Wymiana alternatora nic nie da! Popatrz na wykresy wydajności prądowej alternatora w zależności od obrotów: dla obrotów niższych, niż ok. 1000 ... 1200 wydajność prądowa jest ZERO, bo prąd wzbudzenia razy obroty nie daje napięcia wystarczającego do ładowania akumulatora. Jeżeli silnik na wolnych obrotach dysponuje nadwyżką mocy wystarczającą do świecenia...
Kupiłem po okazyjnej cenie na portalu internetowym i okazało się, że uszkodzony w nim jest regulator napięcia Kupiłeś nowy czy używany? Po drugie wszystkie uzwojenia tak mają czy tylko kilka cewek. Po trzecie w naprawie gość mógł przemalować srebrzanką korpus.
Jeżeli by zastąpić rotor magnesami trwałymi, oczywiście kierując się ilością biegunów, lepiej magnesy wklejać na ukos, czy równolegle ? Nie prościej rozebrać wirnik, i zamiast uzwojenia wzbudzenia dać magnes neodymowy pierścieniowy o odpowiedniej średnicy? Czy zmniejszając prąd wzbudzenia, przy stałej wartości napięcia na stojanie, obroty wzrosną,...
Zacznijmy od drugiego problemu. Moim zdaniem, Nie wolno robić takiego układu jaki proponujesz. Pomijam już to jaka dioda wytrzyma długotrwałe prądy w twoim układzie. Pomimo jednopołówkowego prostowania popłyną olbrzymie prądy. Przecież zasilasz instalację napięciem międzyfazowym. Póki akumulator się nie wygotuje będzie trzymał napięcie poniżej 16-18...
Witam. Po kolei : 1) Mamy tu klasyczny przykład tąpnięcia napięcia czyli w piku pobór prądu przez instalację samochodu ze wzmacniaczem jest wyższy niż produkcja prądu przez alternator -> to powoduje spadki z powyżej 13 V do okolic 12 V ; 2) Niezależnie jaki kabel do wzmacniacza weźmiemy i tak zaobserwujemy takie skoki. Na kablu według twoich pomiarów...
Witam, Jestem nowy na forum i pierwszy raz proszę o pomoc, w moim MTZ 82 nie mam ładowania. Zamontowany jest w nim alternatro z pięcioma wyjściami taki jak na zdjeciu, natomiast regulator napięcia to PP3626 Ciągnik ma instalacje 12/24v. Proszę o wyjaśnienie jak zamontować alternator samochodowy z poloneza czy fiata. http://obrazki.elektroda.pl/2584385400_1...
Kompensacja temperaturowa. Dlaczego? Otóż jako idealne napięcie ładowania typowej 12V baterii kwasowo-ołowiowej z płynnym elektrolitem podaje się 14,4V. Tylko ono nie jest napięciem idealny, a umownym, uniwersalnym czy optymalnym - takie uniwersalne optimum pomiędzy zasiarczeniem (w wyniku niedoładowania) i opadem masy czynnej (w wyniku ładowania)....
Davvvi zębatka jest mocowana do koła za pomocą 4 śrub , które wychodzą na wylot przez nią i szprychy , po drugiej stronie śruby łączone są parami z metalowym szerokim płaskownikiem , po drugiej stronie jeszcze podkładka szeroka i sprężynowa oraz nakrętka .Budując model okrętu podwodnego nauczyłem się , z proste rozwiązania są zawsze najlepsze - w ten...
Mnie jak mozesz interesuje inna rzecz, ile wynosi napiecie przed i po modyfikacji na przewodzie wzbudzenia.? Po kolei- doczytałem się (wówczas), że prąd obwodu wirnika według Boscha wynosi ok. 2A, jak pisałem wyżej. Fabrycznie ten alternator miał produkować 14,4V, taki też miał oryginalny regulator. Wskutek nie wiem, powiedzmy degeneracji elementów...
