Kompensacja temperaturowa. Dlaczego? Otóż jako idealne napięcie ładowania typowej 12V baterii kwasowo-ołowiowej z płynnym elektrolitem podaje się 14,4V. Tylko ono nie jest napięciem idealny, a umownym, uniwersalnym czy optymalnym - takie uniwersalne optimum pomiędzy zasiarczeniem (w wyniku niedoładowania) i opadem masy czynnej (w wyniku ładowania)....
Czy alternator jest na 12V czy 24V? czy przy wymianie aku na 12V była jakaś zmiana w regulatorze napięcia, alternatorze? Co do przełącznika, tam nie ma cudów wystarczy założyć 3 pozycyjny jeśli masz silnik z podgrzewaniem na 0 wyłączony na 2 grzanie a na 3 pozycji rozrusznik i grzanie lub sam rozrusznik. Odpowiedz na poprzednie pytania a coś pomyślimy:)
Wydaje mi się, że to nie prąd (obciążeniem była żarówka reflektorowa), tylko zmiany napięcia na wejściu (alternator ma tylko mostek). Noo! Ale, że za spawarkę może robić :) Niesamowite...
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Napięcie na akumulatorze alternatorze vagu czy gnieździe zapalniczki niemalże identyczne co do setek volta. Jedynie vagowski woltomierz pokazuje lekkie herezje. Podwyższanie obrotów nie powodowało zmian napięcia. Alternator wymontowany i oddany do fachowca. Diagnoza regulator napięcia + wytarte koło pasowe. Dodatkowo...
Jeżeli kontrolka gaśnie (czyli teoretycznie wzbudzenie jest),sprawdź jakie napięcie na samym alternatorze,gdy bez zmian,,,,,,,,,,sprawdziłbym sam alternator.
SienioO ,regulator napięcia w samochodzie reguluje napięcie poprzez zmianę prądu wzbudzenia alternatora,a napięcie odbierane jest bezpośrednio z prostownika
S-sense - plus z instalacji jako wejście często tez nazywany sensor akumulatora. Regulator w alternatorze na podstawie tego wejścia reguluje napięcie..
Nie jest inteligentny. Ma byc 14,2V . Mostek obowiązkówo do zmiany na 12 diodowy
Witam, Pozwolę sobie skopiować wątek z forum, gdzie niestety dużo koledzy nie są w stanie pomóc. Mocny spadek ładowania aku po włączaniu odbiorników. Kilka faktów: - nowy aku - na włączonym silniku ładowanie 13,8 V (już z miejsca trochę słabo...) - włączenie świateł, to już 13,6 V - włączenie klimy, to już 12,8 V - włączenie się wiatraków to 12,2 V...
Dlaczego prąd wzbudzenia zmienia polaryzację wraz ze zmianą prędkości obrotowej? Nie zmienia polaryzacji, ale wartość. Jest tak po to, żeby na wyjściu alternatora utrzymać stałe napięcie. Jeśli wzbudzenie miało by stałą wartość, to obniżenie prędkości obrotowej spowodowałoby spadek napięcia, a podwyższenie spowodowałoby jego wzrost.
Masz chyba pomyłkę w pytaniu , nie 100k tylko 100R , tak sądzę . Powinien być zastosowany minimalny rezystor 136R 1W przy napięciu max 14.4 (alternator) i prądzie 0.08A . Grzanie to norma . Aby uniezależnić się od zmian napięcia lepiej zastosować najprostszy układ stabilizatora prądowego , LM317 + rezystor .
Witam Oczywiście wyprostuj prąd z cewek reflektorów , ale przydał by się jeszcze jakiś stabilizator i kondensator,aby wyrównać wahania napięcia przy zmianie obrotów. W alternatorach te funkcje spełnia regulator.
http://obrazki.elektroda.pl/3735101900_1... Schemat testowy tego typu regulatorów sugerowałby że zaiste sterowanie wzbudzeniem realizowane są przez plus. Niestety, alternator jest częścią dość mocno ocertyfikowanej maszyny, więc nie możemy wprowadzać żadnych zmian.
