Pierwsze pomiar napięcia przy rozruchu ,i jeszcze lepiej pomiar prądu rozrusznika i spadku napięcia na przewodach. A potem pomiar poboru prądu. Tak ,przy bardzo dużym spadku może zaświecić ABS.ESP. A zamek to podłączyć tester i sprawdzić co tam w komforcie. Albo chociaż sprawdź stan przewodów w plelotkach. Widzisz ,pomiary, nic nie wywróżymy.
Kolego nie wiem po co ten twój znajomy wyciągał rozrusznik. I po co porady typu podmien akumulator itp. Jeśli usterka występuje to bardzo dobrze do diagnozy wystarczy miernik za 40-50 zł. Pierwsze sprawdzasz do ilu spada napiecie na akumulatorze potem jeśli ok na masie samochodu nie zapomnijmy także na końcówce 30 na rozruszniku i co ważne pomiar napięcia...
Zmierzyć spadki napięć pomiędzy masą silnika a SŁUPKIEM(nie klemą!) akumulatora, drugi pomiar to napięcie na dodatniej śrubie rozrusznika, w czasie pracy. Trzeci pomiar, prąd pobierany przez rozrusznik. Od razu będziemy wiedzieli co jest uszkodzone, akumulator, rozrusznik czy przewody pomiędzy akumulatorem a rozrusznikiem. Twoim problemem zapewne są...
ale pomimo to jest dość niska, a więc chyba ok? Najlepiej po prostu zewrzyj na krótko dwa najgrubsze przewody, które do niego wchodzą. Bez podania rezystencji to możemy tylko gdybać. A jak masz kiepskie przewody do multimetru to musisz je zewrzeć, odczytać wynik i potem odjąć go od wyniku pomiaru. Oczywiście pomiar przy zamkniętych stykach przez cewkę,...
Ta wersja nie ma żadnego sycznika. Napięcie idzie przewodem czerwonym z akumulatora do stacyjki, do stacyjki dochodzi też przewód z regulatora napięcia ładowania aku. Po stacyjce wychodzi na czerwony przycisk zapalania, z niego idzie do przekaźnika sterującego rozrusznik. Miernik napięcia do ręki i w pierwszej kolejności zobacz, czy dochodzi napięcie...
Czy ja twierdzę, że to jest normalny objaw? Wyrażam tylko swoje spostrzeżenie, że wszystko wymieniłem, a ładowanie jakie było takie jest i akumulator padł po 2 latach, co więcej w/g procedury testowej opisanej w książce wszystko z ładowaniem jest ok. http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/lado... <- sprawdź to łączenie przewodu "+" przy elektrowłączniku...
Przy rozruchu nie mam jak sprawdzić. Jednak taki pomiar jest konieczny, poproś kogoś o pomoc, kto odczyta napięcie, lub zakręci (spróbuje) rozrusznikiem. W 80% będzie to wina akumulatora, ale niewykluczone jest uszkodzenie rozrusznika.
Witam . Pomiar napięcia na rozruszniku i akumulatorze to w pierwszej kolejności. Sprawdzenie masy akumulator silnik,wszelkich połączeń ,sprawdzenie to co opisuje kolega Megawe .Jeszcze jedna sprawa jaki rozrusznik (R-11,czy inny),czy był kiedykolwiek sprawdzany ,regenerowany.
Wykonaj pomiar napięcia podczas pracy rozrusznika. Nie powinno spaść więcej niż 2 V na akumulatorze. Jak spada mocniej to akumulatory nie są naładowane lub nadają sie na złom.
Ja proponuje wykonać pomiar napięcia na rozruszniku w chwili rozruchu, jeżeli spadnie poniżej 9 woltów to obstawiam akumulator. Na wszelki wypadek proponuje wpiąć jeszcze jeden akumulator rozruchowy i sprawdzić. Pozdrawiam.
A spadek napięcia na przewodach ? A pomiar prądu na zimnym i ciepłym ? A pomiar spadku napięcia aku? Kto to ma mierzyć?
Pomiar napięć na rozruszniku wiele wyjaśni ..
Miernik cęgowy i pobór prądu w obwodzie rozrusznika, do tego napięcia bezpośrednio zmierzyć na rozruszniku w czasie jego "pracy". Drugi sposób, pomiar spadków napięcia między akumulatorem a zaciskami rozrusznika. To da dostateczną wiedzę co do możliwej usterki.