Witam to skrzynia scania SPN 1376 Napięcie zasilające urządzenia sterującego skrzyni biegów Strategia monitoringu Kontrola napięcia zasilającego urządzenie sterujące skrzynią biegów Odbiór przez klienta/opis objawów • Centralna lampka ostrzegawcza miga na czerwono podczas jazdy i w trakcie postoju pojazdu • Centralna lampka ostrzegawcza cały czas świeci...
Temat znów otworzyłem, powód jeden. O ile lusterko można zasilić po kluczyku i to już czujnik deszczu światła z akumulatora, tu zaczynają się schody. Okazuje się ze podłączenie tych zasilań przypadkowo do skrzynki bezpiecznikowej ma wpływ na pracę innych sterowników, tym samym problem z ich wygaszeniem po zamknięciu z pilota.Teraz muszę z korektować...
tutaj koleś ma identyczną zagwozdkę co ja i w sumie z tego co zrozumiałem nie znalazł rozwiązania, a już myślał że to kątowe złącze, tylko zwalił na nowy alternator niewiadomego producenta/pochodzenia... Pytanie czy według Was zmiana alternatora z 90A na 120A definitywnie rozwiązała by sprawę? w ETKA jest napisane że do silnika BFH mógł być i ten i...
Po odpięciu wtyczki od alternatora powinien ładować ok 14v awaryjnie tj kontrolka ładowania się świeci a napięcie jest prawidłowe. Jeśli tak nie jest szukaj problemu np. z napinaczem paska, kołem pasowym wału lub sprzęgłem alternatora. Warto sprawdzić masę na silnik, czy główny prąd po bezpieczniku na akumulatorze. Alternator sterowany LIN więc regulator...
Dzień dobry, Do C-330 założyłem alternator do Golfa III (wcześniej miałem od poloneza). Podłączyłem gruby kabel do styku przy rozruszniku a drugi cienki kabel do kontrolki. Po odpaleniu świeci się kontrolka i ładuje prądem od 12 do 13 V. Dopiero po zwiększeniu obrotów (przegazowaniu) gaśnie kontrolka i ładuje prądem nieco powyżej 14 V (czyli tyle ile...
Odgrzeję trochę temat. Bo kiedyś sam szukałem odpowiedzi na tą usterkę. W dwóch samochodach - ibiza i cordoba 2003/2004 rok problem był z zapalającą się kontrolką kierownicy z wykrzyknikiem na desce. W ibizie przy kręceniu kierownicą spadało napięcie, w VAGu napiecie skakało od 12 do 15V. Zmiana alternatora nic nie pomogła. Błędów zero. Po wymianie...
Witam. Posiadam mazdę 6 z 2006r silnik 2.0 pb 147km. Chcę zmodyfikować CAR AUDIO i potrzebuję więcej prądu min 200A Fabrycznie jest 100A a alternator sterowany sygnałem analogowym PD Co do rozwiązań jest opcja wrzucić altek z zew. reg. napięcia ,ale co z lampką ładowania jak jej uniknąć? Lub druga sprawa ,tak sobie rozmyślałem, jest opcja włożyć inny...
Alternator 90A jest standardowo przy silniku 4CTi90 Andoria z Lublina ( Intrala ) 3 Mi 2006r 102 KM, jest to "rozwojowa" jednostka silnika z Żuka ( lata 90-te) 4C90 ( czyli powiedzmy ten sam silnik ale bez turbo i intercoolera ) 70 KM . - tu z tego co pamiętam jest alternator 70A . Wymiana alternatora jak najbardziej wchodzi w grę , jest miejsce .
