Do silnika X9 250 powinieneś zastosować moduł zapłonu Magneti Marelli AC13I.
Witam Biały-brązowy: +12V (dochodzi z Junction box przez bezpiecznik Ign) Zielono-czarny: wejście sygnałów z czujników: rozłożenia stopki, biegu jałowego, wciśnięcia dźwigni sprzęgła Czarny-czerwony: wejście sygnału naciśnięcia przycisku startera Szary: +12V przez wyłącznik zapłonu Pozdrawiam
Możesz zdefiniować "ogranicznik zapłonu", bo nie wiem, co masz na myśli? Podaj dokładny nr. sterownika. Z tego co wiem to w SIM21 jest 29f400 który można programować.
Witajcie serdecznie. Posiadam silnik z Hondy Dylan wraz z instalacją. No ale nie wiem czy jest ona kompletna ponieważ brak styków do podłączenia akumulatora oraz innych przewodów. Czy ktoś posiada schemat tej że instalacji? Lub samego modułu? Moduł jest zespolony ze sterownikiem też się zastanawiam czy był tam kiedyś wtrysk czy nie. Na chwilę obecną...
Problem jest w tym, że auto nie ma zapłonu, więc ODIS nie chcę puścić procedury A próbowałeś ręcznie podać napięcie na pin1 głowicy?
Obawa o zawieszenie procesora zawsze istnieje ale ludzie stosują takie rozwiązania z powodzeniem więc można przypuszczać że będzie to działać, co do programowania jeżeli część elektroniczna by była gotowa to z tym mógłbym udzielić wsparcia myślę że opierając się na gotowych rozwiązaniach da się coś wystrugać. Koszt takiego rozwiązania będzie zbliżony...
Bez mikrokontrolera nie da rady. Tym bardziej że zmiana kąta wyprzedzenia zapłonu w funkcji obrotów to nie prosta, a krzywa. Wszystkie zwykłe zapłony mają stały kąt wyprzedzenia który ustawiony jest na magnecie. Jeśli chcesz schemat zapłonu to tu jest taki: https://www.spartamet.net/cdie/cdi_spart...
Każdy układ zapłonowy ma moduł wyprzedzenia zapłonu (zmiana kąta zależnie od obrotów) , stosowane są ; mechaniczne, pneumatyczne i elektroniczne. Musisz zastosować taki sam jaki był w quadzie. Jeżeli był mechaniczny a ty zastosujesz elektroniczny to silnik nie będzie pracował poprawnie.
Odcinanie zapłonu chyba nigdy nigdzie nie było stosowane. Z co najmniej dwu powodów.
nie pasuje do tego silnika. roznia sie delikatnie podzespoły. ;( a do zapłonu na platynkach potrzebny jest moduł? czy mozna go ominąć?
Zgadzam sie z "przedmówcą", lepiej nie kombinować tylko dołożyć tranzystorowy moduł zapłonu. Skutecznie zwiększy energię iskry w całym zakresie obrotów (szczególnie na niskich) i polepsza sie rozruch w czasie mrozów. Układ nie jest skomplikowany i można zapomnieć o wypalaniu się styków przerywacza. Poza tym reszta pozostaje bez zmian np.: regulacja...
Spaliłes moduł zapłonu nigdy przy elektronicznym zapłonie nie sprawdza sie sikry zwierajac przewod wysokiego napiecia do masy . Pozostaje zmiana modułu i jazda .
Ja proponował bym przy następnym ulepszaniu tej MZ-ki wykonać moduł zapłonowy z regulacja kąta wyprzedzenie zapłonu w funkcji prędkości obrotowej i ewentualnie jeszcze w funkcji obciążenia (kąta otwarcia przepustnicy). Taka modyfikacja zapłonu w takim silniku powoduje że będzie rozwijał większy moment obrotowy i większą moc oraz będzie bardziej elastyczny....
Witam. Zabieram się za CDI do mojej WSK. Chciał bym to zrobić tańszym kosztem znalazłem iskrownik z magneto i czujnikiem od 4T a moduł od 2t i moje pytanie czy coś takiego mi zadziała? Podłączenie modułu to pikuś ale czy iskra będzie co obrót wału zależy tylko od modułu ? Cewkę mam. Jeśli to zadziała to jaki proponujecie regulator napięcia.
chodzi mi jeszcze po głowie jakaś regulacja kąta wyprzedzenia zapłonu Przy tym układzie zapłonowym ma to mały sens. Dość, że było by to trudne do wykonania, to jeszcze nie wiadomo jaką charakterystykę miałby mieć regulator. W zasadzie trzeba by przejść na zapłon z impulsatorem lub całkiem mikroprocesorowy. Do tego zmiana kąta wyprzedzenia zapłonu niewiele...
