W większości przypadków albo winny zawór N75 albo zapieczona zmienna geometria turbiny i od jej sprawdzenia bym zaczął.
Zacinająca się zmienna geometria turbiny - najczęściej ,lub zawór N75
kolego dlatego staram sie zawsze czytac w jezyku angielskim niestety jest masa bledow w jezyku polskim poza tym my Polacy mamy tylko dobre zarcie i nic oprocz tego nic nie tworzymy i to nie my jestesmy leaderem motoryzacji wiec w jezyku polskim nie powstaja zadne techniczne nazwy /Wszystko staraja sie tylko jakos przetłumaczyc i to blednie co jest powodem...
Volvo V50 diesel 2.0, 136 KM. Od paru miesięcy męczę się z tematem: duża turbo dziura — turbo załącza się powyżej 2 200 obr./min. Auto pali od strzała, zero błędów. Filtry wymienione, przepływomierz podmieniony i dalej to samo. Układ podciśnień szczelny. AI: Był sprawdzany lub podmieniany elektrozawór sterujący turbiną (np. N75)? Nie. AI: Sprawdzana...
Masz Auto Euro 5? Tam jest zmienna geometria i nastawnik elektryczny. Może być zapieczona geometria i komputer nie jest w stanie ustawić odpowiedniego ciśnienia, dlatego wchodzi z tryb awaryjny. Miałem też taki przypadek u siebie. Kiedy wymieniałeś filtr odmy na silniku? U mnie był zapieczony i turbina po regeneracji padła po pół roku. Może być też,...
wlasnie. jasno i wyraznie. a propo w 1z przeciez nie ma turbiny ze zmienna geometria ... pozdrawiam
A zmienna geometria turbiny się nie przycinać? Lub problem z przepustnicą
https://obrazki.elektroda.pl/6800820000_... Przeładowuje mi i odcina czy może to być wina samej turbiny ? Wężyki ok zmienna geometria działa zaworek n75 tez ok
Vtg to zmienna geometria turbiny i nie ma to wiele wspólnego z temperaturą oleju kolego. Po za tym diagnostyka wykonana przez kogoś o marnej znajomości swojego fachu w dodatku robiona pegasusem. Jedź na porządną diagnostykę komputerową i wtedy wrzuć fotę z wydrukami.
Temat był już opisywany na forum,począwszy od zaworka,przez wężyki czy sztangę Dodano po 1 A może po zimie zapiekła się zmienna geometria turbiny
W jaki sposob ustawic turbosprezarke ze zmienna geometria na najwieksza wydajnosc? Chodzi o regulacje srubki-zderzaka.
(...) https://obrazki.elektroda.pl/2549012000_... https://obrazki.elektroda.pl/9684676700_... https://obrazki.elektroda.pl/4057418700_... https://obrazki.elektroda.pl/1291280400_... https://obrazki.elektroda.pl/6054843900_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Z przedstawionych...
Gruszka od turbiny sprawdzona? Możliwe że zmienna geometria się zastala i stąd taki obajw
Koledzy, jeśli turbina nie ma zapieczonych łopatek zmiennej geometrii w pozycji max doładowania to po odpięciu wężyka podciśnienia z siłownika podciśnieniowego regulującego kąt nachylenia łopatek na wolnych obrotach biegu jałowego turbina będzie miała prawie identyczne ciśnienie jak ciśnienie atmosferyczne, więc jakie węże twarde i skąd to ciśnienie...
Mechanicy też rozkładają ręce... Ostatnio co zrobiłem: - Wyczyszczony Intercooler - Wyczyszczony EGR - Wyczyszczone wszystkie rury - Wymienione węże podciśnienienia - Wyczyszczone turbo - Wyczyszczona zmienna geometria turbiny - Wymieniona gruszka podciśnienia Brak poprawy w nagrzewaniu..
Najlepiej jest zVagować dynamicznie grupę 011 by widzieć w niej w jakim procencie jest wysterowana zmienna geometria turbo a potem (w zależności od uzyskanych wartości) albo ją skrócić albo wydłużyć. Na wolnych obrotach się tego nie reguluje !!!