Odczyt synchro oscyloskopem , pomiar ciśnienia na pompie tandem ,spadek napięcia podczas kręcenia i prąd "zjadany" przez rozrusznik to by była diagnoza. A tak to sobie możecie wymieniać z mechanikiem aż traficie. W sumie jak się na to godzisz to nie miej potem do niego pretensji.
Nawet przy zwartym rozruszniku a sprawnym akumulatorze napięcie nie spadło by do 2V. Jeżeli pomiar wykonujesz na słupkach akumulatora to ten akumulator nadaje się tylko na złom.
Jaki konkretnie masz ten nowy akumulator? Być może winny jest rozrusznik ale równie dobrze akumulator nie posiada wystarczającej pojemności i pomiar tylko jego napięcia, bez obciążenia tego nie wykaże. Jaki jest typowy prąd tego rozrusznika to nie wiem - może ktoś takie pomiary robił i podpowie. Osobiście przy pomocy jakiejś 25W żarówki sprawdził bym...
mimo to gdy auto jest rozgrzane to nie chce odpalic na dotyk tylko tak mulowato kreci jakby byl rozladowany aku i probowal na ostatkach pradu zapalic Po pierwsze pomiar napięcia NA ROZRUSZNIKU podczas kręcenia, jeśli będzie ok 10V to rozrusznik out i wymiana tego co trzeba. Po drugie czy wkręca ci się na obroty powyżej 4000obr.min?
.Po rozkręceniu rozrusznika pierwotnie, wymieniłem to co było podejrzane, tulejki wyglądały na dobre, Był pomiar napięcia podczas kręcenia tym rozrusznikiem? Ile spadek wynosił? W Twoim przypadku może być elektromagnes na rozruszniku zużyty. Zmień na nowy rozrusznik jak jeden z użytkowników napisał powyżej. 300 PLN i problem z głowy.
a ja, mimo wszystko, stawiam na brak masy silnika. Łatwo to określić, wystarczy prosty pomiar, czy na zacisku rozrusznika jest napięcie akumulatora względem masy akumulatora, a następnie względem masy silnika. Zdarza się, że taśma masy jest skorodowana w zaciskach. Nie napisałeś, czy samochód da się uruchomić "na pych". Piszesz natomiast, że pojazd...
Sprawdź stan kabli od akumulatora do rozrusznika i do masy. Jeśli masz akumulator w kufrze to możliwe że nie ma masy, wątpliwości rozwiać może pomiar napięcia w trakcie kręcenia rozrusznikiem wpierw na akumulatorze a następnie na zacisku prądowym rozrusznika i masie - nie powinny się zbytnio różnić.
Pomiar sprawności akumulatora możesz wykonać przełączając miernik na pomiar napięcia, przystawić końcówki miernika do zacisków akumulatora. Następnie przekręcić rozrusznikiem, jeżeli napięcie na akumulatorze podczas rozruchu nie spadnie poniżej 9V można uznać, że jest jeszcze OK. Na nowym akumulatorze napięcie podczas rozruchu nie spada najczęściej...
Ten temat widziałeś? Może nie całkiem to samo, ale poczytać warto: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... W twoim przypadku genialnej rady nie ma: Pomiary i jeszcze raz pomiary. Głównie spadki napięcia na przewodzie plusowym i minusowym. Czyli przykładamy jedną badawkę miernika do czopu plusowego akumulatora (koniecznie do CZOPU - a nie...
Pomiar napięcia na akumulatorze i samym rozruszniku z elektromagnesem łącznie.
Dzięki temu, że moderator ulokował mój pierwszy post w koszu człowiek nie bardzo wie co i gdzie mierzyć. Chociaż pomiar na poszczególnych akumulatorach też może okazać się przydatny. Ale już ten pomiar pozwala kierować podejrzenia na usterkę. Czyli trochę wskazania na zużyty rozrusznik oraz na jeden z akumulatorów. Pewnie to będzie ten z gotującymi...
Jeżeli nie ,,odzywa" się przekaźnik, to problem leży w nim samym, albo w obwodzie pierwotnym, na który składa się stacyjka, przycisk na kierownicy oraz sam przekaźnik. Skoro dysponujesz multimetrem, to zmierz napięcie na cewce przekaźnika, albo zmierz jego rezystancje (cewki). Pomiar napięcia po naciśnieciu przycisku startowego. To naprawdę prosty układ.
