Jestem mechanikiem i potwierdzam że w przypadku diesli, problem palenia na zimnym silniku polega na zapowietrzeniu się układu paliwowego po nocy ( miałem przypadek zawieszonego zaworu zwrotnego w pompie 1,9 TDI Octavi- paliwo cofało się do przelewu i trzeba było długo kręcić zanim załapał). Warto rano popatrzeć na pęcherzyk powietrza w przezroczystej...
a ja ci powiem tak: nic ci nie dadza świece, akumulator jak auto nie ma odpowiedniej kompresji.... No właśnie... Od tego trzeba zacząć. pomiar ciśnienia w zamrożonym silniku jest bez sensu - jedynie miarodajny jest pomiar silnika rozgrzanego Nie zgodzę się - w dieslu na okoliczność słabego odpalania sprawdza się kompresję na zimnym silniku. To zimny...
zimny diesel zawsze klekocze tak samo na wolnych obrotach klekotanie jest bardziej uciążliwe niż przy 2 tyś obrotów.
Witajcie. Chciałbym odświeżyć ten temat ale w moim przypadku to silnik 2.0 TDI w Skoda Superb z 2013 roku. Problem u mnie wygląda bardzo podobnie, a mianowicie: 1. Auto postoi na tyle długo że silnik się wychłodzi całkowicie (np. po nocy najbardziej to widać) 2. Odpala od strzału i pracuje równo 3. Przez pierwsze parę minut (właściwie aż do momentu...
Zimny pali? Pozdrawiam.
oczywiście no i jeszcze zapas na rozruch, a zwłaszcza zimny diesel
A jaki masz silnik? jeśli CiTD z CR to podstaw zawór SCV bo to najtańsza opcja co w takiej sytuacji można zrobić. I zobacz co masz na nim wybite bo były ewidentnie wadliwe wersje z numerem 006.
Witam. Jest to tzw. ogranicznik białego dymienia. Jak wiesz zimny silnik diesla powoduje większe dymienie. W starszych FH12 ogranicznik działa automatycznie przy zaciągnięciu hamulca postojowego. Uruchamiana jest klapa hamulca silnikowego, która dławi wylot spalin. Ma to spowodować szybsze rozgrzewanie się silnika i zmniejszenie emisji spalin. W fabrycznej...
Sprawdź licznik dobrze. Może ma zimne luty
Zacznij od sprawdzenia czy prąd dochodzi do świec żarowych i jak długo po włączeniu zapłonu grzeją się świece ,najprościej to sprawdzić za pomocą żarówki tylko trzeba podłaczyć do świec żarowych :idea::idea: ,wydaje się ,że to przekaznik grzania świec jest uszkodzony ale lepiej to sprawdzić jw :idea:
Mam space wagon 1996r pali mi od 8 do 10 l na 100. Zalezy gdzie no i czy jest zimny DIESEL.
Nie zrozumieliśmy się chyba, chodziło mi uzasadnienie teoretyczne faktu, że zimny diesel startuje np. po kilku - kilkunastu - kilkudziesięciu sekundach kręcenia wałem.
Możesz spróbować jakimś motodoktorem - nie polecam. Ewentualnie wymiana na nowe - ok. 50 zł sztuka, wchodzi tam 16 sztuk.
Bendiks rozrusznika do wymiany.
Niebieski dym i ten zapach wskazuje na recyrkulacje spalin,zimny diesel tak się będzie zachowywał.Musisz go zagrzać do min.70* i sprawdź przedmuch przez korek wlewu oleju,i przy tej temperaturze spaliny powinny się unormować,lecz przy obecnych temperaturach dym będzie jasny.
Diesel 2.8 d. Po odpaleniu nierówno chodzi, jak są dni deszczowe i zimne, później już normalnie, a jak jest ciepło, to odpala normalnie.
