Kompensacja temperaturowa. Dlaczego? Otóż jako idealne napięcie ładowania typowej 12V baterii kwasowo-ołowiowej z płynnym elektrolitem podaje się 14,4V. Tylko ono nie jest napięciem idealny, a umownym, uniwersalnym czy optymalnym - takie uniwersalne optimum pomiędzy zasiarczeniem (w wyniku niedoładowania) i opadem masy czynnej (w wyniku ładowania)....
Czy alternator jest na 12V czy 24V? czy przy wymianie aku na 12V była jakaś zmiana w regulatorze napięcia, alternatorze? Co do przełącznika, tam nie ma cudów wystarczy założyć 3 pozycyjny jeśli masz silnik z podgrzewaniem na 0 wyłączony na 2 grzanie a na 3 pozycji rozrusznik i grzanie lub sam rozrusznik. Odpowiedz na poprzednie pytania a coś pomyślimy:)
Po wielkich szukaniach , przypadkiem okazało się że na odpalonym silniku alternator ładuje 15.7 Volta ..... zmiana regulatora napięcia pomogła :-))) Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł".
S-sense - plus z instalacji jako wejście często tez nazywany sensor akumulatora. Regulator w alternatorze na podstawie tego wejścia reguluje napięcie..
Dlaczego prąd wzbudzenia zmienia polaryzację wraz ze zmianą prędkości obrotowej? Nie zmienia polaryzacji, ale wartość. Jest tak po to, żeby na wyjściu alternatora utrzymać stałe napięcie. Jeśli wzbudzenie miało by stałą wartość, to obniżenie prędkości obrotowej spowodowałoby spadek napięcia, a podwyższenie spowodowałoby jego wzrost.
Ktoś gdzieś w necie wysnuł teorię, że takie niskie napięcie w przypadku pełnoletnich aut ma swoją przyczynę w równie pełnoletnich mostkach diodowych, a dokładniej w połączeniach diod z półpierścieniami radiatorowymi, gdzie diody siedzą na wcisk- z czasem połączenia między korpusami diod a radiatorami nie są już idealne, stąd spadki napięć i efekty...
Oczywistym jest, że w przypadku ładowania stałym napięciem, tak jak ma to miejsce w aucie, w początkowej fazie ładowania rozładowanego akumulatora pobierany prąd jest znaczny, a następnie pobór prądu spada. I choćbyś miał ogromny alternator to i tak nic to nie zmieni, bo po osiągnięciu pewnego poziomu naładowania, aby naładować akumulator do maksymalnej...
Weź np. taki kabel do rozruchu samochodów i połacz akumulator minus z obudową alternatora albo minus akumulatora z karoserią i zobacz czy będzia zmiana napięcia
Nic takiego nie zauważyłem. Natomiast Inteligentne Ładowanie można wyłączyć programem AlfaOBD łącząc się z Body Computer przechodząc do opcji Zmiana konfiguracji samochodu/Intelligent Alternator Module.
Kupiłem po okazyjnej cenie na portalu internetowym i okazało się, że uszkodzony w nim jest regulator napięcia Kupiłeś nowy czy używany? Po drugie wszystkie uzwojenia tak mają czy tylko kilka cewek. Po trzecie w naprawie gość mógł przemalować srebrzanką korpus.
Zobacz jakie napięcie masz na akumulatorze w czasie biegu jałowego silnika i podczas przegazowania , może masz padnięty stabilizator napięcia w alternatorze. Pozdrawiam
Napięcie ładowania powino wynosić od 13,6V do 14,4V. Jeśli mieści się w tych granicach, to alternator i regulator działają prawidłowo. Jeśli w czasie jazdy zmiana świateł powoduje np. wyłączenie radia, to gdzieś jest złe, skorodowane, lub poluzowane połączenie. Wzrost napięcia ładowania do 14,6 V nie spowoduje szybkiego zniszczenia akumulatora, ale...
Zastanawiam się tylko czemu taka różnica napięcia występuje wraz ze zmianą temperatury otoczenia . Przetestowane na 2 różnych dobrych akumulatorach .
Kombinujesz jak koń pod górę z tymi chińskimi LEDami. Najbardziej prawdopodobne jest to, że zamienniki żarówek dwuwłóknowych mają uproszczoną budowę. Za światło pozycyjne i stop odpowiadają te same LEDy, różni się tylko prąd diody. Pomiędzy jednym a drugim zaciskiem znajduje się tylko rezystor. Do prawidłowego działania wymagany jest stan niskiej rezystancji...
