Witam Biały-brązowy: +12V (dochodzi z Junction box przez bezpiecznik Ign) Zielono-czarny: wejście sygnałów z czujników: rozłożenia stopki, biegu jałowego, wciśnięcia dźwigni sprzęgła Czarny-czerwony: wejście sygnału naciśnięcia przycisku startera Szary: +12V przez wyłącznik zapłonu Pozdrawiam
Zmiana przewodów od impulsatora przyniosła pożądaną pracę modułu.
Wymieniasz całość cały kompletny silnik który ma już wszystko łącznie z gaźnikiem.
Czy dobrze rozumuję że zmieniając np. napięcie warystora można by zmienić moment wystąpienia iskry (czyli wyprzedzenie zapłonu) ? Niestety nie. Mój opis może być błędny. Sorry. Na 100% jest błędny dla Twojego przypadku. Ten układ zapłonowy jest typowy dla pilarek, kosiarek i innych małych i prostych silników nietrakcyjnych, choć i w pojazdach się trafiał....
Do silnika X9 250 powinieneś zastosować moduł zapłonu Magneti Marelli AC13I.
Było. W modułach samary też, ale nie wszystkich; węgierskie Bakony miały, te na scalaku. Moduł na tyrystorach i przetwornicy z oczywistych powodów nie miał limitera, tak samo jak moduł w pełni tranzystorowy; to jebut aluminiowe pudło z KT838 w stopniu mocy. W samarze naliczyłem 9 róznych modułów, takim szczególnym był Olson Dinol. Do samary nada się...
potrzebuje zmienić moduł kolumny kierowniczej na nowszy model zakupiłem używkę 5K0-953-569-BA ale jak sie pozniej zorientowałem moduł jest z passata b7 ,który nie ma stacyjki. Dokupiłem kolumnę z octavi ii ze stacyjka ,ale pytanie czy da się uruchomić moduł 5K0-953-569-BA by współpracował ze stacyjka i włączał zapłon stacyjka
Dobra problem rozwiązany, Mianowicie zmiana cewek na zwykły zapłon i moduł - wcześniej był bateryjny. jeszcze zmiana koła magnesowego z pegueot ludix ze względu na słabe ładowanie, praktycznie równe 0
Bez mikrokontrolera nie da rady. Tym bardziej że zmiana kąta wyprzedzenia zapłonu w funkcji obrotów to nie prosta, a krzywa. Wszystkie zwykłe zapłony mają stały kąt wyprzedzenia który ustawiony jest na magnecie. Jeśli chcesz schemat zapłonu to tu jest taki: https://www.spartamet.net/cdie/cdi_spart...
Do Rysio4001 Autorowi chodzi chyba o : Włączony zapłon 12v . Włączony zapłon swiatła mijania 11v Włączone kierunkowskazy 11v. Włączony zapłon swiatła mijania i kierunkowskazy 12v.
Obawa o zawieszenie procesora zawsze istnieje ale ludzie stosują takie rozwiązania z powodzeniem więc można przypuszczać że będzie to działać, co do programowania jeżeli część elektroniczna by była gotowa to z tym mógłbym udzielić wsparcia myślę że opierając się na gotowych rozwiązaniach da się coś wystrugać. Koszt takiego rozwiązania będzie zbliżony...
musisz sie podpiac pod vag'a i tam gmerasz:) - Podłącz VAGa i włącz zapłon - Wybierz guzik: Select Module - Kliknij na guzik - Instruments w module 17tym - Kliknij na moduł adaptacji - Kliknij na kanał 4 - Wybierz język angielski to podobno nr 2
nie pasuje do tego silnika. roznia sie delikatnie podzespoły. ;( a do zapłonu na platynkach potrzebny jest moduł? czy mozna go ominąć?
W elegancie nie było aaratu zapłonowego. Zastosowano tam zapłon z cc700 z czujnikiem na kole pasowym. Przyspieszacza odśrodkowego nie ma. Więc jakakolwiek zmiana wyprzedzenia nie wchodzi w grę. Moduł ma dwie zaprogramowane krzywe, które przełączają się po przekroczeniu pewnych obrotów. I do tego modułu przekonstruowano głowicę i wałek rozrządu.
Możesz zdefiniować "ogranicznik zapłonu", bo nie wiem, co masz na myśli? Podaj dokładny nr. sterownika. Z tego co wiem to w SIM21 jest 29f400 który można programować.
Co do drutuo oporowego ( tego do cewki) to nalezy go pominąc o ile rezystanaca cewki zapłonowej jest około 3 om Z resztą przekopałem swoje archiwum i znalazłem 2 rozwiązania elektronicznego zapł. Myślę że autor sie nie obrazi :) zapł.-kompletna dokumentacja PCB, Opis ww rozwiazania itd zapłon. - inne rozwiązanie( bardziej elektroniczne ze zmiana kąta...