Do pracy mam tylko 4 km a jak diesel zimny to max 2100
Mojm Zdaniem to nasz kłopot z przstawiaczem kąta wtrsku to się obiawia jak opisujesz ,poprostu się przycina . nie napisałeś z jaka pompa BOSCH czy inna i z którego roku bo w kolejnych latach nstępowały zniany i nie wiem jak pisać dalej
Strona ssąca: 0,30-0,40; a zimna: 0,45-0,55 (oczywiście na zimnym silniku!).
http://obrazki.elektroda.pl/8474489600_1... tu masz link do zdjęcia i pokazane gdzie te zimne luty się robią
Witam mam problem z samochodem Berlingo 1.9 diesel. Zimny ma 900 obrotów a jak się rozgrzej ma 1200 obrotow. Może ktos pomoże w tym kierinku z góry dziękuję.
Normalne. Gniazda i zawory się zużywają i luz się zmniejsza. przy tych +2/3 stopniach odpalił by bez grzania świecy ale trzeba by chwilę dłużej pokręcić i za pierwszym razem pewnie by zgasł lub długo chodził nie równo (tak jak każdy zimny diesel) No bez przesady. Mój 3P przy -15 robi dwa trzy obroty wałem i odpala bez żadnego podgrzewania. I od początku...
witam. jestem posiadaczem samochodu marki renault scenic 1.9dti.Gdy silnik jest zimny jest duży problem aby go uruchomic.świece żarowe sprawdzone,bateria na gwarancji,paliwo lane z konkretnej stacji. Kiedy silnik troche popracuje, z ponownym odpaleniem nie ma problemu( za pierwszym razem).[/code]
Kolego przy odpalaniu to normalne , komputer daje większa dawkę paliwa na start, silnik jest zimny, DIESLE tak mają szczególnie VW. Na pewno już ma przejechane ponad 200 tys. Jesli śmierdzi na rozgrzanym silniku to bierze małe ilości oleju ale nie martw się w książke serwisowej WV dopuszcza do 1 litrr oleju od wymiany do wymiany. Pilnuj stanu na bagnecie.jak...
Wrzuciłbyś te pliki na YouTube... za dużo zachodu z czekaniem, zapisywaniem. Chodzi jak zimny diesel z przebiegiem 200+ tys. km ;) klekoczą popychacze zaworów. Wciskasz gaz do spodu przy 1000 obr/min ??? (...) No to powodzenia z takim stylem jazdy Co w tym złego - nie bój nic, sterownik silnika nie pozwoli "zrobić mu krzywdy".
oddałam do warsztatu. Mechanik (...) zainkasował zapłatę. Reklamacja ? Może warto wrócić do tego samego mechanika ? Proszę o pomoc i cenne wskazówki Należy zacząć od diagnostyki samochodu przy pomocy dobrego sprzętu a nie zabawek z Allegro. czy to parafina mogła mi zapchać filtr paliwa Tak , mogła wytrącić się parafina.
P0252 - Wirnik / krzywka pompy wtryskowej A - sygnał poza zakresem 2-p0638 aktuator przepustnicy -sygnał poza zakresem (niewłasciwe nastawy podstawowe )
kazdy silnik TDI jak sie jeżdzi nim na niskich obrotach tak bedzie miał, poza tym kto widział żeby zimnemu dieslowi cisnać.. zabójstwo silnika, chyba ze ktoś swojego autka nie lubi....
Olej już wymieniony, zalałem Liqui Moly top tec 4600, który spełnia normę Dexos 2. Czy zauważyłeś jakąś różnicę w pracy silnika? Cichsza praca na zimnym? Diesel czy benzyna?
Dzień dobry, Audi A6 2.7 diesel odpalony na zimnym. Czy rozrząd jest do wymiany? Pozdrawiam. https://filmy.elektroda.pl/60_1707248164...
Wwężu przy pompie jak stoi zimny zobacz czy jest paliwo
Witam. Mam problem z autem rodzimej produkcji z FSC Lublin: Daewoo Lublin 2.4 diesel bez turbo. Usterka polega na tym, że silnik, gdy jest zimny gaśnie. Trzeba go trzymać na obrotach podwyższonych, a gdy się rozgrzeje jest już dobrze, nie gaśnie. Co może być przyczyną takiego zachowania?
