A ten "nibykondensator" zostawić ? czy wywalić?
Obadaj najpierw sprzęgło jednokierunkowe w kole alternatora.
Fabryczne zgrzewanie. Oczyścić i zalutować
Oczywistym jest, że w przypadku ładowania stałym napięciem, tak jak ma to miejsce w aucie, w początkowej fazie ładowania rozładowanego akumulatora pobierany prąd jest znaczny, a następnie pobór prądu spada. I choćbyś miał ogromny alternator to i tak nic to nie zmieni, bo po osiągnięciu pewnego poziomu naładowania, aby naładować akumulator do maksymalnej...
http://www.as-pl.com/p/ARE3010 Ten pownien podjeść, jest to regulator z alternatora Passat b5 FL, Valeo 120A Wyjścia L oraz DFM (identycznie jak u ciebie). Podpasować może jeszcze z alternatora Valeo 180A Passat b6, Golf V, Leon II.
Z tego co ja pamiętam, to i osłonę dmuchawy, regler, a to inne co piszesz to nie.
120A z omegi.
Kupiłem po okazyjnej cenie na portalu internetowym i okazało się, że uszkodzony w nim jest regulator napięcia Kupiłeś nowy czy używany? Po drugie wszystkie uzwojenia tak mają czy tylko kilka cewek. Po trzecie w naprawie gość mógł przemalować srebrzanką korpus.
Witam . Kontrola powinna być podłączona do niebieskiego.
Ciekawy jestem czy udało Ci się z wymianą na mocniejszy alternator bo kupiłem teraz sprzet 1.5kw i też mi brakuje prądu ale boję się obciążać silnik większym alternatorem Załóż swój temat. Numery alternatora obecnego.
Naprawiać tego oryginalnego to raczej mi się nie opłaca. Wolę zamontować alternator z poloneza. Dodano po 5 A co do tych kabli to z pięciu wykorzystuje tylko 2 prądowy i wzbudzenie na szczotki a co z resztą? Chodzi mi przede wszystkim o te dwa od pradu zmiennego czy nie muszę ich nigdzie podpinać?
Po zmianie alternatora trzeba zmienić biegunowość bo wszystkie prądnica w co miały plus na masie ale już alternator miał minus chyba że przebijesz diody to wtedy okej. A jak nie no to musisz zmienić biegunowość do tego zamienić przewody na amperomierzu bo będzie odwrotnie pokazywał. No dlatego zmiana obrotów silnika dmuchawę wycieraczką to nie przeszkadzało.
Witam, chce wymienić alternator w terrano 2.4 na inny. W originale mam w kostce 4 piny ale znalazłem info że są tam tylko wykorzystane dwa L i S, chce włożyć alternator z audi i tam są oznaczenia D+, B+ i DF. B+ to będzie gruby kabel plusowy z akumulatora? A jak podłączyć pozostałe?
Włączając światła zwiększasz obciążenie alternatora, a tym samym obciążenie silnika, przed co komputer silnika zwiększa lekko obroty aby nie dopuścić do zgaśnięcia. Jeśli zainstalujesz ledowe światła dzienne, to zmiana obciążenia alternatora będzie niezauważalna dla silnika i nie powinien zwiększać obrotów. Światła dzienne podepnij pod terminal 15 stacyjki(zapłon)....
tu na wykresie jest widoczna zmiana polarazycji pradu wzbudzenia Wykres rzeczywiście to przedstawia, co wszyscy widzimy. Jednak alternator to generator synchroniczny i jeśli na wyjściu mamy niezmienne napięcie, to dla bardzo niskiego prądu obciążenia (bliskiego 0 A), przy wzrastającej prędkości obrotowej, prąd wzbudzenia powinien zmierzać do zera....
Jaki zegar, amperomierz, obrotomierz?
Obecnie założony alternator połączony całkowicie na skróty (kable bezpośrednio do akumulatora, żarówka do wzbudzenia na krótko) niestety nie ładuje. Drugi alternator podłączony w taki sam sposób ale poza samochodem,napędzany wiertarką działa. Więc jutro ponowna zmiana alternatora. Dam znać po całej operacji.
Witam, mam problem z golfem 2 1,3benzyna. Wygląda to tak że jakiś czas temu zaczął się problem z światłami które raz świeciły jaśniej i gasly, wycieraczki miały dziwne prędkości raz szybko wycieraja raz ruszaly się z prędkością żółwia(ledwo się ruszyly). Problem ustapil(światła świeciły mocno i wycieraczki z dużą predkoscia). W pewnym momencie spalił...