Witam, przyłączam się do dyskusji Mam bazę ecus 373MB - cały folder DDT2000data ma 405MB - program nie wykrywa mi większości modułów. Widzę klimatyzację, zapłon. Poduszki i ABS wyświetlają problem bazy - brak informacji w bazie. Jest coś nowszego niż to czym dysponuję? Zmiana ścieżki dostępu nic nie zmienia Pozdrawiam
W skrócie (w wolnym tłumaczeniu): - Sprawdź czy zworka diagnostyczna jest założona. Umożliwia ona połączenie pomiędzy modułem immobilisera a ECU. Jest obna niezbędna do uruchomienia silnika. Jeżeli zworka nie jest założona dioda diagnostyczna LED transpondera będzie zawsze tak sama (brak połćzenia między modułem immobilisera a ECU) Programowanie systemu:...
Nie ma opcji wyłączenia tej funkcji. Nic tutaj nie da zmiana kodowania czy zmiana w adaptacjach. Jeżeli po 30 sekundach od otwarcia drzwi pilotem nie otworzysz drzwi pociągając za klamkę to moduł komfortu uzna to za przypadkowe naciśnięcie pilota przez co zamknie drzwi. Musisz otworzyć drzwi lub włączyć zapłon. Skoro zaniki uszkodzone to nic z tym nie...
Na podstawie tego opisu znajdziesz winowajcę: https://obrazki.elektroda.pl/9545812600_... Próbowałem wyłączyć alarm w vcds, poprzez zmiane kodowania, ale nie chce mi to przejść. Wejdź VCDS w moduł centralnego zamka. 1. Przekręć kluczyk w pozycję zapłon. 2. Program odczyta ID modułu centralnego zamka. 3. Zanotuj wartość w polu kodowania....
Witajcie serdecznie. Posiadam silnik z Hondy Dylan wraz z instalacją. No ale nie wiem czy jest ona kompletna ponieważ brak styków do podłączenia akumulatora oraz innych przewodów. Czy ktoś posiada schemat tej że instalacji? Lub samego modułu? Moduł jest zespolony ze sterownikiem też się zastanawiam czy był tam kiedyś wtrysk czy nie. Na chwilę obecną...
Przewód oporowy a cewka pod platynki czy pod moduł to zupełnie 3 różne tematy - tak dla uściślenia. Właśnie. Dlatego pytanie o poprawność doboru gratów jest w tym przypadku całkiem na miejscu. Ja bym w dzisiejszych czasach nawet się nie bawił w jakieś przerywacze, tylko założył zapłon CDI od motocykla i miał spokój. Koszt bym zamknął z 100 zł i zapomniał...
Problem jest w tym, że auto nie ma zapłonu, więc ODIS nie chcę puścić procedury A próbowałeś ręcznie podać napięcie na pin1 głowicy?
Blokada can wydaje mi się droga ok 2000zł coś naprawdę skutecznego co by uniemożliwilo kradzież poprzez długi czas jaki złodziej by musiał poświęcić aby dojść do uruchomienia samochodu schemat do wykonania przez elektryka Użyj starego typu immobilizera trzyobwodowego (nieważne jakiej firmy) Wykonaj trzy odcięcia dla obwodów: 1. Panel bezpieczników...
Witam. Posiadam motorower Romet Chart 210 Elektronik. Nie dawno z dnia na dzień moto stawało się coraz słabsze, w końcu tak osłabło, że ledwo na 2 biegu (posiada 3) da się jechać po prostej drodze. Wyeliminowałem zużycie mechaniczne cylindra i reszty wraz ze złą regulacją gaźnika, jego stanem itp. To jest ok. Przyszła więc kolej na zapłon - ustawiony...
Każdy układ zapłonowy ma moduł wyprzedzenia zapłonu (zmiana kąta zależnie od obrotów) , stosowane są ; mechaniczne, pneumatyczne i elektroniczne. Musisz zastosować taki sam jaki był w quadzie. Jeżeli był mechaniczny a ty zastosujesz elektroniczny to silnik nie będzie pracował poprawnie.
Gdzie ten czujnik szę znajduje na gazie można domontować moduł który wyprzedza zapłon tylko na gazie na bęzynie jest normalnie podobno ma leprzego kopa i mniej pali
W markowych sprzętach zapłon nie powinien pozwolić wytworzyć iskrę przy przeciwnym kierunku obrotów silnika (kolejność magnesów NS). W Husqvarnie stosuje się zapłon firmy SEM i w wielu przypadkach jest to zapłon ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu. Nie wiem jak jest dokładnie w tym modelu. Zły moduł zapłonowy mógłby diametralnie zmienić punkt i kąt...