Weź np. taki kabel do rozruchu samochodów i połacz akumulator minus z obudową alternatora albo minus akumulatora z karoserią i zobacz czy będzia zmiana napięcia
jaszczur1111 napisał: Tak się składa że regulator napięcia zwiększa napięcie ładowania stosownie do spadku temperatury, i odwrotnie zmniejsza je wraz ze wzrostem. Bynajmniej nie w celu ochrony alternatora lecz akumulatora. Kolejne półprawdy. Dowiedz się co nie co o wpływie temperatury elektrolitu i płyt na oporność wewnętrzną akumulatora. Pozwolę sobie...
Bitex nic nie ma do napięcia chyba że zalał ślizgi wirnika. Mostek do sprawdzenia jak ok to zmiana regulatora. Ta nic innego nie pada.
Regulator napięcia jest nowy. W pierwszy dzień po wymianie działało bardzo dobrze było ładowanie i wszystko ok dopiero po kilku dniach zaczęło się psuć
Ktoś wcześniej jeszcze pisał o zastosowaniu stojana z alternatora Bisa do "zwykłego" malucha aby zwiększyć jego moc, to oczywiście nic nie da bo są to identyczne stojany, a większy wydatek prądowy w Bisie podyktowany jest większym prądem wzbudzenia wirnika (proszę sobie zmierzyć oporność uzwojenia wirnika w maluchu i w Bisie). A o jakiś różnicach w...
Z tego co widzę to cewka wzbudzenia jest na stałe podłączona do minusa a regulacja jest robiona z plusa.Ten sposób regulacji był przeważnie stosowany w starszych konstrukcjach z regulatorem mechanicznym a później dawali regulator elektroniczny który był bardziej skomplikowany w stosunku do regulatora regulującego podpiętego na stałe do plusa.Czasem...
Czy późniejsze podłączenie równoległe mostków prostowniczyc z różną wysokością napięć wyjściowch nie spowoduje uszkodzenia mostków prostowniczych lub/i transformatora podczas ładowania akumulatora. Nie łączy się mostków prostowniczych tylko równolegle uzwojenia ale pod warunkiem ze napięcia - jak pisał kolega w poście nr 2 - są równe. Jeśli masz różne...
Witajcie mam troche dziwne pytanie, no ale chciałbym to naprawić . W zetorze wysiadł mi alternator. był to alternator który posiadał Regulator zewnętrzny. wychodziły z niego 4 kable . ( B+, -, M, R ) Dostałem od znajomego inny alternator jednak ten alternator ma tylko 3 wyjścia ( +, -, D+ ) nie mam pojęcia jak go podłączyć, prosiłbym o jakiś schemat,...
Alternator po remoncie (wymiana regulatora ze szczotkami, pierścień, łożyska) na maszynie pokazywał 14,5V. Po zamontowaniu w samochodzie miernik pokazuje zaraz po uruchomieniu 14V, po włączeniu świateł napięcie spada do 13,7V, dalej naciskam stop, włączam przeciwmgielne i nawiew to napięcie spada do 12V. Jaka może być przyczyna? Czy jak dam dodatkowy...
Proszę o przeniesienie tematu, nie wiedziałem gdzie go umieścić. Moje pytanie brzmi: czy można przerobić alternator 12v na 24 V budując regulator napięcia na 24 V, czy oryginalne diody to wytrzymają? Zmiana diod nie problem, można zbudować wszystko od podstaw ale po co skoro oryginalne dadzą radę. Buduje terenowa zmote rocznik 64, auto posiada tylko...
Przekaźniki mam pod maską, przewód zasilający 2.5mm2 Gdzie się wpiąłeś z zasilaniem lamp? Pod złącze alternatora B+ (zakładam, że pewnie masz alternator założony) - stąd byłoby pewnie najbliżej - czy gdzieś indziej? jednak tam w okolicach lamp jest więcej miejsca No i bliżej lamp- czyli spadki napięć jeszcze mniejsze. A w jaki sposób rozwiązałeś wpięcie...
Witam kolegów. Pytanie moje to czy da się wymienić regulator bez demontowania alternatora.
