Dla zwiększenia energii iskry wystarczy dołożyć do przerywacza układ tranzystorowy (schemat jest na elektrodzie), sam tak zrobiłem i chodzi fajnie.
Najprościej będzie kupić dedykowany CDI do wsk
Jeśli się upierasz nad zmianą zapłonu na elektroniczny i jeśli nie jeździsz tylko wokół komina to zastanów się na pełnym zapłonem elektronicznym bo warto, bo takie dołożenie "wzmacniacza" do platynek to w dzisiejszych czasach jest trochę śmieszne. Zmianę zapłonu docenisz od razu po pierwszej przejażdżce. Modyfikacja zazwyczaj jest w pełni odwracalna...
Jeśli moglibyście to też prosze o wysłąni mi schematu tego zapłonu. z góry dziękuję
Tylko zmiana obudowy, klej prędzej czy później puści.
Odpowiedź na pytanie brzmi:TIP 162 jest zwykłym tranzystorem bipolarnym,BU921jest darlingtonem o wzmocnieniu około 50 przy Ic 5A. Układ bedzie z nim działał,ale konieczna będzie zmiana wartosci niektórych rezystorów.
Co do drutuo oporowego ( tego do cewki) to nalezy go pominąc o ile rezystanaca cewki zapłonowej jest około 3 om Z resztą przekopałem swoje archiwum i znalazłem 2 rozwiązania elektronicznego zapł. Myślę że autor sie nie obrazi :) zapł.-kompletna dokumentacja PCB, Opis ww rozwiazania itd zapłon. - inne rozwiązanie( bardziej elektroniczne ze zmiana kąta...
Witam!! Mam pytanie: czy da się zmienić głowice w astrze 1.6 8v z zapłonem elektronicznym na zwykły z kopułką? Nie będzie zadnych problemów ze zmianą i czy trza będzie zmieniać też komputer?
Obawa o zawieszenie procesora zawsze istnieje ale ludzie stosują takie rozwiązania z powodzeniem więc można przypuszczać że będzie to działać, co do programowania jeżeli część elektroniczna by była gotowa to z tym mógłbym udzielić wsparcia myślę że opierając się na gotowych rozwiązaniach da się coś wystrugać. Koszt takiego rozwiązania będzie zbliżony...
Każdy układ zapłonowy ma moduł wyprzedzenia zapłonu (zmiana kąta zależnie od obrotów) , stosowane są ; mechaniczne, pneumatyczne i elektroniczne. Musisz zastosować taki sam jaki był w quadzie. Jeżeli był mechaniczny a ty zastosujesz elektroniczny to silnik nie będzie pracował poprawnie.
Spaliłes moduł zapłonu nigdy przy elektronicznym zapłonie nie sprawdza sie sikry zwierajac przewod wysokiego napiecia do masy . Pozostaje zmiana modułu i jazda .
witam w tym roku zrobiłem remont silnika wymienione zostały uszczelniacze łożyska cylinder po szlifie i nowy tłok , kondensator i przerywacz.Nadal jednak nie mogę się dogadać z moją mfką mianowicie drastycznie zużywa swiece zapłonowe jak przed remontem tak i po dwie trzy godzinki pracy i świeca do wyrzucenia zapłonu już bardziej się nie da przyspieszyć...
Snop iskier mam nie za wiele to daje, czujnik temperatury przydaje się raczej przy korekcie dawki paliwa (wtryskiwacze) niż przy zmianie kąta zapłonu.
Zmiana przewodów zasilających wirnik ,nie ma znaczenia. Ma znaczenie, grzybek za pewne " przewodzi" pole magnetyczne. Zmiana biegunu (zamiana przewodów) ma duże znaczenie np w zapłonie VAPE z czujnikiem indukcyjnym, przy złej polaryzacji silnik na wyższych obrotach nie pracuje poprawnie, na ten temat pisze także producent tego zapłonu.
Co prawda niewiele nowego wniosę ale: -cykl artykułów p. Stefana Roguskiego w "RE" i "EDW" na ten temat, - do Jawy ładowało się z powodzeniem osprzęt z 12V trabanta - już samo zwiększenie energii iskry dawało się odczuć na manetce. Zmiana krzywej zapłonu ? A gdyby pójść na skróty i spróbować z Nanoplexem z np. Malucha, bądź podciśnieniowo regulowanym...
Witam. Napewno musisz zamontowac jakis czujnik na magnecie,np zeby styk nastepowal jeden raz na jeden obrot walu, nastepnie kupic licznik wyskalowany na jeden sygnal na jeden obrot,polaczyc i gotowe:). Zmiana licznika z "na linke" na "elektroniczny" co prawda wsrod hobbystow jest mozliwe,ale jest to rzecz nalezaca do trudnych. Pozdrawiam.
wariator zapłonu - takie urządzenie elektroniczne przeznaczone do zmiany (zwiększenia) kąta wyprzedzenia zapłonu silnika pracującego na gazie
Witam! Poszukuję informacji, z czego można by było zaadoptować elektroniczny układ zapłonowy do motocykla Jawa 350- silnik dwusuwowy, dwucylindrowy, tłoki chodzą na zmiane. Widziałem w necie filmik z zapłonem np. trabanta. Ma ktoś jakieś info na ten temat? od jakiego dokładnie modelu trabanta musi być cały układ, bo jak wiadomo przeważnie każdy trabant...
