Cześć zamierzam zmienić prądnice na alternator z wbudowanym regulatorem w koparce komatsu pc12r-8 czy jest ktoś w stanie mi powiedzieć jak to połączyć teraz jest regulator zewnętrzny na 7 przewodów z nowego alternatora wychodzą 2 przewody https://obrazki.elektroda.pl/9324051000_...
Po zmianie alternatora trzeba zmienić biegunowość bo wszystkie prądnica w co miały plus na masie ale już alternator miał minus chyba że przebijesz diody to wtedy okej. A jak nie no to musisz zmienić biegunowość do tego zamienić przewody na amperomierzu bo będzie odwrotnie pokazywał. No dlatego zmiana obrotów silnika dmuchawę wycieraczką to nie przeszkadzało.
Jak w temacie zmieniłem prądnicę na alternator i wiem ,że B+ do akumulatora, a D+ do kontrolki, ale czy trzeba dawać jakiś wyłącznik, że jak się akumulator naładuje to wyłącza ładowanie.
Mam kabinę. Prądnicę też. Planuję zmienić na alternator. Co z czym trzeba połączyć?
Dzięki panowie za pomoc, jak na razie założę ten co mam i odwrócę akumulatory z + na masie, gdyby dalej nie było ładowania to napiszę. (at)edit Ok. w końcu zostawiłem tak jak było z - na masie, podłączyłem regulator i wszystko działa. Jak jeszcze raz mi się zepsuje to zmienię prądnice na alternator.
Mam zamiar zmienić prądnice na alternator od poloneza ale dowiedziałem się że na alternatorze na obudowie jest (-) a ja na obudowie w ciągniku mam (+) < tak że minus idzie na rozrusznik . Wiem że obojętne jest czy będzie - czy + na rozruszniku bo on i tak będzie dobrze kręcił . Nie wiem czy wystarczy odwrócenie akumulatorów i będzie dobrze czy będzie...
Moim zdaniem to tylko odwrócić biegunowość akumulatorów tak aby masą był "-" , a nie "+".Wstawić alternator, a rozrusznik po zmianie biegunowości nie zmieni kierunku swych obrotów.
Czy ty chcesz zrobic z tego prądnice do wiatraka?
Model motocykla to Suzuki gk53c inaczej gsx400E/S moduł zapłonowy CDI to 32900-43402 nie mam zdjęcia i siły a po udarze mózgu jestem staram się coś zrobić... Laptopy poszły pc nie świecą monitory na telefonie działam obecnie nie jest funkcjonalny ale zawsze coś... Czujnik halla mają 325 omów dwa sztuki... Cewka zapłonowa osobna jest tylko 4omow...dwa...
Hmm kurde. Myślałem nad MZ bo stoi w garażu :D A motor i tak by był odchudzony i podwyższony :D Czy w MZ da się zmienić prądnice na prądnicę/alternator 12V?
mam taki problem zmieniłem prądnice na alternator "iskra" 33A i pojawił sie problem ładowania przy niskich i średnich obrotach swieci kontrolka ładowania:(- na masę) czy może miec wpływ brak kondesatora przeciw zakuceniowego czy może być to spowodowanie wielkością akumulatorów 2x 6V 195Ah kontrola ładowania 3W napięcie na zacisku alternatora 13V napięcie...
Dwie 12 V o takiej samej pojemności , połączone równolegle i nie masz problemu z paleniem. :D Co masz alternator czy prądnicę zamontowaną, jeśli prądnicę to radziłbym zmienić na alternator.
Napisz dlaczego nie chcesz zmienić prądnicy na alternator. Naprawa prądnicy według mnie jest nieekonomiczna. Ja ostatnio na szrocie kupiłem sprawny alternator za 30 zł.
mam taki problem zmieniłem prądnice na alternator "iskra" 33A i pojawił sie problem ładowania przy niskich i średnich obrotach swieci kontrolka ładowania:(- na masę) czy może miec wpływ brak kondesatora przeciw zakuceniowego czy może być to spowodowanie wielkością akumulatorów 2x 6V 195Ah kontrola ładowania 3W napięcie na zacisku alternatora 13V napięcie...
Może tylko zderzaki zmienione na Karwowskiego? Podaj więcej danych. W silniku czasem konieczna była wymiana dmuchawy i przy okazji zmieniano na alternator. Swoją drogą w czym to przeszkadza? Maluch z prądnicą i koniecznością jazdy na światłach to pomyłka.
mam taki problem zmieniłem prądnice na alternator "iskra" 33A i pojawił sie problem ładowania przy niskich i średnich obrotach swieci kontrolka ładowania:(- na masę) czy może miec wpływ brak kondesatora przeciw zakuceniowego czy może być to spowodowanie wielkością akumulatorów 2x 6V 195Ah kontrola ładowania 3W napięcie na zacisku alternatora 13V napięcie...
