Proponowalbym byś sprawdzil napięcia zasilające te stabilizowane +U1 i -U1 oraz niestabilizowane +U2 i -U2 , czy one nie zmieniają się w czasie.Te wahania amperomierza w czasie wylączania kojarzę z nierównym zanikaniem napięć zasilających +U1 i -U1 . Może też zmiana tych napięć ( lub brak stabilizacji ) powoduje zmianę wskazań amperomierza .
ale powiedzmy że stacyjka to nasz taki włącznik który zapala nam kontrolkę informując ze jest prąd czyli któryś z kabli jest plusowy, potrzebuję więc jeszcze drugiego włącznika który zakręci rozrusznikiem Na swoim rysunku odłącz niebieski kabelek/od stacyjki/ i podłącz go do innego włącznika ,.Drugi kabelek wyłącznika połącz z fioletowym kabelkiem...
Czy alternator jest na 12V czy 24V? czy przy wymianie aku na 12V była jakaś zmiana w regulatorze napięcia, alternatorze? Co do przełącznika, tam nie ma cudów wystarczy założyć 3 pozycyjny jeśli masz silnik z podgrzewaniem na 0 wyłączony na 2 grzanie a na 3 pozycji rozrusznik i grzanie lub sam rozrusznik. Odpowiedz na poprzednie pytania a coś pomyślimy:)
Witam! Zamiast prądnicy założyć alternator najlepiej z wewnętrznym regulatorem napięcia. Co się tyczy rozrusznika to moim zdaniem elektryk nie ma racji, bo to jest silnik prądu stałego, w którym chcąc zmienić kierunek obrotów zamieniamy bieguny zasilania. W twoim wypadku trzeba by może dobrać z jakiegoś innego ( z "-" na masie) samochodu. Chodzi oto...
Ale gdzie to 120A ma wystąpić jak nie mam urządzenia 1,2KW przy 12v tylko przy 230 v , i wychodzi 5,21A . I tak liczy się 12V ze źródła pomimo że przetwornica zmienia na 230v ? Coś czuje że to głupie pytanie ale trudno - kable w aucie do rozrusznika mam grube jak paluch ale np w odkurzaczu jest całkiem cienki a pobiera 2800W , dlaczego ? Najprościej...
Sprawdziłem elektrycznie (omomierzem) elektronikę pływaka , który jest zamontowany w pompie i zmiany rezystancji są prawidłowe - nie żadnych przeskoków, jest płynna zmiana - regulacja. Wskaźnik natomias raz pokazuje a innym razem nie podnosi się. Co może być przyczyną takij sytuacji ?
http://obrazki.elektroda.pl/9866236400_1... Rys.1a pokazuje stan styków w stanie wyjściowym (spoczynkowym), rys.1b w stanie załączenia. Gdy przekaźniki są stanie wyjściowym, naciśniecie i trzymanie przycisku P powoduje przez styki a1 i a2 włączenie przekaźnika B i zwarcie styków b1 i wykonawczego b2. Przycisk P jest jeszcze trzymany,...
Tego teraz nie rozstrzygniemy, bo nie słyszymy jak rozrusznik kręci. Jeśli ma małą prędkość obrotową, to warto sprawdzić też spadki napięcia na masach. Dodano po 2 Zmiana dawki rozruchowej u mnie zawsze rozwiazywała problem. W tych przypadkach nie miałem się do czego przyczepić w pracy rozrusznika.
Miernik jak jest słaba bateria rzeczywiście pokazuje wyższe niż jest napięcie .Najlepiej wymień ją na nową .Miałem kiedyś podobny problem z rozrusznikiem ,skończyły się szczotki i kupiłem nowe niestety jakieś chińskie .Dopiero zmiana na oryginalne pomogła.
Cześć! W skutek uszkodzenia regulatora napięcia - alternator dawał 16,5V-17V "wygotowalo" z akumulatora elektrolit - właściwie zupełnie :( wlewałem i wlewałem chyba z 2 litry wody destylowanej (aku 125Ah 900A) Niestety po tej operacji aku nie "trzyma" - po naładowaniu pali od strzała ale nastepnego dnia 10,5V i nie ruszy rozrusznika - po pół godziny...
witam, posiadam silnik 1ca90 Andorii przy traktorku typu sam i mam problem z rozrusznikiem lub z silnikiem. gdy zimy silniki to odpalę przez rozrusznik tylko gdy podłącze szeregowo dwa aku 12[v] do napięcia 24[v]. na jednym nie ma szans. Tak jakby prędkość obrotowa była za mała na jednym aku. jak silnik się lekko zagrzeje to z korby idzie bez problemu....
Cytat z przytoczonej przez ciebie instrukcji:"Za pomocą multimetru (woltomierza) sprawdzić napięcie (około 11...12 V) przy włączonym zapłonie na stykach „A" - „D" i „B" - „C". Powinna nastąpić zmiana biegunowości na stykach zasilania każdego z uzwojeń przy każdorazowym włączaniu i wyłączaniu zapłonu." Nie obrażając cię chyba...
