Ford S-MAX 2.0 TDCI. Jak ustawić zmienną geometrie turbiny, jaki powinien być parametr pozycji siłownika łopatek zmiennej geometri na komputerze
Musisz zaślepic tak żeby spaliny nie leciały do silnika i tyle.Sam EGR może sobie pracować. No zmienna geometria to trochę jak i DPF. Za bardzo nie toleruje takiego zamulania tylko musi mieć temperaturę i pożądny przepływ gazów. Co do zaślepienia EGR to opisów i filmików do tedeja pewnie na bogato...
Witam, szukałem chyba z tydzień tej usterki fakt znalazłem ludzi którym się to przytrafiło ale zero konkretnych odpowiedzi, a wiec to było tak.:D... Wydobywa mi sie w granicach 2000obr tak do 3000obr straszny gwizd/pisk lecz nie zawsze, gdy auto stoi jest jakiś mały ale trzeba sie bardzo bardzo dobrze...
A więc tak turbina założona, wylądowała pod maską td eskorta z 97r. pompa lukasa z komputerem i przepływką .Musze przyznać że było trochę problemów z upchnięciem ale się udało a teraz to co pomierzyłem po jazdach próbnych; turbina zaczyna ładować od 1200obr.mamy wtedy 0.1bara 1500obr. mamy już 0.6bara 2000obr.-1bar 2500obr.-1.3bara...
Już wytrzeźwiałem więc odpisuję : olej w elektrozaworze N75 lub MAP sensorze to się zdarza, olej pochodzi z odmy silnika i będąc w dolocie dostaje się do ww. elektrozaworu jak i czujnika MAP czyli czujnika ciśnienia doładowania - olej owszem może być przyczyną złego pomiaru MAP sensora. Ten tani...
Witam. Planuję zakup do swojego golfa 4 1.9 Tdi silnik AGR 90 km, turbiny ze zmienna geometria. Co należy zrobić /przerobić żeby normalnie funkcjonowała i jaki jest poziom trudności. Chcę zwiększyć moc, wstawiłem wtryski 216 i jeszcze planuje turbine. Proszę o pomoc.
witam, mam pytanie dot. turbiny o zmiennej geometrii grupy VAG sterowanej podciśnieniowo mianowicie diagnostyki : w "starych turbinach" np. passaty b5 1.9 tdi jeżeli chodziło luźno cięgno od turbiny to nie była przytarta. w "nowych turbinach" o zmiennej geometrii słyszałem teorie, że jak chodzi...
raczej zapieczenie kierownic zmiennej geometrii turbiny - ale to nie jest jej uszkodzenie a zwykłe nagromadzenie się nagaru i sadzy, które skutecznie ogranicza swobodny zakres ruchu łopatek turbiny, które w turbinach VNT pełnią role zaworu upustowego wastegate (czyli zaworu bezpieczeństwa zapobiegającemu...
Nie pytaj o sterownik bo on jest sprawny, przeładowanie lub niedoładowanie turbiny skutkuje, że sterownik przechodzi w stan pracy awaryjnej aby się osprzęt lub silnik nie posypał. auto jak zostało podłaczone pod komputer serwisowy to chyba ktoś Ci coś musiał powiedzieć co jest nie tak, inna rada to...
Dzisiaj czyściłem turbinę w a4 1,9 TDI 110KM, auto miało 200 tyś przebiegu. Odpal auto, odszukaj gruszkę sterującą turbiną i zdejmuj i nakładaj wężyk z podciśnieniem i obserwuj czy sztanga turbiny chodzi lekko, bez zawieszeń, bo nie wykluczone ze od sadzy blokują się łopatki zmiennej geometrii turbiny,...
Skoro wchodzi w tryb awaryjny to zapewne jest jakiś błąd zapisany. z logów widać przeładowanie przez co właśnie odcina TURBO. Sprawdź podciśnienia, zawór N75, i zmienną geometrie turbiny.
andrzeju, podaj nam jeszcze symbol silnika, możesz mieć jedną z trzech opcji a mianowicie 1Z, AHU i ANU (ale ta ostatnia odpada bo masz silnik VP), tego symbolu poszukaj w książce serwisowej (na nalepce w niej umieszczonej) lub na nalepce na plastikowej osłonie rozrządu, bez względu jednak na to...
