Zdemontuj kopułkę, wrzuć np. 3 bieg. Popatrz na palec rozdzielacza i pociągnij autko do przodu - zobaczysz, w którą stronę kręci się palec. Jeżeli będziesz kręcić kopułką zgodnie z ruchem palca to opóźnisz zapłon. Jeżeli w przeciwnym kierunku to oczywiście zapłon będzie wcześniejszy /kąt wyprzedzania zapłonu przed OT ulegnie zwiększeniu/. Do prawidłowego...
Dzień dobry, jak w tytule posiadam gokarta z silnikiem WSK 125, zapłon na platynkach zasilany z akumulatora z lekkim kołem zamachowym, czy jest możliwość zastąpienia platynek tak, żeby zapłon był elektroniczny, ale lekki nie wymagający ciężkiego koła zamachowego, tak jak we wszystkich zapłonach cdi? Nie potrzebuję mieć świateł itp, a tylko iskrę stabilną...
Nie jest to takie proste na jakie wygląda... Tym bardziej jak masz problemy z ilością iskier na obrót. Poczytaj: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic23...
Ile masz przejechany, który to rocznik i jak kopci - na niebiesko czy na czarno? To są istotne sprawy! Branie oleju nie musi być związane z klepaniem zaworów. Powodem może być np. zmiana punktu zapłonu podczas pracy. Na początek sprawdź czujnik położenia wału korbowego
Dla zwiększenia energii iskry wystarczy dołożyć do przerywacza układ tranzystorowy (schemat jest na elektrodzie), sam tak zrobiłem i chodzi fajnie.
Do silnika X9 250 powinieneś zastosować moduł zapłonu Magneti Marelli AC13I.
Możesz zdefiniować "ogranicznik zapłonu", bo nie wiem, co masz na myśli? Podaj dokładny nr. sterownika. Z tego co wiem to w SIM21 jest 29f400 który można programować.
Obawa o zawieszenie procesora zawsze istnieje ale ludzie stosują takie rozwiązania z powodzeniem więc można przypuszczać że będzie to działać, co do programowania jeżeli część elektroniczna by była gotowa to z tym mógłbym udzielić wsparcia myślę że opierając się na gotowych rozwiązaniach da się coś wystrugać. Koszt takiego rozwiązania będzie zbliżony...
Zmiana ustawienia zapłonu nie jest konieczna (chociaż możesz lekko przyśpieszyć go). Jak piszesz - masz instalację z kompem to powinno to być tylko kwestią właściwego wyregulowania go. Zasadniczą kwestią w instalacjach LPG strowanych z kompa jest sprawność sondy lambda - mam nadzieję, że przy montażu instalacji sprawdzili ją.
Tester, licznik wypadania zapłonu, zmiana cewek miejscami, licznik i będziesz wiedział czy to cewka czy inna przyczyna.
Bez mikrokontrolera nie da rady. Tym bardziej że zmiana kąta wyprzedzenia zapłonu w funkcji obrotów to nie prosta, a krzywa. Wszystkie zwykłe zapłony mają stały kąt wyprzedzenia który ustawiony jest na magnecie. Jeśli chcesz schemat zapłonu to tu jest taki: https://www.spartamet.net/cdie/cdi_spart...
Tak wklepujesz kod i odpinasz klawiaturę.
Ruch wskazówki obrotomierza - bardzo regularny co może wykluczyć wypadanie zapłonu - byłoby bardziej losowo. Zmiana odgłosu pracy silnika (dziwny jakiś klekot słychać) pewnie związana z dostosowaniem się silnika do zmienionych warunków pracy - tylko których, albo wymuszona przez ecu - na jakiejś podstawie. Może ta regularna zmiana da się wychwycić obserwując...
Zmiana mapy zapłonu i wywalenie katalizatora.
Hanway stm50, to samo co rieju mrt. Przeróbki tak jak pisałem zmiana zapłonu.
Witam. Układ zamieszczony pod spodem mam z elektrody. Moje pytanie: Co należy zmienić aby układ można było zasilac 6V i aby działał poprawnie?. Jest to stroboskop diodowy do ustawiania zapłonu
Może brakuje stałego zasilania. Spawdź bezpieczniki.
