Pewnie masz D+ czyli wzbudzenie, oraz W obrotomierz. https://obrazki.elektroda.pl/6793758400_...
Witajcie mam troche dziwne pytanie, no ale chciałbym to naprawić . W zetorze wysiadł mi alternator. był to alternator który posiadał Regulator zewnętrzny. wychodziły z niego 4 kable . ( B+, -, M, R ) Dostałem od znajomego inny alternator jednak ten alternator ma tylko 3 wyjścia ( +, -, D+ ) nie mam pojęcia jak go podłączyć, prosiłbym o jakiś schemat,...
Opcja nr 2 oczywiście że by działała. Pytanie tylko jaki prąd będzie pobierać nowy wirnik, o ile jest większy od starego, i czy w dłuższym (lub bardzo krótkim ;) ) czasie nie upali fabrycznego regulatora. Inną opcją jest dopasowanie alternatora od diesla. W większości marek diesle mają mocniejsze alternatory. Ew zbudowanie jakiegoś "składaka". Sam kiedyś...
Przepraszam, że publicznie na forum ale nie rozumiem ostatniego postu p. KingKonga - właściwie jego pretensji. Dla wyjaśnienia niejasności p. KingKonga pisząc o masie miałem na myśli masę całego ciągnika, właściwie zmianę z plusa na minus poprzez inne podłączenie akumulatorów, czego skutkiem miałaby być zmiana kierunku obrotów rozrusznika- jak sugerowałeś....
tu na wykresie jest widoczna zmiana polarazycji pradu wzbudzenia Wykres rzeczywiście to przedstawia, co wszyscy widzimy. Jednak alternator to generator synchroniczny i jeśli na wyjściu mamy niezmienne napięcie, to dla bardzo niskiego prądu obciążenia (bliskiego 0 A), przy wzrastającej prędkości obrotowej, prąd wzbudzenia powinien zmierzać do zera....
Oczywistym jest, że w przypadku ładowania stałym napięciem, tak jak ma to miejsce w aucie, w początkowej fazie ładowania rozładowanego akumulatora pobierany prąd jest znaczny, a następnie pobór prądu spada. I choćbyś miał ogromny alternator to i tak nic to nie zmieni, bo po osiągnięciu pewnego poziomu naładowania, aby naładować akumulator do maksymalnej...
Po zmianie alternatora trzeba zmienić biegunowość bo wszystkie prądnica w co miały plus na masie ale już alternator miał minus chyba że przebijesz diody to wtedy okej. A jak nie no to musisz zmienić biegunowość do tego zamienić przewody na amperomierzu bo będzie odwrotnie pokazywał. No dlatego zmiana obrotów silnika dmuchawę wycieraczką to nie przeszkadzało.
Zciągnij pasek i zobacz czy koło alternatora działa tak jak Wolnobieżka w rowerze. Jeśli skacze znacznie napinacz na wolnych to alternator do roboty
Zmiana koła na jeszcze mniejsze bo w samochodzie przecież ma wyższe obroty biegu jałowego.
Przy okazji - rozrusznik w 330/360 ma 3 kW a nie 1 KM. Jak silnik jest sprawny i dobrze odpala, to wystarczy aku i te 60Ah. A jak trzeba chechłać, to duże aku i zwykły oryginalny rozrusznik (tzw Bosch), bo te wszystkie podróby z przekładniami nie wytrzymują długiego kręcenia. Ludzie dziesiątki lat jeździli z prądnicami i nikt nie latał z prostownikami...
Czy alternator jest na 12V czy 24V? czy przy wymianie aku na 12V była jakaś zmiana w regulatorze napięcia, alternatorze? Co do przełącznika, tam nie ma cudów wystarczy założyć 3 pozycyjny jeśli masz silnik z podgrzewaniem na 0 wyłączony na 2 grzanie a na 3 pozycji rozrusznik i grzanie lub sam rozrusznik. Odpowiedz na poprzednie pytania a coś pomyślimy:)
Wymiana alternatora nic nie da! Popatrz na wykresy wydajności prądowej alternatora w zależności od obrotów: dla obrotów niższych, niż ok. 1000 ... 1200 wydajność prądowa jest ZERO, bo prąd wzbudzenia razy obroty nie daje napięcia wystarczającego do ładowania akumulatora. Jeżeli silnik na wolnych obrotach dysponuje nadwyżką mocy wystarczającą do świecenia...
