Wczoraj pisałeś że wymieniłeś i nie działa
Tak napewno cisnienie za wysokie 2580 mbar . Odepnij gruszkę i zobacz czy dzwignia geometrii chodzi lekko i wpelnym zakresie . Gruszki też lubią korodować i zacinać sie
Czy tam.jest zmienna geometria?
Zacina się zmienna geometria raczej wiesz jak to naprawić
Zmienna geometria turbiny.Ćwiczyłem to.
Zmienna geometria zacięła się w innym miejscu.Turbawka do czyszczenia.
Ogarnięte, auto chodzi jak nowe
Tak ma ona zmienna geometrie lopatek. http://obrazki.elektroda.pl/3995297600_1...
Po pierwsze to podłączenie pod kompa i odczyt błędów. Trzeba też sprawdzić wszystkie węże układu podciśnienia i czy zmienna geometria turbosprężarki pracuje w pełnym zakresie, to są rzeczy na początek.
Szarpanie raczej nie będzie z powodu turbiny. Jak jest zmienna geometria to wtedy właśnie są kierownice w turbinie (czyli to to samo). Wcześniej było tak że byłą klapka w kolektorze wydechowym która regulowała dopływ spalin do turbiny.
Najpierw sprawdź czy reaguje prawidłowo sztanga. Tzn na odpalonym podłączaj i odpinaj wężyk do turbo i patrz czy sztanga się rusza ok 1 cm. Potem test z odpiętym wężykiem czy doładowanie będzie minimalne podczas jazdy (możliwy not lauf przez za niskie ciśnienie doładowania ).
Zacina się zmienna geometria i ciśnienie jest za duże. Jest to co prawda na razie chwilowe przeładowanie ale pewnie zdarzy się już że awaryjnie ECU wyłączy turbo by je chronić przed wejściem na zbyt wysokie obroty.
Starowanie turbiną lub sama turbiną Do sprawdzenia podciśnienie z vacum pompy Wszystkie wężyki podciśnienia. Zawór sterowania turbiną orz gruszka turbiny. Na zostaje sama turbina czyli zmienna geometria
Podciśnienie które steruje zmienna geometria. Po lepkach to na pracującym silniku powinno być ok -0,8 bar na wyjściu z przewodu do serwa a na wyjściu na gruszka -0,6 jak masz 0,5 to objawy mogą być podobne do twoich.
105 konny silnik ma zmienna geometrię ktora pewnie sie zapiekla,badz przewod sterujacy silownikiem potocznie zwanym gruszka jest nieszczelny. Tak nawiasem mówiąc,wolalbym podjechac do kogos na prawdziwa diagnostykę dedykowanym sprzetem,zaplacil za nią i nie narabial sie nie potrzebnie.
Witam.Czyli zmienna geometrię chcesz zamienić na zwykłe turbo.Oczywiście że trzeba przerobić wsad bo zawór spustowy to nie to samo co zmienna geometria.
wymieniłem wszystkie węzyki od podciśnienia zawór N75 przepustnice,sprawdzałem kierownice w turbinie Kierownice w turbinie to właśnie zmienna geometria. Problem może leżeć po stronie czujnika ciśnienia doładowania. Olej na łączeniu może być oznaką nieszczelności samego wirnika.
Ciekawe,ja mam u siebie w Pasku AFN przepływke Pierburga z Merca W210. Tak kupiłem,a zorientowałem się że to nie oryginał jak podstawiałem klientowi swoją na testy.Nic mi nie dymi i zasuwa 200 kmh bez gadania. Fakt że turbinka i zmienna geometria się nie zasyfia bo to automat,i ma cały czas "obroty" Wskazania na Vagu podobne jak u kolegi.Ząbek od blokady...
Zobacz czy działa zmienna geometria na turbinie. Prawdopodobnie jest zacięta.
,,intermittent,, - znaczy przerywany lub dosłownie tymczasowy. Skasuj ten błąd i kontrolka zniknie. Jeśli jednak po czasie powróci radziłbym się dokładniej przyjrzeć przepływomierzowi. Jeśli będzie w porządku to stawiam na turbosprężarkę. Miałem taki przypadek, najprawdopodobniej zaczyna się przycinać (czyt. zacierać) zmienna geometria łopat wirnika,...
