Wygląda na zwarcie uzwojenia wirnika, lub zwarcie na komutatorze, jeśli znasz się trochę na elektryce możesz spróbować zasilić wiertarkę przez żarówkę (75-100W), jęśli będziesz kręcił wirnikiem i będzie moment, że silnik będzie chciał się kręcić a w innym miejscu żarówki jasno się zaświeci, to masz zwarcie. Jak rozbierzesz silnik i zobaczysz osmalony...
Duże iskrzenie na szczotkach, to w większości przypadków zwarcie zwojowe uzwojenia wirnika. Naprawa jedynie poprzez wymianę wirnika, o ile są dostępne.Ale czy warto?
Zwarcie zwojowe uzwojenia wirnika, stąd wypalony jeden wycinek komutatora, po kilku próbach będą kolejne, albo całe uzwojenie się spali.
Proponuję sprawdzić opory ruchu wirnika dmuchawy - czy nie zaciera się któreś łożysko. Oprócz tego może być uszkodzenie polegające na zwarciu w uzwojeniu wirnika. Pokazane na obrazku nagrzewanie opornika grozi pożarem auta! Pend ???????
A gdzie ta rezystancja? Dodano po 1 Co jeszcze, przy zwarciu wirnika rezystorem, uzwojenie wzbudzenia nie może stracić zasilania. Dodano po 1 Co jeszcze, przy zwarciu wirnika rezystorem, uzwojenie wzbudzenia nie może stracić zasilania.
Przyczyną eksplozji triaka może być silnik, a konkretnie wirnik - wypadałoby sprawdzić stan szczotek i komutatora oraz czy nie ma oporów mechanicznych silnik-przekładnia. Poza tym szlifierkę można sprawdzić bez regulatora - będzie działać na maksymalnych obrotach. O ile będzie, silne iskrzenie na komutatorze może świadczyć o zwarciu w uzwojeniu wirnika...
Dobre. Prawdopodobne usterki: -zwarty stojan -przebicie stojana do masy -uszkodzone (zwarcie) diody lub dioda w mostku -uszkodzone (zwarcie) diody lub dioda wzbudzenia -uszkodzony regulator napięcia -zwarte uzwojenie wirnika -zwarcie do masy uzwojenia wirnika ale pocieszające jest to że szczotki masz dobre (prawdopodobnie). Dobierz sobie coś z tej listy.
Zatrzyma się znacznie szybciej, jeśli po odłączeniu zasilania zrobisz zwarcie uzwojenia wirnika. A jeszcze szybciej od zasilania odwrotną polaryzacją.
1. Zwarcie uzwojenia wirnika lub działek komutatora. 2. Zbyt duży luz na łożyskach powodujący "przyklejanie się" wirnika do stojana po podaniu napięcia. Bardziej prawdopodobny pkt 1.
dlatego ciekawy jestem na czym polega usterka (prawdopodobna) tego wirnika? Raczej uszkodzenie uzwojenia w wirniku... prawdopodobnie jak zrobiło zwarcie na komutatorze to popłyną zbyt duży prąd przez któryś odcinek uzwojenia co spowodowało przegrzanie/uszkodzenie izolacji na tym odcinku w wyniku czego powstało zwarcie wewnątrz wirnika... PS. Popraw...
Aby być pewnym uszkodzenia-zwarcia uzwojenia wirnika trzeba sprawdzić na elektromagnesie, ewentualnie przerwę w uzwojeniu za pomocą układu do sprawdzania ciągłości czyli omomierz, lub podobne ustrojstwa.
Silnik może mieć zwarcie w uzwojeniu wirnika. Może dlatego padła płyta sterująca.
Białe długie iskrzenie oznacza zwarty wirnik.
Moja pomyłka w opisie co do połączenia - tak jak napisałeś jest w szereg :/ nie kupowałem nowego silnika tylko wirnik przy silniku nic nie grzebałem To 'wyrzuciłeś pieniądze w błoto', ponieważ trzeba specjalnych zdolności by popsuć ten wirnik ze zwartym uzwojeniem klatkowym - pomijam uszkodzenie mechaniczne. Najprawdopodobniej uszkodzone jest uzwojenie...
Jeśli szczotki bardzo iskrzą to stawiam na zwarte uzwojenia wirnika. Najlepiej włącz amperomierz na (prąd przemienny) w szereg z odkurzaczem i sprawdź jaki pobiera prąd. Pozdrawiam, Mat.