Jak nie chcesz komplikować sprawy, to do oświetlenia led 15W wystarczy Ci 12Vdc nie potrzebujesz wytwarzać przebiegu sinusidalnego 50Hz 230V, co jest sprawą skomplikowaną. Zastosuj dynamo, albo alternator samochodowy.
Chce zmienić w mojej 30 prądnice na alternator. Moge mieć alternator od poloneza, opla lub golfa 2- który bedzie najprostszy w montażu(chodzi o to żeby uchwyty na alternatorze spasowały do tych w traktorze)?
Będziesz musiał - przy montowaniu alternatora - zmienić masę na '-' (minus), trzydziestki z prądnicami miały na masie plus. Pewnie wiesz, ale tak gwoli przypomnienia.
Czy brałbyś pod uwagę zrobienie prototypu pradniy zamiast jednofazowej, DC? Te wysokie piki przypominaja mi o moim projekcie silnika DC. Jest w tym jeden problem, musiał byś eksperymentować, gdyż nie wiem jak zachowa sie silnik mojego projektu jako prądnica, zwłaszcza ze nie ma on magnesów ale jeśli te wysokie piki udalo by sie zmienić już w samej prądnicy...
Szczotki minusowe to te których obudowy są przynitowane bezpośrednio do obudowy rozrusznika(nieizolowane) . Plusowe to te przynitowane poprzez izolator .Tak to wygląda kiedy masz już założony alternator jeżeli masz jeszcze prądnice to biegunowość jest odwrotna ale jak pisze Kindlar rozrusznik to silnik szeregowy i nawet jak zmienisz mu biegunowość i...
Schemat jest nieciekawy. Momentami bezsensowny. Nie polecam. Widać że nie rozumiesz układu, bo proponujesz dziwną zmianę. Te 300 om to i tak za mało. Ja nawet dla 6V dał bym 1k. A po co 1W mocy rezystora??? Prawdopodobnie wynika to z bezrefleksyjnego dołożenia Hall'i do układu projektowanego (może to za duże słowo..) do sterowania zwykłym przerywaczem....
Falowniki DEYE mają wejścia do współpracy z generatorami wiatrowymi. Wedy wystarczył by dopaść prądnice z agregatu czy w silniku 3f zmienić wirnik na taki z magnesami stałymi. Ale to w przypadku on grida. Przy off grid trzeba by konstruować alternator na 48 V. Może by dopasował zestaw silnik plus prądnica jakiejś miękkiej hybrydy plug in. Ale to wymagało...
No i panowie najważniejsze. Trzeba zmienić polaryzację akumulatorów jeśli wcześniej była zamontowana prądnica. A alternator montuj. Jak mówi stare przysłowie "Będzie Pan zadowolony".
Witam. Posiadam c-360. Mam w nim jeszcze prądnicę i chciałbym zmienić na alternator. Teraz zastanawiam się nad jakimś innym alternatorem np. żuk albo z dużego Fiata Aha jeszcze jedno można, o jakiś schemat instalacji do C-360 ale całościowy schemat.
Osobiście przeciągniętą mam instalacje prosto z akumulatora jeszcze nie praktykowałem. Ogólnie pracuje w firmie gdzie są produkowane takie opryskiwacze i szukamy jakiegoś rozwiązania żeby nie było ingerencji przynajmniej dużej w ciągnik. Dużo ludzi ma ciągniki na gwarancji nie można tak sobie o każdemu alternatora zmienić. Nie wiem może jakaś prądnica,...
Prądnice można przerobić z jednego typu na drugi zamiast kupować regulator. Wystarczy zmienić połączenie w środku prądnicy(robiłem tak wielokrotnie i działa) ale bardzo polecam założenie alternatora, ponieważ ładuje akumulator już od małych obrotów.
Podobno występowały. Mogli zmienić projekt żeby była zgodność polaryzacji niezależnie od tego czy montują prądnicę czy alternator.
"Tak wiec przewiniety na zmienny prad altek napedzany przez silnik spalinowy podłaczony do transformatora o duzej mocy? Czy to naprawde niewykonalne i tak smieszne?" Witam I co z tego że dasz trafo np. 20 kVA skoro konstrukcja altka pozwala na uzyskanie max. mocy 700 W. To są podstawowe prawa fizyki których nie oszukasz. Jeżeli zwiększysz napięcie altka...
