Zdemontuj kopułkę, wrzuć np. 3 bieg. Popatrz na palec rozdzielacza i pociągnij autko do przodu - zobaczysz, w którą stronę kręci się palec. Jeżeli będziesz kręcić kopułką zgodnie z ruchem palca to opóźnisz zapłon. Jeżeli w przeciwnym kierunku to oczywiście zapłon będzie wcześniejszy /kąt wyprzedzania zapłonu przed OT ulegnie zwiększeniu/. Do prawidłowego...
Witam Biały-brązowy: +12V (dochodzi z Junction box przez bezpiecznik Ign) Zielono-czarny: wejście sygnałów z czujników: rozłożenia stopki, biegu jałowego, wciśnięcia dźwigni sprzęgła Czarny-czerwony: wejście sygnału naciśnięcia przycisku startera Szary: +12V przez wyłącznik zapłonu Pozdrawiam
Dzień dobry, jak w tytule posiadam gokarta z silnikiem WSK 125, zapłon na platynkach zasilany z akumulatora z lekkim kołem zamachowym, czy jest możliwość zastąpienia platynek tak, żeby zapłon był elektroniczny, ale lekki nie wymagający ciężkiego koła zamachowego, tak jak we wszystkich zapłonach cdi? Nie potrzebuję mieć świateł itp, a tylko iskrę stabilną...
Należy wcisnąć przycisk na liczniku (jest tylko jeden) przy włączonym zapłonie,wyłączyć zapłon nadal trzymając wciśnięty przycisk aż do zmiany mil na km..
Bez mikrokontrolera nie da rady. Tym bardziej że zmiana kąta wyprzedzenia zapłonu w funkcji obrotów to nie prosta, a krzywa. Wszystkie zwykłe zapłony mają stały kąt wyprzedzenia który ustawiony jest na magnecie. Jeśli chcesz schemat zapłonu to tu jest taki: https://www.spartamet.net/cdie/cdi_spart...
Hej. Zbliża się sezon Trzeba ogarnąć sprzęt. W zimę dojeżdżałem motocyklem do autobusu i pewnego razu gdy wracałem przestawił się zapłon z powodu lekkiego przekręcenia się czopu wału:/ który i tak kwalifikował się do wymiany "ale do domu dojechałem" :P. Więc gdy będę kupował wał dokupię resztę części do zapłonu CDI i mam pytanie czy stator z 4t ma taki...
Dokładnie tak jak kolega pisze, każda zmiana przerwy na stykach powoduje zmianę punktu zapłonu. A jak sprawdzasz punkt zapłonu, jakiego sposobu używasz, bo są różne. Gaźnika nie ruszaj jak było dobrze, podpowiem tylko, że ja do takich testów używam wiertarki i klucza nasadowego jako rozrusznika, nasadka na magneto i kręcę, szkoda się wysilać i kopać...
Obawa o zawieszenie procesora zawsze istnieje ale ludzie stosują takie rozwiązania z powodzeniem więc można przypuszczać że będzie to działać, co do programowania jeżeli część elektroniczna by była gotowa to z tym mógłbym udzielić wsparcia myślę że opierając się na gotowych rozwiązaniach da się coś wystrugać. Koszt takiego rozwiązania będzie zbliżony...
W załączniku schematy dla AGZ gdzie jest jedna cewka oraz dla AQN gdzie jest 5 cewek. Pytanie czy zmieszczą się tam cewki?
Witam. Przeszczepiłem zapłon bezstykowy z cc700 do silnika bmw m52b20. Auto jeździ. W zapłonie z cc700 występuje moduł zapłonowy Nanoplex med w różnych wersjach ( 210,211,213) Wersja z najszybszym odcięciem zapłonu ma odcięcie przy 6500 obr/min. Chciałbym mieć odcinkę przy 5500obr/min. Prawdopodobnie mam dwie opcje; 1. Zaprogramować moduły Nanoplex...
Witam. Nie możesz ustawić stałego "czasu wyzwolenia iskry" bo punkt zapłonu będzie Ci się przesówał wraz ze zmianą obrotów.
