W kwestii mieszanki - poprzedni właściciel mojego ciągnika lał 1:30. Ja też tak zacząłem, ale strasznie kopci, a przez to ciężko się nim pracuje. Spróbuję 1:40, może będzie lepiej. W sprawie smarów i olejów zapytam inaczej - czym smarować listwę kosy, co lać do skrzyni biegów i do filtra powietrza ? Mój ciągnik ma dwa tłumiki - pierwszy w postaci prostokątnego...
Dodam jeszcze że liste parametrów tzw. PLC znajdziesz w schemacie elektrycznym na samym początku. Dorzuce kilka plików o programowaniu i ustawianiu SQT 200.
Witam! Mam problem z pamięciami DDR2 OCZ reaper 1066 4x2GB, a dokładniej komputer nie włącza się na wszystkich czterech jednocześnie włożonych w banki...w każdej innej konfiguracji jest ok. Będzie długo ale opiszę po kolei jak było... Do niedawna PC pracował na C2D E8400 i 2 kościach ram. Postanowiłem trochę przyspieszyć "dziadka" i dołożyłem dysk SSD...
Urządzenie fiskalne to nie zabawka nie kupuje się je okazyjnie na allegro !!! Co z urzędem Skarbowym zgłosiłeś fiskalizację ??? - pamiętaj masz na to 7 dni od daty fiskalizacji. Co z serwisem czy znalazłeś lokalnie firmę która przejmie serwis urządzenia. - pamiętaj będziesz musiał zapłacić min 8% wartości kasy - cena detaliczna( nie ta z allegro) za...
Podepnę się pod temat. Sytuacja u mnie: - samochód VW Golf 1.9 TDI PD 2001, olej 5w30 - akumulator BERGEN mam go miesiąc (tzw Ca-Ca) 74 Ah, 720A-prąd rozruchowy (takie dane katalogowe), poprzedni był Varty i wymieniłem go bo miał parametry troche słabsze i podczas -15st słabo kręcił i padał po pełnym naładowaniu po 4 próbach uruchomienia silnika, każda...
http://www.nasko.pl/naskosil.html Na alle..... Kupisz.
A na pewno przemyślałeś sprawę smarowania? Zmiana obrotów to brak smarowania bo pompa zebata, chyba że ja czegoś nie wiem. Tłoki chcesz obrócić a co na to głowica? Tłoki są płaskie? Nie sa przypadkiem frezowane pod zawory?
Nie wiem producenci nie podają danych pracy sprzetu przy niskich temp. zawsze to ryzyko olej gesty nie ma smarowania odpowiedniego.
Może biały smar litowy by się nadał do tego. W motoryzacji jest też stosowany właśnie do smarowania plastikowych części drążków zmiany biegów, linek prędkościomierzy itp. elementów. Być może i do maszyny do szycia, do plastikowych trybów przekładni byłby odpowiedni... https://grafenprofessional.eu/produkty/b...
Z twoich pomiarów luzów wynika że sprężarka posiada nieznaczną wadę konstrukcyjna, która polega na nierównomiernym smarowaniu poszczególnych cylindrów. Zmiana kierunku obrotów powinna dać odwrotną kolejność w zużyciu pierścieni i cylindrów, ale nie wyeliminuje błędu konstrukcyjnego. Wentylacja-chłodzenie cylindrów przy zmianie kierunku obrotów nie będzie...
Dzień dobry. Czy naciąg nici dolnej był sprawdzany? (mała śrubka na bębenku przy wyjściu nici) Jeśli smarowanie, czyszczenie i zmiana naprężeń nici nie pomagają, to możliwe jest, że maszyna rozregulowała się na skutek poluzowania mocowania na którymś z wałków. Samodzielna regulacja przez laika jest trudna, a nawet niebezpieczna dla maszyny, ale problem...
5W50 a jak nie pomoże to 10W60. Może zacząć go spalać (pierścinie go nie ściągnął) ale ciśnienie na gorącym powinno się podnieść. Zmiana na 10W40 czy 15W40 nie da nic oprócz pogorszonego smarowania na zimnym silniku.