Witam Ciągnik siodłowy Volvo fh 2013r , instalacja 24v Auto nie odpala , zegary ( licznik) oraz panel radia - zgasły . Dodatkowo nie działają wycieraczki. Sprawdzane akumulatory i bezpieczniki przy akumulatorach , przy rozruszniku jest 24v oraz masa. Rozrusznik zregenerowany u specjalisty. Wszystkie bezpieczniki oraz przekaźniki na panelu bezpieczników...
Kolega podłączy sobie oscyloskop i popatrzy co będzie na zacisku akumulatora w chwili kręcenia rozrusznikiem. centralka DRL nie reaguje na wzrost napięcia tylko na zmianę (zmiana to odchyłka od stałej). Bzdura, inaczej centralka na dwukrotny spadek zareagowała by za pierwszym razem zapaleniem świateł za drugim wygaszeniem. Powtarzam Koledze jeszcze...
https://obrazki.elektroda.pl/8584515200_... Przycisk „start-stop” w samochodzie. Modernizacja 5. Przedstawiam kolejną (5) modernizację urządzenia „Przycisk „start-stop” w samochodzie”. Tym razem też jest to całkowicie nowy schemat, uwzględnione są wszystkie poprzednie modernizacje, ale budowa nie...
WITAM! tak jak w temacie mam zamiar przerobi swojego diesla, tak aby tylko na rozruszniku było 24V, na instalacji musi być 12. Wiem ze coś takiego było zastosowane w samochodach ROBUR ale nie mogę nigdzie dostać tego przekaźnika, który odpowiada za zmianę napięcia na rozruszniku. Mam nadzieje że macie jakieś ciekawe pomysły:) Będę bardzo wdzięczny za...
Podłączyłem na nowo ten alternator jak na rysunku karola44-81 . Musiałem jeszcze wymienić szczotko-trzymacz i regulator bo tamten nie działał ( regulator RNC 12 firmy JEZPOL). I teraz ładowanie jest z tym, że dopiero od około 1000obr/min , na wolnych obrotach kontrolka lekko się żarzy i ładowania praktycznie nie ma. Po przetrzymaniu na obrotach napięcie...
Zmiana dawki to jest jednak leczenie przyczyny. Podkreślę jeszcze raz: "silnik wzdłużny np. AVB, BRE nigdy nie miał problemu z odpalaniem na ciepło, bo ma inne wartości w dawce rozruchowej" Przeszukacie forum czy ktoś z silnikiem ustawionym wzdłużnie np. AWX, AVB, AVF, BRE, BRF miał problem z odpalaniem na ciepło? Problem z odpalaniem na ciepło dotyczy...
Gdyby to doradzający zapoznali się z instalacją samochodu w miarę współczesnego to chyba zamilkliby. O ile wiem w większości przypadków zacisk alternatora, rozrusznika i akumulatora to jeden punkt galwaniczny. Zmiana tego układu i włączanie bocznika zupełnie bez sensu. A więc pozostaje pomiar napięcia, który dość dobrze obrazuje stan instalacji elektrycznej...
Witam, mam problem z ciągnikiem. Ursus C-328 z silnikiem C-330. Akumulator 12V, 62Ah, rozrusznik szybkoobrotowy. Problem jest tak jak na filmiku, raz pali normalnie, a potem ciężko mu przekręcić i przełamać się, winny jest akumulator, czy co? Zrobiłem dotychczas tak -wyjąłem rozrusznik, zdjąłem i sprawdziłem czy nie ma luzów na łożyskach i brak luzów,...
Witam serdecznie silnik szeregowy szczotkowy pralki da się zmienić na bocznikowy? Bo chciałbym uzyskać więcej obrotów i Nm niż jest obecnie. I też chciałbym dać pełne napięcie zasilania pracy silnika na stojan ile to jest napięcia? Bo wirnik chciałbym regulować napięcie. Albo też ile można dać pełne napięcie zasilania pracy wirnika? Potrzebuje takie...
I dawniej też niektórzy kierowcy jeżdżący na długich trasach obniżali napięcie ładowania do 13-13,5V aby niepotrzebnie nie ładować akumulatora w pełni naładowanego plus zawsze była jakaś tam oszczędność na paliwie. Z drugiej strony sterownik może podnieść napięcie ładowania. Wszystko zależy czy program jest napisany prawidłowo. Niestety w nowych samochodach...
prądnica jest sprawna sprawdziłem zgodnie z rada sebek1987 oraz zdzisław111 dzięki za pomoc przyczyną problemów okazał sie regulator napięcia w c330 jest + na masę zamierzam wstawić arternator od poloneza caro wbudowany regulator napięcia w tym celu zamierzam bez zbędnych przeróbek na przewodach (:) jeszcze fabryczne ) zamierzam poprostu odwrócić akumulatory...
Mascott 3.0 DXI kręci ale nie odpala. Brak błędów w sterowniku. Wystarczy że podepne go do innego auta kablami to odpala od razu. Zauważyłem że napięcie w instalacji musi być wyższe niż 13,5V aby odpalił, przy niższym napięciu kręci i mruga czerwona kontrolka silnika ale nie pali. Wymieniłem sterownik silnika na inny ale jest bez zmian. Podczas kręcenia...