ZMIANA CZĘSTOTLIWOŚCI 1.Wyłączyć zapłon. 2.Wcisnąć przycisk zerowania licznika dziennego i przytrzymać go w tej pozycji. 3.Włączyć zapłon ( Na wyświetlaczu przez ok 10 sek. miga ilość kilometrów do następnego przeglądu) 4.Zwolnić przycisk (wyświetlona zostaje częstotliwość konserwacji) (Każde krótkie wciśnięcie przycisku "zerowania" pozwala zmienić...
Do silnika X9 250 powinieneś zastosować moduł zapłonu Magneti Marelli AC13I.
Zmiana przewodów od impulsatora przyniosła pożądaną pracę modułu.
O ile pamiętam to tam są dwa ogniwa D wystarczające na zdrowo ponad rok normalnego użytkowania. Przy cenie ok 5-7 PLN za ogniwo nie wydaje mi się owa przeróbka za uzasadnioną ekonomicznie. Praca zasilacza na biegu jałowym może nabić podobną, jak nie większą kwotę na liczniku. Inną sprawą jest kwestia prawna, gdyż piecyk został homologowany do pracy...
Witam, kupiłem Honde xl 125, lecz okazał sie zatarty i kupiłem inny silnik, też od tego modelu, lecz okazało się że różni się zapłonem ;/ . Stary silnik przy głowicy posiadał impulsator a nowy ma w tym miejscu platynki. Z platynek wychodzi jeden kabel a z impulsatora w starym silniku dwa. W starym silniku z cewek wychodzi 5 kabli a w nowym tylko 4....
Wymieniasz całość cały kompletny silnik który ma już wszystko łącznie z gaźnikiem.
masz prawdopodobnie zepsuty odsodkowe przyspieszenie zapłonu przy rozruchu silnika ale moze byc to równiez wałek( zapłon) zmiana połozenia wzgledem przerywacza impulsowego(iskry) Bez przyządów bedzie ci ciezko to ustalic.
Czy dobrze rozumuję że zmieniając np. napięcie warystora można by zmienić moment wystąpienia iskry (czyli wyprzedzenie zapłonu) ? Niestety nie. Mój opis może być błędny. Sorry. Na 100% jest błędny dla Twojego przypadku. Ten układ zapłonowy jest typowy dla pilarek, kosiarek i innych małych i prostych silników nietrakcyjnych, choć i w pojazdach się trafiał....
Do Rysio4001 Autorowi chodzi chyba o : Włączony zapłon 12v . Włączony zapłon swiatła mijania 11v Włączone kierunkowskazy 11v. Włączony zapłon swiatła mijania i kierunkowskazy 12v.
Nie pasuje. Samara miała wyzwalanie hallem, nie czujnikiem indukcyjnym. W dodatku nanoplex wprowadza krzywą wyprzedzenia KWZ, która w samarce realizowana jest aparatem odśrodkowym. Będzie za to pasował cewkomoduł z każdego VW, pod drobnej przeróbce. No i odcięcie - w 126p był jeden impuls na obrót wału, tu będziesz miał 2 - czyli odcinka przy 3,5tys.
Mam przestawiony zapłon w passacie 1.8 93r. silnik ABS (na 8 stopni). Dotychczas zapłon był ustawiony na 13 stopni. Mam instalację LOVATO z kompem Autronic AL-700. Czy muszę komputerowo wyregulować, czy wystarczy śrubą na parowniku (tą od obrotów)???? W tej chwili mam zbyt dużą dawkę gazu i silnik gaśnie w momencie dodawania gazu. Po przykręceniu śruby...
Dobra problem rozwiązany, Mianowicie zmiana cewek na zwykły zapłon i moduł - wcześniej był bateryjny. jeszcze zmiana koła magnesowego z pegueot ludix ze względu na słabe ładowanie, praktycznie równe 0
Fabrycznie nie ma żadnej diody przy przełączniku świateł. Więc oprócz immo, może masz problem z alarmem? Bo spotkałem się z zielonymi diodami od instalacji haku, ale czerwona świadczy o alarmie. Alarm wariuje i masz odcięty zapłon. Diody od immo są przy klawiaturze.
a z lewej w sumie nic nie mogę zrobić, nie kręci się ani nic, wciskam, też nic, próbowałem nawet przytrzymywać. No to chyba jest uszkodzony. Raczej powinno to wyglądać tak: przekręcasz lewy w lewo, jak kliknie przytrzymujesz i powinien zmieniać godziny. Natomiast jak się przekręci w prawo to powinien zmieniać minuty. Nie kojarzę tylko czy zapłon musi...
