Blow off w tym aucie służy tylko i wyłącznie wydawaniu dziwnych dźwięków i/lub podnoszeniu ego właściciela. Cała reszta zawarta jest w poście kolegi domexa32. Za regulację ciśnienia odpowiada sterownik i albo wastegate albo zmienna geometria łopatek turbiny.
mam zapytanie czy laguna 1,9dci 2001/2002 120km posiada zmienna geometrie łopatek w turbinie i ile max powinna ładowac moja 2,28
Witam Mialem kiedys Golfa IV z tym silnikiem (oznaczenie AHF jesli dobrze pamietam) wszystko zalezy od stylu jazdy, generalnie mowia ze trzeba czasem dynamicznie nimi pojezdzic zeby turbo popracowalo w pełnym zakresie bo tam jest zmienna geometria łopatek turbiny czy cos takiego. Ja w wiekszosci jezdzilem "oszczednie"tzn zmiana biegow przy okolo 3tys...
Jak się sprawy mają z tym brakiem mocy, bo widzę że temat umarł. U mnie też czasem brakuje mocy, ostatnio też pojawił się błąd 10 Controller Start-of-injection. Pompa była regulowana i nic nie pomogło, wtryskiwacz sterujący regenerowany i zero różnicy, zmienna geometria łopatek turbiny czyszczona - zero różnicy, podciśnienia sprawdzone - są ok, przewody...
Aha. Ile może kosztować taka naprawa?? I jak nie wymienię tego w ciągu miesiąca to może się uszkodzić coś więcej. Oczywiście ze staraniem się nie rozpędzania samochdu powyżej 30km/h żebu zmienić bieg na 3. Ja mam AFN 110KM, zmienna geometria łopatek w turbinie. Silnik z A4 z 99r.
Różnica mocy pomiędzy 1.9 TD a TDI nie jest spowodowana elektroniką ani intercoolerem , do 1.9 TD wsadzisz pin LDA z 1.6 TD delikatnie dawkę paliwa ruszysz i już masz około 90-100 kucy , to są całkiem inne konstrukcje w tdi masz większe cisnienie wtrysku,bezpośredni wtrysk w niektórych zmienna geometria łopatek turbiny (brak laga) dużo wytrzymalsze...
Przegoń go porządnie, pewnie zmienna geometria daje znać -łopatki w turbinie mogą się zawieszać bo są zasyfione...
Jeżeli chodzi o ALH to jest to motor bliźniaczy z ASV (mam taki u siebie w Seacie), różni się od ASV tylko wtryskami i słabszym programem (ALH - 90KM, ASV - 110KM). W jednym i drugim jest zmienna geometria łopatek w Turbinie (VNT). U mnie jest dwumas ale do tego silnika można z powodzeniem wepchać sztywne koło, a czy fabrycznie wychodziły w obu wersjach...
Witam Mam 1.9 Tdi 110 km Afn ze zmienna geometrią łopatek w turbinie. Ogólnie jak jeżdżę to czuje że turbina w obrotach 1 do 2 tys chodzi lecz jakby na pół swojej mocy potem dostaję takiego kopa jak minie na obrotomierzu 2 tys. Pewnie turbina do regeneracji lub czyszczenia ( nie wiem nie znam się ) Także co trzeba by zrobić ? Może jakiś preparat na...
Samochód dobrze odpala, nie trzęsie silnikiem? Zaczynając od kontrolki świec żarowych wypadało by sprawdzić świece ale nie świeciły się podczas naciskania na pedał hamulca?... W turbinie mogła się przyciąć zmienna geometria łopatek, tzn przy turbo masz taka gruszkę i trzeba zobaczyć czy pracuje poprawnie po dodaniu gazu powinno się tam przesuwać to...
Witam. 2,5L. W 2001 roku zmodyfikowano silnik VM poprzez przeprojektowanie głowic i wprowadzenie nowoczesnych technologii dystrybucji paliwa. Oznaczenie kodowe R 425 DOHC oraz zmieniana nazwy na CRD. Zastosowano zamiast czterech osobnych jedną wspólną głowicę z dwoma wałkiem rozrządu i o 4 zaworach na cylinder. Do napędu wałków zastosowano pasek zębaty...
A więc tak.Auto trafiło do mnie na warsztat na.... i tu właśnie,Rozrusznik -bendiks przepuszczał czyli normalka,wymianę oleju w skrzyni, oraz najważniejsze czyli przeładowuje, zatarta zmienna geometria łopatek turbiny. Po wjechaniu na podnośnik w piątek dwa tygodnie temu po południu zgasiłem normalnie auto. Niestety w poniedziałek już tylko z lejka...