Tak, ale osobiście jestem zwolennikiem nie smarowania tych połączeń w ogóle. Zamiast tego wolę przy każdej zmianie akumulatora (która wypada średnio raz na 5 lat) zwyczajnie przeszlifować klemy przed zamontowaniem drobnym papierem ściernym i odtłuścić całość szmatką z ipą. Po takim procesie zakładam akumulator i dokręcam klemy (z wyczuciem, nie do oporu)....
Tam ma być opaska na dzwigni i na kadłubie skrzyni.
Może po prostu pasta się rozgrzała i w pełni wypełniła nierówności powstałe podczas smarowania łącząc układ z radiatorem na całej wspólnej powierzchni.
Jak układ smarowania jest sprawny to dlaczego nie ma być wystarczającego smarowania???? Gdzieś czytałem/widziałem jak polepszyć wydajność smarowania. Trzeba wybić odpowietrznik zbiornika oleju i delikatnie skrócić w nim sprężynkę. Będzie słabiej dociskała kulkę i przez to ma podawać więcej oleju. Odpowietrznik masz tu gdzie szpilki do przykręcania prowadnicy....
Coś z cewka
Możliwe, że producent wprowadził zmianę dla poprawy smarowania. Podaj numer katalogowy aby porównać.
Prowadnica czysta i prosta? Koło w prowadnicy smarowane i obraca się bez problemów? Wszystko czyściutkie. Prowadnica prosta, sprawdzałem jeszcze na drugiej i bez zmian. Oczywiście smarowane i leciutko się kręci.
Bardzo prosto- odkręcić rurkę od pokrywy rozrządu, podłożyć coś na olej i pokręcić korbą(podniesiony odprężnik). W 301 D jest filtr szczelinowy i przy zmianie oleju trzeba go wyciągnąć i wymyć. Pokrętło do kręcenia w jedną stronę.
Witaj, kolego żebyś nie załatwił sobie kilku potencjometrow tak jak ja, IPA bardzo dobrze czyści , jednak Izo propanol rozpuszcza wszystkie pozostałe substancje i zostawia powierzchnie bez żadnego smaru , dobrze ze wyczyściłeś IPA ale teraz przesmaruj je wazelina techniczna żeby ten materiał odpowiedzialny za zmianę rezystancji nie uległ szybkiemu (zniszczeniu)...
Jeśli są słyszalne chwilowe wahania obrotów, to można uznać że gramofon nie jest w pełni sprawny. Czasem wystarczy zmiana paska czy smarowanie a czasem za taki stan rzeczy może odpowiadać np. Zużyty silnik. Jeśli jesteś zdecydowany na zakup nowego gramofonu to myślę że SL-1600 może być ciekawym wyborem. Żaden ze mnie ekspert od gramofonów ale ma on...
To stara historia o ile pamiętam to diody te mostkowały wyłączniki krańcowe Wystarczą diody wytrzymujące prąd około 5A.Musi być zachowana odpowiednia polaryzacja diody. Dodano po 3 Aby ją ruszyć trzeba zdjąć osłonę,odpiąć wtyczkę czterostykową ,ustal które kable są do silnika i podaj na nie napięcie z urządzenia sterującego,obserwować trzeba śrubę.Wykonaj...
Witam, mam problem z Stihl 023, piła od nowości, ale to już będzie pewnie ponad 20 lat, używana raczej sporadycznie, dopiero ostatnio przy budowie trochę więcej, ale w gorszym jakościowo drewnie. Problem jest ze smarowaniem łańcucha, czytałem wcześniejsze posty - znam wszystkie, i mam taki z nią problem, że podaje olej, ale nie trafia do prowadnicy,...
Smarowanie koziołków i cięgien
Wczoraj zmieniłem olej. Olej, który był w silniku był bardzo rzadki i nie dochodziło do pełnego smarowania. Po zmianie oleju wszystko jest OK. Dziękuję za wypowiedzi.