Witam. Chciałem zmodyfikować mapę silnika w moim samochodzie, a dokładniej zaprogramować ogranicznik zapłonu. Mam jednak mały problem, bo nikt nie robił tego z tym sterownikiem, tylko instalował zewnętrzny moduł. Czy możliwe jest to, że tej opcji nie da się zmodyfikować? Jest to sterownik firmy siemens SIM21. Bardzo proszę o pomoc.
Dla zwiększenia energii iskry wystarczy dołożyć do przerywacza układ tranzystorowy (schemat jest na elektrodzie), sam tak zrobiłem i chodzi fajnie.
Dzięki chłopaki ale ze mnie baran w pozycję jeden a nie w pozycję zapłon. Chodzi !!!
Zmiana parametrów przełącznika.Modyfikację progu przełącznika można zawsze wykonać postępując w następujący sposób: Włączyć zapłon bez uruchamiania silnika i odczekać 5 sekund. Wyłączyć zapłon. Włączyć zapłon i uruchomić silnik przytrzymując przełącznik. Czerwona dioda pulsuje kolorem czerwonym. Uwolnić przełącznik i podnieść obroty silnika do żądanego...
Rozrząd ustawiony i zapłon również ale muszę coś sprawdzić skoro nie ma tej mocy co przed zmianą głowicy a jeszcze raz sprawdzić zapłon nie zaszkodzi. Tak jak kiedyś robiłem to vagiem sprawdzałem ustawienie zapłonu...
Witam niestety ale zmiana cewek i świec nic nie daje stałe wypada zapłon na 2 cylindrze
Różnią się wysokością i odległością od koła? Czy tylko rozstawem otworów? Jeśli to drugie, to rozpiłuj otwory i zamontuj ten drugi impulsator. Tylko szukaj takiego dwuprzewodowego, albo chociaż takiego, z którego można ten przewód wyprowadzić (niektóre mają wyprowadzony krótki przewód i zamocowany do podstawy). Bo zmiana podłączenia impulsatora ma znaczenie....
Ale 40° przy twoim układzie magnetycznym Układ może działać o jeden obrót "wstecz" czyli wyprzedzenie z obrotu nr1 daje iskrę przy obrocie nr2. Czyli jakby mamy wyprzedzenie 10° BTDC to uklad tak naprawdę "czeka" 350° i dopiero daje iskrę. Trochę to pokrętnie wytłumaczyłem. Z jakiegoś powodu czujnik źle działa z tym obwodem wejściowym, trzeba podłączyć...
Przewód oporowy a cewka pod platynki czy pod moduł to zupełnie 3 różne tematy - tak dla uściślenia. Właśnie. Dlatego pytanie o poprawność doboru gratów jest w tym przypadku całkiem na miejscu. Ja bym w dzisiejszych czasach nawet się nie bawił w jakieś przerywacze, tylko założył zapłon CDI od motocykla i miał spokój. Koszt bym zamknął z 100 zł i zapomniał...
Ile masz przejechany, który to rocznik i jak kopci - na niebiesko czy na czarno? To są istotne sprawy! Branie oleju nie musi być związane z klepaniem zaworów. Powodem może być np. zmiana punktu zapłonu podczas pracy. Na początek sprawdź czujnik położenia wału korbowego
Co do drutuo oporowego ( tego do cewki) to nalezy go pominąc o ile rezystanaca cewki zapłonowej jest około 3 om Z resztą przekopałem swoje archiwum i znalazłem 2 rozwiązania elektronicznego zapł. Myślę że autor sie nie obrazi :) zapł.-kompletna dokumentacja PCB, Opis ww rozwiazania itd zapłon. - inne rozwiązanie( bardziej elektroniczne ze zmiana kąta...
