No zabawy będziesz miał , jak pisałeś że z wałem sobie poradzisz to wiesz że czujnik na wale jest jeden i na kole fonicznym jest tylko jedno wypełnienie . Czujnik na wałkach w kawie pozwala tylko ustalić sekwencje .Wykonanie nie będzie miało wpływu na czasy wtrysku i zapłonu . Ale taj jak piszesz trzeba chociaż zachować zakres bo jak łańcuch się rozjeżdżą...
Nie. Nie będzie palił mniej. Będzie za to słabszy i w końcu wypali Ci zawory lub tłoki.
tu masz fotoporadę : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=1...
Na rysunku w pierwszym poście masz układ zmiany kąta wtrysku i tą śrubą zmienisz charakterystykę zmian kąta wtrysku. Jak zwiększysz dawkę to przy rozpędzaniu będzie dymił na czarno.
Z tego co znalazłem to Bosch DNOSD299A, a to też jest rozpylacz czopikowy.
Witam, Jesli mowa o silnikach DW10TD, to wal rozrzadu jest ten sam we wszystkich. Kolo pasowe jest rozne, w zaleznosci od daty produkcji. Nie mozna jednak zmienic kola pasowego bez zmiany kalkulatora wtrysku (inna procedura identyfikacji pierwszego cylindra). Pozdrawiam, Georges
Mozna wymienic sam tloczek to standardowa przypadlosc tych pomp zmien ten tloczek zanim ci sie sterownik zepsuje...
musisz ustawiac(krecic pompa) w basic settings
Tak, poczytaj np o MegaSquircie. Wymaga to jednak wiedzy (i pewnej praktyki) zarówno z dziedziny sterowania silnika spalinowego jak i elektroniki. Żeby było ciekawiej, niektóre firmy twierdzą, że da się obniżyć spalanie w tym silniku, popierają to badaniami. [url=http://vtech.pl/aktualnosci/artykul...
UCH Ci nie działa, czy silnik? Dlaczego nie zmieniasz we wtrysku? Nie wiem czy to pomoże, ale od zmiany w wtrysku zacznij. Dodano po 2 W tablicy też zmień.
Screeny z opcoma a najlpiej logi? Badałeś zmianę czasu wtrysku PB po przełączeniu na benzyne na luzie dla różnych obrotów? Ogólnie jak to ma być na czas wtrysku to dwie osoby na żywca jadać trzeba robić. Do tego podgląd i tak korekt długo i krótko trzeba podglądnać na moje oko. Nadal pokazuje za duże dysze no ale to trzeba by korektami sprawdzić jak...
Witam sprawa jest następująca nie mogę ustawić kata wtrysku na ruchy pompa nawet po 2 mm brak reakcji , a juz po ruchu o włos powinny być zmiany vcds w grupie 000 drugie okno kąt skacze od 47 do 63 a jak włącze BS to przechodzi w tryb awaryjny . Podejrzewam elektromagnetyczny zawór od kata wtrysku . tak w ogóle to : rozrząd zrobiony dobrze znaki ok...
Sonda na pewno do zmiany. Wtryski wypadało by zobaczyć. Najlepiej wyjąć z cała listwą i sprawdzic na aucie czy nie leja bo się pozatykały rdzą.
Witam. Czy można zmienić parametry wtrysku w kompie EDC15M przez gniazdo diagnostyczne?Mam problem z moćą i rozruchem ciepłego silnika. Pompa wtryskowa VP44. Czy można dostać gdzieś jakiś soft do tego? Pozdrawiam
niestety nie znalazłem do pitagory . Do staga są bez problemu a to tego ustrojstwa nie mogę znaleźć
Kup sobie interfejs z firmy VIAKEN i będziesz mógł sobie sam sprawdzać oraz regulować instalację. Na pewno po zmianie wtrysków jest konieczna kalibracja aby dopasować czasowtryski. Do zmiany aktualizacji w programie potrzebne są pliki konfiguracyjne. Rozmiar dysz w nowych wtryskach musisz mieć taki sam jak w starych.