Czesc W tym schemacie musza byc dwie zmiany: 1. Zamienic tranzystor IRF na IRL np. IRL640. Ma on nizsze napiecie, ale dla 6V wystarczy. Ponad to ma on 2 razy wiekszy prad drenu - 16A. 2. Usunac diode 1N4007. Tego typu dioda moze sie grzac podczas pracy, a kazdy MOSFET ma w strukturze diode na prad taki jak drenu, no i jest ona duuuuuuzo szybsza. Wracajac...
Ok. Tylko wg mnie skrętki grzeją - widzę jak robią się czerwone, dołożenie do C2 0,5uF powoduje wydłużony czas rozgrzewania (prawie do białości) tylko nie ma zapłonu świetlówki. Czy zmiana świetlówki na taką od innego producenta może pomóc? A propo - skoro skrętki robią się czerwone i nie ma wysterowania tyrystora (jak kolega sugeruje) to którędy płynie...
Moc silnika spalinowego możemy zwiekszyć poprzez poprawe doładowania mieszanka i umożliwienie osiągnięcie wyszszych predkości obrotowych wału. W przypadku tego pierwszego modyfikacje polegaja na zmniejszeniu oporów przepływu mieszanki czyli polerka wszystkiego z czyma na kontakt na lustrzany połysk, przebudowanie i strojenie kanałow dolotowych i wydechowych...
https://obrazki.elektroda.pl/9862707000_... Witam. Zbudowałem prosty statecznik do lampy sodowej (lub rtęciowej LRF) o mocy 70W zasilany napięciem 12V. Głównym celem było zrobienie układu mobilnego, który będzie można zasilać z samochodu, pakietu akumulatorów lub po prostu zasilacza 12V. Układ miał być też możliwie lekki i przenośny....
do kolegi banan- co by dała zmiana cewek. zarówno w zapłonie elektronicznym, cdi, platynkowym są takie same cewki, w pełni zamienne ze sobą- sprawdziłem. zapłony elektroniczne mają tylko czasem mniejsze cewki, ponieważ elektronik daje większy prąd, więc nie trzeba dużej, droższej, cięższej cewki 2 sprawa- w naszej polskiej terminologii (i nie tylko)...
Wszystko się zgadza, dodam tylko że w starszych układach zapłonowych - np. monomotronic, ljtronic występują klasyczne aparaty zapłonowe - niekiedy stykowe, niekiedy bezstykowe - tam zmiana konto wiadomo przez obrut aparatu, dodatkowo sterowane są podciśnieniem i prędkością obrotową - te wielkości mają wpływ na kąt wyprzedzenia. Niekture układy mają...
Da się regulować skokowo-po prostu mostkować styki przełącznika podciśnieniowego.To ten co dochodzi do niego wężyk z podstawy gaźnika.Jeżeli chodzi o regulację w zakresie liniowym to kiepsko to widzę,może układ opóźniający kluczowanie cewki-moduł pozostaje bez zmian
Błażej miał rację. W ETZ nie było specjalnej pozycji stacyjki. Tak Błażeju, sam się zdziwiłem jak mi kolega pokazał że ETZ z elektronicznym zapłonem da radę odpalić bez baterii. Nie ma się co dziwić to w ETZ normalka przy regulatorze elektromechanicznym na 100% przy elektronicznym nie wiem, bo nie robiłem eksperymentów. Trzeba wyraźnie stwierdzić ,...
Witam Również wykonałem starter wg. pierwszego schematu z 9 postu (prostowanie dwupołówkowe). Bez problemu mieści się do obudowy po klasycznym zapłonniku, np. ZTE/1. W zależności od napięcia na lampie i zastosowanego diaka może być konieczna zmiana wartości rezystorów R2/R3. http://obrazki.elektroda.pl/6162784500_1... Układ oczywiście...
Witam. Mam również podobny problem w citroenie C4 2005 klimatronik. Nawiew kabiny przeważnie działa normalnie ale czasami nie reaguje na zmiany nastaw na panelu tzn. mimo ustawionego nawiewu 1-8 wentylator stoi. Pomóc może tylko wyłącznie zapłonu i ponowne włączenie ale czasami 10 prób i nic a za godzinę za pierwszym jest ok. Co sprawdziłem to zasilanie...
A to ciekawe to skąd masę ma cewka zapłonowa w CC 700 ?? Z tego co wiem ma Plus po stacyjce , I impuls zapłonu a wchodzą w nią tylko dwa przewody ?? Na przewodzie impulsu pojawia się masa ale tylko w momencie zapłonu . ( kolega pouczy się o Cewkach i ich przeciwstawianiu sie zmiana napiecia wtedy zrozumie jak działa cewka zapłonowa.) W motocyklach czasem...
