Tak biegi są szybsze normalnie jak liczysz 2 szybsza od 1 i 5 szybsza od 4 a jak po kolei to red 1, red 2, najwolniejsze na nich nie pojedziesz wiecej jak 2-3km/h gdzieś. Używasz ich jak chcesz wolno jechać a mieć np. wysoką prędkość obrotową wałka ( ja używałem czasem przy starej kosie listowej)
Witam więc tak. Zapinasz linke do skrzyni, robisz zdjęcie, zmieniasz bieg i idziesz i porównujesz zdjęcie z tym co stąło się po zmianie biegu. Odpinasz linki obie od skrzyni i zostaje ci sam dyngs którym zmieniasz biegi (ciągnie ci to linka). Porównujesz stan aktualny i stan ze zdjecia i widzisz jaki ruch to wykonuje. No i teraz tym dyngsem szukasz...
problem moze tkwić w skrzyni biegów ja miałem podobne problemy w mojej bmw 1.6 po rozgrzaniu albo jechał cały czas na 1 albo na 4 nie chciał zmieniać biegów. wymieniłem olej w skrzyni i chłodnice na większą i problem znikł. możesz spróbować przy jeżdzie manualnie zmieniać biegi i zobaczyć co sie wtedy dzieje
Ja bym obstawiał, że jednak biegi nie wchodzą, to znaczy dźwignia się przesuwa ale nie dochodzi do zazębienia się kół. Ustalmy konkretnie fakty: 1. Czy po odpaleniu auta z włączonym pierwszym biegiem (bieg włączony przed odpaleniem) da się ruszyć? 2. Czy w czasie jazdy daje się zmieniać biegi na wyższe i niższe? 3. Czy po zatrzymaniu daje się włączyć...
To nie są skrzynie synchronizowane więc nie należy zmieniać biegów podczas jazdy. Trzeba zatrzymać pojazd. Odstępstwo od tej reguły bardzo skraca żywotność skrzyni przekładniowej.
Witam Mariusz_M1986, jedni zmieniają przy niższych inni przy wyższych, jeśli to diesel to musisz pamiętać aby nie były zbyt niskie, wszystko zależy od "kultury" jazdy. Jeśli ktoś napisze Ci abyś zmieniał biegi przy obrotach np. 3000 to ktoś napisze że przeciągasz na biegach, jeśli np przy 1200 obrotach to też nie będzie dobrze bo przy zmianie na bieg...
Też uważam że nie ma co zmieniać biegów przy niskich obrotach silnika. Optimum dla takiego silnika to między 2 - 3 tys obrotów (spokojna jazda).
Jeżeli auto nie widzie że jest na N lub P to nie pozwoli na pracę rozrusznika. Czy widać na wyświetlaczu jak zmieniasz biegi?
Wszytko zależy od skrzyni biegów i lewarka biegów. Każda mi znana skrzynia biegów nie ma układu "po skosie" i prawidłowo powinno się zmieniać biegi według instrukcji pojazdu. To, że lewarek pozwala na zmianę "po skosie", nie znaczy, że jest to zdrowe dla skrzyni i samego lewarka.
Demontaż plastiku lewa strona obok pedału gazu . Poruszaj złączem idącym do silnika dwa grube kable ( dwa razy mi się zdarzyło że tam nie kontaktowało . Kolejna rzecz wypnij kabel z opornicy sprawdź kontrolką czy zmienia się masa albo plus nie pamiętam dokładnie jak zmieniasz biegi na przełączniku .
Przecież sam podałeś z definicję. Mechanizm różnicowy, sam w sobie nie zmienia przełożenia. Przekładnią jest jego elementem. I do tego indywidualnie pasowanym. Zawsze jest to sprzedawane w komplecie. Ty w dalszym ciągu patrzysz na to że zmieniam biegi to skrzynia biegów. Jak nie zmieniam biegów to nie skrzynia biegów.