Ten przewód powinien być wpięty wyżej do szczotek. A ty wpiołeś do W Czyli 6D, alternator https://obrazki.elektroda.pl/7488636200_... I jeszcze zmiana koloru przewodu. Bo z 67 ma iść do szczoteczek. Jak byś miał 9D to ten przewód który masz teraz włożony powinien iść do 15 na regulatorze i jeszcze do kontrolki ładowania.
Po wielkich szukaniach , przypadkiem okazało się że na odpalonym silniku alternator ładuje 15.7 Volta ..... zmiana regulatora napięcia pomogła :-))) Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł".
Jeżeli wysiadł by ci alternator miał bys problemy z akumulatorem (kłopoty z odpalaniem) ale zawsze możesz to sprawdzić powinna być widoczna zmiana napiecia na zaciskach akumulatora po odpaleniu. Napiecie przy prawidłowo działajacym alternatorze powinno wzrosnąć do ok 14V.
Sprawdź jaki masz alternator (ile Amper) wzmacniacz pobierze ponad 25A(a w zasadzie ponad 30A) więc myśle że tylko podmiana ewentualna alternatora wchodzi w rachubę (lub zmiana wzmacniacza lub oświetlenia na mniej prądożerne). O cewce nic nie wiem, jaka po co? może ktoś wtajemniczony co odpowie. Pozdrawiam. Edit: podgrzewania szyby nie bierz raczej...
Jeśli to alternator 9 diodowy (możesz to sprawdzić miernikiem, pomiędzy zaciskiem z pytajnikiem a łbami śrub w tych plastikowych koszyczkach) w jedną przejście, w drugą przerwa, to zacisk z pytajnikiem to D+ do regulatora i lampki ładowania, szczotka do zacisku DF 67 regulatora, D- regulatora do masy
Naprawiać tego oryginalnego to raczej mi się nie opłaca. Wolę zamontować alternator z poloneza. Dodano po 5 A co do tych kabli to z pięciu wykorzystuje tylko 2 prądowy i wzbudzenie na szczotki a co z resztą? Chodzi mi przede wszystkim o te dwa od pradu zmiennego czy nie muszę ich nigdzie podpinać?
A właśnie - zacząłeś od początku Litości. Nie można zaczynać od końca. Ew "zaczynać od końca". Trzymajmy fason językowy. To Elektroda a nie Pudelek. zrobiłeś sobie bilans energetyczny? Wiesz ile tak na prawdę wynosi zapotrzebowanie na energię w pojeździe? Tu jest pies pogrzebany. Awersja do prostych obliczeń "teoretycznych" (gdzie tu jest jakaś teoria???)...
Podłączyłem na nowo ten alternator jak na rysunku karola44-81 . Musiałem jeszcze wymienić szczotko-trzymacz i regulator bo tamten nie działał ( regulator RNC 12 firmy JEZPOL). I teraz ładowanie jest z tym, że dopiero od około 1000obr/min , na wolnych obrotach kontrolka lekko się żarzy i ładowania praktycznie nie ma. Po przetrzymaniu na obrotach napięcie...
Pompa hydrauliczna faktycznie może stawiać spore obciążenie. U mnie przy ciśnieniu 150 barów już silnik ma mocne obciążenie, śmiem podejrzewać, że zawór przeciążeniowy u ciebie jest ustawiony na ciśnienie około 200 a może i więcej bar dzięki czemu może i podniesie ci tonę albo nawet i sześć hihi ale za to silnik można zakatowac bo pompa hydrauliczna...
C-360 nigdy nie miało + na masie i pewno teraz też nie masz.
Napięcie ładowania powino wynosić od 13,6V do 14,4V. Jeśli mieści się w tych granicach, to alternator i regulator działają prawidłowo. Jeśli w czasie jazdy zmiana świateł powoduje np. wyłączenie radia, to gdzieś jest złe, skorodowane, lub poluzowane połączenie. Wzrost napięcia ładowania do 14,6 V nie spowoduje szybkiego zniszczenia akumulatora, ale...
Witam ponownie, Nie miałem pojęcia, że zdobycie alternatora może być takie trudne... Po wielu poszukiwaniach udało mi się jednak dostać alternator od poloneza. Wygląda on tak jak na zdjęciach poniżej. Przy śrubie jest oznaczenie 30 a przy zaciskach 67. Jest to alternator Elmot. Proszę o porady , jak mam go podłączyć. Chciałbym też wiedzieć: czy ten...