Witam jako zupełny świeży w temacie. Instalacja z prądnicą DC 6V. Aby zmniejszyć obciążenie prądowe w obwodach postanowiłem (poza światłem głównym 40/45W 6v) zastosować LED-y na 12v. Postanowiłem dawać przetwornice przy poszczególnych odbiornikach. Rezultaty: Działają obie pozycje, działa stop (3 przetwornice- osobno na każdy odbiornik). Nie działają...
Nic dziwnego, że takim beztroskim zmienianiem cewek palisz czułe elektroniczne elementy układu zapłonowego. Nie ważne jaką cewkę WN podłączy do CDI Simsona. 6 V (takie były w pierwszych wersjach zapłonu elektronicznego) 12V, "uniwersalna" czy supersoniczna nie ważne. Jak nie ma sztywnego zwarcia (a czasem i z nim) nic złego się nie dzieje!!! Cewka...
Obrazek z podanego forum (sorry zapomniałem że trzeba się tam logować ;) ) http://obrazki.elektroda.pl/5303627700_1... Potrzeba: - akumulator 6V 5-10Ah - opornik kilka Ohm o mocy min. 2W - dioda prostownicza (np. powszechnie dostępna 1N4007) - kable z odpowiednimi końcówkami Jeżeli już się pchać w 6V to imo najlepszym wyjściem jest montaż...
Polecam prosty i sprawdzony układ którego schemat znajduje się: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic35... Działa bezproblemowo już kilka lat, bardzo ważne jest użycie dobrego tranzystora na wyjściu np. TIP 162. Iskra jest pewna nawet na dość "rozklekotanym" przerywaczu, cewka może pozostać bez zmian .
Witam. Chart 210 z elektronicznym zapłonem. Silnik oryginalny, gaźnik k60b. Silnik nie chce właściwie w ogóle zapalić. Iskra jest, układ paliwowy wydaje się być sprawny. Dopiero za ok 20 "kopnięciem" dochodzi do zapłonu, wał obróci się ok 2 do 3 razy i silnik gaśnie. Przy powtarzaniu tego zabiegu cykl pracy się wydłuża i po ok 5 minutach takiej intensywnej...
Witam, https://obrazki.elektroda.pl/9227179200_... Na załączonym powyżej schemacie (wariant A) jest obecnie działający układ. Zasilanie z zapłonu przerobionego na elektroniczny (CDI wsk 125). Problemem wersji "A" jest duży spadek napięcia na wolnych obrotach, sięgający nawet 5V. Przy tej wartości 'rurki' LED 12V nie dają z siebie nic......
To sterowanie siłownikiem też idzie przez Arduino? Arduino tylko daje impuls, że siłownik ma się ruszyć. Czy przy takim podłączeniu nie będzie tak, że gdy w miejscu sygnału z arduino będzie 5V to cewki będą działały, a jak będzie 0V to nie będą? I tu jest właśnie ten problem o którym myślę - jak arduino padnie to motocykla nie zapalę. Jasne, mogę dać...
myśle że masz problem z ustawieniem zapłonu chyba jest nieprawidłowe a co do zmiany na elektronika to mam nadzieje że wiesz że przy zapłonie elektronicznym idzie inna cewka zapłonowa specjalna do elektronika
Znalazłem schemat tego obrotomierza, rozrysował go kolega DaBuzz92 : DaBuzz92 rozpisał częstotliwości oraz obroty tego obrotomierza i dla 3000 obrotów = 50Hz, co oznacza, że ten obrotomierz pokazuje nie liczbę zapłonów, tylko rzeczywistą liczbę obrotów wału korbowego (silnika) generowany przez elektronikę. Dlatego powinieneś ustalić, czy przypadkiem...
Witaj Moim zdaniem te zmiane co wprowadziłes nie bedzie działać. Poniewaz ten kondensator co dałes jest podąłczony z tym stykiem co dajesz do przerywacza co w rezultacie co da to wyłuzenie lub skrócenie czasu iskry lub neirównomierna prace silnika . ja w kazdym badz razie jestem na nie . Nie wiem co na to inni powiedza . Ale moim zdaniem lapiej bedzie...
Rzadko, ale istnieje możliwość uszkodzenia modułu polegające na przesunięciu punktu powstawania iskry. A ja z mojej wiedzy i doświadczenia popieram twierdzenie Rycho T . W układach z elektronicznym/mikroprocesorowym określaniem punktu zapłonu punkty odniesienia są stałe i z reguły ich się nie zmienia/reguluje. Zapłon i tak jest w innym punkcie wyliczonym...
Rozwiązanie z elektronicznym sterowaniem wg mnie też jest dobrym (jak nie najlepszym) rozwiązaniem, tylko np czy kształt sygnału z PLL nie będzie miał wpływu na ECU? Jak coś to wymyśliłem jak uprościć konstrukcję z przestawianym czujnikiem i kołem fonicznym. Całość może się obejść bez łożyska i dźwigni. Czujnik musiałby być przesuwany o 2-3cm po fasolce...