Oto moje rozwiązania
No dusić może, bo zła dawka, ale czy MAP od razu wzrasta czy co? A po powrocie na PB jest mniejszy? Na szybko ustaw ten mnożnik wg tego co podałem, czyli zmiany czasu wtrysku PB po przełączeniu na LPG.
witam ,pracowalem na tych silnikach dosyc dlugo na hamowni i wiem ze pomimo wad w silniku jesli jest wszystko dobrze zlozone i ustawione to pracuja dosyc dobrze ,wiec tak ,luzy zaworowe 0,15mm ssacy i wydech na zimnym silniku,dokladne ustawienie kola walka rozrzadu , walu korbowego i pompy wtryskowej ,przy zakladaniu paska rozrzadu nalezy uwzglednic...
Tak widać działa poprawnie Dodano po 12 Tak widać działa poprawnie pedał gazu. Wymieniony silnik po podłączeniu odpalił bez problemu. Już wtedy nie było reakcji na gaz. Następnie zrobiony czyli wykasowany dpf egr. Czujnik doładowania założony nowy bez zmian. Następnie wtryski wymienione. Dalej nic nie reaguje na gaz. W zasadzie jak się trochę rozgrzeje...
Jestem po zmianie wtrysku, Sytuacja bez zmian ... ciśnienie utrzymuje się ok 1 minuty w układzie CR
Tyle że polówka nie była konstruowana przez żółtych :D Włączenie odmrożenia przedniej szyby, determinuje sterownik do podniesienia obrotów, zmiany początku wtrysku w celu podniesienia temp. silnika.
Witam. Mam problem ze światłem przednim i tylnym w motorze. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce światła nie działają, ale jak dodaję gazu, światła zaczynają się palić, a gdy puszczam manetkę, gasną. Co jest przyczyną? Pozdrawiam. AI: Jaki jest model i marka Twojego motocykla? Mag Power 50 cm Stunt. AI: Czy w ostatnim czasie dokonywałeś jakichś zmian...
Hej.Ju,z tłumacze o co mi chodzi.Moje polo ma zaslepiony egr,wyciagnalem tez klape przepustnicy i w efekcie koncowym polowka jest nie ekologiczna malo pali dobrzejezdzi,ale denerwuje mnie przsypieszony kat wtrysku wynikajacy z dzialania egr ktory w wyniku podania dawki spalin powoduje oslabienie reakcji spalania sie oleju napedowego i oglusza prace...
Fasolki ustawione na środku, blokady pasują idealnie, rozrząd był robiony ostatnio i wszystko pasowało. Teraz tak myślę, że to może być wtrysk sterujący uszkodzony mechanicznie - brak impulsów. Dlaczego? ano dlatego, że regulując na fasolkach, to w lewo czy w prawo, wiadomo raz gorzej odpala raz wcale, a na środku dobrze - a w VCDS w BS004 kąt stoi...
Ja mam 1,8S benzyna na gaźniku i przy 100km/h mam 2200 2300 obr. kod silnika SF.
Zrobiłem bypass na pompce i faktycznie silnik chodzi, ale objawy są takie same cały czas...a więc pompa VP44 do naprawy. Czy te błędy wskazują na częstą usterkę pompy czyli zacierający się tłoczek zmiany konta wtrysku? Czy może zaciera się zawór dawki paliwa, albo uszkodzony sterownik - ten tranzystor sterujący ? pozdrawiam! DBS
wprawdzie to nie ja jestem tym genialnym Kajtkiem , ale na wolnych obrotach należy tak ustawić ręcznie wzbogacenie na gazie aby i na zasilaniu gazem i po przełączeniu na benzynę czasy wtrysku benzyny pozostały bez zmian (+/-5%) . Jakie są czasy wtrysku gazu na wolnych obrotach ?
jest on odpowiedzialny za zmianę początku kąta wtrysku i ułatwia rozruch silnika. W mojej pompie występują dwa takie zawory U Ciebie dwa zawory to robią. Pompa posiada także dźwignię sterowaną za pomocą termostatu woskowego jeżeli dobrze pamiętam to jest ona odpowiedzialna za dawkowanie paliwa. Tylko podniesienie wolnych obrotów na zimnym silniku.