Witam, pomóżcie rozwiązać sprawę trudnego rozruchu silnika 1.3 CDTI. Kiedy silnik jest zimny zachowuje się tak, że po uruchomieniu zaraz gaśnie (tak zachowuje się zimny diesel). Nie pomaga kilkakrotne grzanie świec, kiedy już zapali, pracuje równo i bez problemów. Ciepły też zapala. Mogę go uruchomić jak lekko uchylę przepustnicę (dodam trochę gazu...
Zasada podgrzewania świecami jest taka sama dla wszystkich silników diesla, im zimniejszy tym dłużej grzejesz. Ciepły grzejesz 5 sekund, zimny 15 albo nawet i 30. Nie mieszajmy tu norm EURO bo silniki spełniające te normy mają sterowniki grzania i świece są załączane nawet po rozruchu silnika czego w C330 robić oczywiście nie musisz.
Trochę inaczej ale ma ten specyficzny zapach. Zwłaszcza zimny.
A mam pytanie jak ustawić pompowtryski dobrze bo zimny zapali a ciepły trzeba kręcić dlugo
Dzieje się to na zimnym czy ciepłym silniku? Wyłącz wiatrak nawiewu kabiny i zobacz czy objawy znikną. W silnikach diesla po włączeniu nawiewu ecu podnosi obroty żeby szybciej nagrzać silnik gdy jest zimny.
Podczas jazdy po autostradzie szarpnęło mi autem, spadła troszkę prędkość i pojawił się check engine. Zjechałem na pierwszy parking i sprawdziłem metodą gaz-hamulec błąd. Wyszło P0335 - czyli wskazuje na czujnik położenia wału. Odpaliłem auto i usłyszałem nieprzyjemne, twarde stukotanie z głowicy, tak jakby coś trajkotało na sucho bez oleju... Po odczycie...
Nie masz co sie martwić to całkiem normalny obiaw po zapaleniu zimnego diesla :)
Witam, mam szybkie pytanie. Jak wpłynie filtr stożkowy z zimnym dolotem na silnik diesla? Pozytywnie/Negatywnie? (2.0HDI) Pozdro!
Witam tak jak kolega pisał diagnostyka to podstawa,a co noże być : Zapowietrzanie ,lub brak ciśnienia sprężania. Diagnostyka na zimnym silniku powie wszystko od co.
okazało się że zapomniałem włożyć ślizg który powinien być w górnej pokrywie zaworów i stąd metaliczny dźwięk... Teraz najgłośniejszy dźwięk dochodzi równomiernie nad głowicą i klekocze jak stary zimny diesel ..... mam nadzieję że to wtryski które chyba potrzebują czasu na wyregulowanie dawki paliwa - miałem tylko 3 minuty dziś żeby sprawdzić jak działa...
Zimny diesel po uruchomieniu bedzie dogrzewal silnik swiecami. Jesli nic Ci to nie mowi - zastosuj sie do tego: 1. Podlacz kontrolke (zarowka 1W-50W) miedzy minus a zasilanie swiec. 2. Uruchom silnik 3. Poczekaj az zarowka zgasnie (moze to trwac kilka/nascie minut) 4. Podnies obroty na 1500 obr/min 5. Wlacz swiatla (mijania) 6. Zmierz V na akumulatorze...
Pomoże ktoś? Tak. Warsztat z doświadczeniem i komputerem. Diesel potrafi zimny/ciepły cierpieć na zawory, kupę akcesoriów na tym silniku jest, czujników, któryś może dawać fałszywy sygnał. Mechanik będzie tańszy niż technologia "ja ze szwagrem"
+Apc=15= +po stacyjce DEM=50= + przy kręceniu rozrusznikiem Tem= lampka kontrolna świec EVKSB= elektrozawór (nie pamiętam, ale chyba zwiększa obroty biegu jałowego, gdy silnik jest zimny) PC= obwód ładowania TCE= czujnik temperatury -Bat= masa
Oczywiście dokładnie wiem ,że nie należy gwałtownie ruszać na zimnym dieslu ale to tak przypadkowo mi się zdarzyło i ten mankament mi się ujawnił.Na początku spróbuję zrobić to co mi proponujesz .