Witaj Z prawej strony w ramie na wysokości turbiny jest elektrozawór z przewodami podciśnieniowymi .Sprawdź dobrze podciśnienia dochodzące i wychodzące.Przewód z zaworu dolatuje do bajpasu turbiny i jest on otwarty. Istnieje możliwość że ten zawór jest przytkany Jesteś pewien, że wiesz o czym...
.. na turbinie siedzi taka metalowa puszka która jest podłączona do elektrycznego zaworu przewodami ciśnieniowymi i tą metalową puchą staruje jeszcze czarna pucha z czarnego plastiku <pewnie ten siłownik pociśnieniowy o którym pisze kolega SZTOMEL>... JAKIEŚ POMYSŁY OD CZEGO ZACZĄĆ I jakie mogą...
Elektrozawór steruje za pomocą podciśnienia zmienną geometrią turbiny
Jeżeli nie masz sprawdzonego serwisu regenerującego turbiny, najpewniej jest kupić zregenerowaną bezpośrednio przez firmę Garrett z serii Garrett Original Reman, cena nieznacznie wyższa od kosztów całkowitej regeneracji w typowym serwisie (chra + gruszka + zmienna geometria), a jakość świetna. Druga...
Witam! Panowie mam zamiar kupić scania r450 z 2016 e6 roku i zastanawiam się jaka jest tam turbina bo ponoć do 2015 roku do połowy jest ze zmienną geometrią a po połowie 2015 jest już zwykła i mi zależy by była ta zwykła. Jest jakaś możliwość rozpoznania tej turbiny ze zmienną geometrią różni się czymś...
Dobrze by było też znac dokładnie kod silnika jaki masz i to napewno pomoże. Przecież kolega podał, że ma silnik AUY, sprężarka ze zmienną geometrią czyli VNT, Garrett GT1749V o numerze 038 253 019 N, do wydechu montowana na szpilki, praktycznie w jej miejsce możesz zastosować zamiennie turbinki...
Nie słyszałem o tym zaworku (przyspieszenia przy pompie wtryskowej). Gdzie dokładnie się on znajduje? Przewody ciśnieniowe też wymieniłem. Dodano po 4 Czytałem wcześniejsze tematy, tam stawiają na przepustnicę. Daruj sobie elektrozawór N108 (nazwany przez kolegę zaworkiem przyspieszenia...
Nie napisałaś ilu konny jest twój silnik. Jeśli masz 110 km lub więcej, siedzi tam turbina ze zmienną geometrią i właśnie w niej może tkwić problem, lub w sterowaniu ów geometrią. Czy ubywa ci olej? jeśli tak to ile?
Samochód trafił do mnie po wymianie turbiny. Klient odebrał auto po wymianie z warsztatu i stwierdził że "nie jedzie" ( turbina z zmienną geometrią, po regenaracji) . Więc podmienili turbinę na następną regenerowaną- dalej nic. Mieli taką samą na placu więc podmieniali po kolei czujniki , przepływomierz...
To jest zawór odcięcia turbiny, gdy ciśnienie doładowania nadmiernie wzrasta spaliny są puszczane "obok" turbiny (ale dla bezpieczeństwa w stanie spoczynku - bez sterowania - jest właśnie w pozycji "ocięcia", zaraz po uruchomieniu silnika, gdy pojawi się podciśnienie zostaje wciągnięta w pozycję "roboczą")....
Witam, Posiadam skodę O1 2003 r. 1.9 tdi 110km (fabrycznie, tun na 130km) i po 230 tys. km. zajechała się turbina, więc ją zregenerowałem (dokładnie nie tą samą, swoją zostawiłem do naprawy a wziąłem na wymianę "taką samą" już zregenerowaną). Turbinę założyłem i okazuje się, że coś jest nie tak, a mianowicie: -...
witam, Panowie tak sie zastanawiam czy temperatura otoczenia spowodowała takie dziwne teksty doradcze czy zakamuflowana złośliwość postowiczów? KOMUTATOR ,SZCZOTKI ORESZCIE NIE WSPOMINAM, po pierwsze turbina napedzana jest spalinami i umieszczona na wylocie a wentylator w kolektorze dolotowym, całość...
