Zciągnij pasek i zobacz czy koło alternatora działa tak jak Wolnobieżka w rowerze. Jeśli skacze znacznie napinacz na wolnych to alternator do roboty
Witam. Wymieniłem maglownicę. Silnik został stary, czy adaptacja jest potrzebna? Drugie pytanie: pasek jest jakby trochę za duży. Wymieniłem na próbę od starej i dalej w ogóle nie działa. (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie • Czy adaptacja jest potrzebna? To zależy od rodzaju układu wspomagania (elektryczny/hydrauliczny/elektrohydraul...
Jak jest miejsca a maszyna ma pracować a nie być kolekcjonerskim egzemplarzem i jest miejsce to wymienił by prądnicę na alternator . Zmiana mocowań kółka można dokupić na dowolny pasek 17mm czy 19 mm. Alternator z golfa 4 czy passata B5 czy opla corsy astry można dostać za 50 pln (Oplowskie są lepsze bo mają podłączenie wzbudzenia na oczko). Wymaga...
Dzień dobry, Do C-330 założyłem alternator do Golfa III (wcześniej miałem od poloneza). Podłączyłem gruby kabel do styku przy rozruszniku a drugi cienki kabel do kontrolki. Po odpaleniu świeci się kontrolka i ładuje prądem od 12 do 13 V. Dopiero po zwiększeniu obrotów (przegazowaniu) gaśnie kontrolka i ładuje prądem nieco powyżej 14 V (czyli tyle ile...
Dla zainteresowanych tematem słabego ładowania w lublinie, zastąpiłem oryginalny alternator 55A alternatorem od poloneza plusa 70A.Ładowanie z wałczonymi wszystkimi odbiornikami 14.20 na wolnych obrotach.Modyfikacja odwracalna w każdej chwili można wrócić do starego alternatora,koszty tez niewielkie altek od poloneza,nowy pasek 10X1000 i kawałek płaskownika...
Mam pytanie: wzialem sie za wymiane alternatora bo bylo z nim coraz gorzej. Kupilem regenerowany na Allegro i jak chcialem podmienic to okazalo sie, ze ten co kupilem niby pasuje do mojej Almery (1,4), ale ma kolo pasowe o srednicy wiekszej o jakies 0,5 cm od starego. W zwiazku z tym nie jestem w stanie poprawnie zalozyc paska. Co radzicie w zwiazku...
Podłączyłem tak jak radził przedmówca. Kontrolka zaświeciła, jak odpaliłem to lekko przygasła ale nie zgasła całkowicie(myślę, że pasek się ślizga, po szajba się nagrzała, jutro poprawie). Jednak stała się rzecz dziwna: amperomierz przestał cokolwiek wskazywać. Dlaczego? Silnik zgaszony, włączam światła i amperomierz stoi na 0, odpalam silnik, kontrolka...
Witam. Mam taki problem,wymieniłem pasek i sprężynę od napinacza i dalej Trzęsie czym może to być spowodowane?? Proszę o Pomoc:)
Uczymy się czytać pytania i jeżeli znamy odpowiedz dopiero zabieramy głoś - z matury już było by 0 punktów :D Teraz pytanie jaki duży alternator i od jakiego modelu podpasuje na oryginalne łapy? Dodam dabu , że w owym aucie jest pasek wielorowkowy
Cześć. Czy ktoś z Was wymieniał pasek alternatora w silniku VW LT 2.4TD? Jeśli macie jakąś instrukcję ze zdjęciami lub radę jak się do tego zabrać i jak to robić (od góry, od dołu) i co trzeba odkręcić, będę wdzięczny za radę. Pozdrawiam
Witajcie mam troche dziwne pytanie, no ale chciałbym to naprawić . W zetorze wysiadł mi alternator. był to alternator który posiadał Regulator zewnętrzny. wychodziły z niego 4 kable . ( B+, -, M, R ) Dostałem od znajomego inny alternator jednak ten alternator ma tylko 3 wyjścia ( +, -, D+ ) nie mam pojęcia jak go podłączyć, prosiłbym o jakiś schemat,...
Witam. Dziekuje za odpowiedzi.Pojechałem do kolegi mechanika,pierwsze co zrobiliśmy to podjechaliśmy do drugiego kolegi :-) na komputer.Sprawdzał na różne sposoby.Usterek elektronicznych brak.Wróciliśmy do garażu.Druga rzecz oglądamy wałki.Zdejemujemy lewą pokrywę,a tem sobie leżą spokojnie dwie dzwigienki zaworowe które wyskoczyły.Naturalnie wałki...