Zdziwiłem się takim wynikiem inwertera, ale jak przypuszczam inny nie może być , bo musiałaby być zmienna geometria elementu sprężającego
To jest turbina że zmienna geometria i z grucha na niej Czyli to musi być tdci - z układem common-rail. Jeżeli słyszysz syk (szum) spod maski - nie ma jak sprawdzenie szczelności dłonią. Z tego względu najlepiej jest odpalić do sprawdzenia zimny silnik aby się nie poparzyć. Jedna osoba podgazowuje silnik, druga wodzi ręką i po wężach gumowych i po...
Samochód dobrze odpala, nie trzęsie silnikiem? Zaczynając od kontrolki świec żarowych wypadało by sprawdzić świece ale nie świeciły się podczas naciskania na pedał hamulca?... W turbinie mogła się przyciąć zmienna geometria łopatek, tzn przy turbo masz taka gruszkę i trzeba zobaczyć czy pracuje poprawnie po dodaniu gazu powinno się tam przesuwać to...
Jakie tam turbo siedzi? Mi wychodzi zmienna geometria z czujnikiem położenia gruszki. I tu szukaj kłopotu, zawór wysterowuje sztangę na pełne otwarcie, dopiero podczas jazdy dławi. Być może czujnik nie widzi położenia gruszki albo widzi błędne. Może problem z wężykami a może grucha dziurawa. Jak fizycznie wygląda praca sztangi?
Zakłądając, że zmienna geometria w turbosprężarce działa sprawnie to i tak nie osiągniesz wymaganego ciśnienia w wężach bo zmienna geometria będzie ciągle ustawiona w pozycji minimalnego doładowania, jakieś tam ciśnienie się pokaże ale przy bardzo wysokich obrotach silnika.
Motronic wspomniał o szkoleniach.pracuje w boschu i chcąc nie chcąc dwa razy w roku musze jechać do zjeb..ej brukseli na szkolenie.zawsze we dwóch z kolegą który pracuje juz tam 15 lat.ostatnio wyjeżdza do mnie z pytaniem jak pracuje zmienna geometria turbiny.jak widac ze szkolen kazdy wynosi co mu trzeba-jeden wiedze a drugi to co mu wpadnie w łapy.Niektórzy...
Test na odłączonym przewodzie od turbo - wykres identyczny. Nowy zawór N75 - wykres identyczny. Zostaje zapieczona zmienna geometria?
Już wytrzeźwiałem więc odpisuję : olej w elektrozaworze N75 lub MAP sensorze to się zdarza, olej pochodzi z odmy silnika i będąc w dolocie dostaje się do ww. elektrozaworu jak i czujnika MAP czyli czujnika ciśnienia doładowania - olej owszem może być przyczyną złego pomiaru MAP sensora. Ten tani komputer w zupełności wystarczy by prawidłowo sprawdzić...
wlasnie. jasno i wyraznie. a propo w 1z przeciez nie ma turbiny ze zmienna geometria ... pozdrawiam
A coś więcej jak to poznać, bo wcześniej ktoś pisał, że to 110 PS, bo zmienna geometria.
Zmienna geometria czy zwykły waste gate?
A czujnik ciśnienia doładowania?Zawór sterujący ciśnieniem doładowania?Zmienna geometria turbiny ok???
Prawdopodobnie przycina się zmienna geometria turbiny. Do sprawdzenia. Zrób logi dynamiczne lub chociaż sprawdź czy sztanga turbo chodzi bez przycięć w całym zakresie.
PS Moim zdaniem to napewno nie zapsuta turbina bo samochód jedzie a potem sie włącza tzw tryb awaryjny:) Co rozumiesz pod tym zdaniem? w turbinie jest zmienna geometria (chyba że jest to wersja 90 konna na sztywnej w co wątpie) która potrafi się blokować a objawia się właśnie to trybem awaryjnym.. na 4 biegu na prostej drodze od 1.500 obrotów na minute...
W logu statycznym BS grupy 011 zmienna geometria turbosprężarki wcale nie zmienia swojego położenia i zarówno w trybie ON jak i OFF masz ciągle takie samo ciśnienie powietrza. Na tej podstawie stwierdzić można by było, że nie dochodzi podciśnienie do gruchy przy turbo gdyby nie fakt, że przy wyższych obrotach turbo przeładowuje (log 010 dynamiczny)...
Gdzie widzisz, że turbo nie ładuje skoro w ostatnich logach w grupie 011 uzyskuje zadane ciśnienie przy 2000 obrotów, potem przeładowuje przy 2500 o 300 mbar a potem utrzymuje zadane aż do 2750 RPM więc na jakiej podstawie stawiasz diagnozę, że nie ładuje jak log : http://vaglog.rtnet.pl/domex32_75082.htm... mówi zupełnie co innego ? Mógłbym powiedzieć...
dodam tylko że turbo ma teraz zmienna geometrię I jechać nie będzie. Zmienna geometria jest inaczej sterowana. Wróć do oryginału albo szukaj sterownika, co obsługuje VNT.
