Duże iskrzenie na szczotkach, to w większości przypadków zwarcie zwojowe uzwojenia wirnika. Naprawa jedynie poprzez wymianę wirnika, o ile są dostępne.Ale czy warto?
Wygląda na zwarcie uzwojenia wirnika, lub zwarcie na komutatorze, jeśli znasz się trochę na elektryce możesz spróbować zasilić wiertarkę przez żarówkę (75-100W), jęśli będziesz kręcił wirnikiem i będzie moment, że silnik będzie chciał się kręcić a w innym miejscu żarówki jasno się zaświeci, to masz zwarcie. Jak rozbierzesz silnik i zobaczysz osmalony...
Zwarcie zwojowe uzwojenia wirnika, stąd wypalony jeden wycinek komutatora, po kilku próbach będą kolejne, albo całe uzwojenie się spali.
Proponuję sprawdzić opory ruchu wirnika dmuchawy - czy nie zaciera się któreś łożysko. Oprócz tego może być uszkodzenie polegające na zwarciu w uzwojeniu wirnika. Pokazane na obrazku nagrzewanie opornika grozi pożarem auta! Pend ???????
A gdzie ta rezystancja? Dodano po 1 Co jeszcze, przy zwarciu wirnika rezystorem, uzwojenie wzbudzenia nie może stracić zasilania. Dodano po 1 Co jeszcze, przy zwarciu wirnika rezystorem, uzwojenie wzbudzenia nie może stracić zasilania.
Międzyzwojowe zwarcia uzwojenia wirnika. Co to są "międzyzwojowe zwarcia uzwojenia wirnika"? Skąd ten wniosek? Pytam, bo wirnik był pomierzony, a pomiary wypadły OK. Kupiłeś kiepskie szczotki. Włóż nazad stare i zobacz jak będzie pracować. A jakie to są niekiepskie? Gdzie takie kupić i czym się sugerować? Patrzyłem tylko na wymiary. Jakiś wysyp tych...
Przyczyną eksplozji triaka może być silnik, a konkretnie wirnik - wypadałoby sprawdzić stan szczotek i komutatora oraz czy nie ma oporów mechanicznych silnik-przekładnia. Poza tym szlifierkę można sprawdzić bez regulatora - będzie działać na maksymalnych obrotach. O ile będzie, silne iskrzenie na komutatorze może świadczyć o zwarciu w uzwojeniu wirnika...
dlatego ciekawy jestem na czym polega usterka (prawdopodobna) tego wirnika? Raczej uszkodzenie uzwojenia w wirniku... prawdopodobnie jak zrobiło zwarcie na komutatorze to popłyną zbyt duży prąd przez któryś odcinek uzwojenia co spowodowało przegrzanie/uszkodzenie izolacji na tym odcinku w wyniku czego powstało zwarcie wewnątrz wirnika... PS. Popraw...
Białe długie iskrzenie oznacza zwarty wirnik.
Moja pomyłka w opisie co do połączenia - tak jak napisałeś jest w szereg :/ nie kupowałem nowego silnika tylko wirnik przy silniku nic nie grzebałem To 'wyrzuciłeś pieniądze w błoto', ponieważ trzeba specjalnych zdolności by popsuć ten wirnik ze zwartym uzwojeniem klatkowym - pomijam uszkodzenie mechaniczne. Najprawdopodobniej uszkodzone jest uzwojenie...
Dobre. Prawdopodobne usterki: -zwarty stojan -przebicie stojana do masy -uszkodzone (zwarcie) diody lub dioda w mostku -uszkodzone (zwarcie) diody lub dioda wzbudzenia -uszkodzony regulator napięcia -zwarte uzwojenie wirnika -zwarcie do masy uzwojenia wirnika ale pocieszające jest to że szczotki masz dobre (prawdopodobnie). Dobierz sobie coś z tej listy.
Uszkodzony wirnik zwarcie.
Jak jest zwarcie stojana do masy to uzwojenia spalone. Wirnik powiniwn miec (na pierscieniach) okolo 4 ohm. Diody byly odpięte w czasie pomiaru?