Dokładnie tak jak kolega pisze, każda zmiana przerwy na stykach powoduje zmianę punktu zapłonu. A jak sprawdzasz punkt zapłonu, jakiego sposobu używasz, bo są różne. Gaźnika nie ruszaj jak było dobrze, podpowiem tylko, że ja do takich testów używam wiertarki i klucza nasadowego jako rozrusznika, nasadka na magneto i kręcę, szkoda się wysilać i kopać...
Witam Biały-brązowy: +12V (dochodzi z Junction box przez bezpiecznik Ign) Zielono-czarny: wejście sygnałów z czujników: rozłożenia stopki, biegu jałowego, wciśnięcia dźwigni sprzęgła Czarny-czerwony: wejście sygnału naciśnięcia przycisku startera Szary: +12V przez wyłącznik zapłonu Pozdrawiam
Jeśli się upierasz nad zmianą zapłonu na elektroniczny i jeśli nie jeździsz tylko wokół komina to zastanów się na pełnym zapłonem elektronicznym bo warto, bo takie dołożenie "wzmacniacza" do platynek to w dzisiejszych czasach jest trochę śmieszne. Zmianę zapłonu docenisz od razu po pierwszej przejażdżce. Modyfikacja zazwyczaj jest w pełni odwracalna...
no tak radziłem bo z przerabiałem na 60-tki i zmiana zapłonu na 1,6 nie poprawiała osiągów ani pracy ale w tym przypadku jeżeli dzwoni no to trochę opóźnić tak jak sam też radzisz
Miałem podobny problem w Audi-ku 80 (1994)Podczas zakładania radia było zwarcie na instalacji.Od tego czasu zaczęły się dziać czary ze zmianą zapłonu włącznie.Byłem w autoryzowanym serwisie Audi w Krakowie.Było parę błędów w kompie głównym.Fachowcy je usunęli i potem było ok.Wcześniej też mnie różni mechesi straszyli że trzeba wymienić kompa,ale obyło...
Nie rozumiem nad czym te dylematy, jak się dobierać do sterownika żeby go odkręcić i wypiąć to już połowa roboty żeby całą wiązkę wyjąć. Niedawno gaz montowałem w C16NZ to całą wiązkę nawet wyjmowałem żeby sobie w niej puścić elektrykę od gazu. Zaopatrz się tylko w silikon w sprayu żeby pryskać na przewody i gumy jak będziesz przetykać przez jakieś...
Ledowy czemu nie powinno się zmieniać zworek w tym drugim układzie podczas jazdy? Zmiana kąta wyprzedzenia zapłonu w zależności od rpm silnika wydaje się kusząca. Zakładam, że chodzi o zbyt wolne przełączanie w stycznikach mechanicznych ale gdyby zrealizować przełączanie tych rezystorów inaczej?
Silnik z wysokim stopniem sprężania więc wymagający co do jakości iskry i paliwa. Świece jeśli np NGK to nie polecam tych "made in France". Możesz też potestować że zmianą stacji paliw.
Napisałeś: Są jednostajne, niezależne od prędkości obrotowej silnika. Czy trzaski od zapłonu nie powinny się zmieniać wraz ze zmianą prędkości obrotowej silnika?
Myślcie sobie co chcecie, ale odnośnie jakości iskry, to gaz ma mniejsze wymagania od benzyny. Chyba zupełnie odwrotnie. Problem z WN odczujesz na LPG a benzyna jedzie jeszcze normalnie. LPG potrzebuje z tego co pamiętam większej energii zapłonu dlatego zmniejsza się przerwę na świecy gdzieś o 0,1mm. I nie napiszę na 100% ale w starych modelach silników...