Pierwsza i najważniejsza rzecz to sprawdź do czego idzie ten kabel który zamieniłeś do plusa - wszystko się wyjaśni co spaliłeś, bo na 90% coś spaliłeś Po drugie - czy samochodem przejechałeś się przed wymianą silnika? może takie problemy były i na starym silniku, tylko o tym nie wiesz i coś masz uwalone Po trzecie - zmiana silnika bez zmiany komputera...
Napięcie na starym aku spada o ok 2V. Rozrusznik jak wcześniej pisałem na krótko kręci dobrze. Na przekaźniku napisane jest: Guilera ref. 02 0373G 5RN-H1950-00 40/50A 12VDC Wiadomym jest, że potrzebna jest zmiana aku. Na której "nóżce" przekaźnika powinien pojawiać się plus w czasie przyciśnięcia startera?
Renault Thalia 2003, 1.4 benzyna Zaznaczam: - rozrusznik kręcił bez zarzutu - zawsze (!!!), - po każdej zmianie/naprawie samochód zapalał bez zarzutu przez kilka dni Działania: - zmiana baterii kluczyka - samochód zapalał przez kilka tygodni, - zmiana stacyjki - bo taka awaria też się "przyplątała" - samochód zapala przez 4 dni - zmiana czujnika położenia...
Skoro te regulatory padają przy wysokich obrotach to problemem pewnie jest wzbudzanie się regulatora. Jak jeździłem maluchem to miałem regulator własnej konstrukcji bo te oryginalne co prawda nie padały, ale nie były stabilne i nigdy nie dawały tych podręcznikowych 14,4V. Po nowym roku poszukam schematu, może mi się gdzieś uchował. Pamiętam, że wzorcem...
Nie mów tylko, że na wyjściu jest moc zerowa. Spróbuj utrzymać w ręku wirnik rozrusznika to zmienisz pogląd. Będę się upierał, że dopóki utrzymam ten wirnik, to moc wyjściowa będzie zerowa :D przy takim zgrubnym założeniu moc = napięcie*natężenie to co się stanie jeśli obniżysz napięcie do połowy i zechcesz uzyskać ten sam efekt na wyjściu? Ale ja...
Ja napiszę inaczej nie bez przyczyny prostowniki w większości nie posiadają woltomierza. Producenci zalecają ładowanie 14,4 V w temperaturze 20°C (w innej temperaturze zalecane jest inne napięcie). Współczesne auta z nowym typem rozruszników są w stanie odpalać na skrajnie rozładowanym akumulatorze a potem się to mści gdy nadejdą pierwsze chłody (wówczas...
Świecy zamontowanej nie ma. To pewne. Nie tylko pewne ,ale nigdy fabrycznie te silniki nie miały montowanych świec płomieniowych.Mają sześć świec żarowych połączonych szeregowo plus jeszcze jedna kontrolna na desce rozdzielczej.Po drugie,cała instalacja jest 12V,a tylko rozrusznik zasilany poprzez przełącznik 12/24V napięciem 24V.Skoro nie jesteś pewny...
Z doświadczenia z sejczami to mogę Ci Koleżanko poradzić sprawdzić: - przewody alternator-akumulator-rozrusznik, masę także - pasek alternatora - regulator napięcia - akumulator (nic nie napisałaś o czasie jego użytkowania może przyszła już na niego pora) Pozdrawiam userów machanicznych pamarańczy :) PS. może zastanów się nad zmianą mechanika skoro...
Podepnę się pod temat. Sytuacja u mnie: - samochód VW Golf 1.9 TDI PD 2001, olej 5w30 - akumulator BERGEN mam go miesiąc (tzw Ca-Ca) 74 Ah, 720A-prąd rozruchowy (takie dane katalogowe), poprzedni był Varty i wymieniłem go bo miał parametry troche słabsze i podczas -15st słabo kręcił i padał po pełnym naładowaniu po 4 próbach uruchomienia silnika, każda...
jack63 , po jeździe ok 20 minutowej na aku jest ok 12.26V. Jest świeżo zawsze naładowany, rozrusznikiem nie odpalam bo w rozruszniku mam 3 zęby zderte i nie odpalę, dlatego mam go odłączonego, jedynie akumulator idzie na kierunki + światło stop. Właśnie wczoraj sprawdzałem no i wszystko jest okej. Trochę mnie to denerwuje, bo czasami jak jadę nocą,...
witam ponownie napięcia czujników mają 5 v masa na pudło nowa, abs podłaczony i nie ma błędów zachowuje się dobrze, na testerze widać ruch koła. zaznaczam jeszcze , że na plaku chodzi i jak wejdzie na prędkość obrotową silnika ok 2000 obr to da się przytrzymać go na dodaniu gazu, lecz jak schodzi na wolne obroty to ponownie gaśnie, a z rozrusznika nie...
:arrow: #25 W pierwszym linku jest mowa o tym, jak użyć hallotronu, by odróżnić 10A od 5A - tu chodzi o wykrywanie prądu setki razy mniejszego W drugim wykrywa się prąd rozrusznika... :arrow: #28 Przez LED-a małej mocy raczej nie należy przepuszczać prądu ponad 15-16mA, a do ograniczenia prądu można użyć opornika 1k8/1W; na wzmacniaczu operacyjnym będzie...