Mówi się że puki silnik nie osiągnie temp. roboczej dobrze jest nie przekraczać ok. 2tyś obr. Szczególnie to ważne przy silnikach z turbo. Tym sposobem to byś więcej silnik zabijał... Poniżej 2 tys to silnikiem benzynowym właściwie nie wolno przyspieszać, a jedynie utrzymywać prędkość. Układ korbowo-tłokowy jest niesamowicie obciążony przy przyspieszaniu...
predkosc zaczela sama spadac , obroty sie trzymaly w okolicach 4tys Jak to nie automat i nie zmieniałeś biegu to wygląda to na ślizgające się sprzęgło.
Witam. Najwyraźniej bardzo ci ślizga tarcza sprzęgłowa i dlatego ten nieprzyjemny zapach. Ile tysięcy przejechane ma to Stilo? Tarcze można szybko wykończyć przy brawurowej jeździe z piskiem opon przy ruszaniu i szybkim zmienianiu biegów.
Dużo zależy od stylu jazdy są tacy co zmieniają biegi jak obrotomierz się skończy i wtedy najwięcej zależy od tego jaki masz zalany olej i drożny filtr oleju... jeśli wszystko ok pewnie grubo powyżej 200.000
Obejrzyj wałek kopniaka/dzwignie biegów a właściwie jego końcówkę która zazebia sie z wałkiem zmiany biegów. Zapewne jest uszkodzona i jak zmieniasz biegi w górę to się zeslizguje i przełącza w pozycję rozruchu. Możliwe też że masz za słaba sprężynę , która jest na końcu wałka w gnieździe wałka zmiany biegów.
Masz prawidłowo wyregulowaną dźwignię zmiany biegów pod buty motocyklowe, czyli powyżej naturalnej pozycji stopy na podnóżku? Czy maksymalnie nisko jak p* w trampkach? Widzę że w tym modelu oś dźwigni zmiany biegów umieszczono poniżej wysokości podnóżka, dlatego zmiana biegów w górę samą stopą będzie utrudnione (końcówka dźwigni przez geometrię przesuwa...
TU: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Skrzynia jest zblokowana z silnikiem, więc zmienić się ją da jako całość... ty masz tam półautomat (normalnie zmieniasz biegi), czy skrzynię bezstopniową (CVT)? Bo nie bardzo rozumiem ten tekst o mieniu więcej niż jeden bieg w przód. Półautomat ma 4 lub 5 biegów w przód, CVT ma... nieskończenie wiele biegów ;)
Sorka, ale to po prostu wygląda na to, że moto jest po prostu na luzie. Nawet dźwigni od zmiany biegów nie masz założonej :/ . To jak chcesz mieć biegi? To jest manualna skrzynia biegów, a nie jakiś automat, że sam ci będzie biegi zmieniał. Zębatkę zdawczą łańcuchową (czyli zębatkę łańcucha w silniku) masz montowaną na pierścień zabezpieczający i wtedy...
A czy są jakies inne symptomy np: wybiera tylko biegi np. tylko wysokie lub tylko niskiej skrzyni, albo nie da sie zmieniać biegów w góre lub w dół w czasie jazdy manualnie, lub:jeśli zmieniasz biegi w czasie jazdy (manualnie) to jak tylko ten błąd jest aktywny, to np.zmienia biegi z opóźnieniem czasowym, lub: tryb auto wogóle nie wchodzi w rachubę...
Adaptacja zrobiona. Skrzynia zaczęła delikatniej zmieniać biegi ale objaw nadal ten sam. Czy to będą zaworki ?
Kolego to sprzegło działa podobnie jak w Jawie 350 na drugim koncu dźwigni zmiany biegów w silniku masz popychacz ktory w trakcie jak zmieniasz bieg włącza najpierw sprzegło a potem wrzucany jest bieg. Możesz sobie zrobic doswiadczenie wrzucaj jedynke ale dźwignie miej cały czas wcisniętą i mimo tego iż bieg bedzie już zapiety silnik nie ruszy bo bedzie...