Przy okazji, jak powinien wyglądać wykres ładowania w samochodzie? nie spodziewam się oczywiście idealnie sztywnej prostej kreski ale jakie tętnienie napięcia jest w miarę w normie? Wykres ładowania pomijając napięcie tak wygląda. W starszych alternatorach przy zwykłym sterowaniu regulator działa zero jedynkowo czyli podbija napięcie, rozłącza obwód...
Po wielkich szukaniach , przypadkiem okazało się że na odpalonym silniku alternator ładuje 15.7 Volta ..... zmiana regulatora napięcia pomogła :-))) Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł".
Witam Ładowanie niskie,gzie go sprawdzałeś,jeżeli na akumulatorze ,zrób pomiar na alternatorze ,czy jest takie samo napięcie.Jeżeli na alternatorze jest więcej ,to problem z instalacją(spadki napięcia).Gdy bez zmian to problem jest w alternatorze(w najlepszym wypadku regulator).
Podsumuję problem. Jakiś czas temu miałem problemy z akumulatorem, zauważyłem, że masa idąca do silnika jest lekko ukruszona. Odciąłem ją i dorobiłem na końcu nową blaszkę. Nie wpadłem jednak na to, że masa w cc idzie jednym kablem. Klema-karoseria-silnik. Odcinek karoseria - silnik jest przykręcony po obu stronach. Po skróceniu kabla był on lekko napięty...
Tylko przy zmianie regulatora napięcia w alternatorze zasilanie wzmacniacza powinno być bezwzględnie oddzielone od instalacji samochodu, aby nic nie popalić (masa może być wspólna). Czyli jeden alternator na 14,4V do instalacji samochodu a drugi na 18V do zasilania wzmacniacza. Nie wiem jak by wyglądała sprawa gdyby dać regulator na 20V, czy czasem...
Witam wszystkich. Jak w temacie, pacjeny Toyota Verso S 1.4 D4D pół-automat . Problem dotyczy ładowania akumulatora a mianowicie napięcie ładowania na poziomie 13,5 - 14 V bez względu na obciążenie świateł, klimatyzacji, ogrzewania tylnej szyby itp. Miernik napięcia w gnieździe zapalniczki podczas jazdy skacze w zakresie 13,5-14V, czasem 13,2, ale występują...
Potrzebujesz regulatora zewnętrznego np typ RNA 1. Potrzebne będzie też dostosowanie lampki wskaźnika napięcia. Ewentualnie zastąpić szczotkotrzymacz wersją z regulatorem np. RNa 12 i też niewielkie zmiany.
Nie da się tak po prostu zwiększyć prądu ładowania że alternator ma ładować 20A. W tej sprawie trzeba się kierować napięciem ładowania aby alternator podnosił napięcie akumulatora do wartości o 20 % większej niż napięcie znamionowe akumulatora a prąd ładowania zmienia się proporcjonalnie do obciążenia. Jeżeli alternator jest obcowzbudny zalecam przerobić...
Żartowałem, a o zmianach napięcia ładowania w funkcji temperatury wiem :) V.
Witam! Rozładowuje się akumulator podczas jazdy - wszystko wskazuje na to, że alternator nie ładuje. Wymieniłem w nim szczotki bo były już dość mocno wytarte i sytuacja jest bez zmian. Napięcie na akumulatorze i alternatorze nie przekracza 12, akumulator rozładowuje się, zapala się kontrolka SERV i auto gaśnie. Czy jest sens diagnozować dalej alternator...
Proszę sprawdzić napięcie akumulatora i dobrze by było prąd ładowania. Może się okazać że akumulator uszkodzony albo alternator.
Zobacz jakie napięcie masz na akumulatorze w czasie biegu jałowego silnika i podczas przegazowania , może masz padnięty stabilizator napięcia w alternatorze. Pozdrawiam
Witam, Dowiedziałem sie że moge wycisnąć z alternatora 12V wieksze napięcie przy wiekszych obrotach (nie wiem czy to prawda... nie testowałem) Chciałby z alternatora nubiry 2.0 ładować akumulator 24V (a w zasadzie dwa 12V połaczone szeregowo). Czy po zmianie regulatora napięcia na taki z alternatora 24V moge osiagnać takie napiecia na wyjściu. Czy mostek...