Czyli dopiero odcięcie napięcia doprowadzanego do transformatora może na dobrą sprawę wyłączyć prostownik? Nie, napięcie ma częstotliwość 50Hz, tyrystor wyłącza się podczas przechodzenia napięcia przez 0 (okolice 0V) Prąd reguluje się poprzez zmianę kąta zapłonu tyrystora.
Witam Po sprowadzeniu samochodu pierwsze co bym ci radził zrobić to wymienić filtry olej paski (przedewszystkim sprawdzić i wymienić rozrząd) a później zająć się ewentualnymi niedociągnięciami czyli może być głupstwo np. zmiana paliwa czyli zapłon. to narazie na tyle POZDRAWIAM
do kolegi banan- co by dała zmiana cewek. zarówno w zapłonie elektronicznym, cdi, platynkowym są takie same cewki, w pełni zamienne ze sobą- sprawdziłem. zapłony elektroniczne mają tylko czasem mniejsze cewki, ponieważ elektronik daje większy prąd, więc nie trzeba dużej, droższej, cięższej cewki 2 sprawa- w naszej polskiej terminologii (i nie tylko)...
Hanway stm50, to samo co rieju mrt. Przeróbki tak jak pisałem zmiana zapłonu.
musisz sie podpiac pod vag'a i tam gmerasz:) - Podłącz VAGa i włącz zapłon - Wybierz guzik: Select Module - Kliknij na guzik - Instruments w module 17tym - Kliknij na moduł adaptacji - Kliknij na kanał 4 - Wybierz język angielski to podobno nr 2
Ten motor ma zapłon przyśpieszany w dwóch krokach,a moduł jest ten sam co do GN 125,Marouder itp. Dzisiejsze CDI mają trzy punkty zmiany zapłonu. Proponuję zakupić pierwszy lepszy na 12DC (istotne). https://allegro.pl/listing?str...a%C5%82... https://allegro.pl/oferta/modu...9c6e616... https://allegro.pl/oferta/modu...24ef086...
Włączając światła zwiększasz obciążenie alternatora, a tym samym obciążenie silnika, przed co komputer silnika zwiększa lekko obroty aby nie dopuścić do zgaśnięcia. Jeśli zainstalujesz ledowe światła dzienne, to zmiana obciążenia alternatora będzie niezauważalna dla silnika i nie powinien zwiększać obrotów. Światła dzienne podepnij pod terminal 15 stacyjki(zapłon)....
Zmiana przewodów zasilających wirnik ,nie ma znaczenia.
potrzebuje zmienić moduł kolumny kierowniczej na nowszy model zakupiłem używkę 5K0-953-569-BA ale jak sie pozniej zorientowałem moduł jest z passata b7 ,który nie ma stacyjki. Dokupiłem kolumnę z octavi ii ze stacyjka ,ale pytanie czy da się uruchomić moduł 5K0-953-569-BA by współpracował ze stacyjka i włączał zapłon stacyjka
Strumień świadomości Fajnie robi ten silnik ale męczę się z nim już 3miesiace i nie wiem co mu dolega. Jedziesz jedziesz ciągle się dusi przekręcasz zapłon i na chwilę dostaje moc jaką powinien mieć zmiana na wyższy bieg i znowu się dławi. Przekręcam zapłon i ciągnie przez 10sekund i znowu się dławi
Witajcie :) Mój Peugeot 105 palił 0.7/100km i 55km/h a teraz po zmianie zapłonu jest słabszy i mniejszą prędkość uzyskuję o 10km/h Ile mi teraz pali nie wiem bo nie sprawdzałem? Chyba dam sobie z nim spokój bo ustawienie zapłonu jest nie takie łatwe, kołem magneto. Pozdrawiam :)
Zmiana ustawienia zapłonu nie jest konieczna (chociaż możesz lekko przyśpieszyć go). Jak piszesz - masz instalację z kompem to powinno to być tylko kwestią właściwego wyregulowania go. Zasadniczą kwestią w instalacjach LPG strowanych z kompa jest sprawność sondy lambda - mam nadzieję, że przy montażu instalacji sprawdzili ją.
jeżeli masz moduł z cewkami bez brzewodów zapłonowych montowanymi na silniku to nie ma tam regulacji zapłonu chyba ze zmiana mapy bitowej w kompie auta pozdrawiam
Ruch wskazówki obrotomierza - bardzo regularny co może wykluczyć wypadanie zapłonu - byłoby bardziej losowo. Zmiana odgłosu pracy silnika (dziwny jakiś klekot słychać) pewnie związana z dostosowaniem się silnika do zmienionych warunków pracy - tylko których, albo wymuszona przez ecu - na jakiejś podstawie. Może ta regularna zmiana da się wychwycić obserwując...