Wszytko to co napisał kolega wyżej się jak najbardziej zgadza. Ustawiasz lewarek na A na wciśniętym sprzęgle i ruszasz jak normalnym samochodem. Potem skrzynia sama dobiera przełożenia. Żeby się zatrzymać to naciskasz sprzęgło jak już jedziesz naprawdę wolno. Jak ustawisz lewarek na M to możesz zmieniać biegi ręcznie lewarkiem na boki. + to bieg w górę...
Tu masz dokumentację: http://www.scribd.com/doc/4791235/93ZJ-S... na stronie 21-87 i 21-88 jest jak na dłoni. Płyty sterującej nie musisz demontować. Rezystencja 2.5 - 5 Ohm.
Proszę ruszyć autkiem i zmieniać biegi z trybu tip-tronik.
i słuchasz komputera i zmieniasz biegi dopiero przy 3 tys.
Kolego, to bardzo rzadki włącznik, najlepiej zapytaj w ASO. Mi coś chodzi po głowie, że to włącznik urządzenia zapobiegającego zaśnięciu na autostradzie, jak nic nie naciskasz w samochodzie, nie zmieniasz biegów to co jakiś czas rozlega się sygnał dźwiękowy, sprawdza czy nie zasnąłeś i jeśli nie będzie Twojej reakcji (musisz coś nacisnąć) zatrzyma auto.
Z łancuszkiem to inna sprawa i nie napędza pompy więc nie trzeba zmieniać. Niektóre silniki nie mają limitu wymiany a jak się za mocno rozciągnie to wyłapie to komputer albo po prostu hałasuje. Sprawdzę i dam znać co zaleca producent w twoim silniku. Sprawdzałem i Renault nie ma limitu wymiany więc możesz jezdzić ale na pewno nie milion km ;-) Zalewaj...
Proponuje sprawdzić filter gazu i wyregulować wolne obroty na parowniku .Oczywiście problem występuje tylko na gazie ?
Do Toyoty Avensis były montowane skrzynie automatyczne (w zależności od wersji silnika) typy A240, U341E i U151E. Proszę sprawdzić czy dźwigienka zmiany biegów przy skrzyni przemieszcza się podczas zmieniania biegów manetką (może linka zmiany jest uszkodzona), lub uszkodzenie selekcjonera. Na zdjęciu dla przykładu skrzynka U151E. https://obrazki.elektroda.pl/7604292500_...
Do tego jeszcze drzwiami będzie chciał zmieniać biegi. Dobrze że chociaż pedały nie są odwrotnie 😀
tylko powiedz mi dlaczego to się dzieje jak zaorzę 2h ziemi ?, czy ma wpływ rozgrzanie silnika? to jest bardzo dziwne, a ciągnik to dyna 4 więc żeby przerzucić bieg jadąc szybciej drogą, muszę nacisnąć sprzęgło W 99% przypadków ten czujnik wysiada po rozgrzaniu, na zimno działa. W czasie jazdy pociągnij dźwigienke rewersu do góry (do kierownicy), wtedy...
Popchnąć lekko w przeciwną stronę (pod górkę) i wyłączyć bieg. Jak stoi na prostym to po prostu wystaw jedną nogę na ziemię i pobujaj autem naciskając z wyczuciem lewarek w kierunku luzu. Zdarzyło mi się jechać bez sprzęgła - da się, najgorzej jest ruszyć (wyłączyć silnik, zapiąć I bieg i włączyć rozrusznik, jak auto już jedzie to przy odrobinie wyczucia...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Strona 37-14 pozycja 7.
Albo pękła łapa albo sprężyna docisku ("słoneczko")... ja tak wracałem z pracy 70km ;) tylko z ruszaniem jest problem (trzeba się zatrzymać i gasić silnik, by wbić I bieg). Zakładam że jak wbijesz I to trzymając sprzęgło samochód odpali i będzie stał (może lekko ciągnąć). Jak prawidłowo zmieniasz biegi to wchodzą bez sprzęgła (w górę jest całkiem łatwo,...