Często w tych silnikach twarda praca, podobna do klekotania zaworów spowodowana jest przycinaniem się zaworu regulacji ciśnienia ,co skutkuje podwyższonym ciśnieniem na listwie.Wystarczy obserwować wartość ciśnienia,jak wskoczy na więcej niż 40bar na biegu jałowym to zaczyna klekotać.
Możesz to pytanie inaczej zadać ? Co konkretnie chcesz się dowiedzieć ? Które parametry silnika decydują o wysłaniu sygnału zmiany kąta wtrysku na tej pompie, bo z tego co wiem jest tam z tyłu zawór elektromagnetyczny który przestawia chyba dawkę i kąt wtrysku, tylko w jakim momęcie dokładnie?
Niestety ten typ tak ma jedynie zmiana mapy wtrysku. Problem wielu silników TDi z grupy VW
Cześć i jak sprawa z Astra doszedłeś co było przyczyną niesprawności czy auto już ma innego właściciela 😃 Pisze bo ja miałem wymieniona pompkę paliwowa razem z filtrem cewka, świece 2x, walki zmiany kąta wtrysku paliwa i dalej nic takie samy objawy jak u ciebie.
Dziękuje kolego, ale oczywiście próbowałem tak i tak.. Z zerem nawet nie rusza kodowanie, bez zera jak wyżej pisałem zaczyna kodować, przetwarza i po paru sekundach wywala błąd i zmienia tylko pierwsze 6 znaków. Naprawdę spędziłem pół dnia.. Na razie odpuściłem, poczekam może ktoś coś podpowie.. Jak nie to przychodzą mi dwie opcje na myśl: - Zrobić...
pewnie ze cewka
Jak auto odpali po zmianie kolejności wtrysków.
w dowodzie rejestracyjnym mam 66 kw i 1.9TD z wtryskami wkrecanymi (takie grube)
Jak się skończą pomysły to zmień rozrząd. Wyciągnięty łańcuch, zmiana naprężenia i w końcu zmiana kąta wtrysku. Miałem to w Oplu Astrze 1,3 cdti.
20 cm to jeszcze nie tragedia. Jaka jest reakcja silnika, jeśli chodzi o czasy benzyny kiedy pojawi się gaz - chodzi mi o wolne obroty. Czy wejscie do pracy gazu wymusza na ECU benzyny zmianę czasu wtrysku PB? Mam nadzieję, że zasialnie listew jest bez róznicy cisnień i reduktor trzyma ciśnienie.
Są więc 2 opcje - albo źle skalibrowana instalacja powoduje zmianę adaptacji wtrysku sterownika benzyny, albo jest jakaś nieszczelność na zaworach i na postoju LPG przedostaje się do kolektora.
tak, dla pewności z czujnikiem zegarowym, poprzednie ustawione raz na 270 stopni, raz na 180, po zmianie wtrysków ustawione na około 220 stopni, żadnych zmian
Co wchodziło w skład regeneracji ? Sama zmiana mechaniki wtrysków czy również ustawienie ciśnień ?
Niektóre sterowniki mają opcje zmiany czasów wtrysku wybranych wtryskiwaczy i po to to się robi żeby zniwelować opuźnienia.
Pracuję nad instalacją turbo w silniku M20B25 i praktycznie wszystko jest już gotowe - samochód bardzo fajnie jeździ, chcąc uniknąć montowania jakiejś "świnki", pozostaję przy zmianie mapy wtrysku i zapłonu. Chciałbym zmienić przepływkę bo odnoszę wrażenie, że klapkowa nie jest tak dokładna i wolniej reaguje. Chciałbym skorzystać z pomysłu kolegi jeśli...