Zobacz czy jest olej w wężu łączącym turbinę z kolektorem dolotowym. Czy wirnik turbiny rusza się na boki? Nowa turbina to 1/2 wartości tego samochodu, więc w grę wchodzi albo regeneracja albo zakup już zregenerowanej turbiny. To prosta turbina, baz zmiennej geometrii więc regenerować ją jak najbardziej...
Odpaliłem octavię agr 90km turbina kkk bez zmiennej geometrii , silnik zaczął sam wchodzić na wysokie obroty więc wyłączyłem kluczyk i zgasł ,zastanawiając się co się stało (dwa dni wcześniej ustawiana dawka paliwa ) pomyślałem że coś z ustawieniem dawki więc podłączam komp.nastawnik ok. więc odpalam...
Witam Pacjentka Ivona 35s15 146 km 2.8 Mam problem z turbo, auto po odpaleniu nie ma mocy, po przejechaniu jakiegoś dystansu i zapaleniu kontrolki edc, moc częściowo odzyskuje powiedzmy 70%. Byłem na diagnostyce, jak nie mruga edc silnik w ogóle nie jest doładowany, turbo dmucha 0.2 bara( to w momencie...
Witam wszystkich, Od powrotu z urlopu ( trasa około 1000 km) w moim vw zrobiło się znacznie głośniej przy uchylonym oknie a nawet przy zamkniętym słyszę turbinę siła dźwięku narasta oczywiście wraz z prędkością obrotową silnika. Myślałem że pewnie już duży luz na wałku - zdemontowałem turbinę...
A skąd , westgate sterowany ciśnieniem turbiny. Racja! Tylko w wersji z turbiną o zmiennej geometrii siłownik "kierownicy" jest sterowany z ECU, w Pandzie jest zwykła turbina i nie ma żadnego sterowania elektronicznego.
Witajcie w moim Galaxy z 96 roku w TDI padła mi turbina dotychczas byłem pewien że posiadam silnik AFN 110 koni w dowodzie miałem również 81 kw. Kupiłem turbine od AFN lecz ta nie pasuje zmienna geometria itp. Dziś dopiero wyjęliśmy tą co była i okazało się że siedzi turbina Garreta T15 028145701Q od...
Tylko zmienna geometria. Gość który robił turbinę, robi turbiny od ponad 20 lat i twierdzi że turbinę mam w porządku.
Witam, posiadam Hondę CRV z roku 2009 z silnikiem turbo diesla 2.2 Problem jest następujący, podczas jazdy pod dłuższą górę (wiadomo trzeba troszkę przycisnąć żeby taka buda jechała) nagle drastycznie spadnie moc i obroty oraz zapali się "check engine". Pod komputerem pokazuje błąd - przeładowanie...
Masz klasyczną turbinę, która charakeryzyje sie tym, że "późno wstaje". Lepszy efekt jest przy turbinie ze zmienną geometrią Przy mniejszej ilości spalin łopatki lepiej ukierunkowują strumień spalin co wpływa na ogólą sprawność turbiny. W Twiom przypadku możesz zrobić ewenualnie chipa, lub założyć porządnego...
Błąd rozwiązałem poprzez sprawdzenie multimetrem. Wczesniej sztanga nie pracowała nawet wężyk nie robił podciśnienia. Teraz po doprowadzeniu nowego uziemienia gruszka pracuje, wyciągłem ją nawet i sprawdzałem na własnych dłoniach :) Dodano po 2 Niestety nie posiadam OBD2 obecnie (komuś pożyczyłem...
Witajcie. Może na tym forum ktoś nakieruje mnie na rozwiązanie problemu. Od początku. Podczas zwykłej jazdy auto zbiera się normalnie,ciśnienie zmierzone turbiny=ciśnieniu zadanemu oraz elektrozawór turbiny pracuje jak powinien-otwiera się i zamyka płynnie. Problem pojawia się,gdy staram się...