... Edytuję swój post ponieważ uporałem się już z kontrolką świec. ... Bo jeden koniec podłączasz do masy a drugi do świec a ty podłączyłeś jeden koniec do zasilania a drugi do świec.P ... Teraz po zmianie na alternator pomiar napięcia na słupkach aku, na wolnych obrotach, wskazuje 14,5 V.
Sprawdzałem kabel - jest ok, szczotki też są sprawne, podłączałem drugi regulator i wszystko jest bez zmian.
Jak ładowanie się nie uda to jutro kupię nowy akumulator. Najpierw naładuj akumulator ale sądzę że już umarł :( Następnie jak odpalisz silnik do sprawdź na klemach jakie masz napięcie,a potem niech chwilę pochodzi silnik. Poproś drugą osobę o pomoc aby dodawała gazu i wtedy sprawdź jakie napięcie pojawia się na klemach. Jeżeli bez zmian to podejrzewam...
Weź np. taki kabel do rozruchu samochodów i połacz akumulator minus z obudową alternatora albo minus akumulatora z karoserią i zobacz czy będzia zmiana napięcia
Nic takiego nie zauważyłem. Natomiast Inteligentne Ładowanie można wyłączyć programem AlfaOBD łącząc się z Body Computer przechodząc do opcji Zmiana konfiguracji samochodu/Intelligent Alternator Module.
prądnica jest sprawna sprawdziłem zgodnie z rada sebek1987 oraz zdzisław111 dzięki za pomoc przyczyną problemów okazał sie regulator napięcia w c330 jest + na masę zamierzam wstawić arternator od poloneza caro wbudowany regulator napięcia w tym celu zamierzam bez zbędnych przeróbek na przewodach (:) jeszcze fabryczne ) zamierzam poprostu odwrócić akumulatory...
Regulację napięcia w maszynach synchronicznych przeprowadza się przez zmianę prądu wzbudzenia, takie samo zadanie ma regulator napięcia w alternatorze samochodowym. Alternator to także prądnica synchroniczna, trójfazowa, która po prostu ma wbudowany mostek na wyjściu. Częstotliwość napięcia w tworniku (stojanie) maszyny synchronicznej zależy od prędkość...
Zauważyliście może, że temat był o Briggs ProMax7500EA? :D Cytuję producenta: • AVR (Automatyczny Regulator Napięcia) Ogranicza zmiany napięcia agregatu do + lub -2%, dzięki czemu sprzęt działa sprawnie i bezpiecznie • Alternator Power Surge™ Power Surge™ ogranicza zmiany napięcia, aby możliwe było zasilanie wrażliwego sprzętu...
Zawsze na alternatorze +B musi być 12V. pamiętaj, że alternator bez alumulatora nie pracuje. Do uzwojenia wirnika podłączony jest regulator napięcia. Może być wbudowany do środka alternatora. Ale uwaga Obciażenie ( żaróweczka) musi być dostosowane do typu regulatora napięcia. W pewnych przypadkach ( alternatory w chłodniach samochodowych) nie stosowano...
Zastanawiam się tylko czemu taka różnica napięcia występuje wraz ze zmianą temperatury otoczenia . Przetestowane na 2 różnych dobrych akumulatorach .
Kontrolka świeciła się przed regeneracją, teraz już nie. Pomiary robiłem tylko na tej śrubie, na obrotach podwyższonych przez "ssanie", ale nawet przy dodaniu gazu napięcie pozostawało bez zmian. O którym kablu piszesz?
Witam. Czy udało sie rozwiązać problem? Mam taką samą sytuacje, po regenereacji alternatora zapala sie kontrolka esp. Nie udało się rozwiązać problemu .... zmieniliśmy szczotki w oryginalnym regulatorze właśnie , będziemy go wsadzać w poniedziałek . Dam znać czy pomogło .... wszystko to się stało przez alternator i zmianę regulatora napięcia ....
No ... chyba wpadłem na właściwy trop i można będzie niedługo zamknąć temat. Schemat został przetestowany i działa. Na razie jego prawa część, ale nie sądzę żeby miały zaistnieć jakieś niespodzianki z tranzystorami MOSFET. W rzeczywistości użyłem następujących elementów (w programie do rysowania nie były dostępne, więc są tam symbole i wartości przypadkowe)....