W jaki sposob ustawic turbosprezarke ze zmienna geometria na najwieksza wydajnosc? Chodzi o regulacje srubki-zderzaka.
Gruszka od turbiny sprawdzona? Możliwe że zmienna geometria się zastala i stąd taki obajw
Trochę się mylisz, bo 105KM to 8 zaworów, 150KM to juz 16v i do tego zmienna geometria właśnie. Różnica jest w każdym zakresie obrotów bardzo zauważalna.
Zmienna geometria turbo zaczyna siadać.
Prawdopodobnie zacina się zmienna geometria na turbinie . Turbo do czyszczenia lub regeneracji. Oddaj auto do mechanika.
Co do sztangi też tak, myślałem, ale na wolnych obrotach turbina ma prawie tyle samo co zadane i zmierzone. Co do przestawienia, to raczej tylko wyjęcie turbiny, a miejsca bardzo mało i kiepski dostęp. Myślę, że zaryzykuję w przyszłym tygodniu, wydrę turbo, zobaczę, czy zmienna geometria się nie przycina. Jeżeli będzie, ok, dam turbo na sprawdzenie.
Ale przecież turbina z zmienna geometria pełne doładowanie ma w momencie gdy cięgno jest oparte o zderzak, który też podlega regulacji i to ona odpowiada za pełną moc. Oczywiste gruszka też może być źle wyregulowana. Ale gdy się zapnie podciśnienie bezpośrednio pomijając zaworek powinna pompować aż przeładuje. Mona tak sprawdzić. Jak nie mam moce w...
Ja mam ten sam problem co koledzy wyżej Napisze co już wymieniłem i zrobiłem 1 wałek rozrządu i hydraulika nowe 2 chłodnica egr nowa 3 zawór n75 4 zawór n72 5 dpf przewiercony trzy otwory fi22 6 turbina rozebrana zmienna geometria wyczyszczona 7 pompowtryski zmienione 8 wężyki do sterowania wymienione 9 egr wyczyszczony i sprawdzony elektrycznie czy...
A zmienna geometria turbiny się nie przycinać? Lub problem z przepustnicą
Zmienna geometria turbosprężarki pracuje bez oporów?
Temat rozwiązany Uwalona sprężarka.właściwie zmienna geometria
Witam wszystkich. A jednak sprawcą zamieszania okazała się turbosprężarka (zmienna geometria). Na zimno chodziła lekko, ale po nagrzaniu przycinała się.Czyszczenie rozwiązało problem. Myślę że temat można zamknąć. Pozdrawiam.
Wyjmij sam turbine i oddaj do firmy która się w tym specjalizuje. Pewnie masz zmienna geometrię więc i tam zajrzą. Niektórzy nie chcą ruszać turbin ze zmienna geometrią więc takim nie dawaj turbiny do naprawy.
Sprawdź czy zmienna geometria działa.
Może w momencie sprawdzania nie było usterki.Czy jest tylko błąd czujnika?Może problem z turbiną, w silniku BXE na pewno zmienna geometria.Podciśnienie w instalacji to chyba ok.0.7bar.
Może to być zmienna geometria w turbinie, w samym krakowie czy w okolicy?
Najlepiej jest zVagować dynamicznie grupę 011 by widzieć w niej w jakim procencie jest wysterowana zmienna geometria turbo a potem (w zależności od uzyskanych wartości) albo ją skrócić albo wydłużyć. Na wolnych obrotach się tego nie reguluje !!!
Zmienna geometria działa?
Przycięta, zapieczona zmienna geometria. Czyli sprawdź sztangę turbo
Patrząc na Twój ostatni log to zmienna geometria nie jest sterowana prawidłowo. Ciśnienie faluje i pewnie sterownik silnika zaraz zapoda błąd 00575. Turbo kwalifikuje się do ponownego czyszczenia.