Witam, to mój pierwszy wpis na forum. Czy ktoś zrobi mi schemat do przekaźnika: Jak dam plus to on zabiera masę, jak zabiorę plus to daje masę? Edytuje: Mam zapłon cdi w jawie 350, on dział inaczej niż oryginał, żeby zgasić nowy zapłon trzeba dać masę na moduł zapłonowy, a stacyjka włączona daje plus a wyłączona zabiera plus. Muszę kupić coś co po włączeniu...
Masz moduł nanoplex, tak? Więc on współpracuje TYLKO z dedykowanym sobie kołem impulsowym które posiada trzy, odpowiednio rozmieszczone wypustki, które informują moduł o położeniu wału, jego prędkości obrotowej. Znaczniki te są rozmieszczone pod ściśle określonym kątem. I ich brak lub zmiana położenia spowodują wadliwą pracę modułu. Jeszcze raz NIE...
jeżeli masz moduł z cewkami bez brzewodów zapłonowych montowanymi na silniku to nie ma tam regulacji zapłonu chyba ze zmiana mapy bitowej w kompie auta pozdrawiam
Popraw obrazek. Nie da się go powiększyć. Idea dobra. Powiedziałbym, że to nic nowego. W samochodach i droższych motocyklach mirkoprocesorowe sterowanie punktem zapłonu jest od kilku, kilkunastu lat. Aby cię trochę "ukierunkować" napiszę: 1. Zostawienie przerywacza mechanicznego jest nieporozumieniem. To jak podłączenie młotka do smartfona... Błędy...
Jak pisałem wcześniej cewka ma tylko dwa zaciski, więc wnioskuje z tego że moduł jest osobno. Czy cewka będzie pasowała od innego motoru bądź samochodu? Che najpierw spardzić cewkę. Trochę to dziwne że po włożeniu nowej świecy przez pare dni jest ok, nie wygląda to raczej na zapchany gaźnik bądź przestawiony zapłon. W aucie miałem identyczne objawy...
Witam. Ułamał mi się klucz w stacyjce i w żaden sposób nie można go wyciągnąć pozostaję zmiana stacyjki, Chciał bym kupić taki zestaw lecz nie wiem czy nie obejdzie się też bez zmiany modułu zapłonowego, https://allegro.pl/honda-cbr-600-rr-03-0...
Samo złe ustawienie zapłonu, rzecz możliwa, ale dla mnie wątpliwa. Mimo to spróbuj sprawdzić lampą stroboskopową. Pomimo paru latek jakie mają Mazdy takie jak Twoja, zwykłe krecenie aparatem dla znalezienia właściwego punku zapłonu - jak to robiono w Maluchach, Fiatach, czy Polonezach - to za mało. Japończycy mieli już wtedy mocno rozbudowaną elektronikę...
Ja mam moduł zapłonowy taki jak wstawił skany spirytusik84 z drobnymi zmianami i sprawuje się idealnie. Tranzystor dałem bu 921 nie pamiętam dokładnie wartości oporników i kondensator ale zapłon wyłącza mi po 2 sekundach.
Powiem szczerze że my to z Błażejem wszystko wiemy, i chyba wiemy troszkę więcej. Uwierz mi na na słowo mapa z silnika 4T japońskiego się nie sprawdzi w silniku jawy i w dodatku 2T. Zapoznaj się z mapami zapłonowymi silnika 2T a zrozumiesz w czym rzecz. Zmiana wyprzedzenia w funkcji obrotów jak najbardziej to krok na przód ale z głową. To mój zapłon...
Witam. Umieściłem to zapytanie tutaj ponieważ dotyczy tylko i wyłącznie schematu i układu. Zrobiłem układ wg poniższego schematu i nie działa :( Sprawdzałem układ woltomierzem podłaczonym między masę a wyjściem na cewkę. Gdy wyjście na przerywacz nie było zwarte do masy - woltomierz wskazywał 0,14V. Gdy zwierałem wyjście przerywacza do masy - woltomierz...
A jest wogóle możliwość naprawy tego cewko modułu? Problemem jest chyba sama cewka gdyż daje zbyt małe napięcie na świece. Nie ma możliwość założenia zapłonu z "normalnego" silnika gdyż magneto jak i stator mają większa średnice do tego inny rozstaw śrub mocowania i czytałem gdzieś że zapłon przy takiej przeróbce wychodzi w DMP i trzeba frezować magneto...
Przecież napisałem, że wueska ma zamontowany zapłon CDI No to w czym problem? Jak ustawiłeś punkt zapłonu? Napisałem przecież wyżej wyraźnie... iskra ma słabą energię, optycznie jest cienka. W innych współczesnych motorach iskra jest optycznie grubsza. Chcę to poprawić, np. przez zmianę modułu. Cewka jest już zamontowana bardziej wydajna od fabrycznej...
parat z golfa 2 1,6 gaźnik posiada w sobie czujnik hala czy platynki sterowane pod ciśnieniowo Aparat posiada czujnik halla, jest on zamontowany na ruchomej tarczy, którą przestawia siłownik podciśnieniowy (zmiana KWZ w zależności od obciążenia silnika - podciśnienia w kolektorze ssącym), dodatkowo jest w tym aparacie regulator odśrodkowy - ciężarki,...