Kombinujesz jak koń pod górę z tymi chińskimi LEDami. Najbardziej prawdopodobne jest to, że zamienniki żarówek dwuwłóknowych mają uproszczoną budowę. Za światło pozycyjne i stop odpowiadają te same LEDy, różni się tylko prąd diody. Pomiędzy jednym a drugim zaciskiem znajduje się tylko rezystor. Do prawidłowego działania wymagany jest stan niskiej rezystancji...
jeżeli napięcie dochodzi ci do 16v i nawet więcej v to zacznij od zmiany regulatora napięcia... 99% pomoże
Witam. Wymieniłem maglownicę. Silnik został stary, czy adaptacja jest potrzebna? Drugie pytanie: pasek jest jakby trochę za duży. Wymieniłem na próbę od starej i dalej w ogóle nie działa. (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie • Czy adaptacja jest potrzebna? To zależy od rodzaju układu wspomagania (elektryczny/hydrauliczny/elektrohydraul...
witam. Mam pytanko czy modę w jakiś sposób wykorzystać alternator 24v tak żeby ładował jako 12v .Mianowicie mam fadromke gdzie zepsuł mi sie alternator(doszczętnie) mam drugi ale 24v czy po zmianie regulatora napięcia na 12v będzie ok czy raczej nie da rady z czymś takim.
Hasło do radia odzyskasz w każdym mieście. Jakie napięcie łądowania?
Regulator wymieniał mechanik. Nie miałem możliwości sprawdzić mostków, izolacji uzwojeń itd. Jak do soboty nie dam sobie rady to poniedziałek mechanik wyciągnie alternator i sprawdzę wszystkie diody. Wyciąganie alternatora to ostateczność bo aby wyjąć alternator trzeba zdemontować pompę od klimy. Czy ktoś z Was spotkał się z koniecznością wpisywania...
Problemem z połączeniem alternatora i huśtawki - oprócz strat w przekładni (może da się zrobić przekładnię o niskich stratach, poprzez użycie np. paska zębatego) - jest wnoszenie dużej bezwładności, przez co huśtanie będzie dużo wolniejsze. Myślę, że lepszym pomysłem będzie użycie dużego silnika krokowego - on raczej nie wymaga przekładni (a jeśli już,...
Witam mam problem z zasilaniem w moim Scenicu 3 1.5dci 2010r. otóż mam dziwne objawy w czasie ruszania z 1 biegu światła przygasają a dmuchawa zaczyna słabiej dmuchać po kilku sekundach zaczyna wracać wszystko do normy. Przeprowadziłem mały test ładowanie wynosi 15.5v na pełnym obciążeniu a w trakcie tych objawów potrafi spaść do ok 12.5v co odpowiada...
Sprawdzone, bez zmian
Sprawdziłem napięcie na śrubie alternatora i bez zmian, ta sama sytuacja. Co do grzania się alternatora, to po włączeniu wszystkiego robi się bardzo ciepły. Teraz pytanie czy to normalne zjawisko czy faktycznie uszkodzone uzwojenie stojana.
Alternator można sprawdzić przy uruchomionym silniku podłączając na chwilę pomiędzy zacisk "M" (szczotki) i "B" (plus) żarówkę 21 lub 45W. Oczywiście zacisk "B" musi być do akumulatora podłączony.. Jeżeli alternator jest sprawny to napięcie na akumulatorze wzrośnie.. Jeżeli nie to będzie bez zmian..
Witam nic się nie stanie z akumulatorem nie przeładuje od tego jest regulator napięcia, trzyma napięcie czy duży akumulator czy mały
czy kąt wyprzedzenia zapłonu mógł się zmienić gdy np. pasek rozrządu przeskoczył o kilka ząbków? bo szukam przyczyny takiej zmiany. dodam tylko że pasek był wymieniony rok temu i wszystko było ok. Co jeszcze mogłoby być przyczyną zmiany kąta wyprzedzenia?
Przez te 3 minuty silnik osiągnie 60 stopni:)
Panowie pomocy bo ręce opadają. Pacjent ML350 2010r. Zdiagnozowałem że przy włączonym nawiewie , nawet bez klimatyzacji obroty rosną a skrzynia opóźnia zmianę biegów. W zasadzie nie wrzuca 7biegu. Po wyłączeniu nawiewów na OFF i przygazowaniu obroty spadają a skrzynia działa poprawnie. Wymieniłem regulator napięcia w alternatorze bo obstawiałem brak...