Cześć! Alan 102 to bardzo proste radio, niestety bez żadnych filtrów, z miernej jakości odbiornikiem. Ludzie chwalą? Kiedyś jak miałem Alana 100+ to również go chwaliłem... jednak zmieniłem. Ferryty na przewody WN? Czy na coś wpływają? Po prostu załóż i sprawdź. Mają to do siebie, że równie szybko się je zakłada, co i zdejmuje. Mam w tym momencie po...
Witam interesuje mnie zastąpienie zapłonu stykowego na elektroniczny był bym wdzięczny za wszelkie informacje. Rozważałem nie tyle całkowitą zmianę co podłączenie jakiegoś układu aby odciążyć styki które wyjątkowo szybko się zużywają. Pozdrawiam. :?:
Cześć słuchajcie nie znam sie na elektronice wiec chcę sie zapytać co jest potrzebne do zmiany w maluchu zapłonu na elektroniczny a nie mechaniczny .(tz. bo wstawiam sp.wałek 290 i on potrzebuje nowego zapłonu bo nie ma zębów na jednym kółku) Mam jakis moduł podaje oznaczenia ( nanoplex med 213A) i jeszcze mam cos do czego sie podlacza przewody od świec(pisze...
do kolegi bertol3 nie wiem na jakim kompie masz auto, ale w 97 wychodziły jeszcze kompy które miały czujnik doładowania bodajże g71 wbudowany w kompie a rurka szła od intercollera da kompa. Jeżeli tak to w tych kompach jest możliwość zmiany samych kości pamięci stałej jak i zewnetrznej. ja tak robiłem w moim poprzednim t4 jak mu wgrywałem mapę. kumpel...
Ziko, może napisz co kombinujesz, i gdzie, będzie łatwiej. Musi oddziaływać na dźwignię przepustnicy, czy może być inaczej-np poprzez powietrze dodatkowe? Zauwaz też, że obrotami biegu jałowego ( w szerokim zakresie) możesz regulowć poprzez zmianę bazowego puktu wyprzedzenia zapłonu. Błażej ma też rację, np układ SAS ze starych VW
Samo złe ustawienie zapłonu, rzecz możliwa, ale dla mnie wątpliwa. Mimo to spróbuj sprawdzić lampą stroboskopową. Pomimo paru latek jakie mają Mazdy takie jak Twoja, zwykłe krecenie aparatem dla znalezienia właściwego punku zapłonu - jak to robiono w Maluchach, Fiatach, czy Polonezach - to za mało. Japończycy mieli już wtedy mocno rozbudowaną elektronikę...
Opisałem ten element jako wczesne stadium mojego projektu. Na teraz widzę wady i poza Twoim opisem wiedziałem wcześniej, że to się nie uda (nie tak jak myślałem). Dlatego poszedłem inną drogą, z zastosowaniem elementów elektryczno - elektronicznych. Porzuciłem zamysł powrotu spalin celem rozbicia mieszanki wodno-paliwowej w zbiorniku na rzecz doprowadzenia...
Witam! Wykonałem zapłon z schematu umieszczonego przez autora tematu i spisuje się rewelacyjnie. Dla zainteresowanych prezentacja mojego modułu: https://youtu.be/_XTXlj0qsvg Jednak pokusiłem się o budowę bezstykowego zapłonu na bazie wykonanego modułu. Zmodyfikowałem stopień wejściowy, zwiększyłem rezystancję R1 by na wyjście czujnika halla płynął prąd...
Zgadzam się, że obszar wtyczki zaworu gazowego jest bardzo wrażliwy. Dotknięcie płyty kawałkiem plastiku w okolicy przekaźnika powoduje błąd 5p3. Na mojej płycie głównej przekaźnik lekko kołysał się na płycie. Został sprawdzony na stole i jest ok, został ponownie przylutowany. Dodano po 2 . Znalazłem jeszcze jedną ciekawą rzecz. Ta płyta przed zmianą...
A więc tak auto nie pali na ciepłym -czyjnik temp. sprawny Swiece żarowe w tym aucie dopiero zaczynają grzać poniżej temp 5'C. jak odpinasz czujnik temp .komputrer widzi przerwę na czyjniku i nie może ocenić rzeczywistej temperatury silnika przyjmuje wtedy temp. odczytana z czujnika temp. paliwa i załącza awaryjnie świece żarowe żeby grzały powodem...
Witam, zamieszczony tam: 30 Kwi 2008 00:42 Re: Lutownica DIC SS-8100 - brak elementu elektronicznego , przez Kolegę prezeswal regulator fazowy tyrystora tu, ze względu na niską wartość napięcia zasilania - 24 V , nie będzie nadawał się. Przyczyną tego jest zastosowany tam substytut diaka , a zrealizowany na tranzystorach T2 i T3 w którym wartość napięcia...
moze spróbuj dodać filtr przeciw zakłóceniowy , do kupienia w kazdym sklepie elektronicznym
Z tej stronki wlasnie wzialem tlumaczenie kodow i 22 oznacza miernik przeplywu powietrza (1), za wysokie napięcie, jesli chodzi o przeplywomierz taki typowy to nie widze go nigdzie, nie wiem czy to mozliwe ale nie widze go, za to jest taka kostka do ktorej wchodza kable i rurka z powietrzem. Ale gdy odlaczam ta rurke i sprawdzam bledy komputera to wyskakuje...
https://obrazki.elektroda.pl/5092109900_... Witam, Odkąd w moim aucie pojawił się pilot do bramy wjazdowej na posesje nie chciałem aby leżał on gdzieś na wierzchu albo żebym musiał go szukać w czeluściach jakiegoś schowka. Postanowiłem więc, że zintegruje go z autem, jednakże nie chciałem dodawać żadnych nowych przycisków, tylko użyć...
