To zmierz na silniku rozrusznika.
Wymień mostek i kondensator,dolutuj równolegle z kondensatorem warystor 275V zabezpieczający ,nawiń od nowa cewki lub zastosuj podobne.Kosztuje to tylko pare złoty. Zmierz cewke silnika prądu stałego (ok.200 Ω),może komutator ma zwarcie.
Szczotki i komutator tylko przełączają napięcie na kolejne sekcje wirnika.
Silnik (wyjęty z mechaniki - bez obciążenia mechanicznego) podłacz pod zasilacz 2V i zmierz prąd jaki pobiera. Jeśli wynik wskaże powyżej 30mA (dla typowego silnika) silnik albo do czyszczenia (komutator i szczotki) albo wymiany. Reszta w temacie: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic16...
Raczej silnik napędu płyty .Możesz zregenerować -odłączas od układu ,wlewasz do środka KONTAKT60 i na zasilacz pod 12V w obydwie strony.Później zmierz czy rezystancja się wyrównała we wszystkich położeniach wirnika.Jeśli komutator jest nie do zregenerowania to tylko wymiana silnika.
Sugerowałbym raczej pomiar rezystancji metodą techniczną z poprawnie mierzonym napięciem. Wirnik powinien być zablokowany na czas pomiaru. Całość należy wykonać możliwie szybko, bo można przegrzać komutator.
Trzeba było zmierzyć napięcie na pierwszym biegu przy podłączonym silniku. Najprawdopodobniej trzeba wyczyści komutator na wirniku oraz przedmuchać go z pyłu z szczotek. Nie wiadomo też jak same szczotki.
Mam proplem z pralką WA942. Nie obraca się silnik. Szczotki ok, komutator przypalony tak jakby był prąd na wirniku. Proszę o pomoc! Co zmierzyć? Jakie napięcie powinno być na stojanie silnika?
Założyłem z tych drugich sanek i ruszyło, ale na VCD. Na DVD silnik nawet nie drgnie. Jeszcze raz zmierzyłem silnik i teraz ma 10 Ohm. Może się komutator dodarł. Pytanie czy może byc winny silnik, czy raczej laser (zbyt dokładnie wyczyszczony) na co stawiam.
Na powiększeniu komutatora widać jego przegrzanie i miejsce, gdzie nieźle iskrzyło. Prawdopodobnie wirnik jest uszkodzony. Proszę zmierzyć oporności między sąsiednimi wycinkami komutatora, czy są jednakowe.
Quarz do czego służy komutator w silniku prądu stałego ?
W jakimś temacie chyba opisywałem sposób na regenerację tego silniczka. Jest to dość kłopotliwe, i wymaga dość dużej delikatności i dokładności działania. Należy odgiąć delikatnie "zagniecenia" na korpusie sinika tak, żeby można było wyjąć wirnik z korpusu (po zdjęciu talerzyka - co jest kolejnym kłopotem ) wypychając ośkę wraz z wirnikiem. Samo zdjęcie...
dioda zasilania nadal przygasa przy starcie silnika. Nie da się ukryć - komutator silnika domaga się mycia. Najprawdopodobniej albo pokrył się smarem z łożysk, albo lata świetności ma już za sobą. W każdym razie taki objaw wskazuje jednoznacznie na zbyt duży prąd pobierany przez silnik. Odłącz silnik od układu sterującego, podłącz do niego stabilizowane...
Hej . Mam silnik elektryczny 12v (więcej o nim nie wiem bo nie mogę znaleźć danych technicznych) który obsługuje blokadę schowka . Problemem jest to , że po pewnym czasie postoju silnik działa normalnie ale gdy chce schowek odblokować drugi i kolejny raz silnik jakby traci na mocy i nie odblokowuje schowka . Rozmontowałem silnik , wyczyściłem, zmierzyłem...
Słuchaj-krótko-zmierz rezystancje silnika nastawczego, powinno być około 8om. Jezeli jest mniej, sterownik wchodzi w tryb ochrony i robi takie checa. Owo mniej się robi dlatego, że się zasyfiają szczeliny międzywycinkowe komutatora pyłem ze szczotek który mostkuje.
Tu zaczyna w grę wchodzić zbyt dużo niewiadomych. Myślę, że czas najwyższy sciągnąć na miejsce elektryka z wyższej półki i poczekać na jego opinię. Jestem na 95% przekonany, że komutator jest w porzadku, a szkodzą mu inne czynniki. Zgadzam się z kolegą, skoro dwa nowe silniki zakończyły żywot po miesiącu to obawiam się iż silniki są za małę lub napięcie...
