróbować zasilić wiertarkę przez żarówkę (75-100W), jęśli będziesz kręcił wirnikiem i będzie moment, że silnik będzie chciał się kręcić a w innym miejscu żarówki jasno się zaświeci, to masz zwarcie. Jak rozbierzesz silnik i zobaczysz osmalony...
Witam niestety kabel dobry podlaczylem silnik na krotko i wywala bezpieczniki ;- ((( co silnik R.I.P. pozdro
Wszystkie wirniki jakie dotychczas miałem to na tym swoim elektromagnesie bez żadnego problemu sprawdzałem, przy średnicy nawet 60mm nie powinno być żadnych problemów, wirniki od elektronarzędzi z powodzeniem się mieszczą. Wirnik należy powoli obracać i trzymając blaszkę nad wirnikiem w odległości 1,5 - 2mm sprawdzić każdy żłobek tego wirnika. Jeżeli...
Wirnik ma zwarcie, wszystkie objawy "książkowe". Lekarstwem będzie nowy.
Witam. Rezystancja izolacji wirnika możesz zewrzeć wszystkie wyjścia z szczotek razem i mierzysz do obudowy. Następnie uzwojenie wzbudzenia na stojanie zwierasz przewody i mierzysz do obudowy . Na koniec uzwojenie wzbudzenia do uzwojeń wirnika . Wszędzie ma mieć powyżej 1mega. Jeśli ma mniej ale nie wiele to warto dosuszyć i wygrzać . Oczywiście napięcie...
Skoro po "pomaganiu" działa to na 90% silnik (słaby - przypalony komutator, uwalone szczotki, może zwarty wirnik...), a może uszkodzony tranzystor dający prąd na silnik.
Duże iskrzenie na szczotkach, to w większości przypadków zwarcie zwojowe uzwojenia wirnika. Naprawa jedynie poprzez wymianę wirnika, o ile są dostępne.Ale czy warto?
dlatego ciekawy jestem na czym polega usterka (prawdopodobna) tego wirnika? Raczej uszkodzenie uzwojenia w wirniku... prawdopodobnie jak zrobiło zwarcie na komutatorze to popłyną zbyt duży prąd przez któryś odcinek uzwojenia co spowodowało przegrzanie/uszkodzenie izolacji na tym odcinku w wyniku czego powstało zwarcie wewnątrz wirnika... PS. Popraw...
Silnik na krótko z pominięciem wlacznika po 3 załączeniu bezpiecznika zaczął pracować. Iskrzy i bardzo się grzeje. Tu masz przyczynę działania bezpiecznika. Zwarcie zwojowe. Wirnik do wymiany, ale bywa, ze i stojan też czasem "pada".
Jak opór jest znikomy to sprawdź pobór prądu na obu. Wystarczy zwarcie międzyzwojowe na wirniku co spowoduje nawet znaczny wzrost pobieranego prądu i przepalanie bezpiecznika termicznego.
Zanieś wirnik żeby zbadać zwarcie między zwojowe wirnika.
To nie jest wina elektroniki, stawiam na uszkodzony (zwarte zwoje ) wirnik silnika, łatwiej i taniej wrzucić coś (silnik) używanego niż przezwajać, sprawdź silnik podłączając bezpośrednio do 230 moze być przez żarówke - albo oddaj do warsztatu na sprawdzenie
Jeśli silnik ma na wirniku 3 pierścienie to jest to właśnie silnik pierścieniowy. Jeśli te pierścienie zewrzeć, to pracuje analogicznie do silnika klatkowego indukcyjnego, czyli zwykłego silnika. Jeśli te pierścienie połączyć razem przez 3 jednakowe opory, to obroty się zmniejszą. Reguluje się przez przełączanie oporów, stopniowo. Istnieją też regulatory...
Proponuję sprawdzić opory ruchu wirnika dmuchawy - czy nie zaciera się któreś łożysko. Oprócz tego może być uszkodzenie polegające na zwarciu w uzwojeniu wirnika. Pokazane na obrazku nagrzewanie opornika grozi pożarem auta! Pend ???????