Trzeba rozróżnić dwie różne rzeczy: spadek napięcia na przewodzie wysokoprądowym rozrusznika co zupełnie co innego niż spadek napięcia samego akumulatora w czasie kręcenia rozrusznikiem. Pomiar na przewodzie jest pewniejszy bo odpada już na starcie problem spadku napięcia od załączonych świec żarowych w silnikach diesla. Na oscyloskopie dokładnie widać...
Witam . W instalacji C360 jak i 330 nie ma bezpiecznika na rozruchu .Bezpieczniki są na światła ,kontrolki ,sygnał ,światła stopu ,ewentualnie na tylną lampę roboczą,i wycieraczki jeżeli jest kabina.W Twoim przypadku jeżeli tylko iskrzy(zwieranie dwóch grubych śrub na rozruszniku),to problem jest w; -słabych akumulatorach(raczej odpada) -słaby kontakt...
Ja przypuszczam że akumulator w samochodzie jest uszkodzony. Aku wciąga prąd, ale napięcie utrzymuje się na poziomie 12.1 V, przy czym alternator się grzeje (pracuje z pełną wydajnością) ale też w takim przypadku akumulator powinien się mocno nagrzewać. Wyciągnij akumulator, podłącz pod prostownik i sprawdź jaki prąd pobiera, czy napięcie wzrasta podczas...
Nie posiadam glukometru - czy jest jakiś inny sposób - może obserwacja tej celi w czasie, Lub pomiar czasu rozładowywania - lub podczas rozruchu - rozrusznika pomiar do jakiego napięcia zasilania napięcie spada w szczycie rozruchu mogę takie coś zmierzyć taki peak hold? Glukometru nie posiadam niestety.
Pomiar napięcia po obciążeniu sprawnym rozrusznikiem może być mylny ale nie musi. Jeżeli próbujemy odpalić zmarznięty samochód zmarzniętym akumulatorem przy np. -25 °C to wniosek będzie mylny. Ruchliwość jonów w elektrolicie maleje kilkukrotnie co się przekłada na wzrost rezystancji wewnętrznej akumulatora. Rezystancja uzwojenia rozrusznika prawie się...
(at)ElektrodaBot Jak sprawdzić kondycję połączenia carbon flat lub zebra? Jaką rezystancję powinna wykazywać pierwsza i ostatnia linia? Jak sprawdzić kondycję i napięcie modułu startowego LCD? Multimetr działa z 9-woltową baterią książkową. Ile woltów powinno wynosić napięcie testowe rozrusznika i wyjścia LCD?
Jak w temacie, czy da się zmierzyć w jakis domowy sposób prąd jaki pobiera rozrusznik? np. biorąc pod uwagę przekrój i długość przewodów zasilających rozrusznik i sprawdzając na nich spadek napięcia ?? pozdrawiam!
Ale o traktorku i jego instalacji elektrycznej nic nie wiemy? A rozrusznik ma zapewne większy pobór prądu. Może bardziej by się sprawdził model z zewnętrznym bocznikiem 100A W jakim celu dokonywać pomiar prądu na zasilenie rozrusznika? Domyślam się, że kolegę interesuje instalacja niskoprądowa i w dużym stopniu wystarczy pomiar napięcia..
Tych napięć nie da się normalnie od masy zmierzyć? Pomiar między 85 (-cewki) a 30 (styk ruchomy) jest bez sensu...
zobacz czy + zasilający rozrusznik nie wypalił się w klemie - czasem się zdarza; to co mówisz to się tak kasztanią rozruszniki jak nie ma blachy osłanaijącej od wydechu; być może przycisnełeś przy składaniu rozrusznika któryś z przewodów od stojana - przy zakładaniu dupki - tam włażą pod szpilki; zacznij tak: miernik pomiędzy kołek + aku a dolną śrube...
Nie pomyliłeś czasami nr pinów? Zazwyczaj środkowy pin to sygnałowy. Powinno być raczej tak (czujnik ma czerwoną wtyczkę): Pin nr. 1 czujnika (minus) - G3 48 pinowa czarna wtyczka ECU Pin nr. 2 czujnika (sygnał) - C4 48 pinowa czarna wtyczka ECU Pin nr. 3 czujnika (plus) - B4 48 pinowa czarna wtyczka ECU Pomiar napięcia na sygnałowym bez czujnika jest...
Witam. Potrzebny jest pomiar napięcia w czasie pracy rozrusznika (napięcie rozruchu). To napięcie powinno mieć wartość nie mniejszą niż 10,5V. Jeżeli napięcie rozruchu jest zbyt niskie to akumulator do wymiany albo remont rozrusznika. Mogą być słabe styki kabli. Pozdrawiam.