Tak to będzie 4,8V. Rezystancja na stykach silnika (minimum które udało mi się zmierzyć kręcąc w różne położenia silnikiem) 0,5 Ohm, na komutatorze (przeciwległe pary) 0,2 Ohm. Probra zwarciowa zasilaczem serwisowym (mój ma max prąd 5A) polegająca na zatrzymaniu wrzeciona kombinerkami dała 4,35A przy 2V, wygląda na to że przy 4,2V popłynie ok 9,13A....
Znalazłem takie urządzenie zaraz za komutatorem w silniku. Rezystancja zmierzona pomiędzy jego wyprowadzeniami wynosi 116 om. Gdy trochę pokręciłem ręką to wytworzyły się jakieś mV. Jak sprawdzić to urządzenie dokładnie oraz jaki rezystor wstawić w miejsce tego spalonego?
długości nie zmierzę, bo szczotki są wytarte do zera praktycznie Zmierzysz, sprawdź jak daleko możesz cofnąć obecną szczotkę i dodaj tyle, ile jest luzu między szczotką a komutatorem do długości. Jeszcze tak całkiem nie są zużyte, jest jeszcze dość sporo mięsa na nich. Nowe szczotki kup dłuższe bo chyba będzie trzeba wyrzeźbić z jednej strony żeby...
Może najpierw zmierzę na wtyczce silnika po zatrzymaniu się pralki i wyświetleniu F06 czy jest zwarcie stojana i czy szczotki maja połączenie z komutatorem na wtyczce w sposób jaki opisałeś, żeby upewnić się ze bezpiecznik rozwiera połączenie? Wypadało by sprawdzić czy do silnika dociera te 230V aby mógł pracować mogę to zmierzyć na wtyczce?
W silnikach komutatorowych najczęściej uszkodzeniu ulega wirnik.Chociaż zdarza się że uzwojenie stojana też może się spalić .Wszystko możemy sprawdzić omomierzem na niskim zakresie.Mierzymy opór na przeciwległych wycinkach komutatora przesuwając się co jedną działkę na całym obwodzie.Wskazania powinny być jednakowe - gdy niektóre wskazania będą znacznie...
Zmierzyć napięcie względem masy na styku 8 wtyku J4. Zakupić silnik typu CCW - obroty przeciwne do ruchu wskazówek zegara, o napięciu pracy zgodnym z napięciem zmierzonym na styku 8. GM
Witam Jeżeli do wirnika dochodzi napięcie, a silnik się nie obraca, to winny jest wirnik. Sprawdź w ten sposób, obracając wirnikiem, czy nie ruszy w którymś momencie. Sprawdź omomierzem przejście na komutatorze. A jeżeli chodzi o piłę łańcuchową, jak był kondensator i bez niego nie chodził, to był inny rodzaj silnika - indukcyjny. Z tego, co ja wiem,...
Musisz zmierzyć na komutatorze rezystancję poszczególnych uzwojeń, ale ile one powinny mieć to nie potrafię powiedzieć. Widzę też uzwojenie stojana, je też trzeba zmierzyć ale powinny być osobne kable do niego.
Cześć! Założyłem nowy wirnik do silnika i po uruchomieniu zionął ogniem,po zdemontowaniu zmierzyłem suwmiarką średnicę komutatora i okazało się, że jest jajo.Przetoczyłem w tokarce komutator,przeczyściłem rowki pomiędzy lamelkami i po złożeniu silnika działa poprawnie.Tak przytrafiło mi się 2 razy.
Są przebarwienia ciemno czerwone na 3 cześciach komutatora. A tak jeszcze dla mojej wiadomości jak można zmierzyć sprawny wirnik. Które klatki mają mieć zwarcie a które nie. Dzieki za pomoc. Pozdrawiam Temat uważam za zamknięty
Nie mówie że akurat traty w uzwojeniach wynoszą 21% tylko że są jednymi z wielu. A możesz sobie wyznaczyć te straty. Robisz pomiar rezystancji twornika najlepiej jak silnik jet rozgrzany bo wtedy rezystancja jest większa i mnożysz to przez prąd znamionowy do kwadratu. ΔPcu = Rt•In^2. Jeżeli nie masz dojścia do komutatora to zmierz to na przewodach...
Dziękuję wszystkim zainteresowanym. Osoby twierdzące, że jest uszkodzony silnik oczywiście miały racje. Silnik zdobyłem wymieniłem i pralka działa jak powinna tzn. jest sprawna w 100%. Oporność zmierzona wirnika mojego silnika 7 Ω, zakupionego sprawnego 30 Ω (wartości zbliżone). Mimo że na komutatorze nie było widocznego iskrzenia na uszkodzonym...
Pomierz komutator silnika lub jeśli nie wiesz jak to zrobić to podstaw drugi silnik. O ! A jak pomierzyć ? Zmierzyć oporność pomiędzy komutatorem a szczorkami ? No bo spadku napięcia nie mam jak zmierzyć bo musi być złożony by oś była ustabilizowana. Niestety nie mam drugiego silnika. Musiałbym kupić a i z kupieniem jest problem z tego co szukałem-...