Co do drutuo oporowego ( tego do cewki) to nalezy go pominąc o ile rezystanaca cewki zapłonowej jest około 3 om Z resztą przekopałem swoje archiwum i znalazłem 2 rozwiązania elektronicznego zapł. Myślę że autor sie nie obrazi :) zapł.-kompletna dokumentacja PCB, Opis ww rozwiazania itd zapłon. - inne rozwiązanie( bardziej elektroniczne ze zmiana kąta...
jeżeli masz moduł z cewkami bez brzewodów zapłonowych montowanymi na silniku to nie ma tam regulacji zapłonu chyba ze zmiana mapy bitowej w kompie auta pozdrawiam
Rok produkcji skutera 2002r Silnik oryginalny Co do zapłonu to nie mam pojęcia. Na module widnieje napis CPI oraz 61A. W załączniku moduł zaplonowy
Witam, to mój pierwszy wpis na forum. Czy ktoś zrobi mi schemat do przekaźnika: Jak dam plus to on zabiera masę, jak zabiorę plus to daje masę? Edytuje: Mam zapłon cdi w jawie 350, on dział inaczej niż oryginał, żeby zgasić nowy zapłon trzeba dać masę na moduł zapłonowy, a stacyjka włączona daje plus a wyłączona zabiera plus. Muszę kupić coś co po włączeniu...
Nie. Silniki 1,4 i 1.6 rónią się aparatem zapłonowym, modułem i paroma innymi pierdółkami więc musisz wymienić silnik razem z okablowaniem.
W skrócie (w wolnym tłumaczeniu): - Sprawdź czy zworka diagnostyczna jest założona. Umożliwia ona połączenie pomiędzy modułem immobilisera a ECU. Jest obna niezbędna do uruchomienia silnika. Jeżeli zworka nie jest założona dioda diagnostyczna LED transpondera będzie zawsze tak sama (brak połćzenia między modułem immobilisera a ECU) Programowanie systemu:...
Jeśli nawet sterowanie przepustnicy jest uszkodzone, to silnik powinien odpalić tylko nie będzie reagował na gaz, tzn. reakcja będzie, ale bardzo wolna i wkręci się nie więcej jak na 1500 obr/min (zmiana spowodowana zmianą kąta wyprzedzenia zapłonu, a nie wychyleniem przepustnicy). Potrzebna jest dobra diagnostyka - chyba, że w ciemno chcesz szukać...
Witam serdecznie. Autko trafiło do mnie po wymienia skrzyni z pół automatu na manual. W oryginale był skrzynia półautomatyczna ( zwykła skrzynia manualna z taką dostawką i sterownikiem ). A aucie zmieniłem konfikguracje sieci multipleksowej i niby jest wszystko ok poza sterownikiem silnika. W sterowniku cały czas widnieje błąd DF099-połączenie przekładni...
Osoby powyżej nie wiedzą co piszą. Niestety, ale muszę Cię zmartwić. Patrząc na schemat wynika że jest zastosowane rozwiązanie podobne jak Katanie LC albo Piaggio 50 cm³ 4T, a mianowicie jedno uzwojenie statora zasila jednocześnie układ zapłonowy oraz oświetlenie. Dopasowanie innego cewkomodułu będzie niemożliwe. Od Piaggio 50 cm³ 4T jest...
W markowych sprzętach zapłon nie powinien pozwolić wytworzyć iskrę przy przeciwnym kierunku obrotów silnika (kolejność magnesów NS). W Husqvarnie stosuje się zapłon firmy SEM i w wielu przypadkach jest to zapłon ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu. Nie wiem jak jest dokładnie w tym modelu. Zły moduł zapłonowy mógłby diametralnie zmienić punkt i kąt...
To może zamiast tego RC zastosuj diodę przed kondensatorem ,a kondesator równolegle czyli, masa i sygnał z kierunku zza diody.
https://obrazki.elektroda.pl/8584515200_... Przycisk „start-stop” w samochodzie. Modernizacja 5. Przedstawiam kolejną (5) modernizację urządzenia „Przycisk „start-stop” w samochodzie”. Tym razem też jest to całkowicie nowy schemat, uwzględnione są wszystkie poprzednie modernizacje, ale budowa nie...
W 2t zapłon najpierw przyśpieszamy do pewnej granicy a potem rzeczywiście mapa zapłonowa opada w funkcji obrotów. Ciężko znaleźć gotowy moduł z taką charakterystyką, więc lepiej zastosować stały punkt zapłonu i zastosować system bezstykowy. Nawet ta wydawałoby się prosta zmiana, czyli pozbycie się przerywacza znacznie poprawia pracę silnika. Proszę...