70A brakuje? Dziwne! Mierzyłeś napięcie ładowania? Ten "70A" do naprawy oddaj ew do sprawdzenia przez dobrego fachowca
Wymiana alternatora nic nie da! Popatrz na wykresy wydajności prądowej alternatora w zależności od obrotów: dla obrotów niższych, niż ok. 1000 ... 1200 wydajność prądowa jest ZERO, bo prąd wzbudzenia razy obroty nie daje napięcia wystarczającego do ładowania akumulatora. Jeżeli silnik na wolnych obrotach dysponuje nadwyżką mocy wystarczającą do świecenia...
prądnica jest sprawna sprawdziłem zgodnie z rada sebek1987 oraz zdzisław111 dzięki za pomoc przyczyną problemów okazał sie regulator napięcia w c330 jest + na masę zamierzam wstawić arternator od poloneza caro wbudowany regulator napięcia w tym celu zamierzam bez zbędnych przeróbek na przewodach (:) jeszcze fabryczne ) zamierzam poprostu odwrócić akumulatory...
Mam problem z mrugającymi falującymi światłami (wszytskimi) oraz mrugającymi kontrolkami na desce rozdzielczej.Zrobilem remont alternatora - wymina łożysk oraz regulatora napięcia - nie pomogło.Ponownie doradzono mi zmiane regulatora tym razem kupiłem orginał niestety bez zmian falowanie świateł pozostało co robić? Alternator sprawdzał elektryk - jest...
Alternator 90A jest standardowo przy silniku 4CTi90 Andoria z Lublina ( Intrala ) 3 Mi 2006r 102 KM, jest to "rozwojowa" jednostka silnika z Żuka ( lata 90-te) 4C90 ( czyli powiedzmy ten sam silnik ale bez turbo i intercoolera ) 70 KM . - tu z tego co pamiętam jest alternator 70A . Wymiana alternatora jak najbardziej wchodzi w grę , jest miejsce .
Przy okazji, jak powinien wyglądać wykres ładowania w samochodzie? nie spodziewam się oczywiście idealnie sztywnej prostej kreski ale jakie tętnienie napięcia jest w miarę w normie? Wykres ładowania pomijając napięcie tak wygląda. W starszych alternatorach przy zwykłym sterowaniu regulator działa zero jedynkowo czyli podbija napięcie, rozłącza obwód...
Co tam akumulator,alternator i elektronika w aucie droższa. W takich przypadkach rzadko dochodzi do uszkodzenia alternatora i innych podzespołów. Akumulator pojazdu, pomimo że słaby, nie pozwoli na odwrócenie się biegunowości po złym podłączeniu matki. Napięcie spadnie bardzo nisko, ale nie aż tak, żeby nastąpiła zmiana polaryzacji. Musiałby być całkowicie...
Jeżeli by zastąpić rotor magnesami trwałymi, oczywiście kierując się ilością biegunów, lepiej magnesy wklejać na ukos, czy równolegle ? Nie prościej rozebrać wirnik, i zamiast uzwojenia wzbudzenia dać magnes neodymowy pierścieniowy o odpowiedniej średnicy? Czy zmniejszając prąd wzbudzenia, przy stałej wartości napięcia na stojanie, obroty wzrosną,...
Zacznijmy od drugiego problemu. Moim zdaniem, Nie wolno robić takiego układu jaki proponujesz. Pomijam już to jaka dioda wytrzyma długotrwałe prądy w twoim układzie. Pomimo jednopołówkowego prostowania popłyną olbrzymie prądy. Przecież zasilasz instalację napięciem międzyfazowym. Póki akumulator się nie wygotuje będzie trzymał napięcie poniżej 16-18...
Witam. Po kolei : 1) Mamy tu klasyczny przykład tąpnięcia napięcia czyli w piku pobór prądu przez instalację samochodu ze wzmacniaczem jest wyższy niż produkcja prądu przez alternator -> to powoduje spadki z powyżej 13 V do okolic 12 V ; 2) Niezależnie jaki kabel do wzmacniacza weźmiemy i tak zaobserwujemy takie skoki. Na kablu według twoich pomiarów...
podejrzana jest zmiana napięcia po przegazowaniu, nie powinno tak być. Widzę dwie opcje - alternator nie jest sprawny, albo brak prądu wzbudzającego w cienkimi kabelki od licznika do alternatora, tylko że wówczas po przegazowaniu napięcie wzrośnie i już nie spadnie po spadku obrotów więc sprawdź to.
Wydaje mi się, że to nie prąd (obciążeniem była żarówka reflektorowa), tylko zmiany napięcia na wejściu (alternator ma tylko mostek). Noo! Ale, że za spawarkę może robić :) Niesamowite...
Jeśli to alternator 9 diodowy (możesz to sprawdzić miernikiem, pomiędzy zaciskiem z pytajnikiem a łbami śrub w tych plastikowych koszyczkach) w jedną przejście, w drugą przerwa, to zacisk z pytajnikiem to D+ do regulatora i lampki ładowania, szczotka do zacisku DF 67 regulatora, D- regulatora do masy
o można próbować obejść poprzez zastosowanie układu Darlingtona To był przykład jednego z wielu powodów, dla których ten pomysł nie ma tu sensu. Jeśli darlington, to napięcie wyjściowe będzie się zmieniać nawet o 2V (zmiana Udz, zmiana Ube). Stabilizator to sztywne(teoretycznie) źródło napięcia co generuje duże prądy. Na to może "sobie pozwolić" tylko...