Bmw E46 320d 136 KM. Alternator szarpie paskiem, za duże obciążenie? Wymieniłem łożyska, komutator i szczotki, po odpaleniu auta jest pisk i szarpanie paska na odcinku alternator - koło pasowe silnika. Wygląda to jakby alternator stawiał opór i stąd to szarpanie. Czy jest to możliwe? Dodam, że na wirniku są przejścia na pierścień i niema przebicia do...
Witam. Mam taki problem....przy wymianie alternatora mechanik jak dokręcał przewód do zacisku ukł. wzbudzania to go przekręcił tak że kręci się cała śruba.....Postanowiłem to jakoś poprawić i udało się to wmiarę dociągnąć, ale mam pytanie..... W jaki sposób ta śruba jest połaczona z resztą układu?? na "ścisk?? tzn ścieżka jest pod łbem śruby i jak się...
Witam serdecznie. Seat Toledo 2, 2002r, silnik 1.9 ASV+ Mam pytanie odnośnie alternatora. Alternator ładuje, ale jest krzywa ośka i widać jak bije, przez co napinacz paska wielorowkowego dostaje do dupie, a dokładnie tłumik drgań który jest na nim. Mam inny alternator 70A, a w samochodzie jest 90A. Czy podmiana samego wirnika wchodzi w grę? Czy powiedzmy...
Witam!! W mojim BMW 320i 2.0 95r w kulki gra alternator od pewnego czasu zacoł sobie lekko popiskiwać tak na ucho było słychać że to pasek więć wymieniłem na nowy plus napinacz.niestety dalej piszczało wyciągłem altka wymieiłem łożyska wirnik oddałem do regeneracji bo ślizg (komutator) był bardzo wyjechany przetocznie go na tokarce nic nie dało.Do tego...
witam mam problem po kupnie golfa wymienilem wszystkie paski na nowe firmy gates pasek alternatora po przejchaniu 10 tys km rozcignał sie i juz go bardziej nie moge naciagnac czy to moze jakas wada np napinaczy albo czegos innego ze nie moge bardziej naciągna czy moze felerny pasek ? jaką firmę byście mi polecili(jaka najlepsza) bo pasek strasznie piszczy...
Od jakiegoś czasu alternator przestawał ładować po czym po chwili działał,działo sie tak kilkakrotnie. Sprawdziłem połączenie-brak prądu wzbudzenia ze stacyjki. Czy od stacyjki idą jakieś kostki itp.???Proszę o jakieś sugestie
Witam posiadam Opla Vectre 2000 turbo diesla.Potrzebuję informacji jak samemu wymienić alternator i jak naciągnąć pasek od niego by nie był za sztywny i nie za luźny.Czekam na odpowiedz.
Witam Mam pytanie czy wtyczka alternatora musi być taka sama, czy nie będzie problemu z podłączeniem alternatora z inna wtyczka, jakoś ją przerobić lub zamienić tylko regulator? W moim padniętym alternatorze jest takie ustawienie blaszek |_| , natomiast w drugim trzy równolegle - - - Proszę natychmiast poprawić pisownię, użyj przycisku "pisownia", pamiętaj...
MAM PYTANIE, JAK ROZKRĘCIĆ TAKI ALTERNATOR? MUSZĘ WYMIENIĆ ŁOŻYSKA,A NIE MOGĘ SIĘ DO NICH DOSTAĆ. PRÓBOWAŁEM NA RÓŻNE SPOSOBY ALE BEZ POWODZENIA. A NIE CHCĘ GO USZKODZIĆ.MOŻE KTOŚ MA PRAKTYCZNE DOŚWIADCZENIE W TYM TEMACIE.
Witam Z racji że stary alternator poszedł na złom postanowiłem wymienić na trochę mocniejszy .O ile mnie na szrocie nie okłamano pochodzi z jakiegoś renault.Poprzednio byl podpięty z poloneza i tam podpięte były przewody ;czerowny+ ,biały - ,zielony ( idący do regulatora?) I siwy.I jak to teraz prawidłowo podłączyć?Z góry dziękuję. http://obrazki.elektroda.pl/2178161900_1...