Sprawa jest trochę bardziej skomplikowana, poniżej masz układ zapłonowy z przerywaczem i ustawianie magnesów o które pytales https://obrazki.elektroda.pl/4873600800_... Ponieważ cewka daje chwilowe napięcie proporcjonalne do szybkości zmiany pola magnetycznego, bieguny magnesów są ustawione jak na rysunku, (jest to narysowane w sposób...
Dzięki panowie za więcej uwag ;) Myślę że sprawa wyjaśniona na tyle na ile można bez testów, więc zamierzam to przetestować (bo mam taką cewkę na warsztacie więc wystarczy założyć). Natomiast pojawiły się kolejne pytania: Teraz chcę spóbować zmontować zapłon elektroniczny, który nadawałby się do założenia w każdym prl-owskim motorku na bazie tego (genialnego)...
A dlaczego chcesz coś "ulepszasz" i co chcesz tymi "ulepszeniami" osiągnąć? Jaki cel ci przyświeca? Nie wnikając w szczegóły proponuję zrobić układ bliski oryginału. Jedyna różnica to zmiana tranzystora BU921 - już nieprodukowany - na BU925. Jakiekolwiek inne zmiany nic nie dają przy oryginalnej (wysokorezystancyjnej - 4om) cewce zapłonowej. Natomiast...
Witam. Przeszczepiłem zapłon bezstykowy z cc700 do silnika bmw m52b20. Auto jeździ. W zapłonie z cc700 występuje moduł zapłonowy Nanoplex med w różnych wersjach ( 210,211,213) Wersja z najszybszym odcięciem zapłonu ma odcięcie przy 6500 obr/min. Chciałbym mieć odcinkę przy 5500obr/min. Prawdopodobnie mam dwie opcje; 1. Zaprogramować moduły Nanoplex...
W 2t zapłon najpierw przyśpieszamy do pewnej granicy a potem rzeczywiście mapa zapłonowa opada w funkcji obrotów. Ciężko znaleźć gotowy moduł z taką charakterystyką, więc lepiej zastosować stały punkt zapłonu i zastosować system bezstykowy. Nawet ta wydawałoby się prosta zmiana, czyli pozbycie się przerywacza znacznie poprawia pracę silnika. Proszę...
Witam ponownie jakie zmienianie instalacji na 12 v przewijasz tylko cewki z ładowania akku i to wszystko i co wymiana żarówek z 6 v na 12 to taki wielki problem??????:cry::cry::cry::cry::cry::c... człowieku zrobienie modułu zapłonowego nie jest takie proste, po pierwsze to co narysowałeś to może na pozór jest dobre ale w szczegółach tkwi problem...
Oryginalne powinny działać bez zarzutu. Ja robiłem podobne zmiany z zapłonem przerywaczowym, ale na innym samochodzie. Po zastosowaniu zapłonu tranzystorowego (wyzwalanego przerywaczem), zmieniałem świece, aby dobrać najlepsze z zestawu: Iskra, NGK, Brisk. Iskra i NGK wyposażone w klasyczne elektrody czyli centralną i boczną. Brisk - świeca czteroelektrodowa...
dobry jestes :) tez mam splanowana glowice i chce poprawic jego osiagi.czy zmiana kata wyprzedzenia zaplonu duzo da?
Taki temat: Fiat 900T - OHV 903cc 37PS - z roku 1979. Mikrobusik na bazie Fiata 6oo Multipla z lat 50 i 60. Z różnym powodów chcę się z nim pobawić i nieco go usprawnić mechanicznie. Mam prawie nowy silnik 899cc wydłubany z Seicento a.d. 2000 o przebiegu nieco ponad 15tys w stanie doskonałym. Silnik oryginalny w moim busiku ma swoje lata i przebieg....
Mierzenie napięcia - bez obciążenia, podłączony tylko miernik MAXCOM MX800, napęd od wiertarki o max obrotach 800. Sposób mierzenia - wg Twoich podpowiedzi ( z innych postów ), dioda ( 1N4007 ) w szereg a kondensator ceramiczny ( 10nF 400 V ) równolegle, na końcu miernik. Nawijanie drutu - w tym samym kierunku co w oryginale. Zmiana końców uzwojeń -...
Przy obrotach na starym statorze wyjście z cewek było 12.7v/12.5v/11.7v przy 4500 było 17v/17v/15.4v praktycznie poniżej 2,5tys nie było ładowania (napięcie 10-11v na stabilizatorze). Co jest dokuczliwe, bo mam tylko rozrusznik elektryczny do uruchomienia silnika. Tak więc moduł DC by mi nie przeszkadzał bo ogólnie mogę włączyć światła przy wyłączonym...