Witam Kolegów! Mam taki problem: alternator (z zewn. reg. nap.) przyjmuje napięcie w zakresie 12,7 .. 14,0 V. Jaka moze być przyczyna tak niskiego U ? Moim zdaniem alternator ma zbyt małe obroty i należało by założyć mniejsze koło pasowe.
witam, spotkało mnie ciekawe zaskoczenie, tzn. padły mi łożyska w moim starym alternatorze i uszkodził się wirnik - rozpadł się na dwie części :( no ale wymieniłem stary wirnik alternatora (60A) na wirnik z innego 45A-mperowego alternatora i złożyłem wszystko do kupy tzn. stojan z oryginalnego 60A -mperowego alternatora z wirnikiem 45A, no i teoretycznie...
Witam w szkole na zajęciach dostałem alternator valeo 2542515a z wyjętym regulatorem i diodami i zostawionymi 6 wyprowadzeniami, połączony paskiem z silnikiem trójfazowym. Problemy są takie: 1) Jak połączone są uzwojenia w alternatorze, wiem że są trójfazowe, 2) Jakie podać napięcie wzbudzania i czy dawać jakąś rezystancję(nie mogę użyć regulatora napięcia)...
Witam wszystkich Od razu przepraszam jeżeli robię coś źle, ale pierwszy raz piszę na tym forum Mam problem z alternatorem we władku. Spaliły się w nim uzwojenia, bo koleś co to robił zrypał sprawę i źle popodłanczał. Alternator nadaje się na złom. Posiadam T25A2 z 1990 roku. Był w nim alternator bezszczotkowy z wbudowanym regulatorem 6ΠB23-50(pod...
Czesc! Czy alternator powinien caly czas trzymac 14-14.4V czy po naladowaniu regulator powinien zmniejszyc napiecie na ponizej 14V ? Jak to powinno dzialac ? W tym momencie testowalem dwa rozne alternatory, kazdy z nich jak pracuje z czasem obniza napiecie. W skrajnym przypadku w trasie po paru godzinach jazdy mam 13.3 na alternatorze Valeo 180 A. Tak...
Witam, Wymieniłem stary alternator w MF255 ma alternator po lewej stronie hitachi 180A 059903018R, niestety alternator ten nie ma możliwości podłączenia kontrolki ładowania. Czy są sposoby na to żeby ta kontrolka jednak działała przy tym alternatorze ? Może jakiś komparator tylko jak sterować stykiem albo tranzystor unipolarny? Pozdrawiam
Witam . Chciałbym zaczerpnąć wiedzy specjalistów na dość typowy problem jak myślę ,mianowicie alternator w moim samochodzie po odpaleniu silnika pokazuję napięcie 13.9 , natomiast po przejechaniu nim nieco napięcie spada do 13.2 . wymieniłem w nim łożyska regulator , komutator w dobrym bardzo dobrym stanie . napięcie jest mierzone bezpośrednio na wyjściu...
Cześć, Dzisiaj podłączyłem alternator według tego schematu https://obrazki.elektroda.pl/20_12602849... I kontorlka ładowania cały czas sie swieci, alternator z podlaczonym regulatorem ma od 7 do 17v skacze bardzo, na wolnych ma te 7 a pedał w podloge to 12-13, nieraz przekracza 20v, a jak odlacze regulator po ponad 24v. Nie wiem czy schemat jest...
Witam wszystkich. Ostatnio w C-360 wymieniłem prądnice na alternator. Problem w tym , że cały czas mi świeci kontrolka od ładowania. Wszystko podłączone jest następująco: Od alternatora dwa przewody czerwony(grubszy) i czarny. Czerwony podłączony do rozrusznika , a następnie kablem grubym do akumulatora pod plusa. (Alternator podaje napięcie 2,3V)....
Mam prośbe do kolegów.Czy ktos z was przewijał juz alternator samochodowy i może podać ilośc zwojów i średnice drutu aby mozna uzyskać ok. 220v ewentualnie jaka moc mozna uzyskać i czy jest to w miare ekonomiczne.