Witam. Problem dotyczy alternatora z Getza 1.1 Alternator VALEO 2655517 Generalnie mam jedno szybkie pytanie czy po wyjęciu regulatora napięcia, powinno być przejście pomiędzy dwoma szczotkami ? Regulator napięcia taki: http://www.as-pl.com/p/ARE3060
Witam! Wymiana regulatora wydawała mi się czymś strasznie prostym (dodam, ze jestem strasznym łamaga i raczej humanistą :). Mimo znajomości swoich wad postanowiłem samodzielnie wymienić regulator. Odkręcenie poszło jak z płatka, ale problem pojawił się przy zakładaniu nowego, otóż górna śrubka ma zjechany gwint i nie daje się wkręcić do końca. Spróbuję...
Witam Zacznę od tego ze w mechanice jestem zielony. Otrzymałem od ojca Passata b3 1.9tdi. z 93r . Eksploatuję go b. rzadko. Po ostatniej jeździe zauważyłem ze pali się kontrolka akumulatora. Popytałem i każdy zalecał sprawdzić szczotki. Wziąłem sie za rozkręcanie. Szło gładko do momentu aż nie mogłem zdjąć pokrywy ze zdj . auto 21 lat myślałem ze coś...
Witam Nawet nie wiem jak nazwać ów układ. Jak ktoś podpowie zmienię temat. Poszukuję kogoś kto potrafił by zrobic układ który były podłączony do alternatora wyjscie W - sygnał obrotomierza. I tak Układ miałby zadanie załączyć przekażnik po osiągnięciu przez alternator określonych obrotów, a po spadku obrotów poniżej określonego poziomu przekaznik miałby...
witam, mój problem polega na tym iż kupiłem alternator do c-330 z wbudowanym regulatorem, w zeszłym roku podczepiłem wszystko i jakoś działało, później spaliła się stacyjka i zaczął się problem. Wymieniłem stacyjkę. alternator mam podpięty w następujący sposób: + bezpośrednio z + akumulatora i rozrusznikiem, drugi wolny zacisk alternatora pod kontrolkę...
Witam, mam passata b5 z 2004r. problem z alternatorem miałem podobny...podczas jazdy wyświtlił się komunikat ALTERNATOR WORKSHOP wraz z sygnałem dziękowym i zapaloną ikonką akumulatora . Po przejechaniu 50 km, bez ładowania auto mi padło zupełnie. Zaprowadziłem samochód do elektromechanika a On wymienił łożysko i szczotki w alternatorze. Problem znikł...
Ale wtedy trzeba sie liczyc z tym, ze jak juz wyzej zostalo wspomniane w Uno jest mało miejsca, wiec tylko jeden wiekszy altek, a nie dwa. W postach powyzej nie wzieliscie jeszcze pod uwage ze alternator to nie perpetum mobile, tzn, że energie mechaniczna przetwarza w elektryczna. a co mi chodzi ? Chodzi o to, że trzeba przy jednym wiekszym czy tych...
Proszę o przeniesienie tematu, nie wiedziałem gdzie go umieścić. Moje pytanie brzmi: czy można przerobić alternator 12v na 24 V budując regulator napięcia na 24 V, czy oryginalne diody to wytrzymają? Zmiana diod nie problem, można zbudować wszystko od podstaw ale po co skoro oryginalne dadzą radę. Buduje terenowa zmote rocznik 64, auto posiada tylko...
Sam robiłem przekładkę alternatora bo seryjny 70A nie wyrobił więc wrzuciłem 120A. Co prawda chodzi o inne auto ale w przypadku golfa powinno być jeszcze łatwej, żeby znaleźć pasujący altek. U mnie były dwie przeróbki. Pierwsza to zmiana kółka pasowego bo u mnie jest wąski pasek, a altek 120A był na szeroki, druga przeróbka to minimalna korekta górnego...
no dobra :) zrobilem wsadzilem drugi akumulator, teraz jest 2x100Ah identyczne = 200Ah wsadzilem drugi alternator 90A (w sumie jest 60+90) w miejsce na klimatyzacje, na uchwycie dospawanym do orginalnej lapy. sterowanie alternatorem wzialem bezposrednio z pierwszego L-L, S-S. napedzany jest dodatkowym paskiem z wolnego kola. ladowanie i polaczenie akumulatorow...
Ja wymieniałem w Calibrze 2.0. Założyłem z Omegi b 2.5, jedyne przeróbki jakie musiałem wykonać to zmiana koła pasowego (założyłem swoje i pasowało, mam wąski pasek a tam był wieloklinowy) i dobranie tulejki na śrubę mocującą. A i wymieniłem pasek na dłuższy i oczywiście założyłem grubsze przewody. Tak poza tym bez większych komplikacji. Może spróbuj...