Wyłącznik odcina zasilanie ecu.A nawet cewkę przekaźnika ecu.Więc mało prawdopodobne by był niedociśnięty.Co do odpalania to pomiar napięcia przy rozruchu i pomiar narastanie na szynie cr.
Zrób pomiar napięcia przy rozruchu
Ja bym zaczął od zbadania prądu pobieranego przez rozrusznik w trakcie zapalania i przy okazji do jakiej wartości spada napięcia na aku podczas tego pomiaru.
Jeszcze tylko "silniczek krokowy sprawdzić"!!! Kolego, pomiar kostki stacyjki, jak nie to spadki napięć akumulator>masa silnika i>karoserii, akumulator> rozrusznik>alternator>stacyjka. Sprawdzić zasilanie elementów zapłonu. Cieszyć się jazdą. "Ponownie wyczyścić krokowy i wtryski po 27 min jazdy." :) :)
Te parametry mówią tylko, że ładowanie ok. Podjechać do sklepu gdzie sprzedają akumulatory.Powinni mieć tester, fachowo wykonany test jest miarodajny. Jeżeli koniecznie chcesz sam to zmierz spadek napięcia w czasie pracy rozrusznika. Taki pomiar może wykazać usterkę akumulatora , rozrusznika lub niepewny styk w ich obwodzie.
...a może jakieś pomiary, np. pomiar napięcia akumulatora podczas pracy rozrusznika, czy lepiej napięcia na cewkach albo na ECU? Powiem też, że czyszczenie oczek na przewodach nic nie daje, bo przewody korodują na obsadkach tych oczek. Może też zwyczajnie padł akumulator i ma za mały prąd rozruchowy (Za dużą rezystancję).
Witam, mam problem z moim kropkiem. Wczoraj i dziś z rana rozrusznik ledwo kręcił (nie zapalił), po południu natomiast odpala bez problemu. Stawiam początkowo na akumulator (z 5-6 lat nie wymieniany) jednakże po odczytaniu napięć miernikiem wszystko jest w normie. ... Czy napięcie sprawdzałeś podczas kręcenia rozrusznikiem, po włączeniu zapłonu, czy...
1. Akumulatory są dość nowe i mają 12,6 V 2. Przy włączonym heblu, napięcie spada do 10,50 V. Mnie to dziwi ten spadek napięcia przy włączonym heblu (rozumiem, że mówimy o wyłączniku głównym akumulatorów). Gdzie jest miejsce pomiaru? Na zaciskach akumulatorów? Pzdr -DAREK-
Sugeruję zrobić pomiar napięcia zasilania na module podczas rozruchu.
no jeśli rozrusznik to tylko wtedy jeśli nie kręci albo kręci zbyt wolno jeśli kręci normalnie to inna przyczyna a może być ich kilka w związku z rozrusznikiem (nawet jeśli kręci) to wiele wyjaśniłby pomiar napięcia aku w czasie rozruchu
To zabezpieczenie zasila tylko cewkę przekaźnika rozrusznika a nie sam rozrusznik! Ok. Masz rację. Mój błąd. Przepraszam. :cry: Wreszcie obejrzałem cały schemat i zorientowałem się w sensie tego urządzonka. Na pewno uniemożliwia pracę rozrusznika gdy dźwignia sprzęgła nie jest wciśnięta. Czy sprawdza napięcie w instalacji podczas pracy rozrusznika?...
Walkę zacznij od pomiaru spadku napięcia podczas kręcenia rozrusznikiem.
Skoro 11v masz to pytanie jakie jest napięcie podczas kręcenia rozrusznikiem? Pomiar poboru pradu zrobiony z wpiętym multimetrem? Naładować aku z wypiętymi klemami i sprawdzić jego sprawność(może zwarcie na celach?) Z którym sterownikiem brak komunikacji?
Podczas obracania silnika rozrusznikiem opory ruchu będą większe przy większej szczelności tłoka z cylindrem i zaworów. Stąd ocena stanu silnika, stopnia sprężania, poprzez obserwację obciążenia rozrusznika, a właściwie odpowiadającego mu spadku napięcia akumulatora i prądu rozruchowego. Czujnik cęgowy zakładany na przewód zapłonowy 1 cylindra służy...