Dobra problem rozwiązany, Mianowicie zmiana cewek na zwykły zapłon i moduł - wcześniej był bateryjny. jeszcze zmiana koła magnesowego z pegueot ludix ze względu na słabe ładowanie, praktycznie równe 0
Przecież napisałem, że wueska ma zamontowany zapłon CDI No to w czym problem? Jak ustawiłeś punkt zapłonu? Napisałem przecież wyżej wyraźnie... iskra ma słabą energię, optycznie jest cienka. W innych współczesnych motorach iskra jest optycznie grubsza. Chcę to poprawić, np. przez zmianę modułu. Cewka jest już zamontowana bardziej wydajna od fabrycznej...
W zasadzie we współczesnych piłach nie ma możliwości zmiany momentu zapłonu. Moduł zapłonowy przymocowany jest w ustalonym miejscu w karterze. Koło magnesowe posiada klin ustalający pozycje na wale. Jego uszkodzenie (klina) mogłoby zmienić moment zapłonu. Śruby regulacyjne L i H wkręć do lekkiego oporu a następnie wykręć o 1, 5 obrotu (masz na nich...
Witam. Przeszczepiłem zapłon bezstykowy z cc700 do silnika bmw m52b20. Auto jeździ. W zapłonie z cc700 występuje moduł zapłonowy Nanoplex med w różnych wersjach ( 210,211,213) Wersja z najszybszym odcięciem zapłonu ma odcięcie przy 6500 obr/min. Chciałbym mieć odcinkę przy 5500obr/min. Prawdopodobnie mam dwie opcje; 1. Zaprogramować moduły Nanoplex...
Trzeba by przeanalizować jak tu jest zmieniany kąt wyprzedzenia zapłonu i czy ten kąt nie jest wykorzystywany przez sterownik do stabilizacji wolnych obrotów. Moduł zapłonowy z opla kadeta miał dwie funkcje zmiany kata zapłonu, wykonywał polecenia ze sterownika a w razie ich braku sam go zmieniał. Sterownik silnika od razu przejdzie w tryb awaryjny...
Taki temat: Fiat 900T - OHV 903cc 37PS - z roku 1979. Mikrobusik na bazie Fiata 6oo Multipla z lat 50 i 60. Z różnym powodów chcę się z nim pobawić i nieco go usprawnić mechanicznie. Mam prawie nowy silnik 899cc wydłubany z Seicento a.d. 2000 o przebiegu nieco ponad 15tys w stanie doskonałym. Silnik oryginalny w moim busiku ma swoje lata i przebieg....
Nic dziwnego, że takim beztroskim zmienianiem cewek palisz czułe elektroniczne elementy układu zapłonowego. Nie ważne jaką cewkę WN podłączy do CDI Simsona. 6 V (takie były w pierwszych wersjach zapłonu elektronicznego) 12V, "uniwersalna" czy supersoniczna nie ważne. Jak nie ma sztywnego zwarcia (a czasem i z nim) nic złego się nie dzieje!!! Cewka...
Da się regulować skokowo-po prostu mostkować styki przełącznika podciśnieniowego.To ten co dochodzi do niego wężyk z podstawy gaźnika.Jeżeli chodzi o regulację w zakresie liniowym to kiepsko to widzę,może układ opóźniający kluczowanie cewki-moduł pozostaje bez zmian
Przewód oporowy a cewka pod platynki czy pod moduł to zupełnie 3 różne tematy - tak dla uściślenia. Właśnie. Dlatego pytanie o poprawność doboru gratów jest w tym przypadku całkiem na miejscu. Ja bym w dzisiejszych czasach nawet się nie bawił w jakieś przerywacze, tylko założył zapłon CDI od motocykla i miał spokój. Koszt bym zamknął z 100 zł i zapomniał...
Mierzenie napięcia - bez obciążenia, podłączony tylko miernik MAXCOM MX800, napęd od wiertarki o max obrotach 800. Sposób mierzenia - wg Twoich podpowiedzi ( z innych postów ), dioda ( 1N4007 ) w szereg a kondensator ceramiczny ( 10nF 400 V ) równolegle, na końcu miernik. Nawijanie drutu - w tym samym kierunku co w oryginale. Zmiana końców uzwojeń -...
Mam problem ze wskaźnikiem paliwa w Mercedesie W203 C200 2002r coupe. Sytuacja wygląda następująco: Wskaźnik wydaje się działać poprawnie od połowy baku w górę, ale przestaje funkcjonować, kiedy poziom paliwa spada poniżej połowy. Innym słowy, poziom widziany na wskaźniku to zawsze połowa lub więcej. Sprawdziłem okablowanie miedzy wskaźnikami a modułem...
Miło przeczytać kolejny post na poziomie godnym Elektrody! Nie będę dyskutował na temat "wyższości świąt Bożego Narodzenia nad Świętami Wielkanocnymi", tj. że Kymco jest lub nie jest wynalazkiem. Obserwowany na rynku zalew skuterów jest nie do ogarnięcia. Poza tym do dobrego tonu należy podawanie podstawowych informacji o pojeździe, jego silniku oraz...