Albo zakłócenia biorą się z komutatora (iskrzy i powoduje znaczne skoki napięcia) albo silnik obciąża mocno zasilanie i powoduje spadek napięcia. Zmierz napięcie w czasie pracy silnika i kiedy jest wyłączony. Kondensator 4700uF albo jeszcze większy powinien podciągnąć zasilanie. Silnik dostanie kopa a zakłóceń będzie mniej. Możesz też przefiltrować...
wyciąg silnik i sprawdź komutator oraz szczotki. Mogły się skończyć albo zawiesić. Zanim to zrobisz zmierz czy na zaciskach silnika pojawia się napięcie po wciśnięciu klawisza. Możliwe, ze problem tkwi w samym klawiszu/regulatorze obrotów. Mam podobny problem w swoim BOSCH'u - czasem dopiero za trzecim razem załapuje i podaje napięcie.
Zmierz rezystancję silników-przekonasz się że jest niestała gdyż komutatory silnika skorodowały-wówczas wlej do środka silnika trochę KONTAKTU 60 i podłącz pod zasilacz 12 V w obie strony aby go zregenerować.Oczywiście uprzednio zdemontuj płytę SERVO.
Dziś sprawdziłem i wymieniłem łożyska, wyczyściłem komutator w silniku, oraz tacho zmierzyłem ma 14ohm. Załączyłem mojego polara i następujący efekt: Pralka pierze tylko pierwszy cykl prania, następnie musi był wyłączona na około 1h i po włączeniu bez przesuwania programatora kończy resztę cyklów prania. Zaczęło się to dziać jak żona stosowała calgon.
I- uzupełnij temat o opis usterki (wtedy więcej ludzi skusi sie przeczytać zawartość). II- pomierz coś; pewnie układ do wymiany, ale wcześniej zmierz opornośc silnika. Też mógł się "zatrzeć" albo rozlecieć komutator.
Usterka jak w temacie. Na silniku i elementach obok czarny nalot. Wyciągnąłem silnik, wyczyściłem komutator, sprawdziłem szczotki, maja jeszcze ok 1.5cm zapasu. Zmierzyłem rezystancje uzwojeń silnika i wynosi ona dla stojana ok 1.5Ω a dla wirnika 3Ω. W 2005 roku była podobna usterka i serwisant wymienił cała płytkę sterownika. Teraz w sterowniku...
Wywierciłeś otwór w szczotce ??? Gratuluję "innowacyjności " ale nie słyszałem żeby cyna miała "ochotę" połączyć się ze szczotką węglową ;-) Jak masz najprostszy omomierz to zmierz oporność oryginalnej i swojej "po regeneracji " . Wymień szczotki daj do przetoczenia (wyrównania) komutator i miej nadzieję , że swoimi eksperymentami nie spaliłeś silnika
Cześć. Mam wątpliwości co do poprawności pracy silnika napędzającego karetkę z tłokiem zaparzacza w ekspresie DeLonghi ESAM 3300. Ekspres parzy kawę bez problemów, silnik pracuje pełną mocą, ale na komutatorze pojawia się iskrzenie, przez co praca silnika jest głośna w porównaniu do innego bliźniaczego ekspresu ESAM 2800, z którym miałem do czynienia....
To to. Zmierzyć suwmiarką. Oglądnąć nabiegunniki i wirnik czy nie ma śladów wzajemnego ocierania.
Masz zwarcie międzyzwojowe wirnika, zanieś wirnik do zakładu gdzie przezwajają silniki to ci sprawdzą. Dla pewności zmierz omomierzem cewki stojana.
Możesz zmierzyć omomierzem czy uzwojenia stojana nie mają zwarcia. Możesz wypiąć kondensator przeciwzakłóceniowy, silnik podłączyć bez niego i sprawdzić czy bez tego kondensatora zadziała zabezpieczenie w tablicy rozdzielczej. W tedy będzie wiadomo czy kondensator powoduje zwarcie. Dodano po 3 Zawsze można dowiedzieć się jaki będzie koszt przewinięcia...
Można zmierzyć prąd jaki pobiera gdy silnik jest podłączony do baterii 2,4V, następnie tak dobrać rezystor, żeby prąd przy zasilaniu układu szeregowego opornik-silnik był zbliżony. Szacunkowo rezystancje wyznaczysz zakładając że silnik stanowi zwarcie (prąd płynie tylko przez rezystor). Silnik może i wytrzyma 12V ale bardzo krótko. Nie jest przewidziany...