Skuter przyprowadzono po dwóch próbach naprawy. Odpala bez problemów. Była przeprowadzona przede mną wymiana modułu przełączników z prawej strony, czyli wyłącznik, zmiana świateł i uruchomienie (zapłon). Kostka 8 + kostka 2 przewody. Moduł podobno przyjechał z inaczej ułożonymi kolorami kabli we wtyku więc poprzednik pozamieniał kable zgodnie z kolorami...
Nie wiem dlaczego uważasz, że idę w inną stronę??? Po prostu staram się pomóc... Może daję zbyt dużo możliwości do wyboru... a ty nie określiłeś sie dokadnie. Nieważne. Jedziemy dalej. W każdym razie rozumujesz dobrze. Napisałem ci ze czwarty oscylogram jest prawie OK. Może nie będzie trzeba nic zmieniać. Pasowałoby tylko "wyostrzyć" impuls z impulsatora....
Mam u siebie w audi 100/200 cewkę z modułem zapłonowym nr 443905105A jak na zdjęciu. Okazuje się, że taka cewka nie jest łatwo dostępna. W związku z tym chciałbym zamienić taką cewkę na nowszą, ale zrodził się problem, który nie jest może aż tak skomplikowany dla niektórych. Problem jest taki, że starego typu cewka ma wtyk 2-pin, a nowy 3-pin. W sumie,...
Zgadzam sie z "przedmówcą", lepiej nie kombinować tylko dołożyć tranzystorowy moduł zapłonu. Skutecznie zwiększy energię iskry w całym zakresie obrotów (szczególnie na niskich) i polepsza sie rozruch w czasie mrozów. Układ nie jest skomplikowany i można zapomnieć o wypalaniu się styków przerywacza. Poza tym reszta pozostaje bez zmian np.: regulacja...
Będzie ciężko z KT. Ja mam ale na 200V. Pakuj więc BT151 ze zmianami z bramką. Przed wlutowaniem sprawdź kierunek w 671, bo były robione w obie strony :)
Cóż ja dopiero czekam na resztę części i będę próbował zrobić ten moduł, ale wg. mojego schematu, z mały zmianami, bo T2 będzie PNP, a nie jak na rysunku NPN, i nie będzie tego zabezpieczenia termicznego. spróbuj jak ja pisałem wstawić sobie diodę zenera między Bramkę MOSFETa i masę.
U mnie sterowanie ogrzewaczem wygląda chyba tak (bez akumulatora dodatkowego). Dodałem diody przełącznik 3-pozycyjny i piecyk hula kiedy ja chcę. Ale pompka gdzie pompka przekaźnik czasowy nią steruje czy moduł komfortu. Bez problemu jestem w stanie zrobić czasówkę ale po co dublować jak jest tylko gdzie. Jakoś skończyły mi się licencje poproszę o schemat...
Czytałem ze moduł od 4t nie będzie pracował poprawnie z silnikiem 2t. Mianowicie silnik odpala ale prędkość jaka osiągają skutery na 4t max 10km/h. Nie będę sam nawijał cewek tylko chce zastosować iskrownik i magneto z chińskiego skutera 4t a moduł z 2t i chodzi mi o to czy warto to kupować czy wyrzucę kasę w błoto i będę musiał kupić iskrownik z 2t....
Witam. :) Od kilkunastu dni mam problem z Simsonem S51. Silnik pracuje w miarę poprawnie tylko przy ustawieniu kąta wyprzedzenia zapłonu wynoszącym co najmniej 9,5mm przed GMP (górnym martwym punkcie tłoka) zamiast przepisowych 1,4mm (pojemność 70cc, zapłon platynkowy). W stopniach: zamiast 20 kąt musi być ustawiony na co najmniej 50 stopni. Wiem, że...
W zasadzie we współczesnych piłach nie ma możliwości zmiany momentu zapłonu. Moduł zapłonowy przymocowany jest w ustalonym miejscu w karterze. Koło magnesowe posiada klin ustalający pozycje na wale. Jego uszkodzenie (klina) mogłoby zmienić moment zapłonu. Śruby regulacyjne L i H wkręć do lekkiego oporu a następnie wykręć o 1, 5 obrotu (masz na nich...
Trzeba by przeanalizować jak tu jest zmieniany kąt wyprzedzenia zapłonu i czy ten kąt nie jest wykorzystywany przez sterownik do stabilizacji wolnych obrotów. Moduł zapłonowy z opla kadeta miał dwie funkcje zmiany kata zapłonu, wykonywał polecenia ze sterownika a w razie ich braku sam go zmieniał. Sterownik silnika od razu przejdzie w tryb awaryjny...
Naprawiając motorowery-przy problemach z uruchomieniem silnika często stwierdzałem że problem nie leży jedynie po stronie zapłonu. Trudno uruchomić dwusuw z uszkodzonymi simeringami na wale korbowym /zmiana składu mieszanki/- uszkodzonym pływakiem w gażniku. czy niewłaściwą świecą zapłonową. Trudna do identyfikacji jest też usterka polegająca na nieznacznym...