Potrzebuje pomocy przy zmianie zapłonu, ponieważ zrobiłem swap do chinola. Wstawiłem silnik 125 Honda phanteon 2t i mam problem z zapłonem i ładowaniem, czy ktoś coś wie, czy ktoś pomoże.
robert1 daj spokój zakręci w drugą stronę i zapali (oczywiście zmiana nastawu zapłonu) Nie odpalałeś WSK do tyłu
Nie piszcie głupot, silnik od wsk125 da się pięknie wzmocnić nawet do 20km. Jeździłem na takim silniku gokartem, była nawet klasa 125 (nie mylić z setką bez sprzęgła). Jak macie pojęcie jak to zrobić, mogę podpowiedzieć: polerowanie skrzyni korbowej, korek w tłok (pomiędzy sworzniem, a denkiem) powiększenie kanałów przelotowych, podpiłowanie tłoka (od...
witam. jeżeli jeszcze sobie nie poradziłeś z regulatorem to objaśniam ci jak go ustawić. Rozumiem, że pasek synchroniczny masz zdjęty. Ustaw wał korbowy na znaki [przednie koło paska rozrządu ma wypust, który trzeba zgrać ze znakiem na bloku silnika, tylko wiedz, że nie jest to GMP!] następnie zablokuj wałki rozrządu w ich końcach przyrządem [narz....
Kliny tych kosiarek są robione z miękkiego metalu . Ścinają się przy trafieniu nożem kosiarki na kamień lub coś twardego , wtedy następuje przesuniecie koła i zmiana kąta zapłonu .
Będzie zasilało 36W świetlówkę. Świetlówka zaświeci i przy 40kHz, no i nie potrzebuje 1500V (poza momentem zapłonu).
Problem jest w tym, że auto nie ma zapłonu, więc ODIS nie chcę puścić procedury A próbowałeś ręcznie podać napięcie na pin1 głowicy?
Mam przestawiony zapłon w passacie 1.8 93r. silnik ABS (na 8 stopni). Dotychczas zapłon był ustawiony na 13 stopni. Mam instalację LOVATO z kompem Autronic AL-700. Czy muszę komputerowo wyregulować, czy wystarczy śrubą na parowniku (tą od obrotów)???? W tej chwili mam zbyt dużą dawkę gazu i silnik gaśnie w momencie dodawania gazu. Po przykręceniu śruby...
Aha na innym forum pisali żeby zrobić do 5ms i będzie ok. To co teraz mam zrobić? Gdyby było coś nie tak z silnikiem to by wywalało check Silnika. Samochód dobrze pracuje pali jeździ nie ma wypadania zapłonu.
Przepraszam z post pod postem, mam pytanie czy da jakoś odejść żeby został sterownik ecu podłączony ale nie podpięty czujnikami do silnika czujnik temperatury, tps, wtryskiwacz, sonda lambda czy da to rade sterować w ogóle w jakiś sposób zapłonem. A może jest jakaś możliwość żeby przeprogramować ecu aby zmieniało nastawy zapłonu wraz ze zmianą obrotów.
Panowie, diagnoza....trup... jeszcze półżywy ale trup. Zmiana zapłonu pomogła ale to skarbonka do której weszłoby zdaje się tysiąc i więcej... na świecach białawy nalot, nie wiem czy przegrzewa ale chłodnica jest u końca swych dni... śpi w garażu więc muszę go jeszcze z pola odpalić żeby faktycznie potwierdzić aczkolwiek po zmianie kabli, kopułki, palca...
KME Nevo pro z podłączeniem obd2. Wtryski Hana (pojedyncze) bez listwy, na wężach (krótkie przewody od wtryskiwacza do kolektora oraz dysze obok wtryskiwaczy benzynowych). Co do gniazd zaworowych lubryfikacje można zastąpić przejściem na benzynę przy 3500-4000 RPM, a najlepiej zmiana mapy zapłonu dla LPG o 5-10 stopni wcześniej dla dużych obciążeń....
jeżeli masz moduł z cewkami bez brzewodów zapłonowych montowanymi na silniku to nie ma tam regulacji zapłonu chyba ze zmiana mapy bitowej w kompie auta pozdrawiam
Zmiana w oprogramowaniu sterownika silnika,
Wymienić cewki zmiana miejscami ci nic nie da tam są dwie połączone szeregowo.
Ustawienie gażnika ma raczej mały wpływ na walenie w niego -bądż w tłumik.Chyba że jest dużo nie przepalonego paliwa-wtedy z reguły wali z tłumika,ale przy takim nadmiarze paliwa zalewa święcę. Przychodzi mi tylko jedno na myśl-masz kolego wyrobiony kanał klinowy w wale korbowym i przez to następuje zmiana kątu zapłonu.