Sprawcą iskrzenia silników komutatorowych jest, prawie zawsze, WIRNIK. Tenże składa się(nie wchodząc w szczególiki) z komutatora i uzwojenia. Aby dociec przyczyny iskrzenia, należy ,,zbadać stan zdrowia" tych dwóch ,,narządów". Postępuj tak: 1- Zmierz wartość prądu pobieranego przez silnik szlifierki (wystarczy do tego kilka sekund) i napisz wynik pomiaru...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Z pomiarem prędkości obrotowej wiąże się pomiar częstotliwości. miernik częstotliwości 8051 .
same sprężyny a w nich resztki szczotek, pewnie dlatego nie działa, choć do końca pewnym nie jestem. Nie no, szczotki to wyposażenie dodatkowe ;) Zmierz szczotkotrzymacze (skoro z samych szczotek nic nie zostało), idź do sklepu i kup takie same. Jak nie będzie to można dorobić papierem ściernym lub miniszlifierką. Wyczyść też komutator (spirytusem...
Trzeba zmierzyć szerokość i wysokość starych i udać się do sklepu. Być może podejdą od zelmera. Wcześniej jednak daj foto komutatora, bo (jeżeli silnik iskrzy), możliwe, że uszkodzony jest wirnik. pozdrawiam
Dzięki za odpowiedzi, silnika nie będę dawał do przewijania bo ten temat służy mi do nauczenia się czegoś, jestem w trakcie nauki i chciałbym się co nieco wiedzy praktycznej nauczyć. Ten komutator mierzyłem kilka razy i dokładnie dociskałem sondy pomiarowe, w miejscu gdzie wskazuje 5,5 http://obrazki.elektroda.pl/9035089300_1... http://obrazki.elektroda.pl/7459039600_1...
Witam! 1. Ile lat ma wierterka? 2. W jakim stanie są szczotki? ( zdarza się ,że wypadają , a do komutatora dolega tylko blaszka) 3. Należało by zmierzyć prąd jaki pobiera silnik. 4. Nie wrzuciłeś fotek, ale powinien tam być tyrystor, najczęściej zamontowany jest przy silniku , od strony szczotkotrzymacza. Jednak ja stawiał bym, że coś blokuje Ci ją...
Witam. Wybuduj silnik prania, sprawdź szczotki, wyczyść komutator, odpyl wirnik i stojan z pyły grafitowego szczotek, zmierz oporność do masy - powinno być ∞Ω
Silnik napędu płyty; zmierz opornośc- powinna wynosić ok 10Ω. Nieopłacalne kupno nowego, można zregenerować (czyszczenie komutatora) lub poszukać używki.
W dniu wczorajszym miałem uszkodzony silnik w wieży MAX. Przetarte styki komutatora. Może i u ciebie podobny problem. Na początek sprawdź silnik czy działa. po prostu zmierz napięcie na silniku przy podnoszeniu sie lasera(ale uważaj, bo może być zwarty i nie zorientujesz się). Lepiej odepnij go od reszty ukladów, żeby nie uszkodzić i podepnij pod zasilacz....
Zmierz omomierzem komutator wirnika , czy są równe oporności na poszczególnych wycinkach komutatora . Najlepiej jakbyś miał na podstawienie drugi silnik , ale jak znam życie to pewnie nie... Możesz jeszcze wymienić dla sprawdzenia triak silnika na module . Szczotki sprawdzone. . Jaka długość ?
Witam. Miałem problem z odkurzaczem Roomba 976 bo po wymianie szczotek głównych zaczął sygnalizować błąd 2 "wyczyść szczotki główne". Były nowe więc nie było co czyścić. Nie mniej jednak nie były oryginalne więc myślałem, że to jest przyczyna. Kupiłem kolejne które wyglądają na bardziej miękkie i dalej ten sam problem. Postanowiłem wyjąć je i puścić...
Sprawdziłem przycisk - działa prawidłowo, opór trochę za wysoki, bo około 50 Ohm, a na innych przyciskach jest praktycznie 0 Ohm, więc wymieniłem switch'a tak dla zasady. Zauważyłem, że po załadowaniu płyty płyta nie kręci się, a laser nie próbkuje. Sprawdziłem opór silnika odpowiedzialnego za kręcenie płytą i wynik to około 60 Ohm, natomiast silnik...
Bez miernika raczej nic nie sprawdzisz kup chociaż taki najprostszy za kilka zł albo pożycz. Zmierz omomierzem komutator wszystkie blaszki dookoła, wskazania powinny być jednakowe. Dobra dzięki jak zakupie i pomierzę to napiszę co wyszło .
Skoro komutator ciemnieje, a silnik nie ma przejścia, to te szczotki może ledwie dotykają do niego i nie mają kontaktu. Szczotki są chyba w porządku, z trudem dają się oddalić od komutatora - docisk więc raczej jest. Zmierzyłem przejście między szczotkotrzymaczami i jest kilka omów. Gorzej z przejściem między zasilaniem a szczotkotrzymaczami, czyli...