Na cienkim przewodzie dochodzącym do regulatora (jest przy silniczku dmuchawy) napięcie regulacyjne powinno sie zmieniać od ok. 1V (dla minimum) do ok. 5V (dla max).Jeżeli tak jest, a silniczek nie ma zwarcia na wirniku - to regulator do wymiany.
podłączam się pod temat z pytaniem mam taki sam agregat z bezszczotkowym zwartym wirnikiem, tyle że daje on wysokie napięcie ok. 270 V nie spada nawet pod obciążeniem, a żadnego AVR tam nie ma. do zasilania prostego elektronarzędzia może być, ale telewizora ani pieca gazowego już nie podłączę. czy da się to jakoś obniżyć np. dodając mniejszy rezystor...
Zwarcie zwojowe uzwojenia wirnika, stąd wypalony jeden wycinek komutatora, po kilku próbach będą kolejne, albo całe uzwojenie się spali.
Aby wykryć zwarcie w wirniku silnika kolektora, przykładam do niego stałe napięcie 10-50 woltów. Wirnik zatrzymuje się na uzwojeniu, w którym wystąpiło zwarcie.
Iskrzenie na komutatorze wskazuje na zwarcie w wirniku. Omomierzem tego nie wyłapiesz.
Niestety miernik uniwersalny to za mało. Wirnik można sprawdzić na specjalnym urządzeniu, które spotyka się w zakładach zajmujących się naprawą wirników.Grzanie się wirnika to objaw zwarcia zwojowego, ale czasem przyczyną grzania się wirnika i zwalniania obrotów może być uszkodzone łożysko.
Moc pobierana przez silnik jest zużywana na wykonanie pracy zewnętrznej i pokonanie własnych oporów ruchu, oczywiście z uwzględnieniem sprawności. Jeżeli silnik pobiera 20W, a nie jest obciążony żadną "działalnością zewnętrzną", to widocznie tyle wynoszą jego opory ruchu (takie jak tarcie szczotek o komutator, opory łożysk, efekt hamujący powietrza...
Rozrusznik malucha ma 600W, przy 12V w przybliżeniu dla obciążenia rezystancyjnego wychodzi 50A. To daje 0,24 oma. Tak, rezystancja jest prawidłowa, tzn, zwykłym miernikiem nie sprawdzisz, chyba, ze metoda techniczna. podjedź do kogoś kto ma sprzęt do sprawdzania zwarcia międzyzwojowego. Druga rzecz, po włożeniu wirnika porządnie oglądnij szczotkotrzymacz,...
Postaraj się kupić oryginalny Boscha To włąśnie te oryginały padają jak muchy. Ileż się tego namontowałem i oryginały i zamienniki i jeszcze nigdy nie miałem reklamacji. Często wymieniam te regulatory na "otwartym sercu" (bez wyjmowania alternatora z samochodu). W Boschu zauważyłem powstawanie bardzo cienkich drucików powstałych od ścinających się...
Poczytaj sobie [url=https://pl.wikipedia.org/wiki/Silni... TUTAJ, albo [url=https://pl.wikipedia.org/wiki/Silni... TUTAJ.
Uszkodzony wirnik, zwarcie triaka (ale wtedy powinien być błąd).
Objaw może wskazywać na uszkodzony (zwarty) wirnik.
Wirnik do wymiany. Zwarcie międzyzwojowe.
Albo zwarcie międzyzwojowe na wirniku.
Witam. I na dodatek pewnie mocniej iskrzy ze szczotek ? Jeśli tak jest to jest zwarcie uzwojeń na wirniku. Wymienić na nowy albo nawinąć maszynowo.
Możesz SPOKOJNIE wymienic ten kondensator na podany przez Ciebie zamiennik. Co do iskrzenia to: sprawdzić stan szczotek (przede wszystkim ich długość, stan sprężyn dociskowych szczotek i stan komutatora - ew. przetoczyć go i przeczyścic izolacje pomiędzy wycinkami. Jeżeli to nie pomoże, jest zwarcie w uzwojeniach wirnika.
Wygląda na zwarcie w wirniku. Poza tym jaki ma sens kupowanie silnika za 4 stówki jak nowy odkurzacz kosztował połowę tego.