Hamulec jest wymagany tylko z P na bieg R lub D.
W Golfie masz skrzynkę 09A (JF506E Jatco). Za takie zachowanie skrzynki odpowiedzialny jest elektrozawór N92 (nr. 09A927331A). Cena ok. +- 380zł (najtaniej w serwisie !!). Temat ten był poruszany na forum Elektrody. http://obrazki.elektroda.pl/4516107500_1...
Ta skrzynia nie ma filtra, jedynie filtr siatkowy a czy filtr siatkowy się wymienia za każdą wymianą oleju to nie wiem, bynajmniej nie słyszałem by w silniku zawsze zwalać miski by czyścić filtr siatkowy;) .
Zajrzyj pod lewą pokrywę, coś tam się urywało i właśnie taki problem był. Nie pamiętam dokładnie bo robiłem ze dwadzieścia lat temu.
(at)andexp Pedał zaczyna wpadać jak jadę samochodem i zmieniam biegi. Z tego co zaobserwowalem to głównie się tak dzieje jak zmieniam z wyższego biegu na mniejszy i jak po tym nie dodaję gazu. Też nie od razu on wpada tylko po jakimś czasie, gdy często zmieniam biegi Dzisiaj rano poszedłem zobaczyć i pedał był trochę miękki. Kilka razy napompowalem...
Witam. Z tego co słychać do wydaje mi się że sprzęgło do roboty słychać jak by łożysko oporowe się rozlatywało? Jaki Toledo ma przebieg kilometrów?
Witam Czy ktoś wie jak można zmienić (gdzie zapisane są parametry) działania Shift indicator w liczniku w Toyocie Auris 1,4 diesel 2012 rok. Chodzi o to że na 4 i 5 biegu zbyt wcześnie podpowiada zmienić bieg na wyższy. Dziękuję Pozdrawiam Grzegorz
No jak ruszam i jak zmieniam biegi, to auto zwalnia, a żeby 100 procent się upewnić, że uszkodzona, to jak to sprawdzić?
TYp skrzyni to A604 jeśli 4 biegowa lub A404 jeśli 3 biegowa. Olej syntetyczny ( osobiście do tych skrzyń zalewam olej oryginalny ). Cena może trochę duża ale jakoś nie lubie eksperymentować. Co do tego problemu.... Polecał bym odczytać błędy jakie zostały zapisane w sterowniku to by wiele wyjaśniało. W tej chwili nie pamiętam jak można było odczytać...
a jak rozwiązałeś sprawę zmiany biegów?? przecież chyba nie bedziesz zmieniał biegi ręka tak jak w aucie?? Mógłbyś zapodac fotki jak to wykombinowaliście?? interesuje mnei taki projekt :D Tylko bedzie problem z zarejestrowaniem tego ;/
W momencie wpadnięcia sprzęgła w podłogę to sprzęgło ma jeszcze pewien zakres ruchu i o dziwo da się wtedy zmieniać biegi. Ma ok 3-5 cm ruchu. Czy takie objawy mogą być spowodowane uszkodzonymi przewodami?
Może po prostu dawka gazu jest ustawiona na max.? tez tak miałam, ale pokrętłami na reduktorze zmniejszyłam, choć nadal jeździlo sie dynamicznie, a normalną sprawą, że w trasie nie wykonuje się nagłych przyspieszeń i prędkości sa utrzymywane przez dłuższy czas a nie stop and go jak w mieście. Nie zarzucam Ci złego operowania gazem, ale zwróc uwagę przy...
Zmieniaj biegi przy 1200, to zmniejszy spalanie. Wtedy oczywiście masz dynamikę wartburga, ale coś za coś.