Policz, musisz mieć turbo, zmiana stopnia sprężania, smarowanie turbo, intercooler plus węże, sterownik. Nie wiadomo czy wystarczy wydajności wtrysków lub pompy. Wydasz kupę kasy i dalej będziesz miał rzeźbę w brązowym materiale plastycznym. Generalnie da się, ale taniej będzie kupić silnik+sterownik. Pomyśl o zawieszeniu i hamulcach
Dzień dobry, zarówno mój ojciec, jak i ja pracowaliśmy między innymi w Niemczy. Mój ojciec był tokarzem, a ja na początku byłem elektrykiem, potem, po studiach, co nie było takie proste jak teraz, pomocnikiem głównego inżyniera. Mam już 72 lata; ręce się trzęsą, oczy słabe, ale głowa cały czas pracuje dobrze. Teraz wnuk kupił mi zestaw Arduino i szukam...
no i co ja biedna marysia mam zrobic? Smarowac tez probowalem ale bez zmian. Pojezdzic troche i probowac wciskac? Zeby ta sruba jeszcze na jakis klucz byla a nie na srubokret plaski... Jeszcze mi linka sprzegla strzeliła,juz sie na jezdzilem. Tak sobie mysle czy tej ząbkowanej śruby na sprzegle za mocno nie przykrecilem,jest jakas metoda jak mocno ja...
ja bym sprobował jednak nasmarować go olejkiem do maszyn, powinno pomoc na jakiś czas a nawet może i dłużej bo myślę że kolega chce jak najmiejszym modernizowaniem owej karty zlikwidować głośność pracy wentylatora , jeśli to nie pomoże (smarowanie) trzeba załatwić podobny wiatrak i zrobić podmiankę na nowy (zmiana chłodzenia na pasywne to dużo wiecej...
Pany ten problem już chyba rozwiązany przez rok chyba już sobie poradził autor. Już nic nie trzeba smarować.😆
Ditech nie może pracować na mieszance. Komora korbowa pompuje czyste powietrze i wówczas nie ma smarowania. W komorze regulatora ciśnienia zbiera się olej który powoduje problemy z rozruchem i pracą silnika. Poza tym, niektóre silniki (także na gaźniku) mają dozowanie oleju do łożysk wału korbowego i z tego powodu także nie mogą pracować na mieszance....
Przy zmianie pierścieni obowiązkowo honowanie ( ja smaruje płynem hamulcowym przy honowaniu) choćby taka prostą honownicą z allegro za 50 pln. Wtedy ładnie się pierscienie docierają i ma kompresje oraz nie bierze oleju.
witam, kolego sztomel, po pierwsze wiesz jaką ma temp wirnik turbiny? około 400st, olej nawet najlepszy przy 280 smazy sie i łózyskowanie które jest slizgowe po paru takich zatrzymaniach jest do wymiany( spiecze się lub przypiecze i nie osiagnie swojej wydajności turbina), po jezdzie trzeba dać od 1-kilku min w zależności od tem zewnetrznej i czasu...
Nie myślałeś o zmianie chłodzenia na karcie? Przykładowo ZALMAN ZM-VF770 . 2 tryby pracy cichszy i wydajniejszy.. Kompletny zestaw montażowy. Myślę, że bardziej długoterminowe rozwiązanie. Jak łożyska już się odzywają to im trochę późno na smarowanie.. 70 zł brutto jeszcze nie astronomiczna kwota
Rozbierz tapicerkę i zobacz. Zmiany temperatury powodują rozszerzalność cieplną materiałów. Kto smaruje ten jedzie ;)
witam robię eksperyment obracam silnik malucha wałem pionowo przerobiłem smoka,podstawę gażnika,kilka innych zmian dodam pompę wspomagania do smarowania cylindrów od spodu jak zagra podam szczegóły narazie czekam aż pompa przyjdzie pozdrawiam
Witam. Może i nie warto mącić w tej kadzi, ale na wszelki wypadek. Honowanie ma na celu usprawnienie stanu gładzi cylindra bez jakichkolwiek zmian geometrycznych czyli wymiarów Może nie do końca ten link jest poprawny. W honowaniu cały proces polega nie na wygładzeniu wnętrza tulei cylindra, a na wprowadzeniu w niego odpowiedniej struktury. Czytać rowków....