Jeśli iskrzenie jest intensywne to masz zwarcie na wirniku, co dyskwalifikuje praktycznie cały odkurzacz. Ja sprawdzam to tak, że biorę zasilacz 5V 20A podłączam amperomierz 4A w szereg z wirnikiem (szczotkotrzymacze) i zasilaczem, powoli kręcąc wirnikiem obserwuję pobór prądu, jeśli nagle wskazówka amperomierza idzie do góry to mam pewność że silnik...
Powinien pracować jak zewrzesz mi wyprowadzenia wirnika ale stosować go jako "krótkozwarty" jest chyba raczej niezasadne - tracisz w tym momencie zalety ztosowania silnika pierścieniowego (chociaż niestety konieczny jest "rozrusznik") jakim jest możliwość uzyskania momentu rozruchowego równego momentowi znamionowemu. Jeśli silnik napędza stosunkowo...
Jerzyk, ze zwartym wirnikiem na obroty nie będzie wchodzić. Ze zwartą jedną cewką stojana będzie, tylko będzie iskrzyć i będzie słaba.
Witm kolegow wirnik zelmer kosztuj ok 50-75zl.zalezy od typu kazde ciagniecie ognia przez wirnik tzn.[podczas pracy komutator oplata ogien od punktu gdzie styka sie z szczotkami] oznacz zwarcie wirnika miedzyzwojowe!!Wirnik nie moze wejsc w pelne obroty!Pozdrawiam
Krótkie szczotki albo ja obstawiam zwarcie międzyzwojowe wirnika do sprawdzenia.
Na 99% nie, zdjęcia słabe ale wygląda na silnik ze zwojem zwartym (faza rozruchowa) i tu obrotów nie zmienisz. Na 100 % tak. To oczywiście silnik ze zwartym zwojem więc wirnik względem stojana rzeczywiście będzie wirował zawsze tak samo ale oś będzie s drugiej strony więc kierunek wirowania z punktu widzenia mechaniki zmieni się na przeciwny
Wirnik silnika ma zwarte niektóre sekcje. Możliwe też uszkodzenie (ubytek pojemności) kondensatora rozruchowego.
Iskry oplatające komutator, to standardowe zwarcie stojana - wbrew "mundrym" radom co niektórych piszących tutaj. Jesli maszyna rozwijała obroty bliskie nominalnych. Przy zwarciu w w wirniku, ten kręci się dużo wolniej, na komutatorze wręcz "spawa" i głośno buczy.
Obstawiam, że wirnik ma zwarcie. Jaka powinna być oporność między pierścieniami wirnika? Jak podłączę oba pierścienie na bzyczek, to czy powinien być dźwięk, czy dźwięk oznacza zwarcie? Dodano po 4 Rezystancja na pierścieniach wirnika 1.5 ohm.
Zanieś silnik tam gdzie przezwaja mają przyrząd do sprawdzania wirników , obstawiam zwarcie między zwojowe, nic dobrego po zadymieniu.
albo zwarty wirnik :)
Silnik pierścieniowy na tabliczce znamionowej ma więcej parametrów niż klatkowy. Dodatkowo podawane jest napięcie i prąd wirnika. Napięcie wirnika rozwartego. Prąd wirnika zwartego w stanie ustalonym przy obciążeniu znamionowym.
Chyba, że zwarcie jest tuż przy końcu drutu - wstępnie można pomierzyć opory (między końcówkami uzwojenia, między każdą z końcówek, a wirnikiem), może ustalisz, że zwarty jest koniec drutu i który to koniec, potem go obejrzysz i wypatrzysz miejsce zwarcia.
Znaczy na co ? Na koło zamachowe, czy na uniwersalny pierścień zębaty na nim ?. Zresztą - w obecnej chwili 90% rozruszników masz na magnesach stałych, prosta eliminacja zwarcia/przerwy w wirniku, po cóż komplikować sobie życie stołem?
proste jak budowa cepa. jeśli normalnie uzw stojana są zwarte to ten wyprostowany prąd puścić na zwarcie.dzięki BONANZA za ważną dla mnie informację .pojdę tym tropem może się uda. Niestety nie jest to tak proste jak budowa cepa. Simoreg Siemensa to system m. in. regulacji silników pierścieniowych. Te 3 fazy z pierścieni wirnika puszcza się na 6 diod...