Witam. Mam problem, gdyż musiałem przenieść akumulator do bagażnika z czym wiąże się moje pytanie. Jak zaradzić "spadkowi napięcia" przy rozruchu zimnego silnika? Potencjał "+" mam puszczony pod maskę na dwóch przewodach głośnikowych (te z zestawu do wzmacniacza bodajże 10/12/16GA teraz nie pamiętam musiałbym sprawdzać). Czym poprawić jakość odpalania...
Chciałbym wymienić prądnicę na alternator w moim Maluchu (prądnica nie działa a mam sprawny alt.). Co będę musiał jeszcze dokupić oprócz regulatora napięcia. Czy jest to konieczne? Słyszałem od kolegi ze będę musiał wymienić rozrusznik i stacyjkę ;). Dlaczego? Nie znam się za bardzo na elektryce samochodowej, ale jeśli dostanę fachową odpowiedź postaram...
Idąc tym tokiem myślenia to pasowało by jeszcze akumulator zamocować obok rozrusznika coby nie było zbyt dużego spadku napięcia na przewodach. Nie ma co kombinować i poprawiać fabrykę tylko wystarczy odpowiednio wyczyścić połączenia po drodze. Widziałem ostatnio patent w C330M gdzie uszkodzony był czujnik luzu to ktoś myślący zamiast zewrzeć końcówki...
Panowie spokojnie z tą krytyką. Każdy umie krytykować, ale żaden z Was nie wpadł na to że może być elektro-blokada koła zamachowego. Ja też nie, bo pierwszy raz się spotkałem żeby deutz miał blokadę w silniku dieslowskim, przynajmniej z tego okresu. Jeszcze od dołu silnika w mega super miejscu. Koło ruszyło po odkręceniu blokady,po ściągnięciu klemy...
Prosiłbym o taki schemat na stycznikach i czasowkach Witam. Ja bym to widział tak: 842703 842964 Po włączeniu wyłącznika Z poda się napięcie na cewki przekaźników czasowych PC i PC1. PC nastawiony na czas ok. godziny a drugi na czas całkowitego wyhamowania silnika przed zmianą jego obrotów (czas h). Po czasie h poprzez styki przekaźnika PC1 cewka stycznika...
Dziękuję bardzo za wszystkie odpowiedzi i pomysły. Powiem szczerze, są świetne! Co dwie głowy to nie jedna. Miałem co czytać i szukać. Power-pak super sprawa, widziałem nawet odpowiedni mocą dla mojego zastosowania. Zakup gotowego reduktora dwubiegowego - dlaczego szybciej na to nie wpadłem? Najlepsza jest jednak charakterystyka silnika szeregowego....
Przycisk „start-stop” w samochodzie (modernizacja 1) Opisany w miesięczniku „Elektronika dla wszystkich” nr 12/2003 przycisk „start-stop” w samochodzie mojego autorstwa, w ciągu pięcioletniej już eksploatacji okazał się bardzo pożytecznym urządzeniem i sprawuje się bardzo dobrze. Po tym okresie użytkowania ujawniła...
Kostka stacyjki zmieniona jako pierwsza w kolejności różnych zabiegów elektromechanicznych i bez zmian.
tak jak kolega piszę wyżej lub do wymiany regulator napięcia z tego powodu po przejechaniu kilku kilometrów na światłach nie można odpalić ze startera,proszę sprawdzić czy też któraś kostka lub ewentualnie przewód nie wyleciał.Co do jego nie mocy to z przykrością muszę powiedzieć że szału tu kolega nie zrobi jedynie co można zrobić to podstawowe rzeczy...
Witam, czy ktoś mógłbym mi wskazać jakieś informacje (artykuły, przykładowe układy, hasła, itp.) o układach do sterowania szybkością narastania napięcia? Potrzebuję zmniejszyć prędkość podawania napięcia na odbiornik. Chciałbym zrozumieć zasadę działania oraz stworzyć/znaleźć urządzenie, którym po wpięciu między zasilacz a odbiornik będę mógł sterować...
Można jeszcze próbować obejść regulator, łącząc bezpośrednio stator z cewkomodułem (przewody szaro-niebieski z fioletowym we wtyczce regulatora). W zasadzie połączenie to występuje bezpośrednio w regulatorze, tylko w nim znajdują się także dodatkowe układy odpowiadające za ładowanie i oświetlenie które mogą wywierać wpływ na zapłon, a regulatory tego...
Stacyjka praktycznie na samym początku została wykluczona ponieważ podawałem na rozrusznik napięcie prosto z aku i było bez zmian. Po wymianie dolnej tulejki oraz po zmianie elektromagnesu rozrusznik kręci jak szalony i wszystko jest w najlepszym porządku. Dziękuję wszystkim za zainteresowanie i cierpliwość. Temat do zamknięcia.
http://obrazki.elektroda.net/41_12262583... Przycisk „start-stop” w samochodzie (modernizacja 2). Przedstawiam kolejną modernizację urządzenia „Przycisk start-stop w samochodzie”. Zasada działania tego układu jest taka sama, jak układu opisanego wcześniej tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic58... chociaż...