Witam. Problem z zapalającą się kontrolką lądowania. Napięcie lądowania ok. Po kilku minutach pracy kontrolka zaczyna świecić. Drugi alternator używany to samo. W testach zmiany lądowania pod temperaturę baterii ok. Wrzucam zdjęcia pomiaru napięcia na b+ W ac i dc Oczywiście w pamięci błąd sygnału z alternatora Zastanawia mnie wysoka amplituda w ac....
Odłączyłem alternator i bez zmian. Jutro sprawdzę napięcie na can, ale tam jest słabo jeszcze rozbudowany can. Liczniki działają normalnie. Podmieniłem również kostkę stacyjki. Andrzej jakie rozwiązanie problemu było u Ciebie ?
Jest jedno ALE. Jeżeli jest to regulator elektroniczny regulujący masą podłączenie jest następujące; 54 alternator i regulator napięcie po zapłonie, reszta bez zmian a Z pozostaje wolny. Poprzednia podpowiedź nie dotyczy regulowania masą a Liaz tak stosuje.P
Kto zmieniał i na jakiej zasadzie? Chyba jest oczywiste, że zasady regulacji napięci są odmienne..
owik napisał: Alchemik2600 napisał: I żeby uprzedzić podstawowe pytania - Tak sprawdzałem napięcie ładowania jak i prąd ładowania na wolnych i wysokich obrotach. Wszystko jest w porządku i bez zmian tzn. Napięcie ponad 14V, prąd ponad 2A, niezależnie ile odbiorników prądu jest w tym czasie włączonych. Niestety nie uprzedziłeś podstawowych pytań, bo...
Witajcie, Sytuacja co najmniej dziwna. Przy niepracującym silniku spryskiwacze przedniej szyby działają bez zarzutu (ciśnienie super). Ciekawie zaczyna się robić po włączeniu silnika: spryskiwacze nadal działają ale z bardzo niskim ciśnieniem. Przez pierwszą chwilę ciśnienie jest trochę niższe niż normalnie, ale po chwili ciśnienie wyraźnie spada (więdnie...
Dzięki Panowie za odpowiedzi. Teraz rozumiem ,że tylko regulator napięcia decyduję o tym jaki prąd pójdzie z Altenatora. Jeśli nie da się osiągnąć 1/10 pojemności, to czy praktykuje się coś takiego że bez zmiany alternatora robi się tylko modyfikację lub zmianę regulatora napięcia na taki aby mniejszy prąd dawał ? Żeby nie było tych max 70A tylko np...
Rozważania, dotyczące pracy alternatora, zakresu zmian napięcia w instalacji, itp. wykraczają poza zakres tematu, określony w tytule i proszę go nie kontynuować. Autor nie określił dokładnie rodzaju obciążenia (prąd 4A, ale przy jakim napięciu?), trudno więc doradzać coś więcej poza możliwymi sposobami zmian napięcia, określonych w pierwszym poscie....
Witam ponownie, też odradzam SLA, SLA ma ponoć straszną kontrolę nad głośnikiem, tak jak kolega SynDmx już napisał. Co do tego czy 1kW to nie za dużo dla głośnika 600rms, jeśli nie przekręcisz gain'a do końca, tylko delikatnie z głową ustawisz nic się nie stanie, a głośnik będzie miał na pewno moc jaką potrzebuje. Co do przygasania świateł, to kondensator...
Poczyściłem styki i ostatecznie uzyskałem spadek napięcia między alternatorem a akumulatorem 0,2V. Mam dodatkowe przewody do odpalenia z innego akumulatora i połączyłem masę alt. z minusem aku. - bez zmian. Zrobiłem eksperyment - na regulator napięcia wziąłem plus nie z wyjścia alternatora tylko z akumulatora. Nic nie pomogło - przy maksymalnym obciążeniu...
Oj, to chyba nie wyjdzie - jeśli na akumulatorze przed uzyskaniem obrotów wystarczających do działania alternatora było 13V, a z działającym alternatorem będzie 14V, to ten układ nie zareaguje na zmianę o 1V. Za to może zareagować na wzrost napięcia przy wyłączaniu rozrusznika.