Silnik prądu stałego z komutatorem ( 12 wycinków) . Uzwojenie ciemno-fioletowe . Magnesy stałe (dwa) . Jak zmierzyć lub sprawdzić czy uzwojenie nie jest spalone lub zwarte ? Nie mam magnesówki . Nie wiem czy nie blokowała go przekładnia , która "ciężko chodziła" . Proszę o rady . Dzięki !
Witam. Ten ostatni pomiar wskazuje na to że silnik pobiera 42W - coś mi to jak na niego wygląda na za wiele (nie był obciążony w trakcie pomiaru ?) -sprawdź czy nie ma luzu poprzecznego osi (szczególnie po stronie przekładni)- może to powodować przekoszenie wirnika i znaczne zwiększenie oporów jego biegu - (w autach w wyniku tego luzu nawet rozrusznik...
Przyjrzyj się dokładnie wycinkom komutatora, czy aby czasem jeden wycinek nie ma innej barwy/odcieniu. Możesz zmierzyć rezystancje pomiędzy sąsiednimi wycinkami, czy są wszędzie takie same.
Aby prawidłowo zmierzyć napięcie ładowania musisz miernik podpiac pod akumulator i odpalic silnik. Na włączonych światłach mijania minimum musi miec 13.8V jeśli napięcie jest mniejsze musisz najpierw sprawdzić stan szczotek i komutatora jesli wszystko bedzie wygladać dobrze musisz wymienic regulator
nie zawsze chce się włączyć silnik/włącznik już łączy o key/ muszę przesunąć o parę segmentów /obrócić/komutator i zaskakuje ,a wtedy pracuje na dobrych obrotach, potem/czasem/jak stanie to kicha aż przekręcę komutator. Druga sprawa to iskrzenie szczotek na komutatorze podczas pracy i zasyfia się komutator. Ten opis sugeruje uszkodzenie wirnika. W...
Silniczek wyjęty rozebrany, nasmarowany. Zarówno szczotki jak i komutator nie wyglądały na zużyte. Efekt taki, że podłączony do baterii paluszka kręci talerzem. Po podłączeniu do płytki jest tak jak wcześniej czyli nie ma mocy. Napięcie zmierzone na wyprowadzeniach silnika po podłączeniu to (jedynie ?) 1V.
Wkręcasz silnik w imadło, odkręcasz ostrożnie osłonę enkodera i zdejmujesz.Ostrożnie bo wchodzi idealnie na styk. Ważne żeby sobie zmierzyć suwmiarką jak mocno nabita jest górna tulejka tarczy enkodera żeby trafić w to samo miejsce przy nabijaniu. Później dwa ostro zakończone mocne śrubokrętasy i ostrożnie podważasz tulejki trzymające tarczkę aż zejdą...
Kondensator 0,33µF ocenilbym raczej jako przeciwzakloceniowy, wiec jego stan nie powinien wplywac na to czy silnik rusza. Też tak mi się wydaje, bo nie słyszałem o kondensatorach rozruchowych w silnikach komutatorowych. Moim skromnym zdaniem, rozbierz silnik i sprawdź sam komutator, czy wszystkie wycinki się dobrze trzymają i zmierz oporność czy...
Też to podejrzewam, może zmierzę poszczególne fragmenty komutatora na indukcyjność. Teoretycznie powinny mięs tę samą indukcyjność. Dodano po 29 Indukcyjność nie wyszła, i już wiem czemu. https://obrazki.elektroda.pl/5368901200_... Urwany drucik
Faktycznie szczotka zawiesiła się i mimo że jest jeszcze długa to nie dotykała do komutatora i na 3-4 styku w gnieździe na silniku była przerwa. Jakby co to na złączu silnika można zmierzyć rezystancję: 1-2 styk około 2Ω, 3-4 styk około 3Ω, 5-6 styk około 15Ω. mrhari dlaczego nie można przyznać punktów (albo ja nie umiem). Dzięki - znowu...
W wypowiedziach są pewne nieścisłości - kontrolka świeci się w obwodzie: +12V>żarówka>regulator>pierścień ślizgowy>uzw.wirnika>drugi pierścień>masa. Zły kontakt na pierścieniu (nie ma tam komutatora!) lub zawieszenie szczotki spowoduje zgaśnięcie żarówki! Pozdrawiam PS Zmierz jakie jest napięcie na akumulatorze przy pracującym silniku, zawęzi to obszar...
Wirnik z silnika prądu stałego, w zasadzie najprostszy z możliwych do przezwojenia - z racji niewysokich obrotów mógłby pracować bez wyważania. Nie wiem czego niewiesz skoro na zdjęciu widać wszystko wyrażnie, 12 złobków - 12 lamelek w komutatorze poskok między ramkami cewki - to cztery żłobki wolne cewki układane w prawo zmierzyć średnicę drutu sprawdzić...