Dzień dobry, Poszukuję odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie, a moja wiedza w dziedzinie elektroniki jest definitywnie za uboga, żeby wyszukać tematy, które mogą na nie odpowiedzieć, więc wyjdźcie Panowie z założenia, że rozmawiacie z elektronicznym debilem i tłumaczcie jak debilowi. TŁO PROBLEMU: Mam Alfę 166 z systemem ICS na pokładzie- zintegrowane...
(...) wieniu ciśnienia na 0,34 bar i wyprostowaniu wentylatora będą problemy to pozostanie poprawienie geometrii elektrod aby mieściły się w "oku" zapłonu mieszanki lub ich wymiana i jak nie pomoże to wymiana dyszy, bo ten świetlny chaos jest za duży i dlatego zdarzają się wygaśnięcia płomienia moim zdaniem. Wstępna ocena dostępnych informacji Dziękuję...
Witam. :) Od kilkunastu dni mam problem z Simsonem S51. Silnik pracuje w miarę poprawnie tylko przy ustawieniu kąta wyprzedzenia zapłonu wynoszącym co najmniej 9,5mm przed GMP (górnym martwym punkcie tłoka) zamiast przepisowych 1,4mm (pojemność 70cc, zapłon platynkowy). W stopniach: zamiast 20 kąt musi być ustawiony na co najmniej 50 stopni. Wiem, że...
Masz rację. Istnieje możliwość zmiany kąt poprzez KTS-a lub inny program, jednak podobno istnieje jakaś procedura zmiany tej wartości. Czy polega to tylko na wpisaniu nowej wartości, czy wykonaniu odpowiednich czynności? Proszę o każdą informację odnośnie zmiany kąta wyprzedzenia drogą elektroniczną.
proszę mi podpowiedzieć czy ja coś źle robię czy złą żarówkę kupiłem Interpretacja należy do Ciebie ale to źródło światła LED jest przystosowane do pracy w układzie z klasycznym dławikiem (w opisie układ klasyczny elektromagnetyczny EM) a nie z elektronicznym zapłonem świetlówki więc nie pasuje do twojej lampy bez zmian w zasilaniu. Opisy są dość ubogie...
rezystor podciągający . Konserwujący. Przez przerywacz musi płynąć prąd, nawet niewielki, powoduje on samoczyszczanie się styków. Ale cała idea jak dla mnie jest bez sensu, wracać do układu rozdzielaczowego, z jego niedoskonałościami? Chce mieć fajnie? To niech przerobi na zapłon w pełni elektroniczny, jak to miały maluchy po ostatniej modyfikacji.
Maluch jest wyjątkowo odporny i nawet przy zużytym rozrządzie tnącym obudowę powinien działać w miarę poprawnie. Będzie słychać wyraźny hałas ocierania łańcuszka rozrządu o obudowę (taki wyraźny chrobot). Tak,wszyscy o tym wiemy,a przynajmniej "starsza generacja".Jednak przeczytaj jeszcze raz co napisałem. Odpalisz i będzie chodził,ale przy odpalaniu...
Witam. Posiadam motorower Romet Chart 210 Elektronik. Nie dawno z dnia na dzień moto stawało się coraz słabsze, w końcu tak osłabło, że ledwo na 2 biegu (posiada 3) da się jechać po prostej drodze. Wyeliminowałem zużycie mechaniczne cylindra i reszty wraz ze złą regulacją gaźnika, jego stanem itp. To jest ok. Przyszła więc kolej na zapłon - ustawiony...
Witam wszystkich! Od razu muszę powiedzieć że nie znam się wogóle na mikroprocesorach. Jeżeli chodzi i zwykłą elektronike to tak. Chce stworzyć zapłon elektroniczny na mikroprocesorze. Znalazłem podobny lecz w końcu nic w nim nie wyszło:(:( Znalazłem także strone naszego kolegi: http://www.szymtro.trocki.pl/projekty/in... Jest tam układ który by...
Tylko ten zapłon to CDI a ja posiadam Simsona S51 z zapłonem elektronicznym (moduł jest zasilany z cewki).
zapłon ustawiasz za pomocą specjanej lampy stroboskopowej iregulacją aparatu zapłonowego albo w nowszych modelach z zapłonem elektronicznym przez podpięcie się do interfejsu komputera i zmianie odpowiedniej opcji. njlepiej jedź do jakiegoś elektromechanika poj. samochodowych może ci ustawi albo do jakiegoś elektryka od skuterków. Pozdrawiam
Witam Cóż dodać do wypowiedzi kolegi PREDAT ? Chyba tylko to, że zostawił wypowiedzi (a w szczególności ostatnią!) pod ocenę innych forumowiczów. Kto ma uszy niechaj słucha, a kto ma mózg i myśli, wnioski wyciągnie sam. Jednak moje "wybujałe ego" (:?:), posiadana wiedza oraz umiejętność logicznego myślenia nie pozwalają pozostawić bez odpowiedzi przedostatnią...