Bitex nic nie ma do napięcia chyba że zalał ślizgi wirnika. Mostek do sprawdzenia jak ok to zmiana regulatora. Ta nic innego nie pada.
Poprawnie skonstruowany regulator jest zazwyczaj kompensowany temperaturowo. [url=https://www.google.pl/search?q=alte... Nawet w Cinquecento przy minus 20 napięcie wskakiwało na 15V ;)
No to ja dziś rano miałem znacznie mniej. Zmiana całego alternatora? Nie spotkałem jeszcze nikogo kto na tym alternatorze miał wyższe napięcie. Kolejne kilka stów wywalę na marne?
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Napięcie na akumulatorze alternatorze vagu czy gnieździe zapalniczki niemalże identyczne co do setek volta. Jedynie vagowski woltomierz pokazuje lekkie herezje. Podwyższanie obrotów nie powodowało zmian napięcia. Alternator wymontowany i oddany do fachowca. Diagnoza regulator napięcia + wytarte koło pasowe. Dodatkowo...
w takiej sytuacji silnik by przygasał poprzez „zaduszenie” obciążeniem alternatora rzeczywiście moje odczucie jest takie że zadusza alternator. Wyczyściłem masę (niewiele do szczęścia potrzebowała) nastepnie podkręciłem lekko wolne obroty i z lekkim oporem ale odpala i chodzi. Prąd ładowania z regulatora 14.30-31V, na żółtych stykach prąd zmienny 15-30V...
Witam. Efektem wyparowania wody jest spadek siły akumulatora przy rozruchu samochodu. Wysokie napięcie ładowania spowodowało wyparowanie wody. Jeśli wymiana regulatora napięcia nie pomogła, wymień alternator, im szybciej tym lepiej. Zmiana miernika polecana. Dodano po 1 Wyparowanie wody nie powoduje wzrostu napięcia.
szukam już od godziny numeru tego regulatora z alternatora pokazanego powyżej, nie mogę znaleźć i nie wiem gdzie kupić, pomoże ktoś? w jakiej postaci sygnał DFM z alternatora jest przekazywany do ecu? jest to napięcie z jakiegoś zakresu? w kablu dfm w aucie mierzyłem i pokazuje mi napięcie ok 12v na zgaszonym aucie
Z tego co widzę to cewka wzbudzenia jest na stałe podłączona do minusa a regulacja jest robiona z plusa.Ten sposób regulacji był przeważnie stosowany w starszych konstrukcjach z regulatorem mechanicznym a później dawali regulator elektroniczny który był bardziej skomplikowany w stosunku do regulatora regulującego podpiętego na stałe do plusa.Czasem...
A ja mam pytanie jak jade samochodem to raz mi mocnijeswiatla swieca a raz prawie wogole i tak na zmiane... i jak zgasze samochod to raz jest tak ze nie odpale tylko z popychu ruszy czy to regulator napiecia w alternatorze??
Regulator napięcia jest nowy. W pierwszy dzień po wymianie działało bardzo dobrze było ładowanie i wszystko ok dopiero po kilku dniach zaczęło się psuć
Witam, na alternatorze napięcie ładowania mam około 9 V (pasek oczywiscie naciągnięty) Czy to moze byc wina regulatora, czy od razu zabierac sie za diody ? Zmiana obrotów nie daje zmian, akumulator dosc rozladowany..
A to jestem zdziwiony. W kaźdej instrukcji obsługi są podane dopuszczalne typy opon do danego pojazdu. Czy o akumulatorze teź jest ? Kaźda zmiana konstrukcyjna wymaga badań. Jak zabezpieczysz akumulator przed zapłonem i udowodnisz skuteczność?
Odgrzeję trochę temat. Bo kiedyś sam szukałem odpowiedzi na tą usterkę. W dwóch samochodach - ibiza i cordoba 2003/2004 rok problem był z zapalającą się kontrolką kierownicy z wykrzyknikiem na desce. W ibizie przy kręceniu kierownicą spadało napięcie, w VAGu napiecie skakało od 12 do 15V. Zmiana alternatora nic nie pomogła. Błędów zero. Po wymianie...
Byłem kiedyś świadkiem wręcz wybuchu regulatora w alternatorze zamontowanego w pewnym kombajnie zbożowym A potem sie obudziłeś i poszedłeś do łazienki........... . Każdy alternator ma ograniczenie prądowe inaczej był by wręcz idealnym źródłem napięcia a tak nie jest. Podpowiem że ogranicznikiem jest parametr xL związany ściśle z obrotami wirnika. Poto...