Cześć! W skutek uszkodzenia regulatora napięcia - alternator dawał 16,5V-17V "wygotowalo" z akumulatora elektrolit - właściwie zupełnie :( wlewałem i wlewałem chyba z 2 litry wody destylowanej (aku 125Ah 900A) Niestety po tej operacji aku nie "trzyma" - po naładowaniu pali od strzała ale nastepnego dnia 10,5V i nie ruszy rozrusznika - po pół godziny...
Witam. Po kolei : 1) Mamy tu klasyczny przykład tąpnięcia napięcia czyli w piku pobór prądu przez instalację samochodu ze wzmacniaczem jest wyższy niż produkcja prądu przez alternator -> to powoduje spadki z powyżej 13 V do okolic 12 V ; 2) Niezależnie jaki kabel do wzmacniacza weźmiemy i tak zaobserwujemy takie skoki. Na kablu według twoich pomiarów...
Ciekawy jestem czy udało Ci się z wymianą na mocniejszy alternator bo kupiłem teraz sprzet 1.5kw i też mi brakuje prądu ale boję się obciążać silnik większym alternatorem Załóż swój temat. Numery alternatora obecnego.
Witam! Zamiast prądnicy założyć alternator najlepiej z wewnętrznym regulatorem napięcia. Co się tyczy rozrusznika to moim zdaniem elektryk nie ma racji, bo to jest silnik prądu stałego, w którym chcąc zmienić kierunek obrotów zamieniamy bieguny zasilania. W twoim wypadku trzeba by może dobrać z jakiegoś innego ( z "-" na masie) samochodu. Chodzi oto...
Kupiłem ta auto z nie działającym ładowaniem akumulatora, a że ma swoje lata to i cena w dużej mierze zależała od ilości paliwa jaką zostawił w nim sprzedawca. Prawdopodobnie przestraszony był ceną ile zaproponował serwis za naprawę ładowania, mnie też w serwisie powiedzieli 500zł, kupiłem na szrocie alernator za 45zł do tego modelu i założyłem sam....
Witam. Mam taki problem....przy wymianie alternatora mechanik jak dokręcał przewód do zacisku ukł. wzbudzania to go przekręcił tak że kręci się cała śruba.....Postanowiłem to jakoś poprawić i udało się to wmiarę dociągnąć, ale mam pytanie..... W jaki sposób ta śruba jest połaczona z resztą układu?? na "ścisk?? tzn ścieżka jest pod łbem śruby i jak się...
Witam wszystkich, Otrzymalem od Opel nie ladujacy alternator Hitachi-12v,70A. Nawiniety jest podwojnym drutem i polaczony w gwiazde. Zamierzam zmienic to przedluzajac uzwojenie o cala dludosc. Drut jest chyba 1,2 albo 1,3-gruby i 10 w rowku.Czy cos pozytywnego o trzymam przy polaczeniu w pojedynczy drut. Chodzi mi o zmniejsenie potrzebnych obrotow....
Obecnie założony alternator połączony całkowicie na skróty (kable bezpośrednio do akumulatora, żarówka do wzbudzenia na krótko) niestety nie ładuje. Drugi alternator podłączony w taki sam sposób ale poza samochodem,napędzany wiertarką działa. Więc jutro ponowna zmiana alternatora. Dam znać po całej operacji.
Mam pytanie: wzialem sie za wymiane alternatora bo bylo z nim coraz gorzej. Kupilem regenerowany na Allegro i jak chcialem podmienic to okazalo sie, ze ten co kupilem niby pasuje do mojej Almery (1,4), ale ma kolo pasowe o srednicy wiekszej o jakies 0,5 cm od starego. W zwiazku z tym nie jestem w stanie poprawnie zalozyc paska. Co radzicie w zwiazku...
Witam. Mam pytanie dotyczące ładowania alternatora w MF 255 Są podobne tematy ale nie znalazłem podobnego problemu jaki ja mam. Więc alternator 55ah i 110 ah akumulator czyli typowe w fergusonie. Prąd ładowania na alternatorze przy zdjętych klemach wynosi 14 volt czyli normalnie, natomiast po podłączeniu do aku spada do 12,5 volta. Po włączeniu świateł...
witam, spotkało mnie ciekawe zaskoczenie, tzn. padły mi łożyska w moim starym alternatorze i uszkodził się wirnik - rozpadł się na dwie części :( no ale wymieniłem stary wirnik alternatora (60A) na wirnik z innego 45A-mperowego alternatora i złożyłem wszystko do kupy tzn. stojan z oryginalnego 60A -mperowego alternatora z wirnikiem 45A, no i teoretycznie...