Niestety muszę cie zmartwić. Ten co dał ci wiertarkę, chciał się pozbyć złomu. silne iskrzenie z szczotek Zwarcie zwojowe. Wymiana wirnika, ,ale czy ma sens, to zależy od jakości sprzętu. Przy lepszych ... być może. Przy tańszych, lepiej kupić nową wiertarkę.
Rudolf50 z silnikiem pierścieniowym to jest tak 1) można zewrzeć wszystkie pierścienie - wtedy będzie się wtedy zachowywał jak tradycyjny silnik klatkowy (można wzbudzać kondensatorami). 2) można zasilić wirnik prądem stałym wtedy będzie się zachowywać tak jak alternator, regulując wzbudzenie będziesz mógł regulować napięcie na wyjściu. 3) można zasilić...
Nie zwróciłeś uwagi na bicie komutatora co jest istotne w przypadku iskrzenia komutatora. Zgadza się, ale w nowym wirniku takie rzeczy nie mają miejsca, wirniki są wyważane, zwłaszcza przy silnikach tak wysokich obrotów. I to też się zgadza. Czyli pozostaje sprawdzenie na zwarcia wirnika i stojana i będzie wszystko jasne. A przyrząd do sprawdzania...
Witam ! Kolega chyba słabo obejrzał wirnik , w którym połówki uzwojenia wirnika - wzbudnika zwarte są przez diody. Wirniki chińskich prądnic posiadają jeszcze coś - magnesy. Jak kolega myśli , do czego one służą ? Wytrwałości w drążeniu magnetyzmu życzę.
wyglada na zwarcie na wirniku
Chyba coś namieszałem. Zwarcie cewki tłumi rezonans. Rezonans występuje dla określonej częstotliwości, przy której wirnik jest hamowany. Zatem powinna istnieć taka wartość (zakres) częstotliwości, przy której wirnik będzie hamowany rezonansem w cewce, a zwarcie cewki spowoduje przyspieszenie obrotów wirnika (stłumienie rezonansu). Powyżej oraz poniżej...
Przy zwartym (uszkodzonym triaku) silnik by pracował, tyle ze na najwyższych obrotach. Jeżeli układ EMC (kondensatory) sprawne, to zwarcie wirnika silnika (do wymiany).
Ciężko się połapać z tych zdjęć. Po prostu, trzeba zewrzeć ze sobą te przewody, które dochodzą do regulatora (niebieski i czarny), innymi słowy połączyć zacisk pod który jest podłączony przewód niebieski (tam pod lewą szczotką), z zaciskiem do którego jest dołączony przewód czarny idący od regulatora, a w jaki sposób to zrobisz, to już Twoja sprawa....
Witam Uszkodzenia elektryczne elektronarzędzi zasilanych sieciowo są to zwykle zużycie szczotek, komutatora, uszkodzenie wirnika (zwarcie międzyzwojowe), uszkodzenie wyłączników, uszkodzenia przewodów zasilających. W przypadku urządzeń bateryjnych jest to zużycie się ogniw baterii akumulatorów (spada wydajność prądowa i pojemność) i uszkodzenia ładowarek....
kiedyś przewijałem silniki, do zwarć w wirnikach służył przerobiony transformator ( dość duży z odchylaną częścią rdzenia). Umieszczało się taki wirnik w silnym polu elektromagnetycznym tego transformatora i jak miał zwarcie to robił się gorący. Też widziałem taki transformator, ale na wierzch wirnika kładło się jedną z blaszek taką jak jest w rdzeniu...
Witam,po tym co piszesz,to wynika że masz uszkodzony komutator wirnika, a to się wiąże z wymianą całego silnika, bo samego wirnika nie dostaniesz,a to tani koszt też nie jest,pozdrawiam
Nastepnie układam blaszkę na rdzeniu wirnika i kręce nim jeżeli nie przyciąga blaszki to oznacza zwarcie miedzyzwojowe. Taki domowy-amatorski sposób na sprawdzenie wirnika. :) Tym sposobem dobre wirniki lą dują w koszu -zwarcie międzyzwojowe jest wtedy gdy blaszka jest przyciągana,a jeśli nie jest, to wirnik w porządku,być może jest to tylko pomyłka...