W elegancie nie było aaratu zapłonowego. Zastosowano tam zapłon z cc700 z czujnikiem na kole pasowym. Przyspieszacza odśrodkowego nie ma. Więc jakakolwiek zmiana wyprzedzenia nie wchodzi w grę. Moduł ma dwie zaprogramowane krzywe, które przełączają się po przekroczeniu pewnych obrotów. I do tego modułu przekonstruowano głowicę i wałek rozrządu.
nie. to nie bedzie zadna mechaniczna usterka. potrafi odpalac 7 razy z rzedu w ciagu sekundy a nastepnie mimo iskry nie podaje na palnik zapalajacy paliwa. niekiedy przez kilka sekund a niekiedy w ogole nie odpali, . dopiero zamkniecie kurka i ponowne otworzenie powoduje otwarcie gazu na palnik i zapłon. zmiana baterii rozwiazala problem na 2 tygodnie....
Niestety zmiana składu mieszanki w moim przypadku nie działa
2mm to spora zmiana. Należałoby sporządzić nową mapę zapłonu, szczególnie dla wyższych obrotów i przenieść to jakoś do sprężynek w przyspieszaczu. Zmiana kąta w tym przypadku raczej nie w tą stronę.
Cytat z przytoczonej przez ciebie instrukcji:"Za pomocą multimetru (woltomierza) sprawdzić napięcie (około 11...12 V) przy włączonym zapłonie na stykach „A" - „D" i „B" - „C". Powinna nastąpić zmiana biegunowości na stykach zasilania każdego z uzwojeń przy każdorazowym włączaniu i wyłączaniu zapłonu." Nie obrażając cię chyba...
Siema,miałem to samo. To czujnik położenia wału. Wymieniłem cały zapłon i po problemie
Przerywacz w tym zapłonie działa na zasadzie młota i kowadła. Biorąc pod uwagę jego wielkość w Romecie bardziej adekwatne jest określenie "młoteczek i kowadełko". Kowadełko jest zamocowane na wsporniku i przytwierdzone na docisk do iskrownika śrubą (im większy docisk na śrubie, tym większa siła tarcia przeciwdziałająca jego przemieszczaniu). Młoteczek...
witam w tym roku zrobiłem remont silnika wymienione zostały uszczelniacze łożyska cylinder po szlifie i nowy tłok , kondensator i przerywacz.Nadal jednak nie mogę się dogadać z moją mfką mianowicie drastycznie zużywa swiece zapłonowe jak przed remontem tak i po dwie trzy godzinki pracy i świeca do wyrzucenia zapłonu już bardziej się nie da przyspieszyć...
Co chciałem osiagnac narazie zrobiłem paręnaście toyot i lexusów po gazie a system gazowy jaki jest zainstalowany to jest mało wazny chodzi o to ze siadaj głowice sa za miekkie gniazda . toyota przez 1 rok wprowadziła tzw. fabryczny gaz ale po 1 roku wycofali sie mimo tego ze były w yarisach głowice zmieniane to i tak po ok 150 tys km były do robienia...
Tester, licznik wypadania zapłonu, zmiana cewek miejscami, licznik i będziesz wiedział czy to cewka czy inna przyczyna.
po pierwsze sprawidzić ile radio bierze prądu gdy dany jest plus tylko na samą pamięć. (oryg. +30 radia, mem.) Gdy jest duża zmiana to podłączyć radio pod zapłon i tak je sterować. Nie ma innej opcji.
U mnie sterowanie ogrzewaczem wygląda chyba tak (bez akumulatora dodatkowego). Dodałem diody przełącznik 3-pozycyjny i piecyk hula kiedy ja chcę. Ale pompka gdzie pompka przekaźnik czasowy nią steruje czy moduł komfortu. Bez problemu jestem w stanie zrobić czasówkę ale po co dublować jak jest tylko gdzie. Jakoś skończyły mi się licencje poproszę o schemat...