Zmiana przewodów od impulsatora przyniosła pożądaną pracę modułu.
Wg. mnie oba moduły są do silnika 2T. Ten pierwszy pozwala na pewną (z reguły niewystarczającą) zmianę wyprzedzenia zapłonu. Ty potrzebujesz typowy moduł do 4T z większym wyprzedzeniem.
Samo złe ustawienie zapłonu, rzecz możliwa, ale dla mnie wątpliwa. Mimo to spróbuj sprawdzić lampą stroboskopową. Pomimo paru latek jakie mają Mazdy takie jak Twoja, zwykłe krecenie aparatem dla znalezienia właściwego punku zapłonu - jak to robiono w Maluchach, Fiatach, czy Polonezach - to za mało. Japończycy mieli już wtedy mocno rozbudowaną elektronikę...
potrzebuje zmienić moduł kolumny kierowniczej na nowszy model zakupiłem używkę 5K0-953-569-BA ale jak sie pozniej zorientowałem moduł jest z passata b7 ,który nie ma stacyjki. Dokupiłem kolumnę z octavi ii ze stacyjka ,ale pytanie czy da się uruchomić moduł 5K0-953-569-BA by współpracował ze stacyjka i włączał zapłon stacyjka
zWitam drogich forumowiczów . Musze stwierdzic ze ten mopduł na irfie jest jednak awaryjny . Przez 2 lata chodizł be problemów a ostatnio jak sie chwile pojezdzi ok 10 minut to przy jezdzie na 4 w maluchu to przy predkosci juz około 60-70 zaczyna byc nierównomierna iska co obajawia sie cykaniem w silniku a szybciej gubieniem zapłonów cyzlio szropaniem...
W fordach właśnie taki objaw spowodowany jest usterką silnika mająca bezpośredni wpływ na jego uszkodzenie,więc PCM "zabezpiecza"się włączając wentylator silnika tak ogółem tłumacząc. - nie do końca prawda, są określone stany kiedy jest załączany wentylator awaryjnie i w/w do tego nie należy. nie ma błędów Muszą jakieś być. - nie muszą i zaraz opiszę...
Witam. Mam podobny problem w Peugeot Partner 1.4 benzyna 2005r. Bardzo niestabilne wolne obroty, zdarza się szarpanie w czasie jazdy. Wyświetla check engine, odczytany przez elektryka jako błąd sondy lambda. Po skasowaniu pojawił się na nowo; wymiana sondy i modułu zapłonu - bez zmian. Proszę Sz. P. forum o sugestie na temat możliwych przyczyn usterki....
Witam, posiadam Seat Leon 1M 2005 ARL oryginalne zegary wymieniłem na zegary od VW Passat B5 po lifcie "3B0920849A". Pracują one na oryginalnym oprogramowaniu. Testowane również na wsadzie od Golf 4 R32. Pasek oryginalnie nie miał komunikacji z ABS, a golf wyświetlał błąd czasu zapłonu na klimatyzacji. Tak przy okazji bo tego w internecie nigdzie nie...
Przy obrotach na starym statorze wyjście z cewek było 12.7v/12.5v/11.7v przy 4500 było 17v/17v/15.4v praktycznie poniżej 2,5tys nie było ładowania (napięcie 10-11v na stabilizatorze). Co jest dokuczliwe, bo mam tylko rozrusznik elektryczny do uruchomienia silnika. Tak więc moduł DC by mi nie przeszkadzał bo ogólnie mogę włączyć światła przy wyłączonym...
Nie przełączenie obwodu zasilania wtrysku na obwód z rezystorem ,prawdopodobnie jest spowodowane błędem mapa . Skombinowałem od kolegi wakuometr ,pomierzyłem podciśnienie na kolektorze dolotowym,w miejscu wężyka podciśnienia. wartości : 18-20in.HG co odpowiada około 65kPa. Wskazówka trochę skacze ,co jest normalne ,tłoki zasysają mieszankę. Poniżej...
Popraw obrazek. Nie da się go powiększyć. Idea dobra. Powiedziałbym, że to nic nowego. W samochodach i droższych motocyklach mirkoprocesorowe sterowanie punktem zapłonu jest od kilku, kilkunastu lat. Aby cię trochę "ukierunkować" napiszę: 1. Zostawienie przerywacza mechanicznego jest nieporozumieniem. To jak podłączenie młotka do smartfona... Błędy...
Dioda LED w szeregu z opornikiem 470 oHm podpiąć do plusa a drugi do pinu nr3 na zmianę z nr.4 cewkomodułu. W ten sposób sprawdzisz sterowanie modułem.