Silnik indukcyjny i klatkowy to to samo, a mówiąc ściślej klatkowy jest rodzajem indukcyjnego ze zwartym uzwojeniem wirnika w postaci "klatki". Silnik indukcyjny może być też pierścieniowy, choć takiego w swojej sprężarce nie znajdziesz z pewnością.
Akumulator do wymiany,zaśniedziałe połączenie akum.-klemy i/lub przewód prądowy-elektrozawór,przewód masowy silnika/akumulatora lub uszkodzone(zwarte)uzwojenia wirnika/stojana.Innej możliwości nie ma.Sprawdz i napraw co będzie trzeba.
a gdybym podłączył silnik na krótko i by działał bez zarzutów czy to by nie wykluczyło uszkodzonego wirnika? Sprawdzenie na krótko nie zawsze daje odpowiedź na 100% - przy niewielkim zwarciu uzwojenia wirnika wszystko wygląda niby dobrze a elektronika "głupieje".
Moze zwarcie w uzwojeniu wirnika? Zmierz rezystancje na pierscieniach.
Witam ! Kolega chyba słabo obejrzał wirnik , w którym połówki uzwojenia wirnika - wzbudnika zwarte są przez diody. Wirniki chińskich prądnic posiadają jeszcze coś - magnesy. Jak kolega myśli , do czego one służą ? Wytrwałości w drążeniu magnetyzmu życzę.
Kolego, powodów braku ładowania może być wiele. Alternator może nie podawać napięcia ponieważ ma: 1. Wytarte szczotki, 2. Uszkodzony regulator napięcia, 3. Uszkodzone diody w alternatorze, 4. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu wirnika, 5. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu stojana. Przyczyną braku ładowania mogą być także zaśniedziałe końcówki, lub przerwy...
Tak mniej więcej wiem, to taki symetryczny tyrystor. Z tym że ten stary działał jak tyrystor, a sprawdziłem to podpinając go pod prostownik. Odbiornikiem była żarówka, a na bramce był rezystor ok 350ohm i tak zmieniałem jego polaryzacje. I w jednej konfiguracji działał, a w drugiej nie. Nie bardzo wyobrażam sobie jak wyglądało to Twoje sprawdzanie...
Jeżeli masz zwarcie na uzwojeniu wirnik będzie się obracał z oporem. Im szybciej tym opór większy. Zmierz napięcie na poszczególnych cewkach. Jeżeli tam też brak napięcia to pomyśl o innym rozkładzie magnesów N S. Zakładam, że robisz pomiary prądu zmiennego.
Zmierz cewki stojana czy mają równą oporność. Jeśli tak prawdopodobnie masz zwarcie w uzwojeniu wirnika. Dlatego niskie obroty i palenie szczotek.
>>21351884 nie ma ani jednej diody, ani żadnego regulatora napięcia. Mam podobny agregat prądotwórczy i jak nie ma pierścieni, to nie ma regulatora napięcia. Ale wtedy uzwojenie wirnika jest zwarte dwoma diodami i opornikiem połączonymi równolegle. U mnie agregat też się nie wzbudzał, przyczyną była przebita jedna dioda. W tym przypadku, tak...
Sprawdź dokładnie zespół tachometru czy nie luźny magnes wirujący , jeśli tu wszystko dobre sprawdź dokładnie elektronikę pod kątem zimnych lutów , jeśli dalej to samo to sprawdź na autotransformatorze pracę silnika z podejrzeniem na zwarte uzwojenia wirnika.(Jak mniemam-szczotki sprawdzone jak i prawidłowość łączenia hydrostatu styków niskiego poziomu...
Jak jest zwarcie stojana do masy to uzwojenia spalone. Wirnik powiniwn miec (na pierscieniach) okolo 4 ohm. Diody byly odpięte w czasie pomiaru?
gdzieś przepadł nam kolega który ma problem z alt. odezwij się napisz co stwierdziłeś bo problem jest jak widać. zaczynam się skłaniać do wniosku że jesli wszystko zostało sprawdzone to pozostaje zwarcie w uzwojeniu wirnika/trudno sprawdzić/
Opisywałem jako przykład silnik prądy stałego jaki jest zastosowany w zabawkach elektrycznych zasilany z baterii. Ale może lepiej znasz pracę elektrycznego silnika asynchronicznego ze zwartym uzwojeniem wirnika. Na zwarte uzwojenie silnika działa zmienne sinusoidalnie pole strumienia magnetycznego. Ciągnące wirnik. W silniku magnetycznym układ magnesów...