Witam. Efektem wyparowania wody jest spadek siły akumulatora przy rozruchu samochodu. Wysokie napięcie ładowania spowodowało wyparowanie wody. Jeśli wymiana regulatora napięcia nie pomogła, wymień alternator, im szybciej tym lepiej. Zmiana miernika polecana. Dodano po 1 Wyparowanie wody nie powoduje wzrostu napięcia.
silnik to k20z4, którym będzie sterował komputer SA, w tym przypadku najlepiej będzie zastosować alternator z własnym regulatorem napięcia, moim zapytaniem było czy są jakieś inne możliwości aby nie było konieczności zmiany alternatora, nie wiem dlaczego niektórzy od razu oburzają się twierdząc że robię sobie z kogoś kpiny :)
W sieci jest schemat RNc12, to bliźniaczy regulator, zobaczysz tam ów termistor, kompensuje zmiany napięcia regulacji jakie pojawią się na rozgrzanym regulatorze od obudowy alternatora do której jest przymocowany.
70A brakuje? Dziwne! Mierzyłeś napięcie ładowania? Ten "70A" do naprawy oddaj ew do sprawdzenia przez dobrego fachowca
Byłem kiedyś świadkiem wręcz wybuchu regulatora w alternatorze zamontowanego w pewnym kombajnie zbożowym A potem sie obudziłeś i poszedłeś do łazienki........... . Każdy alternator ma ograniczenie prądowe inaczej był by wręcz idealnym źródłem napięcia a tak nie jest. Podpowiem że ogranicznikiem jest parametr xL związany ściśle z obrotami wirnika. Poto...
Witam, proszę o wyjaśnienie i podpowiedź, jak sprawdzić obrotomierz w Daewoo Lublin 2 , 2.4 diesel. Obrotomierz dostaje sygnał z alternatora (zacisk W) , na zacisku jest napięcie 6,5 V (na wolnych obrotach i na wyższych bez zmian to samo napięcie) , po wyjęciu licznika na wtyczce , napięcie takie samo jak i przy alternatorze, także kable wykluczam....
Regulator made in czajnik robi takie akcje . Ostatnio założyłem nówkę razem z mostkiem (padły diody),i nie świeciła kontrolka na desce. Po zmianie starego reg. oryginał ożyła. Sprawdź jeszcze na spadek napięcia kable, masowy silnik , i plusowy główny.
Witam Wszystkich Przeszukiwałem forum ale nie znalazłem podobnego przypadku,.. więc pozwoliłem sobie utworzyć ten nowy temat. Jeśli coś podobnego gdzieś było to z góry przepraszam .. Najpierw może krótki opis sytuacyjny a na końcu pytanie do szanownych forumowiczów Mam motocykl, i alternator mi podaje zawyżone napięciem na akumulator. Po ustawienie...
Zakłócenia zmieniają się wraz z obrotami, czy nie? Jeśli nie, to może też być uszkodzenie wewnętrzne radia. Nie filtruje zasilania, zbiera zakłócenia, gubi stabilność przy zmianie napięcia... Jeśli tak, to możesz jeszcze spróbować odłączyć elektrycznie alternator i sprawdzić, czy to on nie sieje.
A nie sciągaleś przypadkiem wtyczki z regulatora napięcia bez odpięcia akumulatora?
Mam problem z mrugającymi falującymi światłami (wszytskimi) oraz mrugającymi kontrolkami na desce rozdzielczej.Zrobilem remont alternatora - wymina łożysk oraz regulatora napięcia - nie pomogło.Ponownie doradzono mi zmiane regulatora tym razem kupiłem orginał niestety bez zmian falowanie świateł pozostało co robić? Alternator sprawdzał elektryk - jest...
Według tego schematu woltomierz jest cały czas zasilony i pokazuje napięcie. Więc czemu chcesz zasilać alternator cały czas. To nie jest P&P trzeba zrobić zmiany.
