Jeśli przeładowuje, to zawsze winna jest zmienna geometria. Musi pracować płynnie w pełnym zakresie.
Starowanie turbiną lub sama turbiną Do sprawdzenia podciśnienie z vacum pompy Wszystkie wężyki podciśnienia. Zawór sterowania turbiną orz gruszka turbiny. Na zostaje sama turbina czyli zmienna geometria
Witam, błąd dotyczy złego sterowania turbiną, idąc tym tropem zostały sprawdzone wężyki, zawór regulujący turbiną, czujnik map oraz maf, wyczyszczona zmienna geometria turbiny. Jednak problem nie minął. Podczas rozpędzania dobrze ciągnie bieg 1, 2 a na trzecim już turbo dziura, trzeba zejść z obrotów do 2000 i dopiero ją załącza. Na 4 biegu trzeba zejść...
Szarpanie raczej nie będzie z powodu turbiny. Jak jest zmienna geometria to wtedy właśnie są kierownice w turbinie (czyli to to samo). Wcześniej było tak że byłą klapka w kolektorze wydechowym która regulowała dopływ spalin do turbiny.
Zmienna geometria zacięła się w innym miejscu.Turbawka do czyszczenia.
To jest turbina że zmienna geometria i z grucha na niej Czyli to musi być tdci - z układem common-rail. Jeżeli słyszysz syk (szum) spod maski - nie ma jak sprawdzenie szczelności dłonią. Z tego względu najlepiej jest odpalić do sprawdzenia zimny silnik aby się nie poparzyć. Jedna osoba podgazowuje silnik, druga wodzi ręką i po wężach gumowych i po...
Tak ma ona zmienna geometrie lopatek. http://obrazki.elektroda.pl/3995297600_1...
Turbina do czyszczenia{zmienna geometria}
witam, czy poradziliscie sobie z tym problemem w mercedesie bo ja mam ten sam problem od dłuzszego czasu i rece juz opadaja. prosil bym o odpowiedz.pozdawiam Ja juz sobie poradziłem i okazała się turbina a dokładnie geometria zmienna , wymieniłem turbinę i wszystko smiga.pozdrowienia Dodano po 3 Witam czy ktoś już naprawił swojego mercedesa bo znalazłem...
Tylko zmienna geometria. Gość który robił turbinę, robi turbiny od ponad 20 lat i twierdzi że turbinę mam w porządku.
Temat był już opisywany na forum,począwszy od zaworka,przez wężyki czy sztangę Dodano po 1 A może po zimie zapiekła się zmienna geometria turbiny
Prawdopodobnie przycina się zmienna geometria turbiny. Do sprawdzenia. Zrób logi dynamiczne lub chociaż sprawdź czy sztanga turbo chodzi bez przycięć w całym zakresie.
ta turbina jest ze zmienna geometria a w moim golfie III jest zwykła jak to podłączyć ?
A czujnik ciśnienia doładowania?Zawór sterujący ciśnieniem doładowania?Zmienna geometria turbiny ok???
Ale przecież turbina z zmienna geometria pełne doładowanie ma w momencie gdy cięgno jest oparte o zderzak, który też podlega regulacji i to ona odpowiada za pełną moc. Oczywiste gruszka też może być źle wyregulowana. Ale gdy się zapnie podciśnienie bezpośrednio pomijając zaworek powinna pompować aż przeładuje. Mona tak sprawdzić. Jak nie mam moce w...
Silnik AGR ma turbinę ze zmienna geometrią. Jeżeli dobrze podałeś symbol silnika to wiesz skąd to wiem. Turbina ze zmienną geometrią ma cięgno od gruszki prostopadle do osi turbiny. Turbina z zaworem upustowym równolegle.
Witam. Mam przyczynę, dlaczego auto nie odpalało, turbina się posypała. Geometria zmienna wbiła się w wylot wydechu, zatykając ujście spalin. Nawet szczelinki prześwitu nie było. Problem rozwiązany, nowe turbo i auto śmiga, obeszło się bez remontu silnika. Dzięki za pomoc, pozdrawiam.