Czy alternator jest na 12V czy 24V? czy przy wymianie aku na 12V była jakaś zmiana w regulatorze napięcia, alternatorze? Co do przełącznika, tam nie ma cudów wystarczy założyć 3 pozycyjny jeśli masz silnik z podgrzewaniem na 0 wyłączony na 2 grzanie a na 3 pozycji rozrusznik i grzanie lub sam rozrusznik. Odpowiedz na poprzednie pytania a coś pomyślimy:)
Witam W instrukcji od lublina II mam napisane aku 110/120ah Bardzo dużo prądu pobierają świece żarowe które przez długi czas dogrzewaja silnik po odpaleniu w (starze świecy żarowej nie było) Jestem ciekawy czy udało się zamontować inny mocniejszy alternator ?
Jak jest miejsca a maszyna ma pracować a nie być kolekcjonerskim egzemplarzem i jest miejsce to wymienił by prądnicę na alternator . Zmiana mocowań kółka można dokupić na dowolny pasek 17mm czy 19 mm. Alternator z golfa 4 czy passata B5 czy opla corsy astry można dostać za 50 pln (Oplowskie są lepsze bo mają podłączenie wzbudzenia na oczko). Wymaga...
Po wielkich szukaniach , przypadkiem okazało się że na odpalonym silniku alternator ładuje 15.7 Volta ..... zmiana regulatora napięcia pomogła :-))) Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł".
Co prawda wskazówka stoi w miejscu ( od czasu do czasu ma wachnięcia ale to bardzo minimalne) Z kury orła nie zrobisz kolego. Obciązenie silnika przez alternator=zmiana pracy silnika
Zmiana koła na jeszcze mniejsze bo w samochodzie przecież ma wyższe obroty biegu jałowego.
tutaj koleś ma identyczną zagwozdkę co ja i w sumie z tego co zrozumiałem nie znalazł rozwiązania, a już myślał że to kątowe złącze, tylko zwalił na nowy alternator niewiadomego producenta/pochodzenia... Pytanie czy według Was zmiana alternatora z 90A na 120A definitywnie rozwiązała by sprawę? w ETKA jest napisane że do silnika BFH mógł być i ten i...
Jeżeli wysiadł by ci alternator miał bys problemy z akumulatorem (kłopoty z odpalaniem) ale zawsze możesz to sprawdzić powinna być widoczna zmiana napiecia na zaciskach akumulatora po odpaleniu. Napiecie przy prawidłowo działajacym alternatorze powinno wzrosnąć do ok 14V.
Witam. Posiadam mazdę 6 z 2006r silnik 2.0 pb 147km. Chcę zmodyfikować CAR AUDIO i potrzebuję więcej prądu min 200A Fabrycznie jest 100A a alternator sterowany sygnałem analogowym PD Co do rozwiązań jest opcja wrzucić altek z zew. reg. napięcia ,ale co z lampką ładowania jak jej uniknąć? Lub druga sprawa ,tak sobie rozmyślałem, jest opcja włożyć inny...
Sprawdź jaki masz alternator (ile Amper) wzmacniacz pobierze ponad 25A(a w zasadzie ponad 30A) więc myśle że tylko podmiana ewentualna alternatora wchodzi w rachubę (lub zmiana wzmacniacza lub oświetlenia na mniej prądożerne). O cewce nic nie wiem, jaka po co? może ktoś wtajemniczony co odpowie. Pozdrawiam. Edit: podgrzewania szyby nie bierz raczej...
mialem doczynienia ze zmiana alternatora w x5 normalnie katastrofa i jesli chodzi o wlozenie dwuch innychi sprawdzenie w aucie odpada klient musial by czekac ok 2 dni
Widzę że ,,Fachowcy,, dla was najlepsza rada, to zmiana alternatora.
Ktoś gdzieś w necie wysnuł teorię, że takie niskie napięcie w przypadku pełnoletnich aut ma swoją przyczynę w równie pełnoletnich mostkach diodowych, a dokładniej w połączeniach diod z półpierścieniami radiatorowymi, gdzie diody siedzą na wcisk- z czasem połączenia między korpusami diod a radiatorami nie są już idealne, stąd spadki napięć i efekty...