Czy udało się znaleźć przyczynę usterki?, Mam dokładnie ten sam problem, po wymianie wtrysku ,żadnych zmian.
Mfa dostaje info z ecu o spalaniu. Podepnij vaga i tam masz parametry spalania. Ecu kalkuluje tak myślę że na podstawie czujnika wzniosu iglicy 3 wtryskiwacza i wychylenia nastawnika. Więc raczej ciężko bedzie coś wykombinować.
Próbę przelewową powtarzałem i było to samo. Czyli ... wtryski. Mam pytanie, to z artykułu w necie: podczas wypalania PDF - "Ma to jednak negatywne konsekwencje, bowiem pewne ilości tego „nadprogramowego” paliwa spływają po tulejach cylindrowych do miski olejowej i rozrzedzają olej." Trudno mi to zrozumieć, a i znaleźć odpowiedź w necie też trudno....
I na koniec, czy przy pomocy "naszego " urządzenia, w audi a3 sportback 3.204rok mojego kolegi zdiagnozuję silnik, ustawie czasy wtrysków, sprawdzę i zaprogramuję maglownicę elektryczną, skrzynię automat dsg itp.? Kolego... pisałeś że interfejs który gdzieś tam znalazłeś kosztuje 300zł. Oryginalny Autocom kosztuje kilkanaście tysięcy, i nim nie da...
może tak być od zmiany kąta wtrysku ,można sprobować zienić na + lub -(w granicach regulacii)
Witam, zakupiłem A6 C4 z silnikiem 2.5 TDI AAT 115KM szału nie robi, więc chciałbym zwiększyć moc. Czy zmiana wtrysków na 216, lub 230, oraz zmiana programu wystarczy, aby zrobić okolice 180KM, i 400nm+, czy coś jeszcze trzeba kombinować?
Wydaje mi się, że komputer silnika powoduje zmianę parametrów wtrysku paliwa, a sama pompa jest urządzeniem czysto mechanicznym.
Zbyt mała rozruchowa dawka paliwa, na odpiętym czujniku odpala, nie dlatego, że grzeją świece, tylko sterownik widzi temp cieczy -40 ° i zwiększa dawkę. Metody naprawy: prymitywna- przekaźnik, lub elegancka- zmiana mapy wtrysku
Pisz po polsku. To że znak wychodzi poniżej, to norma. Wstępnie ustawiasz na czujnik zegarowy, potem kontrola z poziomu testera. Możesz mieć uszkodzony zawór zmiany konta wtrysku, ściśle oringi, lub syf.
A po co przerabiać wiązkę, przerzuć sam słupek.
Co do powietrze nie powinno być i ma duży wpływ na palenie. A po zmianie pompy był ustawiany kąt wtrysku?
Jedyny plus auta z gazem, jest wpis w dowodzie rejestracyjnym który to pozwala na samoistne modyfikacje, więc jest taniej niż u gazmena ale wtedy musisz się znać na gazie lub nauczyć, do tego auto najlepiej by miało polski sterownik wtedy ewentualne zmiany to wtryski może reduktor jeśli było u partacza i oczywiście gaz nie ma 7 lat a powiedzmy dwa trzy,...
Wolniejsze działanie nie wynika ze składu spalin tylko z dłuższej/wolniejszej pętli regulacji. Mikser jest dalej od silnika niż wtryskiwacze, działanie aktuatora gazu też jest powolniejsze niż zmiana dawki wtrysku benzyny.
