Dla zwiększenia energii iskry wystarczy dołożyć do przerywacza układ tranzystorowy (schemat jest na elektrodzie), sam tak zrobiłem i chodzi fajnie.
Dzień dobry, jak w tytule posiadam gokarta z silnikiem WSK 125, zapłon na platynkach zasilany z akumulatora z lekkim kołem zamachowym, czy jest możliwość zastąpienia platynek tak, żeby zapłon był elektroniczny, ale lekki nie wymagający ciężkiego koła zamachowego, tak jak we wszystkich zapłonach cdi? Nie potrzebuję mieć świateł itp, a tylko iskrę stabilną...
https://obrazki.elektroda.pl/9862707000_... Witam. Zbudowałem prosty statecznik do lampy sodowej (lub rtęciowej LRF) o mocy 70W zasilany napięciem 12V. Głównym celem było zrobienie układu mobilnego, który będzie można zasilać z samochodu, pakietu akumulatorów lub po prostu zasilacza 12V. Układ miał być też możliwie lekki i przenośny....
Nr nadwoziaWAUZZZFY0J2090672 modelAudi Q5 qu. 2.0 TDI AQ5 Data produkcji10.11.2017 Rok modelowy2018 typ handlowyFYBBFY Kod silnikaDETA Kod przekładniSUX numer napedu osiowego7A WyposazenieEI kolor dachuH1 Kod koloru dywaników kolor zewnetrzny / numer koloruH1 / X7L Wersja specjalnaE0ANie wersja do akcji Zamykane śruby mocujące koło1PDŚruby mocujące...
Samo złe ustawienie zapłonu, rzecz możliwa, ale dla mnie wątpliwa. Mimo to spróbuj sprawdzić lampą stroboskopową. Pomimo paru latek jakie mają Mazdy takie jak Twoja, zwykłe krecenie aparatem dla znalezienia właściwego punku zapłonu - jak to robiono w Maluchach, Fiatach, czy Polonezach - to za mało. Japończycy mieli już wtedy mocno rozbudowaną elektronikę...
Ok. Tylko wg mnie skrętki grzeją - widzę jak robią się czerwone, dołożenie do C2 0,5uF powoduje wydłużony czas rozgrzewania (prawie do białości) tylko nie ma zapłonu świetlówki. Czy zmiana świetlówki na taką od innego producenta może pomóc? A propo - skoro skrętki robią się czerwone i nie ma wysterowania tyrystora (jak kolega sugeruje) to którędy płynie...
Witam Również wykonałem starter wg. pierwszego schematu z 9 postu (prostowanie dwupołówkowe). Bez problemu mieści się do obudowy po klasycznym zapłonniku, np. ZTE/1. W zależności od napięcia na lampie i zastosowanego diaka może być konieczna zmiana wartości rezystorów R2/R3. http://obrazki.elektroda.pl/6162784500_1... Układ oczywiście...
Obrazek z podanego forum (sorry zapomniałem że trzeba się tam logować ;) ) http://obrazki.elektroda.pl/5303627700_1... Potrzeba: - akumulator 6V 5-10Ah - opornik kilka Ohm o mocy min. 2W - dioda prostownicza (np. powszechnie dostępna 1N4007) - kable z odpowiednimi końcówkami Jeżeli już się pchać w 6V to imo najlepszym wyjściem jest montaż...
:arrow: mbalawajder post dotyczy przerywacza kierunkowskazów, a nie zapłonu :P. :arrow: krisyo zgadza się punkt 31 to masa. Tak do punktu 49 doprowadż zasilanie +6V. Nie wiem co to jest t60, nie widzę takiego elementu na schemacie (pomyliłeś się). Przekażnik może być jakikolwiek o obciążalności styków co najmniej 10A (amper), rezystancja (oporność)...
Witam. :) Od kilkunastu dni mam problem z Simsonem S51. Silnik pracuje w miarę poprawnie tylko przy ustawieniu kąta wyprzedzenia zapłonu wynoszącym co najmniej 9,5mm przed GMP (górnym martwym punkcie tłoka) zamiast przepisowych 1,4mm (pojemność 70cc, zapłon platynkowy). W stopniach: zamiast 20 kąt musi być ustawiony na co najmniej 50 stopni. Wiem, że...
Dziś już nie dałem rady. Ale doczytałem na angielskich forach informację o 'nauczeniu' ABS-u Dodatkowo wiąże sie to z systemem DDS w które to aut jest wyposażone, własnie wertuję Dokumentację TISa i oto co znalazłem: ****************************************... System kontroli ciśnienia w oponach (TPMS/DDS), system nadzorowania spadku...
witam w tym roku zrobiłem remont silnika wymienione zostały uszczelniacze łożyska cylinder po szlifie i nowy tłok , kondensator i przerywacz.Nadal jednak nie mogę się dogadać z moją mfką mianowicie drastycznie zużywa swiece zapłonowe jak przed remontem tak i po dwie trzy godzinki pracy i świeca do wyrzucenia zapłonu już bardziej się nie da przyspieszyć...