Wyjmij sam turbine i oddaj do firmy która się w tym specjalizuje. Pewnie masz zmienna geometrię więc i tam zajrzą. Niektórzy nie chcą ruszać turbin ze zmienna geometrią więc takim nie dawaj turbiny do naprawy.
Ja mam ten sam problem co koledzy wyżej Napisze co już wymieniłem i zrobiłem 1 wałek rozrządu i hydraulika nowe 2 chłodnica egr nowa 3 zawór n75 4 zawór n72 5 dpf przewiercony trzy otwory fi22 6 turbina rozebrana zmienna geometria wyczyszczona 7 pompowtryski zmienione 8 wężyki do sterowania wymienione 9 egr wyczyszczony i sprawdzony elektrycznie czy...
Witam wszystkich, jestem tu nowy lecz mam bardzo ważna sprawę, mam toledo 1.9 tdi z turbina bez zmiennej geometrii, turbina niestety wyzionęła ducha. I tu pada pytanie, czy mogę włożyć turbinę ze zmienna geometria i podłączyć zawór n75 ? Jeśli tak to proszę o jakieś wskazówki jak go podłączyć. Nie chodzi mi o podłączenie podciśnień tylko o elektroniczna...
Zobacz czy działa zmienna geometria na turbinie. Prawdopodobnie jest zacięta.
Turbina pracuje cały czas napędzana gazami spalinowymi. W AFN jest turbina ze zmienna geometrią , na VAG-u sprawdzić jakie ma ciśnienie doładowania.
Napisz proszę jaszcze jaka turbina jest ze zmienna ,geometria czy zwykła.
PS Moim zdaniem to napewno nie zapsuta turbina bo samochód jedzie a potem sie włącza tzw tryb awaryjny:) Co rozumiesz pod tym zdaniem? w turbinie jest zmienna geometria (chyba że jest to wersja 90 konna na sztywnej w co wątpie) która potrafi się blokować a objawia się właśnie to trybem awaryjnym.. na 4 biegu na prostej drodze od 1.500 obrotów na minute...
Temat tego forda wraca jak bumerang. Klient był dzisiaj w ASO i po diagnozie stwierdzono że nieprawidłowo pracuje zmienna geometria w turbinie (uszkodzona turbina) i sterownik zarejestrował zbyt niskie ciśnienie doładowania. 3 z kolei turbina uległa uszkodzeniu, może ktoś się wypowiedzieć w temacie ? DPF-a nie ma już.
Już wytrzeźwiałem więc odpisuję : olej w elektrozaworze N75 lub MAP sensorze to się zdarza, olej pochodzi z odmy silnika i będąc w dolocie dostaje się do ww. elektrozaworu jak i czujnika MAP czyli czujnika ciśnienia doładowania - olej owszem może być przyczyną złego pomiaru MAP sensora. Ten tani komputer w zupełności wystarczy by prawidłowo sprawdzić...
A zmienna geometria turbiny się nie przycinać? Lub problem z przepustnicą
Samochód dobrze odpala, nie trzęsie silnikiem? Zaczynając od kontrolki świec żarowych wypadało by sprawdzić świece ale nie świeciły się podczas naciskania na pedał hamulca?... W turbinie mogła się przyciąć zmienna geometria łopatek, tzn przy turbo masz taka gruszkę i trzeba zobaczyć czy pracuje poprawnie po dodaniu gazu powinno się tam przesuwać to...
typ silnika to afn.tam jest turbina ze zmienna geometria lopatek.bylbym wdzieczny jakbys kolego mi napisal albo jakies zdjecia co do tych zaworow ktore to sa gdzie sie mieszcza i czy sam dam rade je podmienic jak z dojsciem w tym aucie jest.
No i właśnie ten błąd powoduje brak mocy, tak zwany notlauf, nie od razu po odpaleniu ale po mocniejszej jeździe. I tu bym szukał problemu ze sterowaniem turbiną, najprawdopodobniej zmienna geometria zapieczona, co skończy się czyszczeniem turbiny.