Podłączyłem na nowo ten alternator jak na rysunku karola44-81 . Musiałem jeszcze wymienić szczotko-trzymacz i regulator bo tamten nie działał ( regulator RNC 12 firmy JEZPOL). I teraz ładowanie jest z tym, że dopiero od około 1000obr/min , na wolnych obrotach kontrolka lekko się żarzy i ładowania praktycznie nie ma. Po przetrzymaniu na obrotach napięcie...
Nie możesz tam założyć pierwszego lepszego rezystora ponieważ spalisz uzwojenie wirnika albo uszkodzisz instalację. Dzięki żarówce 2W prąd o określonej wartości (~0.2A) przepływa przez wirnik wytwarzając pole magnetyczne i czym większy przepływ prądu przez wirnik tym wcześniej wzbudza się alternator stąd zmiana żarówki na 4W wyraźnie przesuwa zakreś...
Alternator na 12V daje napięcie powyżej 12V przy obrotach powyżej 1200/min. Zmiana ze wzbudzenia cewką na wzbudzenie magnesami trwałymi nie spowoduje zmiany "początku" charakterystyki, chyba że magnesy dadzą słabszy strumień (ta konstrukcja nie była projektowana pod przypadkowe magnesy) - wówczas trzeba będzie wyższych obrotów. Moment obrotowy będzie...
Ktoś wcześniej jeszcze pisał o zastosowaniu stojana z alternatora Bisa do "zwykłego" malucha aby zwiększyć jego moc, to oczywiście nic nie da bo są to identyczne stojany, a większy wydatek prądowy w Bisie podyktowany jest większym prądem wzbudzenia wirnika (proszę sobie zmierzyć oporność uzwojenia wirnika w maluchu i w Bisie). A o jakiś różnicach w...
Jeżeli kontrolka gaśnie (czyli teoretycznie wzbudzenie jest),sprawdź jakie napięcie na samym alternatorze,gdy bez zmian,,,,,,,,,,sprawdziłbym sam alternator.
tutaj koleś ma identyczną zagwozdkę co ja i w sumie z tego co zrozumiałem nie znalazł rozwiązania, a już myślał że to kątowe złącze, tylko zwalił na nowy alternator niewiadomego producenta/pochodzenia... Pytanie czy według Was zmiana alternatora z 90A na 120A definitywnie rozwiązała by sprawę? w ETKA jest napisane że do silnika BFH mógł być i ten i...
Miałem okazję pomierzyć na kilku autach z tym alternatorem. Mój egleplarz jest nowy i ma dopiero 5 mieś. więc wątpię aby szczotki lub pierścienie. Akumulator padł po 1,5 roku TAB. teraz włożyłem Centre Future i jest ciut lepiej tzn. trzyma dłużej napięcie, ale i tak w korkach spada. Alternator na wolnych obrotach przy nawiewie 1b i światłach (oryginalne)...
Panowie - ale poszliśmy nie w tą stronę... Autor napisał że: Dodam że testy przeprowadzam bez włączonego silnika także zmiana napięcia nie ma wpływu. Dlatego narazie zostawmy sprawę alternatora itp w spokoju (to jest odzielny i równieważny aspekt sprawy, ale nie w tym rzecz). Wydaje mi się że (jak już ktoś wyżej napisał) chodzi o brak ekranowania w...
Jedyna zmiana to doprowadzenie kontrolki ładowania bezpośrednio do alternatora.Tu jeżeli miałeś alternator 6-cio diodowy kontrolka była zasilana przez przekaźnik.Gdy natomiast był 9-cio diodowy kontrolka mogła dochodzić do regulatora,a następnie dochodziła do alternatora. Montując ten alternator , musisz zdemontować regulator napięcia.
SienioO ,regulator napięcia w samochodzie reguluje napięcie poprzez zmianę prądu wzbudzenia alternatora,a napięcie odbierane jest bezpośrednio z prostownika
Witam Babettka faktycznie jest dwubiegowa. Sama zmienia biegi jak wszystko jest OK. Prądnica, jak w każdym starszym motorowerze, jest alternatorem ze wzbudzeniem od magnesów "stałych". Jak pali żarówki, to tylko dobrze świadczy o stanie magnesów:D Pomiary miernikiem z automatyczną zmianą zakresów są bez sensu:!: Weź zwykły miernik i ustaw zakres 200V...
Witam serdecznie wszystkich, Zwracam się z prośbą i pytanie czy ma ktoś dostęp do schematów elektrycznych do auta MB Actros mp4. Mam problem z tym autem ponieważ przez zbyt wysokie napięcie ładowania ( około 34V) całe auto zaczyna fiksować - nie działa zmiana biegów, komputery są odłączane za względu na wysokie napięcie itd. Nie jest to wina alternatora...
Czesc! Czy alternator powinien caly czas trzymac 14-14.4V czy po naladowaniu regulator powinien zmniejszyc napiecie na ponizej 14V ? Jak to powinno dzialac ? W tym momencie testowalem dwa rozne alternatory, kazdy z nich jak pracuje z czasem obniza napiecie. W skrajnym przypadku w trasie po paru godzinach jazdy mam 13.3 na alternatorze Valeo 180 A. Tak...