Rzadko, ale istnieje możliwość uszkodzenia modułu polegające na przesunięciu punktu powstawania iskry. A ja z mojej wiedzy i doświadczenia popieram twierdzenie Rycho T . W układach z elektronicznym/mikroprocesorowym określaniem punktu zapłonu punkty odniesienia są stałe i z reguły ich się nie zmienia/reguluje. Zapłon i tak jest w innym punkcie wyliczonym...
Witam. Przełożono cały zestaw z Laguny do Espace. Czyli UCH,blokadę kierownicy,ECU silnika i kartę. Z tego co wiem nowe UCH jest inne,niższa wersja od starego inne numery. Czy ten pojazd powinien odpalić? Czy moduł z bezpiecznikami i przekaźnikami połączony z UCH też ma różne wykonania bo pozostał stary? Kartę rozpoznaje ,blokada kierownicy nie działa...
Naprawiając motorowery-przy problemach z uruchomieniem silnika często stwierdzałem że problem nie leży jedynie po stronie zapłonu. Trudno uruchomić dwusuw z uszkodzonymi simeringami na wale korbowym /zmiana składu mieszanki/- uszkodzonym pływakiem w gażniku. czy niewłaściwą świecą zapłonową. Trudna do identyfikacji jest też usterka polegająca na nieznacznym...
Kupiłeś z modułem zapłonu i gaźnikiem?
I kolejny post z brakiem roku produkcji, a była zmiana w 1994. Pewnie immo trzyma, ale jak chcesz to proszę: Wtrysk zasilanie ma z tego samego przekaźnika co pompa. Tylko przez inny bezpiecznik. Przekaźnik masą sterowany z pinu A7, to działa bo: pompa paliwa w momencie przekręcenia kluczyka działa natomiast w momencie kręcenia już nie podaje na wtryski....
Numerami modułu już się zajmowałem,mój,jak i taki, który posiada ESP nie widnieje w katalogu Opla (General Motors) jest robiony przez Brytyjską firmę TRW. Co do wyświetlania tej kontrolki to przytoczę tu słowa z instrukcji obsługi auta Układ kontroli trakcji TC jest gotowy do pracy bezpośrednio po włączeniu zapłonu i zgaśnięciu lampki kontrolnej <tutaj...
Witam! Podpinam się po temat z zapytaniem. Actros 1848 MP2 - 2007r ze skrzynią Powershift (12, pełny automat). Jest po wymianie sprzęgła (tarcza, docisk, łożysko, widełki), nie przechodzi procedury nauczania - wyskakuje GS17. Moduł range był rozebrany, zamontowany nowy oring tłoczka oraz nowy wodzik ze sprężynką (wychodzący z tłoczka). Wszystko wyczyszczone...
co bym dodał: - kontrola zapłonu , zmiany faz zapłonu , kontrola wtrysku ( jeśli nie posiada można dorobić kolektor wlotowy z jedno punktowym wtryskiem) - odpalanie z przycisku jak w renault - czyli kontrola obrotów jeśli osiągną pewien pułap odcięcie zasilania na rozrusznik. - sterowanie pwm światłami mijania aby w dzień mniej energii uciekało - odpalanie...
Witam wszystkich którzy mogą przyczynić się w jakikolwiek sposób do zlokalizownia usterki w moim samochodzie. Auto przestało działać rano gdy chciałem nim pojechać do pracy (złośliwość rzeczy matwych ;-) ). Ale przejdźmy do sedna sprawy, troche się w tym orientuję i ... pierwsze podejrzenia padły na cewkę wraz z modułem (w tym modelu zespolone, najczęściej...
Znalazłem schemat tego obrotomierza, rozrysował go kolega DaBuzz92 : DaBuzz92 rozpisał częstotliwości oraz obroty tego obrotomierza i dla 3000 obrotów = 50Hz, co oznacza, że ten obrotomierz pokazuje nie liczbę zapłonów, tylko rzeczywistą liczbę obrotów wału korbowego (silnika) generowany przez elektronikę. Dlatego powinieneś ustalić, czy przypadkiem...
Uszanowanko. Może od początku, żeby wszystko było jasne i klarowne. Zakupiłem Quada SMC Titan 300 z silnikiem 2 cylindry 4T 270ccm. Wadą był niby uszkodzony akumulator, jak się finalnie okazało, wina leży gdzieś indziej. Zdemontowany stator, 11 cewek 3 Fazy, w tym zasilanie do CDI AC. Między fazami było po 7V, regulator wyrzucał 14V, ale jak dostawał...
Udało mi się sprawdzić czujnik VSS, pokazuje poprawne wartości. Na dniach będę miał kabel, żeby sprawdzić czujnik ABS. Ogólnie wyrzuca mi taką zamrożoną ramkę: Zamrożone ramki #2: -EVENT_TIME: 243651485 s (Sat Mar 23 21:35:16 2024) - Event time -TOTAL_DISTANCE: 167264 km - Całkowity (przebyty) dystans -FUELSYS: Closed Loop - Stan układu paliwowego (Pętla...