Zauważyłem, że temat był już poruszany na forum, ale nie udało mi się znaleźć jednoznacznej odpowiedzi, a niektóre rozwiązania, które były tam sugerowane, w moim przypadku się nie sprawdziły. Macie jakieś pomysły, co może być przyczyną i jak do tego dojść? Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki. Bo nie ma gotowych rozwiązań na usterki . Jasne są "standardowe"...
Człowieku, weź zmierz napięcie na wyjściu alternatora i będzie wszystko wiadomo, czy podpięty przewód z akumulatora czy nie. Minęło pół dnia a Ty zaglądasz pod spód, bawisz się a wystarczy dosłownie jeden pomiar i wszystko będzie wiadomo.
Uporządkujmy trochę informacje. Sprawdź tę rezystancję impulsatora i rezystancję cewki ładującej moduł zapłonowy. Potem miernik elektryczny i jeden zacisk do przewodu z impulsatora, drugi do masy. Miernik ustaw na sprawdzanie przejścia. Obróć wałem korbowym i zobacz, czy miernik zasygnalizuje w pewnym momencie przejście. Następnie miernik elektryczny,...
A elektromagnes rozrusznika właściwie zamontowany? Jako, że w niektórych rozrusznikach jest możliwe obrócenie o 180 st Wczoraj pisałem uzupełnienie jak niżej i nie widzę tego więc ponawiam. Nieodpowiednio zrozumiałem określenie "blokuje". Skoro masz na myśli brak możliwości obracania wałem silnika to znów elektromagnes, ale stan jego styków, połączenia...
Zmierz spadki napięcia a będziesz wiedział gdzie szukać. Daj jeden przewód miernika do masy alternatora, drugi do bieguna ujemnego na alternatorze - w ten sposób zmierzysz spadek napięcia na minusie. Drugi pomiar po stronie plusa - przewód miernika do śruby plusowej na alternatorze i drugi przewód miernika do bieguna dodatniego akumulatora. Czym wynik...
Dlaczego nie ma tu wyników pomiaru napięcia na akumulatorze i na rozruszniku podczas próby rozruchu? Bez tego dalsze pisanie nie ma sensu.
obstawiam, że może regulator napięcia jest walnięty i przez to jest problem z rozrusznikiem ? Walnięty regulator skutkuje brakiem ładowania albo uszkodzeniem bezpiecznika akumulatora. Tylko w tym drugim przypadku rozrusznik nie będzie kręcił. Zacznij od sprawdzenia akumulatora. Po naładowaniu trzeba sprawdzić akumulator pod obciążeniem - najprościej...
Prąd i napięcie. Dwie proste i podstawowe rzecz do pomiaru podczas kręcenia.
Czy tak trudno poprosić elektryka który naprawiał rozrusznik aby ogarnął temat. Sprawa jest prosta tylko trzeba mieć podstawową wiedzę o pomiarze napięć i wyciągnięciu odpowiednich wniosków.
Masa jest ok. Podczas prób dodawałem nawet osobny kabel. Dzisiaj troszke sprawdzałem niestety pogoda nie pozwoliła mi sciągnąć owiewki aby dostać się do stacyjki. Postanowiłem posprawdzać napięcia na instalacji. Do modułu idą 4 kable: -masa (zielony) - zółto- niebieski (ze statora) - zółto czarny (do cewki) - biały gdzieś dalej w instalację Na żadnym...
Witam Piszę ponieważ problem z odpalaniem został ROZWIĄZANY ! Przyczyną problemów z odpalaniem był ROZRUSZNIK, a konkretnie jego zużycie po 20 latach użytkowania. Należało zrobić remont rozrusznika: przede wszystkim przetoczenie komutatora bo działał na zwarciu, ponadto wymiana szczotek i tulejek. Dodatkowo należało zlutować kable ponieważ od częstego...
Może połączenie rozrusznik blok silnika jest zabrudzony, rozrusznik pomalowany w miejscu styku do silnika i masa ma słabe przejście i nie odpali. Zrób pomiary napięcia przy rozruchu na plusie rozrusznika i minucie obudowie rozrusznika ,drugi pomiar plus rozrusznika obudowa silnika i porównaj je. Jeszcze jeden pomiar na klemach akumulatora następny na...
A na jakiej podstawie mechanicy stwierdzili, że to akumulator lub rozrusznik??? Dokonali jakiś pomiarów akumulatora i rozrusznika??? Jeśli nie to należy sprawdzić akumulator pod obciążeniem czy utrzymuje napięcie, a także rozrusznikowi podczas kręcenia trzeba zrobić pomiar poboru prądu i wtedy sprawa się wyjaśni.