Dzisiaj kurier dostarczył mi akumulator zapakowany w specjalny pojemnik, gwarancja podbita a po mój stary akumulator też zabierze kurier w dogodnym dla mnie terminie, muszę go tylko zapakować zgodnie z instrukcją którą dostałem. Firma wygląda na poważną oby akumulator wytrzymał 2 lata. ;) W niektórych sklepach internetowych jak np Motointegrator, akumulator...
Zobacz jakie napięcie masz na akumulatorze w czasie biegu jałowego silnika i podczas przegazowania , może masz padnięty stabilizator napięcia w alternatorze. Pozdrawiam
C-360 nigdy nie miało + na masie i pewno teraz też nie masz.
Regulator do prądnicy i do alternatora jest inny ,jeśli chcesz zastosować alternator to musi byc dostosowany do niego regulator ,zmiana biegunowości alternatora nie jest dobrym pomysłem lepiej przełożyć klemy jak radzili poprzednicy .
no tak, to jak mam sprawdzic napiecie paska przeciesz tam jest autoregulacja a na oko nie widac , wymienie jeszcze to koło na alternatorze może bedzie zmiana
Wymiana alternatora nic nie da! Popatrz na wykresy wydajności prądowej alternatora w zależności od obrotów: dla obrotów niższych, niż ok. 1000 ... 1200 wydajność prądowa jest ZERO, bo prąd wzbudzenia razy obroty nie daje napięcia wystarczającego do ładowania akumulatora. Jeżeli silnik na wolnych obrotach dysponuje nadwyżką mocy wystarczającą do świecenia...
Kupiłem używany alternator. Szybka zmiana i wszystko jest OK. Pobór prądu 30-100 mA. (wszystko wyłączone). Alternator ładuje elegancko. Jak będę miał chwilę to rozbiorę stary alternator i sprawdzę go dokładnie. Wielkie dzięki za szybką pomoc. Temat zamykam. Problem rozwiązany.
Ok dzięki za rade a czy wiesz może czy zmiana alternatora na większy to jest jakiś kosztowny zabieg? Bez zmiany alternatora nie dam rady uciągnąć dwóch wzmacniaczy.
Nie możesz tam założyć pierwszego lepszego rezystora ponieważ spalisz uzwojenie wirnika albo uszkodzisz instalację. Dzięki żarówce 2W prąd o określonej wartości (~0.2A) przepływa przez wirnik wytwarzając pole magnetyczne i czym większy przepływ prądu przez wirnik tym wcześniej wzbudza się alternator stąd zmiana żarówki na 4W wyraźnie przesuwa zakreś...
Zmiana alternatora nic nie da każdy daje to samo.P
Ten przewód powinien być wpięty wyżej do szczotek. A ty wpiołeś do W Czyli 6D, alternator https://obrazki.elektroda.pl/7488636200_... I jeszcze zmiana koloru przewodu. Bo z 67 ma iść do szczoteczek. Jak byś miał 9D to ten przewód który masz teraz włożony powinien iść do 15 na regulatorze i jeszcze do kontrolki ładowania.
Witam, auto jak w temacie. Przyjechało z usterką alternatora. Alternator wymieniony, po paru godzinach powtórka ponowne uszkodzenie drugiego alternatora. Podjęta decyzja o regeneracji starego alternatora wymieniony mostek (był pęknięty), wymieniony regulator. Części AS. Założone wszystko do auta. Alternator ładuje. Nie dawało mi to spokoju więc zacząłem...
Witam Czy zmiana obrotów wirnika alternatora ma wpływ na jego działanie ? Mowa o np. alternatorze Bosch 120A montowanym miedzy innymi w Oplach i VW. Pozdrawiam Wesołych :D
Zmiana alternatora niczego nie zmieni bo w benzyniaku sygnał tak jest brany z układu zapłonowego.
Witam Przedobrzyłeś z mocą. Aku i alternator nie wyrabiają z prądem. Jedyna rada to zakup aku o większej pojemności i zmiana alternatora o większej mocy. Sprzęt jest w porządku. Pozdrawiam
I dołożyć drugi akumulator? Bo o ile dobrze zrozumiałem, to pojazd ma instalację 12 V, a tylko fotel 24 V, więc jak to ma działać? Szybciej, to wymiana maty na 12V i ewentualnie zmiana alternatora na większy.