Jeszcze raz wracam do podstawowej sprawy: nie jest ważne, co sie rusza, ma się zmieniać strumień magnetyczny wewnątrz cewki. Ponieważ materiały magnetyczne stosowane do budowy maszyn elektrycznych mają przenikalność magnetyczną TYSIĄCE razy większą, niż powietrze, więc rdzeń skupia w sobie również tysiące razy większy strumień, niż powietrze poza rdzeniem....
układ działa bez problemów na czujniku podłączonym na kole rozrządu dającym 2 impulsy na obrót ( jest tam polowa obrotów wiec 2 impulsy) na pedale gazu jest potencjometr o skoku 90 stopni wartości 2 kilo jak w oryginale. jest jeszcze jeden czujnik na lince gazu zwiera gdy pedał jest w pozycji 0 i działa jedzie do 140km przełączanie biegów płynne poza...
gluchy, a czy jest sens kupowania złomu za 9000zł i wkładania dodatkowych 2000-3000 i życia w stresie bo tych 3000zł już nie ma? :-) Sądzisz że auto za 9000zł będzie lepsze od auta za 7000zł? ha,ha Dlatego napisałem: Punto II za 7000zł + 2000-3000zł na części! Mechanik do Punto? Raczej nie potrzebny! Takie rzeczy jak: - olej w silniku i skrzyni - świece...
Zobacz czy w tych silnikach np w VW były mocniejsze i taki załóż , ciężko będzie dobrać tak żeby pasował po mocowania i zachował osiowość (pasek będzie rwało )
Jak masz zatarty kompresor to powinno być zerwane sprzęgło na kole pasowym i nic nie trzeba kombinować z jego ominięciem. Sprawa druga-sama zmiana kompresora nic nie da bo w krótkim czasie też się zatrze
Golf 4 i pochodne miały Boscha 120 A z regulatorem wbudowanym, można je nabyć nawet za 50 PLN, tylko koło pasowe do zmiany bo tam były na pasek 6pk. Z doświadczenia z montażem alternatora w C360 jest problem z obrotami niestety te silniki pracują normalnie na obrotach około 1600 RPM a to są za małe obroty aby uzyskać nominalne prądy z alternatora. Czasem...
czy alternator może pracować ruchem wahadłowym? moze pracować o ile wprawisz w obroty 1500obr/min no i problem przy zmianie kierunku pasek stanie na kole.
Opracowując ten tekst opierałem się na Poradniku obsługi i naprawy samochodu Honda Civic, oraz o swoje doświadczenia. Na pewno się przyda w codziennej eksploatacji naszych samochodów. Wykrywanie typowych niesprawności w samochodach Silnik: Wał korbowy nie obraca się podczas próby uruchomienia silnika: • Skorodowane lub poluzowane obejmy przewodów...
Sprawdź jakie masz ładowanie alternatora przy obciążeniu światłami, stpopem i kierunkiem, może masz pasek alternatora za luźny:?:
Witam Wydaje mi się że skoro ładowanie jest ok. a piszczą paski(pasek), to raczej zmiana regulatora nie pomoże. Sprawdziłbym najpierw napęd tego alternatora. Paski, koła pasowe, rolki napinaczy.
Podjedz do elektryka niech sprawdzi napięcie ładowanie na obrotach jałowych i na wysokich z zapalonymi światłami. Podwyższone obroty chyba inna kwestia, nie zasilania tylko czujników temperatury itd. Może pasek alternatora za luźny, ślizga lub nie działa prawidłowo wzbudzenie.
Po pierwsze masz mieć około 14,5v napięcie.Regulator lub przewody alternatora do zmiany jeśli pasek i kółko ok.
Witam Mam problem z piszczącym alternatorem. Piszczy tylko na zimnym silniku i nie zawsze. Łożyska wymieniłem, bez zmian, kupiłem używany alternator i tak samo piszczy. Pasek nowy, naciąg odpowiedni. https://youtu.be/KAQZQY1U7UU ratujcie ps. Wesołych Świąt
Witam, na alternatorze napięcie ładowania mam około 9 V (pasek oczywiscie naciągnięty) Czy to moze byc wina regulatora, czy od razu zabierac sie za diody ? Zmiana obrotów nie daje zmian, akumulator dosc rozladowany..
a czemu po zmianie alternatora na większy na dużym obciązeniu silnik przygasa? Przecież prad powinnien być pobierany z akumulatora , rozumiem mały spadek obrotów ale nie tak że auto praktycznie potrafi zgasnać ( choć pasek sie nie ślizga wiec ten opór jest troche dziwny ) może zmiana aku pomoże , zobaczymy
Ja jestem ciekaw jak przenosi moment mokry w błocie mikro pasek.?