Tak musisz nieco zmienić połączenia. Prądnica jest odłączana od akumulatora poprzez regulator napięcia, alternator, jego zacisk B+ podłączasz bezpośrednio do + akumulatora, natomiast lampka ładowania, podłączona zwykle cienkim kablem do zacisku 51 regulatora (tego, z którego gruby kabel idzie do prądnicy) ma być podłączona do zacisku D+ alternatora
Alternator jest trójfazową prądnicą prądu przemiennego. To, co chcesz zrobić zadziała z prądnicą prądu stałego, lecz wydajność jej jako silnika będzie daleko mniejsza niż jako prądnicy. Alternator trzeba zasilić prądem przemiennym trójfazowym żeby zmienić go w silnik. Gdybyś poczytał podstawy elektrotechniki, to być może uniknąłbyś rozbiórki alternatora....
Układ ładowania jest słabą stroną tych motocykli poza tym jeździ się całkiem przyjemnie. Często pali się cewka regulatora napięcia, lub styki regulatora, nie wytrzymują szczotki prądnicy, lub pali się rezystor wzbudzania umocowany na prądnicy. Związane jest to z instalacją 6V, dość duże prądy jak na taką prądnice. Napięcie ładowania powinno wynosić...
Wersja z 3-ma osobnymi stojanami nie koniecznie musi być najlepsza. Przy bezpośrednim prostowaniu prądu (jak to ma miejsce w alternatorze) przesunięcie fazowe nie gra roli jednak gdyby taka prądnica miała generować sinusa 3F to każde mechaniczne przemieszczenie się stojana zaburzy przesunięcie 120°. Kolejna sprawa to zamykanie się strumienia magnetycznego....
Tylko nie wziąłeś pod uwagę, że wszystkie silniki elektryczne łącznie z rozrusznikiem będą kręcić się w drugą stronę (jak zmienisz im biegunowość). Ale pewnie to jedyny silnik prądu stałego w ciągniku, chyba, że ma kabinę.
Witam, Panowie, odgrzewam temat, z pytaniem które nurtuje mnie odkąd pojawił się pomysł alternatora zamiast prądnicy do Ursusa C330 (rok produkcji: 1981). Instalacja z prądnicą i "plusem na masie". Wiem, że należy zmienić biegunowość akumulatorów i podłączyć wyjście prądowe alternatora do zacisku + akumulatora (można z wykorzystaniem rozrusznika) oraz...
...i podczas huśtania wygenerować prąd? Ile tego prądu wygenerujesz? W takim układzie alternator/prądnica działa jako hamulec huśtawki i amplituda wychyleń huśtawki szybko spadnie do zera. Musiałbyś cały czas wykorzystywać energię swoich mięśni aby utrzymać stałą amplitudę a przyjemność huśtania zmieniłaby się w uciążliwy obowiązek.
Nie wiem czy macie jakieś przerobione 330tki, ale w normalnej jest + na obudowie i - na kablach, a zasilanie idzie z prądnicy prądu stałego, choć na tą chwilę dużo ludzi zamontowało sobie alternator i sytuacją się zmieniła. (W 330M fabrycznie jest prądnica i chyba już + na obudowie.)
W ursusue c360 jak dobrze pamiętam była fabrycznie prądnica i czy przypadkiem instalacja nie miała + na masę bo wtedy po założeniu altka trzeba by zmienić biegunowość co niektórych podzespołów elektrycznych.
Witam zamierzam wymienić prądnice na alternator w ciągniku C 330. Po usunięciu prądnicy i wymianie na alternator co należy wyrzucić z instalacji i do czego podłączyć przewody z alternatora. Wiem o potrzebie zamiany biegunowości czyli należy podłączyć - na masę zmienić położenie akumulatorów. Jak podłączyć to wszystko żeby działało. Poniżej schemat instalacji...
Skoro planujesz tak dużą ingerencje w układ elektryczny to nie lepiej przejść na alternator z minusem na masie? I nie mieć problemów z prądnicą i nie doładowanym akumulatorem.
Witam! Chyba Wam się coś w głowach za mało mieści albo ja jestem niedouczony - bo z tego co pamiętam to wystarczyło zmienić biegunowość podłączenia akumulatora aby przemagnesować prądnicę. Wyraźnie piszę prądnica a nie alternator. Jezeli ktoś chce zmieniać biegunowość w baterii to musi ona być całkowicie padnięta bo innaczej będzie zwarcie - połączenie...
Mam taki zamontowany, jedyny problem to taki, że w zimie przy mrozach troche brakuje prądu na odpalenie ale w garażu to spoko, prądnica ta co jest wystarcza, a przy zamianie na alternator uważaj , bo będziesz musiał zmienić polaryzacje z + na masie na - na masie
I co? Jak się okaże, że trzeba jeszcze cos dołożyć lub zmienić w osprzęcie, to kolejny alternator? Tą drogą nie dojdziemy do rozwiązania. I jeszcze jedna rzecz: Los Podolos napisz jakie parametry ma prądnica. Powinny być wybite lub naklejone na obudowie. Dowiemy się ile prądu do tej pory było generowane.