Przy obrotach na starym statorze wyjście z cewek było 12.7v/12.5v/11.7v przy 4500 było 17v/17v/15.4v praktycznie poniżej 2,5tys nie było ładowania (napięcie 10-11v na stabilizatorze). Co jest dokuczliwe, bo mam tylko rozrusznik elektryczny do uruchomienia silnika. Tak więc moduł DC by mi nie przeszkadzał bo ogólnie mogę włączyć światła przy wyłączonym...
W mojej Megane 1 1.6 (benzyna) pojawiła się awaria związana z funkcją rozrusznika. Ujawnia się zgrzytem podczas próby rozruchu, który nie następuje. Po kilku próbach rozruch następował od razu bez zgrzytu. Aby go wywołać, mogłam spiąć klemy, zdjąć i założyć klemę minusową lub pomachać drążkiem zmiany biegów. Czasem pomogło odsuwanie szyby lub inne przypadkowe...
Gdzie się wpiąłeś z zasilaniem lamp? Pod złącze alternatora B+ (zakładam, że pewnie masz alternator założony) - stąd byłoby pewnie najbliżej - czy gdzieś indziej? Oczywiście do zacisku od rozrusznika. Tam mam wszystkie zasilania podpięte. No i bliżej lamp- czyli spadki napięć jeszcze mniejsze. A w jaki sposób rozwiązałeś wpięcie przekaźników do oryginalnej...
Podgrzewacz w tym modelu jednak ułatwiał rozruch - ja wpiąłem go na powrót po testach. 0. !!! Sprawdzić napięcie podczas kręcenia rozrusznikiem - dla diesela słaby aku to taki któremu napięcie spada poniżej 8,5V a nie taki który nie kręci! (multimetr i gniazdo zapalniczki) 1. sprężanie w cylindrach 2 Parametry pompy (ciśnienie i wydatek) 3 Przed zapaleniem...
I w zielonoczarnym czy jest to możliwe że po daniu sygnału (masy) z jednego z czujników pojawia się prąd a normalnie jest masa? Z zielono-czarnym jest tak: w Junction box są do niego podłączone 3 diody, które z kolei łączą się z czujnikiem biegu jałowego, rozłożenia stopki bocznej i przekaźnikiem rozrusznika wewnątrz Junction box. I aby silnik działał...
Podczas jazdy nie ma żadnych zmian , auto jedzi normalnie , nie traci mocy , nie kopci . Akumulator był kupowany nowy w styczniu i rozrusznik rowniez był kupiony jakos na początku roku . No, widzisz i od razu zrobiło się prościej i lżej na sercu, prawda? Podejrzewam, że jak zwykle problem leży w jakimś banalnym kabelku, także stykach, pinach, szwankującej...
Witam. Po waszych sugestiach kupiłem nowy akumulator Centra Futura 72Ah prąd rozruchu 720A i?- jest duuuuużo lepiej, ale to jeszcze nie jest to. Rozrusznik pracuje sprawniej i szybciej, po parogodzinnym postoju odpala, ale gdy postoi np. 24 godziny znów nie-odpala za pierwszym razem. Fachman od elektryki doradził mi, żeby ściągnąć klemy od akumulatora...
Witam kolegów!Mam problem z moją xt świeżo odebraną od mechanika po wymianie skrzyni.Mianowicie silnik podczas orki zgasł i już nie odpalił.W garażu wyszło że na świecy nie ma iskry chociaż rozrusznik kręci jak szalony,to zmiana świecy i dalej nic.Wypiąłem kable z cewki i podpiąłem miernik czerwony pod czerwony czarny do czarnego i kręcę, miernik na...
stefanM - instalacja jest sekwencyjna a jaka firma to nie pamietam :) D.J. Slim - napięcie mierze przy wyłaczonym zapłonie przy właczonymi przy kreceniu rozrusznikiem... napiecie zostaje bez zmian 4.79v
Witam, mam taki problem, mam diesla i przy zapalniu spadki napiecia są tak duże ze radio mi sie wyłącza, albo robią sie dziwne rzeczy, wprawdzie aku dobrze kreci, ale te spadki spowodowaly ze juz jedno radio mi padlo na amen, a teraz mam drugie i jest to samo. Zmiana aku na mocniejszy nie wiele daje. Zasatanawiam sie nad dolozeniem do zasilania przed...
do przekażnika dochodzi napięcie. otworzyłem przekażnik i jak ręcznie załączę to rozrusznik kręci. podmieniłem przekażnik ale jest bez zmian
Chcąc wykorzystać pomiar napięcia na aku mamy do dyspozycji całkiem duży zakres zmian. Spadek napięcia na akumulatorze podczas kręcenia rozrusznikiem osiąga spore wartości dla samochodów z silnikiem diesla. Jednak niektóre benzyniaki mają tak małe rozruszniki, że nadawały by się do silników od wycieraczek. To świadczy, że niektórzy będą musieli swoje...
Witam, Niewiele ponad rok temu wymieniłem akumulator (fabryczny jeszcze pracował ale zdecydowałem się go przed zimą wymienić). Kupiłem akumulator firmy Westa (sprzedawca zachwalał). Gdy ostatnio zaczęły się mrozy zauważyłem, że im niższa temperatura tym mniej żwawo kręci rozrusznik. Przy -15 stopniach jest to już niepokojąco słabo ale i tak odpala za...