Ja już dawno stosuje alternatory boscha z Golfa 4 lub Astry 2. Na złomie można je dorwać za 50 zł. Regeneracja banalna i koszt też 50 zł (łożyska, szczotki nawet pierścienie ślizgowe można zmienić w tej kwocie). Ma w sobie już regulator. Wystarczy tylko podać 12V przez żaróweczkę na wzbudzenie i kontrolkę ładowania (z opla nawet regulator ma oczko fi...
No zmiana pompy może nie przy każdej wymianie rozrządu ale to w tych silnikach raczej elementarna kwestia. A co z tą głowicą, może wystarczy zmienić zawory ? A jak reszta, tłoki nie popękane, korby nie pogięte ? Z tym ASO to chyba żart, nie ? ;)
Mam tak w VW t3 i też nie znam przyczyny. Silnik 1,9 z Golfa3, altek na pasek wielorowkowy. Wskazówka obrotka widać, że najpierw się lekko "podnosi". Słychać jakby ślizganie paska. Pasek dobrze napięty, aku naładawany, efekt występuje przy każdym uruchomieniu silnika https://filmy.elektroda.pl/84_1749375796... Altek Bosch, wiadro podmienianych regulatorów,...
Zaraz po zakupie oddalem do mechanika , bylo pare napraw typu wymiana chlodnicy, uszczelka dekla, pasek alternatora, olej filtry klocki... silnik jest suchy... druga rzecz jaka zabserwowałem to zamulenie przy ruszaniu.. ciezko tak nagle szybko ruszyc, dopiero po chwili sie zaczyna zbierac... czy proba olejowa cos tu moze wyjasnic ?
A to przepraszam. Ja znam inne obyczaje i niestety nie do zmiany. Maszynę użytkuje się do awarii, która oczywiście najczęściej zdarzy się w gorącym okresie. I wówczas pogoń, nerwówka, narzekanie. A maszyna na koniec sezonu staje i czeka do następnego sezonu. Często w kombajnie nawet nie wyjmuje się akumulatorów i oczywiście nie doładowuje. Kolejna ciekawostka...
Jest 200-tysięcy druga zmiana paska rozrządu +przy okazji wymiana szczotek w alternatorze .Ustawiłem pasek na blokadę kół i nic osiągi bez zmian 15s do setki,ale przeczytałem post dyzia777 i zasugerował żeby ustawiać nie według blokady kół a według znaków na pasku..Zrobiłem to i różnica była aż o 2 zęby i efekt jest fajny 13 sekund do setki .czyli brakuje...
rocznik 97 ostatnie prace byly robione rok temu zmiana pasków i tp.Zastanawia mnie to sprzęgło na alternatorze ale luzów brak na nim.napinacz trzyma mocno bardzo cięzko szło mi ponowne napięcie paska wychodziło by na to koło na wale.
czy kąt wyprzedzenia zapłonu mógł się zmienić gdy np. pasek rozrządu przeskoczył o kilka ząbków? bo szukam przyczyny takiej zmiany. dodam tylko że pasek był wymieniony rok temu i wszystko było ok. Co jeszcze mogłoby być przyczyną zmiany kąta wyprzedzenia?
Obstawiam że pasek alternatora jest luźny jak gumka w majtkach dziadka ;)
Czy alternator może mieć na to wpływ? Bo zauważyłem skoki napięcia (delikatne przygasanie świateł w dolnym zakresie obrotów, po zmianie biegu około 2000 rpm), lekko też popiskuje, nie jest to pasek.
Witam Mam problem z układem elektrycznym w volvo s60 2.4T. Problem objawia się wyciem lub gwizdem zmieniającym się wraz z obrotami silnika. słychać to jedynie wewnątrz auta, przy zamkniętych dzwiach, Po odpięciu przewodu +12V od alternatora ten odgłos ustaje. Podmieniłem już dwa alternatory i bez zmian. Wymieniłem również wszystko co napędza pasek wielkorowkowy...