Cześć Czy jeżeli odpływ oleju z turbiny do miski jest zatkany, przytkany to olej z turbiny będzie wywalało tylko na stronę gorącą czy na zimną także ? Mowa o zwykłej turbinie bez zmiennej geometrii typy GARETT sterowanej ciśnieniem dodatnim. U mnie jest całkowicie sucho po stronie zimnej, natomiast...
W Bydgoszczy kompleksową regeneracje turbiny ze zmienną geometrią robią za 850 zł. Turbina kompletna po regeneracji z roczną gwarancją to koszt ok 1200zł. Ale można negocjować...:D P.S. Zakład o którym mowa robi nawet stany agonalne. Kiedyś widziałem jak koleś przyniósł im turbinę w worku foliowy w...
ale jaki błąd?i jakie sterowanie turbiny?czy przy turbinie jest ECU i wtyczka elektryczna ?jeśi jest to turbo z turbocharger control unit to takie elektryczne sterowanie zmienną geometrią to masz uszkodzony ten sterownik oczywiscie jesli wiazka ok a nastawów nie zrobisz nawet jak wymienisz na nowy...
Rocznik 2002 cdi drugiej generacji 80KM posiada on turbinę bez zmiennej geometrii zwykłą z kierownica na podciśnienie patrzyłem od spodu taka długą śruba .Ale pod filtrem powietrza jest zawór elektryczny z druga rurką też do turbiny. Panowie do czego służy ten elektryczny zawór podczas jazdy jaka jest...
Ja opisze swoj problem. Moze dzieki wam uda mi sie go rozwiazac bo ciagnie sie on juz od dawna. Mam Seata leona 1 1.9 TDI ASV 110KM. Niedawno dopiero jakos w marcu tego roku zrobiony został program w COMSPORCIE na ok 135KM, jednak problem byl juz przed programem. Notorycznie syfi sie zmienna geometria...
Olej zawsze jest w przewodach turbo, ale nie może go być zbyt wiele. Jeżeli masz zbyt duże ciśnienie doładowania to oznacza zatarte kierownice od zmiennej geometrii (poczytaj na forum było o tym wiele). Natomiast jeżeli turbina wydawała podejrzane dźwięki to nie ma na co czekać tylko oddać do regeneracji....
Witajcie koledzy poniżej opis moich przygód z Fordem. Dziś rano podczas powrotu z piekarni wyświetliła się informacja o engine malfunction. Szybko dostrzegłem też że auto nie ma mocy turbina nie pompuje powietrza. Zanim udam się do mechanika chciałem was zapytać czego mogę się spodziewać w takiej sytuacji....
cześć, posiadam golfa IV silnik 1.9 TDI 90 koni ALH turbo ze zmienną geometrią. Od jakiegoś czasu nie miał mocy, przyspieszenia - olewałem to i jeździłem dalej. Teraz turbina umarła chyba definitywnie bo samochód dymi na niebiesko przy dodaniu gazu. Prawdopodobnie olej silnikowy z turbiny jest spalany....
Bez próby dynamicznej nie dowiesz sie nigdy prawdy o swoim AEL`u. NIemniej te silniki maja ogromna turbodziurę i niestety nakręcaja sie dosyc późno - taki ich urok - brak turbiny ze zmienną geometrią. Zaopatrz sie w VAG-Coma i wykonaj próbę dynamiczną z Bloku 01, grupy 011 - w moich postach jest link...
Witam, Mam problem z turbina w Alhambrze 1.9tdi, silnik AUY 115KM, rocznik 2003. Otoz na jesieni zeszlego roku wyczyscilem turbinke. Okazalo sie ze w dwie lopatki zmiennej geometrii od strony kolektora wydechowego wpadl nagar i je zablokowal. Pozostale lopatki poruszaly sie. Znalazlem tez w zakamarkach...
demontaż króćca wodnego przy głowicy oraz wylanie się boryga to tylko zwyczajny zbieg okoliczności z trybem awaryjnym, jeśli chcesz coś wiedzieć na temat elektrozaworu sterującego ciśnieniem powietrza doładowanego to w tym temacie znajdziesz opis jego naprawy oraz fotki gdzie się znajduje : zależy...