Jak mogłeś zobaczyć czy jest otwarta jak ta turbina ma zmienna geometrię. Sprawdź szczelność na dolocie. Nawet mała dziura prowadzi do takiego efektu.
Vtg to zmienna geometria turbiny i nie ma to wiele wspólnego z temperaturą oleju kolego. Po za tym diagnostyka wykonana przez kogoś o marnej znajomości swojego fachu w dodatku robiona pegasusem. Jedź na porządną diagnostykę komputerową i wtedy wrzuć fotę z wydrukami.
Schematu poszukaj w Google, jest tego pełno. Jeśli zasysa przewód za turbina, to znaczy ze ciśnienie z turbiny nie wędruje do silnika. Coś po drodze jest przyblokowane, lub wydajność turbiny jest za mała a turbina jest ze zmienna geometria i może to nie działa wlasciwie
Proszę tu masz chyba w miarę opisane co sprawdzić http://obrazki.elektroda.net/49_11806754... Mozliwe przyczyny: - zawor N75 jezeli jest turbina ze zmienna geometria to: - zapieczone kierownice - mieszek Mam nadzieję że mnie nie podsumujesz jak ostatnio z wężykami. Pozdrawiam jka
toyoty ztym silnikiem czesto maja problem z turbo turbina jest ze zmienna geometria lopatek kture sie blokuja wtedy turbo baje wieksze cisnienie niz powinno komputer to wylapuje i dlatego traci moc turbina do wyjecia czyszczenia
Zapieczona zmienna geometria turbiny. Sprawdź czy sztanga chodzi luźno w pełnym zakresie i się nie przycina. Czyszczenie pomoże.
Szczelność dolotu, zmienna geometria turbiny, N75, podciśnienie. Sprawdź i melduj.
nie znam się na logach ale mam golfa IV z takim silnikiem i miałem okresowy spadek mocy - powód zapieczone kierowniczki w turbinie - bo w nim jest turbina ze zmienna geometria łopatek - co ciekawe VAG nie pokazywał takiego błędu
jak sie nie myle jest tam zamontowana turbina ze zmienna geometria, czesta awaria... nastepuje zbyt wysokie doladowanie, bo tyrbina nie moze juz upuscic wiecej spalin i wchodzi w tryb awaryjny zeby sie nie posypala...
Turbosprężarka przeładowywuje i auto wpada w tryb awaryjny, temat przerabiany setki razy, Turbina z samochodu i zmienna geometria do przeczyszczenia.
A jak chcesz sterować geometrią jak obecne ECU nie steruje turbiną?? Odpowiedź dostałeś szukaj ECU z obsługą VNT lub w gorszym przypadku jakaś "świnka".....
Albo uszkodzony zawór sterujący turbiną ,albo uszkodzona zmienna geometria turbo. Ciekawy jestem jak serwis stwierdził że turbo jest dobre??? Nawiasem mówiąc doładowanie 2-2,5 bara to za mało bo liczone jest razem z atmosferycznym. Czyli powinno być 2,5-3,0
Zastanawia mnie jaka spręzarka jest w tej chwili założona. Powinna byc spręzarka o stałej geometri z zaworem westgate sterowanym bezpośrednio przez nadcisnienie turbo. W 1.9 122km była na pewno turbina z zmienna geometrią sterowana przez elektrozawór turbo . Nie wiem jaka jest szansa podłączenia wydechu w traficu do takiej sprężarki ( czy to jest mechanicznie...
Czyszczenie turbo raczej jest na krótki okres i wiąże się z jej demontażem plus jej rozbieranie a tam czekają cię zardzewiałe i przegrzane śruby łatwo urwać szpilkę kolektora wydechowego czy trzy śruby trzymające zmienna geometrie.