Impulsator miernikiem na pomiarze napięcia zobacz przy kręceniu rozrusznikiem, jak sprawdzić cewkę WN to raczej nie trzeba pisać, cewka zasilająca tak samo jak impulsator zobaczyć czy daje napięcie przy kręceniu. Moduł prosta sprawa, jeżeli dostaje sterowanie i zasilanie a nie kluczuje cewki to padnięty
Każdy przewód na swoją oporność. Tak samo masowy, który może być częścią karoserii. Pod wpływem przepływu prądu na każdym przewodzie występuje spadek napięcia. Im bardziej skorodowane połączenia tym większy spadek napięcia (przy tym samym prądzie). Dlatego pomiar ma być wykonany w czasie kręcenia rozrusznikiem , i dlatego pytałem pomiędzy jakimi elementami...
co to może być za przyczyna ? Po pierwsze słaby styk w kostce - przewód grzeje się miejscowo czy na całej długości? Kolor grzejącego się przewodu jaki? sprawdzone napięcie wychodzące z alternatora na wszystkich trzech kablach jest takie samo To jest wersja z trzema żółtymi przewodami? Pytania dodatkowe: Akumulator jest sprawny? Pomiar napięcia przy...
Być może rozrusznik (spadek napięcia), albo np zły sygnał z czujnika wału wałka. Także zostały ci te rzeczy do pomiaru. Bo widzie ciśnienie podbija ładnie. Taka porada,rób pomiar na wykresie.
Robiłeś pomiar spadku napięciu przy odpalaniu samochodu? Akumulator może mieć i pół roku i padnie. Mierzyłeś czy coś przypadkiem nie pobiera ci prądu na postoju? Masy posprawdzane?
Jaki masz problem przeczyścić przewód masowy (akumulator -nadwozie,akumulator silnik).Jeżeli rozrusznik wówczas nie kręci połącz minus akumulatora z silnikiem ,przykładowo na szybko przewodami do odpalania.Zrób pomiar napięcia podczas odpalania na akumulatorze,oraz drugi pomiar w ten sposób; 1końcówka miernika do (+)akumulatora 2końcówka miernika do...
Posprawdzać zasilania na rozrusznik i masy na silnik i karoserię. Pomocny będzie pomiar spadków napięć.
Przekręć kluczyk stacyjki "na kontrolki". Wyjmij po kolei wszystkie bezpieczniki. Ustaw miernik na pomiar napięcia stałego. Jednym kablem miernika do masy, drugim na nóżki bezpiecznika (w gnieździe). Na jednej nóżce napięcie będzie, na drugiej nie. Zacznij od tego dużego bezpiecznika 30A. Po pomiarze, włóż go na miejsce (bez niego zawsze na pozostałych...
NIe musi. Oczywiście dobrze by było te min 12,4v. Sprawdzić spadki na przewodach. Masz dwa sposoby: między plusem a plusem (śruba rozrusznika a klema +), minusem a minusem( klema - a blok) , i porównać napięcie na bloku i na śrubie rozrusznika z napięciem aku. Oczywiście pod obciążeniem. Jak byś miał miernik cęgowy można by się jeszcze pobawić w pomiar...
Katalizator nic nie ma do braku rozrusznika. Albo trzyma immo albo pada rozrusznik lub jego obwód. Pomiar kontrolką czy do chodzi napięcie na elektromagnes pomoże .
Jak straci pojemność i naładujesz, to 24-godzinnym odgazowaniu a jeszcze lepiej 48-godzinnym nie będzie miał już 12,8 V. Jest to niemożliwe. Napięcie jałowe będzie w okolicach 12,2-12,5 V i to właśnie będzie świadczyło o uszkodzeniu baterii. Dokładnie. W moim sześcioletnim akumulatorze, który stracił 50% pojemności (ale nadal bezproblemowo kręcił rozrusznikiem)...
Mierzyłem - akumulator miał 12,8 V. Nie miałem czym go obciążyć, więc spróbowałem żarówką 12 V 45/40 W (ta akurat była pod ręką). Co prawda to nie było obciążenie, lecz nie było spadku napięcia poniżej 12,7 V. Takie same wyniki pomiaru uzyskałem, mierząc napięcie tym sposobem w Peugeot 406.