Da się regulować skokowo-po prostu mostkować styki przełącznika podciśnieniowego.To ten co dochodzi do niego wężyk z podstawy gaźnika.Jeżeli chodzi o regulację w zakresie liniowym to kiepsko to widzę,może układ opóźniający kluczowanie cewki-moduł pozostaje bez zmian
Snop iskier mam nie za wiele to daje, czujnik temperatury przydaje się raczej przy korekcie dawki paliwa (wtryskiwacze) niż przy zmianie kąta zapłonu.
Jeśli się upierasz nad zmianą zapłonu na elektroniczny i jeśli nie jeździsz tylko wokół komina to zastanów się na pełnym zapłonem elektronicznym bo warto, bo takie dołożenie "wzmacniacza" do platynek to w dzisiejszych czasach jest trochę śmieszne. Zmianę zapłonu docenisz od razu po pierwszej przejażdżce. Modyfikacja zazwyczaj jest w pełni odwracalna...
Ziko, może napisz co kombinujesz, i gdzie, będzie łatwiej. Musi oddziaływać na dźwignię przepustnicy, czy może być inaczej-np poprzez powietrze dodatkowe? Zauwaz też, że obrotami biegu jałowego ( w szerokim zakresie) możesz regulowć poprzez zmianę bazowego puktu wyprzedzenia zapłonu. Błażej ma też rację, np układ SAS ze starych VW
wariator zapłonu - takie urządzenie elektroniczne przeznaczone do zmiany (zwiększenia) kąta wyprzedzenia zapłonu silnika pracującego na gazie
Obawa o zawieszenie procesora zawsze istnieje ale ludzie stosują takie rozwiązania z powodzeniem więc można przypuszczać że będzie to działać, co do programowania jeżeli część elektroniczna by była gotowa to z tym mógłbym udzielić wsparcia myślę że opierając się na gotowych rozwiązaniach da się coś wystrugać. Koszt takiego rozwiązania będzie zbliżony...
do kolegi banan- co by dała zmiana cewek. zarówno w zapłonie elektronicznym, cdi, platynkowym są takie same cewki, w pełni zamienne ze sobą- sprawdziłem. zapłony elektroniczne mają tylko czasem mniejsze cewki, ponieważ elektronik daje większy prąd, więc nie trzeba dużej, droższej, cięższej cewki 2 sprawa- w naszej polskiej terminologii (i nie tylko)...
Zmiana przewodów zasilających wirnik ,nie ma znaczenia.
Tylko zmiana obudowy, klej prędzej czy później puści.
Co do drutuo oporowego ( tego do cewki) to nalezy go pominąc o ile rezystanaca cewki zapłonowej jest około 3 om Z resztą przekopałem swoje archiwum i znalazłem 2 rozwiązania elektronicznego zapł. Myślę że autor sie nie obrazi :) zapł.-kompletna dokumentacja PCB, Opis ww rozwiazania itd zapłon. - inne rozwiązanie( bardziej elektroniczne ze zmiana kąta...
Nie wiadomo co jeszcze zostało pozmieniane. Simson S51/1 miał fabrycznie instalację elektryczną 12V. Tańsze wersje z zapłonem na przerywaczu, a droższe elektronik z halogenem HS1. Cewka ładowania 12V jest bezmasowa, więc jeden z przewodów musiałby zostać połączony z masą. Chyba że ktoś włożył cewkę 6V, albo cały zapłon jest przełożony na 6V. EWR ma...
proszę mi podpowiedzieć czy ja coś źle robię czy złą żarówkę kupiłem Interpretacja należy do Ciebie ale to źródło światła LED jest przystosowane do pracy w układzie z klasycznym dławikiem (w opisie układ klasyczny elektromagnetyczny EM) a nie z elektronicznym zapłonem świetlówki więc nie pasuje do twojej lampy bez zmian w zasilaniu. Opisy są dość ubogie...
Spaliłes moduł zapłonu nigdy przy elektronicznym zapłonie nie sprawdza sie sikry zwierajac przewod wysokiego napiecia do masy . Pozostaje zmiana modułu i jazda .