>>21351884 nie ma ani jednej diody, ani żadnego regulatora napięcia. Mam podobny agregat prądotwórczy i jak nie ma pierścieni, to nie ma regulatora napięcia. Ale wtedy uzwojenie wirnika jest zwarte dwoma diodami i opornikiem połączonymi równolegle. U mnie agregat też się nie wzbudzał, przyczyną była przebita jedna dioda. W tym przypadku, tak...
Moc pobierana przez silnik jest zużywana na wykonanie pracy zewnętrznej i pokonanie własnych oporów ruchu, oczywiście z uwzględnieniem sprawności. Jeżeli silnik pobiera 20W, a nie jest obciążony żadną "działalnością zewnętrzną", to widocznie tyle wynoszą jego opory ruchu (takie jak tarcie szczotek o komutator, opory łożysk, efekt hamujący powietrza...
Może być zwarcie międzyzwojowe w uzwojeniu po stronie pierwotnej. Jaki jest prąd jałowy z wstawionym wirnikiem i bez niego?
Alternator nie wytwarza pola elektromagnetycznego, no może jakieś szczątkowe, ale magnetyczne. Duży opór stawiany podczas kręcenia wirnikiem, świadczy o zwartch diodach, lub o zwartych zwojach uzwojenia stojana. Przy założeniu że niczego nie podłączamy na wyjścia "+" i "-".
Witam jesli chodzi o pompę paliwa to napewno jest zatarta, spalone sa uzwojenia na wirniku pompki ( zwarcie miedzy zwojowe), i dlatego przepala bezpiecznik. W tym przypatku próba regeneracji jest nie opłacalna.
Zatrzyma się znacznie szybciej, jeśli po odłączeniu zasilania zrobisz zwarcie uzwojenia wirnika. A jeszcze szybciej od zasilania odwrotną polaryzacją.
1. Zwarcie uzwojenia wirnika lub działek komutatora. 2. Zbyt duży luz na łożyskach powodujący "przyklejanie się" wirnika do stojana po podaniu napięcia. Bardziej prawdopodobny pkt 1.
Witam ! Kolega chyba słabo obejrzał wirnik , w którym połówki uzwojenia wirnika - wzbudnika zwarte są przez diody. Wirniki chińskich prądnic posiadają jeszcze coś - magnesy. Jak kolega myśli , do czego one służą ? Wytrwałości w drążeniu magnetyzmu życzę.
Silnik może mieć zwarcie w uzwojeniu wirnika. Może dlatego padła płyta sterująca.
Wirnik na brzęczyku będzie mieć zwarcie z powodu uzwojenia falistego. Ja Ci mówię ze wirnik jest na 100% dobry, do wymiany masz wyłącznik który przychodzi w komplecie że szczotkami. Numer katalogowy wyłącznika 201305002 cena 316zł Dokumentacje masz tutaj http://services.milwaukeetool.pl/materie...
Aby być pewnym uszkodzenia-zwarcia uzwojenia wirnika trzeba sprawdzić na elektromagnesie, ewentualnie przerwę w uzwojeniu za pomocą układu do sprawdzania ciągłości czyli omomierz, lub podobne ustrojstwa.
Kolego, powodów braku ładowania może być wiele. Alternator może nie podawać napięcia ponieważ ma: 1. Wytarte szczotki, 2. Uszkodzony regulator napięcia, 3. Uszkodzone diody w alternatorze, 4. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu wirnika, 5. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu stojana. Przyczyną braku ładowania mogą być także zaśniedziałe końcówki, lub przerwy...
roberto7727 Wygląda na wadliwy silnik. Jakieś zwarcie w uzwojeniu niestety. Zdejmij dekiel, wyjmij wirnik i profilaktycznie posprawdzaj jak wyglądają uzwojenia.
Zmierz pobierany prąd przez urządzenie ,prawdopodobnie będzie większy od znamionowego przez częściowe zwarcie uzwojeń niestety.Iskrzenie jest oznaką końca żywota urządzenia.Najlepiej przebadaj wirnik i uzwojenia stojana
Wirnik kładziesz na rdzeń elektromagnesu dwubiegunowego włączonego do sieci. Bieguny elektromagnesu powinne obejmować mniej niż połowę obwodu wirnika. Na skutek zwarcia w pętli uzwojenia, popłynie w niej prąd od strumienia wytworzonego przez elektromagnes i powstanie nowy strumień od zwartej cewki. Jeżeli jest zwarcie w uzwojeniu, to przykładając od...