Witam. Posiadam mazdę 6 z 2006r silnik 2.0 pb 147km. Chcę zmodyfikować CAR AUDIO i potrzebuję więcej prądu min 200A Fabrycznie jest 100A a alternator sterowany sygnałem analogowym PD Co do rozwiązań jest opcja wrzucić altek z zew. reg. napięcia ,ale co z lampką ładowania jak jej uniknąć? Lub druga sprawa ,tak sobie rozmyślałem, jest opcja włożyć inny...
Witam wszystkich. Auto jak w temacie. Problem: silnik pracuje na biegu jałowym z prędkością ca 800obr/min. Oczywiście rozgrzany do 80 st.C. Włączam nawiew i obroty wzrastają po 2-3 sekundach do 1000 (skokowo). Włączam następne odbiorniki - wzrost obrotów do 1100. Wyłączam odbiorniki (wszystkie) - obroty silnika wracają do 800. Rozumię, że włączając...
Witam, Jestem nowy na forum i pierwszy raz proszę o pomoc, w moim MTZ 82 nie mam ładowania. Zamontowany jest w nim alternatro z pięcioma wyjściami taki jak na zdjeciu, natomiast regulator napięcia to PP3626 Ciągnik ma instalacje 12/24v. Proszę o wyjaśnienie jak zamontować alternator samochodowy z poloneza czy fiata. http://obrazki.elektroda.pl/2584385400_1...
Kolego sprawa jest prozaicznie prosta z samopoziomowaniem lub masakrycznie trudna. Jeżeli nie masz schematu kompletnego do takiej instalacji to sobie odpuść. Jeżeli masz problemy z oświetleniem drogi to zacznij od podstaw.Zmierz napięcie na żarówkach i sprawdź stan odbłyśników i szkieł w reflektorach. Jeżeli nie potrafisz tego ocenić to jedź na stację...
rocznik 97 ostatnie prace byly robione rok temu zmiana pasków i tp.Zastanawia mnie to sprzęgło na alternatorze ale luzów brak na nim.napinacz trzyma mocno bardzo cięzko szło mi ponowne napięcie paska wychodziło by na to koło na wale.
Witam to skrzynia scania SPN 1376 Napięcie zasilające urządzenia sterującego skrzyni biegów Strategia monitoringu Kontrola napięcia zasilającego urządzenie sterujące skrzynią biegów Odbiór przez klienta/opis objawów • Centralna lampka ostrzegawcza miga na czerwono podczas jazdy i w trakcie postoju pojazdu • Centralna lampka ostrzegawcza cały czas świeci...
Witam ponownie, po rozebraniu i wyczyszczeniu Alternatora, nastąpiła zmiana, otóż przestał mi się grzać ten Alternator :) tylko jest taka rzecz nie wiem czy to są właściwe parametry na odpalonym silniku sprawdzałem teraz, to na szczotko trzymaczu otrzymałem napięcie przy obrotach 1,600obr/min 14,46V a na zacisku z oznaczeniem 30 na Alternatorze otrzymałem...
Z doświadczenia skoki napięcia ładowania powodują zużyte pierścienie ślizgowe (słaby kontakt nierówna powierzchnia i wzbudza się przez to regulator) dwa częściej nieorginalny słaby regulator którego wzbudzi nawet włącznie świateł ( pofaluje napięciem że 2-3 razy po czym się uspokaja aż znowu jakiś skokowy spadek czy podniesienie napięcia po włączeniu...
Odłącz od szczotkotrzymacza przewód z mostka, wchodzi za plastikową obudowę alternatora i dodatkowym kabelkiem połącz wolny styk na szczotkotrzymaczu z plusem na alternatorze Świetny pomysł, odpalenie alternatora na maxa z pominięciem regulatora. Gratuluję. Maluchy tak mają. Jedynym rozwiązaniem jest zwiększenie obrotów alternatora na jałowym. Ale...
Przypuszczam, że coś się dzieje z kontaktem przy akumulatorze lub alternatorze- słaby kontakt . Trzeba mierzyć napięcie w tym czasie kiedy to ma miejsce- zmiany jasności podświetlenia i zmiana obrotów. Podświetlenie nie jest zależne od komputera, zmiana obrotów tak. Myślę jednak, że należy odkręcić i przeczyścić klemy i pozostałe kontakty wysokoprądowe...
Witam. Dla żarówki jako odbiornika oporowego, jest bez różnicy czy zostanie zasilona plusem na masę, czy minusem. Żarówkę można spalić tylko wyższym napięciem. A zmiana biegunowości zawsze jest możliwa tylko, że w chwili obecnej droga, a dla zasilenia żarówki 5W całkowicie nie opłacalna. Coś jest nie tak i nie świeci z tych punktów z których próbowałem...