Tylko po co chcesz rozbierać część wylotową turbiny jak rozbiera się tylko część wlotową (gorącą) aby dobrać się do łopatek zmiennej geometrii ?
Kierownica nadal sie porusza, a nie ma reakcji na cisnieniu. Moc ma dalej jak mial wszystko jest OKi poza tym testem. Pozdrawiam. jest to test na wolnych obrotach więc ciśnienie doładowania będzie się zmieniać tylko w malutkim zakresie gdyż brak jest dynamiki gazów spalinowych aby napędzić wirnik...
Jeśli dobrze rozumiem to wnętrze obudowy zaworu EGR było zawalone syfem, a jeśli chodzi o te terkotanie klapki to chodzi o klapę gaszącą (w takim przypadku będzie szwankować albo sama klapka albo zawór N239 nią sterujący a nie ten N18 od EGR), bo nie bardzo rozumiem ? Dodano po 55 Z przykrością...
Turbina do czyszczenia{zmienna geometria}
Kolego Piasek80 jak nie wiesz do końca to nie pouczaj. W LT jest również turbina ze zmienną geometrią. Potrzebny symbol silnika.
Czyli teoria z internetu jest nieprawdziwa, że tymi silnikami należy jeździć z dużymi obrotami a czasami nawet przegonić auto z maksymalnymi obrotami w celu przeczyszczenia turbiny?. Z tego co koledzy piszecie to wystarczą obroty przy których jest największe doładowanie i moment obrotowy bo wtedy...
zatarte kierownice zmiennej geometrii łopatek turbiny w pozycji max doładowanie i dlatego brak mocy,turbinka do demontażu,wyczyścić kierownice i śmiga dalej
Witam...przyczyna okazała się dosyć poważna...ponieważ trzeba było wyjąć turbinę z powrotem i przeczyścić oraz usunąć drobne zanieczyszczenie miedzy łopatkami...przyczyną było zacinanie się zmiennej geometrii na zimnym motorze...po wyczyszczeniu wszystko wróciło do normy...{najogólniej rzecz ujmując...
Jeżeli nie ma zaworu to masz sterowanie ciśnieniowe(mniej awaryjne),często się zdarza przycinanie na klapie turbiny lub łopatkach (przy zmiennej geometrii).
Do OM611 jest tylko jeden rodzaj turbiny, w mocniejszych modelach jest zmienna geometria lopatek i roznia sie one na pierwszy rzut oka
ta turbina jest ze zmienna geometria a w moim golfie III jest zwykła jak to podłączyć ?
Samochód dobrze odpala, nie trzęsie silnikiem? Zaczynając od kontrolki świec żarowych wypadało by sprawdzić świece ale nie świeciły się podczas naciskania na pedał hamulca?... W turbinie mogła się przyciąć zmienna geometria łopatek, tzn przy turbo masz taka gruszkę i trzeba zobaczyć czy pracuje poprawnie...
Wybaczcie prosty język. jak przyciśniesz w 1,9 TDI to w 8 l/100km trudno się zmieścić. Jak masz mocniejszy silnik i z tej mocy chcesz korzystać to samochód spala więcej i to jest naturalny proces. Jedziesz szybciej dwa razy, opór powietrza rośnie 8 razy. Przyspieszasz 2 razy mocniej spalasz dwa razy...
Przepraszam co to jest czujnik kopiowania turbiny? Sensor położenia zmiennej geometrii turbosprężarki
w internecie wyczytałem że winowajcą może być sterownik turbiny tylko nie mam pojęcia gdzie go szukać w internecie nic nie znalazłem nawet nie wiem jak ten czujnik wygląda Dodano po 4 czy odpowiedzialny może być sensor położenia zmiennej geometrii turbosprężarki ?
Witam, wyskoczył mi komunikat zaraz po odpaleniu - ograniczenie mocy zbyt wysoka Emisja spalin, usterka silnika. Po połączeniu komputera wykazało błąd : uszkodzony silnik sterowania turbiny. Elektryk powiedział że turbo do regeneracji, zaczerpnalem innych Podpowiedzi, które brzmiały tylko serwis. Więc...