Trzeba by przeanalizować jak tu jest zmieniany kąt wyprzedzenia zapłonu i czy ten kąt nie jest wykorzystywany przez sterownik do stabilizacji wolnych obrotów. Moduł zapłonowy z opla kadeta miał dwie funkcje zmiany kata zapłonu, wykonywał polecenia ze sterownika a w razie ich braku sam go zmieniał. Sterownik silnika od razu przejdzie w tryb awaryjny...
Zmiana biegunowości odpada bo nic nie grzebałem przy zasilaniu. Uziemienie też powinno zostać po staremu. To musi być coś innego.
tak bedzie.
Może brakuje stałego zasilania. Spawdź bezpieczniki.
Witam. Układ zamieszczony pod spodem mam z elektrody. Moje pytanie: Co należy zmienić aby układ można było zasilac 6V i aby działał poprawnie?. Jest to stroboskop diodowy do ustawiania zapłonu
Witam. Posiadam motorower Romet Chart 210 Elektronik. Nie dawno z dnia na dzień moto stawało się coraz słabsze, w końcu tak osłabło, że ledwo na 2 biegu (posiada 3) da się jechać po prostej drodze. Wyeliminowałem zużycie mechaniczne cylindra i reszty wraz ze złą regulacją gaźnika, jego stanem itp. To jest ok. Przyszła więc kolej na zapłon - ustawiony...
Dużo aut ma takie cewki np Kia/Hyunday,Fordy, Mazdy,wiele amerykańskich V6 i kupa motocykli. Niby drobna zmiana,ale eliminuje przewody zapłonowe i dodatkowo nie skazuje nas na wymianę jakiejś całej zespolonej cewki.Diagnozy też są o niebo łatwiejsze. 30 lat temu w swoim maluchu do wyścigów włożyłem dwie motocyklowe cewki łączone właśnie tak,bo nie mogłem...
Drogi CameR, mam nadzieję, że możesz mi pomóc. Kupiłem starego Mercedesa, który ma zamontowany alarm MAT1800. Mam instrukcję obsługi, ale nie mogę go dezaktywować. Za każdym razem, gdy uruchamiam zapłon, włącza się syrena, a migacz świeci. Niezależnie od tego, czy naciskam ukryty przycisk, czy 18 razy włączam zapłon, alarm się nie wyłącza. Mam nadzieję,...
Panowie, diagnoza....trup... jeszcze półżywy ale trup. Zmiana zapłonu pomogła ale to skarbonka do której weszłoby zdaje się tysiąc i więcej... na świecach białawy nalot, nie wiem czy przegrzewa ale chłodnica jest u końca swych dni... śpi w garażu więc muszę go jeszcze z pola odpalić żeby faktycznie potwierdzić aczkolwiek po zmianie kabli, kopułki, palca...
DZIEŃ DOBRY tak jak napisał domex32 jedyna korekta to zmiana przy innej liczbie oktanowej paliwa.jesli masz problem należy odczytać kody błędów i dopiero wtedy spróbować zdiagnozować usterkę.http://www.corsa-a.pl/forum/view... pod wymienionym adresem dowiesz co i jak
Nie rozumiem nad czym te dylematy, jak się dobierać do sterownika żeby go odkręcić i wypiąć to już połowa roboty żeby całą wiązkę wyjąć. Niedawno gaz montowałem w C16NZ to całą wiązkę nawet wyjmowałem żeby sobie w niej puścić elektrykę od gazu. Zaopatrz się tylko w silikon w sprayu żeby pryskać na przewody i gumy jak będziesz przetykać przez jakieś...
Sprawdziałem i tak jak napisał kolega powyżej, była zmiana rodzaju sterowania wtrysku i może być bez "bańki".
Ja te sprawdzania błędów robiłem przy wyłączonym czujniku wałka korbowego. Jest nowy i bez zmian...
Jak pisałem wcześniej cewka ma tylko dwa zaciski, więc wnioskuje z tego że moduł jest osobno. Czy cewka będzie pasowała od innego motoru bądź samochodu? Che najpierw spardzić cewkę. Trochę to dziwne że po włożeniu nowej świecy przez pare dni jest ok, nie wygląda to raczej na zapchany gaźnik bądź przestawiony zapłon. W aucie miałem identyczne objawy...