Wirnik kładziesz na rdzeń elektromagnesu dwubiegunowego włączonego do sieci. Bieguny elektromagnesu powinne obejmować mniej niż połowę obwodu wirnika. Na skutek zwarcia w pętli uzwojenia, popłynie w niej prąd od strumienia wytworzonego przez elektromagnes i powstanie nowy strumień od zwartej cewki. Jeżeli jest zwarcie w uzwojeniu, to przykładając od...
Witam . Warto sprawdzić wirnik na "brzęczyku" czy faktycznie ma zwarcia w uzwojeniu . Ale koniecznie należy sprawdzić stojan . Zwarcie występujące w uzwojeniu wirnika powoduje znaczne zmniejszenie obrotów silnika . Przyczyną nagrzewania może być sam komutator . Być może wystarczy go przetoczyć . Proszę pomierzyć prąd pobierany przez szlifierkę . Pozdrawiam...
Z logicznego punktu widzenia jak mamy trzy takie same uzwojenia z identyczną ilością zwojów i takim samym rdzeniem to indukcyjność będzie taka sama. A jak będzie choćby jeden zwarty zwój to indukcyjność siłą rzeczy się zmieni. Przez mniejszą liczbę zwojów miedzy zaciskami i sam fakt zwartego uzwojenia. To tak jakby zmierzyć indukcyjność uzwojenia transformatora...
Witam jesli chodzi o pompę paliwa to napewno jest zatarta, spalone sa uzwojenia na wirniku pompki ( zwarcie miedzy zwojowe), i dlatego przepala bezpiecznik. W tym przypatku próba regeneracji jest nie opłacalna.
Aby wykryć zwarcie w wirniku silnika kolektora, przykładam do niego stałe napięcie 10-50 woltów. Wirnik zatrzymuje się na uzwojeniu, w którym wystąpiło zwarcie.
Jeżeli wymieniałeś szczotki a przedtem silnik dobrze pracował to prawdopodobnie szczotki są za miękkie i strużyny z nich powodują zwarcie wycinków komutatora. Komutator ma być czysty z metalicznym połyskiem od pracujących szczotek. Wycinki komutatora muszą mieć wyraźną przerwę bez nadpaleń. Nadpalenia, ciągnący się łuk elektryczny po komutatorze świadczą...
zgaduję, że nie powinno być przewodności pomiędzy żadną parą elementów, zatem chyba wystarczy sprawdzić każdy z elementów miernikiem. Źle zgadujesz. Uzwojenie wirnika to całość. Na każdym wycinku komutatora znajduje się początek jednej cewki i koniec następnej. Zwarcia w uzwojeniu wirnika nie wykryjesz bez specjalnego przyrządu, niestety. Nie ruszaj...
Jeśli moduł się wypina przy wchodzeniu na wyższe obroty silnika , to na ogół jest to uszkodzenie ( zwarcie w uzwojeniu wirnika lub w komutatorze ) silnika , ciężko to sprawdzić , dobrze byłoby podstawić inny , sprawny silnik .
Nepek59 ma tu 100% rację czeka Cię kolego kupno lub inna forma zorganizowania nowego wirnika, -masz albo zwarcie w uzwojeniu wirnika albo tzw zimne luty i chyba jakiekolwiek próby reanimowania go na wiele się nie zdadzą,- ja odradzam a jeżeli nie przeprowadzisz próby z innym dobrym wirnikiem chyba dalej Cię czeka ta udręka.
Zwarty zwój w uzwojeniu wirnika. Niech ktoś napisze jeszcze raz o polutowaniu czegokolwiek, to stosownie to docenię.
Alternator nie wytwarza pola elektromagnetycznego, no może jakieś szczątkowe, ale magnetyczne. Duży opór stawiany podczas kręcenia wirnikiem, świadczy o zwartch diodach, lub o zwartych zwojach uzwojenia stojana. Przy założeniu że niczego nie podłączamy na wyjścia "+" i "-".