Generalnie smarów mineralnych typu towot używa się do elementów metalowych. Smarów silikonowych do elementów plastikowych. Smar ma wiele parametrów i jednym z nich jest przyczepność do podłoża i to jest powodem podziału zastosowań jak wyżej. Smary mineralne mają lepsze własności smarne ale nie "zwilżają" powierzchni plastikowych. Jeżeli lewarek w miejscu...
A kolega czytał posty odnośnie skrzyń w tych ciągnikach. I prosilibyśmy o więcej informacji. chociażby to czy kontrolka od smarowania skrzyni świeci. Po Twoim opisie to może byc wszystko od uszkodzonego czujnika zmiany po sterownik skrzyni biegów.
Fajnie ze temat po tylu latach odżył :-) Ja mam pytanko jak się ma atosowanie smaru polimocznikowego do polaczenia plastik-plastik. Smar taki uzywaja producenci pojazdów do smarowania mechanizmu kulowego w lewarkach zmian biegów.
Pompę miałem nówkę z caddy cfhf 2014 silnik, musiał byś sprawdzić w etce co tam siedzi. Napinacza brak. Kultura bez zmian. Temat przerabiałem na transporterze i multivanie więc nie wiem jak będzie a Audi, w T5 silnik siedzi na 4 łapach. Położenie nie ma znaczenia. Pamiętaj żeby zaslepic otwór od smarowania wałków.
Czyszczenie i smarowanie nie mogło, wydruk bez zmian. Za każdym razem pierwsze 8 linijek jest ok, potem drukarka tak jakby ustawia ponownie papier i zaczyna drukować szybko + niewyraźnie.
Dzisiaj zacząłem rozbierać używanego przeze mnie Gizmo (GriderBS150) zadziwiające, że co kontynent to mamy inną nazwę tej maszyny. Póki co czyszczenie z pokosu i olej. Pytanko czy w tej skrzyni biegów coś się smaruje itp., bo w instrukcji obsługi nie ma słowa na ten temat? Problem szarpania podczas jazdy do przodu pojawia się także u mnie (na dwóch...
Nasmaruj dokładnie wszystkie ruchome elementy mechanizmu zmiany biegów (od lewarka po skrzynie) i będzie dobrze. Jeśli trzeba będzie to wyczyść z brudu i rdzy przed smarowaniem.
Nie smaruj go lepikiem.
W takim razie przewód na którym masz odczyt z oporem to czujnik temperatury oleju ( opór zmienia się razem ze zmianą temperatury ), jeśli podgrzejesz lub ochłodzisz czujnik powinna zmienić się wartość oporu. Drugi przewód to czujnik ciśnienia oleju. Totalny stek bzdur!!! Czujnika ciśnienia oleju w kompresorze nie ma, bo i po co. Jest manometr pokazujący...
Niektórzy właśnie kombinowali z montażem normalnego Simmerringu w miejsce labiryntu, z tego względu iż rozwiązanie oryginalne jest dość archaiczne i skutkuje wyciekiem oleju/poceniem się. Wał korbowy chyba jest na tyle utwardzony na tej powierzchni aby mógł współpracować z uszczelniaczem, nie powodując wycierania się powierzchni. Dopiero w 1990 roku...
Dzięki za podpowiedź. Natomiast dalej mnie nurtuje dlaczego po zmianie wtrysków turbina przestała się przycinać - jak ręką odjął. Teraz w sumie nie mam powodu jej rozbierać bo ciągnie aż miło... ;-) Być może jest to spowodowane zmianą składu spalin i lepszym smarowaniem łopatek??!!
Zmieniłeś olej na lepszy, choć i tak przereklamowany, to co się dziwisz że lepsze smarowanie masz. Na wyższych obrotach tylko zobacz żeby 7 barów nie przekraczało.
uszczelka smarować smarować bieżnia smarować sprężyna
transoptor zastosowanie podpisu cyfrowego rezystancja czujnik passat
blender kielichowy ogrzewanie olejem
Odblokowanie komunikatu "Blokada na" w Kospel PPE2 Naprawa pada Genesis P59 - postać chodzi w lewo