Po prostu nie zmierzy - będzie przekroczenie zakresu, nie uszkodzi się.
na której zmierzysz spadek napięcia woltomierzem - łączę obwód przez znany opornik i mierzę woltomierzem co dzieje się na zaciskach akumulatora? Nie. Rezystor wpinasz szeregowo w obwód rozrusznika i mierzysz spadek napięcia na tym rezystorze. Najbezpieczniej jest tak jak ci napisali koledzy - przyrząd z kleszczami prądowymi tzw. kleszcze Dietza . Czy...
Jest to amperomierz,którym mierzymy duże prądy. Dodano po 2 Można zmierzyć jaki prąd pobiera rozrusznik.
Chodziło mi o pomiar podczas kręcenia, to go na pewno obciąży. Możesz też cęgą zmierzyć prąd rozrusznika.
Jak już bardzo chcesz zmierzyć, to jako bocznik amperomierza możesz użyć kabla, co idzie od akumulatora do rozrusznika. Najpierw trzeba zmierzyć opór tego kabla, puszczając przez niego prąd około 5A (trzeba znać dokładną wartość tego prądu) np swiatła i zmierzyć napięcie na końcach kabla. Gdy mamy zmierzone napiecie i natężenie, obliczamy opór kabla...
Nie no Panowie, ja rozumie, ale tam jest rozrusznik Valeo D6RA o mocy 0,7 kW. Chyba jednak nie rozumiesz. Moc rozrusznika jest określana w oparciu o średni prąd rozruchu, prąd maksymalny może być kilkakrotnie wyższy od średniego. Wartość prądu maksymalnego jaki pokaże miernik zależy od długości jego cyklu pomiarowego. Mierniki o różnych cyklach, mogą...
Jeżeli jest tak jak piszesz , to miernikiem pomierzyć napięcia pod kątem jego spadku , najpierw na akumulatorze , póżniej na rozruszniku , pomocne by było jeszcze zmierzenie amperomierzem cęgowym poboru prądu przez rozrusznik w czasie jego pracy.
Tutaj najlepiej sprawdzi się miernik cęgowy. Wtedy nawet prąd rozrusznika zmierzysz.
Może by tak zmierzyć prąd jaki idzie na rozrusznik. Uszkodzony rozrusznik bądź coś go blokuje.
Dla potomnych. Pobór prądu w czasie uruchamiania silnika Tohatsu 20KM z rozrusznika = +/- 60A . Zmierzone . Do zmkniecia, dziękuję.
(diesle bez klapy gaszącej praktycznie nie hamują silnikiem) Matko boska.... Panowie, douczcie się, bo poziom tego forum leci na łeb, na szyję. Oczywiście że diesel nawet bez klapy gaszącej hamuje silnikiem. Po odcięciu paliwa, działa jak spręzarka - cały czas przetłacza powietrze z wlojtu, do wydechu, co również jest pracą. W którym aucie typowa klapa...
Kolega był uprzejmy zmierzyć spadek napięcia przy obciążeniu. Wynik tych pomiarów sugeruje dwie możliwe rzeczy. 1. nie wydolne prądowo ogniwa, zużyte. Mogą służyć co najwyżej do latarki. 2. zbyt duży pobór prądu przez uszkodzony rozrusznik. To można zmierzyć amperomierzem wyposażonym w bocznik lub amperomierzem cęgowym do pomiaru prądu stałego. Dodano...
To może zmierz czy prąd dochodzi (raczej tak bo rozrusznik) i wychodzi ze stacyjki? Sprawdziłem już bezpieczniki i przekaźnik że bezpieczniki mają ciągłość, czy mierzyłeś że przed i za jest zasilanie, najlepiej żarówką? To samo z przekaźnikiem, sprawdź czy styk ma zasilanie i sprawdź którego sygnału brakuje na cewce.
czyli zmierzyć prąd na rozruszniku? Dodano po 51 rozrusznik bardzo żwawo kręci.
Zmierz napięcie na akumulatorze podczas kręcenia rozrusznikiem dobrze by było zmierzyć prąd pobierany przez rozrusznik.
Zmierzyć pobór prądu rozrusznika.
Przez 4-5s możesz wymusić przepływ prądu rzędu 100-150A... niemniej, wbrew pozorom trudno określić jaki rezystor wymusi przepływ takiego prądu, bo to zależy od rezystancji wewnętrznej akumulatora. Zakładając, że przy takim obciążeniu napięcie na akumulatorze spadnie do 10V, czyli rezystor musiał by mieć ok. 0,1 Ohm i wydzieli się na nim ok 1kW :!: mocy...