(at)maliniak80 Składaczek pełen wypas. Jadąc na silniku zmieniasz biegi? Ile masz tych biegów? Napęd jest na sztywno czy wolnekoło czyli jadąc bez silnika nie ma oporu?
Nie tyle poślizg co niepełne wysprzęglenie w normalnej skrzyni objawem by było zgrzytanie wstecznego biegu ,może być zanieczyszczony wałek sprzęgłowy i tarcza nie przesuwa się swobodnie co powoduje niepełne wysprzęglenie.Niestety o jakieś doświadczenie w tym temacie będzie trudno ,ta technika dopiero niedawno weszła na rynek.Mam materiały na temat tego...
Witam, potrzebuję pomocy z moim Case MXU 135 Pro z 2006 roku. Mam skrzynię biegów Powershift 16x16. Bez obciążenia ciągnik zmienia biegi normalnie, pod obciążeniem gdy zmieniam bieg z 10 na 11 trwa to dosyć długo (jakby dwuetapowo), podczas redukcji z 12 na 11 wszystko jest normalnie. Po wrzuceniu biegu i pracy na nim wszystko jest ok. Jaka może być...
Ekologia Panowie i raczej takie wysokie zmienianie biegów nie jest za dobre dla silnika. No ale tak to wymyślił producent.
Mam problem z przełączaniem biegów z szosowych i polowych problem wygląda tak że gdy chce zmienić biegi to dźwignia chodzi dosyć luźno ale nie zmieniają się biegi więc odkręciłem zatrzask i wtedy się zmieniały biegi ale gdy zablokowałem listwę się już nie zmieniały a dźwignią można ruszać tak jakby coś pod obciążeniem omykało
Witam i dziekuje za zainteresowanie , że na elektrodzie nie koniecznie można zostać zbesztanym , ale uzyskać pomoc , Ale do rzeczy na luzie nie świeci i jak wączam wsteczny nie ma problemu pala normalnie ,tylko gdy zmieniam biegi to na chwile się zapalaja , sprawdze jutro z synem na których biegach może to coś podpowie
Witam. Mam quada 110 (bieg do przodu + wsteczny) i nie do końca działający wsteczny bieg. Gdy wrzucę wsteczny i dodam gazy słyszę jak w skrzyni zęby się o siebie ocierają. Więc przed zimą quada trzeba by zrobić, i wymienić koła zębate (sprzęgło i olej też...). Z zębami kłopotu nie ma bo są ogólnie dostępne. I mam do was pytanie, czy do tego quada można...
Witam . Mam podobny problem z renatą 180.94 Parę dni temu stanęła nie jedzie ani na króliku ani żółwiu. przy próbie holowania zaskoczyła zmieniała biegi wszystko ok . po przyjeżdzie do domu znowu nic , diody w sterowniku przeskakują słychać pracę skrzyni ale nie jedzie po dojściu diody do wybranego biegu wskakuje błąd . Kable sprawdzone .
Witam może na poczatek sprawdz poziom oleju ,a pózniej zrób servis - wymiana oleju i filtr , jak nie będzie poprawy to diagnostyka komputerowa .
Dołącze się w actros 1840 mam błąd 4344 po włączeniu zapłonu jakieś 45 sekund wszystko działa na liczniku widać jak zmieniam biegi potem wszystko znika nawet jak nie przełączam biegów jest N po 40 sekundach znika i nic nie działa.
Proszę sprawdzić naciąg linki kick-down idącej od cięgien "gazu" do skrzyni biegów z prawej jej strony. Przy naciśnięciu padału "gazu" do oporu ugięcie linki powinno wynosić ok. 1,5 - 2 cm.
U mnie prąd na panelu jest na wyświetlaczu pokazuje normalnie że zmieniam biegi dmuchawy ogrzewanie tylnej szyby też działa normalnie
Witam Dzisiaj urodził mi się taki sam problem tz skrzynia pozostaje ciągle w pozycji N. Mógłbyś sprecyzować o jaki przewód chodzi.