Witam Mam problem z napięciem alternatora po zakupie nowego akumulatora. Pokazuje miernik 15.65V po odołączeniu wtyczki od alternatora napięcie spada do 14.20 V. Wtyczka ma trzy piny pin S odpowiada za podawanie napięcia akumulatora do regulatora alternatora a jak sprawdzałem to pokazuje 9V a na akumulatorze 12.3V co może być tego przyczyną?
Witam wszystkich, Otrzymalem od Opel nie ladujacy alternator Hitachi-12v,70A. Nawiniety jest podwojnym drutem i polaczony w gwiazde. Zamierzam zmienic to przedluzajac uzwojenie o cala dludosc. Drut jest chyba 1,2 albo 1,3-gruby i 10 w rowku.Czy cos pozytywnego o trzymam przy polaczeniu w pojedynczy drut. Chodzi mi o zmniejsenie potrzebnych obrotow....
Witam! Mam pytanie czy możliwe jest przewinięcie alternatora na jednofazową prądnicę synchroniczną 230V tak aby mógł on oddawać moc zbliżoną do tej z przed przewinięcia ?
Witam. Mam pytanie dotyczące ładowania alternatora w MF 255 Są podobne tematy ale nie znalazłem podobnego problemu jaki ja mam. Więc alternator 55ah i 110 ah akumulator czyli typowe w fergusonie. Prąd ładowania na alternatorze przy zdjętych klemach wynosi 14 volt czyli normalnie, natomiast po podłączeniu do aku spada do 12,5 volta. Po włączeniu świateł...
Jak w temacie zmieniłem prądnicę na alternator i wiem ,że B+ do akumulatora, a D+ do kontrolki, ale czy trzeba dawać jakiś wyłącznik, że jak się akumulator naładuje to wyłącza ładowanie.
Tak, popękane luty przy rezystorze wskaźnika, to standard i zostały usunięte w pierwszej kolejności. Nie one okazały się jednak przyczyną. Po głębszej analizie dochodzę do wniosku, że faktycznie może występować problem z masą czujnika, ponieważ zmiana napięcia zasilającego wskaźnik po uruchomieniu silnika jest zbyt mała, aby spowodować tak dużą zmianę...
Mam problem ze sterowaniem stratnym regulatorem napięcia alternatora trójfazowego z magnesami stałymi. Stopień wykonawczy regulatora na tranzystorach polowych działa bez zastrzeżeń, więc nie będę go szczegółowo omawiał (mostek 3F z diodami Schottkiego w górnej i n-mosfetami w dolnej gałęzi, których diody pasożytnicze działają jako prostownicze), natomiast...
I po kłopocie dzięki za pomoc Widzę że ,,Fachowcy,, dla was najlepsza rada, to zmiana alternatora. Drogi kolegi, bardzo dobrze że cię nie posłuchałem, koszt naprawy to 31 zł i 5 godzin pracy Sprawdziłem najpierw instalacje i jest OK Później chciałem pomierzyć diody, odkułem pozgrzewane uzwojenia i to całkiem nie potrzebnie :x bo wszystkie 8 diod i 3...
Trochę ciężko - alternator nie musi pracować z całą wydajnością, na jaką go stać (a ta nas chyba interesuje, nie ile właśnie daje - jak akumulator naładowany, światła wyłączone, to może dawać bardzo niewiele) - a pomiar przy pracy z mniejszą wydajnością nie powie (przynajmniej wprost), czy stać go na więcej; nie powie o tym zmiana napięcia po zapaleniu...