Jeżeli czerwony przewód zostanie podłączony do +12V pojawiającego się po włączeniu zapłonu, to radio będzie się wyłączało i włączało kluczykiem i na pewno nie będzie rozładowywało akumulatora. Napięcie to można znaleźć na którymś z bezpieczników.
30 na minus (masę) 85 plus ze stacyjki 86 minus (masa) 87a na moduł zapłonowy Przekaźnik samochodowy zwierno rozwierny. https://obrazki.elektroda.pl/2657932900_...
Nie kombinuj z multekiem, on ma zintegrowane sterowanie zapłonu i wtrysku paliwa, wbrew pozorom jest dość skomplikowany może dlatego kadety z tym wtryskiem są oszczędne. Podejrzewam że z dwucylindrowym silnikiem to poprostu nie pójdzie właśnie z powodu sterowania zapłonem a zmiana map zapłonu i wtrysku itp nie sądze żeby to było sensowne. Aby ciągle...
Na pudełku od żarówki LED co pisze, albo na samej żarówce. Podejrzewam, że to tak samo jak ze świetlówkami LED, żeby wymienić na LED, trzeba wymontować, bądź ominąć układ zapłonowy. Może być tak, że ta żarówka LED uległa uszkodzeniu przez układ zapłonowy metalohalogena. On generuje wysokie napięcie potrzebne do zapłonu lampy.
Przewód oporowy a cewka pod platynki czy pod moduł to zupełnie 3 różne tematy - tak dla uściślenia. Właśnie. Dlatego pytanie o poprawność doboru gratów jest w tym przypadku całkiem na miejscu. Ja bym w dzisiejszych czasach nawet się nie bawił w jakieś przerywacze, tylko założył zapłon CDI od motocykla i miał spokój. Koszt bym zamknął z 100 zł i zapomniał...
2mm to spora zmiana. Należałoby sporządzić nową mapę zapłonu, szczególnie dla wyższych obrotów i przenieść to jakoś do sprężynek w przyspieszaczu. Zmiana kąta w tym przypadku raczej nie w tą stronę.
Przerywacz w tym zapłonie działa na zasadzie młota i kowadła. Biorąc pod uwagę jego wielkość w Romecie bardziej adekwatne jest określenie "młoteczek i kowadełko". Kowadełko jest zamocowane na wsporniku i przytwierdzone na docisk do iskrownika śrubą (im większy docisk na śrubie, tym większa siła tarcia przeciwdziałająca jego przemieszczaniu). Młoteczek...
Witam. Nie możesz ustawić stałego "czasu wyzwolenia iskry" bo punkt zapłonu będzie Ci się przesówał wraz ze zmianą obrotów.
chodzi mi jeszcze po głowie jakaś regulacja kąta wyprzedzenia zapłonu Przy tym układzie zapłonowym ma to mały sens. Dość, że było by to trudne do wykonania, to jeszcze nie wiadomo jaką charakterystykę miałby mieć regulator. W zasadzie trzeba by przejść na zapłon z impulsatorem lub całkiem mikroprocesorowy. Do tego zmiana kąta wyprzedzenia zapłonu niewiele...
Jeśli moglibyście to też prosze o wysłąni mi schematu tego zapłonu. z góry dziękuję
Uszanowanko. Może od początku, żeby wszystko było jasne i klarowne. Zakupiłem Quada SMC Titan 300 z silnikiem 2 cylindry 4T 270ccm. Wadą był niby uszkodzony akumulator, jak się finalnie okazało, wina leży gdzieś indziej. Zdemontowany stator, 11 cewek 3 Fazy, w tym zasilanie do CDI AC. Między fazami było po 7V, regulator wyrzucał 14V, ale jak dostawał...
Witam, dostarczamy płomieniowi dodatkowy tlen Od kiedy to z płuc wydzielasz na wydechu tlen? Od zawsze, człowiek nie zużywa całego zawartego tlenu w powietrzu podczas wdechu, to co wydycha nadal zawiera tlen w nieco mniejszym stężeniu procentowym, ale nadal. Wracając do problemu, aby zaistniał płomień mus być paliwo, temperatura i utleniacz. Dmuchniecie...