Kolego starsze 330 miały+na masę i odwrócenie akumulatorów zmieni biegunowość,a prądnica sama się przemagnesuje i będzie ładować odwrotnie Nowsze 330 m miały -na masę od początku.
hamerg to nie jest tak jak myślisz istnieje pewna zależność ilości cewek do biegunów i tak jak jest nawinięty alternator jako prądnica trójfazowa nic tam nie zmienisz musi być sześć par biegunów, sześć N i sześć S czyli sześć par Dodano po 4 Jeśli chcesz zastąpić wirnik orginalny magnesami stałymi to musisz go zrobić nowy ale zachowując tą samą zależność
Napisałem maszyna w rozumieniu generatorów/prądnic, nie zmienia to faktu iż sposób pozyskania energii elektrycznej polega na wytworzeniu a w zasadzie przetworzeniu jej (energii) z innej postaci (mechanicznej, cieplnej, chemicznej czy każdej innej). Wpadając w semantykę to elektrownie węglowe nie wytwarzają energii elektrycznej a zmieniają jej postać...
Mam prądnicę BOSCH o nr. 0101402080 -28V19A14 były montowane w autobusach tzw."ogórki" i w wywrotkach Tatra z "ryjkiem" typ silnika prawdopodobnie RTO. Czy ktoś z szanownych forumowiczów ma może regulator lub schemat ewentualnie potrafi zmienić schemat regulatora prądnicy 12V tak by dawał ok 24V. Prądnica na stole do sprawdzania alternatorów przy odpowiednich...
Przy sprawnej instalacji elektrycznej i poprawnym stanie silnika oczywiście wystarczy. Ale sprawna instalacja to m. in. właśnie też prądnica a najlepiej alternator oraz rozrusznik. Wielkie akumulatory zastosowano właśnie z powodu małowydajnej prądnicy i rodzaju pracy ciągnika rolniczego w ubiegłym wieku. Silnik pracuje po kilka godzin bez przerwy więc...
Jak dostałem ciągnik miałem dedykowany alternator pod 30 stke ale padł. Akurat miałem okazje za 50 zł kupić alternator od ZUKa zmieniłem go i prawie elegancko mi podpasował. Co do ładowania podawał mi 14V tak jak prądnica ( może jest już troszeczkę klapnięty ). Z braku czasu obwód wzbudzenia podałem mu przez kontrolkę od ładowania i nie bawiłem sie...
A całość. Jak maszyna ma plus na masie to jest sterowana minusem. Jak ma minus na masie jest sterowana plusem. Teraz już widzisz bezsens wypowiedzi? Wiesz prądnica ma to do siebie że nie ma znaczenie czy będzie plus czy minus na masie. Działa tak samo. Możesz to sobie zmieniać sam wystarczy zmienić biegunowość na akumulatorze. W przeciwieństwie do alternatora...
Ale konstrukcją godna pochwały i naśladownictwa zmienił bym tylko zespół prądnicy na inny silnik indukcyjny po przeróbce od pralki większa prądnica to znaczy liczba par cewek .Może nawet alternator po przeróbce pozwolił by na uzyskanie większej mocy .Tylko należało by zastosować ,przekładnię zwiększające prędkość obrotowa przy małym wietrze mała sprawność...
Będziesz musiał zmienić koło pasowe na typowe, może od prądnicy ale nie wiem czy nie za duże.
zmierz rezystancję (omomierzem) może być masa z aku ale lepiej weź z silnika. nic się nie zmiena bo jak ładowania nie było tak nadal go nie ma, najlepiej podłączyć jakiś sprawny mostek np. z alternatora od samochodu i zobaczyć czy coś się zmieni przydały by się jeszcze pomiary napięcia na każdej z faz
Jasne, kombinuj tak aby było ci wygodnie, możesz zastosować bezpieczniki do każdego halogena 5A, lub do wszystkich 15 A. Jeżeli planujesz na tył dać jeden halogen, to nie potrzebujesz przekaźnika wystarczy przewód 2,5 mm² i włącznik wyciągany do halogena. Na przód montujesz dwa przekaźnik, włącznik . Dowolnie, rób tak żeby było ci wygodnie. Tylko...
widać że SpeedGold nie zna sie na elektronice, z tym: nie wiem jaki stały<=> czy zmienny<~> jest prąd tak mnnie rozsmieszył ale jeszcze bardziej z tym: Stałe ?? hmmm ale jak zwiększę obroty diody świecą mocniej. Jest wszystko na 100% dobrze przylutowane bo jak podłącze to wszystko pod zasilaczem jest ok. niby chyba zna sie na skuterach a...