Da się regulować skokowo-po prostu mostkować styki przełącznika podciśnieniowego.To ten co dochodzi do niego wężyk z podstawy gaźnika.Jeżeli chodzi o regulację w zakresie liniowym to kiepsko to widzę,może układ opóźniający kluczowanie cewki-moduł pozostaje bez zmian
Zmiana kondensatora C1 powoduje tylko zmianę napięcia przetwornicy. Im mniejsza pojemność, tym wyższe napięcie. Minimalna zmiana wartości powoduje różnicę prawie o 100V. Odłączyłem bramkę tyrystora od układu. Podawanie napięcia poprzez rozładowany wstępnie kondensator rzędu 100nF wyzwala iskrę. Ponowne rozładowanie kondensatora i podanie przez niego...
Witam ponownie. Zakupiłem podgrzewacz wody jak w temacie. Czy zmiana z gazu ziemnego na propan wiąże się z wymianą dyszy? Jeśli tak to może ma ktoś namiary na dobrego gazownika w Lublinie lub okolicy. Pozdrawiam
Trzeba dorobić jakiś układ progowy (np. przerzutnik Schmidta) aby zmiana prądu płynącego przez przerywacz była stroma (duża zmiana w krótkim czasie). To jednak drobiazg w porównaniu z robotami mechanicznymi. Trzeba je wykonać solidnie aby nie było niespodzianek podczas jazdy. W przeciwnym razie staje się taka konstrukcja zagrożeniem życia!
Silnik składałem na ciepło a nie na gorąco, rozgrzewałem kartery farelką przy okazji ogrzewając sobie garaz w którym składałem silnik, na łączeniu karterów dałem minimalna ilość silikonu na wszelki wypadek, bez świecy wał chodzi luźno, chociaż po złożeniu odrazu mial sam z siebie mały opór, zapłon hmmm tutaj jest cewko moduł nie mam możliwość regulacji...
Witam Cóż dodać do wypowiedzi kolegi PREDAT ? Chyba tylko to, że zostawił wypowiedzi (a w szczególności ostatnią!) pod ocenę innych forumowiczów. Kto ma uszy niechaj słucha, a kto ma mózg i myśli, wnioski wyciągnie sam. Jednak moje "wybujałe ego" (:?:), posiadana wiedza oraz umiejętność logicznego myślenia nie pozwalają pozostawić bez odpowiedzi przedostatnią...
Witam wszystkich którzy mogą przyczynić się w jakikolwiek sposób do zlokalizownia usterki w moim samochodzie. Auto przestało działać rano gdy chciałem nim pojechać do pracy (złośliwość rzeczy matwych ;-) ). Ale przejdźmy do sedna sprawy, troche się w tym orientuję i ... pierwsze podejrzenia padły na cewkę wraz z modułem (w tym modelu zespolone, najczęściej...
TEN UKLAD zaplonowy firmy Obrem -Krakow jest fajny bo na PROCU i wgrywajac mapy ze zmiana kata wyp. mozesz wycisnac z kazdego silnika sporo wiecej inz na stabilnej charakterystyce .FIAT 126p z tym ukladem ma mape dosc sensowna wgrana...mozesz go zaadaptowac ...zmieniajac czujnik polozenia walu na transoptorowe rozwiazanie....(poszukaj calosci na szrocie...
Wg. mnie oba moduły są do silnika 2T. Ten pierwszy pozwala na pewną (z reguły niewystarczającą) zmianę wyprzedzenia zapłonu. Ty potrzebujesz typowy moduł do 4T z większym wyprzedzeniem.
Taki moduł do włożenia w koszulkę termokurczliwą był prezentowany w AVT. Tamten odcinał obciążenie od akumulatora, był zlutowany na pająka. Ty zmienisz zasadę działania by włączał obciążenie po przekroczeniu na linii zasilającej napięcia 13,7V. Chodzi o kit AVT772. Odsyłacz do dokumentacji [url=https://serwis.avt.pl/manuals/AVT77... Zmiana...
Witam, mam problem ze skuterem Bajaj Spirit 50, 2t. Zaczynając od początku, sytuacja wygląda tak, za po kilku latach leżenia, niewiadomo w jakich warunkach, poprzedni właściciel próbował go odpalać. Udało mu się go uruchomić, jednak skuter nie miał mocy, maksymalnie na ssaniu rozpędził się do 15km/h. Gdy ja go dostałem, zostałem poinformowany, że spaliła...
Spaliłes moduł zapłonu nigdy przy elektronicznym zapłonie nie sprawdza sie sikry zwierajac przewod wysokiego napiecia do masy . Pozostaje zmiana modułu i jazda .