Istnieją małe bojlery na 24V (z przeznaczeniem do autobusów turystycznych). Istnieją małe bojlery na 230V, a pasujących grzałek na 12V jest całe multum na znanych portalach aukcyjnych. Przepływowy podgrzewacz wody to w tym przypadku poroniony pomysł. Akumulator obciążony prądem kilkuset amperów wytrzyma najwyżej kilka minut i nie więcej niż 100 takich...
A można wiedzieć jaki samochód i silnik? Może po prostu świece żarowe dogrzewają i są spadki napięcia. Sprawdził bym czy nie ma spadków napięć na instalacji i zmierzył czy sam alternator nie przysiada.
A czy jest możlwiość że to przez kiepsko połączone uziemnienie? Możliwe, że jest problem z masą alternatora, wtedy napięcie przysiadało by także bez podłączonego wzmacniacza. Sprawdź te napięcia dla różnych warunków pracy samochodu. Może pasek napędzający alternator jest słabo naciągnięty. Ale podstawa to pomiary napięć.
Rozumiem, że łatwiej jest podać przykłady ze szkołą podstawową (#polskość), niż odpowiedzieć na teorie czy świece żarowe o wysokiej oporności mogą być przyczyną problemu. Teoria: Po starcie silnika obciążenie alternatora (przez np. dogrzewanie niesprawnych świec z dużą opornością) wpływa na stopniowe rozładowywanie się akumulatora, gdyż przez ok 2 minuty...
Napięcie ładowania powino wynosić od 13,6V do 14,4V. Jeśli mieści się w tych granicach, to alternator i regulator działają prawidłowo. Jeśli w czasie jazdy zmiana świateł powoduje np. wyłączenie radia, to gdzieś jest złe, skorodowane, lub poluzowane połączenie. Wzrost napięcia ładowania do 14,6 V nie spowoduje szybkiego zniszczenia akumulatora, ale...
No tak szeregowo połączył bym te akumulatory, jest to możliwe jeżeli tak to jakie zmiany bym musiał dokonać w instalacji elektrycznej jakiś wydajniejszy alternator, zmienić regulator napięcia czy bez tego by się obeszło
Testowałem boschem i chyba magnetimarelli oba pokazują ten sam błąd a silnik jest mułowaty nierówno pracuje,jeszcze jest błąd alternatora że spadek napięcia ale ładuje.
Porobiłem szereg pomiarów, z tego powodu że to moje pierwsze autko dlatego jeśli zrobiłem coś nie tak to proszę się nie śmiać :) a więc: napięcie na wyłączonym silniku na akumulatorze wyniosło 12,2 V; napięcie na wyjściu alternatora 12, 2 V; oraz zrobiłem pomiar (+)miernika dałem do (+) na wyjściu alternatora, natomiast (-) dałem na akumulatorze napięcie...
Witam potrzebuje pomocy w podłączeniu instalacji w ciągniku władymirec z oryginalnego alternatora na alternator cc z wbudowanym regulatorem napięcia. Wychodzą z niego 2 przewody jeden to pewnie zasilający + a drugi do kontrolki ładowania ale chcę mieć pewność jak to podłączyć . Ponieważ podłączyłem gruby przewód z +, cienki na kontrolkę, Po uruchomieniu...
No to ja dziś rano miałem znacznie mniej. Zmiana całego alternatora? Nie spotkałem jeszcze nikogo kto na tym alternatorze miał wyższe napięcie. Kolejne kilka stów wywalę na marne?
o można próbować obejść poprzez zastosowanie układu Darlingtona To był przykład jednego z wielu powodów, dla których ten pomysł nie ma tu sensu. Jeśli darlington, to napięcie wyjściowe będzie się zmieniać nawet o 2V (zmiana Udz, zmiana Ube). Stabilizator to sztywne(teoretycznie) źródło napięcia co generuje duże prądy. Na to może "sobie pozwolić" tylko...
O które uzwojenie dokładnie ci chodzi o sttojan czy o wirniki???? Jeżeli chodzi o stojan to jest to bardzo ciekawe urządzenie bo patrząc od strony zacisków to nic innego jak stojan silnika 3 fazowego. Niestety jak wymontujesz stojan to sprawa wygląda nie ciekawie bo masz tam w zalezność i od model i producenta bardzowiela biegównów, przeplot uzwojeń...
podejrzana jest zmiana napięcia po przegazowaniu, nie powinno tak być. Widzę dwie opcje - alternator nie jest sprawny, albo brak prądu wzbudzającego w cienkimi kabelki od licznika do alternatora, tylko że wówczas po przegazowaniu napięcie wzrośnie i już nie spadnie po spadku obrotów więc sprawdź to.