Sporo teraz się sytuacja zmieniła.... Więc konkrety: Silnik Honda GX160 5,5kM. Sam "alternator, prądnica" to Eisemann stromerzeuger TYP: E2600A VDE0530 din 6280, to nie wszystkie informacje jakie są na tym agregacie. Poszedłem spisać te informacje i spostrzegłem że przewód (żółty) który odczepiałem to nie wskaźnik oleju, tylko kondensator na którym...
Witam, koledzy mam problem z prądnicą p20d i regulatorem rg15d w ursusie 4011. Po podłączeniu prawidłowym ( setki razy sprawdzanym ze schematem i oznaczeniami na korpusie) w instalacji ciągnika pojawia się zwarcie. Znalazłem też przyczynę owego zwarcia: po odłączenia kabla od zacisku nr 16 na prądnicy i odizolowaniu go zwarcie ustaje, kable się nie...
Witam! Mam pytanie odnośnie podłączenia do Ursusa C-328 altka od Forda Transita z 95' roku tzn. co musze ewentualnie zmienić przy alternatorzę (głównie chodzi mi o mechaniczne elementy ponieważ co do elektryki to już chyba wszystko zostało napisane na tym forum) Nadmienię że obecnie mam zamontowaną prądnice - która to prawdopodobnie przestała działać...
traktor c300 który wychodził tylko z prądnicą zawsze miał biegun dodatni na masie i żeby założyć alternator musi zaznaczam musi być zmieniana biegunowość akumulatora na minus na masie innej opcji nie ma Po raz kolejny piszesz głupoty. C330M miały minus na masie. Nigdy nie miała c330 minusa na masie, piszesz głupoty i myślisz że wiesz lepiej, w tamtym...
Czołem 18 paź 2013 /wczoraj/ Discovery wyemitowało premierowy odcinek serialu Fani 4 kółek, gdzie główną rolę odgrywała nasza Syrenka. Główny mechanik Edd, który jak zwykle naprawiał autko w swoim warsztacie pod Londynem zmienił polaryzację instalacji elektrycznej w aucie z "plusa na masie" na "minus na masie". Wynikało to z faktu, że wymieniał niewydolną...
Hmmmm,prądnica...Jeżeli chcesz to autko użytkować dłużej i cieszyć się dobrym oświetleniem,wymień prądnicę na alternator,z elektronicznym regulatorem napięcia(jest przykręcony do alternatora).Wtedy spokojnie możesz założyć halogeny.Najlepiej popularne z żarówkami H3(można założyć z żarówkami H1,ale tutaj i lampy i żaróweczki są ciut droższe,a oświetlenie...
Tyle, że ja nie potrzebuję regulatora w tym generatorze, gdyż mam go już do solarnej instalacji i mogę do niego podpiąć do 160V dc, a i mostek z altka w tym momencie testów mam wywalony i mierze AC. Mostek miałby być zewnętrzny trójfazowy. Jeśli chodzi o sam wirnik to zasiliłbym go z np akumulatora, zasilacza itp. Z tym przezwajaniem to trochę jeszcze...
Ja wykorzystałbym tu stary alternator samochodowy jako silnik. Łatwo użyć go w ten sposób nawet niekiedy nie trzeba nic w nim przerabiać. W alternatorze? Wystarczy "tylko" usunąć prostownik i podłączyć zasilanie do uzwojeń przez falownik trójfazowy. Alternator jest prądnicą prądu przemiennego!!! Jeżeli natomiast chodzi Ci o prądnicę prądu stałego,...
Witam ostatnio zakupiliśmy stara 244 w którym byla prądnica i została zmieniona na altelnator czy przez tą zmianę jest możliwe że kontrolki nie świecą a wskazniki nie działają np po włączeniu kierunkowskazu kontrolka raz błyśnie i więcej nie świeci. Natomiast po włączeniu awaryjnych kontrolka mruga jak powinna ktoś się orientuje w tym temacie z góry...
Historycznie rzecz biorąc, jeszcze w latach '70 w motocyklach stosowano przeróżne dziwne rozwiązania konstrukcyjne jeśli chodzi o budowę alternatora, cewek, prostowników i instalacji elektrycznej. Nawet nie stosowano regulatorów, tylko zwykłe diody prostownicze. Nie mówię tu o demoludach, które posiadały prądnice z elektromechanicznym regulatorem. Wraz...
Akumulator służy do zasilania odbiorników wówczas kiedy nie pracuje prądnica/alternator a nie do ładowania. Tak więc to właśnie alternator musi pokryć zapotrzebowanie na moc pobieraną oraz utrzymanie w dobrym stanie akumulatora. Z pewnością alternator utrzyma akumulator w dobrym stanie i pozostaje pytanie jakie obciążenie można podłączyć dla właściwej...