Zaworek n 75, zacierająca się zmienna geometria turbiny, źle podłączone wężyki. Zrób porządną diagnostykę.
zmienna geometria? ich sie nie regeneruje wsadzać trzeba nowa
Mechanicy też rozkładają ręce... Ostatnio co zrobiłem: - Wyczyszczony Intercooler - Wyczyszczony EGR - Wyczyszczone wszystkie rury - Wymienione węże podciśnienienia - Wyczyszczone turbo - Wyczyszczona zmienna geometria turbiny - Wymieniona gruszka podciśnienia Brak poprawy w nagrzewaniu..
2.0 td4 -dobry silnik, w BMW 150KM, te silniki byly stosowane w LandRover'ach 4x4 mialy tylko zmniejszona moc ale podniesiony moment, obotowy -malo usterkowy, turbina ze zmienna geometria łopatek, sporo czesci/zamiennikow (filtry i inne eksploatacyjne), pamietac trzeba o filtrze odmy co 50tys, bo potem kopci okrutnie...
tak chdziło mi o n75, sprawdż również czy trzpień "gruchy" porusza sie bez zacięć turbina z klapą upustową czy zmienna geometria?
Prawdopodobnie zacina się zmienna geometria na turbinie . Turbo do czyszczenia lub regeneracji. Oddaj auto do mechanika.
Panowie wracam po krótkiej przerwie. Turbina zregenerowana, rozsypała sie zmienna geometria łopatek, które byly wykowane z cienkich zgrzewanych blaszek a nie z pełnego materiału. Pozatym owe blaszki uszkodziły wirnik. Teraz turbo zregenerowane, przy okazji założona nowa gruszka. Tylko jest problem z kalibracja owej gruszki. Może mi ktoś powiedzieć na...
Wracam do tematu. Silnik włożony kompletny, odpala jeździ ale po dłuższej jeździe przechodzi w tryb awaryjny. Wywala błąd 16618- osiągnięty limit regulacji (przeładowanie silnika). Turbina poszła do regeneracji (przeczyszczona zmienna geometria) pomogło ale usterka pojawia się rzadziej, po przejechaniu ok 70km. Wymieniony zawrót ciśnienia doładowania,...
Może to być zmienna geometria w turbinie, w samym krakowie czy w okolicy?
odczytaj błędy w silniku, musi coś być bo silnik wchodzi w tryb awaryjny, raczej problem z turbiną może dawać za dużo kolega ma rację, sterownik silnika przechodzi w tryb pracy awaryjnej z powodu przeładowania lub niedoładowania turbosprężarki, z własnego doświadczenia jednak wiem, że nie zawsze sterownik zapisze jakikolwiek błąd z tym związany ale...
Lub zmienna geometria siedzi.Nie trzeba było słuchać kolegów i zostać przy benzynce.
Witam. Podczas jazdy, nagle coś się stało, auto zaczęło strasznie dymić na niebiesko, gasnąć i samo wchodzić na obroty. Po odpaleniu, od razu zaczyna dymić i tak kopci, że nie da się jechać, bo zostawia potężną chmurę. Zastanawiam się, czy może to być usterka elektryczna, choć VAG nic nie pokazuje? Dawka paliwa 4.0 kąt wtrysku 50 (co mogę jeszcze sprawdzić?)....
Po pierwsze diagnostyka, trzeba sprawdzić: -jakie są błędy? -jakie jest ciśnienie doładowania i kiedy -jakie jest ciśnienie paliwa -trzeba sprawdzić czy zmienna geometria turbosprężarki pracuje w pełnym zakresie.
Przy teście wyjść sztanga gruszki podciśnienia powinna poruszać się cyklicznie w zakresie około 2cm. Wystarczy że lekko przycina się zmienna geometria turbiny i silnik wpada w tryb awaryjny. Przy mocno rozgrzanej turbinie (długa jazda) problem znika.