Sorry!!!! Ostatnio były zmiany na klubowej i chyba jeszcze nie wszystko jest wrzucone ale znalazłem w swoich skarbach
Kiedyś w latach 80-tych robiłem dla siebie i znajomych zapłony tyrystorowe a następnie tranzystorowe i jednym z ostatnich, jakie zrobiłem był to układ według opisu z "radioelektronik 11/85" Jest to prosty układ tranzystorowy, ale w istotny sposób poprawiający tak start jak i pracę silnika Nie wiem czy dzisiaj nie byłoby lepiej (szybciej i taniej) za...
Też nie kocham przerywaczy. Już bardzo małe przesunięcie współpracujących elementów powoduje istotne zmiany w kącie wyprzedzenia zapłonu. A mogą być to różne rzeczy, luzy na wale (dramat w jawkach 50, gdzie skrzynia korbowa zamiast być chłodzona jest dogrzewana...), luzy na ośce przerywacza, niewyważone magneto, różne zjawiska dynamiczne, to się wszystko...
W załączniku plik o usprawnieniach. Na jego podstawie robiłem zmiany w sprzęcie znajomego, oprócz tego jest zastosowany zapłon elektroniczny(przerobiony aparat zapłonowy i moduł) Podobno mieści się w 7 litrach po mieście a nogę ma ciężką i sprzęt też staruszek.Życzę powodzenia w przeróbkach :arrow: mpio :!: :!: Nie wiem co za plik chciałeś załączyć...
Jestem zadowolony z: *bezawaryjność - ostatni rok to tylko wymiana paska no i trochę moich innowacji jak zmiana koła pasowego na mniejsze czy wymiana kierownicy po upadku, *osiągów - Vmax około 60km/h, średnie spalanie ostatnio wzrosło trochę ale zimno jest :D, ogółem koło 2l/100km. Ruszam z miejsca, wyprzedzam ciężarowe po starcie :D, *prostoty wykonania...
Zmieniłem silnik w simsonie i założyłem stary zapłon (na którym jeszcze dzień wcześniej jeździłem). Silniki (w zakresie elementów układu zapłonowego) identyczne? Po założeniu zapłonu do nowego silnika nie ma iskry. Zapłon masz tam klasyczny czy elektroniczny? Co zrobić żeby była Ustalić czemu jej nie ma i usunąć przyczynę...
....magnesy tracą swoje własności,ale dopiero w wysokiej temperaturze,chyba ok.1200°C.... Ta temperatura zależna jest od materiału z jakiego zrobiony jest dany magnes . Nazywa się to Temperaturą Curie . Ale to akurat nie Maria tylko Piotr . A wracając do zapłonu . Piszesz że iskra staje się coraz słabsza od jakiegoś czasu . Jeżeli jakieś zmiany zachodzą...
Witam. W seacie toledo 2 1.6 16v bcb padł mi silnik i szukam nowego i znalazłem czy mogę wstawić akl zamasst bcb (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik posiada Seata Toledo II z silnikiem BCB (1.6 16V, 105 KM) i rozważa zamianę na silnik AKL (1.6 8V, 101 KM). - Silniki te różnią się m.in. liczbą zaworów, generacją sterownika...
Zgadza się. Ale nie chodziło mi o dokładne pomiary laboratoryjne, tylko o "pi raz oko" rząd wielkości. Zresztą autor tematu chce wiedzieć ile zapłaci (dokładniej - zaoszczędzi prądu) przy różnych rodzajach balastów. Czyli który jest bardziej opłacalny. W rzeczywistości płacisz przecież elektrowni za moc pozorną: IxU, a nie za rzeczywiście wykorzystaną....
Dziś już nie dałem rady. Ale doczytałem na angielskich forach informację o 'nauczeniu' ABS-u Dodatkowo wiąże sie to z systemem DDS w które to aut jest wyposażone, własnie wertuję Dokumentację TISa i oto co znalazłem: ****************************************... System kontroli ciśnienia w oponach (TPMS/DDS), system nadzorowania spadku...
Nr nadwoziaWAUZZZFY0J2090672 modelAudi Q5 qu. 2.0 TDI AQ5 Data produkcji10.11.2017 Rok modelowy2018 typ handlowyFYBBFY Kod silnikaDETA Kod przekładniSUX numer napedu osiowego7A WyposazenieEI kolor dachuH1 Kod koloru dywaników kolor zewnetrzny / numer koloruH1 / X7L Wersja specjalnaE0ANie wersja do akcji Zamykane śruby mocujące koło1PDŚruby mocujące...