Kiedyś z nudów przewijałem, 3x220V wpuściłem to w trafo trójfazowe ( trzy kolumny), tez nawijane. Wzbudzenie pozostało niezmienione, zasilane z odrębnego źródła.
Cześć. Zrzuciłem silnik i dałem do piaskowania i malowania oblachowanie silnika oraz kółka prądnicy. Po złożeniu wszystkiego do kupy nie ma ładowania. Na jałowych obrotach, jak zwykle go brak, później jak delikatnie podnoszę obroty, kontrolka gaśnie, ale napięcie na akumulatorze się nie zmienia, brak ładowania, albo mój miernik tego nie łapie. Jak podniosę...
Obecnie buduje dom córce jak tylko się uporam to przerobie na prostszy wyświetlacz. :D Kolego aneuron ty nie czytasz nawet tego co pisze ci kolega jta żyjesz w swoim wyimaginowanym świecie fantazji . Będziesz miał ładowanie jak sobie popedałujesz z alternatorem na kole , chyba z góry Rysy będziesz zjeżdżał żebyś dał radę ładować akumulator używając...
Miałeś przedstawić dowody, powtórzę dowody. A nie swoje wywody. Rodem z książek o polowaniu na czarownicę Założenie większej pojemności akumulatora np. 70Ah tam gdzie zalecane jest 55Ah naraża nasz akumulator na częste niedoładowanie szczególnie w jeździe miejskiej gdzie więcej razy odpalamy niż robimy kilometrów. Bzdura totalną, fizyka się kłania....
Star 200 miał alternator mocowany opaską. Nie wiem tylko czy średnica się zgadza, no i sprzęgło trzeba zmienić na koło pasowe ale to już mały problem.
zdobądź alternator od poloneza 9 diodowy z regulatorem i to jest optymalne rozwiązanie cenowe, gabarytowe i prądowe do polskiej trzydziestki jak na mój gust to wystarczający alternator. Teraz tylko mała przeróbka w instalacji jak była prądnica, mała przepinka akumulatorów i fura gada Popieram kolegę. Na co alternator 150A w C-330:) Na szrocie za grosze...
Ze wszystkich uczonych dyskutantów tylko niutat ma rację. Prądnicę żeby przemagnesować trzeba zewrzeć zacisk od wzbudzenia i zacisk główny prądnicy (do chwili obecnej "-") i na chwilę podłączyć do niego "+" akumulatora, a "-" do masy prądnicy i po zawodach, prądnica przemagnesowana. Operacje trzeba przeprowadzić przy prądnicy i akumulatorze odłączonych...
Jak masz wersję z alternatorem - myślę że nic nie stoi na przeszkodzie aby dać 45Ah. Do wersji z prądnicą polecam raczej 36Ah, choć ja miałem kiedyś 45 w maluchu z prądnicą i nie było problemu. Zależy też czy jeżdzi się tylko po mieście czy też trasy. Generalnie i tak trzeba od czasu do czasu kontrolować naładowanie ( gęstość elekytrolitu ) i wrazie...
Noooo, nie całkiem! Prądnica "daje" 500W przy określonych obrotach i określonym obciążeniu, a nie "zawsze". Jeśli prądnica samowzbudna bez regulacji ma moc nominalną 500W przy 3000 obr/min, to napędzając ją niższymi obrotami uzyskasz niższą moc. O ile niższą? To znów zależy od obciążenia! Jeśli obroty będą 2000/min zamiast 3000/min, to napięcie produkowane...
Jak napisałem to rozwiązanie doraźne. Docelowo będzie nadal bateria 48V ale system ładowania się zmieni, dojdzie kontrola napięcia poszczególnych akumulatorów, zabezpieczenia przed przekroczeniem napięcia powyżej 14.4V na każdym z akumulatorów oraz sporo innych "zabawek", ale to jeszcze trochę potrwa. Jak to skończymy, na pewno wrzucę systemik do DIY.
I mało wydajne/sprawne jako generatory. Niestety generacja z racji ze indukcja prądu wymaga zmiany pola magnetycznego w którym jest dana cewka to też z tego powodu generujemy prąd zmienny. Można go mechanicznie zmienić na prąd jednokierunkowy ( wahania napięcia i tak zostaną np stosując komutator) lub elektronicznie np stosując układ Greatza. Najlepiej...
Ale głupie podejście no zmienić mechanika w pi...u!!! Ja tico producent dał 35Ah po ciężkim rozruchu na mrozie dałem akumulator że złomu! Nie wiadomo jak długo pracował ani ile lat miał ale u mnie jaki mróz nie byłby to zawsze było pyk zapalony. Dałem 72Ah i działało mi to przez 7lat.!!! Żadnej awarii przy tym nie miałem. Żarówki też nie zmieniałem....