Witam odyss masz racje w 110 niema zmiennej geometrii ale jak piszesz każdy pompo wtrysk to zmienna geometria a walnięta przepływka szybko załatwia całą turbinkę. Pozdrawiam
1. Zacznij od sprawdzenia szczelności układu dolotowego, bo jak Ci tam coś "dmucha" to nie ma szans to działać. 2. Jak ktoś chce deptać to po co wtedy kupować diesla i to z turbiną VNT? Zmienna geometria (VNT) została stworzona aby poprawić moment obrotowy w dolnym przedziale prędkości obrotowych silnika. 3. EGR i VNT zarastają sadzą przez lejące wtryskiwacze,...
witam, jest to turbina ze zmienna geometrią i w zależności o ciśnienia doładowania i ropożerności hehe silnika w danym momencie przestawia ją ten siłownik jak ruszysz ta dzwignia musisz usłyszeć dmuch lub poczuć go, do czyszczenia Wdek jest taki sobie (potrafi sie przypiec) ja stosuje One shot preparat rewelacyjny (jak i cena) ale skuteczność gwarantowana...
Witam niestety chwilę było dobrze ale problem ponownie powrócił. Na komputerze brak błędów, podciśnienia sprawdziłem, wszystkie węże są szczelne, również zmienna geometria pracuje. Oprócz tego kupiłem nowy zawór sterowania turbina i dalej to samo. Również wyczyściłem czujnik ciśnienia doładowania, był cały zabrudzony. A i zapomniałem dodać również wtedy...
Witam, Od niedawna borykam się z problemem w SCANIA G400 XPI. A mianowicie auto jedzie po pewnej chwili gaśnie i jest brak reakcji na kluczyk ( nie załącza) rozrusznika) na tablicy sypie błędami, a vci widzi usterki takie jak; - wtryskiwacze - zmienna geometria turbiny - kontrola systemu - główny wyłącznik prądu (nie posiada wyłącznika w kabinie) Scania...
witam mam taki problem,auto jak w temacie z 2015 roku trzy cylindrowy Vag common rail,kompletny brak mocy,w chodzi na obroty do max 1800, brak jakichkolwiek błędów stałych,przy dłuższym przytrzymaniu na obrotach pojawia się błąd p0402 egr flowing. EGR czysty zamknięty,zresztą probowałem nawet zaślepiać żadnego lewego powietrza,po odpięciu egr ,przepływki,czy...
Co do sztangi też tak, myślałem, ale na wolnych obrotach turbina ma prawie tyle samo co zadane i zmierzone. Co do przestawienia, to raczej tylko wyjęcie turbiny, a miejsca bardzo mało i kiepski dostęp. Myślę, że zaryzykuję w przyszłym tygodniu, wydrę turbo, zobaczę, czy zmienna geometria się nie przycina. Jeżeli będzie, ok, dam turbo na sprawdzenie.
Zobacz jak pod ręką chodzi ci sztanga od turbo, tam jest zmienna geometria w turbinie. A może jest dziurawa membrana w środku ?
Z tego co mówisz została źle złożona zmienna geometria. Nie jest to kwestia złej regulacji. Z doświadczenia wiem że nie we wszystkich ale w kilku turbina da się źle założyć koszyk sterujący geometrią łopatek.
To nie zawsze musi być wina sterowania turbiny. Piszesz, że po zgaszeniu i ponownym odpaleniu, wraca do normy. Ciężko wróżyć z fusów, przydałoby się sprawdzić zapisane błędy vagiem oraz zrobić diagnozę dynamiczną. Videoporada jest tu -http://www.a4-klub.pl/. Z Twojego opisu może być już słaba przepływka choć nie zgadza się to z poprawą, po zgaszeniu...
ladamaniac - myślałem, że zmienna geometria turbiny jest w 115 konnych. Dlatego ja szukałem swojego passka z silnikiem 110 na pompie i bez zmiennej geometrii łopatek aby jak najprostszy był :) derki-- no to Ci się tak magicznie naprawiło, do następnego zacięcia tylko niewiadomo czego? Coś się musiało przedmuchnąć jakiś luźny paproch i wypalić może jakiś...
Po pierwsze sprawdź wszystkie podciśnienia pod względem szczelności, po drugie sprawdź czy zmienna geometria w turbinie się nie zaciera, po trzecie vacu pompa, czy nie generuje za niskiego podciśnienia.