WIdać że komutator ma zwarcie . zauważyłem że bardziej się nagrzewa. ostatnio tak się nagrzał że puścił lut przy szczotce, wiec coś jest nie halo Czy mam pisać dużymi literami? Zresztą zmierz prąd a się przekonasz.
Dajcie spokój z tym kondensatorem, on nie ma nic wspólnego z pracą tego silnika. To kondensator przeciwzakłóceniowy. Silnik szeregowy, sprawdzić miernikiem rezystancję pomiędzy przewodami zasilającym silnik, sprawdzić szczotki i ich doleganie do komutatora. Oś silnika ma się obracać bez oporów. Cześć, dzięki za odpowiedź. Pomierzyłem (na wyłączonym...
jak byś dokładnie czytał to silnik chodzi bo sprawdzałem na akumulatorze A zmierzyłeś chociaż prąd jaki pobiera ten silnik? Często się zdaża (zwłaszcza w silnikach szczotkowych), że komutator zostaje "przywarty" pomiędzy jego sekcjami przez nagar ze szczotek, kurz, czy inne spalone świństwo. Robi się więc na nim zwarcie (prawie) i prąd pobierany wzrasta...
Prosiłem o pomiar prądu ( A ) a nie napięcia ( V ) . a podczas obrotu ośką silniczka pomiary są jeszcze wyższe niż przed rozebraniem, pokazują nawet 10 ohmów. Czyli źle złożyłeś silniczek i któraś ze szczotek źle dolega do komutatora lub ma słaby styk przez sprężynkę . Rozbierz jeszcze raz silniczek i zmierz oporność bezpośrednio na lamelkach komutatora...
Zanim podejmiesz decyzję o oddaniu wirnika do naprawy (kiedyś ze wzgledu na trudności z nabyciem nowych przezwajało się, wymieniało komutatory, dzisiaj pewno najprościej kupić nowy), upewnij się czy właściwie oceniamy przyczyny złej pracy silnika, przyczernienienia, nadpalenia, wytarcia mogą też pochodzić od dłuższej eksploatacji, różnych mechanicznych...
Odkurzacz sobie ponoć pochodził bez worka, w środku były tony kurzu. Po rozebraniu i wyczyszczeniu pomiary: Stojan uzwojenie pierwsze 4,6ohma, drugie 5,2ohma, wirnik nie szło zmierzyć tak był ubrudzony. Pierwsze myślałem, że kurz na nim się przypalił, przejechałem go papierem ściernym i wszystkie blaszki komutatora mają w okolicy 0.8ohma, między żadną...
Pewnie ,że idzie podłączyć bezpośrednio do silnika: Podaj napięcie na kabelek zasilających cewkę stojana, a z drugiej cewki odprowadź napięci. Pamiętaj ,ze sprawdzając w taki sposób, silnik masz luźny więc przy szarpnięciu w trakcie uruchamiania możesz go ruszyć z obudowy i coś tam uszkodzić albo sam się pokaleczyć..... Tak dla pewności przed ww. doświadczeniem...
Dzień dobry. Posiadam pralkę Candy, model CS4 1272D3/1-S. Problem, z jakim się zwracam, to coraz częstsza niechęć pralki do odwirowania wsadu. Cały program przechodzi bez problemu, a im lżejsze pranie, a może mniej chłonne, tym większa szansa, że odwirowuje. O odwirowaniu ręczników mogę zapomnieć. Program do odwirowania, który trwa 10 minut, może trwać...
Szczotki węglowe wpisz w googlach to się zorientujesz troszkę. Są zlokalizowane w "dupce" silnika, po przeciwległej stronie dmuchawy. Stykają się z komutatorem. Przyczyny mogą być dwie, albo dmuchawa i spirala są spalone albo nie dochodzi do nich prąd. Jak masz i umiesz, to musisz zmierzyć miernikiem gdzie prąd jest a gdzie nie ma...
Zmierz czy do silników dochodzi napięcie. Albo ci padły regulatory, albo silniki. Czy dochodzi napięcie do regulatorów od strony zasilania i czy po odłączeniu silników, zmienia się napięcie gdy zwiększasz prędkość na kontrolerze. Ewentualnie gdzieś rozłączyło się zasilanie silników. Trzeba sprawdzić wszystkie przewody i złączki. Skoro to silniki szczotkowe...
Trzeba by po prostu zmierzyć. Najbardziej pokręcony chyba jest komutatorowy: - trzeba puścić przez niego 50Hz, jakiś tam prąd nie większy od znamionowego żeby nie uszkodzić jednocześnie nie może być za mały ze względu na dużą nieliniowość przy małych prądach która się bierze z magnetyzmu szczątkowego), zmierzyć watość prądu i napięcia zmiennego, wyliczyć...