Miałby być to program który symuluje zmiany parametrów (Wtrysku , siły zwierania , alarmów itp )i pokazuje efekty i skutki tych zmian . Prawdziwą wtryskarkę mogę uszkodzić , a symulatora nie . Dziękuje
cisnienie wtryskow LUCAS 120+-6 bar cisnienie wtryskow BOSCH 143+-7 bar 1.8 TD ENDURA-DE RFK/RFD/RVA 1.8 D RTD/RTE/F/G/H
Witam przepraszam za to ze nie odpisalem od razu. Mialem pilny wyjazd nie bylo mnie wkraju. Oczywiscie pomogla zmiana czasu wtrysku na zimnym silniku. Dzieki za pomoc i jeszcze raz przepraszam.
Zamień miejscami wtryski i wtedy spójrz czy błąd powędruje wraz ze zmiana wtryskiwacza, przy okazji sprawdź ciśnienie sprężania na 2 cylindrze, jeśli ciśnienie ok i błąd powędruje wraz ze zmianą wtrysku, wtrysk do wymiany jeśli nie powędruje szukaj dalej.
A ja myślałem że to jest zmiana kąta wtrysku, a co do napinania paska to po co jest napinacz paska rozrządu ze wskaźnikiem napięcia?
To jest mechanizm zmiany kąta wtrysku. Spotkałem się, że odpadł aluminiowy dekielek w pompie Bosch FABRYCZNIE przykręcony na dwie śrubki. W środku jest tłok ze sprężyną, który obraca pierścień. Pompy wtryskowe są wrażliwe na jakość podawanego paliwa. Jak coś się psuje to należy rozważyć wymianę filtra i zmianę dostawcy paliwa.
Przepraszam że tak długo nie pisałem ale wiecie święta %. Więc tak, Leon po zmianie kąta wtrysku na "bliski idealnego 48-52" zachowuje się duuużo ciszej na zimnym lepiej pali ( pada aku ale to swoją drogą ) same plusy:) myślę że ta wizyta u mechanika i regulacja rozrządu też się przyczyniła do tego. Także ogóle zadowolenie:)
Witam. Zawiesił mi sie elektrozawór zmiany kąta wtrysku. Na forum wyczytałem ze nieraz sie zawiesza i trzeba go wykręcić, przedmuchać i powinno być dobrze. Tak też zrobiłem. Faktycznie elektorzawór zaczął tykać czyli działa ale samochód nie odpala, nie robiłem nic innego. wykreciłem przedmuchałem i wkręciłem spowrotem. Czy wie ktoś co sie mogło stać...
Zrób tak - odepnij pompę powietrza i zobacz jak wtedy silnik się zachowuje, czy są jakieś zmiany. Gdyby nie było zmian to warto wymienić oringi na wtryskach. Miałem kilka razy że właśnie one przepuszczały lewe powietrze.
Chętnie bym zkorzystał z Twojej podpowiedzi tylko nie rozumiem co piszesz choć jest po polsku napisane W tym silniku nie ma płynnej regulacji zmiany kąta wtrysku .Koło zębate napędzające pompę wtryskowa osadzone jest na stożku i w trakcie montażu zblokowane na trzpieniu i tyle z ustawiania pompy, no chyba że się mylę.
Jakiekolwiek ograniczenie mocy nowoczesnego diesla skończy się kosztami sporo większymi niż paliwo do jazdy na opór. A w benzynie też już niewiele się zdziała. Zmiana map wtrysku. Ale szczerze mówiąc nie widzę sensu takiego działania.
czytalem duzo o tych dieslach i doczytalem ze strojenie powinno sie zaczynac od ustawienia sobie maksymalnego doladowania i potem dolewamy paliwa az zacznie dymic , to tak w skrocie nie wiem jeszcze co zmienia zmiana kata wtrysku
Od pewnego czasu mam problem z Meganką, otóż nie pali na dwa cylindry zewnętrzne. Cewki sprawdzałem metodą zamiany i bez zmian. Sprawdzałem wtryski też przez zamianę i również bez zmian. Czy za ten stan rzeczy może być odpowiedzialny czujnik położenia wału?