Witam , Trochę trwało ale już po bólu - ST-1000 zamontowany - dziękuję za porady. Słowo dla tych , którzy będą coś takiego montowac - super układ, rozwiązał mój podstawowy problem - sterowanie centralnym za pomocą pilota , "wariacje" z siłownikami załatwia się zmianą konfiguracji kabelków od siłowników (w moim przypadku biały z brązowym i niebieski...
Moc silnika spalinowego możemy zwiekszyć poprzez poprawe doładowania mieszanka i umożliwienie osiągnięcie wyszszych predkości obrotowych wału. W przypadku tego pierwszego modyfikacje polegaja na zmniejszeniu oporów przepływu mieszanki czyli polerka wszystkiego z czyma na kontakt na lustrzany połysk, przebudowanie i strojenie kanałow dolotowych i wydechowych...
Oryginalne powinny działać bez zarzutu. Ja robiłem podobne zmiany z zapłonem przerywaczowym, ale na innym samochodzie. Po zastosowaniu zapłonu tranzystorowego (wyzwalanego przerywaczem), zmieniałem świece, aby dobrać najlepsze z zestawu: Iskra, NGK, Brisk. Iskra i NGK wyposażone w klasyczne elektrody czyli centralną i boczną. Brisk - świeca czteroelektrodowa...
TIP122 mm po prostu pod ręką, inny tranzystor mniejszy który mam jest już z kolei za słaby i nie załącza tyrystora. Wiem że mógłby być mniejszy. I w sumie pewnie zastosuję mniejszy :P Zasada działania układu jest taka, że dioda świecąca i fototranzystor umieszczone są nad kołem zamachowym motoroweru, w jednym punkcie jest umieszczony odblask który powoduje...
http://obrazki.elektroda.net/41_12262583... Przycisk „start-stop” w samochodzie (modernizacja 2). Przedstawiam kolejną modernizację urządzenia „Przycisk start-stop w samochodzie”. Zasada działania tego układu jest taka sama, jak układu opisanego wcześniej tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic58... chociaż...
Ten moduł jest do instalacji, która jest w aucie, ja takowej nie mam. Mam jedynie podgrzewanie i regulację lusterka. Niedawno kupiłem sobie lusterka z opcją składania firmy Abakus, żeby nie kombinować, chciałem wszystko zamontować w drzwi i dać po jednym module, który by tylko przy zamykaniu zamykał je i przy otwarciu/włączeniu zapłonu otwierał. Najlepiej...
Witam, mam problem ze ściemnianiem się lusterek zewnętrznych po zamontowaniu asystenta świateł. Lusterko wewnętrzne ściemnia się bez problemu, asystent świateł działa bez problemu, ale lusterka zewnętrzne nie chcą się ściemniać - przed zmianą nie było z tym problemu. Przy próbie wykonywania testu związanego ze ściemnianiem lusterek wewnętrznych i zewnętrznych,...
Witaj Nie napisałeś dokładniej co to za motocykl. Czy stara MZ 250 ES, TS, czy ETZ. Główna różnica - napięcie zasilania, oraz możliwość zainstalowania modułu nadajnika hallotronowego. Temat przerabiałem temat dosyć wnikliwie. Jeździłem ETZ 250 przez ponad 10 lat (wciąż ją mam, ale do sprzedania - teraz mam Hondę :)) Opracowałem nawet mikroprocesorowy...
Jest tam jakiś moduł przy silniczku wymieniłem wczoraj moduł komfortu szyba lewa zaczęła działać ale prawa bez zmian może jak zamienię moduły przy silniczku ze lewej na prawa stronę to może zobaczę czy po ponownym włączeniu zapłonu szyba zacznie działać czy nie
Wymieniłem zapłon na drugi i iskra jest tak samo słaba. Z cewkami też testowałem i bez zmian czy może być to wina modułu??
A plus to ile względem masy - czy te 6V? Czy to jest tak, że stan nieaktywny sygnału to 6V i to jest +zasilania, albo po prostu brak połączenia, a aktywny to połączenie z masą? I na wyjściu trzeba zrobić podobny, tylko opóźniony o 2-3 sekundy? Czy ten moduł ma być użyty do zrobienia opóźnienia, tak dokładnie. On ma być "automatem", żebym nie musiał...
Witam. Posiadam samochód Daewoo Nexia już teraz 2.0 w związku ze zmianą silnika, komputera i wiązki elektrycznej do niego, na oplowski silnik z osprzętem. Miałem przy poprzednim silniku 1.5 immobilizer CEL PROTECTOR 6068 nie na kluczyk tylko na pastylki. Teraz po zmianie silnika, komputera i wiązki elektrycznej z tego immobilizera pozostały mi dwa czarne...