Witam, znalazłem silnik elektryczny jednofazowy 60W. Napędzał wentylator. Po rozebraniu wygląda jak asynchroniczny klatkowy ze zwartym uzwojeniem wirnika. Na zewnątrz wyprowadzone jest 7 przewodów: -2 czujnik temperatury zamocowany na uzwojeniu stojana -5 podłączonych do uzwojenia stojana Pomierzyłem oporności pomiędzy wyprowadzeniami: A-B: 100R A-C:...
Może być też zwarcie na jednym uzwojeniu wirnika. Można to sprawdzić prostym domowym sposobem. W jeden z kabli zasilających silnik podepnij żarówkę jeżeli po uruchmieniu będzie migać to znaczy że wirnik ma na uzwojeniu zwarcie. Przy zwarciu na wirniku iskrzenie pojawiało by się na obydwu szczotkach,moim zdaniem są za ktrótkie szczotki lub nie są odpowiednio...
Uszkodzony wirnik zwarcie.
roberto7727 Wygląda na wadliwy silnik. Jakieś zwarcie w uzwojeniu niestety. Zdejmij dekiel, wyjmij wirnik i profilaktycznie posprawdzaj jak wyglądają uzwojenia.
Przecież napisałem że w 90% wygląda to tak że jak jakaś lamela dostanie przerwy to wypala sąsiadujące lamele. Czyli tak jak piszesz jest ich 3. Ale ona nie straciła kontaktu po prostu się odrywa. Zobacz fot. Oporność jest dalej czyli uzwojenie jest podpięte pod celkę. Dawno już nie przewijałem wirników, ale to mi wygląda na słabe mocowanie koncówek...
Moc pobierana przez silnik jest zużywana na wykonanie pracy zewnętrznej i pokonanie własnych oporów ruchu, oczywiście z uwzględnieniem sprawności. Jeżeli silnik pobiera 20W, a nie jest obciążony żadną "działalnością zewnętrzną", to widocznie tyle wynoszą jego opory ruchu (takie jak tarcie szczotek o komutator, opory łożysk, efekt hamujący powietrza...
Żródłem pola może być zarówno magnetyzm szczątkowy (prądnica samowzbudna), jak i część prądu wyindukowanego podczas pracy prądnicy (prądnica obcowzbudna). Regulacja napięcia odbywa się zreszta poprzez regulację prądu zasilajacego np. stojan (tzw. prąd wzbudzenia). Istnieją też rozwiązania, gdzie uzwojenie wirnika jest "zwarte" diodą, co powoduje, że...
Na forum jest kilka tematów o zamontowaniu alternatora zamiast prądnicy i to było by najrozsądniejsze wyjście w tym przypadku. Prądnica pewnie ma zwarcia w uzwojeniu wirnika i moim zdaniem nie ma co się więcej nią zajmować. Lepiej zainwestować w jakiś alternator ze szrotu i mieć święty spokój.
Wiatraczek na silniczku na napięcie 230VAC z powodzeniem będzie miał regulowaną prędkość Mianowicie na jakiego rodzaju silniku? Ściemniacz to nic innego jak regulator fazowy. A przeważająca cześć wentylatorów ma silniki asynchroniczne bezszczotkowe, ze zwartym uzwojeniem wirnika, nazwane klatkowymi. Dla pełnej i płynnej regulacji każdego silnika klatkowego...
Wirnik na brzęczyku będzie mieć zwarcie z powodu uzwojenia falistego. Ja Ci mówię ze wirnik jest na 100% dobry, do wymiany masz wyłącznik który przychodzi w komplecie że szczotkami. Numer katalogowy wyłącznika 201305002 cena 316zł Dokumentacje masz tutaj http://services.milwaukeetool.pl/materie...
Siłowniki 24V czy 220 - jak mówisz o buczeniu to pewnie 220V, Przejrzałem wszystkie posty nt. problemów z bramą wjazdową, ale nikt nie miał podobnego Było tych tematów, oj było. Jeśli siłowniki 220V to: 1. Kondensator traci pojemność - wymienić na nowy, niekoniecznie firmowy aby pojemność była identyczna, napięcie pracy takie jak w starym albo wyższe...
Niewielkie iskrzenie w miejscu przylegania szczotek do komutatora - normalne zjawisko. Goreje, kiedy iskrzenie jest intensywne i kołowe . To w większości wypadków wskazuje na zwarcie w uzwojeniu wirnika. Kiedy przekonasz się w zdatności do użytku włącznika i sieciowego kabla, podłacz omomierz do sieciowego kabla i obracaj ręką wał silnika. Tak można...