Kwazor myśle ze efekt byl by mniej zadowalający ponieważ wirnik z alternatora posiada mniej pazurów, czyli położenie i zmiana pola magnetycznego będzie występowało rzadziej a zarazem indukcja. Warto by było to nawinąć pasami miedzianymi tak jak widoczne jest to w silniku.
Pomogła zmiana alternatora. A właściwie z dwóch zrobiłem jeden. Spalone diody były. Teraz wszystko chodzi prawidłowo 14V ładowanie i aku kręci normalnie.
Nic takiego nie zauważyłem. Natomiast Inteligentne Ładowanie można wyłączyć programem AlfaOBD łącząc się z Body Computer przechodząc do opcji Zmiana konfiguracji samochodu/Intelligent Alternator Module.
Przyłącze siędo tematu, gdyż mam podobnie. Jak temu przeciwdziałać ? Kupno Kondensatora coś zmieni, czy lepiej pomyśleć nad zmianą alternatora/akumulatora ?
Przy okazji - rozrusznik w 330/360 ma 3 kW a nie 1 KM. Jak silnik jest sprawny i dobrze odpala, to wystarczy aku i te 60Ah. A jak trzeba chechłać, to duże aku i zwykły oryginalny rozrusznik (tzw Bosch), bo te wszystkie podróby z przekładniami nie wytrzymują długiego kręcenia. Ludzie dziesiątki lat jeździli z prądnicami i nikt nie latał z prostownikami...
Przed zmianą na alternator juz był tak odpalany, więc prostownik raczej da radę.
Odłącz cienkie przewody od alternatora i sprawdź czy będzie zmiana.
Masy sprawdzone kabel alternator też zmian brak
Kompensacja temperaturowa. Dlaczego? Otóż jako idealne napięcie ładowania typowej 12V baterii kwasowo-ołowiowej z płynnym elektrolitem podaje się 14,4V. Tylko ono nie jest napięciem idealny, a umownym, uniwersalnym czy optymalnym - takie uniwersalne optimum pomiędzy zasiarczeniem (w wyniku niedoładowania) i opadem masy czynnej (w wyniku ładowania)....
No to ja dziś rano miałem znacznie mniej. Zmiana całego alternatora? Nie spotkałem jeszcze nikogo kto na tym alternatorze miał wyższe napięcie. Kolejne kilka stów wywalę na marne?
mam takie pytanie czy jeśli do tej pory w moim samochodzie był akumulator 75 ah to zmiana na akumulator 60 ah wpłynie jakoś na żywotność tego akumulatora zaznaczam że alternator jest 120 A o ile to ma jakieś znaczenie. dodam jeszcze że posiadam jeszcze alternator 75 A więc może go założyć do tego mniejszego akumulatora ?czy akumulator nie będzie przeładowany...
Jak na moje oko kolego do zmiany albo regulator pod twoja prodnice albo zmiana pradnicy na alternator
A po co tobie ta zmiana?
Wiec zaloz alternator klasy 15 (150 A) od peugeota 307 n.p. i bedzie plug-and-play. Pokusilbym sie tez o wiekszy akumulator jako bufor (wyciagarki uzywasz sporadycznie i krotkoterminowo, wiec nie musi liczyc tylko na alternator). Teraz pytanie, czy może mieć to skutki uboczne niepożądane... Nie, jesli dobrze zrobione mechanicznie. Mize poza trwaloscia...
Jeżeli by zastąpić rotor magnesami trwałymi, oczywiście kierując się ilością biegunów, lepiej magnesy wklejać na ukos, czy równolegle ? Nie prościej rozebrać wirnik, i zamiast uzwojenia wzbudzenia dać magnes neodymowy pierścieniowy o odpowiedniej średnicy? Czy zmniejszając prąd wzbudzenia, przy stałej wartości napięcia na stojanie, obroty wzrosną,...
Witam. Tak jak w temacie, interesuje mnie zmiana alternatora w silniku 1.8 w A4 B5 2000R. Chodzi głównie o to by założyć alternator o jak największej wydajności. Myślałem o wersji z któregoś Diesla i byłoby miło gdyby alternator pasował do fabrycznego mocowania. Podkreślam liczy się jak największa wydajność alternatora związana z rozbudowanym Car Audio.
Witam, mam problem z alternatorem,wirnik ma rysy,brak ładowania czy mogę zamontować alternator np z opla silnik benzynowy? Oczywiście z przeróbką uchwytu i zmianą koła pasowego
Jestem bardzo zainteresowany zmianą ilości spalanego paliwa.