To ogólna fizyka. A nie fizyka silnika. Ciepły silnik szybciej kręci bo stwarza mniejsze opory rozruszników. Dlatego pytałem o obroty. Do tego ciepła komora spalania daje lepsze warunki zapłonu. Dlatego grzeje się zimnego Diesla.
To, że one grzeją cały czas to normalne, bo one służą do podgrzewania płynu chłodzącego kiedy silnik jest zimny
Odłącz czujnik temperatury płynu chłodzącego i sprawdź różnice. Często także rozrusznik nie daje rady - regeneracja lub wymiany na Bosch z 2.4jtd. Generalnie te silniki zawsze miały takie problemy. Winne będą raczej wtryskiwacze, ale można poradzić sobie na dwa sposoby z tym pierwszym najlepszym będzie modyfikacja software w ECU, czyli zwiększenie dawki...
Test na zawartość co2 w układzie chłodzenia prawdę Ci powie. Ale jak ostro bulgocze nawet na zimnym to dziura w uszczelce głowicy raczej.
Nie podejdzie jest większy w dieslu.
raczej twoje , kazdy nowszy diesel posiada przepustnice
Ekspertem nie jestem, ale nie spalona/źle spalona ropa w zimnym dieslu, w którym nie działają jedna lub więcej świec żarowych daje właśnie gęsty, biały dym, śmierdzący parafiną. Silnik chodzi nierówno, do momentu w którym cylinder złapie temperaturę potrzebna do poprawnego spalenia wtrysnietej ropy. Woda, to raczej prawie przezroczysta jest.
I to czy zimny czy ciepły, co może być?
Witam,mam problem z odpalaniem peugeota 106 1.4 diesel jak jest zimny.Pozdr i oczekuje jakiejs odpowiedzi Problem tylko gdy pierwszy raz odpala rano :idea:,a gdy jest ciepły jak pali ? :idea:
Wydaje mi sie ze problem może być z rozrusznikiem ,lub akumulatorem-kończą się.Jeżeli za wolno będzie kręcił rozrusznik to możesz mieć problemy z odpalaniem auta jak jest zimne. Jako pierwsze do sprawdzenia rozrusznik. Pozdro.
Nissan navara 2.5 diesel 2007r Witam mam problem z navarą na zimnym silniku nie chce wchodzić na obroty z opóźnieniem reaguje na gaz ciężko ruszyć z miejsca
Witam. Podstawowe pytanie, jak w tym silniku z kompresją ? I jeszcze jedno, czy wiesz że jest teraz zima i wszystkie zimne diesle trzeba trochę pokręcić, aby zapaliły. Jak jest ciepły to nie ma problemu, a co akumulatorem ? Rada jest taka nie ruszaj pompy, zmierz cisnienie sprężania nad tłokami i jaki ten motorek ma przebieg i na jakim oleju jeżdzisz...
Jeśli nie rozkodowałeś Abs to nie trzeba go kodować na nowo a jeśli są błędy to podziel się jak naprawiałeś swoją centralkę bo o ile wiem to problemem w takich pompach nie są tylko zimne luty.
Jesli 1M diesel to zimne luty w przekazniku 109
Panewki będą dobre. Pozostają sworznie i tłoki tzn luzy na sworzniach i "za cienkie" tłoki - km robią swoje. Miałem golfa z silnikiem 1.3 i też klekotał jak diesel ale tylko na zimnym. Przejeździłem tak 100kkm i sprzedałem 3 lata temu - jeździ bez remontu do dziś.