Witam, regenerowałem właśnie alternator od volvo S60, nowe łożyska i nowe pierścienie ślizgowe. Pierścienie dokupiłem - jakiś zamiennik (wyglądał identycznie). Mają one z jednej strony specjalną wypustkę, chyba żeby odwrotnie nie podłączyć, niestety przed założeniem nie sprawdziłem jaka jest ich biegunowość. Po robocie okazało się, że są odwrotnie niż...
Witam! Mam pytanie na które nie udało ki się znaleźć odpowiedzi w internecie. Jaka jest dokładna różnica w sterowaniu między alternatorem sterowanym tak jak w starych samochodach, poprzez żarówkę, a takim sterowanym sygnałem z ECU. Pytanie powstało bo mój kolega chce wymienić w swojej astrze 1.4 alternator z 70A na 180A, ponieważ planuje zrobić większy...
Witam. Problem dotyczy alternatora z Getza 1.1 Alternator VALEO 2655517 Generalnie mam jedno szybkie pytanie czy po wyjęciu regulatora napięcia, powinno być przejście pomiędzy dwoma szczotkami ? Regulator napięcia taki: http://www.as-pl.com/p/ARE3060
Witam, Wymieniłem stary alternator w MF255 ma alternator po lewej stronie hitachi 180A 059903018R, niestety alternator ten nie ma możliwości podłączenia kontrolki ładowania. Czy są sposoby na to żeby ta kontrolka jednak działała przy tym alternatorze ? Może jakiś komparator tylko jak sterować stykiem albo tranzystor unipolarny? Pozdrawiam
witam, mój problem polega na tym iż kupiłem alternator do c-330 z wbudowanym regulatorem, w zeszłym roku podczepiłem wszystko i jakoś działało, później spaliła się stacyjka i zaczął się problem. Wymieniłem stacyjkę. alternator mam podpięty w następujący sposób: + bezpośrednio z + akumulatora i rozrusznikiem, drugi wolny zacisk alternatora pod kontrolkę...
Witam!! W mojim BMW 320i 2.0 95r w kulki gra alternator od pewnego czasu zacoł sobie lekko popiskiwać tak na ucho było słychać że to pasek więć wymieniłem na nowy plus napinacz.niestety dalej piszczało wyciągłem altka wymieiłem łożyska wirnik oddałem do regeneracji bo ślizg (komutator) był bardzo wyjechany przetocznie go na tokarce nic nie dało.Do tego...
Czesc! Czy alternator powinien caly czas trzymac 14-14.4V czy po naladowaniu regulator powinien zmniejszyc napiecie na ponizej 14V ? Jak to powinno dzialac ? W tym momencie testowalem dwa rozne alternatory, kazdy z nich jak pracuje z czasem obniza napiecie. W skrajnym przypadku w trasie po paru godzinach jazdy mam 13.3 na alternatorze Valeo 180 A. Tak...
Witam. Jak podłączyć oryginalny alternator do C330 mając podpięty minus aku na obudowę.
Witam ,jak w temacie ,jak oszukać instalację w przypadku zamiany alternatora z takiego kontrolowanego przez pcm na zwykły wzbudzany kontrolką ? ,chodzi głównie o to :jaki sygnał z regulatora gasi kontrolkę w przypadku tych inteligentnych alternatorów ,czy w ogóle jest możliwość jakiegoś prostego rozwiązania ?
Witam. Dość dawno temu mój c330 przeszedł remont. Został założony alternator od żuka, - na masie, itd. Jakiś tydzień temu owy alternator od żuka uległ awarii. Mianowicie zatarły się łożyska. Jako że miałem 2 alternator, założyłem go. Wszystko podpiąłem tak jak na schemacie poniżej. Regulator jaki zastosowałem to regulator od Poloneza (taki by założony...
Witam, W ciągniku zetor 5718 zamontowana jest prądnica , oraz regulator Bosh-a. Efekt jest taki, ze praktycznego ładowania nie ma. Miernikiem zmierzyłem napięcie na prądnicy i wynosi na wolnych obrotach U= 6-8 V, przy wysokich obrotach U= 13,5 - 14,8 V. Sprawdziłem miernikiem napięcie ładowania na akumulatorze i okazuje sie , że na wysokich obrotach...