No zazwyczaj to zablokowana zmienna geometria albo podcisnienie do sterowania. Ale to trzeba popatrzeć ci tam się dzieje po zapaleniu auta. Albo spróbować ja ruszyć ręką.
Witam serdecznie. Od kilku dni borykam się z problemem w Lancia Lybra 1.9JTD zmienna geometria turbiny. Wyrzuca mi błąd z czujnikiem doładowania. Co ciekawe czujnik był wymieniony póltora miesiąca temu, no ale trudno, pojechałem dzisiaj po nowy, wpiąłem go we wtyczkę i ku mojemu zdziwieniu, nadal pokazuje ten błąd, mało tego odczyt wartości przy zgaszonym...
to jaki nr ma mieć turbina do bmw 530d e-39 2002r A jakie oznaczenie silnika i moc ? Turbina w 2.5 jest na wast gate, a 3.0 zmienna geometria, także się nie nadaje.
Od kiedy 1.9tdi 90 km ma zmienna geometrie turbiny.. ? nie ma. wiec daj sobie spokój z jej sprawdzaniem. Sprawdz dokladnie zawor n75 czy sie czasami nie zacina. Sprawdz membrane w silowniku od turbiny czy jest szczelna. Dmuchajac w wezyk idacy do niej. Sprawdz czujnik cisnienia doladowania. Sprawdz poprawnosc zamątowania przewodów (wezykow) idacych...
(at)avemendamichelle jeżeli miałeś dziurę w podciśnieniu to faktycznie może być to - pytanie czy to tylko to. Zależy jak długo z tą dziurą jeździłeś. (at)Sztomel - silnik to ASV 110KM turbina ze zmienna geo. Niestety faktycznie geometria do czyszczenia bo sztanga nie porusza się w zbyt szerokim zakresie. Test Basic Setting 10 dal rezultat w okolicy...
Jakie tam turbo siedzi? Mi wychodzi zmienna geometria z czujnikiem położenia gruszki. I tu szukaj kłopotu, zawór wysterowuje sztangę na pełne otwarcie, dopiero podczas jazdy dławi. Być może czujnik nie widzi położenia gruszki albo widzi błędne. Może problem z wężykami a może grucha dziurawa. Jak fizycznie wygląda praca sztangi?
Witam Mam 1.9 Tdi 110 km Afn ze zmienna geometrią łopatek w turbinie. Ogólnie jak jeżdżę to czuje że turbina w obrotach 1 do 2 tys chodzi lecz jakby na pół swojej mocy potem dostaję takiego kopa jak minie na obrotomierzu 2 tys. Pewnie turbina do regeneracji lub czyszczenia ( nie wiem nie znam się ) Także co trzeba by zrobić ? Może jakiś preparat na...
Witam, posiadam Audi A3 8L 2001r 1.9TDI PD ASZ 96KW (130km) turbina ze zmienna geometria Garret, 3 miesiące temu dałem turbo do regeneracji Firma w Łodzi Regline, ostatnio turbina zaczęła mi przeładowywać i wyskakuje: błąd 17965 Ciśnienie doładowania - przekroczona granica regulacji Na 4 biegu przy 2800 obr wpada w tryb awaryjny Co sprawdziłem: -wszystkie...
Blow off w tym aucie służy tylko i wyłącznie wydawaniu dziwnych dźwięków i/lub podnoszeniu ego właściciela. Cała reszta zawarta jest w poście kolegi domexa32. Za regulację ciśnienia odpowiada sterownik i albo wastegate albo zmienna geometria łopatek turbiny.
Przepraszam za odkop tematu, ale nie chce śmiecić. Witajcie! Prosiłbym o ocenę logów turbiny przepływki i czujnika ciśnienia doładowania. Podobno zmienna geometria jest źle sterowana. Turbina jest po regeneracji, i dzisiaj założyłem nowy zawór n75 pireburg. Silnik 1.9 AXR https://obrazki.elektroda.pl/8757660300_... https://obrazki.elektroda.pl/1868507800_...