Dzięki za linka, poczytałem o zwarciownicy tutaj i na zagranicznych stronach, po angielsku nazywa sie to chyba growler(?). Urządzenie niestety nie wygląda na łatwe do wykonania na szybko z przysłowiowego demobilu ;) Według postów z linka który podesłałeś "otwarte" trafo od silnika pompki od pralki nada się do tego celu? Wirnik u mnie ma średnicę ok.45mm...
Zdecydowałem się trochę odgrzać temat - spotkał mnie ten sam problem co kolegę z innego postu, udało mi się jednak wymyślić inne rozwiązanie niż kupno nowego silnika. Przypominam - w odkurzaczu Elektrolux ZCX 6201 podczas pracy silnik straszliwie iskrzy, śmierdzi i hałasuje - praktycznie nie da się używać. Co dowiedziałem się do tej pory: 1) zarówno...
Najpierw przed jakąkolwiek decyzja dałem silnik do przemierzenia , ponieważ komutator zarąbany był grafitem. Plastik w szczotkotrzymaczu jest ale lichy z widocznymi przegrzaniami. Po wyczyszczeniu przerw i przetarciu zmierzyłem oporności uzwojeń wirnika ( sąsiednie działki i na przestrzał) i wydaj się OK. Wole jednak diagnozę fachowca, jeżeli trzeba...
tak o rząd wielkości? 10W 1ohm to to samo co 1ohm 10W :) Przepraszam, źle przeczytałem. Na pewno to nie silnik. Na oporniku odkłada się kilkanaście watów minimum. Należało motorek podłaczyć do zasilacza pradu stałego. Powinien pracować przy napięciu 12V i prądzie (zależnie jaki jest zastosowany ) 0,25; 0,8; 1,2A w zależności od typu bieg luzem) Jeżeli...
Co najmniej obroty trzeba zmierzyć "mechanicznie", resztę można wyznaczyć z pomiarów elektrycznych - do tego trzeba zdjąć charakterystykę prąd-napięcie przy rozpędzaniu i elektrycznym hamowaniu silnika: SEM jest proporcjonalna do obrotów, tylko ten współczynnik proporcjonalności trzeba wyznaczyć... A może i obroty można (częściowo) elektrycznie: wystarczy...
Witam, Ktoś wyrzucił silnik Haier od pralki. Silnik wygląda jak nówka ale ma wyrwaną jedną płytkę komutatora (36 szt.). Z rurki miedzianej wyciąłem dwa prostokąty o wymiarze płytki. Zlutowałem je w teownik, dopasowałem do pustego miejsca zostawiając szczelinę 0,5 mm po obu stronach. Wkleiłem ten teownik na epidian. Przylutowałem końcówkę uzwojenia do...
Witam ...po wyjęciu szczotek ze szczotkotrzymacza zobaczyłem skrawek "węgla". Wymieniłem szczotki na nowe i pralka działa do dziś, wiruje bez problemu. Ja nie za bardzo wiem jak wyciągnąć szczotkę, ale czuje się,że w środku jest tam sprężyna i ona prze. jak włoży się szczotkotrzymacz jego wypustkami w takie dziurki to niby sprężyna prze na komutator...
Witam. Silnik trafił do mnie z zalanego odkurzacza. Pierwsze co to upaliły się konektory na końcach uzwojeń stojana ( doprowadzające zasilanie z sieci, przechodzi przez uzwojenie stojana i leci na szczotki), druga sprawa, to pomierzyłem omomierzem rezystancję uzwojeń stojana, wyszło po ok. 4.5 Ω na obu. Później zmierzyłem rezystancję na przeciwległych...
Kondensatory nie są zamknięte w puszce, są podłączone do uzwojeń, możesz je odłączyć i zmierzyć, obstawiam w ciemno, że ten oznaczony jako C st ma 20% pojemności (oczywiście mogę się mylić) ale odłączenie dwóch przewodów i dokonanie pomiaru nic nie kosztuje, uwaga o zapyleniu jest bez sensu ten silnik nie ma komutatora i w teorii nie szkodzi mu nawet...
Większe napięcie, większe obroty,większy prąd, większe zużycie komutatora, szczotek i łożysk. Robiłem taki fikołek podłączając 3 akumulator do modelu zasilanego dwoma ogniwami. Jeździł szybciej, ale szybko się zepsuł. Większe obroty zniszczą też plastikowe tryby przekładni. No i do tego dojdzie jeszcze masa ołowianych akumulatorów. Na zdjęciu piękna...
Tak, ten temat też przejrzałem. Facet mocno się wziął za analizowanie, ale nic konkretnego z jego opisów nie wynika. Miał jakiś problem ze sterownikiem, po za tym temat się urwał i nie wiemy czy sobie poradził, czy kupił nową pralkę :) Natomiast odpiąłem silnik i zasiliłem najpierw z zasilacza DC regulowanego. Sprawdziłem że do 60V silnik działa poprawnie,...