W dieslu takim, na zimnym zawsze będą wibracje
Fiaty z silnikiem 1,4, lub 1,4 turbo + LPG , opel astra 1,4T z fabryczna instalacja LPG. Mitem jest to, ze w zimę jeździmy w większości na benzynie. A jak nawet to co ? Przecież w tym czasie pokonujemy fragment założonego odcinka, więc nie traktujmy tego jak coś bezpowrotnie straconego. Zimny diesel na krótkich odcinkach pali 8-9 litrów/100km i z ta...
Zależy czy podtrzymuje 5C czy coś robię i grzeje do 20 ale tragedi nie ma na styczeń tego roku starczyło 25 litrów. Co do pompy obiegowej to nie opierał bym się na temperaturze a czasie po zaprzestaniu dawkowania paliwa wystarczy 5-10 min i piec jest zimny.
Zwłaszcza latem jak pali niewielu i niewiele ( tylko woda na kąpiel wieczorem ). To najgorsze . Zimny piec i troszkę przepalimy tak aby ze 100l ciepłej wody( to tak jak odpalisz zimnego diesla w starej ciężarówce ) , Tak to kopci. Dlatego Tylko bardzo suche drewno i to drobne , nie iglaste jeśli juz musimy palić.
Mam problem z odpaleniem zimnego silnika diesla transita rok2003(2402,00cm, 92,0kW). Zostały już wymienione świece żarowe, końcówki wtryskiwaczy x2 oraz pompa wtryskowa. Zdaniem fachowców ciśnienie ok, komputer nie wykazuje błędów. Paliwo z układu nie schodzi wymieniono filtr z zaworem zwrotnym.Po wszystkich wizytach w serwisach samochód dalej nie odpala...
Do tego zmierzałem. Jakie parametry wtrysków zlogować? Co sugerujesz?
Kolego mechanik i to mądry od diesla. Wtryski to nie wszystko. Poza jakością mgiełki liczy się dawka a ta dla zimnego silnika jest inna niż ciepłego. W zasadzie ciągle się zmienia . Na alledrogo można kupić specjalne ulkady do poprawy odpalania na zimnym czy ciepłym silniku. Większość z nich oszukujekomputer zaniżając temperaturę przez co komputer zmienia...
On tylko chwile jest zimny ;). Bardzo szybko je nagrzewają.
W benzynie może i jest to bajer, ale niektóre diesle szczególnie zimne potrafią kręcić kilkanaście sekund, wówczas trochę ciężej wyczuć ten odpowiedni moment, a na drugie kręcenie może już zabraknąć akumulatora, jeśli się za szybko puści.
Cześć, mam podobny problem z tym że u mnie jest tak w audi (a4 b5 z 2000r diesel) na zimnym jest ok ale jak się nagrzeje to zaczyna kuleć i kopci na biało i taka zagadka. Wiecie może o co chodzi.? Dodano po 2 Cześć u mnie jest podobny problem w audi ( a4 b5 z 2000r diesel) na zimnym jest ok ale jak się nagrzeje to zaczyna kuleć i kopci na biało i taka...
Drżenie na wolnych obrotach to może być zdychające koło 2-masowe, co prawda przebieg mały jak na tak wczesne jego zużycie ale widziałem już akcje jego wymiany po zaledwie 50 tys km przebiegu. Falowanie obrotów to taki zupełnie normalny objaw rozruchu zimnego diesla... pod warunkiem że na zewnątrz jest przynajmniej -10*C albo silnik ma znacznie większy...
Komunikacja idzie po szynie CAN jeden czujnik temperatury monitoruje tem silnika i ECU po CANie wysyła sygnał do modułu kontroli deski rozdzielczej w tym przypadku to raczej awaria samego wskaznika.Może jakiś zimny lut lub brak dobrego kontaktu.W innym wypadku Can zgłosiłby problem.
Luz zaworów na zimnym silniku ( temperatura cieczy chłodzącej +20°C ): zawory dolotowe 0,10 mm , zawory wylotowe 0,30 mm .