Jeśli szczotki bardzo iskrzą to stawiam na zwarte uzwojenia wirnika. Najlepiej włącz amperomierz na (prąd przemienny) w szereg z odkurzaczem i sprawdź jaki pobiera prąd. Pozdrawiam, Mat.
Tak mniej więcej wiem, to taki symetryczny tyrystor. Z tym że ten stary działał jak tyrystor, a sprawdziłem to podpinając go pod prostownik. Odbiornikiem była żarówka, a na bramce był rezystor ok 350ohm i tak zmieniałem jego polaryzacje. I w jednej konfiguracji działał, a w drugiej nie. Nie bardzo wyobrażam sobie jak wyglądało to Twoje sprawdzanie...
Moze zwarcie w uzwojeniu wirnika? Zmierz rezystancje na pierscieniach.
Aby wykryć zwarcie w wirniku silnika kolektora, przykładam do niego stałe napięcie 10-50 woltów. Wirnik zatrzymuje się na uzwojeniu, w którym wystąpiło zwarcie.
OK, to miałem na myśli. Masz silnik pierścieniowy. Dwie puszki są dlatego, że osobno masz wyprowadzone uzwojenia stojana, osobno wirnika. Zwierając zaciski w mniejszej puszce robisz z niego silnik klatkowy. Silnik klatkowy uzwojenia wirnika ma zwarte na stałe - stąd nazwa: klatkowy/zwarty. I to dla Ciebie jest "normalny silnik" - ma wyprowadzone tylko...
Silnik indukcyjny i klatkowy to to samo, a mówiąc ściślej klatkowy jest rodzajem indukcyjnego ze zwartym uzwojeniem wirnika w postaci "klatki". Silnik indukcyjny może być też pierścieniowy, choć takiego w swojej sprężarce nie znajdziesz z pewnością.
Z logicznego punktu widzenia jak mamy trzy takie same uzwojenia z identyczną ilością zwojów i takim samym rdzeniem to indukcyjność będzie taka sama. A jak będzie choćby jeden zwarty zwój to indukcyjność siłą rzeczy się zmieni. Przez mniejszą liczbę zwojów miedzy zaciskami i sam fakt zwartego uzwojenia. To tak jakby zmierzyć indukcyjność uzwojenia transformatora...
Nie będę udawał, że znam ten motocykl. Z twoich wywodów wynika, że masz do czynienia z grubsza z tradycyjnym alternatorem. Sytuacja sugeruje, że masz zwarcie w wiązce przewodów do uzwojenia wzbudzenia lub w samym uzwojeniu. W zależności czy regulacja wzbudzeniem dokonywana jest + czy - regulator przekazuje połączenie na przewody w środku wiązki. Praca...
Akumulator do wymiany,zaśniedziałe połączenie akum.-klemy i/lub przewód prądowy-elektrozawór,przewód masowy silnika/akumulatora lub uszkodzone(zwarte)uzwojenia wirnika/stojana.Innej możliwości nie ma.Sprawdz i napraw co będzie trzeba.
a gdybym podłączył silnik na krótko i by działał bez zarzutów czy to by nie wykluczyło uszkodzonego wirnika? Sprawdzenie na krótko nie zawsze daje odpowiedź na 100% - przy niewielkim zwarciu uzwojenia wirnika wszystko wygląda niby dobrze a elektronika "głupieje".
Nie chodzi mi o zatrzymany wirnik tylko oczywiscie o moment przyspieszania silnika Podczas przyspieszania jest ta sama opcja co przy zwartym uzwojeniu. Silnik tak czy siak musi wystartować z prędkością kątową równą 0. No chyba, że mówimy o sytuacji, gdzie wirnik silnika już się kręci i wtedy uruchamiamy zasilanie.
Witam! Wyłącznik odśrodkowy służy do rozłączenia uzwojenia rozruchowego,po nabraniu prędkości obrotowej przez wirnik.Co do blaszek to powinny być tak ustawione ,aby przy zatrzymanym wirniku były zwarte.( na dwóch przewodach od wył. odśrodkowego zwarcie).Ale jeśli masz kondensator i jest on podłączony do uzwojenia rozruchowego ,to rolę wył. odśrodkowego...