Wygląda na to, że do sukcesu masz daleko. W każdym możliwym rozwiązaniu przeróbki. Po pierwsze alternator nie ma szczotkotrzymacza (tak widzę zdjęcia). Po drugie konieczna zmiana polaryzacji do wyboru alternatora, regulatora, ciągnika. Najkorzystniej byłoby przerobić alternator, ale to wymaga sporo zaparcia i materiałów. Zakładając, że instalacje samochodowe...
No to wiem, ze alternator... Po odlaczeniu pradu od szczotek problem ustaje :) Tak, ze nawet nie musze ich zamieniac.... Tyle, ze dziwne jest to, ze zmienilem tylko jeden przewod a pojawilo sie pulsowanie. Po powrocie do starego regulatora ze zuzytymi szczotkami (bo moze wczesniej sie pojawilo - tylko niezauwazylem) nic sie nie zmiania... Nie wiem jak...
W przypadku alternatora, niezaleznie jak polaczysz fazy, napiecie wyjsciowe bedzie takie samo - ustalone przez regulator. To też napisałem tu: Tak byłoby w przypadku gdyby alternator nie miał regulatora napięcia, a ponieważ ma ten regulator i ten regulator zasilany jest wyprostowanym napięciem fazowym (w obydwóch przypadkach) i z nim porównywane jest...
W każdym razie bardzo podobna sytuacja występuje w zwykłych alternatorach samochodowych. Jeśli połączymy wyjście z wzbudzeniem (np. poprzez włókno żarówki, żeby za duży prąd nie popłynął) i zakręcimy wirnikiem to alternator się wzbudzi (oczywiście bez podawania zewnętrznego napięcia), ale tylko kręcąc w jedna stronę. Aby wzbudzić go w drugą stronę trzeba...
Kolega dobrze proponuje Ci zsilacz impulsowy. 24V w instalacjach samochodowych to napięcie jakie jest po tygodniu nie odpalania samochodu i to w zimie. W trakcie pracy alternatora to napięcie wynosi co najmniej 28V a może dojść do ponad 30V!! Straty przy 15A będą nieekonomiczne Marek
Wózek 30-letni w dobrym stanie technicznym. Napięcie mierzone w czasie pracy na akumulatorze: 12,8 na biegu jałowym, 13,5 V na wyższych obrotach. Regulator mechaniczny. Alternator 6 diod. Chciałbym zmodernizować układ. Czy jest możliwa zmiana regulatora na elektroniczny? Czy ma ktoś schemat elektryczny do DV 1792.33.23 ? Ja mam oryginalny ale zawiera...
Witam Ogólnie zasada działania alternatora jest wszędzie taka sama, poza kilkoma samochodami gdzie alternatorem steruje komputer samochodu w zależności od zapotrzebowania na prąd. Zasada jest taka że do alternatora podłączone są dwa kable, gruby przeważnie czerwony, który jest połączony z akumulatorem i to przez ten kabel jest on ładowany. Drugi zaś...
Z doświadczenia z sejczami to mogę Ci Koleżanko poradzić sprawdzić: - przewody alternator-akumulator-rozrusznik, masę także - pasek alternatora - regulator napięcia - akumulator (nic nie napisałaś o czasie jego użytkowania może przyszła już na niego pora) Pozdrawiam userów machanicznych pamarańczy :) PS. może zastanów się nad zmianą mechanika skoro...
Problemem jest to, że trzeba przesunąć poziom napięć sterujących - można to zrobić używając tranzystora, można używając innego elementu, choćby transoptora, czy diody Zenera. Ale układ z diodą Zenera będzie wrażliwy na napięcie zasilania "12V" - zmiana napięcia zasilania zadziała tak, jak zmiana sygnału, i np. będzie działał poprawnie przy zasilaniu...
Nie jest inteligentny. Ma byc 14,2V . Mostek obowiązkówo do zmiany na 12 diodowy
Może się mylę ale końcówki padną ci dosyć szybko .Dlaczego? Brak stabilizacji... Nie wiem czy wiecie ale w samochodzie mamy teoretycznie 12V ,tylko że przy ładowaniu alternatorem napięcie rośnie do około 14.4V jeśli napięcie wejściowe zmieni się o 0.5V to na wyjściu zmiana wyniesie 2.5V Czyli jeśli napięcie na wyjściu zmieni się z 30V na 42.5V... Przykro...
Cos skromnie z informacjami o zastosowaniu. Stąd trudności w ustalaniu diagnozy. Ale już obawiam się, że alternator pochodzi z samochodu benzynowego a został zastosowany przy silniku wysokoprężnym. Skoro piszesz, o napięciu 6,5 V na przekaźnik to trochę mało. Jakie zatem jest napięcie na instalacji? Także obawiam się, że niskie. Pierwsza rada to pewność...