I WD 40 zapcha ci filtr! Przecież to smarowidło w sprayu! Są specjalne "samostarty" które wtryskuje sie do filtra powietrza przy utrudnionym zapalaniu zimnego diesla. Śmierdzi toto eterem, a na pewno zawiera jakieś lotne palne substancje, ale nic tłustego jak WD 40.
Witam. Utrudniony rozruch na zimno może wskazywać na uszkodzone świece żarowe, albo coś z nimi związanego. Nie jestem mistrzem mechaniki, ale w przypadku klekota (sam mam diesla) i problemów z odpalaniem na zimno to w pierwszej kolejności bym sprawdzał, czy ma grzanie do rozruchu.
Jak to jest 2005r to raczej silnik na pompowtryskach a tutaj nigdy nie spotkałem się z metalowym wirnikiem. Gdyby się rozleciał to by się to auto gotowało w czasie jazdy. Patrząc po zdjęciu to po króćcu widać że zbyt czysto tam nie jest. Moim zdaniem nagrzewnica do wymiany. Jeżeli przez nagrzewnicę nie ma poprawnego przepływu to węże mogą nie mieć temperatury...
A wrócić te ustawienia co były ? Jaki wpływ na silnik maja zmiany które zrobiłem poza zmiana obrotów. Na dwóch innych forach czytałem że po odpaleniu zimnego diesla maja obroty do 1100 a jak się zagrzeje to spadaja do 750.
Intercooler jest po to zamontowany, żeby chłodził powietrze wchodzące do cylindrów. Dieslowi na rękę zimne powietrze, więc zasłaniając intercooler pogarszasz sprawę. Czy to jest akurat przyczyną, nie wiem, sprawdź. Po co w ogóle zasłaniałeś intercooler dyktą, co miało to na celu wg. Ciebie?
...albo krzywe korbowody. Nagminne wręcz przy tych silnikach. Przerabiałem ostatnio tez v50. Po rannym rozruchu dymi na niebiesko i jezeli odrazu ruszyłes autem, to tak jakby wtryskiwacze stukały. Trenowałem ten silnik ładnych pare dni, az padła dezyzja na zdjęcie głowicy i wyjęcie korb. Moim oczom ukazały sie korby w kształcie litery s.
aaaa..... już łapię, trzeba pamietać jak w każdym dieslu że nie wolno dawać w piz..... na zimny silnik a po dłuższej szybkiej jeżdzie nie wolno od razu gasić silnika, musi spaść temperatura oleju w silniku i turbina musi mieć niskie obroty, bo po zgaszeniu jeszcze trochę sie obraca a nie ma już smarowania łożysk wewnątrz pozdro T
Witam, wymieniłem alternator Ford mondeo mk5 2.0 tdci 210KM Vignale i pokazuje często błąd ładowania, zmierzyłem ładowanie i teraz jest od 13.6 do 15.6 V. Co z tym fantem można zrobić i włącza się wentylator nawet gdy jest zimny. Dziękuję za podpowiedz
Jak sterowany? Chodzi o to ze wiatrak wcale nie startuje. A jak klimę właczam to się włacza wiatrak nawet gdy silnik zimny.
Zawory we wszystkich dieslach Transita 2,5l ustawia się tak jak podałeś, tak jest ok. Silnik może być zimny lub ciepły. Luzy: ssący 0,20 mm, wydech 0,38 mm. ------------------------------------- Pokutuje u nas opis z książki WKŁ o Transicie, gdzie są podstawowe błędy - już sporo silników padło po takiej regulacji...
Robiłem coś takiego niedawno w diesel-ku . Zimne luty na płytce sterownika obrotomierza (płytka pod obrotomierzem)
Po odłączeniu czujnika zapala - dłużej grzeje świece (myśli ze silnik zimny). Co w związku z tym?
Ja u siebie powietrzem nabiłem bo i tak sprzęgło sprężarki nie działa. Ale u mnie wentylatory nie kręciły na zimno nawet jak pusto było.