Koledzy po pierwsze to nie wolno odpinać alternatora od akumulatora bo grozi to jego uszkodzeniem. W takim wypadku ściąga się pasek alternatora w celu jego sprawdzenia. Czy te piski zmieniają częstotliwość wraz ze zmianą obrotów silnika?
W nowych VW montowane są alternatory 400A. Z drugiej strony- tyle mocy musi być też pobrane z silnika. Pytanie: Ile wytrzyma pasek klinowy podczas napedzania takiego alternatora? Skłaniałbym się do zmiany auta na takie, które ma skrzynkę rozdzielczą przy ujściu na wał napędowy do tylnego mostu. Podnieść koła z tyłu a wałek powrotny (ten, który szedłby...
W wiekszosci przypadków tego typu zakłócenia pochodza od alternatora zły stan szczotek bicie komutatora uszkodzony kondensator jezeli chcesz sie upewnic z kad pochodzi to zakłócenie to sciagnij na czas próby pasek klinowy z alternatora i bedzie wiadomo czy zapłon czy alternator.pozdr.
A czy jest możlwiość że to przez kiepsko połączone uziemnienie? Możliwe, że jest problem z masą alternatora, wtedy napięcie przysiadało by także bez podłączonego wzmacniacza. Sprawdź te napięcia dla różnych warunków pracy samochodu. Może pasek napędzający alternator jest słabo naciągnięty. Ale podstawa to pomiary napięć.
I napinacz żeby nim nie telepało. Co do pracy alternatora. Jedynie chłodzenie ucierpi przy pracy w lewą stronę (straci trochę na wydajności) i o ile nie będziesz cały czas potrzebował z niego 100 % prądu to nic mu się nie stanie. Druga sprawa to sprzęgiełko ale spokojnie można je odkręcić i dać sztywną szajbę nawet na pasek V 17mm bądź 19 mm. Ale trzeba...
Na klemach mierzyłem. Zrobię, jak mówisz. A na postoju miałem na myśli, że zapłon wyłączony. Dodano po 10 Wymieniłem regulator i pasek. Napięcie wzrosło do 14,8 V Zanim doczytałem prąd zmierzyłem ponownie w ten sam sposób 🫣 i bez zmian 1,37 A. Zmieniło się po wymianie napięcie. Kupię cęgowy i zmierzę albo wrzucę kable i zapasowy Aku do bagażnika i...
Problem z migającymi światłami można rozwiązać montująć sprzęgło alternatora (koło jednokierunkowe/ wolne koło) producenta INA, niestety fabrycznie jakiego sprzęgła tam nie ma i trzeba dobrać coś 'z półki'. Fabryczne koło alternatora jest wykonane z chyba duraluminum, szybko się wyciera i robi poślizg - mimo, że pasek nie piszczy.
Zrzucałem pasek i koło w jedną stronę się zasprzęglało a w drugą nie, ale kręciło się z lekkim oporem. Poprowadziłem też dodatkową masę na silnik i bez zmian. Mechanik powiedział 350zł za demontaż alternatora i 350 za regenerację, tylko chciałem się upewnić czy to nie jest inna usterka.
Z doświadczenia z sejczami to mogę Ci Koleżanko poradzić sprawdzić: - przewody alternator-akumulator-rozrusznik, masę także - pasek alternatora - regulator napięcia - akumulator (nic nie napisałaś o czasie jego użytkowania może przyszła już na niego pora) Pozdrawiam userów machanicznych pamarańczy :) PS. może zastanów się nad zmianą mechanika skoro...
Sorry ale czy w sharanie 1998 r. 1,9 TDI AFN jest koło wolno bieżne na alternatorze? Na placu mam sharana afn z 1998 r. i 2 szt. afn z 1999 r. no i w trzech przypadkach jest to zwykłe koło pasowe. Podejrzewam kolego że pasek ci się kręci jak kręcisz torixem bo to jest zwykłe koło pasowe zamontowane do wałka na sztywno. Podpowiedzcie czy przypadkiem...
alternator pasek pasek alternator alternator zmiana
tda7294 subwoofer lexia sterowniki interfejsu pionowy migający pasek
p0491 p0492 lodówka samsung rl41pcih
Deck MDS 506 nie wyłącza się po Standby - diagnoza i naprawa Migająca czerwona dioda na Arduino GIGA R1 WiFi - awaria Mbed OS