Alternator masz dobrze podłączony, ale środkowy pin złącza, czyli IG oraz żarówka kontrolna ładowania powinny być podłączone przez stacyjkę. Jak podłączyłeś bezpośrednio do + akumulatora to płynie stały prąd magnesowania wirnika, który będzie rozładowywał akumulator
Jeśli to nie są pojedyncze iskierki, tylko mocne iskrzenie, to wskazuje na zwarcie zwojowe wirnika. Pomiary omomierzem ani stojana, ani wirnika nic nie dadzą tylko dobrze wyposażony warsztat, albo "dobre oko".
Witam wszystkich uzytkownikow. Mam problem z pradnica od Pozostaje do wykluczenia przerwa w cewkach stojana, bądź zwarcie uzw. wirnika. Mam jeszcze jedno pytanie czy mozna zamienic pradnice 6V w Mz 250 TS Na alternator 12V?? Nie, nie można - całkowicie inne rozwiązanie mechaniczne, nie dopasujesz do kartera.
witam mam takie zapytanie czy są jakieś urządzenia elektroniczne do rozruchu silnika pierscieniowego? chodzi mi o jakieś urządzenie które podłącza się zamiast oporów rozruchowych. wprawdzie nie spotkałem się z takim urządzeniem, ale może ktoś coś takiego widział. w końcu technologia poszła troszkę do przodu. wiem że wirnik można zewrzeć i podłączyć...
Dobre. Prawdopodobne usterki: -zwarty stojan -przebicie stojana do masy -uszkodzone (zwarcie) diody lub dioda w mostku -uszkodzone (zwarcie) diody lub dioda wzbudzenia -uszkodzony regulator napięcia -zwarte uzwojenie wirnika -zwarcie do masy uzwojenia wirnika ale pocieszające jest to że szczotki masz dobre (prawdopodobnie). Dobierz sobie coś z tej listy.
Mechanicznie układ silnik-pasek-bęben działa bez zarzutu ? Nie ma oporów kręcąc ręką ? Wygląda mi to na zwarcie wirnika silnika .
Dlatego że pilarka pracuje, jednak zaczęło buczeć ze szczotek oraz lecą iskry Zwarcia w wirniku a nie wada szczotek. PS. Po co te bezsensowne załączniki? https://obrazki.elektroda.pl/5135555600_...
Moja pomyłka w opisie co do połączenia - tak jak napisałeś jest w szereg :/ nie kupowałem nowego silnika tylko wirnik przy silniku nic nie grzebałem To 'wyrzuciłeś pieniądze w błoto', ponieważ trzeba specjalnych zdolności by popsuć ten wirnik ze zwartym uzwojeniem klatkowym - pomijam uszkodzenie mechaniczne. Najprawdopodobniej uszkodzone jest uzwojenie...
powodem wytopienia morze byc zwarcie wirnika więc lutowanie moze nic nie dac ale sprubowac warto czasem to skutkuje polecam mocną lutownice i rozcieńczony kwas solny bez yego razcej marnie trzyma lut pozdrawiam
Trójkąta tam nie ma tylko gwiazda z wspólnym punktem zerowym. A wiadomo gdzie jest ten wspólny punkt? Jak trzeba to można go wyciągnąć na jeden pierścień zamiast jednego uzwojenia. Wydaje się, że łatwiej jest podłączyć do takiej gwizdy napięcie +/-/- (zewrzeć dwa pierścienie) pole magnetyczne powinno się zsumować - wypadkowe pole dwóch uzwojeń od -/-...
Wgląda jak padnięty wirnik. Kilka sekcji pewnie ma zwarcie lub przerwę. Dokładne obejrzenie wirnika i pomiary.
Silnik zawiozłem do zakładu przezwajającego. Diagnoza: zwarcie międzyzwojowe wirnika. Zagadka rozwiązana, temat wyczerpany. Dziękuję wszystkim, pozdrawiam.
wirnik zewrzeć wirnik zewrzeć międzyzwojowe wirnik komutator zewrzeć
yamaha filtr paliwo przeprogramować sterownik magneśnic wirnik
śrubokręt krzyżowy akumulator samochodowy
Niedziałający tempomat i ACC w Audi A6 C7 2.0 TDI 2016 Oleo Mac 937 – niestabilne obroty, gaśnięcie na boku, metaliczny dźwięk po remoncie silnika