Witam, posiadam młot jak w temacie, w którym przez srogie kucie padł wirnik (zwarcie na uzwojeniu). Po wymianie wirnika okazało się że i stojan dostał po du**e, został również wymieniony, szczotki dla zasady też nowe. Części oryginalne. Teraz kolejny problem, podczas kucia młot od razu słabnie, proszę o pomoc w szybkim znalezieniu usterki gdyż narzędzie...
Szary-biały 230v a czarny-niebieski razem. Jak dobrze pamiętam to biały i niebieski Podłączenie prawidłowe, obawiam się że silnik jest niesprawny - przerwy lub zwarcia w uzwojeniu wirnika (nie rusza w każdej pozycji) lub jak wyżej pisałem problemy z łożyskami.
Masz przerwę na uzwojeniu wirnika lub zwarcie miedzy zwojowe dlatego zjadło szczotki. https://majsterkowo.pl/jak-w-prosty-spos...
Nie będę udawał, że znam ten motocykl. Z twoich wywodów wynika, że masz do czynienia z grubsza z tradycyjnym alternatorem. Sytuacja sugeruje, że masz zwarcie w wiązce przewodów do uzwojenia wzbudzenia lub w samym uzwojeniu. W zależności czy regulacja wzbudzeniem dokonywana jest + czy - regulator przekazuje połączenie na przewody w środku wiązki. Praca...
Objawy wakazują niestety na uszkodzenie wirnika. Ciągnie długą zielononiebieską iskrę po komutatorze wirnika. To wskazuje na przerwę w uzwojeniu wirnika, lub zwarcie tych uzwojeń. Wirnik praktycznie do wymiany.
Nie kombinuj tylko kup nową szlifierkę (miałem podobny przypadek) koszt naprawy w serwisie przekroczy cenę nowej i dadzą ze trzy miesiące gwarancji. Ten brakujący element komutatora uległ prawdopodobnie wypaleniu w wyniku uszkodzenia uzwojenia (zwarcia) na wirniku, więc w celu naprawy należy wymienić wirnik. Pozdrawiam.
OK, to miałem na myśli. Masz silnik pierścieniowy. Dwie puszki są dlatego, że osobno masz wyprowadzone uzwojenia stojana, osobno wirnika. Zwierając zaciski w mniejszej puszce robisz z niego silnik klatkowy. Silnik klatkowy uzwojenia wirnika ma zwarte na stałe - stąd nazwa: klatkowy/zwarty. I to dla Ciebie jest "normalny silnik" - ma wyprowadzone tylko...
Robot wielofunkcyjny Hoffen T9532. W tym urządzeniu uszkodzony był wirnik silnika, zwarcie w uzwojeniu. Po przewinięciu wirnika jest start urządzenia, ale nawet po ustawieniu min obrotów wchodzi na najwyższe. Potem następuje nagłe zatrzymanie i kółko wyświetlacza z zielonego koloru na czerwone i błąd E4. Po wielu sprawdzeniach płytki wygląda ok. Ale...
Może być zwarcie międzyzwojowe w uzwojeniu po stronie pierwotnej. Jaki jest prąd jałowy z wstawionym wirnikiem i bez niego?
Nadal wszystko pokręciłeś. Na pierwszym wykresie wcale nie chodzi o 3 uzwojenia silnika, a o charakterystykę silnika dla różnych rezystancji dodatkowych wpiętych w obwód wirnika. https://obrazki.elektroda.pl/2495277100_... To ta na dole. Zwykle silnik pracuje ze zwartym uzwojeniem wirnika (rezystancja dodatkowa wynosi 0). Pamiętaj,...
Witam! jeśli szczotki i łozyska bedą ok , to znaczy ze na wirniku najprawdopodobniej jest zwarcie w uzwojeniu wirnika- wtedy nowy wirnik , albo na szmelc pozdrawiam P.S. Dodam jeszcze ze przyczyną głośnej pracy , oraz nadniernrgo iskrzenia może być uszkodzony ( zużyty) reduktor zębatkowy znajdujący sie w kazdej wiertarce na początek radze oczyścić komutator...
A i z wirnika trzeba wyciąć uzwojenie zwarte bo chyba jeszcze jest bo wirnik brudny jakbyś to ze złomu wyciągnął. Możesz je wskazać ?