Witam, Od niedawna borykam się z problemem w SCANIA G400 XPI. A mianowicie auto jedzie po pewnej chwili gaśnie i jest brak reakcji na kluczyk ( nie załącza) rozrusznika) na tablicy sypie błędami, a vci widzi usterki takie jak; - wtryskiwacze - zmienna geometria turbiny - kontrola systemu - główny wyłącznik prądu (nie posiada wyłącznika w kabinie) Scania...
dodam tylko że turbo ma teraz zmienna geometrię I jechać nie będzie. Zmienna geometria jest inaczej sterowana. Wróć do oryginału albo szukaj sterownika, co obsługuje VNT.
Przy teście wyjść sztanga gruszki podciśnienia powinna poruszać się cyklicznie w zakresie około 2cm. Wystarczy że lekko przycina się zmienna geometria turbiny i silnik wpada w tryb awaryjny. Przy mocno rozgrzanej turbinie (długa jazda) problem znika.
W takich przypadkach najczęściej: 1) przewody podciśnieniowe 2) zawór n75 3) zmienna geometria (w tym gruszka podciśnieniowa)
Witajcie! Pytanie z czystej ciekawości: Posiadam Renault Grand Scenic III z końca roku 2009 z silnikiem 1.5 dCi 106KM (K9K 732/764/832) kupiony nowy z polskiego salonu w 2010. Ogólnie ten silnik słynie z braku awaryjności (wersje po wyeliminowaniu obracających się panewek). Mój ma przejechane 281 tysięcy kilometrów. Przez te 10 lat wymieniałem olej...
ladamaniac - myślałem, że zmienna geometria turbiny jest w 115 konnych. Dlatego ja szukałem swojego passka z silnikiem 110 na pompie i bez zmiennej geometrii łopatek aby jak najprostszy był :) derki-- no to Ci się tak magicznie naprawiło, do następnego zacięcia tylko niewiadomo czego? Coś się musiało przedmuchnąć jakiś luźny paproch i wypalić może jakiś...
Ja opisze swoj problem. Moze dzieki wam uda mi sie go rozwiazac bo ciagnie sie on juz od dawna. Mam Seata leona 1 1.9 TDI ASV 110KM. Niedawno dopiero jakos w marcu tego roku zrobiony został program w COMSPORCIE na ok 135KM, jednak problem byl juz przed programem. Notorycznie syfi sie zmienna geometria w turbo. W styczniu była regenerowana w firmie w...
Po długiej kilkudniowej walce (przez zgubienie jednej rolki i weekend z oczkowaniem na paczkę...) w końcu turbina wyczyszczona i założona z powrotem do samochodu. Po czyszczeniu turbina wyglądała tak: https://obrazki.elektroda.pl/3254098800_... Zmienna geometria chodzi płynniutko i bez najmniejszych oporów. Pojechałem zrobić logi i........
Schematu poszukaj w Google, jest tego pełno. Jeśli zasysa przewód za turbina, to znaczy ze ciśnienie z turbiny nie wędruje do silnika. Coś po drodze jest przyblokowane, lub wydajność turbiny jest za mała a turbina jest ze zmienna geometria i może to nie działa wlasciwie
stary nie wiem czy im pomozesz czy zaszkodzisz ,czasami trzeba przyspieszyć ,zastanow sie co chcesz zrobić ,moze lepiej zatrudniać kierowców z wyobraznią ??? albo zamontoj im turbiny ze zmienna geometria ktore przeladowywują ,po 120 spada moc :-}
Turbiny dieslu normą jest że padają,a zmienna geometria gwarantuje mniejszą żywotność.
odczytaj błędy w silniku, musi coś być bo silnik wchodzi w tryb awaryjny, raczej problem z turbiną może dawać za dużo kolega ma rację, sterownik silnika przechodzi w tryb pracy awaryjnej z powodu przeładowania lub niedoładowania turbosprężarki, z własnego doświadczenia jednak wiem, że nie zawsze sterownik zapisze jakikolwiek błąd z tym związany ale...
Czesta wada turbin ze zmienna geometria w vw.Od nagaru zapiekaja sie kierownice.Trzeba rozebrac czesc zimna turbiny i usunac nagar. Pamietaj o znakowaniu czesci turbiny.