Nie do końca, to zła droga, nie kombinuj czasem z zamianą na pemanetnie magnetyczny wirnik bo to głupota, klejenie brak dokładności, spory moment zaczepowy i wątpliwa korzyść w stosunku do rozwiązania niżej: Silnik indukcyjny 1 fazowy, a dokładnie 2 fazowy z uzwojeniem pomocniczym by działał jako wyspowy generator potrzebuje tylko i wyłącznie podłączenia...
zaczne od początku , w 330 była prądnica ,wymontowałem prądnice i zamontowałem nabyty alternator ,nie ingerując w przewody podpiołem przewód do B+ i poprowadziłem do rozrusznika pod gumowy kapturek przykręciłem go ,i tu mnie poniosła fantazja ,odkręciłem regulator napięcia i wszystkie przewody idące do niego i powstał mętlik ,więc przerwałem i wziołem...
alternator jest od stara polskiej produkcji emot, później wrzucę parę zdjęć, problem polega na tym czy można go podpiąć pod mój ciagnik c360 teraz mam prądnicę ale chce sie jej pozbyć, aku mam podpięte z plusem na masie, słyszałem ze te altki od stara tez tak maja ale nie wiem na stówkę, jak by co to bym zmienił biegunowość problemu nie ma, altek nie...
Jasne, że będzie działał wszakże pod warunkiem, ze nieco zmienisz połączenia w instalacji elektrycznej. Mianowicie regulator prądnicy zupełnie nie nadaje się do stosowania po pierwsze, że alternator posiada raczej regulator wewnętrzny a po drugie lampka ładowania jest inaczej włączana. Oczywiście musisz mieć na masie minus akumulatora (Ursusy miewały...
Rzuuf jeżeli to co mówisz jest prawdą... czyli napiecie jest wprost proporcjonalne do obrotów alternatora to jestem prawie :) wniebowzięty... ..i tu nasuwa się pytanie czy aby na pewno owe napięcie jest proporcjonalne do obrotów to w takim wypadku alternator miałby z 50V przy maksymalnych obrotach silnika samochodu... I tak sie dzieje ze czasem jak...
Kolego Juras 1981 Z Twego silnika inukcyjnego powinna wyjść prądnica synchroniczna co namiej trzy krotnie wkszej mocy niż moc znamiowa tego silnika. - 3 krotnie większą moc dostaniesz albo zwiększając 3 krotnie obroty, albo zwiększając 3 krotnie strumień magnetyczny objęty cewkami. Ponieważ strumień to przekrój rdzenia razy indukcja, więc nie zmieniając...
Ja tam osobiście wolę mieć co 3-4 lata nowy akumulator a tyle te przezciętne żyją Jakieś liche te akumulatory kupujecie. Moja opinia wziąć 2 x 6V bo: -jeździsz rzadziej niż autem -trzymasz traktor w nieogrzewanym garażu w zimie -odpalasz w mrozy Jeśli jeszcze masz prądnicę to najpierw ją zmień na alternator potem kup nowe akumulatory jeśli chcesz aby...
Pozdrawiam i przestrzegam że w maluchu radyjko wyższej klasy to nie jest dobry pomysł ponieważ w maluchu masz prądnicę a radyjko lepszej jakość takie jak blaupunkt ma moc wyjściową powiedzmy 4x25w i jednak pobiera trochę prądu z akumulatora. Koledzy ci doradzają jak założyć radyjko, odjechane głośniki ale nie oszukujmy się to jest maluch. Żeby mieć...
Można wiedzieć co tam jest wewnątrz, i od czego jest ten obrotomierz? Prawdopodobnie jest tam silniczek krokowy z układem sterującym. W jaki sposób Kolega podłączał ten obrotomierz? Alternator, to urządzenie/prądnica wielofazowa, najczęściej 3-fazowa. Podłączenie tylko do jednej fazy zaniży wynik właśnie w ten sposób. Gdyby tam był typowy miernik wychylowy...
Czy jawowska skrzynia da rade przenosić moc na prądnice ?? Skąd takie pytanie się wzięło ? Przecież moc silnika (źródła) się nie zmieni !!! To jak skrzynia miała by nie wytrzymać. Czy do prądnicy da się podłączyć 2 normalne gniazdka. Możesz nawet i 10 gniazd podłączyć. Zależy jakiej mocy generator byś teoretycznie zastosował. (Znając pomysly z tego...
jacek63 - przyznaję, terminologia moja nie powala, staram się pisać prosto aby uniknąć pomyłek, jednak nie bardzo mi to wychodzi:) Odnośnie magnetyzmu szczątkowego - owszem, masz rację - praktycznie wszystkie winniki mają szczątkowy magnetyzm. Dla mnie istotne jest, czy jestem w stanie bez podania napięcia wzbudzić alternator na tyle, aby zaczął cokolwiek...