Wymieniłem palec i kopułkę auto pali od strzała na gazie jak i na benzynie. Ale wskazówka oleju na benzynie schodzi na 2 a na gazie czasem nawet na 1,5. Dlaczego tak sie dzieję ? Olej dolany mam do pełna kontrolka sie nie pali. Ale auto nie ma problemu z jazda. Dwa dni nie bylo palone akumulator prawie wyladowany ale po zmiane tych elemantów odpalił...
Silnik na obrotach biegu jałowego pracuje stabilnie.Zaczyna dusić się po nawet niewielkim dodaniu gazu. badania diagnostyczne wykryły usterkę czujnika obrotów wału korbowego na którą miały sie składać; 1 uszkodzony czujnik 2 uszkodzone połączenie elektryczne 3 uszkodzony kosz/odpowiednik koła zębatego/bo to przekładnia automatyczna Wymieniono dwukrotnie...
https://obrazki.elektroda.pl/9862707000_... Witam. Zbudowałem prosty statecznik do lampy sodowej (lub rtęciowej LRF) o mocy 70W zasilany napięciem 12V. Głównym celem było zrobienie układu mobilnego, który będzie można zasilać z samochodu, pakietu akumulatorów lub po prostu zasilacza 12V. Układ miał być też możliwie lekki i przenośny....
Bucks, w takim razie nie ma co w moim przypadku kombinować z mocą jak dobrze zrozumiałem Twoj wpis z tego co napisałeś to regulator tak steruje Twoim kotłem, że zmiana mocy nie jest u Ciebie niezbędna. Jak chcesz to możesz w ramach ciekawostki zmniejszyć moc maksymalną i zobaczysz jakie będą efekty i np. jaką wartość procentową będzie wskazywał regulator....
czy pod silnik do fumy podszedł by moduł zapłonowy z cewką i obrotomierzem od 126p. 126p nie ma obrotomierza. Poza tym nie wiem o jakim module zapłonowym mówisz. Być może były moduły współpracujące z normalnym przerywaczem, ale ja miałem malucha który nie miał przerywacza tylko czujnik współpracujący z kołem pasowym. W dodatku do modułu podpięty był...
Przedstawiam kolejną modernizację urządzenia „Przycisk start-stop w samochodzie”. Zasada działania tego układu jest taka sama, jak układu opisanego wcześniej, chociaż schemat znacznie się różni. Schemat ideowy nowego rozwiązania jest pokazany na rys.1. http://obrazki.elektroda.net/49_12262577... W celu ułatwienia montażu w kolejnych...
Ten motor ma zapłon przyśpieszany w dwóch krokach,a moduł jest ten sam co do GN 125,Marouder itp. Dzisiejsze CDI mają trzy punkty zmiany zapłonu. Proponuję zakupić pierwszy lepszy na 12DC (istotne). https://allegro.pl/listing?str...a%C5%82... https://allegro.pl/oferta/modu...9c6e616... https://allegro.pl/oferta/modu...24ef086...
Kochani nie kłoćcie się. Funkcjonują dwa podstawowe rozwiązania konstrukcyjne 1. Simsony(elektroniki oryginalne) posiadają zapłon bezobsługowy, całkowicie elektroniczny - wyzwolenie iskry (wysterowanie tyrystora) odbywa się za pomocą cewki sterującej a nie przerywacza 2. Jawki MZ tki mają zapłony wysterowane przez przerywacz co w stosunku do zwykłych...
Z tej stronki wlasnie wzialem tlumaczenie kodow i 22 oznacza miernik przeplywu powietrza (1), za wysokie napięcie, jesli chodzi o przeplywomierz taki typowy to nie widze go nigdzie, nie wiem czy to mozliwe ale nie widze go, za to jest taka kostka do ktorej wchodza kable i rurka z powietrzem. Ale gdy odlaczam ta rurke i sprawdzam bledy komputera to wyskakuje...
Moduł kierownicy podmieniałem, bez zmian. Co ciekawe, jak ręcznie zablokuje blokade(obracając ślimakiem wewnątrz blokady),to przy włączeniu zapłonu blokada się zwalnia..
Cze , przedstawię foty i powiem w czym problem. Posiadam od kilku chwil Citroena Brelingo 1.4 z 2003r. zamontowany gaz Oscar-N na sekwencji. http://obrazki.elektroda.pl/6923754800_1... http://obrazki.elektroda.pl/8870316200_1... http://obrazki.elektroda.pl/6388656300_1... widzicie ten mały szary kabelek....
Witam!! a czy do wyprzedzenia zaplonu potrzebna jest mapa w pamieci czy mozna to zrobic algorytmem?? Dla najprostszych silnikow mozna by zastosowac proste algorytmy, lecz tak jak to szymtro napisal najszybszym sposobem określenia zapłonu jest poprzez tablicę a takze najlepszym sposobem, gdyz: 1. Charakterystki w modulach sa bardzo rozbudowane, wszystkie...