Odyss masz 100 % racji ze wszytskim a wszczegolnosci z turbina o zmiennej geometrii , ale ja nie chcailem zwracac na to uwagi bo mi ktos juz napisze ze sie czepiam . Ale jest tak dokladnei jak piszesz . wszyscy mysla ze jak 110 KM to zmienna geometria , szly w 110 zmienno gem. turbiny ale na pompowtryskach tak jak piszesz . A turbiny w zwyklych 110...
Po wyjęciu 3 turbiny objawy identyczne. Rozwalony doszczętnie wirnik po stronie gorącej, zaś zmienna geometria popękana i powyginana. W tej turbinie widać że podczas regeneracji zamiast listków z cienkiej blaszki założono grube kawałki które także uległy uszkodzeniu ! Zmienna geometria "przyspawała się" i wszystko się zapiekło. Z czego może wynikać...
Zmienna geometria jest to sterowanie turbiny (taka gruszka na turbinie) sterowana na podciśnienie, przy dodawaniu gazu ma być widać jak pracuje ćięgno sterowania. Poza tym zawór EGR można zaślepić.
Witam. Mam to samo 2.0 bmm. Jak rozepne elektrycznie zawór sterujący podciśnieniem turbiny dzwiek ustaje. nie pracuje wtedy zmienna geometria i doladowanie jest minimalne.Zastanawiam sie czy to nie wina egra? Jak nie to zostaje chyba tylko turbo...
Koledzy, to nie jest wina nieszczelności gruchy siłownika podciśnieniowego bo wtedy byłoby stałe niedoładowanie. atol_2008 napisałeś, że nie można zassać ustami i jej zaciągnąć ale nie napisałeś czy wcale nie da się zassać z niej powietrza czy też zaciągasz powietrze bez żadnego wysiłku jak przez słomkę a sztanga stoi w miejscu - to przecież istotna...
Silnik jako słupek jest ok. Tylko co w końcu jest z turbiną - jest z stałą czy zmienna geometrią ? W Lagunie 120 km jest zmienna geometria a w traficu 80 i 100 km jest stała geometria - całkowicie inna strategia sterowania elektrozaworem . Jaką masz pewnosć że silnika jest z Laguny 120km ? Były jeszcze Laguny II 100 , 105 i 107 km i tam było turbo z...
Witam, wyskoczył mi komunikat zaraz po odpaleniu - ograniczenie mocy zbyt wysoka Emisja spalin, usterka silnika. Po połączeniu komputera wykazało błąd : uszkodzony silnik sterowania turbiny. Elektryk powiedział że turbo do regeneracji, zaczerpnalem innych Podpowiedzi, które brzmiały tylko serwis. Więc mam pytanie czy obejdzie się bez serwisu? Czy jest...
Badałeś stan turbiny tj. luzy wirnika, działanie gruszki, stan wężyków oraz sprawność pompy podciśnieniowej. Nie podajesz przebiegu turbiny, czy jest po regeneracji. Może zacina się zmienna geometria w skutek sadzy. W zależności od tego jaki masz styl jazdy, czy jeździsz po mieście, czy w trasach - turbina inaczej się zużywa. Może doraźnie pomoże przegonić...
elektrozawory zmienili ,problem podejrzewam w turbinie bo jest pewnie ze zmienna geometria i przyblokowana jest na pierscieniu czy jak to sie fachowo nazywa na lozysku ktore reguluje lopatkami zmiennej geometii
witam w 1z nie ma turbiny ze zmienna geometria łopatek i nie ma podciśnienia tylko jest sterowana ciśnieniem ,n75 leci w bambuko ew gdzieś wężyk nie szczelny
Witam starałem sie naprawić u znajomego problem wyłączającej się turbiny. Po chwili stwierdziłem że nie ma wystarczającego napięcia na zaworze N75 (było 7V), co skutkowało brakiem reakcji gruszki turbiny plus do tego wymieniłem wężyki podciśnieniowe, teraz jest cisnienie i reakcja gruszki lecz po zakończeniu owych prac turbina przestała się w ogóle...
Przepraszam za odkop tematu, ale nie chce śmiecić. Witajcie! Prosiłbym o ocenę logów turbiny przepływki i czujnika ciśnienia doładowania. Podobno zmienna geometria jest źle sterowana. Turbina jest po regeneracji, i dzisiaj założyłem nowy zawór n75 pireburg. Silnik 1.9 AXR https://obrazki.elektroda.pl/8757660300_... https://obrazki.elektroda.pl/1868507800_...