Wygląda na to, że do sukcesu masz daleko. W każdym możliwym rozwiązaniu przeróbki. Po pierwsze alternator nie ma szczotkotrzymacza (tak widzę zdjęcia). Po drugie konieczna zmiana polaryzacji do wyboru alternatora, regulatora, ciągnika. Najkorzystniej byłoby przerobić alternator, ale to wymaga sporo zaparcia i materiałów. Zakładając, że instalacje samochodowe...
No w planie mam najpierw wymian alternatora na 90A potem zmiana kabli na 35mm2 od aku bo teraz jest od karoseri jak niepomoze to kupie aku zelowy maxxime 800 a jak nie to zrobie mocowanie na osobny alternator i osbny aku do sprzetu beda poprostu dwa alternatory i juz.Pozdro!!!!!!!!!!
Moc alternatora nie jest krytyczna. I tak większość mocy powinna wydzielać się w uzwojeniach alternatora! Pod warunkiem, że rezystancja przewodów/złączek nie jest zbyt duża i uzwojenia mają identyczne parametry (rezystancja i indukcyjność). Asymetria może prowadzić do przeciążenia jednej fazy. Poza tym regulator też musi być przygotowany do swojej roli...
Co tam akumulator,alternator i elektronika w aucie droższa. W takich przypadkach rzadko dochodzi do uszkodzenia alternatora i innych podzespołów. Akumulator pojazdu, pomimo że słaby, nie pozwoli na odwrócenie się biegunowości po złym podłączeniu matki. Napięcie spadnie bardzo nisko, ale nie aż tak, żeby nastąpiła zmiana polaryzacji. Musiałby być całkowicie...
Jak masz zatarty kompresor to powinno być zerwane sprzęgło na kole pasowym i nic nie trzeba kombinować z jego ominięciem. Sprawa druga-sama zmiana kompresora nic nie da bo w krótkim czasie też się zatrze
Tylko ten regulator jest na 5 lub 9A a ten oryginalny na 16A i taki prąd daje alternator, więc taka zmiana może doprowadzić do uszkodzenia regulatora. Jeżeli chcesz zaryzykować to musisz to zrobić tak jak na rysunku. Jeden kabel z alternatora połączyć z masa silnika a drugi do regulatora. http://obrazki.elektroda.pl/9808297800_1...
Sprawdź jakie masz ładowanie alternatora przy obciążeniu światłami, stpopem i kierunkiem, może masz pasek alternatora za luźny:?:
Podłączyłem na nowo ten alternator jak na rysunku karola44-81 . Musiałem jeszcze wymienić szczotko-trzymacz i regulator bo tamten nie działał ( regulator RNC 12 firmy JEZPOL). I teraz ładowanie jest z tym, że dopiero od około 1000obr/min , na wolnych obrotach kontrolka lekko się żarzy i ładowania praktycznie nie ma. Po przetrzymaniu na obrotach napięcie...
a czemu po zmianie alternatora na większy na dużym obciązeniu silnik przygasa? Przecież prad powinnien być pobierany z akumulatora , rozumiem mały spadek obrotów ale nie tak że auto praktycznie potrafi zgasnać ( choć pasek sie nie ślizga wiec ten opór jest troche dziwny ) może zmiana aku pomoże , zobaczymy
W 126p od roku 1977 powiększono średnicę hamulców bębnowych do 185 mm oraz wprowadzono nowe obręcze kół. (również zmiana pojemności silnika do 652 cm³ z dotychczasowych 594 cm³, oraz prądnicę prądu stałego zastąpiono alternatorem) Tak wyglądają szczęki do rocznika 1972-77 http://obrazki.elektroda.net/79_12427538...
Stykanie w dole silnika od strony rozrzadu? Jesli tak, to musialo byc i przed zmiana rozrzadu. W niektorych wersjach tego silnika byla to wada fabryczna, nie wplywajaca (wg zapewnien konstruktora) na trwalosc silnika. Rozwiazaniem byla zmiana pozycji alternatora (inny wspornik). Interwencja byla wykonywana na gwarancji dla klientow, ktorzy sie skarzyli.
Witam Może pociagniecie nowych kabli zasilających + i - bezposrednio od akumulatora cos pomoże (najlepiej zdala od jakis źródeł zakłucen np: turbo alternator itp.)