A co za problem?,bierzesz cęgi do pomiaru prądu,najlepiej z funkcjąHOLD,przekręcasz kluczyk i masz zmierzony prąd rozrusznika Dodano po 2 Napisz jaki to samochód i rodzaj paliwa
Jak ich nie przeciążysz... przy dużym prądzie akumulator szybko się nagrzewa i trzeba pilnować, by nie nagrzał się nadmiernie. Krótkie spawanie, długa przerwa. Prąd spawania (może by go zmierzyć?) pewnie jest porównywalny z prądem rozrusznika traktora - w traktorach stosuje się tylko trochę większe akumulatory.
Naładuj akumulator. Zmierz spadki na przewodach. Zmierz pobór prądu rozrusznika. To chyba wszystko. Encyklopedię zaraz napiszecie. :D Nie wiem który tam dokładnie rodzaj rozrusznika, ale to wygląda że to w nim problem. Jak to ten z wysuwanym bendixem bez podpory to koniecznie zwróć uwagę na tuleję bendixa. Oczywiście resztę części też.
W takim razie źle zmierzyłeś pobór prądu.
Nie za bardzo mam możliwość pomiaru tak dużego prądu. Ew. mogę zakupić jakiś rezystor i zmierzyć na nim napięcie, wtedy mniej więcej będę mógł określić jaki płynie przez niego prąd. Tak też zrobię. A czy zużycie szczotek może się objawiać podobnie? W sumie jeżeli chodzi o sam rozrusznik to kręci silnikiem bez problemu, ale motocykl nie zapala. Być może...
Unieruchom silnik tak żeby nie zapalił. Wyjmij bezpiecznik, czujnik wału cokolwiek. Podepnij voltomierz na aku i kręć. Jak napięcie spadnie gwałtownie to aku do wymiany. Można zmierzyć prąd na rozrusznik, ale jak na starym było dobrze? Co z masą silnika?
Czyli mimo nowego akumulatora ani na chwilę się sytuacja nie poprawiła? Zmierz jaki prąd idzie na rozrusznik podczas odpalania. Masz możliwość wykonać przez znajomego lub znajomego mechanika skanu samochodu pod kątem błędów w modułach?
Cudów nie ma....rozrusznik potrzebuje diagnostyki. Tak więc po pierwsze to amperomierzem cęgowym zmierzyć pobór prądu rozrusznika podczas pracy. Po drugie równolegle zmierzyć spadek napięcia akumulatora podczas jego pracy. Ale w ciemno to bym ten rozrusznik wymontował z auta rozłożył go , wyczyścił i nasmarował , i wtedy go do elektryka i niech go puści...
No właśnie silnik jest po remoncie kapitalnym. Przed remontem problem nie występował. Natomiast zmierzyć prąd na rozruszniku będzie trudno ponieważ usterka występuje losowo (czyt. w najmniej pożądanym momencie, nieoczekiwanie, z zaskoczenia), ale spróbuję.
A jesteś pewien rozładowanego akumulatora? Auto aby wcześniej nie słabnie, aż do zgaśnięcia? Zapachu palonej gumy nie czuć? Alternator, pasek nie gorące? Dodano po 1 W chwili gdy nie chce odpalić zmierz napięcie na akumulatorze i pobór prądu przez rozrusznik.
Zmierzyć cęgami pobór prądu na rozruszniku. Na ciepło i na zimno.
Właśnie go ładuje na całą noc, zobaczymy jutro, Aku ma 7 lat, dziwne że po podłączeniu prostownika zapalił, no i ta kontrolka od imo że gaśnie dopiero po ok minucie, a jak zmierzyć prąd podczas rozruchu, a może to rozrusznik bo jak przekręcam kluczykiem to słychać takie cykanie pojedyncze
Zmierz spadki napięć na przewodach zasilających rozrusznik, a jeśli masz możliwość to zmierz także pobór prądu podczas rozruchu.
Ja domyślam się że gdzieś jest zwarcie, tylko nikt nie jest w stanie powiedzieć gdzie. A niech mi kolega powie jak zmierzyć prąd zwarcia.