Temat udało się rozwiązać. Uszkodzony okazał się czujnik kopiowania turbiny. Okazuje się, że jeśli czujnik kopiowania turbiny na nieodpalonym silniku wskazuje wartość 90-100% sterownik silnika nie steruje elektrozaworem zmiennej geometrii. Temat do zamknięcia.
Witam, Pacjent Citroen C4 1,6 HDi 110 KM, silnik 9HZ, turbo ze zmienną geometrią. Objawy: check engine, tryb awaryjny, brak mocy, ograniczone obroty Diagnoza: brak zasilania elektrozaworu sterującego turbiną (ten brązowy, z tyłu silnika) Elektrozawór jest sprawny (podmieniony z innym sprawnym,...
Witam. C5 x7 2.0Hdi 163km, automat. Co jakiś czas (max 2x w miesiącu) przyspieszając na pełnym bucie z 80km/h (redukcja z 6 chyba na 4) wywala mi check engine.Co ciekawe na 2biegu nigdy nie udało mi się tego potwórzyć,a problem występuje najczęściej jak się właczam do ruchu na autostradzie.Po mieście...
Dzień dobry , nie mogę trafić na żadne zestawienie silników PSA 1.6 HDI. Chodzi głównie o modele do 2014 r (Berlingo/Partner buda II , kolejna po lifcie I) Może ktoś z kolegów ma zestawianie lub moze podpowiedzieć, które silniki (oznaczenia) mają FAP , koło dwumasowe, zmienną geometrię w turbinie,...
poszukaj sobie turbiny ze zmienną geometrią GT20,GT22, Poszukaj sobie też kogoś kto przeprogramuje ECU bo wydaje mi się że masz sterowanie turbiną typu Wastergate. Oczywiście każdy może się mylić i jeśli do turbo idzie jedna rurka to nie masz Wastergate. pivvo golfy 110km mają zmienną geometrię
elektrozawory zmienili ,problem podejrzewam w turbinie bo jest pewnie ze zmienna geometria i przyblokowana jest na pierscieniu czy jak to sie fachowo nazywa na lozysku ktore reguluje lopatkami zmiennej geometii
a co Ty kolego czyściłeś w tej turbinie jak tam nie ma zmiennej geometrii łopatek ?
A cobyscie powiedzieli jakby zaslepil EGR,moze jakims cudem by troche oszukal cale to ustrojstwo i niewlanczalo by sprezarki.Po niedzieli ma mi go przyprowadzic wiec bedziemy dalej temat gdybac.pozdrawiam wszystkich ktorzy sie przyczyniaja do tematu zaślepienie EGR nie spowoduje "wyłączenia" pracy...
Czesc, posiadam vw sharan z 98roku, 1.9 tdi mam problem z moca auta, do jakiejs "setki" radzi sobie ale o wiekszych predkosciach typu 130-150km/h moge zapomnec. Slysze jak turbine rozlacza przy jakis 1800-2000 obr/min. (im wyzszy bieg tym wczesniej ja rozlacza). Wyprzedzanie tym autem jest nieosiagalne....
Na przykładzie własnej diagnozy (obojętnie czy silnik VP czy PD), brak błędów elektrycznych N75 itp. itd. - przeładowanie widoczne w logach dynamicznych - zero błędów przez dłuższy okres czasu (kontrolka świec nieaktywna) aż dopiero kiedy łopatki stały już sztywno na sztorc przy max powerze - błąd 17958...
Postaram się odpisać na pytanie trochę szerzej aby inni również mieli możliwość dowiedzieć sie co to jest "sztanga", "grucha" itd. i na jakiej zasadzie to działa : jeśli sztanga jest masymalnie zassana do gruchy tak, że dźwignia zmiennej geometrii (na którą założona jest sztanga i zabezpieczona klipem)...