Panowie - ale poszliśmy nie w tą stronę... Autor napisał że: Dodam że testy przeprowadzam bez włączonego silnika także zmiana napięcia nie ma wpływu. Dlatego narazie zostawmy sprawę alternatora itp w spokoju (to jest odzielny i równieważny aspekt sprawy, ale nie w tym rzecz). Wydaje mi się że (jak już ktoś wyżej napisał) chodzi o brak ekranowania w...
stihl ! Weź się trochę ogarnij i przynajmniej poczytaj te swoje posty przed wysłaniem! Tysiące literówek i błędów! Porównaj sobie jak na tym forum pisze większość i jak Ty piszesz. :| Odnośnie alternatora: Podnoszenie napięcia ładowania to "maskowanie gówna dezodorantem" - bo jak średnie przebiegi jakimś cudem wzrosną, to masz pewne sczernienie elektrolitu....
Kondensator Chroni instalację w aucie, eliminuje nagłe spadki napięcia a kosztuje stosunkowo niewiele więc czemu by go nie zakładać? Dla mnie może być nawet zchowany, nie chodzi mi o to żeby świecił w bagażniku. Mam pytanie, na ile mocy mogę sobie pozwolić w samochodzie bez ingerencji w alternator itp, Chciał bym w przyszłości założyć drugi wzmacniacz...
Robiłeś próbę pomiaru rezystancji wirnika gdy się kręci? Pomiar na wyprowadzeniach szxzotek? Te 0.5 oma to pewnie błąd wynikający z rezystancji samych kabli pomiarowych. Zewrzyj końcówki pomiarowe i zobacz jaką rezystancję pokaże miernik? Poczytaj https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Robiłem kilka dni temu i podczas pracy silnika było...
noo, złożyłem w życiu kilkanaście takich testerów napięcia akumulatora a działały tylko 2 modele, oczywiście wszystkie sam zaprojektowałem. Podstawowy problem tych prostych wskaźników to brak kompensacji temperaturowej i rozje żdżające się wskazania w czasie. Drugi problem to zbyt mała dokładność. No i jeszcze kilka problemów jak np problem starzenia...
Dziękuję za słowa zachęty;) Doskonale wiem że eksperyment kosztuje. Ważne żeby się udał. Na dziś eksperymentuję wirtualnie. Jestem osobą która lubi mieć temat policzony, zaprojektowany i zrozumiany zanim odpalę maszyny do strugania tego ustrojstwa, kupię miedź, magnesy, łożyska czy odleje korpusy. Mam tylko nadzieję że dziesiątki lat rozwijania konstrukcji...
No nie miałem czasu prędzej, w załączniku jest bardzo przystępnie opracowany schemat ze wszystkimi połączeniami w spawarce oraz przełącznikami. Na pewno pomoże. Akrzy jak najbardziej się z tobą zgadzam to trafo ma jak dobrze pamiętam pełne napięcie na wtórnym 45V, i przypuszczam że podczas rozruchu tyrystory są w pełni otwarte. Przy trafie 3f na pewno...
Witam, Przygodę z elektroniką w praktyce w zasadzie dopiero zaczynam i postanowiłem z tej okazji zrobić sobie zasilacz ze stabilizacją napięcia. Docelowe parametry to wejście z sieci i wyjście stabilne 9V, 500 mA. Wykonałem w Proteusie kilka szkiców (jeden załączam .dsn i .jpg) i symulacji, rozejrzałem się w środowisku akademickim, zasięgnąłem rady...
Autor artykułu Collin Wells, pracując ostatnio nad jednym z projektów zmuszony był przeprojektować sposób ułożenia kabli w off-roadowym pojeździe w taki sposób aby przebiegały one z dala od alternatora. Konieczność taka wynikała z pojemnościowego sprzęgania się kabli z alternatorem co wprowadzało znaczny szum z alternatora do sygnału transmitowanego...