W tym przypadku lepszym rozwiązaniem jest konstrukcja autora tematu - nie trzeba wyjmować akumulatora z pojazdu. Twierdzenie, że doładowanie zimą nie odnosi pożądanego skutku jest błędne , chyba że akumulator jest już taki trup, że wymaga reanimacji w temperaturze powyżej +5 bo tylko wtedy zakręci rozrusznikiem a podładowany przy -5/-10 już nie da...
Rozrusznik kręci, jednakże brak iskry i pracy pompy paliwa. https://obrazki.elektroda.pl/9813884200_... Zanim dokonano pomiarów został zakupiony drugi zestaw startowy(immo i sterownik silnika z przekaźnikiem) https://obrazki.elektroda.pl/9187951400_... Okazuje się że brak jest napięć zasilających na szynach 15 i 30...
Witam. Problem wynika następująco, nagle znikła iskra, podejrzenie padło na czujnik położenia wału, po sprawdzeniu miernikiem miał 740 Ohm i reagował na magnes zmieniając oporność. Dla świętego spokoju kupiłem nowy który po pomiarach zachowuje się tak samo jak stary. Po wymianie czujnika jak iskry nie było tak nie ma, z ciekawości sprawdziłem cewkę,...
Silnikim szeregowe maja calkiem inna konstrukcje. Nie mozna zasilac osobno wzbudzenia i regulowac napiecie na stojanie. Ten typ silnika musi byc zasilany tak jak zostal wykonany. Przykladem silnika szeregowego jest rozrusznik. Im wieksze obciazenie to zwieksza sie prad plynacy przez uzwojenie wirnika i stojana. Nie mozna zastosowac ukladu podawanego...
2.5 V AC przy prędkości obrotowej rozrusznika. To cewka czujnika wytwarza napięcie przemienne poprzez zmianę pola magnetycznego. Na tej podstawie sterownik ustala prędkość obrotów silnika.
Witam Kiedyś zrobiłem podobne układ na 555 i na procesorze, 555 ma swoje zalety, układ prosty do sterowania potencjometrem, duża wydajność prądowa i tranzystor można podpiąć prawie bezpośrednio pod wyjście 555. Czego prawie?, jak mówią prawie robi dużą różnicę, problem jest w pojemności Millera, zmiana napięcia w drenie przenosi się na bramkę i może...
Oj, to chyba nie wyjdzie - jeśli na akumulatorze przed uzyskaniem obrotów wystarczających do działania alternatora było 13V, a z działającym alternatorem będzie 14V, to ten układ nie zareaguje na zmianę o 1V. Za to może zareagować na wzrost napięcia przy wyłączaniu rozrusznika.
Witam przeglądałem ten temat bo miałem/mam podobny problem. Trudno mi dopasować do któregoś z powyższych jednoznacznie. Prosiłbym o krótką ocenę i poradę. Postaram się opisać jak najkrócej i konkretniej, żeby nie było wątpliwości opiszę wszystko chronologicznie: - mam a3 1.9tdi 98r silnik AHF - kupiłem go 1.5 roku temu z tym właśnie problemem, sprzedający...
Bawilem sie tymi funkcjami lecz bez efaktu :| poszedlem dalej i przetlumaczylem ten angielski odpowiednik odnosnie programowania oraz wiazek CN, co prawda ciezko co z tego zrozumiec ale lepszego translatora nie znalazlem. Program P-1 ustawienia O 1/1 turbo timer Auto programu Gdy jest włączona, to funkcja utrzymania silnika w 2 min po drzwi są zamknięte....
Dzień dobry, Do C-330 założyłem alternator do Golfa III (wcześniej miałem od poloneza). Podłączyłem gruby kabel do styku przy rozruszniku a drugi cienki kabel do kontrolki. Po odpaleniu świeci się kontrolka i ładuje prądem od 12 do 13 V. Dopiero po zwiększeniu obrotów (przegazowaniu) gaśnie kontrolka i ładuje prądem nieco powyżej 14 V (czyli tyle ile...
Witam, mam pierwszy od trzech lat posiadania cytrynki problem z odpaleniem. Wczoraj wieczorem postawiłem sprzęt pod domem i dziasiaj rano klops. Efekt jest taki, że silnik kręci i czasami "załapie" na dosłownie sekundę i gaśnie. Silnik działa na gaz i benzynę na obydwu jest to samo. Wcześniej nie miałem zadnego problemu nawet w ostatnia zimę kiedy były...
Zrobiłem wszystko tak jak napisałeś, na jednym pinie jest napięcie 12v, a na drugim brak. Po zwarciu pinów samochód zachował się bez zmian, czyli rozrusznik w ogole nie reaguje. Po ponownym wsadzeniu przekaznika, sprawdziłem błędy i doszly 3 inne kody. W takim razie sprawdź bezpiecznik F10 5A, na prawo od przekaźnika ten pionowo. powinien odpowiadać...