Wtryski Panie i Panowie Wtryski !!! Wymieniłem na używane i się poprawiło, nie jest idealnie ale o niebo lepiej. I teraz zadaje sobie pytanie czy te silniki mają tak wadliwe wtryski że trzeba wymieniać po 100 tyś km. czy z kolei te 100 tyś km. było tylko na liczniku. Samochód kupiłem w Polskim komisie. hmmm ???
Takie coś dzieje się gdy jakiś wtrysk niesprawny, czyli leje. Gdy świeca źle dobrana do silnika też może się takie coś stać.
Znam to z autopsji, w prawdzie nie z nie tak dużym agregatem, ale istota tego jest taka sama. Istota ta sama ale wymagania inne. Wyobraź sobie taką sytuację: Organizator wydarzenia plenerowego( koncertu) wynajmuje sobie od Ciebie zespół (zespoły) prądotwórcze w celu zasilenia niezbędnych urządzeń elektrycznych(światło,dźwięk i inne podobne) ku temu...
Zasada działania silnika diesla - zimny zawsze dymi bardziej niż ciepły - nie pełne spalanie. Jeśli oleju ubywa tyle co nic, jedzie prawidłowo to nie radzę grzebać - zbędne ładowanie się w koszty.
Kobita powiedziała wprost, że gdyby wszystko było OK to by wystawiła za 20, nie za 9, ale źe ten próg to taka cena. I na próg wart 2,5k spusciła z ceny aż 11k? Co za miła pani! :-o Na dodatek dzieci woziła. Fotele mogą być w opłakanym stanie, zwykle krótkie dystanse- szkoła , przedszkole, zajęcia pozalekcyjne czyli 8 lat jazdy po mieście na zimnym...
Diesel ??? Benzyna ??
Przecież chyba tłumaczył, jak działa zapłon w silniku diesla? Chodzi o doprowadzenie paliwa w momencie najwyżej temperatury w cylindrze, związanej z przemianą adiabatyczną.
Czujnik wału nie był sprawdzany. Mógłbyś podpowiedzieć gdzie się on znajduje i jak go sprawdzić?
Witam. Mam problem z VW t4 2.4 diesel zwykły! Nie pali na zimnym silniku lecz pali jak go delikatnie pchnę i później pali bez problemu lecz jak postoi 3 god znowu nie pali! kopci na czarno po odpaleniu! świece ok! ma również dziwne kopcenie z silnika jak odkręcę korek oleju! jeździ nie stuka nie puka! Nie bierze oleju!
mistrzu-a gadał na jaki rozruch? Poza tym jak nie wiesz to nie wtrącaj swoich przemyśleń. Na tym trafo robiłem taki rozruch, że kręcił malucha bez akumulatora, żaś żuka/poloneza z byle jakim aku, byle jakiś był. Zimnego diesla z wyczarpanym aku zakręcił po minutowym podładowaniu aku.
Witam. Mam problem z Mercedesem W169 2.0 diesel. Po nocy czy zimny samochód nie zapalają się kontrolki od świec żarowych i tak jakby pompka od paliwa się nie załączała. 🙈😤 https://obrazki.elektroda.pl/5715940400_...
Skoro sam nie sprawdziłeś to raczej nic sensownego ci nie podpowiemy, bo nie wiemy co i jak było sprawdzone. Problemy z odpalaniem zimnego diesla to temat na doktorat. Popalone świece, walnięty czujnik temperatury, uszkodzony przekaźnik świec, uszkodzone wtryski, nieszczelność układu paliwowego, słaba kompresja, zasyfiony lub uszkodzony rozrusznik,...
Problem rozwiązany..zimny lód na zegarach.
zimny silnik diesel diesel zimny kopci diesel ciężko odpala zimny
podłączenie halogen transformator ustawienie anteny warszawa bosch sterownik silnika
głowica telewizyjna lampowa głowica telewizyjna
Czajnik bezprzewodowy Hyundai nie włącza się - przyczyny Migająca niebieska dioda w Trekstor - co oznacza?