Witajcie serdecznie. Posiadam silnik z Hondy Dylan wraz z instalacją. No ale nie wiem czy jest ona kompletna ponieważ brak styków do podłączenia akumulatora oraz innych przewodów. Czy ktoś posiada schemat tej że instalacji? Lub samego modułu? Moduł jest zespolony ze sterownikiem też się zastanawiam czy był tam kiedyś wtrysk czy nie. Na chwilę obecną...
Czyli dopiero odcięcie napięcia doprowadzanego do transformatora może na dobrą sprawę wyłączyć prostownik? Nie, napięcie ma częstotliwość 50Hz, tyrystor wyłącza się podczas przechodzenia napięcia przez 0 (okolice 0V) Prąd reguluje się poprzez zmianę kąta zapłonu tyrystora.
Co prawda niewiele nowego wniosę ale: -cykl artykułów p. Stefana Roguskiego w "RE" i "EDW" na ten temat, - do Jawy ładowało się z powodzeniem osprzęt z 12V trabanta - już samo zwiększenie energii iskry dawało się odczuć na manetce. Zmiana krzywej zapłonu ? A gdyby pójść na skróty i spróbować z Nanoplexem z np. Malucha, bądź podciśnieniowo regulowanym...
Wiem że ten wskaźnik podnosi się przez 5 minut ale czy jest zmiana wskazań po włączeniu zapłonu a później po odpaleniu auta?
Witam serdecznie znajomy kupił seata jak w temacie rocznik 1994 pojemność 900 skrzynia 5 biegowa. Chciałbym uzyskać kilka porad odnośnie ustawiania luzu zaworowego bo strasznie mu hałasuje ten silnik i do tego jest bardzo słaby. Znajomy kupił auto ponieważ ma takie drugie o pojemności 850 i skrzynia 4 biegi stary był igła a nowy jest strasznie mułowaty,...
Jeśli chodzi Ci o poniesienie mocy to.... nie wystarczy. Aby ogień szdł z rury, bez żadnych ściem to muszą być spełnione trzy warunki: 1. turbinka = większa moc oczywiście = więcej paliwa :twisted: 2. żadnych tłumików - zostaje tylko ostatni (tak nie do końca, bo poszerza się rury) 3. zmiana wyprzedzenia zapłonu. Drugi pkt. wyklucza normalną eksploatacje,...
Witam Wydaje mi się, że nie mam podłączonego TPS-u w mojej instalacji LOVATO, komp AL-700. W jaki sposób mogę to sprawdzić? i czy można to samemu podłązyć? Pamiętam, że kiedy gazownik regulował instalację to w parametrach programu AMON zobaczyłam, że TPS jest nieaktywny. Na moje pytanie o TPS coś tam odburknął, a właściwie nic mi nie odpowiedział. Może...
Każdy układ zapłonowy ma moduł wyprzedzenia zapłonu (zmiana kąta zależnie od obrotów) , stosowane są ; mechaniczne, pneumatyczne i elektroniczne. Musisz zastosować taki sam jaki był w quadzie. Jeżeli był mechaniczny a ty zastosujesz elektroniczny to silnik nie będzie pracował poprawnie.
Czytam już długo ten temat i się zastanawiam nad kilkoma sprawami: 1. Skoro tak silnie wybuchowy gaz jest podany do kolektora ssącego to dlaczego nie wybuchnie już tam w połączeniu z tak dużą ilością tlenu? 2. Czy tlen wydzielony podczas elektrolizy może wziąć udział w procesie spalania benzyny a nie wodoru? 3. Czy zmiana map zapłonu i elementów sterujących...
Ten motor ma zapłon przyśpieszany w dwóch krokach,a moduł jest ten sam co do GN 125,Marouder itp. Dzisiejsze CDI mają trzy punkty zmiany zapłonu. Proponuję zakupić pierwszy lepszy na 12DC (istotne). https://allegro.pl/listing?str...a%C5%82... https://allegro.pl/oferta/modu...9c6e616... https://allegro.pl/oferta/modu...24ef086...