-> tomciope Jeszcze raz, jak dziecku: taka przeróbka to całkowita zmiana wewnątrz alternatora. Obecnie prostownik złożony z 6 diod prostuje napięcie międzyfazowe. Po uziemieniu środka uzwojeń i odizolowaniu od masy '-' prostownika uzyskasz _niższe_ napięcie - niewystarczające do poprawnego ładowania akumulatora. Na dokładkę będzie to prostowanie jednopołówkowe...
Zastanawia mnie jednak czy alternator dostanie po ..... jak załączy ładowanie na drugi aku przy 5000obr/min.?? Dlatego ja bym ten akumulator załączał do instalacji zaraz po odpaleniu silnika gdy tylko napięcie w instalacji będzie powyżej np 13V. Wtedy nie ma tego szoku, a altek ładuje równocześnie obydwa akumulatory. Do tego wystarczy jakiś mały układzik...
Proszę o przeniesienie tematu, nie wiedziałem gdzie go umieścić. Moje pytanie brzmi: czy można przerobić alternator 12v na 24 V budując regulator napięcia na 24 V, czy oryginalne diody to wytrzymają? Zmiana diod nie problem, można zbudować wszystko od podstaw ale po co skoro oryginalne dadzą radę. Buduje terenowa zmote rocznik 64, auto posiada tylko...
Witam. W focusie 2002 1.8 TDCI kolega walczy od dłuższego czasu z niskim ładowaniem akumulatora 12.9 v. Auto było w styczniu u elektryka i wymienił szczotki twierdząc że reszta jest ok. ale nic to nie zmieniło i rozłożył ręce. Z autem jeździł jeszcze do kilku elektryków gdzie wymieniali regulator i podmieniali alternatory bez skutku. Po tym wszystkim...
Podsumuję problem. Jakiś czas temu miałem problemy z akumulatorem, zauważyłem, że masa idąca do silnika jest lekko ukruszona. Odciąłem ją i dorobiłem na końcu nową blaszkę. Nie wpadłem jednak na to, że masa w cc idzie jednym kablem. Klema-karoseria-silnik. Odcinek karoseria - silnik jest przykręcony po obu stronach. Po skróceniu kabla był on lekko napięty...
No to pierwsze z rozwiązań pozostaje Koledze. Ale taki rezystor też ma swoje wymiary; czy przekaźnik... i też jest "mañana"! Jeszcze drobiazg: Przekaźnik przy przechodzeniu przez stan włącz/wyłącz będzia dawał odgłosy, bo czasem zmiana napięcia a zarazem przełączanie nie jest natychmiastowe. Potrzebne by było usunięcie zworki (styku ruchomego,...
Witam Mam problem z dobrze znanym alternatorem który pochodzi z żuka obecnie jeździ w ciągniku Zazwyczaj ładował 14,1V ale ostatnio mnie podkusiło sprawdziłem i było 14,7 Napięcie nie wzrasta powyżej wraz ze zmiana obrotów Wirnik nie ma przebicia Szczotki jak nowe pierścienie też Regulator [126p] podmieniłem i dalej to samo Akumulatory roczne nie chciałbym...
jaszczur1111 napisał: Tak się składa że regulator napięcia zwiększa napięcie ładowania stosownie do spadku temperatury, i odwrotnie zmniejsza je wraz ze wzrostem. Bynajmniej nie w celu ochrony alternatora lecz akumulatora. Kolejne półprawdy. Dowiedz się co nie co o wpływie temperatury elektrolitu i płyt na oporność wewnętrzną akumulatora. Pozwolę sobie...
Zapewniam, że podczas ładowania na mrozie nie wzrośnie ani o stopień. Chyba że uda Ci się przepuścić przez akumulator jakiś potężny prąd. Tu bym polemizował, aczkolwiek organoleptycznie tego nie sprawdzałem - tym niemniej regulatory napięcia alternatorów zawierają element termowrażliwy, do regulacji napięcia ładowania w funkcji temp. zewnętrznej, mam...
Tak, popękane luty przy rezystorze wskaźnika, to standard i zostały usunięte w pierwszej kolejności. Nie one okazały się jednak przyczyną. Po głębszej analizie dochodzę do wniosku, że faktycznie może występować problem z masą czujnika, ponieważ zmiana napięcia zasilającego wskaźnik po uruchomieniu silnika jest zbyt mała, aby spowodować tak dużą zmianę...
Witam, Pozwolę sobie skopiować wątek z forum, gdzie niestety dużo koledzy nie są w stanie pomóc. Mocny spadek ładowania aku po włączaniu odbiorników. Kilka faktów: - nowy aku - na włączonym silniku ładowanie 13,8 V (już z miejsca trochę słabo...) - włączenie świateł, to już 13,6 V - włączenie klimy, to już 12,8 V - włączenie się wiatraków to 12,2 V...