A właśnie - zacząłeś od początku Litości. Nie można zaczynać od końca. Ew "zaczynać od końca". Trzymajmy fason językowy. To Elektroda a nie Pudelek. zrobiłeś sobie bilans energetyczny? Wiesz ile tak na prawdę wynosi zapotrzebowanie na energię w pojeździe? Tu jest pies pogrzebany. Awersja do prostych obliczeń "teoretycznych" (gdzie tu jest jakaś teoria???)...
Zmiana poprawna pierścieńi to 5 min. Najwyżej jeszcze raz wyciągniesz alternator i poprawisz
Napięcie ładowania powino wynosić od 13,6V do 14,4V. Jeśli mieści się w tych granicach, to alternator i regulator działają prawidłowo. Jeśli w czasie jazdy zmiana świateł powoduje np. wyłączenie radia, to gdzieś jest złe, skorodowane, lub poluzowane połączenie. Wzrost napięcia ładowania do 14,6 V nie spowoduje szybkiego zniszczenia akumulatora, ale...
Weź np. taki kabel do rozruchu samochodów i połacz akumulator minus z obudową alternatora albo minus akumulatora z karoserią i zobacz czy będzia zmiana napięcia
Dziękuję za rozwój dyskusji i dużo pomysłów. Na alternatorze nie ma żadnych oznaczeń firmy więc pewnie może to być mitsubishi, podejrzewam że bosch i valeo byłby podpisany? Rozbiorę BSI z tym że nikt tam nie grzebał więc nie było żadnego lutowania w ostatnim czasie a ładowanie było ok. Alternator był zmieniony bo stary się rozsypał ale zmiana była na...
hmm wiec wine kieruj na alternator ja sam nosze sie ze zmiana bo wiem ze mam za slaby :/
viayner typowe akumulatory samochodowe wytrzymują prąd rozrusznika rzędu nawet 200A więc wytrzyma, pytanie tylko jak długo... ale muzyki słuchamy w czasie jazdy...wyższa szkoła to zmiana alternatora na mocniejszy i większe aku, kabel zasilający wzmacniacz to zazwyczaj 10mm2 i więcej...a moce rzędu 800 W w aucie to raczej codzienność
Odgrzeję trochę temat. Bo kiedyś sam szukałem odpowiedzi na tą usterkę. W dwóch samochodach - ibiza i cordoba 2003/2004 rok problem był z zapalającą się kontrolką kierownicy z wykrzyknikiem na desce. W ibizie przy kręceniu kierownicą spadało napięcie, w VAGu napiecie skakało od 12 do 15V. Zmiana alternatora nic nie pomogła. Błędów zero. Po wymianie...
Kondensator nawet 10F wiele by nie poprawił - tylko wymiana alternatora, albo słuchanie muzy na małym volume to nie będzie spadków :) 12,3 z 14,4 ? Ja jak miałem PSX-D2 ( 1,5 kw przy 1 ohm ) to na włączonym silniku spadało do 11v i wzmacniacz się wyłączał - zmiana kabli i akumulatora nic nie dało dopiero zmiana alternatora z 75A na 110A i było dużo...
czy podjoł bys się budowy wzmacniacza car audio o mocy np 2kw Po pierwsze taka moc to wydumka. Jest to do zrealizowania, sam pomagałem montować 1kW w aucie brata wraz ze zmianą alternatora i okablowaniem. I udało się, ale to głupota. Sztuka dla sztuki. Zresztą kupno monobloka używanego duuużo taniej wyjdzie niż projekt i budowa od 0.
a moze ktos wie co oznacza symbol HV ktory pojawil mi sie w takim mierniku. Symbol widnieje w gornym lewym rogu. czy moze to miec zwiazek ze zmiana baterii. oczywiscie est zalozona poprawnie
Jeśli chodzi o kostkę(C9) sprawdzasz kontrolką to na pierwszym powinien być stały plus na drugim powinien być plus po przekręceniu zapłonu nie musisz odpalać auta wystarczy że zapalą się wszystkie kontrolki na zegarach na czwartym podając masę zapalasz kontrolkę ładowania w zegarach trzeci to sygnał do komputera.
Czesc! Czy alternator powinien caly czas trzymac 14-14.4V czy po naladowaniu regulator powinien zmniejszyc napiecie na ponizej 14V ? Jak to powinno dzialac ? W tym momencie testowalem dwa rozne alternatory, kazdy z nich jak pracuje z czasem obniza napiecie. W skrajnym przypadku w trasie po paru godzinach jazdy mam 13.3 na alternatorze Valeo 180 A. Tak...