Jeśli nawet sterowanie przepustnicy jest uszkodzone, to silnik powinien odpalić tylko nie będzie reagował na gaz, tzn. reakcja będzie, ale bardzo wolna i wkręci się nie więcej jak na 1500 obr/min (zmiana spowodowana zmianą kąta wyprzedzenia zapłonu, a nie wychyleniem przepustnicy). Potrzebna jest dobra diagnostyka - chyba, że w ciemno chcesz szukać...
Ostrożnie z Toyotą ,poznałem starsze modele 95- , zmiana mijania/drogowe przełącza "-"przewody do żarówki H4 ten sam przełącznik przez obrót załącza pozycyjne/drogowe "+" zakładając przekaźniki i automat wyłączający światła po wył. zapłonu wymaga zastanowienia, podobnie Mitsubishi.
Golf 6 1.4tsi cavd po zrobieniu softu z serii na 200 km po jakimś czasie zaczął wypadać zapłon na 2 cylindrze przy 6k rpm i wtedy odłącza cylinder świeci się epc i check. błędy wtedy były wielokrotne wypadanie zapłonu deaktywacja cylindra wypadanie zapłonu cyl2 podmieniłem świece cewki dalej to samo ostatnio zmieniłem wtryski dalej to samo teraz doszło...
Niestety nie pomogła zmiana sterownika.
Postaram się przybliżyć temat. -Ustawiasz tłok w górnym punkcie i mierzysz suwmiarką w miejscu na świecę jego wysokość, zapisujesz wynik. -Ustawiasz tłok w dolnym punkcie i reszta jak wyżej. -Odejmujesz drugi pierwszy wynik od drugiego. -Dzielisz to co otrzymałeś przez 180. -Wynik to jeden stopień w milimetrach posuwu tłoka -Teraz należy pomnożyć wynik...
Wydaje mi się, że nie ma możliwości innego założenia aparatu, chyba że o czymś nie wiem. W wałku jest otworek i w niego wchodzi wałek z aparatu. Ewentualnie możliwa jest zmiana kąta wyprzedzenia zapłonu. Kreska na aparacie pokrywa się z kreską na pokrywie, oczywiście do czasu aż nie pojadę na ustawienie do warsztatu. Iskry nie ma na żadnym z przewodów...
Co do drutuo oporowego ( tego do cewki) to nalezy go pominąc o ile rezystanaca cewki zapłonowej jest około 3 om Z resztą przekopałem swoje archiwum i znalazłem 2 rozwiązania elektronicznego zapł. Myślę że autor sie nie obrazi :) zapł.-kompletna dokumentacja PCB, Opis ww rozwiazania itd zapłon. - inne rozwiązanie( bardziej elektroniczne ze zmiana kąta...
W linku jest podane, jak zmienia się statyczne ustawienie zapłonu w zależności od zastosowanego koła; zmiana wynosi 6º. O ile przyspieszenie zapłonu o te 6º może Fiacik by zniósł (lubiały lekkie przyspieszenie, te które dawały się jeszcze ustawiać: FL i STD), o tyle jego opóźnienie ten silnik już nie wybacza.
Jak zauważyłeś sam, stopki przerywaczy się wycierają. Czemu? Bo są zrobione z byle czego. Szukaj starych oryginalnych z czasów komuny. Czasem nowy przerywacz z początku się dociera i później się to stabilizuje. Do smarowania krzywki nie jest tam szmatka, tylko filc który powinien być nasączony odrobiną oleju i to wystarcza nie na 2 minuty, ale na kilka...
Który rocznik? Jaki typ zapłonu? Silnik włoski czy chiński?
nie pasuje do tego silnika. roznia sie delikatnie podzespoły. ;( a do zapłonu na platynkach potrzebny jest moduł? czy mozna go ominąć?
co bym dodał: - kontrola zapłonu , zmiany faz zapłonu , kontrola wtrysku ( jeśli nie posiada można dorobić kolektor wlotowy z jedno punktowym wtryskiem) - odpalanie z przycisku jak w renault - czyli kontrola obrotów jeśli osiągną pewien pułap odcięcie zasilania na rozrusznik. - sterowanie pwm światłami mijania aby w dzień mniej energii uciekało - odpalanie...