Autko na chodzie. Regeneracja turbiny nie do końca rozwiązała mój problem choć nadawała się do remontu(luzy na wałku i puszczała olej ,dodatkowo zmienna geometria łopatek nie działała). Po zamontowaniu turbiny i niewielkiej poprawie jeszcze raz analiza na komputerze. I jak się okazało przepływomierz powietrza nie poprawnie pracował, po wymianie autko...
witam w 1z nie ma turbiny ze zmienna geometria łopatek i nie ma podciśnienia tylko jest sterowana ciśnieniem ,n75 leci w bambuko ew gdzieś wężyk nie szczelny
nie znam się na logach ale mam golfa IV z takim silnikiem i miałem okresowy spadek mocy - powód zapieczone kierowniczki w turbinie - bo w nim jest turbina ze zmienna geometria łopatek - co ciekawe VAG nie pokazywał takiego błędu
2.0 td4 -dobry silnik, w BMW 150KM, te silniki byly stosowane w LandRover'ach 4x4 mialy tylko zmniejszona moc ale podniesiony moment, obotowy -malo usterkowy, turbina ze zmienna geometria łopatek, sporo czesci/zamiennikow (filtry i inne eksploatacyjne), pamietac trzeba o filtrze odmy co 50tys, bo potem kopci okrutnie...
kupiłeś silnik cf3-100KM mając cf2-105(najlepiej zapodaj foty) stąd różnice w osprzęcie ;) i wtyczkach z tego co pamiętam różnica również jest w turbinach cf2 stała cf3 zmienna geometria łopatek
To nie zawsze musi być wina sterowania turbiny. Piszesz, że po zgaszeniu i ponownym odpaleniu, wraca do normy. Ciężko wróżyć z fusów, przydałoby się sprawdzić zapisane błędy vagiem oraz zrobić diagnozę dynamiczną. Videoporada jest tu -http://www.a4-klub.pl/. Z Twojego opisu może być już słaba przepływka choć nie zgadza się to z poprawą, po zgaszeniu...
Panowie wracam po krótkiej przerwie. Turbina zregenerowana, rozsypała sie zmienna geometria łopatek, które byly wykowane z cienkich zgrzewanych blaszek a nie z pełnego materiału. Pozatym owe blaszki uszkodziły wirnik. Teraz turbo zregenerowane, przy okazji założona nowa gruszka. Tylko jest problem z kalibracja owej gruszki. Może mi ktoś powiedzieć na...
Tak ma ona zmienna geometrie lopatek. http://obrazki.elektroda.pl/3995297600_1...
witam, jaki kod silnika,zrób co napisał ptaszek, kopci na czarno? za mało podałeś objawów, mozliwe że pompa niskiego cisnienia się kończy, sprawdż jeszcze , nie mając kodu silnika to zgaduje czy elektrozawór zmiany geometri łopatek turbiny działa, jak masz ze zmienna geometrią, zrób co ptaszek napisał czyli diagnostykę bo reszta to wróżenie, pozdrawiam
Czesc, posiadam vw sharan z 98roku, 1.9 tdi mam problem z moca auta, do jakiejs "setki" radzi sobie ale o wiekszych predkosciach typu 130-150km/h moge zapomnec. Slysze jak turbine rozlacza przy jakis 1800-2000 obr/min. (im wyzszy bieg tym wczesniej ja rozlacza). Wyprzedzanie tym autem jest nieosiagalne. Jakis rok temu padla mi elektronika na pomie,...
Witam Pacjentka Ivona 35s15 146 km 2.8 Mam problem z turbo, auto po odpaleniu nie ma mocy, po przejechaniu jakiegoś dystansu i zapaleniu kontrolki edc, moc częściowo odzyskuje powiedzmy 70%. Byłem na diagnostyce, jak nie mruga edc silnik w ogóle nie jest doładowany, turbo dmucha 0.2 bara( to w momencie jak nie mam mocy, jak się zapali edc nie wiem,...
Witam mam problem od jakiegoś czasu z moją X3 2.0d w zakresie dość użytecznych obrotów tzn 1800-2200 rpm często zamula spada moc po przekroczeniu tych obrotów jedzie normalnie, ciągnie. Czasem wystarczy zdjąć nogę z gazu wcisnąć jeszcze raz i jedzie normalnie. Dziwny temat, auto mam od nowości 2007r ma najechane 96 tys km, i takie tematy się dzieją....
napisałeś passat 90kw ale nie kojarze takiego który miałby 123KM. ważne czy jest z pompowtryskami i czy ma zmienna geometrie turbo. Objawy opisane przez Ciebie świadcza o problemach z praca turbiny. najprawddopodobniej zatarte łopatki od zmiennej geometrii jesli wystepuje.
(...) https://obrazki.elektroda.pl/2549012000_... https://obrazki.elektroda.pl/9684676700_... https://obrazki.elektroda.pl/4057418700_... https://obrazki.elektroda.pl/1291280400_... https://obrazki.elektroda.pl/6054843900_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Z przedstawionych...
witam, suszara :) jak kolega mdcs nazwał turbine kręci do 300000 rpm, a cisnienie doładowania reguluje zmienna geometria łopatek kierownicy , a kolega bandzior podał elementarz jazdy z turbiną i chodzi tu głównie o łozyskowanie wirnika turbiny ,ponieważ jest slizgowe to by olej nie przypiekł sie od rozgrzanej turbiny która potrafi osiągnąć nawet 400st,...