Cześć, Mam problem ze skrzynią biegów w Jeepie Grand Cherokee WJ, rocznik 2000, silnik 3.1 TD, automat (4-biegowa skrzynia 44RE). Opis objawów: Na zimnym silniku skrzynia teoretycznie działa – zmienia biegi, choć nie do końca prawidłowo (czasami przeciąga lub jest lekko opóźniona zmiana). Po osiągnięciu temperatury silnika ok. 70°C skrzynia przestaje...
Witam Niedawno zakupiłem Opla Astrę F 1.6 8V 93 r. z automatyczną skrzynią biegów, niestety, ale jest problem, mianowicie skrzynia nie zmienia biegów automatycznie. Po ustawieniu D auto zaczyna jechać, biegi się zmieniają, przy okazji bardzo szarpie, a następnie po wyhamowaniu biegów nie zrzuca, tak jakby zostawał czwarty bieg. Auto praktycznie nie...
To się dzieje na LPG czy na benzynie też?
Jeszcze mam takie pytanie, jeżeli mam skrzynie manualną, to w czasie jazdy moge zmieniać biegi do przodu bez sprzegła, czy za każdym razem mam je wciskać? Kpisz, czy żartujesz???
W sumie, jeśli automatyką nazwiemy sterowanie procesem bez udziału człowieka, to i hydrauliczny automat, i dsg, i cvt, i to coś co jest w oplu, co jest manualem ale człowiek wybiera tylko kierunek jazdy, to wszystko podchodzi pod skrzynie automatyczne. Półautomatem nazwałbym to z mercedesa w168, sprzęgło sterowane robotem, ale człowiek musi jednak zmieniać...
Witam, mam Sharana z 90 roku tdi 110 koni i ostatnio zauważyłem że zaczął troszkę później zmieniać biegi, na kompie nie wykazało żadnych błedów więc pomyślałem że pora wymienić olej, nigdy nie wymieniałem oleju w skrzyni. Po zakupie auta zrobiłem 20 tys km a nie wiem czy poprzedni właściciel wymieniał...Może wiecie jaki olej i ile powinienem kupić oraz...
Ma zasilanie, triak niby dobry ale wymieniłem, opornik do triaka dobry, procek zimny. Na wyjściu procka nic nie ma, sprawdzone oscyloskopem, impulsy podawałem z generatora, różne, zmieniałem biegi, bez reakcji. Całe szczęście siostra kupiła drugi więc nie ma ciśnienia, sam mam taki sam i tylko dlatego próbuję go zrobić. Napiszę.
Witam.mam taki sam objaw ale rocznik 2006r w trakcie wyprzedzania jak chce juz zmieniać bieg na wyższy tak jak by odcina paliwo i gaśnie po chili zakręce rozrusznikiem i normalnie odpala i można jechać
Na początek sprawdź mechanicznie (czy trzyma ciśnienie) elektrozawór TCC. http://obrazki.elektroda.pl/6587361300_1...
Jak zgasisz silnik i chcesz wyłączyć bieg to masz wciśnięte sprzęgło czy próbujesz to bez niego zrobić? W C-360 wodziki luzują się na nitach i wtedy biegi mogą ciężko się zmieniać.
Korzystam normalnie, to znaczy gdy stoję to auto mam na luzie i nie trzymam nogi na sprzęgle. Wciskam je tylko gdy zmieniam biegi.
Mam problem ze skrzynia. Jest ona w trybie awaryjnym i nie działa mi ręczne zmienianie biegów. Jakies propozycje co może stac za przyczyna tego ?