Uzwojenie wtórne ceki na pewno 3.81 oma? A nie KILOoma? To teraz jeszcze usta miernik na zakres pomiaru napięcia przemiennego 200V, zakręć rozrusznikiem i sprawdź, jakie napięcie daje cewka zasilająca moduł CDI bez obciążenia. Przydało by się też podejrzeć, co tam podaje cewka wyzwalająca.
to coś puka. Co może być? Pewno to Anioł Stróż daje znać o sobie. A co miałoby pukać przy włączaniu zapłonu jeśli nie elektromagnes rozrusznika. Ewentualnie przekaźnik w BSM ale ten raczej dyskretny jest. Z formy zadanego pytania kolegę interesuje nie tyle uruchomienie silnika a przedmiot pukający. Tymczasem trzeba by zakasać rękawy, chwycić za narzędzia...
Prawdopodobnie nieprawidłowa masa główna nadwozia lub silnika powoduje znaczne spadki napięcia przy pracy rozrusznika. Lub uszkodzenie kostki stacyjki powoduje, że po przełączeniu na start rozłączane jest zasilanie układu zapłonowego. Tak czy siak zacząłbym od pomiaru napięcia na cewce zapłonowej.
Jeśli masz woltomierz na napięcie stałe to zmierz napięcie między plusowym zaciskiem akumulatora a plusowym zaciskiem na rozruszniku. Następnie zmierz napięcie między minusem na akumulatorze a masą rozrusznika. Pomiaru dokonuj w chwili gdy rozrusznik pracuje.
W czasie pomiaru oporności cewki nie możesz kręcić rozrusznikiem, tam wtedy indukuje się napięcie i wyniki pomiarów będą z "kosmosu". To samo tyczy się pomiarów impulsatora.
jak odpialem kable +- od akumulatora oczywiscie na zalaczonym silniku Rób tak dalej a zaraz będziesz miał kolejny alternator do wymiany. Zawsze wszystko sprawdzaj na podłączonym akumulatorze. Punkty masowe posprawdzaj, chociaż to nijak ma się do Twoich pomiarów bo gdyby gdzieś była masa uwalona to nie odpalił byś auta, a sądzę że alternator i rozrusznik...
Aby odpowiedzieć sobie ile Ah, czy też Wh można pobrać z akumulatora, to należy znać jego rzeczywistą pojemność i parametry, przy których uznaje się go za wyładowanego. Co do tego ostatniego, to może to być napięcie, chociaż czasami podaje się też % znamionowej pojemności, przy której to wartości jego eksploatacja nie będzie przyczyną awarii. Wniosek:...
co do rozrusznika to aby nie dreptać w miejscu trzeba zrobić chociażby podstawowe pomiary i sprawdzić podczas rozruchu auta czyli pod obciążeniem: 1.obroty silnika-minimum 170obr/min 2.spadek napięcia na klemach akumulatora-napięcie na klemach powyżej 9,5V 3.napięcie bezpośednio na zaciskach rozrusznika(masa z korpusu a plus za włącznikiem elektromagnetycznym-"automat")-napięcie....
Jak klema + się grzeje to spadek napięcia występuje w miejscu jej zaprasowania na grubym przewodzie, który biegnie do rozrusznika oraz alternatora, ostatnio miałem przypadek w Oplu (często w tych samochodach się tak dzieje), pomiar pomiędzy sondą miernika wbitą w kabel przez izolację a klemą wskazywał 0,8V, klemy nie dało się dotknąć, tak parzyła !
Prędzej to powinno się dziać w momencie załączania rozrusznika. Ale od pomiaru spadku napięcia zacząłbym w tym przypadku.
Zmierzyć napięcie lądowania oraz stan połaczenia kabel minusowy i plusowy idący do alternatora i rozrusznika. To podaj nam tutaj te wartości ładowania: -na biegu jałowym bez obciążenia -przy 2500 obr bez obciążenia -na biegu jałowym z obciążeniem -przy 2500 obr z obciążeniem Obciążeniem ma ją być światła mijania + drogowe, ogrzewanie tylnej szyby,...
Bardziej bym obstawial rozrusznik. Jakie masz napięcie na aku na zimnym po całej nocy a jakie masz po zgaszeniu? Zasadniczo pomiar sprawności aku powinien ci zrobić specjalnym testerem. Zajechany rozrusznik, dostał duży prąd to i poszedł.
https://obrazki.elektroda.pl/3997737400_... Zaglądamy do wnętrza testera akumulatorów Konnwei KW600 oraz sprawdzamy jaka metoda pomiaru została wykorzystana do oszacowania rezystancji wewnętrznej akumulatora. Tester poza pomiarem rezystancji wewnętrznej stara się także oszacować poziom zużycia wg. wybranej normy oraz wprowadzonych...