Turbina do czyszczenia{zmienna geometria}
Zmienna geometria do czyszczenia
Dzieki za odpowiedz, wiec tak korekcje najwieksze są na 7 cylindrze, podczas postoju na D -4mg, 1 cylinder 3 na plus oraz 7 na plus reszta około zera, na nowych wtryskach korekcje są podobne a nawet większe. Drugie że przepływomierze pokazauja dziwne wartości , lewy o połowe mniej niż prawy, ale powiedzieli mi że zmienna geometria jest trochę zapieczona...
zlokalizowałem problem bez kompa. problemem była zmienna geometria w turbo VTG (zablokowana) pomogło czyszczenie. POZDRAWIAM
Tylko zmienna geometria. Gość który robił turbinę, robi turbiny od ponad 20 lat i twierdzi że turbinę mam w porządku.
Nie ma takiej opcji. Skoro go nie było to sterownik go nie obsługuje i włączyć tego się nie da. Trzeba by zamontować sterownik silnika z auta gdzie była zmienna geometria.
sztanga w tej turbinie nie steruje praca wastegate tylko zmienna geometria. ogolnie sprawa wyglada tak: Auto stoi nie odpalane, sztanga jest wysunieta (puszczona), zapalasz samochod sztanga ma byc wciagnieta i ma sie tak trzymac podczas lekkich przygazowek w miejscu. Zmienna geometria ma pracowac podczas jazdy samochodu, mozna ja skontrolowac recznie...
Wiązka przejrzana podciśnienia sprawdzone i dalej to samo. A do tego doszło przeładowywanie turbiny Wiązka elektryczna do sprawdzenia. Zmienna geometria działa?
na razie doszedłem ze zaworek zwrotny puszcza w 2 strony. to jest 110 ze zmienna geometrią.
Przecież napisał że kod silnika to ALH tzn że jest zmienna geometria.
Turbiny dieslu normą jest że padają,a zmienna geometria gwarantuje mniejszą żywotność.
http://wiki.ross-tech.com/index.php/1661... Dodano po 8 kolego to jest problem łożyska w sprężarce ze zmienną geometrią ,problem polega na tym że się przyciera i nie pracuje płynnie nie wracająć się a efektem tago jest przekroczona granica regulacji ,znaczy zbyt wysokie cisnienie doladowania czego wynikiem jest wylączenie przez ECU sterowania...
A pomyłka pompa ze zmienna geometrią... Silnik spalinowy napędza pompę hydrauliczna, a pompa napędza silnik hydrauliczny..
Vtg to zmienna geometria turbiny i nie ma to wiele wspólnego z temperaturą oleju kolego. Po za tym diagnostyka wykonana przez kogoś o marnej znajomości swojego fachu w dodatku robiona pegasusem. Jedź na porządną diagnostykę komputerową i wtedy wrzuć fotę z wydrukami.
Powinno działać sterowanie bo oba to zmienna geometria. AWX To już PD, nie wiem czy to fizycznie pasuje.
To kompletnie źle jest. Musisz mieć podciśnienie ok -0.8bar, zapatka(sztanga turbosprężarki, vtg, zmienna geometria) ma opaść PO ODPALENIU i cofać się w miarę wzrostu obrotów - choć na postoju nie będzie to aż tak widoczne. Elektrozawór przy zmniejszaniu napięcia z ECU ma tą zapatkę tak jakby popuszczać. Dodano po 1 Najpewniej masz źle podłączone przewody...
W 110km jest zmienna geometria. W 90km nie ma.
Przepływke podmienielem nic turbo że zmienna geometria I turbo dmucha sprawdzałem komputerem ile daje
A błędy sprawdzić nie łaska. Założę się że przeładowanie turbo albo niedoładowanie czyli zmienna geometria w turbo zasyfiona i stoi.
W takich przypadkach najczęściej: 1) przewody podciśnieniowe 2) zawór n75 3) zmienna geometria (w tym gruszka podciśnieniowa)
Sitka brak. Od czego może "ugotować się" turbo ?? Po rozebraniu okazało się że wypaliła się zmienna geometria...
zmienna geometria? ich sie nie regeneruje wsadzać trzeba nowa
Trzeba ustalić czy ciśnienie jest za niskie (najczęściej) to nieszczelności węży intercoolera, zawór n75 lub jego sterowanie, podciśnienia, gruszka vgt, kierownice vgt ,sama turbosprężarka lub ciśnienie za wysokie to zatarte kierowcy vgt. Vgt czyli zmienna geometria turbosprężarki.
W tym silniku nie mam turbiny. Gdzie tam zmienna geometria?
Jaki masz kod silnika? Bo nie wiadomo czy turbo ze zminną geometrią czy nie. Przyczyn może być kilka. Np. uszkodzony N75, zapieczone kierownice (jeśli zmienna geometria), uszkodzona gruszka.