Z tego co piszesz wynika że masz skrzynie AG4 ( 095 ). Przyczyn może być kilka i wszystkie nie są zbyt straszne. Po pierwsze czy razem z oleje został zmieniony filtr oleju???? Jeśli nie to wielki błąd który trzeba natychmiast naprawić. Po drugie odczytać błędy skrzyni. Najprawdopodobniej powinien znaleźdź się błąd lub błędy mówiące o usterce w sterowniu...
trzeba podnieść minimalne obroty pompy obiegowej, a można to zrobić sterownikiem np. isence. (piec będzie działał również bez sterownika-temp. ustawiasz pokrętłem na piecu) można też podpiąć sterownik i nie zmieniać biegu pompy bo sterownik sam dobierze obroty pompy w zależności do ustawionej temperatury
Przyciskiem overdrive wyłącza się 4 bieg (czyli nadbieg) w ruchu miejskim w celu oszczędzania ASB. Biegi zmieniają się wtedy w zkresie 1 do 3.
Witam serdecznie wszystkich zgromadzonych, dodałem oleju do skrzyni i nic mercedes dalej nie chce zmieniać biegów na automacie. Jak wrzucę na ,,A” to przerzuca 1,2,3 a na 4 już sam nie wrzuci i trzeba zmieniać dalej ręcznie +,- Proszę o szybką pomoc jak to naprawić żeby mój sprinter się ogarnął i zaczął zmieniać biegi sam.😃
i przy odpalaniu jak zmieniam na R albo na D to auto gasnie Spróbuj normalnie, na początek odpalić a potem zmieniać biegi.
A może "mechanik" zaproponuje zmienianie biegów bez sprzęgła ? Odpalać z wciśniętym pedałem sprzęgła bez dwóch zdań.
Witam, podczas jazdy zmienia automat na manualną skrzynię i sam muszę zmieniać biegi manetką, miał ktoś taki przypadek?
proponuje podlaczyc sie gdzies pod jakis testerek i szczytac/skasowac bledy. Jak jezdzi tylko na 3 biegu to jest w trybie awaryjnym,wszystko okaze sie podczas diagnozy.
To co napisałeś to zawrót głowy, innaczej chaos. Widać po tym ostatnim poście że jesteś już zdesperowany. Od początku. Piszesz że masz Omegę 2.2L z 2002r. tzn. Omegę C (montowane w nich były skrzynki 5L40E). W swym trzecim poście przedstawiasz zdjęcie płyty sterującej (właśnie od skrzynki 5L40E). W ostatnim Twoim poście dowiaduję się że masz 4L30E....
Z niewielkiego doświadczenia podpowiem, że automat zmienia biegi w ten sposób z powodu złego stanu oleju, nieodpowiedniej jego ilości, lub też nie dostaje impulsów o prędkości i nie wie jak zmieniać biegi.
Przed sprawdzeniem dobrze jeszcze po zmieniać biegi, temperatura 37 stopni.
Przy ilu najlepiej zmieniać biegi w dieslu? Jest to mój pierwszy silnik tego typu, wcześniej miałem benzynę i starałem się poniżej tych 1500 obr nie schodzić. Czy komputer pokładowy nie pokazuje aby zmieniać biegi za wcześnie? Wg komputera na wyższy przełączać przy 1600-1700obr po przełączeniu mam praktycznie obroty jałowe ok 1000-1100 i znów przyspieszam...
Tak ma być. Zdrowsze to dla silnika, skrzyni biegów i łatwiej biegi zmieniać. silnika krokowego do tego modelu(moze nie ma? W żadnym Fordzie nigdy nie było. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic26...
A czy da się zmieniać biegi? Dodano po 3 Najpewniej nie. Więc zerwana linka nie pociąga za dźwignię wyciskająca sprzęgło.
Odpisałbym, że wieloletnie katowanie wzmacniacza pełną mocą, "po czerwonych", mogło doprowadzić do jego przedwczesnego uszkodzenia, tak samo jak jeżdżenie passatem od nowości i zmienianie biegów dopiero przy odcince, bo po to jest odcinka, ale nie napiszę tego, bo nie mam takiego wzmacniacza. Najmocniej przepraszam za swoją ignorancję i arogancję.