Dziś już nie dałem rady. Ale doczytałem na angielskich forach informację o 'nauczeniu' ABS-u Dodatkowo wiąże sie to z systemem DDS w które to aut jest wyposażone, własnie wertuję Dokumentację TISa i oto co znalazłem: ****************************************... System kontroli ciśnienia w oponach (TPMS/DDS), system nadzorowania spadku...
Jak działa ta blokada? Te dwa wejście reagujące na zmianę stanu muszą być podłączone do przycisków w których jest cały czas +12V (nawet gdy zapłon jest wyłączony)?
Też mam warsztat. Moduł był zalany, a po zmianie na drugi tak się dzieje. A jakie miałeś usterki dokładnie?
Moduł będzie wykorzystywany w motocyklu, więc istnieje jeszcze możliwość sterowania sygnałem z czujnika stopki. Chciałbym odcinać zapłon z paliwem właśnie po to żeby nie lało się z wtrysków na czas odcięcia zapłonu. Moduł ten ma umożliwiać szybkie zmiany biegów w górę bez odejmowania gazu. Rzeczywiście nie wziąłem pod uwagę możliwości wyrzucania błędów...
cześć, to nie wina czujnika indukcyjnego bo 1500 obr/min to 25Hz to żadna częstotliwość dla czujników, zwykłe pracują przy 500Hz bez problemu , stawiam na moduł wejściowy, nie zlicza impulsów, po zmianie na Halla podejrzewam że dalej bedzie źle.
witam poszukuję schematu podłączenia chińskiego modułu 4T do silnika piaggio 125 4T.Jakie są straty na mocy poprzez zmianę modułu? Dodano po 22 siemka Adrianie podpowiedz jak założyć moduł 4T z chińczyka do piaggio 125 4T
Te rurka idzie do modułu sprawdzającego podciśnienie i na jego podstawie ustawiającego wyprzedzenie zapłonu (nie przypadkiem taki czarny moduł z wejściem na jedno złącze elektryczne i jedną rurkę?). A tak na marginesie, to jakbyś poczytał o zmianach, to efekt uzyskasz po zastosowaniu odpowiedniego filtra, przeróbce układu dolotowego i wylotowego. Bo...
Witam. :) Od kilkunastu dni mam problem z Simsonem S51. Silnik pracuje w miarę poprawnie tylko przy ustawieniu kąta wyprzedzenia zapłonu wynoszącym co najmniej 9,5mm przed GMP (górnym martwym punkcie tłoka) zamiast przepisowych 1,4mm (pojemność 70cc, zapłon platynkowy). W stopniach: zamiast 20 kąt musi być ustawiony na co najmniej 50 stopni. Wiem, że...
Myślałem, że liczba okresów będzie oznacza liczbę par biegunów (okresy 3 wiec biegunów 6) ale widać wydawało mi się... Przepraszam, ale nie rozumiem twojego rozumowania wg mnie nic się nie zmieni lub mam jakieś rażące błędy w podstawach. Uważam, że jeżeli do czegoś dojdzie się "samemu"(ktos mi pomaga ale jakąś wiedzę ja zdobywam) nawet po wielu błędach...
Witam. Posiadam motorower Romet Chart 210 Elektronik. Nie dawno z dnia na dzień moto stawało się coraz słabsze, w końcu tak osłabło, że ledwo na 2 biegu (posiada 3) da się jechać po prostej drodze. Wyeliminowałem zużycie mechaniczne cylindra i reszty wraz ze złą regulacją gaźnika, jego stanem itp. To jest ok. Przyszła więc kolej na zapłon - ustawiony...
Witam serdecznie. Proszę bardzo o pomoc bo już sobie nie mogę dać rady z tym skuterem. A mianowicie problem tkwi w tym że kopniak oddaje, i to tak mocno że co jakiś czas półksiężyc i zębatka atakująca kopniaka nadają się na złom:( już 4 raz z kolei nowa w ciągu roku;/ Pytałem na innych forach to mi mówili że to przez kompresje która wzrosła po zmianie...
Zrób jakieś zdjęcia tego o czym mówisz bo sorry ale nie kojarzę żadnych przekaźników . Masz dwa schematy ( październik 2003 zmian modelu) dopasuj sobie . 319 panel sterowania , 320 moduł mocy wentylatora
zmiana zapłonu schemat modułu zapłonu naprawa modułu zapłonu
pompa vacum regeneracja koszt wymiany licznika sterownik obrotnicy
elektronika baterie parkside elektronika baterie parkside
Rozrusznik Fiat 126p nie reaguje na kluczyk - przyczyny i diagnostyka Niskie obroty biegu jałowego w Toyota Yaris 1.3 - przyczyny i diagnostyka