Czy alternator jest na 12V czy 24V? czy przy wymianie aku na 12V była jakaś zmiana w regulatorze napięcia, alternatorze? Co do przełącznika, tam nie ma cudów wystarczy założyć 3 pozycyjny jeśli masz silnik z podgrzewaniem na 0 wyłączony na 2 grzanie a na 3 pozycji rozrusznik i grzanie lub sam rozrusznik. Odpowiedz na poprzednie pytania a coś pomyślimy:)
Przy okazji, jak powinien wyglądać wykres ładowania w samochodzie? nie spodziewam się oczywiście idealnie sztywnej prostej kreski ale jakie tętnienie napięcia jest w miarę w normie? Wykres ładowania pomijając napięcie tak wygląda. W starszych alternatorach przy zwykłym sterowaniu regulator działa zero jedynkowo czyli podbija napięcie, rozłącza obwód...
Dlaczego prąd wzbudzenia zmienia polaryzację wraz ze zmianą prędkości obrotowej? Nie zmienia polaryzacji, ale wartość. Jest tak po to, żeby na wyjściu alternatora utrzymać stałe napięcie. Jeśli wzbudzenie miało by stałą wartość, to obniżenie prędkości obrotowej spowodowałoby spadek napięcia, a podwyższenie spowodowałoby jego wzrost.
Wydaje mi się, że to nie prąd (obciążeniem była żarówka reflektorowa), tylko zmiany napięcia na wejściu (alternator ma tylko mostek). Noo! Ale, że za spawarkę może robić :) Niesamowite...
Oczywistym jest, że w przypadku ładowania stałym napięciem, tak jak ma to miejsce w aucie, w początkowej fazie ładowania rozładowanego akumulatora pobierany prąd jest znaczny, a następnie pobór prądu spada. I choćbyś miał ogromny alternator to i tak nic to nie zmieni, bo po osiągnięciu pewnego poziomu naładowania, aby naładować akumulator do maksymalnej...
Masz chyba pomyłkę w pytaniu , nie 100k tylko 100R , tak sądzę . Powinien być zastosowany minimalny rezystor 136R 1W przy napięciu max 14.4 (alternator) i prądzie 0.08A . Grzanie to norma . Aby uniezależnić się od zmian napięcia lepiej zastosować najprostszy układ stabilizatora prądowego , LM317 + rezystor .
Po wielkich szukaniach , przypadkiem okazało się że na odpalonym silniku alternator ładuje 15.7 Volta ..... zmiana regulatora napięcia pomogła :-))) Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł".
Nie jest inteligentny. Ma byc 14,2V . Mostek obowiązkówo do zmiany na 12 diodowy
Moim zdaniem to tylko odwrócić biegunowość akumulatorów tak aby masą był "-" , a nie "+".Wstawić alternator, a rozrusznik po zmianie biegunowości nie zmieni kierunku swych obrotów.
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Napięcie na akumulatorze alternatorze vagu czy gnieździe zapalniczki niemalże identyczne co do setek volta. Jedynie vagowski woltomierz pokazuje lekkie herezje. Podwyższanie obrotów nie powodowało zmian napięcia. Alternator wymontowany i oddany do fachowca. Diagnoza regulator napięcia + wytarte koło pasowe. Dodatkowo...
Jeżeli kontrolka gaśnie (czyli teoretycznie wzbudzenie jest),sprawdź jakie napięcie na samym alternatorze,gdy bez zmian,,,,,,,,,,sprawdziłbym sam alternator.
Jak ładowanie się nie uda to jutro kupię nowy akumulator. Najpierw naładuj akumulator ale sądzę że już umarł :( Następnie jak odpalisz silnik do sprawdź na klemach jakie masz napięcie,a potem niech chwilę pochodzi silnik. Poproś drugą osobę o pomoc aby dodawała gazu i wtedy sprawdź jakie napięcie pojawia się na klemach. Jeżeli bez zmian to podejrzewam...
skoki napięcia alternatora wahania napięcia alternatora schemat napięcia alternatora
demontaż obudowa krups przewód ekranie lutowanie taśma zablokowana
bateria parkside bateria parkside