Wystarczy, że podłączysz światła dzienne pod światła pozycyjne. One świecą ciągle. Jak chcesz zasilić dzienne z drogowych i mijania, to katody 2 diod do świateł dziennych. Anody odpowiednio do świateł drogowych i świateł mijania. Trzecia może być z pozycyjnych. Dzienne będą świecić na postoju, więc by wypadało zrobić im dodatkowe odcięcie. Np. przekaźnik...
W skrócie (w wolnym tłumaczeniu): - Sprawdź czy zworka diagnostyczna jest założona. Umożliwia ona połączenie pomiędzy modułem immobilisera a ECU. Jest obna niezbędna do uruchomienia silnika. Jeżeli zworka nie jest założona dioda diagnostyczna LED transpondera będzie zawsze tak sama (brak połćzenia między modułem immobilisera a ECU) Programowanie systemu:...
Witam, przyłączam się do dyskusji Mam bazę ecus 373MB - cały folder DDT2000data ma 405MB - program nie wykrywa mi większości modułów. Widzę klimatyzację, zapłon. Poduszki i ABS wyświetlają problem bazy - brak informacji w bazie. Jest coś nowszego niż to czym dysponuję? Zmiana ścieżki dostępu nic nie zmienia Pozdrawiam
Zmiana mapy zapłonu i wywalenie katalizatora.
Witam Samochód Matiz Daewoo z 2003 roku. Cykanie dobiegające z wnętrza pojazdu przy uruchomionym silniku. Kiedyś nie było tego słychać, w momencie wymiany cewki wysokiego napięcia to cykanie się pojawiło, zmiana miejsca cewki w inne miejsce cykanie znikło. Samochód był na warsztacie i cewkę przełożyli w miejsce docelowe i ponownie zaczęło cykać. Ponownie...
Nadmierne grzanie skrętek przed zapłonem też nie jest korzystne dla trwałości świetlówek. Trudno mi powiedzieć jak to jest w świetlówkach kompaktowych, ale w przypadku zwykłych liniowych optymalne jest podgrzewanie przez 1 sek. prądem nie większym niż 2-krotna wartość prądu znamionowego lampy. Witam, Jak słusznie zauważył kol. lechoo nadmierne grzanie...
Jeśli się upierasz nad zmianą zapłonu na elektroniczny i jeśli nie jeździsz tylko wokół komina to zastanów się na pełnym zapłonem elektronicznym bo warto, bo takie dołożenie "wzmacniacza" do platynek to w dzisiejszych czasach jest trochę śmieszne. Zmianę zapłonu docenisz od razu po pierwszej przejażdżce. Modyfikacja zazwyczaj jest w pełni odwracalna...
jakis fahowiec mugl prestawic zaplon przy zmianie paska rozrzadu spotkalem sie nieraz z czyms takim ustaw zaplonik u bedzie ok
W markowych sprzętach zapłon nie powinien pozwolić wytworzyć iskrę przy przeciwnym kierunku obrotów silnika (kolejność magnesów NS). W Husqvarnie stosuje się zapłon firmy SEM i w wielu przypadkach jest to zapłon ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu. Nie wiem jak jest dokładnie w tym modelu. Zły moduł zapłonowy mógłby diametralnie zmienić punkt i kąt...
Też usunąłem, bez zmian.
Zapewne coś źle podłączyłeś po wymianie cewki.
Witam, to mój pierwszy wpis na forum. Czy ktoś zrobi mi schemat do przekaźnika: Jak dam plus to on zabiera masę, jak zabiorę plus to daje masę? Edytuje: Mam zapłon cdi w jawie 350, on dział inaczej niż oryginał, żeby zgasić nowy zapłon trzeba dać masę na moduł zapłonowy, a stacyjka włączona daje plus a wyłączona zabiera plus. Muszę kupić coś co po włączeniu...