Czesc W tym schemacie musza byc dwie zmiany: 1. Zamienic tranzystor IRF na IRL np. IRL640. Ma on nizsze napiecie, ale dla 6V wystarczy. Ponad to ma on 2 razy wiekszy prad drenu - 16A. 2. Usunac diode 1N4007. Tego typu dioda moze sie grzac podczas pracy, a kazdy MOSFET ma w strukturze diode na prad taki jak drenu, no i jest ona duuuuuuzo szybsza. Wracajac...
Witam interesuje mnie zastąpienie zapłonu stykowego na elektroniczny był bym wdzięczny za wszelkie informacje. Rozważałem nie tyle całkowitą zmianę co podłączenie jakiegoś układu aby odciążyć styki które wyjątkowo szybko się zużywają. Pozdrawiam. :?:
myśle że masz problem z ustawieniem zapłonu chyba jest nieprawidłowe a co do zmiany na elektronika to mam nadzieje że wiesz że przy zapłonie elektronicznym idzie inna cewka zapłonowa specjalna do elektronika
Witaj Nie napisałeś dokładniej co to za motocykl. Czy stara MZ 250 ES, TS, czy ETZ. Główna różnica - napięcie zasilania, oraz możliwość zainstalowania modułu nadajnika hallotronowego. Temat przerabiałem temat dosyć wnikliwie. Jeździłem ETZ 250 przez ponad 10 lat (wciąż ją mam, ale do sprzedania - teraz mam Hondę :)) Opracowałem nawet mikroprocesorowy...
Każdy układ zapłonowy ma moduł wyprzedzenia zapłonu (zmiana kąta zależnie od obrotów) , stosowane są ; mechaniczne, pneumatyczne i elektroniczne. Musisz zastosować taki sam jaki był w quadzie. Jeżeli był mechaniczny a ty zastosujesz elektroniczny to silnik nie będzie pracował poprawnie.
Witam!! Mam pytanie: czy da się zmienić głowice w astrze 1.6 8v z zapłonem elektronicznym na zwykły z kopułką? Nie będzie zadnych problemów ze zmianą i czy trza będzie zmieniać też komputer?
Cześć! Alan 102 to bardzo proste radio, niestety bez żadnych filtrów, z miernej jakości odbiornikiem. Ludzie chwalą? Kiedyś jak miałem Alana 100+ to również go chwaliłem... jednak zmieniłem. Ferryty na przewody WN? Czy na coś wpływają? Po prostu załóż i sprawdź. Mają to do siebie, że równie szybko się je zakłada, co i zdejmuje. Mam w tym momencie po...
Polecam prosty i sprawdzony układ którego schemat znajduje się: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic35... Działa bezproblemowo już kilka lat, bardzo ważne jest użycie dobrego tranzystora na wyjściu np. TIP 162. Iskra jest pewna nawet na dość "rozklekotanym" przerywaczu, cewka może pozostać bez zmian .
Odpowiedź na pytanie brzmi:TIP 162 jest zwykłym tranzystorem bipolarnym,BU921jest darlingtonem o wzmocnieniu około 50 przy Ic 5A. Układ bedzie z nim działał,ale konieczna będzie zmiana wartosci niektórych rezystorów.
Maluch jest wyjątkowo odporny i nawet przy zużytym rozrządzie tnącym obudowę powinien działać w miarę poprawnie. Będzie słychać wyraźny hałas ocierania łańcuszka rozrządu o obudowę (taki wyraźny chrobot). Tak,wszyscy o tym wiemy,a przynajmniej "starsza generacja".Jednak przeczytaj jeszcze raz co napisałem. Odpalisz i będzie chodził,ale przy odpalaniu...
moze spróbuj dodać filtr przeciw zakłóceniowy , do kupienia w kazdym sklepie elektronicznym
Cześć słuchajcie nie znam sie na elektronice wiec chcę sie zapytać co jest potrzebne do zmiany w maluchu zapłonu na elektroniczny a nie mechaniczny .(tz. bo wstawiam sp.wałek 290 i on potrzebuje nowego zapłonu bo nie ma zębów na jednym kółku) Mam jakis moduł podaje oznaczenia ( nanoplex med 213A) i jeszcze mam cos do czego sie podlacza przewody od świec(pisze...
Tylko ten zapłon to CDI a ja posiadam Simsona S51 z zapłonem elektronicznym (moduł jest zasilany z cewki).
Masz rację. Istnieje możliwość zmiany kąt poprzez KTS-a lub inny program, jednak podobno istnieje jakaś procedura zmiany tej wartości. Czy polega to tylko na wpisaniu nowej wartości, czy wykonaniu odpowiednich czynności? Proszę o każdą informację odnośnie zmiany kąta wyprzedzenia drogą elektroniczną.