Koniec szczotek, ew. zwarte któreś z uzwojeń wirnika. Jeśli dobrze obejrzysz wirnik i któreś z uzwojeń będzie z przyciemnioną emalią - szrot, jeśli nie to szczotki do wymiany. Szczotki nie są kruche, są raczej konsystencji klocka hamulcowego (no może 20% mniej twarde). Dokładnie obejrzyj "warkocze" wirnika, któraś nitka może być przegrzana i zwarta,...
Nie zupełnie. W przypadku zwarcia w uzwojeniu wirnika, żyletki się nie kładzie na nim, tylko trzyma ok 3 mm nad biegunem, obracając wirnik - żyletka będzie przyciągana do bieguna, którego zezwój ma zwarcie. W przypadku pomiaru stojana, można dać napięcie zmienne do jednej cewki i mierzyć zaindukowane napięcie na drugiej. pomiar oporności jest absolutnie...
Tylko iskrzy, czy się grzeje, dymi i śmierdzi ? Jeśli tylko iskrzy to do wymiany szczotki i komutator wyczyścić/przetoczyć. Jeśli sie grzeje i śmierdzi to albo zwarcie w uzwojeniu stojana, albo wirnika. Po rozebraniu , powinno być widać zwęgloną izolację uzw. stojana, w przypadku wirnika jedynie specjalne urządzenie może stwierdzić zwarcie/ przerwę...
Moim skromnym zdaniem ten pomysl jest skazany na niepowodzenie Ten silnik z natury ma uzwojenie na wirniku zwarte i bez elektrycznego polaczenia ze strona pierwotna Poszukaj silnika pierscieniowego z uzwojonym wirnikiem wtedy twoje pomysly beda mialy jakis sens
Szanowni przedmówcy,czy wiecie jak wygląda taki silnik/Myślę ż nie/ Oprócz właściciela. Jest to silnik tak zwany z uzwojeniem Wirnika krótko zwartym,nie ma możliwości fizycznej rozwarcia tego uzwojenia,wirnik umieszczony jest a szczelinie powietrznej trafa,zablokowanie go spowoduje jego grzanie do jakiej temp.nie wiem ale sporo,bo parzy. Ja bym zostawił...
Witam. Dzieje się zapewne tam coś takiego http://m.youtube.com/watch?v=ylBubBhtPAg Uszkodzony wirnik, zwarte uzwojenie.
Co to znaczy lekko drga? Spotkałem się z uszkodzeniem wirnika w silniku, które dawało podobne efekty ( jeżeli dobrze rozumiem ) silnik po zasileniu "buczał " a potem krótkie szarpnięcia lub zero szarpnieć. Zwarte uzwojenia na wirniku . Zamontuj na próbę inny silnik ( dowolny, który wejdzie) tylko uważaj !! sprawdź 10 razy sposób wyprowadzeń zasilania...
Uszkodzenie polegało na zwarciu uzwojenia wirnika.Pozdrawiam
Po przyłożeniu zasilania bezpośrednio na styki silnika reakcja taka sama. Zasilania skąd? Jaki jest pobór prądu wtedy? Po mojemu albo zwarty komutator, albo uzwojenie na wirniku. Tak czy inaczej silnik do wymiany. Poszukaj na ALiexpress - tam jest "od metra" najróżniejszych silników - dobrać trzeba tylko moc i obroty.
Masz zwarcie w uzwojeniu stojana ewentualnie klatkę wirnika do blach. Raczej stawiam na stojan.
Kolejną przyczyną iskrzenia może byc zwarcie w uzwojeniu stojana.
To znaczy w uzwojeniu na wirniku zwarcie? Czyli piła pewnie do wyrzucenia.
Przyczyną zbyt dużego prądu pobieranego przez silnik mogą być zwarcia zarówno w uzwojeniu wirnika jak i stojana lub przerwa w uzwojeniu stojana (brak wzbudzenia, silnik nie rusza albo rusza z małym momentem i wchodzi na bardzo wysokie obroty). Może ten wyłącznik jest źle dobrany albo uszkodzony.
Jeśli iskrzenie jest lokalne, tylko w punkcie kontaktu szczotek z komutatorem, to należy oczyścić jego od utlenienia i możliwie oszlifować . Lecz jeśli iskrzenie się ma kołowy wyglad wokół komutatora to to jednoznacznie wskaże na zwarcie między sąsiednimi lamelkami czy w uzwojeniu wirnika. Zwarcie między lamelkami można usunąć, dla tego wystarczy oczyścić...