Ale 40° przy twoim układzie magnetycznym Układ może działać o jeden obrót "wstecz" czyli wyprzedzenie z obrotu nr1 daje iskrę przy obrocie nr2. Czyli jakby mamy wyprzedzenie 10° BTDC to uklad tak naprawdę "czeka" 350° i dopiero daje iskrę. Trochę to pokrętnie wytłumaczyłem. Z jakiegoś powodu czujnik źle działa z tym obwodem wejściowym, trzeba podłączyć...
Witam Zmiane kąta wyprzedzenia zapłonu lub dawki paliwa można w tym silniku dokonać tylko poprzez zmianę parametrów w ECU .Możesz tego dokonać w każdej firmie tuningowej. Pozdrawiam
witam w tym roku zrobiłem remont silnika wymienione zostały uszczelniacze łożyska cylinder po szlifie i nowy tłok , kondensator i przerywacz.Nadal jednak nie mogę się dogadać z moją mfką mianowicie drastycznie zużywa swiece zapłonowe jak przed remontem tak i po dwie trzy godzinki pracy i świeca do wyrzucenia zapłonu już bardziej się nie da przyspieszyć...
masz prawdopodobnie zepsuty odsodkowe przyspieszenie zapłonu przy rozruchu silnika ale moze byc to równiez wałek( zapłon) zmiana połozenia wzgledem przerywacza impulsowego(iskry) Bez przyządów bedzie ci ciezko to ustalic.
Witam niestety ale zmiana cewek i świec nic nie daje stałe wypada zapłon na 2 cylindrze
A co maja zawory lub źle ustawiony rozrząd, do wczesnego zapłonu, nie pisz bzdur. Zmiana pojemności przy zgiętym korbowodzie to już mistrzostwo świata.
Witam. Przeszczepiłem zapłon bezstykowy z cc700 do silnika bmw m52b20. Auto jeździ. W zapłonie z cc700 występuje moduł zapłonowy Nanoplex med w różnych wersjach ( 210,211,213) Wersja z najszybszym odcięciem zapłonu ma odcięcie przy 6500 obr/min. Chciałbym mieć odcinkę przy 5500obr/min. Prawdopodobnie mam dwie opcje; 1. Zaprogramować moduły Nanoplex...
U mnie było akurat odwrotnie napięcie znikało po zapłonie. Dlatego dołożyłem drugie gniazdo zapalniczki i dodałem przełącznik kołyskowy. Teraz ma wybór z czego gniazdo ma zasilanie. Kl15 czy kl30 i pozycja neutralna wyłączony. Po prostu ten co teraz mam nie ma baterii więc każde wyłączenie zapłonu to zmiana daty i godziny. I do tego czasem utrata ostatniego...
Wystarczy wcisnąć przycisk w liczniku przy włączonym zapłonie i trzymać go do czasu wyłączenia zapłonu. Po wyłączeniu zapłonu puścić i już będzie wykonana zmiana. Przy odwrotnej zmianie ta sama metoda :)
Trzeba by przeanalizować jak tu jest zmieniany kąt wyprzedzenia zapłonu i czy ten kąt nie jest wykorzystywany przez sterownik do stabilizacji wolnych obrotów. Moduł zapłonowy z opla kadeta miał dwie funkcje zmiany kata zapłonu, wykonywał polecenia ze sterownika a w razie ich braku sam go zmieniał. Sterownik silnika od razu przejdzie w tryb awaryjny...
Ja proponował bym przy następnym ulepszaniu tej MZ-ki wykonać moduł zapłonowy z regulacja kąta wyprzedzenie zapłonu w funkcji prędkości obrotowej i ewentualnie jeszcze w funkcji obciążenia (kąta otwarcia przepustnicy). Taka modyfikacja zapłonu w takim silniku powoduje że będzie rozwijał większy moment obrotowy i większą moc oraz będzie bardziej elastyczny....
Hmm, nie wiem jaki sens ma ta wasza kłótnia, to już wychodzi daleko po za temat. W temacie wyraźnie było postawione pytanie czy da sie jeździć na alkoholu, zostało to wyjaśnione, oczywistym faktem jest że sie da i można nawet po niewielkich modyfikacjach uzyskać sporo lepsze rezultaty niż przy benzynie, u nas jest to zabronione, ale są kraje gdzie...