Witam:) mam lanzara max12 carpower 1502 , mój alternator 12V-50A, akumulator 12V-28Ah juz wiem ze będą kłopoty z zapalaniem i przygasaniem świtał :( co radzicie ?? czytałem że będzie potrzeba kupna kondensatora jaki wybrać ,aby był dobry i tani .zastanawiam się tez nad zmianą alternatora ale nie wiem co lepszym rozwiązaniem .Proszę o pomoc
Myślę że alternator to nie najlepszy pomysł - tracisz na przekładni itd. Lepiej zrób dedykowaną prądnicę, tym bardziej że potrzebujesz 48V - chociaż możesz to oczywiście rozważyć po próbach z alternatorem. Innym rozwiązaniem jest zmiana UPSa na 12V. Popatrz tutaj http://www.otherpower.com/scotthydro1.ht...
Witam!! Mam renault clio - choć marka pewnie nie istotna, ale problem jest w tym, że podczas jazdy słyszę "prykanie" w radiu, słyszalne ze zmianą obrotów. Nie wiem czy to wina szczotek na alternatorze, czy raczej zapłonu. Mam też CB radio, więc to nie jest wina radia. Pozdrawiam Jaśko
Witam, na alternatorze napięcie ładowania mam około 9 V (pasek oczywiscie naciągnięty) Czy to moze byc wina regulatora, czy od razu zabierac sie za diody ? Zmiana obrotów nie daje zmian, akumulator dosc rozladowany..
Tylko chciałbym odrazu z alternatorem ma wbudowany regulator A to "se" Kolega musi narysować, gdyż w oryginale była prądnica. A na poważnie, cała zmiana polega na wyrzuceniu regulatora, brązowy z byłego regulatora doprowadzamy do "D+" alternatora (musi tam coś takiego być), a ten żółty prądowy na "B+". Tak to ma być: http://obrazki.elektroda.pl/9973364300_1...
Kondensator Chroni instalację w aucie, eliminuje nagłe spadki napięcia a kosztuje stosunkowo niewiele więc czemu by go nie zakładać? Dla mnie może być nawet zchowany, nie chodzi mi o to żeby świecił w bagażniku. Mam pytanie, na ile mocy mogę sobie pozwolić w samochodzie bez ingerencji w alternator itp, Chciał bym w przyszłości założyć drugi wzmacniacz...
Kombinujesz jak koń pod górę z tymi chińskimi LEDami. Najbardziej prawdopodobne jest to, że zamienniki żarówek dwuwłóknowych mają uproszczoną budowę. Za światło pozycyjne i stop odpowiadają te same LEDy, różni się tylko prąd diody. Pomiędzy jednym a drugim zaciskiem znajduje się tylko rezystor. Do prawidłowego działania wymagany jest stan niskiej rezystancji...
w takiej sytuacji silnik by przygasał poprzez „zaduszenie” obciążeniem alternatora rzeczywiście moje odczucie jest takie że zadusza alternator. Wyczyściłem masę (niewiele do szczęścia potrzebowała) nastepnie podkręciłem lekko wolne obroty i z lekkim oporem ale odpala i chodzi. Prąd ładowania z regulatora 14.30-31V, na żółtych stykach prąd zmienny 15-30V...
Jedyna zmiana to doprowadzenie kontrolki ładowania bezpośrednio do alternatora.Tu jeżeli miałeś alternator 6-cio diodowy kontrolka była zasilana przez przekaźnik.Gdy natomiast był 9-cio diodowy kontrolka mogła dochodzić do regulatora,a następnie dochodziła do alternatora. Montując ten alternator , musisz zdemontować regulator napięcia.
Akumulator, alternator i rower - pedałować na zmianę. Hehe albo zamiast roweru kierat i bat. Drogą losowania kto do kieratu a kto do bata. Ewentualnie potem zmiana.
zmiana alternator zmiana napiąć alternator zmiana pasek alternator
ostrość telewizor kupić pralkę miele silnik nożyce żywopłot
inwerter hybrydowy inwerter hybrydowy
Lokalizacja bezpiecznika i przekaźnika pompy paliwa w Toyocie Corolli 1.5 benzyna 2024 Jak otworzyć pilota Blow 74-264 - instrukcja krok po kroku