Jestem zadowolony z: *bezawaryjność - ostatni rok to tylko wymiana paska no i trochę moich innowacji jak zmiana koła pasowego na mniejsze czy wymiana kierownicy po upadku, *osiągów - Vmax około 60km/h, średnie spalanie ostatnio wzrosło trochę ale zimno jest :D, ogółem koło 2l/100km. Ruszam z miejsca, wyprzedzam ciężarowe po starcie :D, *prostoty wykonania...
Zmieniłem silnik w simsonie i założyłem stary zapłon (na którym jeszcze dzień wcześniej jeździłem). Silniki (w zakresie elementów układu zapłonowego) identyczne? Po założeniu zapłonu do nowego silnika nie ma iskry. Zapłon masz tam klasyczny czy elektroniczny? Co zrobić żeby była Ustalić czemu jej nie ma i usunąć przyczynę...
Sorry!!!! Ostatnio były zmiany na klubowej i chyba jeszcze nie wszystko jest wrzucone ale znalazłem w swoich skarbach
Co prawda niewiele nowego wniosę ale: -cykl artykułów p. Stefana Roguskiego w "RE" i "EDW" na ten temat, - do Jawy ładowało się z powodzeniem osprzęt z 12V trabanta - już samo zwiększenie energii iskry dawało się odczuć na manetce. Zmiana krzywej zapłonu ? A gdyby pójść na skróty i spróbować z Nanoplexem z np. Malucha, bądź podciśnieniowo regulowanym...
rezystor podciągający . Konserwujący. Przez przerywacz musi płynąć prąd, nawet niewielki, powoduje on samoczyszczanie się styków. Ale cała idea jak dla mnie jest bez sensu, wracać do układu rozdzielaczowego, z jego niedoskonałościami? Chce mieć fajnie? To niech przerobi na zapłon w pełni elektroniczny, jak to miały maluchy po ostatniej modyfikacji.
zapłon ustawiasz za pomocą specjanej lampy stroboskopowej iregulacją aparatu zapłonowego albo w nowszych modelach z zapłonem elektronicznym przez podpięcie się do interfejsu komputera i zmianie odpowiedniej opcji. njlepiej jedź do jakiegoś elektromechanika poj. samochodowych może ci ustawi albo do jakiegoś elektryka od skuterków. Pozdrawiam
SPN 4069 Ograniczenie mocy OBD Strategia monitoringu Monitorowanie magistrali danych CAN, CAN silnika, za pomocą urządzenia sterującego sterownika silnika A142 Odbiór przez klienta/opis objawów • Moc silnika zredukowana Failure Mode Identification (FMI) FMI 1 Wartość za wysoka Wskazanie na wyświetlaczu Priorytet 4 Tekst wskazania --- OBD OBD / P-Code...
Kiedyś w latach 80-tych robiłem dla siebie i znajomych zapłony tyrystorowe a następnie tranzystorowe i jednym z ostatnich, jakie zrobiłem był to układ według opisu z "radioelektronik 11/85" Jest to prosty układ tranzystorowy, ale w istotny sposób poprawiający tak start jak i pracę silnika Nie wiem czy dzisiaj nie byłoby lepiej (szybciej i taniej) za...
Witam. Zatem do sprawdzenia sterownika Honeywell, zamiast elektrody można podłączyć odpowiedni opornik.? Sterownik Honeywell. Czym zastąpić elektrodę jonizującą na czas naprawy sterownika?. Samym rezystorem nie da się symulować jonizacji. Ja kiedyś robiłem walizkę, w której był zestaw układów i obwodów, umożliwiający podłączenie samej płyty elektronicznej...
....magnesy tracą swoje własności,ale dopiero w wysokiej temperaturze,chyba ok.1200°C.... Ta temperatura zależna jest od materiału z jakiego zrobiony jest dany magnes . Nazywa się to Temperaturą Curie . Ale to akurat nie Maria tylko Piotr . A wracając do zapłonu . Piszesz że iskra staje się coraz słabsza od jakiegoś czasu . Jeżeli jakieś zmiany zachodzą...
okazało się że są one do lamp o tzw. zapłonie elektronicznym, a moja lampa ma zapłon indukcyjny Raczej nie ma takiego podziału, co najwyżej są pewne "mocorozmiary" świetlówek które współpracują tylko ze statecznikami elektronicznymi. (w środku są transformatory) Dławiki! Ponieważ żarówki o zapłonie indukcyjnym Raczej świetlówki chyba... pomyslałem...
zmiana zapłonu elektroniczny przerywacz zapłonu zmiana zapłonu zmiana zaplonu
kupno używanego windows próbnik wtryskiwacza paliwa wirować pralka mastercook
liczników przedpłatowy baofeng radiora
Jak sprawdzić kabel UATA 133 i podłączyć urządzenia? Jak podłączyć tester TC1 do komputera?