81kw motor: AFN Czy to o to chodzi? dokładnie o to chodziło - silnik AFN więc turbosprężarka ze zmienną geometrią czyli wielkie prawdopodobieństwo zapieczenia się zmiennej geometrii turbosprężarki, dla pewności przed ewentualną koniecznością demontażu i rozbiórki turbosprężarki można się upewnić...
tak bylo, czyli to nic nie pokojacego? to początek problemów ze sterowaniem ciśnieniem turbodoładowania, z czasem problem ten będzie występował coraz częściej. Zalecam bardziej dynamiczną jazdę by wypalać nagromadzany w turbosprężarce nagar. Uchroni Cię to przed zapiekaniem się łopatek zmiennej...
Postanowiłem narysować jak to według mnie wygląda u mnie :D Jeśli coś jest źle na tym rys. to od razu piszcie to poprawie. Co do schematu to są pewne małe niedociągnięcia : schemat podciśnień dotyczy sterowania turbosprężarki ze zmienną geometrią bo taka występuje w silniku 1.9 TDI o mocy 115...
Czy na turbinie da rade odczytac jaki to typ ze zmienną geometrią czy nie?, bo nie jestem wstanie odpowiedzieć na to pytanie teraz, co do immo znazłem już coś na ten temat i się tym zajmę, została mi turbina lecz pierw sprawdze to kompem bo nie pokoi mnie ten olej w kanale chce podkreślić ze nie jest...
Od razu możesz się zabrać za wymontowanie turbosprężarki i wyczyszczenie w niej zmiennej geometrii gdyż przy tych objawach co opisujesz się zapiekła w pozycji maksymalnego doładowania :
Mozesz jeszcz najpierw za pomoca klucza plaskiego nr 14 rozruszac sztange, moze pomoc, bez wyciaganai turbiny. Tak,i powyginać zmienną geometrie tak że tylko kibel ją uratuje...
właśnie dziś wyjąłem tą turbine i się sam przekonałem że nie ma zmiennej geometrii. Trochę mnie to czasu kosztowało ale już jest po fakcie. Auto nie miało mocy, komputer nie wykazywał błędów i myślałem że to jest problem właśnie od tej zmiennej geometrii, przyczyna była inna, wkońcu sobie poradziłem......
Koledzy, to nie jest wina nieszczelności gruchy siłownika podciśnieniowego bo wtedy byłoby stałe niedoładowanie. atol_2008 napisałeś, że nie można zassać ustami i jej zaciągnąć ale nie napisałeś czy wcale nie da się zassać z niej powietrza czy też zaciągasz powietrze bez żadnego wysiłku jak przez...
Diagnoza dynamiczna pokaże działanie zmiennej geometrii. Pokaże czy turbo jest do czyszczenia. proponuję podjechać do kogoś mądrego, mającego wiedze, wiedzącego w jakie sposób działa VNT na diagnostykę, ale nie na odczyt błędów - tylko na diagnostykę. Po odpaleniu silnika pojawia się podcieśnienie...
Napisz jaki masz silnik czy turbo VNT czy westgate :P AFN czy 1Z, AHU, czy jeszcze jakiś inny o ile były inne TDI w Golfach 3. To co opisujesz to normalny notlauf. Podejrzewam, że masz turbo do czyszczenia (jeśli AFN, czyli VNT), do wymiany gruszkę lub uszkodzony zawór N75. Samochód najprawdopodobniej...
O ile problem pojawił się tylko raz i to na np. najwyższym biegu to staraj się co jakiś czas pogonić auto na niższych biegach do wysokich obrotów silnika - wypali nagar z turbosprężarki lub nie ale zawsze lepsze to niż potem konieczność demontażu i czyszczenia zmiennej geometrii, chodź w A4 to i tak...
Został podłączony pod komputer i wyświetla żeby wymienić turbosprężarkę zawór N75 lub czujnik G13. Turbo i N75 zostało wymienione i nie wiem co to jest G13. Tak w ciemno wymieniłeś turbo? Nie taniej było wyczyścić zmienną geometrie w starym?
Pomyliłeś zupełnie pojęcia. Na rysunku miejsce przez Ciebie zaznaczone to nie żadna śrubka tylko metalowy króciec na który wsunięty jest wężyk gumowy i to nie ten króciec się ma poruszać tylko sztanga wychodząca z lewej strony gruchy czyli "bączka" w zależności od tego jakie podciśnienie jest podawane...