BLDC do bełtania wody w akwarium to przerost formy nad treścią. Silnik komutatorowy doskonale nadaje się do tego celu ze wzgl. na prostotę sterowania (PWM). Sam silnik nie jest hałaśliwy, hałaśliwe są tanie przekładnie z popularnego sprzętu. Aby to wyciszyć zastosuj paski. Popularne silniki komutatorowe maja bardzo wysokie obroty co się przekłada na...
Witam. Pomiarem rezystancji możesz wyliczyć straty, jakie posiada ten silnik. Cewka dla prądu stałego stanowi zwarcie, więc 0Ω (oczywiście idealna), i pomiar rezystancji w tym przypadku nie ma sensu. Wirnik posiada reaktancję indukcyjną, ponieważ jego cewki są zasilane prądem przemiennym, co zapewnia nam komutator. Na obrót wału, początek jednej...
Xantix, ja nie podważam teorii maszyn elektrycznych. A te obliczenia są nawet ciekawe, jednak przy tych silnikach, różnica jest pewnie na tyle mała, że nie słychać jej. Może jak by zmierzyć dokładnie obroty to by wyszła. Czas zbrojenia jest bardzo bliski 6s w obu przypadkach. Silniki te mają 250W i 6000 obr/min i opisane są znakiem ~ oraz =. Podaję...
Oj przepraszam za błąd ... :( Komutator da sobie radę tylko właśnie szczotki grzeją się nie miłosiernie co wywołuje nagrzewanie się silnika w górnej części ( koło szczotek) Byłem u kolegi który zmierzył mi to elektronicznie bóg jeden wie jak :P i strach się przyznać ile ten silnik miał przy zasilaniu 14,4 V xD około 24000rpm ale to już był tylko jeden...
Jak wypnę wtyczkę od pompy spustrowej i ja mierze to pokazuje sie 230v natomiast gdy przeloze koncowki miernika zamieniajac je miejscami we wtyczce to juz napiecia nie ma. Rezystancje grzałki nalezy zmierzyć na wyjetej grzałce i na najbardziej zewnetrznych pinach z ktorych dochodzi napiecie? Grzałka 31 Ohm pompa spustowa 170 Ohm http://obrazki.elektroda.pl/9619272300_1...
Powtórka z rozrywki. Po dwóch latach ta sama awaria. Znowu ta sama szczotka zużyta do zera, druga prawie nowa. Wtedy zostawiłem tę dłuższą z powyższego zdjecia i wczoraj próbowałem na szybko coś zaradzić. W miejsce zużytej dałem tę najdłuższą sprzed dwóch lat, oraz tę zostawioną ze zdjęcia. Pralka pokazuje ten sam błąd. Oczyściłem komutator pumeksem...
A jakby tak do spowolnienia silnika użyć żarówki o odpowiedniej mocy właczonej szeregowo? Tanio, silnik dostanie mniej mocy, więc będzie się kręcił wolniej, i nie dostanie takiego prądu, który by mógl go spalić. Trzeba tylko wyliczyć maksymalną moc żarówki (zmierzyć pobór prądu, pomnożyć przez napięcie sieci, i wziąć żarówkę o takiej mocy, a jeśli nadal...
Szczotki silnika ok , komutator praktycznie jak nowy wkońcu pralka ma tylko 2 lata :) Grzałka nie ma zwarcia do masy. Zmierzone 24,8 ohm Jakieś sugestie. Jakoś nie daje mi spokoju ten programator dziwne że nie odpala wyświetlacz (acz kolwiek jak naciskam przyciski przy nim to zapalają sie kontrolki koło niego (kontrolki wirowania) i nie które punkty...
No i stało się. Podczas naprawy Bosch Vero Professional 100 udało mi się podsmażyć elektronikę. Problemem był pierwotnie młynek: zblokowany z usterką mocowania dolnego żarna. Udało mi się to naprawić, całość działała ok, a dla sprawdzenia zaparzyłem kilka kaw i obeszło się bez problemów. Później jednak, po zamknięciu całości i pracach konserwacyjnych...
Dziękuję za wskazówki. W weekend sprawdzę silnik, póki co miałem czas jedynie na wylutowanie wszystkich diod prostowniczych i ich sprawdzenie - według miernika są ok. Próbowałem podłączyć sam silnik pod zasilacz 19V, 5A ale silnik tylko jakby skokami próbował się rozkręcić i stawał. Albo za słaby zasilacz albo coś w nim albo przekładni się blokuje....
komutator silnika iskrzy komutator silnika pralki naprawa silnika komutator
pompa wspomagać renault laguna dokręcać piast silnik asynchroniczny kondensator
polonez abimex parkside robot koszący
Renault Fenix 5.2 "Klepaczka" - Usterki i Diagnostyka Demontaż oczka inspekcji oleju w Suzuki GN125