Jest jedno ALE. Jeżeli jest to regulator elektroniczny regulujący masą podłączenie jest następujące; 54 alternator i regulator napięcie po zapłonie, reszta bez zmian a Z pozostaje wolny. Poprzednia podpowiedź nie dotyczy regulowania masą a Liaz tak stosuje.P
Witam. Sprzęt, jak w nagłówku. W złączu przy silniczku są wszystkie masy, stały+ i +po zapłonie. 100Ω w przycisku jeż jest. Jest ciągłość żył z włącznika do złącza. Jednak przy włączonym zapłonie można tylko opuścić szybę, natomiast po wyłączeniu zapłonu można ją już normalnie podnieść, jak i opuścić. Oznacza to prawidłowe działanie silnika(to...
PŁYTA PILŚNIOWA CIĄG DALSZY............ Cóż aby przeprowadzić doświadczenie trzeba także posiadać wiedzę i mieć wyobraźnię- dlatego Faraday, Kavendish, Edison a nie szeregi, tysiące innych są na trwale wpisani w zbudowanie obecnej cywilizacji...... Kolegi doświadczenia właśnie są dość niedbałe, obserwacje dość rozległe i wielokierunkowe, a wniosków...
Masz moduł nanoplex, tak? Więc on współpracuje TYLKO z dedykowanym sobie kołem impulsowym które posiada trzy, odpowiednio rozmieszczone wypustki, które informują moduł o położeniu wału, jego prędkości obrotowej. Znaczniki te są rozmieszczone pod ściśle określonym kątem. I ich brak lub zmiana położenia spowodują wadliwą pracę modułu. Jeszcze raz NIE...
Aktualizacja: Pilota odblokowałem, winny był akumulator i jeden bezpiecznik. JEST ZAPŁON, Samochód kręci nie odpala (podmieniony ECU) Po przetrzepaniu doszedłem, że podmieniono: 03L906022MJ - ECU, z silnika 2.0 i manualem (sil. CAGA) 8K0920900C - Zegary, niestety nie wiem jakie być powinny, ale te wyglądają na sprawnę tylko czy będą obsługiwać asystenta...
VOLKSVAGEN / AUDI PRZEGLĄD USTEREK DIAGNOSTYCZNYCH (DTC) Przegląd usterek diagnostycznych (DTC) jest dostosowany do kodów VAG i SAE (OBD-II) Zasady włączania MIL A=MIL zaistniały pierwszy raz B=MIL zaistniały drugi raz C=Usterka związana z brakiem emisji – tylko lampka serwisowa D=Usterka braku emisji – brak lampki serwisowej DTC (VAG)DTC...
Dobry Wieczór. Chciałem się spytać czy oryginalny przerywacz mechaniczny (WSK 175) można zastąpić elektronicznym. Myślałem nad zastosowaniem mosfeta i impulsatora od skutera. Chodzi mi o przerobienie zapłonu na bezstykowy i zmianie tylko przerywacza który w czasie wyzwalania iskry jest rozwarty od masy. Dopiero zaczynam swoją przygode z elektroniką...
Zapłon świetlówek następuje bardzo szybko i nie stwierdziłem żadnych zmian w świetlówkach, które pracowały bezawaryjnie przez 2 lata po 16 godzin dziennie. Statecznik elektroniczny firmy Osram jest bardziej zaawansowany technologicznie i wielkością, a raczej długością jest dwukrotnie dłuższy od statecznika elektronicznego chińskiego. Chińczycy poszli...
To nic nie da. Jedyne wyjście w takim razie to rezygnacja z tego dorobionego stopnia i dołączenie obrotomierza jak wcześniej do cewki zapłonowej - ale poprzez rezystor 1M ( megaom ) Dorabianie jeszcze jakichś stopni nie ma sensu bo na nich też będzie tylko 12V - jak na tym dorobionym obecnie. Obrotomierz reaguje na impulsy napięciowe o większym poziomie...
Witam! W związku z kolejnymi testami transformatorów do przetwornic impulsowych/inverterow. znalazlem ciekawe wykorzystanie transformatorów impulsowych z ładowarek do telefonów itp. (transformatora nie trzeba przewijać, jeśli już - dobrać odpowiedni filtr RC (4v -> 1.8-2.4k, 330nF przykladowo dla wiekszosc traf ładowarek usb 5v. Takie trafa mają...
Możesz próbować wyciskać z silnika dodatkowe konie. Podobno można ich uzyskać aż 86 (osiemdziesiąt sześć)!!! Tyle tylko, że im więej koni tym zywotność silnika krótsza. Zakres przeróbek jest szeroki: Planowanie głowicy, koła zamachowego, zmiana wałka rozrządu, polerowanie kanałów, przeróbka wydechu, przeróbka dolotu, wymiana gaźnika.... Na dzięndobry...