Masz silnik o mocy 90 KM ale nie podałeś jego oznaczenia a sęk w tym, że występują w nim zarówno zwykłe turbosprężarki jak i ta ze zmienną geometrią kierownic spalin - dotyczy to silnika o oznaczeniu AHH więc musisz podać jaki tam u Ciebie siedzi bo od tego zależy jak należy podejść do problemu z regulacją...
może coś takiego?! nie ukrywam, że poważnie myślę o takiej konstrukcji: zmienna geometria zapewnia redukcję oporów skrzydła nie wytwarzającego moment obrotowy. Jedyną obawą jaką mam przy tym jest sprawność mechanizmu ustawiania do wiatru. Czy przypadkiem mechanizm ten nie będzie powodował dużych oporów....
Po tych logach mogę powiedzieć tylko tyle, że turbo przeładowuje i to na maksa ale nie z winy źle wyregulowanej sztangi skoro mechanik widzi jej ruch w dół i górę (skok około 1,5 cm) na biegu jałowym i wolnych obrotach zdejmując i zakładając na gruchę wężyk podciśnienia. Zmienna geometria ma tendencję...
Sztanga w pozycji pełnego doładowania schodzić powinna maksymalnie w dół czyli całkowicie oprzeć się o jej ogranicznik na dole a w pozycji minimalnego doładowania czyli po wyłączeniu silnika powinna polecieć samoczynnie w górę na jakieś 1.8 cm i w Vagu wartość ciśnienia doładowania powinna oscylować...
Czepiacie się kolegi :D Bulgulator się rozregulował i statycznie nie daje rady do dynamiczności kręcenia obrotowego wirnika w dynamice spalin w połączeniu ze zmienną geometrią. :D :D :D
Nie jest to samo, bo jest inaczej sterowana i ma inną zmienną geometrię! Nie kombinuj, bo i tak nic nie zrobisz!
Jest to turbina KKK, ewidentnie widać rozerwane koło kompresji. Rozerwanie nastąpiło na skutek przeładowania. Wirnik w miejscu montowania koła kompresji na średnice 4 mm, i zawsze się urywa, moim zdaniem wada konstrukcyjna, Te turbiny definitywnie NIE nadają się do tuningu, Kręcą się tylko do...
Koło kompresji może być uszkodzone lub zdeformowane łopatki zmiennej geometrii.
Szarpanie raczej nie będzie z powodu turbiny. Jak jest zmienna geometria to wtedy właśnie są kierownice w turbinie (czyli to to samo). Wcześniej było tak że byłą klapka w kolektorze wydechowym która regulowała dopływ spalin do turbiny.
W jaki sposob ustawic turbosprezarke ze zmienna geometria na najwieksza wydajnosc? Chodzi o regulacje srubki-zderzaka.
Po co komputer? Za wysokie ciśnienie oleju podwiesza zawory to po pierwsze. Po drugie pewnie zmienna geometria lub sterowanie nią nie działa. silnik gaśnie jak sie go wkreci na bardzo wysokie obroty a pożniej strasznie ciezko go odpalić Po następnej takiej akcji odczekaj z 5min. Gwarantuje że odpali...
Razem wyszło ok. 3 tys. Ja mam w Sharanie turbinę o zmiennej geometrii i tak mi poradzono aby kupić nową. Na nowej zrobiłem już ponad 70 tys. i jest wszystko OK. Który rocznik jest tego Sharana? Nie jestem pewna czy u mnie jest zmienna geometria a nie chciałabym dać ciała i znów coś odwalić... Jutro...
jak się nie rusza pod palcami dość luźno gdy bączek jest ściągnięty to turbina do regeneracji Jaki bączek ? i jakiej regeneracji, to jest 90 KM, brak zmiennej geometrii ! Kolego poszukaj na forum jest masa informacji o turbinach w TDI.
Witam mam do naprawy turbinę do Audi A4. Mam do regulacji turbinę. Właściwie to regulację zmiennej geometrii. Czy po regulacji i regeneracji turbosprężarki moja turbina będzie w 100 procentach sprawna czy jest to zabieg tylko odwlekający w czasie kolejne problemy? Pozdrawiam