Miernik nie da tu jednoznacznej odpowiedzi, wykryje przerwę w uzwojeniu wirnika, ale nie wykryje zwarcia. Więcej można się dowiedzieć z wyglądu komutatora. Co do przyrządów, to sprawdzenie zwarciownicą będzie najlepsze.
saskia W tym silniku nie musisz nic przewijac i nie potrzeba żadnych magnesów. Jedyny problem to obroty przy których tzw. magnetyzm szczątkowy bedzie powodował wzbudzenie go jako prądnicy. No ale można uzwojenia wirnika oddzielić od stojana i zrobić prądnicę obcowzbudna (chyba tak to sie nazywa, bo nie pamiętam). W każdym bądź razie jesteś w lepszej...
No to miałeś zastosowane nieświadomie zabezpieczenie rezystancyjne. :) Ale praca na jednym magnesie nie rozwiązuje problemu, dlaczego nie chce ruszyć na 4 i kwestii zwarcia międzyzwojowego na wirniku. Sprawdź uzwojenia wirnika, będziesz jednego parametru pewny na 100%. Jesteś pewien,ze przy 4 prawidłowo wklejonych magnesach w chwili załączenia wirnik...
Na zdjęciu wygląda to na całkiem spalone uzwojenie,wiec nic tu nie zrobisz.
Wielkie dzięki za szybką odpowiedź! Postaram się go zlokalizować. Czy jest widoczny od spodu? Swoją drogą, to płytka z włącznikami szyby kierowcy ma dziwną przypadłość, którą zaprezentował poglądowo kolega oluus. Widocznie ta ścieżka prądowa ma spore obciążenie w tym miejscu skoro pin mikro-przełącznika traci tu kontakt elektryczny. No cóż: "miękkie...
Z tego co Napisałeś, wnioskuję, że chodzi o silnik bocznikowy prądu stałego. W tym silniku prąd wzbudzenia spełnia dwie funkcje. Pierwsza to niedopuszczenie do przepływu prądu zwarcia przez uzwojenie twornika (wirnik), ponieważ strumień magnetyczny z uzwojenia wzbudzenia wymusi obrócenie wirnika (inaczej Miałbyś to samo, co przy podłączeniu jednego...
Pomiar napięciaq wytwarzanego przez alternator w przypadku zdjęcia klemy nic nie daje, regulator traci nazwijmy to napięcie odniesienia, ponadto alternator jest wtedy nie obciążony i przy sprawnym układzie ładowania można popalić żarówki i elektronikę pojazdu z półprzewodnikami alternatora włącznie . Do badania alternatorów służą specjalne stanowiska...
Zmierz pobierany prąd przez urządzenie ,prawdopodobnie będzie większy od znamionowego przez częściowe zwarcie uzwojeń niestety.Iskrzenie jest oznaką końca żywota urządzenia.Najlepiej przebadaj wirnik i uzwojenia stojana
Witaj No chyba tak zrobie juz się po swiętach umówiłem z fachowcem A co do wirnika to było spalone uzwojenie na wirniku i slady zwarcia na komutatorze.
Zamiast ciagle kupować wirniki i inne części lepiej kup cały silnik i mniej kasy stracisz niż przy takim bawieniu się. równie dobrze mogłeś doradzić "kup nowy odkurzasz " Nie w tym rzecz aby wymieniać cały silnik tylko ustalić dla czego wirniki się palą . agdom może warto nowy wirnik przed montażem sprawdzić czy nie ma zwarcia w uzwojeniu lub przerwy...
Witam. Mój stary agregat YAMAHA ET 600 A uległ uszkodzeniu. Zwarła się dioda w wirniku. Jest to prawdopodobnie konstrukcja samowzbudna gdzie jedno uzwojenie stojana jest uzwojeniem roboczym, drugie uzwojenie stojana jest podłączone d kondensatorem. Natomiast uzwojenie wirnika jest zwarte poprzez równoległe połączenie diody i rezystora 15kOhm. Uszkodzona...
Silniki pierścieniowe z rozrusznikiem oporowym stosowane są do bardzo ciężkich rozruchów. Słabo nadają się do regulacji prędkości, ze względu na brak płynności. Silniki pierścieniowe można stosować do płynnej regulacji w dwóch przypadkach. 1. Można zewrzeć uzwojenia wirnika i zasilać falownikiem od strony stojana. 2. Można zasilić go obustronnie przez...