Witam. Jestem nowy na forum więc proszę o wyrozumiałość. Mój samochód to Seat Alhambra (to samo co VW Sharan, Ford Galaxy) 1.9 Tdi 110 km, AFN automat, wersja Gran Via z 1999r. Skrzynia zaczęła zmieniać biegi powyżej 4 tys. obrotów, czasem jadąc 40 km/h i np. 2-3 tys. obrotów silnik sam dołoży sobie obrotów do 5 tys., a skrzynia wrzuci kolejny bieg....
Witam. Posiadam samochód jakim jest VW Lupo 3L. Po miesiącu bezproblemowej jazdy zaczęły się problemy. W pierwszej kolejności samochód zaczął wariować w momentach jazdy za kimś powoli i po dodaniu gazu kiedy redukował nagle odcinał gaz a biegi nie chciały się włączyć, słychać było, że próbuję mielić tymi biegami ale bezskutecznie. Trzeba było zgasić...
po pierwsze co było robione w skrzyni i czy po zrobieniu było wszystko ok? z tego co piszesz wynika, że skrzynia jest w trybie awaryjnym, czyli jest tylko 3 bieg i wsteczny. Przyczyną wejścia w tryb awaryjny może być albo usterka mechaniczna, albo elektroniczna. Napewno temat jest do ogarnięcia.
co jest przyczyną Uszkodzona skrzynia biegów.
3 tys obr w dieslu to nie jest jakaś kosmiczna wartość. Jak zmieniasz biegi z użyciem sprzęgła to nic złego skrzyni nie zrobisz...
Witam. Problem wygląda następująco. Posiadam od niedawna Astre h 1.6 06r. skrzynia Easytronic, podobno został wymieniony sterownik skrzyni biegów. Czasem auto jeździ normalnie i zmienia biegi dopóki nie wcisnę hamulca (wystarczy lekko wcisnąć) wtedy wyskakuję F i komunikat błędu czujnika stop wtedy automat już nie działa ale manualnie można zmieniać...
Pierwszy stopień jest od skrzyni, czyli wciskając pedał do połowy ciągnik ma stanąć i muszą dać się zmieniać biegi. Zębatka nr 2(Wałek sprzęgłowy 1 stopnia) nie kręci się, a pompa i wałek nadal działają niezależnie(jeśli włączone). Zębatka nr 1 kręci się dalej (wałek sprzęgłowy 2 stopnia. Gdy wciśniesz pedał do końca ma również zatrzymać się 2 stopień...
Co kraj, to obyczaj, prawda? Tak. Szczególnie w USA, gdzie najlepszym zabezpieczeniem jest manualna skrzynia biegów. Złodziej po zauważeniu takowej opuszcza auto i szuka następnego z automatem. Po prostu nie potrafią zmieniać biegów.
Napisz jak to wygląda bo trzeba się domyślać. Bo może np jest tak że zmieniasz bieg albo włączasz luz i wtedy gaśnie? Czy jedziesz i nagle gaśnie jak byś wyłączył zapłon?
Skrzynia CVT w trybie D pracuje jak "skuter" nie czujesz zmian biegów, a w trybie D sekwencyjnym możesz zmieniać biegi, jest ich pięć. Skrzynia klasyczna w trybie D (ZF9HP48) wyczuwasz zmianę biegów, a w trybie D sekwencyjnym możesz zmieniać biegi, jest ich dziewięć. https://obrazki.elektroda.pl/6540758600_... https://obrazki.elektroda.pl/4383038900_...
A w trybie "tip", gdy ręcznie zmieniasz biegi też jest ten błąd. Kodowanie takie samo w obu sterownikach?
zmieniać biegi automat zmieniać biegi samochodzie ciężko zmieniać biegi
części żelazka jakie playstation polecacie giełda elektroniczna katowice
lutownica arduino lutownica arduino
Opis pinów złącza lampy ksenonowej Opel Antara Uszkodzony przekaźnik 433 w Skoda Octavia II 1.6 MPI 2004 - objawy i diagnostyka