Auto naprawione winna pompa. Po ponownym podłączeniu zauważyliśmy że nie widzi w ogóle zmiany kąta wtrysku cały czas jednakowy niezależnie od przestawienia koła. Założona pompa od TDI chodzi " jak wścieknięty":P
Z ostatnim zdaniem się nie zgodzę - wtryski mają znaczenie. Po wymianie turbiny i sterownika wtryski mogą nie wyrobić. No chyba że zmodyfikujemy soft uwzględniając wtryski. Ale oczywiście zmiana samych wtrysków nic nie poprawi, a może pogorszyć. Najprościej zmienić soft (tylko mądrze !).
to pewnie 1Y Ecomatic Ta wtyczka 2pin na srodku między wyjściami na przewody wys. ciśn. to czujnik obrotów pompy Siłownik z 1 kabelkiem to siłownik do zmiany kąta wtrysku Te dwa kable na górze to elektrozawór gaszący
Witam kolegów po próbie prób i błedów,przekazniki zmiana,sprawdzenie wtrysków itd.:ciagle nic tak samo bylo!!! po długiej walce i długim szukaniu zrobione!!!!!!!!! panowie jest to wina instalacji która jest słaba w reno cala znajduje sie na silniku!!a komputer po drugiej stronie....i cale kable sie nagrzewaja od silnika (slabe jakosciowo moim zdaniem)...
Witam usterka 18 może być spowodowana również poprzez zamienienie miejscami 2 sensorów prędkości obrotowej które znajdują się na obudowie koła zamachowego co spowoduje zmianę początku wtrysku opóźnionego o 8* (stopni) efektem będzie dymienie na biało głownie na zimnym silniku oraz w konsekwencji może doprowadzić do uszkodzenia wałka rozrządu pompy wtryskowej
Dziwny przypadek auto straciło moc podczas jazdy. Ciężko pali, gdy odpali jest problem z wkręceniem na obroty. Jak auto już wejdzie na wyższe obroty słychać stukot (wygląda to na zmianę kątku wtrysku) Tester wywala błąd DF073 Ktoś przerabiał podobny przypadek ?
Przy zmianie wtrysków trzeba zrobić nowe duracje. Czy i jak to zrobione to już tylko tunner wie. Inpa nie odpowie ci na to pytanie jednoznacznie
Na wtryskach 216 jeździłem jeszcze na automacie ,wszystko było OK .Pompa 11mm montowana była seryjnie w ALH automatach. Po przekładce na skrzynie manualną jeździłem na dwu masowym kole.Z początku wszystko było dobrze. Nie jestem w stanie powiedzieć kiedy tak mocno się nasiliło. Po zmianie dwu masowego koła na sztywne koło jest dalej to samo.
Witam, jest do zwiekszenia mocy silnika w moim przypadku z 115PS na okolo 150 PS. Ale jedynie do silnikow diesla. Jak to (Kit 6PM 2000K) dziala to niewiem jest to mala kosta cala zalana tak ze nie mozna jej otworzyc. Ale mysle ze polega to na zmianie czasu wtrysku czy cos podobnego. Pozdrowienia Martin
Panowie mam pytanko , co szanowne forum sądzi o montażu filtra stożkowego diesla typu np. HDI( chodzi mi o nowe diesle sterowane elektroniką ) i czy ktoś jużś to testował osobiście i czy ma to wogule sens bez zmiany parametrów wtrysku wesołych świąt życzę wszystkim forumowiczom
Dla zainteresowanych. Zawór kąta wtrysku można samemu wymienić. Wystarczy 2 torxy odkręcić. Ale okazuje się jednak że nie koniecznie wymiana tego zaworu może rozwiązać problem, ponieważ błędny sygnał o zmianie kąta wtrysku może pochodzić od sterownika pompy, ale wcześniej do sterownika mogą dochodzić błędne sygnały. Tylko od którego czujnika. Czujnik...