Regulacja raczej nie pomoże , zmienna geometria może się zaciera, ale jak zrobisz regenerację to po to żeby odzyskała 100% sprawności.
witam, suszara :) jak kolega mdcs nazwał turbine kręci do 300000 rpm, a cisnienie doładowania reguluje zmienna geometria łopatek kierownicy , a kolega bandzior podał elementarz jazdy z turbiną i chodzi tu głównie o łozyskowanie wirnika turbiny ,ponieważ jest slizgowe to by olej nie przypiekł sie od rozgrzanej turbiny która potrafi osiągnąć nawet 400st,...
Witam Mialem kiedys Golfa IV z tym silnikiem (oznaczenie AHF jesli dobrze pamietam) wszystko zalezy od stylu jazdy, generalnie mowia ze trzeba czasem dynamicznie nimi pojezdzic zeby turbo popracowalo w pełnym zakresie bo tam jest zmienna geometria łopatek turbiny czy cos takiego. Ja w wiekszosci jezdzilem "oszczednie"tzn zmiana biegow przy okolo 3tys...
Natomiast nic turbosprężarki nie włącza anie nie wyłącza - jak twierdzą niektórzy koledzy... Chyba że elektryczna ;) bo gdzieś kiedyś widziałem próby z takimi "wynalazkami"... i jeszcze bo nie zauważyłem ;) Wastegate i VGT dzięki temu zlikwidowały efekt turbodziury To akurat nie prawda, westgate nie jest od tego i nic nie poprawi w sprawie tzw. turbodziury....
Autko na chodzie. Regeneracja turbiny nie do końca rozwiązała mój problem choć nadawała się do remontu(luzy na wałku i puszczała olej ,dodatkowo zmienna geometria łopatek nie działała). Po zamontowaniu turbiny i niewielkiej poprawie jeszcze raz analiza na komputerze. I jak się okazało przepływomierz powietrza nie poprawnie pracował, po wymianie autko...
Silnik 90 km z 99 roku zmienna geometria to chyba żart , wiem że były jakies 90-ki po 2000-cznym roku ale tu raczej zwykłe turbo upustowe , inaczej po chłopsku mówiąc po zapaleniu auta ma wciągnąć gruszkę do oporu i w miarę obciążenia silnika zawór n75 upuszcza ciśnienie tak aby turbo dawało ciśnienie zależnie od zadanej ecu i jak na wężyku gdzieś będzie...
Jak przeładowuje to zacznij od elektrozaworu sterującego podciśnieniem (jeżeli oczywiście układ jest szczelny, a vacu sprawne). Jak to nie pomoże to zostaje sztanga turbiny albo wyciągnięcie turbo i sprawdzenie zmiennej geometrii. Możliwe, że zmienna geometria jest wyczyszczona, ale elementy ruchome w kształcie kości wytarte (w skutek wcześniejszego...
Musisz zaślepic tak żeby spaliny nie leciały do silnika i tyle.Sam EGR może sobie pracować. No zmienna geometria to trochę jak i DPF. Za bardzo nie toleruje takiego zamulania tylko musi mieć temperaturę i pożądny przepływ gazów. Co do zaślepienia EGR to opisów i filmików do tedeja pewnie na bogato w internetach;) No i blaszka czy ta uszczelka do zaślepienia...
Witam szanownych forumowiczów. Mam nadzieje że znajdę tu kogoś doświadczonego w dziedzinie interfejsów diagnostycznych. Przyznam że od niedawna dysponuję komputerem i nie mam doświadczenia w tej dziedzinie. Dlatego w załączniku przesyłam LOGI z mojej rav4. Od 2 lat borykam się z tym samym problemem otóż gdy dodaję gazu i silnik przekracza 2000RPM to...
zmienna geometria łopatek turbiny geometria turbiny zmienna geometria turbina
zabezpieczenie silnikowe kostek fotel peugeot denon strefy
zasilacz antenowy wzmacniacz zasilacz antenowy wzmacniacz
Renault Master 3 2.3 dCi 125KM 2014 – błąd DF1408, elektrozawór FMV, diagnostyka i objawy Ford S-Max EHPAS – brak wspomagania, pompa elektryczna pracuje, diagnostyka i typowe usterki