Spróbuję trochę poprawić informacje - bardzo dziękuję za odpowiedzi. Silnik jest mały i prosty. Ma 16 KM (teoretycznie), dołożyłem mu masy na kole zamachowym, więc ma troszkę więcej. Silnik to Kubota d722, diesel, prosty i mały. Ponieważ prostota na morzu jest najważniejszym elementem, silnik nie posiada żadnej automatyki. Sam ręcznie ustawiłem obroty...
Mój alternator to jest starego typu BOSCH z tym małym zwykłym regulatorem, taki sam alternator jest w 2.8 tylko 120A nr alternatora 0123520019 077903015K Tamte alternatory są z silnika 2.4 i 3.0 z tymi nowszymi, dużymi regulatorami, nr alternatorów 078903016S 0986044480 I regulatory https://obrazki.elektroda.pl/7869071400_... https://obrazki.elektroda.pl/1983645000_...
Jak jest miejsca a maszyna ma pracować a nie być kolekcjonerskim egzemplarzem i jest miejsce to wymienił by prądnicę na alternator . Zmiana mocowań kółka można dokupić na dowolny pasek 17mm czy 19 mm. Alternator z golfa 4 czy passata B5 czy opla corsy astry można dostać za 50 pln (Oplowskie są lepsze bo mają podłączenie wzbudzenia na oczko). Wymaga...
tutaj koleś ma identyczną zagwozdkę co ja i w sumie z tego co zrozumiałem nie znalazł rozwiązania, a już myślał że to kątowe złącze, tylko zwalił na nowy alternator niewiadomego producenta/pochodzenia... Pytanie czy według Was zmiana alternatora z 90A na 120A definitywnie rozwiązała by sprawę? w ETKA jest napisane że do silnika BFH mógł być i ten i...
Witam, chce wymienić alternator w terrano 2.4 na inny. W originale mam w kostce 4 piny ale znalazłem info że są tam tylko wykorzystane dwa L i S, chce włożyć alternator z audi i tam są oznaczenia D+, B+ i DF. B+ to będzie gruby kabel plusowy z akumulatora? A jak podłączyć pozostałe?
Cześć, Od pewnego czasu mam problem z uruchamianiem samochodu (C4 Grand Picasso I 2.0 HDi, 150 KM). Najpierw problem występował tylko na rozgrzanym silniku – po dłuższej trasie samochód nie uruchamiał się (na szczęście za którymś razem w końcu załapał), ale po dłuższym odczekaniu znowu odpalał bez problemu. Od trzech dni doszedł kolejny objaw: nawet...
Witam W instrukcji od lublina II mam napisane aku 110/120ah Bardzo dużo prądu pobierają świece żarowe które przez długi czas dogrzewaja silnik po odpaleniu w (starze świecy żarowej nie było) Jestem ciekawy czy udało się zamontować inny mocniejszy alternator ?
Nic takiego nie zauważyłem. Natomiast Inteligentne Ładowanie można wyłączyć programem AlfaOBD łącząc się z Body Computer przechodząc do opcji Zmiana konfiguracji samochodu/Intelligent Alternator Module.
Mnie jak mozesz interesuje inna rzecz, ile wynosi napiecie przed i po modyfikacji na przewodzie wzbudzenia.? Po kolei- doczytałem się (wówczas), że prąd obwodu wirnika według Boscha wynosi ok. 2A, jak pisałem wyżej. Fabrycznie ten alternator miał produkować 14,4V, taki też miał oryginalny regulator. Wskutek nie wiem, powiedzmy degeneracji elementów...
Witam. Wymieniłem maglownicę. Silnik został stary, czy adaptacja jest potrzebna? Drugie pytanie: pasek jest jakby trochę za duży. Wymieniłem na próbę od starej i dalej w ogóle nie działa. (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie • Czy adaptacja jest potrzebna? To zależy od rodzaju układu wspomagania (elektryczny/hydrauliczny/elektrohydraul...
mam takie pytanie czy jeśli do tej pory w moim samochodzie był akumulator 75 ah to zmiana na akumulator 60 ah wpłynie jakoś na żywotność tego akumulatora zaznaczam że alternator jest 120 A o ile to ma jakieś znaczenie. dodam jeszcze że posiadam jeszcze alternator 75 A więc może go założyć do tego mniejszego akumulatora ?czy akumulator nie będzie przeładowany...
Witam, mam problem z golfem 2 1,3benzyna. Wygląda to tak że jakiś czas temu zaczął się problem z światłami które raz świeciły jaśniej i gasly, wycieraczki miały dziwne prędkości raz szybko wycieraja raz ruszaly się z prędkością żółwia(ledwo się ruszyly). Problem ustapil(światła świeciły mocno i wycieraczki z dużą predkoscia). W pewnym momencie spalił...