Jak tak juz piszecie o zmianie kabli to warto byłoby zmierzyć jakie sa spadki napięcia pomiędzy alternatorem a aku. Byc moze tu grubszy kabel da wiecej, sami wiecie jakie cienke kable często montują. Czasami na odcinku 1metra jest spadek 0.3-0.5 volta, a co dopiera na kilku metrach.
Pomierzylem dzisiaj co nie co i oto co ustalilem. Brak ładowania pomimo prób wzbudzenia alternatora poprzez podanie mu +12V zarówno bezpośrednio jak i poprzez żarówkę 4W. Na tym cienkim przewodzie napięcie nie występuje, brak. Przewód nie jest przetarty, ani uszkodzony zachowuje ciągłość i przychodzi do Bsm podwójne złącze bat noir. Alternator wykazuje...
Przypomina mi to trochę moją przygodę w corolli. Po przypadkowym zwarciu przestało mi działać parę urządzeń i między innymi ładowanie akumulatora (świeciła się kontrolka ładowania). Po odpaleniu silnika wolne obroty falowały, a napięcie na alternatorze w takt zmian obrotów jeździło od 12-16V. i alternator momentalnie zrobił się gorący (mnie też przy...
Prawidłowo. Alternator na wolnych obrotach nie da więcej niż 15A, więc różnica jest porywana z baterii.
Wyniki działania: po przekręceniu kluczyka w pozycje zapłon bez jakichkolwiek kontrolek dodatkowych - kontrolka od ładowania na desce rozdzielczej nie pali, podłączenie kontrolki na kablu (żarówki 12V 1,2W) z jednej strony do masy a z drugiej do styku nr. 2 na rysunku od góry (czyli od kontrolki ładowania na desce) powoduje, że po włożeniu kluczyka...
Witam, Chciałbym wiedzieć czy Jest możliwość w alternatorze "BOSCH 70A 14V 058 903 016" zmiany Regulatora napięcia 14V "BOSCH 1 197 311 235" na 24V do ładowaniu dwóch 12V akumulatorów szeregowo podłączonych. Mile widziane podanie ewentualnego numeru zamiennika Regulatora 24V.
Witam, na alternatorze napięcie ładowania mam około 9 V (pasek oczywiscie naciągnięty) Czy to moze byc wina regulatora, czy od razu zabierac sie za diody ? Zmiana obrotów nie daje zmian, akumulator dosc rozladowany..
Sprawdź napięcie przed i po uruchomieniu silnika; poza tym załącz światla i oświetlenie wnętrza - po zmianie jasności światła rozpoznasz usterkę. Alternatory z takim uszkodzeniem mają dosyć głośną pracę (gwizd), wynikający z dużego prądu wzbudzenia. Powinien być to regulator - przy innych uszkodzeniach napięcie zawsze jest mniejsze od 14/5V.0
Jeżeli to napięcie zmienia się (pulsuje) w górę lub w dół to oznacza, że LEDy należy zaświecić, jeżeli napięcie jest "jednostajne" (nie zmienia się znacząco) to LEDy należy wyłączyć Bzdura, prawie całkowicie odwrotnie. Albo źle zapamiętałeś/zrozumiałeś, albo Pan niedokładnie wytłumaczył. Sterownik reaguje na zmianę napięcia w instalacji. Wzrost napięcia...
sprawdz naciag paska, ewentualnie moze byc cos z regulatorem napiecia. Tam jest samonapinacz panie kolego,to raz,po drugie pasek jest Micro-V. A może by się kto zapytał jakiego producenta jest alternator?
alternator zmiana zmiana alternator zmiana pasek alternator
pralka whirlpool urwane felgi malowanie schemat czujnik klimatyzacja
radiotelefon echo2 radiotelefon echo2 schemat
Naprawa telewizora lampowego bez dźwięku i obrazu OpenBK7231: Disable WiFi & Relay LEDs Configuration