Nie chodzi mi o zatrzymany wirnik tylko oczywiscie o moment przyspieszania silnika Podczas przyspieszania jest ta sama opcja co przy zwartym uzwojeniu. Silnik tak czy siak musi wystartować z prędkością kątową równą 0. No chyba, że mówimy o sytuacji, gdzie wirnik silnika już się kręci i wtedy uruchamiamy zasilanie.
Taki układ jak na schemacie dobry jest dla małego silniczka np. w zabawce-samochodziku, lub w magnetofonie, odtwarzaczu CD, i innych urządzeniach o podobnej mocy silniczka. Przełączenie w celu natychmiastowej zmiany kierunku obrotów rozpędzonego silnika (na tym schemacie) jest równoznaczne ze zwarciem przy podwojnym napieciu, bo napięcie indukowane...
czasami to nie wystarczy. na witniku między uzwojeniem a bendixem masz taki czarny plast, taki pierścień. zdejmij go i pod niego wsadz tulejke, tak zeby ten plastik był bliżej bednuxu. tylko ta tulejka nie moze miec za duzej srednicy żeby nie dotykała uzwojenia wirnika bo przetrze lakier i moze zrobic zwarcie. a szczotki to podstawa i wyrowkuj komutator
WITAM Iskrzenie na komutatorze - zużyte szczotki, częściowo przegrzane uzwojenia, zwarcia lub przerwy pomiędzy komutatorem a uzwojeniem wirnika. Stan wirnika sprawdza się przyrządem w polu magnetycznym, ze względu na małe ilości zwojów na wirnikach pomiary omomierzem będą obarczone błedem Dodano po 16 Regulator służy do obniżania obrotów. przy jego...
masz kolego uszkodzony wirnik, ma on zwarcie w uzwojeniu
Chyba, że zwarcie jest tuż przy końcu drutu - wstępnie można pomierzyć opory (między końcówkami uzwojenia, między każdą z końcówek, a wirnikiem), może ustalisz, że zwarty jest koniec drutu i który to koniec, potem go obejrzysz i wypatrzysz miejsce zwarcia.
No ale mała nie jest, a chcesz coś małego. Przy zasilaniu 12V osiąga około 1300 obr/min ( uzwojenie bocznikowe zwarte z zasilaniem wirnika). Planujesz zastosować silnik na 12V, czy dopuszczasz inne napięcie?
"Przenośniki napędzane są przez pary silników asynchronicznych, pracujących na wspólnym wale. Aby móc regulować ich prędkość, inżynierowie z IGO stworzyli układ dodatkowy, tzw. wał elektryczny. Zasilanie doprowadzono tylko do jednego silnika, połączono ich wirniki i zwarto nieruchome uzwojenie drugiego. Połączenie między wirnikami wyregulowano tak,...
Sprawdzałeś czy przypadkiem nie uszkodził się regulator obrotów (tranzystor lub dioda)? Gdybyś miał taką możliwość, podłącz sam silnik pod zasilacz laboratoryjny i zmierz jaki prąd pobiera na biegu jałowym. Tyle że 5A może nie wystarczyć dla tego silnika. Jeżeli wirnik ma zwarcie wewnątrz uzwojenia, to będzie pobierał niezwykle duży prąd i obracał się...
Najlepiej osobnym regulatorem, poza pralką... (pewnie nie masz). Sprawdź na "oko" wygląd komutatora wirnika (brak widocznych wypaleń); miernikiem uzwojenia stojana; ewentualnie zwarcia wirnika i stojana do masy. Ale najpewniej, jak zaniesiesz silnik do warsztatu przezwajania, tam Ci dokładnie sprawdzą. Pozdrawiam. PS. Prądniczka tacho w ostateczności...
wirnik uzwoi wirnik zewrze zewrze wirnik
przedłużenie zasilania kondensator wyglądać rezystor windows folder installer
opryskiwacz plecakowy sharp 32bc3e
TPA3116D2 – uszkodzone kondensatory 470µF po podaniu sygnału, przyczyny i rozwiązania Peugeot 607 2.2 HDi 4HX – lokalizacja czujnika spalania stukowego, wymiana, diagnostyka