Badałeś stan turbiny tj. luzy wirnika, działanie gruszki, stan wężyków oraz sprawność pompy podciśnieniowej. Nie podajesz przebiegu turbiny, czy jest po regeneracji. Może zacina się zmienna geometria w skutek sadzy. W zależności od tego jaki masz styl jazdy, czy jeździsz po mieście, czy w trasach - turbina inaczej się zużywa. Może doraźnie pomoże przegonić...
Witam, czytałem bardzo dużo tematów na ten temat, lecz nigdzie nie znajduję odpowiedzi na mój problem lub temat zostaje urywany i zero odpowiedzi. Mianowicie posiadam VW Polo Variant 1,9TDI. Silnik ALH 90Km z turbiną ze zmienna geometrią. Kąt wtrysku ustawiony w granicach 49-51, świece sprawne, akumulator dobry, czujnik temperatury sprawny, EGR prawidłowo...
wlasnie. jasno i wyraznie. a propo w 1z przeciez nie ma turbiny ze zmienna geometria ... pozdrawiam
Do OM611 jest tylko jeden rodzaj turbiny, w mocniejszych modelach jest zmienna geometria lopatek i roznia sie one na pierwszy rzut oka
Czesc, posiadam vw sharan z 98roku, 1.9 tdi mam problem z moca auta, do jakiejs "setki" radzi sobie ale o wiekszych predkosciach typu 130-150km/h moge zapomnec. Slysze jak turbine rozlacza przy jakis 1800-2000 obr/min. (im wyzszy bieg tym wczesniej ja rozlacza). Wyprzedzanie tym autem jest nieosiagalne. Jakis rok temu padla mi elektronika na pomie,...
Witajcie! Pytanie z czystej ciekawości: Posiadam Renault Grand Scenic III z końca roku 2009 z silnikiem 1.5 dCi 106KM (K9K 732/764/832) kupiony nowy z polskiego salonu w 2010. Ogólnie ten silnik słynie z braku awaryjności (wersje po wyeliminowaniu obracających się panewek). Mój ma przejechane 281 tysięcy kilometrów. Przez te 10 lat wymieniałem olej...
Wróć do początkowych ustawień. Wypadało by sprawdzić jeszcze podciśnienie czy jest stałe. Czy klapa gasząca nie lata luzno. Na koncu zostaje samo turbo albo wirnik lata po obudowie albo zmienna geometria nie chodzi płynnie. No jeszcze wypadało by sprawdzić czujnik ciśnienia doładowania czy podaje prawidłowe wartości ora z wydech czy nie blokuje go coś.
Jeżeli chodzi o ALH to jest to motor bliźniaczy z ASV (mam taki u siebie w Seacie), różni się od ASV tylko wtryskami i słabszym programem (ALH - 90KM, ASV - 110KM). W jednym i drugim jest zmienna geometria łopatek w Turbinie (VNT). U mnie jest dwumas ale do tego silnika można z powodzeniem wepchać sztywne koło, a czy fabrycznie wychodziły w obu wersjach...
Tak na pierwszy rzut oka może się wydawać, jednak jak się dokładnie to przeanalizuje to ma to sens. Po pierwsze wiatrak musi posiadać zabezpieczenie przed nadmiernym wiatrem, może być to np. hamulec sterowny odśrodkowy. Jest to element równie skomplikowany, co zmienna geometria, a nie wnosi niczego do sprawności turbiny. U mnie zabezpieczanie będzie...
Wtryski i pompa są nówki z intercars. Byłbym wdzięczny gdyby ktoś mi powiedział czy w tym silniku występują podkładki pod wtryskami, bo w aso twierdzą, że nie, a zaprzyjaźniony mechanik, że tak. Czy owe nieszczęsne podkładki mogę mieć wpływ na w/w objawy bo obecnie są założone. Co do podciśnień to wyrzuciłem akumulator podciśnienia i podłączyłem sterowania...