Zatem zmieniłem na ten elektroniczny, którego rysunek załączyłem. Niestety mam to samo; włączam światła obroty idą w dół. Akumulator mam dobry, po dwóch miesiacach ciągle pokazuje 12.31 V stanu naładowania. Jeśli chodzi o prądnice jaką mam to jest to alternator. Co ciekawe, jak podczas pracy silnika odłączę akumulator, dzieje sie to samo: włączam światła...
Jaki regulator i jak założyłeś? To ważne ku potomności. Po co inni mają odkrywać Amerykę jak ty to zrobiłeś? Jest to o tyle ciekawe, że wiekszość regulatorów prądnic z magnesami jest równoległa. Nawet bardzo duże alternatory ma takie równoległe czyli stratne regulatory. Natomiast twój "przypadek" dotyczy regulatora szeregowego. Podejrzewam, że projekty...
...Tak wszystko ładnie pięknie ale ja myślałem o inwestycji do 500 maksymalnie 600zł lub zrobić coś własnoręcznie. Witam Zobacz to co ja robię - czyli mini ektrownię na wiatr. [url=http://www.theoreticalscience.pl/Zd... i nie tylko Całość ze złączek hydraulicznych, łopatki z rurki PCV. Koszt na razie 50 zł. Do tego dojdzie...
Witam! Ukończyłem już podstawówkę :P I w Gim mam swój kochany przedmiot "Fizyka". Chciałem dostać jakąś dobrą ocenę (2x szóstkę) i planuję z tatą zrobić DIY elektrownię wiatrową. Co do elektrowni: - Czy śmigło może być z blachy wzmocnione cienkimi rurkami (stal) np. 5mm? - Jaki dać generator? Prądnica, alternator, jak przewinąć na wolno obrotową? -...
Polecam ci zmienić dwuwskaźnik. Nowy kosztuje 75zł.
Wiem że nie jest to rozwiązanie rewelacyjne,lecz koszt przerobienia dość duży .Docelowo bym zmienił silniczki dmuchawy ,wycieraczek ,lub łatwiej przezwoić,a jedynie wskaźniki bym zostawił 12V.Jeszcze wiadomo wchodzi wymiana alternatora czy prądnicy w zależności co jest zastosowane.Przerabiałem w ten sposób w dawnych czasach Stary 28, 200-ki i spisywało...
(at)tatanka: Ja od początku uważam, że ten projekt to tylko zabawka. I wyobraziłem sobie sytuacje, kiedy mógłby się przydać. Oszacowałem to i owo. W sytuacji, kiedy jest ciepło, sucho i do domu blisko a 1 kWh z gniazdka kosztuje 50 gr, taki projekt to czysta zabawa i wyrzucanie forsy w błoto. Nawet, jak się codziennie i tak kręci po godzince dla zdrowia...
Mało jeszcze wiesz ... No pewnie tak bo Syrenką nie daqne mi było jeździć bo jak zrobiłem prawko to właśnie pojawiły sie 126p wersja z prądnicą i od nich zaczynałem swoją przygodę z motoryzacją i tak po kolei już ponad 20 aut zmieniłem więc pojęcie mam blade na temat samochodów. Teraz jeżdżę VW B6 z elektrycznym wspomaganiem, proporcjonalną 4-strefową...
Oczywiście zmieniłeś biegunowość na akumulatorach i pomierzyłeś jakim prądem ładuje alternator.
Zmierzyć można wszystko co napisałeś. Np. obroty silnika z alternatora (przy zamianie z prądnicy, trzeba zmienić polaryzację masy na akumulatorach), prędkościomierz i drogomierz można zrobić z licznika rowerowego, stan paliwa też się da montując w miejsce korka czujnik pływakowy (cylindryczny). Tylko w jakim celu komplikować coś prostego i niezawodnego?
1. Kratki na bokach maski z modelu poprzedniego (małe) — w tej serii były większe, chyba że od któregoś roku produkcji zmienili. Kratki są właściwe. 3. Jest to wersja pochodząca z rynku niemieckiego — dodatkowe kierunkowskazy z boku kabiny. Nie. Występowały standardowo. Uruchomienie silnika wymaga wcześniejszego podpompowania paliwa pompką ręczną....
przerobić alternator prądnice zmienić prądnica alternator zmienić biegunowość alternator
schemat suwnica stojak wiertarkę national panasonic
licznik bloks musisz rozebrać matrycę
Paski na obrazie kamery: przyczyny i rozwiązania Ustawienie rozrządu Peugeot 807 2.0 HDI 136 KM