Witam, Temat z przerabianiem instalacji rozruchu w belarusie 820 z 2007 roku. Chciałbym przerobic rozruch na 12 v podpowiedzcie proszę co oprócz rozrusznika potrzebuje i jakie zmiany muszę zrobić w instalacji. Instalacja jest z przetwornica napięcia
No właśnie, a w przypadku dobrze wykonanego uziomu (a co za tym idzie systemu uziemiającego), nie tylko minimalizowane są szkody od przerwy PE/PEN, a także ograniczane jest napięcie dotykowe rażeniowe. Fajnie. Tylko co to znaczy dobrze wykonany i trzeba dodać eksploatowany uziom ? To bardzo niedokładne określenie : "dobrze". Mało tego normy nie określają...
Problem rozwiązany. Okazało się, że padł sterownik na pompę, który montowany jest na baku. Uśmiercił pompę, podając jej maksymalne napięcie cały czas. Po zmianie na używany sterownik i na nową pompę auto pali od strzała.
Aku nowy,na samochodowym to samo ,swiece dwie nowe jedna stara ,kabel ze statora do cewkomodułu idzie bezpośrednio ,stacyjkę pominąłem,mase do cewkomodułu dałem bezpośrednio z silnika,zmieniłem trzy cewkomoduły dwa stare jeden nowy.BEZ ZMIAN!!! Dziś kupiłem nowy stator z kołem ,opór na statorze ponad 400 ohm,napięcie przy kręceniu rozrusznikiem 80V....
STEROWNIK POMPY DO WODY (NAPĘDZANEJ SILNIKIEM DIESLA) Legenda: [Info sms] - Powiadomienie w postaci smsa [POLECENIE SMS] – polecenie wykonania konkretnego działania przez sterownik, komenda sms którą można wywołać polecenie LCD – informacja wyświetlona na ekranie LCD Sygnały wejścia: 1) czujnik ciśnienia oleju – jak ciśnienie poniżej...
sprawdz czy nie pobiera Ci prądu inny odbiornik... u mnie cuda robił rozrusznik, który raz na jakiś czas się "zawieszał" ciężko było zdiagnozować.
Porada nie na temat, a nac dodatek szkodliwa - patrz moj tu post wyzej. Tam jest silnik indukcyjny (malej mocy, czyli mikrosilnik), ale ze zwarta faza rozruchowa - widac masz o tym mniej jak mdle pojecie. Proszę wytłumaczyć co z tego że silnik ma zwartą fazę rozruchową i jest mikrosilnikiem . Jak to się ma do teorii pracy silnika indukcyjnego jednofazowego....
Sygnał napięciowy brany jest z połączeń pracujących w warunkach dalekich od laboratoryjnych i należy dobrze uważać, żeby przy tak małych sygnałach nie złapać czegoś, co jest wynikiem zjawisk elektrochemicznych , a nie spadkiem napięcia na tym "boczniku". Rozrusznik szybko wyłapie znaczne zmiany elektrochemiczne. Robiłem pomiary w dwóch samochodach...
W motocyklu może nie być lampki ładowania. Może za to być kontrolka ciśnienia oleju. I to byłoby najprostsze wyjście. Ewentualnie jakiś układ wprowadzający małe opóźnienie, by nie odciąć rozrusznika za szybko. Drugą opcją jest zrobienie układu reagującego na zmianę napięcia w instalacji w momencie podjęcia pracy przez alternator. Można też wyciągnąć...
Witam ponownie, Minął rok od ostatnich wpisów lecz problem z odpalaniem pozostał. Dane ciągnika i "historia choroby" w postach powyżej. Pytanie 1: Co może powodować duży spadek napięcia na klemach akumulatorów podczas kręcenia rozrusznikiem tj. z 12,6 do 6,5 V ? Co na ta chwilę było sprawdzone: -Napięcie akumulatorów 12,6V statyczne. -Brak spadku napięcia...
OK, jutro tak zrobię i się podzielę spostrzeżeniami. A czy rozrusznik stawiający opór i pobierający zbyt dużo prądu może być tego przyczyną, że sterownik silnika diagnozuje to jako spadek napięcia, po czym włącza kontrolkę? Rozrusznik też od niedawna nie działa zbyt dźwięcznie, ma inny dźwięk.
W tych rocznikach może się trafić immobiliser montowany fabrycznie z pilotami króre posiadają jeden przycisk. Sterownik tego ustrojstwa zakopany jest pod konsolą środkową przed dźwignią zmiany biegów. Właśnie to magiczne pudełko odcina rozrusznik, pompe paliwa i pewnie coś jeszcze.
Dzisiaj zamontowałem taki alarm w swoim Pajero II. Postępowałem zgodnie z instrukcją: Do centralki alarmu podłączyłem wiązki , które były w komplecie: - wiązka z diodą - podłączyłem do wyjścia 2P, -złącze czujnika 3P nie podłączyłem - nie mam akurat takiego czujnika, -złącze 8P: -purpurowy (plus) krańcówka podająca sygnał dodatni - nie podłączyłem,...
Rozrusznik robiony przez zaufanego fachowca prędzej też robił i nigdy nie było problemu akumulatory około 6 lat przed remontem jak dłużej Postał to już nie odpalił ale gdy ciepły lub na następny dzień po użytkowaniu odpalał a i muszę dodać że jak wcisne przycisk od odpalania i po chwili puszczę to on jakby dalej by próbował kręcić po zmianie przycisku...