Twarda praca po paru minutach pracy jest prawidłowa ale nie powinien mieć metalicznego dźwięku.Twarda praca po paru minutach jest wynikiem obrania strategii pracy zimnego silnika po wstępnym pomiarze parametrów pracy zaraz po zapaleniu.Potrzebuje paru minut zanim zacznie wyprzedzać zapłon a to z uwagi na emisję spalin.)Zbyt wczesny zapłon przez pierwsze...
Zmiana w oprogramowaniu sterownika silnika,
Witam ! Mam simsona SR50 B4. Miałem go elektronika ale postanowiłem zmienić go na zapłon z platynkami ponieważ moduł zapłonowy sie palił co chwile ... :| A więc jest taki problem, gdyż mam magneto i cały zapłon nowy. Złożyłem elektryke według innego (działającego) simsona i niema iskry :| Otóż prąd z cewek wychodzi bo sprawdzałem żarówką... Cewka butelkowa...
Witam!! Mam renault clio - choć marka pewnie nie istotna, ale problem jest w tym, że podczas jazdy słyszę "prykanie" w radiu, słyszalne ze zmianą obrotów. Nie wiem czy to wina szczotek na alternatorze, czy raczej zapłonu. Mam też CB radio, więc to nie jest wina radia. Pozdrawiam Jaśko
Witam, mam golfa IV 1.9 tdi 2001r. silnik ALH mam pytanie wymieniłem sterownik silnika na inny ale o takich samych oznaczeniach i mam problem po wymianie silnik zapala i natychmiast gaśnie wiem że to immo odcina zapłon jak to ugryżć:?:
To sterowanie siłownikiem też idzie przez Arduino? Arduino tylko daje impuls, że siłownik ma się ruszyć. Czy przy takim podłączeniu nie będzie tak, że gdy w miejscu sygnału z arduino będzie 5V to cewki będą działały, a jak będzie 0V to nie będą? I tu jest właśnie ten problem o którym myślę - jak arduino padnie to motocykla nie zapalę. Jasne, mogę dać...
Jeśli nie będziesz przekręcał kluczyka na zapłon bez licznika to nic się nie stanie. Pamiętaj że diody nie lutuje się jak popadnie tylko +do + a masa do masy.
Witam kolejność zapłonu powinna być jak dobrze pamiętam 1-2-4-5-3 a teraz ustawienie: Wykręć świece zapłonową i ustaw tłok na pierwszym cylindrze w górnym zwrotnym położeniu (suw sprężania i pracy) zdejmij kopułkę zapłonową i zobacz na który przewód wskazuje palec rozdzielacza jest to pierwszy cylinder następne zgodnie z obrotem palca 2-4... W ten...
no tak radziłem bo z przerabiałem na 60-tki i zmiana zapłonu na 1,6 nie poprawiała osiągów ani pracy ale w tym przypadku jeżeli dzwoni no to trochę opóźnić tak jak sam też radzisz
Popraw obrazek. Nie da się go powiększyć. Idea dobra. Powiedziałbym, że to nic nowego. W samochodach i droższych motocyklach mirkoprocesorowe sterowanie punktem zapłonu jest od kilku, kilkunastu lat. Aby cię trochę "ukierunkować" napiszę: 1. Zostawienie przerywacza mechanicznego jest nieporozumieniem. To jak podłączenie młotka do smartfona... Błędy...
Witam. Wymieniałem ostatnio w swoim tikusiu pasek rozrządu - drugi raz odkąd go posiadam. Za pierwszym razem udało się bez żadnych dodatkowych regulacji (zapłon sie nic nie zmienił). Niestety teraz pomimo ustawienia odpowiednio znaków i założeniu paska, po skręceniu wszystkiego, kilkakrotnum obróceniu wału zgodnie z kierunkiem obrotów i wydawałoby się...
Przecież w dieslu chodzi o spalanie stukowe. Podejżewam, że zapłon masz zawczesny i dlatego ma tak głośną i twardą pracę.
zmiana zapłon zmiana zapłon zmiana zapłon elektroniczny zmiana moduł zapłon
vs100 marshall at90s2313 zamiennik komora rezonansowa
bestway podgrzewacz rower treningowy
Instrukcja obsługi Aprilia Classic 125 - gdzie znaleźć? Błąd E900 w pralce Haier - przyczyny i rozwiązania