Witam rozwiązanie znalazłem w Niemeczech gdzie właściwie spędzam teraz większość czasu, a więc: Żółty check engine to poprostu brudny filtr paliwa- pomogła wymiana oczywiście. Olej to kwestia doboru mi polecili valvoline półsyntetyk i narazie widzę sporą poprawę. Co do mocy to okazało się że wężyk gdzieś od sterowania turbiny był lekko nadpęknięty a...
Z tego co mówisz została źle złożona zmienna geometria. Nie jest to kwestia złej regulacji. Z doświadczenia wiem że nie we wszystkich ale w kilku turbina da się źle założyć koszyk sterujący geometrią łopatek.
Witam Serdecznie !! Odświeżę temat, mianowicie mam problem z moją Laguna II 1.9 DCI 2002 120 KM, silnik kompletnie nie ma mocy, brak kodów w sterowniku co najlepsze, i nawet dymka nie puści przy wciśniętym pedale gazu do podłogi. Auto było podpinane pod AUTOCOMA. Więc zaczynając 1. Dwa różne odczyty w "ciśnienie doładowania" a "ciśnienie w kolektorze...
Problemu szukałbym w okolicach turbiny. Moim zdaniem przeładowuje - za dużo powietrza dostarcza do silnika przy dużych obrotach. Nie pamiętam czy w Fabiach jest zmienna geometria czy nie. Jeżeli tak to po prostu łopatki mogą się nie 'cofać' przy wyższych obrotach.
ladamaniac - myślałem, że zmienna geometria turbiny jest w 115 konnych. Dlatego ja szukałem swojego passka z silnikiem 110 na pompie i bez zmiennej geometrii łopatek aby jak najprostszy był :) derki-- no to Ci się tak magicznie naprawiło, do następnego zacięcia tylko niewiadomo czego? Coś się musiało przedmuchnąć jakiś luźny paproch i wypalić może jakiś...
Witam wszystkich! mam problem z mocą w mojej Octavii silnik AHF 110KM a mianowicie chodzi o moc. Nie ma takiej mocy jak miała wcześniej. Czytałem wiele postów i w 95% było napisane że może to być zawór ciśnienia doładowania n75 - podmieniłem i zero efektów. Podmieniłem przepływomierz również bez efektów. Sprawdziłem szczelność kanału dolotowego od turbiny...
Panowie - chciałem się poradzić, bo nie wiem czy mnie w bambuko ktoś nie robi.. Więc.. Oddałem auto do serwisu elektroniki samochodowej... Cenę ustaliliśmy na 200 pln (dogranie centralki immo od oryginalnie wsadzonego silnika 2,2 do ECU 2,0). Dzisiaj dzwoni Pan z serwisu i mówi, że lepszą opcją będzie wsadzenie komputera od 2,2 i wrzucenie mu "mapy...
witam ciebie obecnie posiadam maryśke ale 2.4jtd i moge c podpowiedzieć ze pow 2000 obrotów idzie jak złoto proponuje sprawdzić ci turbinę czy nie ma uszkodzonych łopatek lub czy uszczelnienie nie puściło (z tąd morzesz mieć olej w przewodach dolotowych) tam jest zmienna geometria łopatek jeden z niewielu pomysłów fiata oczywiście udanych pisałeś z...
Witam. Mam S-Maxa 1.8 TDCi 125KM 2009r. 270tys km przebiegu. Jest problem z TURBO, elektryczny nastawnik. Na ciepłym turbo gwiżdże przy przyśpieszaniu, a przy puszczaniu gazu furkocze - efekt SURGE - przeładowanie, zwiększone ciśnienie, zawirowania powietrza w dolocie. Tylko na ciepłym. Jest moc, ale silnik głośno pracuje przez ten gwizd i SURGE. Po...
witam, objawy jak w temacie, obecnie przy silnikach diesla z turniną doładowania i intercoolerem(chłodnica powietrza doładowanego) i po przebiegu ponad 150 tys.km bardzo czesto jest to zanieczyszczony układ dolotowy nagarem, sadzą, olejem z odpowietrzenia skrzyni korbowej(odmy), wyczyszczenie wraz z przepłukaniem benzyna ekstrakcyjną intrcoolera poprawia...
zmienna geometria turbina turbina łopatka zmienna geometria
magneto naprawa pralka candy zapchana bezpieczny przedłużacz
elektronika baterie parkside elektronika baterie parkside
Emoko hulajnoga elektryczna – kody błędów: Monit hamowania, awaria silnika, naprawa Luz w kierownicy skutera – regulacja i wymiana łożysk Vespa, Yamaha, Honda PCX