Po pierwsze diagnostyka, trzeba sprawdzić: -jakie są błędy? -jakie jest ciśnienie doładowania i kiedy -jakie jest ciśnienie paliwa -trzeba sprawdzić czy zmienna geometria turbosprężarki pracuje w pełnym zakresie.
Tak to prawda , oprócz kierownicy w turbo sprawdzasz czy masz podciśnienie, tym właśnie wysterowana jest zmienna geometria w twoim bolidzie, co do samego sprawdzenia i ewentualnych elementów uszkodzonych z tym związanych znajdziesz w opcji szukaj tzw wyszukiwarka.
Zapieczona zmienna geometria turbiny. Sprawdź czy sztanga chodzi luźno w pełnym zakresie i się nie przycina. Czyszczenie pomoże.
problem rozwiazany przejrzałem dokładnie cały ukałd sterowania turbo i okazało sie ze zacina sie zmienna geometria( czasami działa lub zacina sie wpewnym miejscu) i przez to otwarty był zawór upustowy, stad małe cisnienie w układzie
Jest zapieczona zmienna geometria łopatek wewnątrz turbosprężarki więc turbo trzeba zdemontować z silnika i wyczyścić zmienną geometrię.
Szczelność dolotu, zmienna geometria turbiny, N75, podciśnienie. Sprawdź i melduj.
Temat był już opisywany na forum,począwszy od zaworka,przez wężyki czy sztangę Dodano po 1 A może po zimie zapiekła się zmienna geometria turbiny
Jezeli posiadasz LPG to calkiem mozliwe ze mechanik ktory zakladal instalacje gazowa zaslepil zmienna geometrie dolotu (podobno zapobiega to wystarzala gazu) a objawy to wlasnie wolne schodzenie z wysokich obrotow. Wiem co pisze gdyz najpierw mialem problemy z "kichajacym" lanosem, pozniej trafilem naprade do dobrego gaziarza i to on wlasnie zaslepil...
Do OM611 jest tylko jeden rodzaj turbiny, w mocniejszych modelach jest zmienna geometria lopatek i roznia sie one na pierwszy rzut oka
Silnik jako słupek jest ok. Tylko co w końcu jest z turbiną - jest z stałą czy zmienna geometrią ? W Lagunie 120 km jest zmienna geometria a w traficu 80 i 100 km jest stała geometria - całkowicie inna strategia sterowania elektrozaworem . Jaką masz pewnosć że silnika jest z Laguny 120km ? Były jeszcze Laguny II 100 , 105 i 107 km i tam było turbo z...
kolego zmienna geometria powoli żegna się z twoją turbosprężarką, jeżeli cała reszta sprawna i podłączona ( mowa o N75), przykro mi :(
Turbina pracuje cały czas napędzana gazami spalinowymi. W AFN jest turbina ze zmienna geometrią , na VAG-u sprawdzić jakie ma ciśnienie doładowania.
Przegoń go porządnie, pewnie zmienna geometria daje znać -łopatki w turbinie mogą się zawieszać bo są zasyfione...
Turbo jest ze zmienna geometria łopatek a katalizator wyczyszczony został za 450 zł to chyba dobrze go tam przeczyścili
Lub zmienna geometria siedzi.Nie trzeba było słuchać kolegów i zostać przy benzynce.
No zazwyczaj to zablokowana zmienna geometria albo podcisnienie do sterowania. Ale to trzeba popatrzeć ci tam się dzieje po zapaleniu auta. Albo spróbować ja ruszyć ręką.
Dali turbo jest po naprawie zmienna geometria poleciała zawór od turbo steruje geometrią w parametrach widać ze turbo dmucha czujniki temp pracują dobrze . I biega mi o to czy ten zawor ELAB jest przykręcony do tej pompy wysokiego czy gdzies indziej go znajde?????????????
typ silnika to afn.tam jest turbina ze zmienna geometria lopatek.bylbym wdzieczny jakbys kolego mi napisal albo jakies zdjecia co do tych zaworow ktore to sa gdzie sie mieszcza i czy sam dam rade je podmienic jak z dojsciem w tym aucie jest.
zmienna geometria turbiny zmienna geometria turbo zmienna geometria turbina
zawór gazowy piekarnika mieszanka paliwo czujnik poziomu tonera
elektronika baterie parkside elektronika baterie parkside
Aktualizacje do telewizora Blaupunkt BS42F2242NEB Czy zamrażanie może naprawić pilota do TV?