Witam Przestudiowałem temat od deski do deski, ponieważ miałem taki sam problem z 850-ką. Wszystkie objawy takie same jak temacie brak iskry w czasie kręcenia rozrusznikiem natomiast na zaciąg pali z pół obrotu wału. Po tygodniu poszukiwań, wymianie rozrusznika okazało się to blachą usterką, a mianowicie przewód prądowy między rozrusznikiem a akumulatorem...
może komuś się przyda: https://eltraktor.pl/gniazdo-bezpiecznik... Jeżeli już chcesz iść w tą stronę, to lepszy będzie rozmiarowo większy MEGA-fuse z tego samego sklepu: https://eltraktor.pl/gniazdo-bezpiecznik... Da on mniejszy spadek napięcia co przy 6 woltach ma niebagatelne znaczenie. Osobną sprawą jest prawidłowy...
Dziś po sprawdzałem co pisaliście tzn: -Wykrecilem świece próbowałem odpalić lecz dalej to samo wybilo rozrusznik w górę 2x (potem rozrusznik tylko kręcił się na dole) i stop i piszczenie z tego przekaźnika -Probowalem odpalić na krótko kluczem-to samo (rozrusznik się kręci ale go nie wybija) -Zrobilem pomiar prądu na małym Aku napięcie startowe 12,54...
Akumulator w którym masz oberwany słupek bezdyskusyjnie nadaje się wyłącznie na złom. ad.1. Ten akumulator zgodnie z etykietką nowy i naładowany do pełna powinien mieć pojemność 195 amperogodzin. To oznacza, że mógłbyś pobierać z niego prąd np. 19,5A przez 10 godzin lub 1,95A przez 100 godzin itp. Tamte kolejne wielkości w amperach(1350;820;700) to...
Witam, mam problem z Land Rover Defender z 98r. Od czasu do czasu przepala bezpiecznik od rozruchu (40A) a ostatnio rozrusznik kręcił bez kluczyka w stacyjce, pomogło dopiero odłączenie przewodu, który daje sygnał na rozrusznik, a na tym przewodzie jest cały czas +12v. Zakładam, że to nie rozrusznik. Sprawdziłem także stacyjkę miernikiem i wygląda ok,...
Tak, na dniach kupiony w sklepie. To o niczym nie świadczy. Naładuj i sprawdź napięcie akumulatora. Pomiar miernikiem uniwersalnym wykazuje 12.47 V
Podłączyłem jest plus i minus na radiatorze nic się nie grzeje. Jest problem diody powinny obniżyć napięcie a podnoszą do 15,5. odwinąłem dwa zwoje na trafo zmienny 13.8v a po wyprostowaniu 15,5v jakieś sugestie? Bez obciążenia się nie grzeje, pod obciążeniem bedzie sie grzać, a przy załączeniu rozrusznika jescze bardziej. Pomiar napięcia za mostkiem...
Pawel wawa czy mógłbyś rozwinąć myśl o pomiarze spadków napięć?
jak gdyby rozrusznik nie miał siły przekręcić...czym to może być spowodowane? Zacznij sprawdzać od połączeń elektrycznych (również na rozruszniku), sprawdź masy od akumulatora. Dodatkowo zmierz napięcie w akumulatorze podczas próby uruchamiania silnika. kompresja na wszystkich cylindrach 15 Coś dużo masz tej kompresji :D . Silnik nie "konsumuje" czasami...
Weź miernik i sprawdź do ilu spadnie napięcie przy kręceniu rozrusznikiem. Wynik takiego pomiaru będzie wskaźnikiem wydajności akumulatora o czym wcześniej już pisałem.
Spadek napięcia na kablu rozrusznika nie spowoduje spadku napięcia na akumulatorze... Prąd zmierz miernikiem cęgowym, jaki rezystor zastosujesz do pomiaru ok 100A? Jak motocykl nie zapala, sprawdź złączkę na styczniku rozrusznika i bezpiecznik, tam jest główne zasilanie instalacji motocykla.
pomiar rozrusznika zmiana napięcia rozrusznika pomiar prądu rozrusznika
komunikacja ethernet moduł planowanie glowicy peknieta plyta
electrolux suszarka czujnik optyczny zbliżeniowy
Zmiana interfejsu BIOS/UEFI w laptopach Dell Instrukcja obsługi radia Medion MD 41400 - Gdzie znaleźć?