(at)gerri założenie że duży akumulator odpali auto szybciej jest błędne. Jest prawidłowe. Sprawny silnik benzynowy odpali tak samo niezależnie od szybkości z jaką go obracasz. Bzdura, zrobi to szybciej. Ten, konkretnie ten. Jak i każdy inny z klasycznym zapłonem bateryjnym. Zrobi ze dwa obroty i odpali. Kolejna bzdura. I brak znajomości działania układów...
Pisze w akcie desperacji. Już ponad dwa miesiące walcze z zakłóceniami w moim CB. Zlokalizowalem zródło szumów - sieje alternator. Zakłócenia prznikają przez zestrojoną antene...po zdjęciu bata cisza. Zakłócenia generują sie w jednym z trzech przewodów ( o przekroju 1mm^2 )doporowadzonych do alternatora na którym napiecia pojawia sie dopiero po uruchomieniu...
Alternator na 12V daje napięcie powyżej 12V przy obrotach powyżej 1200/min. Zmiana ze wzbudzenia cewką na wzbudzenie magnesami trwałymi nie spowoduje zmiany "początku" charakterystyki, chyba że magnesy dadzą słabszy strumień (ta konstrukcja nie była projektowana pod przypadkowe magnesy) - wówczas trzeba będzie wyższych obrotów. Moment obrotowy będzie...
w takiej sytuacji silnik by przygasał poprzez „zaduszenie” obciążeniem alternatora rzeczywiście moje odczucie jest takie że zadusza alternator. Wyczyściłem masę (niewiele do szczęścia potrzebowała) nastepnie podkręciłem lekko wolne obroty i z lekkim oporem ale odpala i chodzi. Prąd ładowania z regulatora 14.30-31V, na żółtych stykach prąd zmienny 15-30V...
Witam, auto jak w temacie. Przyjechało z usterką alternatora. Alternator wymieniony, po paru godzinach powtórka ponowne uszkodzenie drugiego alternatora. Podjęta decyzja o regeneracji starego alternatora wymieniony mostek (był pęknięty), wymieniony regulator. Części AS. Założone wszystko do auta. Alternator ładuje. Nie dawało mi to spokoju więc zacząłem...
Witam Pacjent Opel Vectra B '97r 1.8 16v 116KM Obecnie jest wsadzony 70A alternator, Bosch, prawdopodobnie fabryczny. Jest potrzeba zmiany alternatora na większy (instalacja audio). Teraz pytanie jaki duży alternator i od jakiego modelu podpasuje na oryginalne łapy?
Witam, w mojej audi a3 8l 1.9 TDI 130km postanowiłem wstawić większy alternator od 3.0 TDI gdyż mam sporo sprzętu caraudio. Miałem oryginalnie wstawiony altek 120a firmy bosch przed chwilą wstawiłem altek 220A Valeo, Napotkałem problem z wtyczką sterującą. We wiązce auta mam wtyczkę dwupinową z dwoma kablami, w altku valeo 220A mam gniazdo na taką wtyczkę...
Nie możesz tam założyć pierwszego lepszego rezystora ponieważ spalisz uzwojenie wirnika albo uszkodzisz instalację. Dzięki żarówce 2W prąd o określonej wartości (~0.2A) przepływa przez wirnik wytwarzając pole magnetyczne i czym większy przepływ prądu przez wirnik tym wcześniej wzbudza się alternator stąd zmiana żarówki na 4W wyraźnie przesuwa zakreś...
W niemieckich przełącznikach 12/24 jakie są stosowane w mtz-tach nie ma żadnego rezystora. Zmiana instalacji częściowo to co możliwe na 24V też sprawy nie rozwiąże bo i tak urządzeniami które będą podłączone na 12V obciąża się jeden akumulator. Jeżdżę bardzo dużo w nocy. Mam przełącznik 12/24, włączone światła, dwa wentylatory, radio, kogut, halogeny....
zmiana alternator zmiana napiąć alternator zmiana pasek alternator
lexia sterowniki interfejsu bieżnia uszkodzić tranzystor wymiana kabel telefoniczny
polerowanie szyby polerowanie szkła
Jak znaleźć sieć i hasło Wi-Fi na routerze Arris Multimedia? Jak podłączyć wskaźnik naładowania baterii 60V w skuterze elektrycznym