Komputer od gazu powinien ci sam skorygować dawki w zależności od ciśnienia wiec w twoim przypadku jeśli masz źle ustawioną instalacje to sama zmiana ciśnienia za dużo ci nie zmieni. Czasy wtrysków LPG mogą się wydłużyć ale czasy wtrysków benzyny dalej będą spadać po przełączeniu na gaz.
Przy zmianie czasu wtrysku w dwóch pierwszych okienkach zachodzą zmiany przy dodowaniu gazu i na biegu jałowym oraz na pierwszej i drugiej linii wykresów towarzyszą schodki, nie ma Lini ciągłej wtedy .Bezpieczniki są ok sprawdzałem nawet miernikiem chodź gołym okiem widać że są dobre . Mam do kupienia sterownika z kablami i filtrami w cenie z wysyłką...
Wiczę że kolega KS2507 jest bardzo uprzedzony do alaski i Valteków, jednak to nie jest kwestia Valtków i Alaski, że to chłam tylko braku wiedzy instalatorai złego doboru szybkości pracy wtryskiwaczy w stosunku do szybkości i czasu pracy wtryskiwaczy benzynowych. Akurat w większości Opli Valteki sprawdzają się dobrze. A bardzo dużym plusem Valteków jest...
Ale zaraz, po co wymienisz od razu wtryski? NIe myślisz wcześniej zrobić tego halla? Sprawdzić ciśnienia tandem ,wiązki itp? Przecież po zmianie wtrysków błąd halla nie zniknie.
Podepnę się do tematu pompy.Witam!!! Mam dosyć poważny problem z moim Focusem 1.8 TDDI 2000r HB.Otóż około 2 miesięcy temu zgasiłem auto i już nie odpaliłem.Autolaweta i mechanik.Diagnoza-sterownik pompy.Dodam że do tej pory autko chodziło jak brzytwa.Od czasu kiedy odebrałem auto od mechanika zaczęły się kłopoty.Auto odpala normalnie,nie kopci lecz...
Podłączenie sondy w Stagu 300 nie jest obowiązkowe - to pewne ułatwienie, podgląd podczas strojenia. Dobrze skalibrowana instalacja będzie chodzić i bez niej. Zbierz nową mapę PB, zablokuj. Wykonaj kalibrację, bo czasy są dość mocno rozjechane. Potem spróbuj wyłączać pojedynczo wtryskiwacze LPG i obserwuj zmianę czasów wtrysku PB, może któryś jest uszkodzony.
Ok, dzięki za info, posprawdzam jeszcze te długości wężyków. Kompensację zrobiłem za listwami. Mapy idelanie pokryły się po drobnych korektach mnożnika podczas jazdy. Zastanawia mnie jeszcze jeden dziwny objaw (występuje tylko na LPG) - podczas dodawania gwałtownego gazu na postoju i niekiedy podczas przyspieszania delikatnie trzęsie budą. Czyżby Valteki...
Kolego, Daj sobie spokoj, bo najwyrazniej nie masz dostatecznej wiedzy do takiej przerobki. Najlatwiej naprawic stary silnik. Jest on niezniszczalny. 306 nigdy nie miala TU1 z gaznikiem. Jest to TU1M na monowtrysku. Mozna zalozyc kazdy inny TU, ale wymaga to zmiany systemu wtrysku i modyfikacji instalacji elektrycznej pojazdu. Najlatwiej zaadaptowac...
Czyli jak dam rezystor np. 1kohm to powinny być jakieś zmiany ?
Miałem tak w VW Transporterze 2.5 TDI, przetarty był przewód zasilajacy zawór początku wtrysku, silnik nie wejdzie na wyższe obroty ze wzgledu na możliwość jego uszkodzenia, gdyż wtedy nie ulega zmianie moment wtrysku i komputer sterujacy silnikiem nie pozwala wejść na wyższe obroty. Przyczyną może być też uszkodzony potencjometr przy pedale gazu.