Temat znów otworzyłem, powód jeden. O ile lusterko można zasilić po kluczyku i to już czujnik deszczu światła z akumulatora, tu zaczynają się schody. Okazuje się ze podłączenie tych zasilań przypadkowo do skrzynki bezpiecznikowej ma wpływ na pracę innych sterowników, tym samym problem z ich wygaszeniem po zamknięciu z pilota.Teraz muszę z korektować...
Moje auto to Chrysler Voyager rocznik 1999, silnik benzyna 2.4 (4 cylindry). Ostatnio pojawił się dość specyficzny problem z instalacją gazową. Mianowicie po zgaszeniu auta na gazie, później bardzo trudno odpala na benzynie (trzeba kręcić rozrusznikiem 3-5s) - tak mniej więcej przez czas do 1h po zatrzymaniu. Jak się dłużej poczeka to nie ma najmniejszych...
Chyba najbardziej wiarygodnym pomiarem pojemności jest pomiar czasu rozładowania od pełnego naładowania do określonego napięcia, poniżej którego dalszy pobór energii może spowodować nieodwracalne zmiany w ogniwach. W samochodzie, rozrusznik może pobrać 300A, ale powinno się uruchamiać jak najkrócej, najwyżej na kilka kilka sekund. Nie wiem, czy taki...
Po przekręceniu stacyjki na zapłon (50) na (15) jest napięcie - spada z 12,4 V na 10,5 V na czas kręcenia rozrusznikiem. Jeszcze wymieniłem cewkę - listwę - bez zmian pali pięknie na pycha:(
Witam! Walczę od pół roku z moim ostatnim nabytkiem - Moto Guzzi Quta - jest to 2cylindrowy motocykl czterosów. Pojemność 1064cm, układ wzdłużny (czyli cylindry wystają na boki, a wał jest wzdłuż osi motocykla). Na wtrysku, dwie cewki. Nie posiada miernika przepływu powietrza - bada ilość powietrza w mieszance dzięki TPSowi oraz czujnikom temperatury...
Staram się zrobić jakiś układ do ładowania akumulatora kwasowego znajdującego się w przyczepie kempingowej. Ładowanie miało by odbywać się z alternatora i tylko podczas gdy silnik auta pracuje. Przy wyjazdach weekendowych gdy jest w nocy zapotrzebowanie na światło chociażby diodowe akumulator nie wytrzyma długo. Dla tego przy częstych zmianach miejsca...
Witam !! Dziękuję za pomoc. Na pewno materiały do pytania 2 przydadzą mi się. A co powie pan na temat pytania 3 , 5 , 7 i 8? Szukałem coś o stabilizatorach impulsowych pod hasłami które podałeś. Znalazłem kilka stronek, ale ogólnie nie ma nic konkretnego jak by udało ci się znaleźć jakaś dobrą stronkę podaj link To moje : http://www.zsee.bytom.pl/energo/dane/kl3...
Witam To co napisał poprzednik jest OK, ja tylko trochę to "rozszerzę". Każde źródło napięciowe posiada SEM i oporność wewnętrzną. Jeżeli źródło napięciowe jest nieobciążone (prąd wynosi 0 amper) to na jego wyjściu jest napięcie o wartości SEM. Gdy zaczniemy pobierać prąd ze źródła to SEM pozostanie bez zmian, ale napięcie na źródle pomniejszy się o...
W trakcie wolnej jazdy (skręty/parkowanie/dojeżdżanie do skrzyżowania) oraz na postoju sterownik Bingo przełącza się automatycznie na benzynę. Dzieje się tak tylko przy nagrzanym silniku (>70°C). Silnik przygasa, po czym wraca do obrotów znamionowych. Następuje wyłączenie sterownika Bingo i w zależności od ostatnio przeprowadzonych czynności sterownik...
https://obrazki.elektroda.pl/6164936800_... Wyłącznik czasowy ogrzewania tylnej szyby z przyciskiem monostabilnym. Jest to rozwinięcie, modernizacja układu z tego tematu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Układ został zaprojektowany specjalnie do współpracy z bistabilnym wyłącznikiem ogrzewania szyby...
Rozrusznik był sprawdzany? I napięcie po stacyjce czy jest 12V. Dodano po 35 Jaki model tego Sprintera 308 ?
Witam: Podzielę się moja wiedzą na temat autokosiarek. Temat jest mi znany od 4 lat kiedy to po raz pierwszy zobaczyłem RLC-1000 ROBOMOV(elektryczna). Jako człowiek dociekliwy wyszukałem wszelkich informacji na temat tego produktu by stworzyć podobną konstrukcję. Niestety ilość materiałów była zbyt skąpa więc zakupiłem RLC-1000 a była to nie mała kwota...
zmiana kierunku rozrusznika pomiar napięcia rozrusznika zmiana obrotow rozrusznika
radius konfiguracja amica części palnika electrolux piekarnik wyświetlacz
myjka ciśnieniowa naprawa stanley
Privileg Esperienza – dioda z wykrzyknikiem świeci: interpretacja alarmu, typowe usterki, diagnostyka Linde 30t H300/H320 – odblokowanie hamulców SAHR, skrzynia automatyczna, procedura awaryjna