Witaj Nie napisałeś dokładniej co to za motocykl. Czy stara MZ 250 ES, TS, czy ETZ. Główna różnica - napięcie zasilania, oraz możliwość zainstalowania modułu nadajnika hallotronowego. Temat przerabiałem temat dosyć wnikliwie. Jeździłem ETZ 250 przez ponad 10 lat (wciąż ją mam, ale do sprzedania - teraz mam Hondę :)) Opracowałem nawet mikroprocesorowy...
przepraszam ale nie wiem o chodzi z przerwami na krzywkach Na pełen obrót aparatu zapłonowego wypada tyle otwarć przerywacza, ile jest cylindrów. Chodzi o sprawdzenie, czy jest taka sama przerwa podczas wszystkich rozchylam przerywacza. Tym sposobem sprawdzamy, czy wałek nie jest krzywy. Warto jeszcze sprawdzić czy wałek nie ma luzów. Moim zdaniem...
Może i nietrwałe... po kilku zmianach mozna uzyskac trwałosc na niezłym poziomie ja wyciagnołem z tego silnika tyle ze Mz 250 dostawała po dupie. Mebrana, 5 kanałów płuczacych, całkowicie inny wydech, gaźnik od MZ 250, zapłon elektroniczny, zmodyfikowane sprzegło zmodyfikowany wał z korbowodem od japońskiej wyczynówki. Szacowałem moc tej WSK na około...
Jak ta oprawa odpala świetlówki? Po załączeniu napięcia od razu się świecą, czy chwilę na początku sa grzane same skrętki? Sądzę, że raczej ta pierwsza wersja, czyli elektronika dziadowska z zapłonem na zimno. Na takim układzie nawet najdroższa rura długo nie poświeci i to w najlepszych warunkach. Proponuję zmianę na firmowe stateczniki elektroniczne...
Witam Posiadam starą piłkę spalinowa drużba 4 na zapłonie stykowym. Niestety padła w niej cewka. Przezwoiłem ja ale tak na prawdę nie liczyłem na sukces, bo nie znałem dokładnej liczby zwojów. O dziwo iskra była przy kreceniu ręka koła magnesowego, z szarpanki jednak nie działało. Pomyślałem żeby kupić zapłon bezstykow z nowszej wersji. I tutaj mam...
jak juz piszecie o takich rzeczach to mam pytania: czy pozostawienie kondensatora na przerywaczu nie zakłóci pracy układu? (nie wiem może zrobi sie inercja i zapłon bedzie spoźniony lub coś tam) jesli juz pokusic sie o zastosowanie mikroprocesora do zmiany kąta to jak powinna mapa wygladać do silnika 250ccm MZ ? zapłon jest na 2,5-3mm niezmienny to...
Czy taki układ będzie działał poprawnie - z samej elektronicznej strony? http://obrazki.elektroda.net/49_12339366... W momencie kiedy przez szczelinę w tarczy światło UV padnie na fototranzystor PNP zacznie on przewodzic i napięcie pojawi się na zacisku cewki zapłonowej? Jakiego fototranzystora użyć, by reagował on tylko na światło UV (przewodził,...
Wbrew pozorom ma : zbyt pozny powoduje zmniejszenie podcisnienia na wolnych obrotach.Zreszta wakuometr moze sluzyc do wykrycia wlasnie zbyt opoznionego kata zaplonu.Zeby nie byc goloslownym mam w swoim aucie waku juz dobrych kilka lat.Wczesniej Skoda gaznikowa teraz Skoda na wielopunkcie.Wczesniej mozna bylo krecic zaplonem wiec im wczesniejszy byl(w...
Witam. Mam problem z Simsonem s51. Zaczęło się od tego że jak się rozgrzał to zaczął gasnąć jak się nie trzymało przynajmniej połowy gazy ,po zmianie gaźnika jest jeszcze gorzej a mianowicie na zimnym odpala i chodzi ładnie ale już po minucie zaczyna gasnąć i się dławić. W zeszłym sezonie zmieniany cylinder na 60ccm. Zapłon elektroniczny 12v. Próbowałem...
A ja sie tak zastanawiam i zastanawiam i nie moge zrozumiec na kiego takie pokretlo w kabinie. Czyms takim mozna wiecej popsuc niz miec z tego pozytku. Sterowanie praca silnika spalinowego to naprawde bardzo zlozony proces wiec jedyne rozsadne przerobki to w zaleznosci od auta wpakowanie np. sterownika w stylu MegaSquirit lub z ECU od auta ktore jest...
Tak. Są różne. Jak na stronie motelek.net znajdziesz schemat jakiegoś regulatora do układu ze zmasowanymi końcami cewek, to analizując go zrozumiesz wiele spraw i nie będziesz pytał. Napiszę tylko, że nie wolno odpinać akumulatora od masy! W ogóle zmiany w okablowaniu są zerowe poza układem ładowania i zapłonu. Tak więc oprócz regulatora musisz mieć...
zmiana zapłonu elektroniczny przerywacz zapłonu elektroniczny rozdzielacz zapłonu
mikrofalówka whirlpool drzwiczki bridge vectra garmin wgrać
pralka whirlpool telewizor toshiba sygnały diody
Niedziałający przedni panel LED w obudowie iBOX Wizard 4 Vax odkurzacz piorący nie zbiera wody, dmucha gorącym powietrzem