Przegrzane uzwojenie stojana. Wyprowadzenie przewodu ze stojana do szczotek (izolacja) wyraźnie przegrzana. Mocne iskrzenie wskazuje na zwarcie zwojowe w wirniku, a możliwe też zwarcie zwojowe stojana. Nie do naprawienia w warunkach domowych, a kupno części chyba też nie wchodzi w rachubę.
Nie mam w tej materii, praktycznego doświadczenia, piszę o tym o czym nie było mowy. Była mowa, że były mierzone oporności uzwojeń wirników i w obydwóch silnikach były identyczne, to raczej wyklucza zwarcia zwojowe. Jeżeli faktycznie grzeje się tylko wirnik w tym silniku, to może mieć on źle ułożone uzwojenie. Pomiar oporności tego nie wykaże, ale pomiar...
Jeżeli masz zwarcie na uzwojeniu wirnik będzie się obracał z oporem. Im szybciej tym opór większy. Zmierz napięcie na poszczególnych cewkach. Jeżeli tam też brak napięcia to pomyśl o innym rozkładzie magnesów N S. Zakładam, że robisz pomiary prądu zmiennego.
czasami to nie wystarczy. na witniku między uzwojeniem a bendixem masz taki czarny plast, taki pierścień. zdejmij go i pod niego wsadz tulejke, tak zeby ten plastik był bliżej bednuxu. tylko ta tulejka nie moze miec za duzej srednicy żeby nie dotykała uzwojenia wirnika bo przetrze lakier i moze zrobic zwarcie. a szczotki to podstawa i wyrowkuj komutator
Co masz na mysli, w domu to jedynie ciagłość uzwojenia ? W warunkach warsztatowych można sprawdzić jeszcze na ewentualność zwarcia zwojowego, czy sprawdzić wirnik. A w tym silniku jak się domyślam, nie ma wyłącznika odśrodkowego, bo wtedy jeszcze jest to do sprawdzenia.
Zmierz cewki stojana czy mają równą oporność. Jeśli tak prawdopodobnie masz zwarcie w uzwojeniu wirnika. Dlatego niskie obroty i palenie szczotek.
Uszkodzony wirnik,czyli uzwojenie ma zwarcie międzyprzewodowe lub do blach wirnika.Proponuje po domowemu zmierzyć miernikiem ustawionym na zakres OHM,każde przejscie plytek komutatora(od plytki do plytki),i tak w kolo.Lub czy co gorsze czy niema zwarcia do blach wirnika.Wymiana lożysk,szczotek i wirnika bo tak to się robi aby można bylo na nim polegać...
Masz przerwę na uzwojeniu wirnika lub zwarcie miedzy zwojowe dlatego zjadło szczotki. https://majsterkowo.pl/jak-w-prosty-spos...
Witam . Warto sprawdzić wirnik na "brzęczyku" czy faktycznie ma zwarcia w uzwojeniu . Ale koniecznie należy sprawdzić stojan . Zwarcie występujące w uzwojeniu wirnika powoduje znaczne zmniejszenie obrotów silnika . Przyczyną nagrzewania może być sam komutator . Być może wystarczy go przetoczyć . Proszę pomierzyć prąd pobierany przez szlifierkę . Pozdrawiam...
Należy pomierzyć uzwojenia czy nie mają przebić. Gdyby szczotki były zajechane do końca to by z pewnością mogły powodować zwarcia. Nie zalałeś przypadkiem wtyczki silnika wodą? Sprawdź jak teraz pracuje wirnik bez szczotek czy słychać już łożyska. Jeśli wirnik będzie się głośno obracał to od razu oddaj silnik do regeneracji.
wirnik uzwoi wirnik zewrze zewrze wirnik
zablokowane drzwiczki pralki whirlpool starter elektroniczny świetlówka zamienniki tl072
telewizor sencor telewizor sencor
Lodówka nie łączy się z modułem sterowania - przyczyny i rozwiązania Zanikanie stacji radiowej przy użyciu transmitera FM w samochodzie