Witam, Po zrobieniu z jednostki x16sz silnika c16se z głowicą od c14se (doprężenie) i wałkiem z Kadetta 1.3 męczy mnie spalanie stukowe. Wg obliczeń stopień sprężania teraz to 10,8:1, teoretycznie nie miało być tego typu niespodzianek. Wszystko jest zrobione na wiązce i komputerze c16se, czyli tak jak ma być. Po badaniach cdif-em: strasznie skacze kąt...
Witam!! Mam renault clio - choć marka pewnie nie istotna, ale problem jest w tym, że podczas jazdy słyszę "prykanie" w radiu, słyszalne ze zmianą obrotów. Nie wiem czy to wina szczotek na alternatorze, czy raczej zapłonu. Mam też CB radio, więc to nie jest wina radia. Pozdrawiam Jaśko
kiedyś popełniłem taki zapłon i zrobiłem to tak że jeden licznik zliczal impulsy na podstawie których wyznaczał obroty silnika. Wyprzedzenie zapłonu przybiera dość ostrą wartość w zakresie obrotów czyli mozna przyjąć że po przekroczeniu pewnej wartości następuje znaczna zmiana kąta wyprzedzenia zapłonu. Zatem zadaniem drugie licznika było wyznaczanie...
Tylko zmiana obudowy, klej prędzej czy później puści.
Ja te sprawdzania błędów robiłem przy wyłączonym czujniku wałka korbowego. Jest nowy i bez zmian...
na zgaszonym bez zapłonu nie ma czasem luzu w kierownicy? ja tak miałem ale po zmiana opon pomogła
Witam. Wymieniałem ostatnio w swoim tikusiu pasek rozrządu - drugi raz odkąd go posiadam. Za pierwszym razem udało się bez żadnych dodatkowych regulacji (zapłon sie nic nie zmienił). Niestety teraz pomimo ustawienia odpowiednio znaków i założeniu paska, po skręceniu wszystkiego, kilkakrotnum obróceniu wału zgodnie z kierunkiem obrotów i wydawałoby się...
Zauważyłem że na czystym propanie nie zdmuchuje mi palnika do lutowania a na mieszance tak Propan jest na 3 miejscu w szeregu homologicznym węglowodorów, w porównaniu z butanem który jest 4. Wiąże się to z większą łatwopalnością, szybkością rozprzestrzeniania się płomienia. W przypadku zastosowania czystego propanu w silniku spalinowym z obiegiem Otto`a...
Na 99% coś z cewką. Na początek przełóż osłonki na świece (ten giętki element co wchodzi na świecę), one często lubią dostawać przebicie i iskra zamiast na elektrodzie idzie do masy. -Kasujesz błędy -zamieniasz osłonki miejscami, 3 z dowolnym -następnie jeździsz i "łapiesz" błędy -odczytujesz błędy, jeżeli masz błąd P0300 (ogólne wypadanie zapłonów)...
Zmiana sterownika bez sprawdzania czy on obsługuje odpowiednie wątki to jest kluczowy błąd. ECU 16bit jest lepsze do zmian map zapłonu, ale po co jest potrzebne w Golf III 1.9 TDI 1Z? Jedź do czego człowieka, co ten sterownik robił i niech szuka przyczyny, dlaczego podgrzewacz nie działa. P.S. nie każdy AHU miał podgrzewacz.
Od kilku lat posiadamy gazowy przepływowy podgrzewacz wody Junkersa WRP-275-1 KP.W czasie gdy montowaliśmy to urządzenie była to totalna nowość na rynku podgrzewaczy.Teraz po kilku latach użytkowania tego piecyka coś nie za bardzo zaczęło się dziać z bateriami.Jak na początku baterie wytrzymywały ponad rok ,to teraz już po miesiącu jest problem z odpaleniem.Miałem...
zmiana zapłonu zmiana zaplonu zmiana zapłonu elektroniczny zmiana modułu zapłonu
iveco daily problemy klimatyzacja pomiar prądu rozruchu volvo silnika
telewizor elektron telewizor elektron
Czy można zamienić rezystor 820Ω 1W na 2W? Świetlówka kompaktowa miga i opóźnia zapłon - przyczyny i rozwiązania