Witam, posiadam Opla Astre 1,4 (C14NZ), 1992 rok z kopułką zapłonową. Uszkodzeniu w ostatnim czasie uległ silnik. Po oszacowaniu kosztów naprawy stwierdziłem iż bardziej opłacalna jest wymiana silnika. Drugim silnikiem miałby być silnik z Opla Astry 1,6i C16NZ 75Km 1994 r. z modułem zapłonowym. Napewno trzeba zmienić sterownik (ECU), a co z wiązką elektryczną?...
Jak w kadecie jest osprzęt Delco Remy ( a nie Boscha) to pewnie aparat a szczególnie cewka zbierająca impulsy. Brat ma takie cudo i miał podobne problemy. Jak Ci nie będzie chciał odpalić - zdejmij kopułkę i "poszarp" się za palec rodzielacza i delkikatnie poruszaj cewką (napewno ją rozpoznasz). Jak odpali ( u brata tak się działo) to znaczy że "aparat"....
zWitam drogich forumowiczów . Musze stwierdzic ze ten mopduł na irfie jest jednak awaryjny . Przez 2 lata chodizł be problemów a ostatnio jak sie chwile pojezdzi ok 10 minut to przy jezdzie na 4 w maluchu to przy predkosci juz około 60-70 zaczyna byc nierównomierna iska co obajawia sie cykaniem w silniku a szybciej gubieniem zapłonów cyzlio szropaniem...
https://obrazki.elektroda.pl/8584515200_... Przycisk „start-stop” w samochodzie. Modernizacja 5. Przedstawiam kolejną (5) modernizację urządzenia „Przycisk „start-stop” w samochodzie”. Tym razem też jest to całkowicie nowy schemat, uwzględnione są wszystkie poprzednie modernizacje, ale budowa nie...
Ok. To rób tak rozlacz przewody do modułu no. Os 1 sza ( w tym momencie sygnał nie dochodzi do komputera z zacisku i modułu abs) kasujesz błąd, kluczyk Na pozycje zero odlaczenie bakterii hebelkiem - 10 sekund, zalanczasz zapłon możliwe ze nawet nie zerwie połączenia z komputerem Ale nie obiecuję i wczytujesz zakładke z hamulcami (kasujesz bledy oczywiscie...
Witam. Mam podobny problem w Peugeot Partner 1.4 benzyna 2005r. Bardzo niestabilne wolne obroty, zdarza się szarpanie w czasie jazdy. Wyświetla check engine, odczytany przez elektryka jako błąd sondy lambda. Po skasowaniu pojawił się na nowo; wymiana sondy i modułu zapłonu - bez zmian. Proszę Sz. P. forum o sugestie na temat możliwych przyczyn usterki....
W obu przypadkach 2 żółte kable na kostce 4 pionowej są od cewki ładowania. Obojętnie który żółty do którego żółtego podepniesz będzie dobrze. Biało niebieski jest od czujnika położenia wału korbowego (inaczej impulsator) i musi być koniecznie połączony z biało niebieskim. Zielony kabel jest to masa i ma być połaczony z zielonym jest to kabel który...
Dioda LED w szeregu z opornikiem 470 oHm podpiąć do plusa a drugi do pinu nr3 na zmianę z nr.4 cewkomodułu. W ten sposób sprawdzisz sterowanie modułem.
Kupiłeś z modułem zapłonu i gaźnikiem?
Miał do czynienia ,ale bez porządnej diagnostyki zbyt dużo trzeba wydać na próby. przeływomierz ,EGR,czujnik temp.(na pompie wody),pompa paliwa.....itd Dodano po 14 Tutaj masz kompletną listę danych: T001 Wyświetlacz testera Napięcie akumulatora Zapłon ZAŁ Silnik WYŁ Wszystkie odbiorniki wyłączone 11,0 ... 13,5 V Rozruch silnika powyżej 8,0 V Silnik...
Uszanowanko. Może od początku, żeby wszystko było jasne i klarowne. Zakupiłem Quada SMC Titan 300 z silnikiem 2 cylindry 4T 270ccm. Wadą był niby uszkodzony akumulator, jak się finalnie okazało, wina leży gdzieś indziej. Zdemontowany stator, 11 cewek 3 Fazy, w tym zasilanie do CDI AC. Między fazami było po 7V, regulator wyrzucał 14V, ale jak dostawał...
Dzisiaj auto poszło na testy, dostarczyłem na pomiary pożyczone od kolegów cewki z modułami i wiem, że do 18.00 nie było żadnej poprawy po zmianach. Wcześniej standardowo 2 godziny komputer męczył wszystkie czujniki sprawdzając ich parametry bez zapłonu, z zapłonem na wolnych i na wysokich obrotach - pracują super ale całośc nie ;-(. Do jutra mają wymienic...