Witam. Mam takie pytanie, ostatnio wymieniałem turbosprężarke w Seacie Ibizie III 1.9 TDI model silnika ATD 101KM z wgrana mapą na 150km turbina jest nowa razem z nową zmienna geometria, problem jest taki, że nie ma tej prędkości maksymalnej co kiedyś, to znaczy że max 160km/h teraz pojedzie wcześniej ponad 210km/h, dosyć się szybko zbiera ale powyżej...
Witam mam problem od jakiegoś czasu z moją X3 2.0d w zakresie dość użytecznych obrotów tzn 1800-2200 rpm często zamula spada moc po przekroczeniu tych obrotów jedzie normalnie, ciągnie. Czasem wystarczy zdjąć nogę z gazu wcisnąć jeszcze raz i jedzie normalnie. Dziwny temat, auto mam od nowości 2007r ma najechane 96 tys km, i takie tematy się dzieją....
Czarny dym to za dużo paliwa w stosunku do powietrza. Może być przycięta zmienna geometria w turbinie, lub lejące wtryskiwacze. Proponuję wymienić filtr powietrza, to najtańsza opcja, która być może wpłynie na poprawę pracy silnika.
wymieniłem wszystkie węzyki od podciśnienia zawór N75 przepustnice,sprawdzałem kierownice w turbinie Kierownice w turbinie to właśnie zmienna geometria. Problem może leżeć po stronie czujnika ciśnienia doładowania. Olej na łączeniu może być oznaką nieszczelności samego wirnika.
Witam. Mam problem z autem Scania r440, mianowicie wysokie spalanie, brak mocy, gwizd turbiny- za bardzo doładowana. Rozsypała się pompa paliwa, została wymieniona na nową, dwie trasy na niej i spalanie normalne jak wcześniej około 30l z ładunkiem 21T na chłodni. Podczas jazdy pod górki auto potrafiło się przydławić i puścić z tłumika dym czarny lub...
To kompletnie źle jest. Musisz mieć podciśnienie ok -0.8bar, zapatka(sztanga turbosprężarki, vtg, zmienna geometria) ma opaść PO ODPALENIU i cofać się w miarę wzrostu obrotów - choć na postoju nie będzie to aż tak widoczne. Elektrozawór przy zmniejszaniu napięcia z ECU ma tą zapatkę tak jakby popuszczać. Dodano po 1 Najpewniej masz źle podłączone przewody...
Wiem ze temat stary ale moze sie przyda komus, mialem podobnie, to cisnienie spalin otwieralo zawory, objaw wystepuje w autach z turbina ze zmienna geometria lopatek, z zasady jej dzialania lopatki maja sie domykac zeby wytworzyc odpowiednie cisnienie spalin przy niskich obrotach poto by napedzic wirnik turbiny. Z roznych przyczyn np. zly montaz pierscienia...
mam zapytanie czy laguna 1,9dci 2001/2002 120km posiada zmienna geometrie łopatek w turbinie i ile max powinna ładowac moja 2,28
,,Masz dalej problem z turbiną - tylko nie chcesz przyjąć tego do wiadomości."- sugerujesz wadę fabryczną turbiny?? Rozbierałeś turbine , wiesz jak działa ta zmienna geometria? Myślisz że elementy tam pracujące nie wycierają się i są wieczne? Może być czysta a i tak się zacinać, sam miałem tak w kilku autach.
witam, suszara :) jak kolega mdcs nazwał turbine kręci do 300000 rpm, a cisnienie doładowania reguluje zmienna geometria łopatek kierownicy , a kolega bandzior podał elementarz jazdy z turbiną i chodzi tu głównie o łozyskowanie wirnika turbiny ,ponieważ jest slizgowe to by olej nie przypiekł sie od rozgrzanej turbiny która potrafi osiągnąć nawet 400st,...
zmienna geometria łopatka turbina zmienna geometria geometria turbina
speed renault at90s2313 zamiennik sterowanie oświetleniem komputer
elektronika baterie parkside elektronika baterie parkside
Pasek wariatora do Piaggio ZIP 4T 50 cm – wymiary, numery OEM, zamienniki Wyraziste czcionki na Xerox WorkCentre 6605