No jest coś w tym stylu, a nazywa się zmiana kata wtrysku. Nie wiem czy ktoś kojarzy np. lancia prizma w kabinie było cięgno do odpalania na zimnym. Na gorącym tez działało :D Czarny dym i szła jak zła :D Teraz już nie robią takich aut :( Wymień jeszcze filtr paliwa :)
Dobrze kombinujesz,wpływ na obr.b.jał. ma również sonda lambda im szybciej zareaguje na zmiany /czas wtrysku/ tym praca jest bardziej stabilna t.zn. obr. b. jał. utrzymują się na tym samym poziomie. Pod dobrym okiem mógłbyś zostać diagnostą,lata pracy,nieraz trzeba podjąć "bardzo drogą decyzję" to z czym teraz walczysz to jest proste jak kij od miotły.
Witam mam pytanie w Mondeo Mk 3 jaguar x-type 2.0TdCi 130km jak wygląda regeneracji czy nowe to co się opłaca wtryski pompa wtryskowa, bo mam na oku auto w którym ponoc zapala się co jakiś czas sprężynka więc pewnie to wtryski czy wogole warto o tym myślę czy od razu odpuścić? Gdzieś czytałem o jakimś czyszczeniu pompy i wtrysków. I zmianie zaworka...
czyli czasy wtrysku LPG muszą być takie same jak PB podczas pracy na gazie tak ? jeździłem z podpiętym laptopem i podczas jazdy(obciążenie) różnica jest 1 (np. 7,80PB 6,70LPG) to dobry wynik ? Dajmy na to że wolne obroty falują 600-1000 co robić ? Na mapie korekcji czasów wtryku przeskakuje czerowny punkt jeśli dobrze rozumiem to pokazuje aktualny czas...
Powracając do tematu. Przewód od serwa ok - brak nieszczelności lub łapania lewego powietrza. W między czasie wyczyszczona została przepustnica, podmieniony map-sensor oczywiście bez rezultatów. jak również ponownie zostały wymienione świece na inny typ (NGK 33) również bez zmian. Auto zostało zaprowadzone do serwisu VW gdzie panowie stwierdzili uszkodzenie...
Udało mi się ustawic kąt wtrysku na 70 czy może byc taka wartość? wiem ,że norma 49 do 54. Zastanawiam sie jeszcze nad tymi 3 śrubami blokującymi, czy się same nie odkręcą, nie wiem czy stosuje sie na gwint jakiś klej czy nie ma potrzeby? Zauważyłem też, ze po zmianie kąta wtrysku zniknął błąd trakcji wyświetlany na desce rozdzielczej:). Wtedy błąd...
wielopunkt czy pojedynczy wtrysk?
A od kiedy "ssanie" ma wpływ na dawkę paliwa ? Masz rację, bo Diesel nie ma ssania, pisząc "ssanie" w cydzysłowiu miałem na myśli "dźwignie" zwiększenia dawki paliwa czy zmiany kąta wtrysku albo jedno i drugie, nie jestem pewien, która w wersji manualnej wyglądała tak samo jak ssanie w benzyniaku i w sumie do tego samego służyła. W późniejszych "unowocześnionych"...
wtrysk 1 założony nowy właśnie mam zamiar wymienic kostke , spawdzone czy jest taka możliwośc ze to komputer silnika ? czy przy zmianie wtrysku trzeba programowac numery wtryskow w komputerze ??
zmiana ciśnienia wtrysku zmiana dawki wtrysku zmiana kąta wtrysku
podajnik drutu spawarki wymiana wydech counter strike serwery
pralka samsung zawiesza pralka samsung zawiesza
Gaśnica do Audi A1 – najtańsza opcja, legalizacja, przegląd, Ogniochron, Gloria, montaż Przełączniki do okapu Amica OKB 39 S - Wymiana i Diagnostyka