Ja jednak sprawdził bym dokładnie układ zapłonowy. W 1990 raczej nie stosowali procesorów w modułach zapłonowych, więc zmiana wyprzedzenia jest realizowana elektronicznie. Opisz ten układ a najlepiej daj schemat. Sprawdź też iskry na wszystkich cylindrach pod kątem max długości generowanego wyładowania iskrowego. Brzmi naukowo, a robi się to banalnie...
Silnik na obrotach biegu jałowego pracuje stabilnie.Zaczyna dusić się po nawet niewielkim dodaniu gazu. badania diagnostyczne wykryły usterkę czujnika obrotów wału korbowego na którą miały sie składać; 1 uszkodzony czujnik 2 uszkodzone połączenie elektryczne 3 uszkodzony kosz/odpowiednik koła zębatego/bo to przekładnia automatyczna Wymieniono dwukrotnie...
Cześć. To już jakiś trop, dziękuję. Mam jeszcze pytanie. Otóż po wpisaniu u góry pierwszej cyfry 4(przyjmując że to ilość cylindrów) następną mogę ustawić tylko 1lub5 nie bardzo kumam o co biega z tą zależnością.☹ Obrotomierz nie działa, tego mogę się ewentualnie domyśleć ponieważ z modułu zapłonowego idzie sygnał o wartości 5V. W instrukcji napisane...
Witam mam podobny problem. U mnie również na desce wyświetla się tylko pozioma kreska zamiast N lub cyfry biegu. Czasami miga również AUTO i GWIAZDKA. Ze stacyjki samochód nie zapala. Jednak zwierając na krótko rozrusznik odpala bez problemu. Brak jednak sterowania skrzynią biegów. Co może być tego najbardziej prawdopodobną przyczyną? Dodam że w momencie...
Ten moduł jest do instalacji, która jest w aucie, ja takowej nie mam. Mam jedynie podgrzewanie i regulację lusterka. Niedawno kupiłem sobie lusterka z opcją składania firmy Abakus, żeby nie kombinować, chciałem wszystko zamontować w drzwi i dać po jednym module, który by tylko przy zamykaniu zamykał je i przy otwarciu/włączeniu zapłonu otwierał. Najlepiej...
Do wymiany centralka chyba że chcesz eksperymentować i wymienisz "moduł radiowy" we wnętrzu. Mogła się uszkodzić z powodu , że jakiś element traci swoje parametry wraz ze zmianami temperatury. Chyba że ktoś "podłożył" Ci do auta jammer, który zakłóca pasmo ...
Rzadko, ale istnieje możliwość uszkodzenia modułu polegające na przesunięciu punktu powstawania iskry. A ja z mojej wiedzy i doświadczenia popieram twierdzenie Rycho T . W układach z elektronicznym/mikroprocesorowym określaniem punktu zapłonu punkty odniesienia są stałe i z reguły ich się nie zmienia/reguluje. Zapłon i tak jest w innym punkcie wyliczonym...
Witaj Nie napisałeś dokładniej co to za motocykl. Czy stara MZ 250 ES, TS, czy ETZ. Główna różnica - napięcie zasilania, oraz możliwość zainstalowania modułu nadajnika hallotronowego. Temat przerabiałem temat dosyć wnikliwie. Jeździłem ETZ 250 przez ponad 10 lat (wciąż ją mam, ale do sprzedania - teraz mam Hondę :)) Opracowałem nawet mikroprocesorowy...
Jest tam jakiś moduł przy silniczku wymieniłem wczoraj moduł komfortu szyba lewa zaczęła działać ale prawa bez zmian może jak zamienię moduły przy silniczku ze lewej na prawa stronę to może zobaczę czy po ponownym włączeniu zapłonu szyba zacznie działać czy nie
http://obrazki.elektroda.net/41_12262583... Przycisk „start-stop” w samochodzie (modernizacja 2). Przedstawiam kolejną modernizację urządzenia „Przycisk start-stop w samochodzie”. Zasada działania tego układu jest taka sama, jak układu opisanego wcześniej tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic58... chociaż...
Wymieniłem zapłon na drugi i iskra jest tak samo słaba. Z cewkami też testowałem i bez zmian czy może być to wina modułu??
Tylko usprawnienie mechaniczne coś da...a dwusuwy są bardzo wdzięcznym obiektem przeróbek. W ETZ150, silniku wywodzącym się z DKW RT125, dobre efekty daje "podkowa"-wypełniacz przestrzeni korbowej+ew. zaślepienie korkiem otworów wyważających. Tylko ta modyfikacja poprawia w odczuwalny sposób osiągi. Jeśli masz pojęcie o rasowaniu zweitaktów (ale sądząc...
zmiana zapłon zmiana zapłon zmiana zapłon zmiana zapłon elektroniczny
kamera reset schemat rozrząd toyota sharan schemat wiązka
uniden ubc125xlt blaupunkt paris rcr41
Pilot Nice Smilo a kompatybilność z Nice Robus Audi A4 B8 2.0 TDI 2013 - Częsta regeneracja DPF