To jak się ma to twoje wyjaśnienie do wcześniejszego: To który to alternator ustawia sam z siebie ładowanie zależnie od temperatury? Bo ja nie znam żadnego. Regulator traktuję jako element alternatora. Skomentuj też poniższą wypowiedź: W większości zwykłych alternatorów jest kompensacja temperaturowa i czujnik znajduje się w regulatorze napięcia W "normalnych"...
Witam! Zamiast prądnicy założyć alternator najlepiej z wewnętrznym regulatorem napięcia. Co się tyczy rozrusznika to moim zdaniem elektryk nie ma racji, bo to jest silnik prądu stałego, w którym chcąc zmienić kierunek obrotów zamieniamy bieguny zasilania. W twoim wypadku trzeba by może dobrać z jakiegoś innego ( z "-" na masie) samochodu. Chodzi oto...
bubu1769: nie pisz głupot, stan akumulatora niema najmniejszego znaczenia na odpalonym samochodzie, jeśli samochód normalnie odpala to akumulator jest WYSTARCZAJĄCO dobry, potem jeśli jest za niskie gdzieś napięcie to najpierw trzeba sprawdzić napięcie ładowania z alternatora, jak jest ok to na akumulatorze, jak ok to dalej na odbiornikach (jak nie...
Tak ma działać. Rys.1 - Zmiana napięcia po uruchomieniu silnika: https://obrazki.elektroda.pl/7437260100_... Rys.2 - Napięcie na kolektorze pierwszego tranzystora: https://obrazki.elektroda.pl/3195243500_... Rys.3 - Napięcie na TRIGGERZE PIN2 NE555 (w tym punkcie jest problem): https://obrazki.elektroda.pl/2071298300_...
Wystarczy moim zdaniem - zmiana transformatorka (o ile alternator "daje" napięcie do instalacji 12V, a to jest chyba pewne ?). Transformato sieciowy autor zastosował z "wygodnictwa" - opisał w swym artykule, jakie wymagania powinien spełniać profesjonalny transformator impulsowy (istotne są: przekładnia ok.40:1, prąd uzwojenia niskonapięciowego ok....
Cześć Jestem na etapie zmiany reflektora na full led w motocyklu (od nowszej wersji, w pełni legalna). W motocyklu dzienne były LED, pozostałe to H4 - słabo widoczne moim zdaniem (cenie sobie widoczność i bezpieczeństwo). Wiązka trochę inaczej jest wyprowadzona i muszę zrobić poprawnie działający adapter. Za pierwszym razem popełniłem błąd, ponieważ...
według mnie to mniej roboty jest ze zmiana regulatora napięcia. w ogóle to zobacz jakie długie są szczotki. tzn ile wystają poza obudowę regulatora. już przy 5 mm są kłopoty z lądowaniem. sprawdzenie tego to mniej roboty niż wymiana alternatora. (tak jak na zdjęciu) odkręć przewód a drugi wypnij. odkręć obudowę i tam pod spodem jeszcze dwie śrubki i...
Witam !! Posiadam w swoim dolniaku alternator 12V ok 12A. Który zaczyna ładować od około 2000obr/min wału korbowego. Nurtuje nie teraz takie zadanie aby przerobić ten alternator. Dobrze było by aby dawał ok 20A i ładował od ok 1000obr/min. Jak to zrobić ?? Jedno co jest pewne alternator jest obcowzbudny i wytwarza pole magnetyczne przez elektromagnesy...
Cześć! W skutek uszkodzenia regulatora napięcia - alternator dawał 16,5V-17V "wygotowalo" z akumulatora elektrolit - właściwie zupełnie :( wlewałem i wlewałem chyba z 2 litry wody destylowanej (aku 125Ah 900A) Niestety po tej operacji aku nie "trzyma" - po naładowaniu pali od strzała ale nastepnego dnia 10,5V i nie ruszy rozrusznika - po pół godziny...
Masz chyba pomyłkę w pytaniu , nie 100k tylko 100R , tak sądzę . Powinien być zastosowany minimalny rezystor 136R 1W przy napięciu max 14.4 (alternator) i prądzie 0.08A . Grzanie to norma . Aby uniezależnić się od zmian napięcia lepiej zastosować najprostszy układ stabilizatora prądowego , LM317 + rezystor .
Witam Oczywiście wyprostuj prąd z cewek reflektorów , ale przydał by się jeszcze jakiś stabilizator i kondensator,aby wyrównać wahania napięcia przy zmianie obrotów. W alternatorach te funkcje spełnia regulator.
wahania napięcia alternatora skoki napięcia alternatora schemat napięcia alternatora
timer lodówki kupić tranzystory 2sc2166 siemens spieniacz mleko
połączenie tabletów telefonem moduł komfort termet
Panele fotowoltaiczne z mikroinwerterem i ładowanie magazynu energii – Enphase, Hoymiles, AC-coupling Bosch Indego 1200 Connect – demontaż obudowy i wymiana akumulatora krok po kroku