Zmierz pobierany prąd przez rozrusznik, może tuleje trzymają.Kręci żwawo? Akumulator jeśli nie trzyma napięcia przynajmniej 12,2V po załadowaniu ,mierząc np. na następny dzień to jest już szrot. Jeśli akumulator padł całkowicie po czterech latach to znaczy że nie był odpowiednio traktowany.
Zawór zrobiony zostało tylko sterowanie, spróbuję zrobić z elektromagnesu z rozrusznika myślę ze się sprawdzi. Musze zmierzyć jaki bierze prąd żeby dobrać transformator i mostek
Tak już doszedłem że na prawo od kluczyków, za szybko patrzyłem i uznałem rozrusznik za prądnice i jajca wyszły. Na początek zmierz amperomierzem pobór prądu z akumulatora (ustaw zakres 10A) po przekręceniu stacyjki w pozycji zapłon - nie odpalaj go wtedy bo spalisz amperomierz....
Gdy miałem problemy z rozruchem mojej Kawasaki EL250 zmierzyłem między innymi prąd pobierany przez rozrusznik, największa wartość jaką zanotowałem to 40A, mniej niż 30A nie było nigdy.
Zmierzyć zasilania rozrusznika a jeśli ok to pobór prądu przez rozrusznik... pozdr
Akurat jak na złość nie mam czym zmierzyć napięcia... To ładuj tak długo aż zacznie gazować. Jeżeli po takim ładowaniu nadal nie będzie dobrze kręcił rozrusznikiem, to raczej złom. :cry:
Rozrusznik ma za słaby prąd, żeby płynnie obrócić wałem silnika - rozładowany akumulator o ile nie padł całkowicie. Zmierz napięcie prądu na akumulatorze. Możesz spróbować podłączyć inny prostownik wygląda na to, że dla tego co podłączałeś akumulator jest za bardzo rozładowany i nie uruchamia cyklu ładowania...
Zmierzyć spadki napięć pomiędzy masą silnika a SŁUPKIEM(nie klemą!) akumulatora, drugi pomiar to napięcie na dodatniej śrubie rozrusznika, w czasie pracy. Trzeci pomiar, prąd pobierany przez rozrusznik. Od razu będziemy wiedzieli co jest uszkodzone, akumulator, rozrusznik czy przewody pomiędzy akumulatorem a rozrusznikiem. Twoim problemem zapewne są...
Napięcie 10.5 V wskazuje że siadło napięcie na jednej z cel akumulatora. Widocznie Twoja Centra kończy żywot, skoro na akumulatorze mechanika działał dużo dłużej. Zmierz miernikiem cęgowym prąd jaki pobiera rozrusznik podczas rozruchu. Nie napisałeś jaki silnik masz, przy Dieslu nie powinno to być więcej niż 350 A.
przy poborze 0.09? błagam pomocy Jak i czym to bylo mierzone ? A dokładniej, gdzie włączany był amperomierz do dokonania pomiaru ? Rozrusznik sprawdzony ? Prąd rozruchu zmierzony na ciepłym i zimnym silniku ?
W samochodach na rozruszniku jest stycznik, który dodatkowo pomaga w zasprzęglaniu bendixu z dużym kołem, w traktorku nie wiem. Same rozruszniki ogólnie biorą dużo, ale zakładam że pytasz się o sterowanie "z kluczyka", a nie faktyczny prąd silnika elektrycznego? ps. rozważałeś aby zmierzyć?
Rozładowany akumulator, immo, klemy zaśniedziałe, brak masy na silniku, itd, itp... do wieczora można wymieniać... Powiedź czy były kontrolki, czy przygasały w momencie startu rozrusznika, czy słychać było elektromagnes rozrusznika, czy pompa chodzi... Za mało danych mamy aby Ci pomóc. Zmierz prąd ładowania, spadki napięć na rozruszniku i akumulatorze,...
Rozrusznik. Instalację. Akumulator. Skoro Wszystko dobrze podłączone, akumulator naładowany, to powinno być dobrze. Rozrusznik sprawdzony na stole? Akumulator zmierzony na prąd rozruchowy? Instalacja sprawdzona i to zarówno od strony zasilania, jak i masy?
Jak przestaje palić na jeden cylinder, to w tym momencie zgaś silnik, odepnij kostkę z aparatu zapłonowego i zmierz prąd pobierany przez rozrusznik, czy oscyloskop pokaże "dołek" w wykresie. Wyeliminujesz w ten sposób przyczynę mechaniczną, oprócz nieszczelności w dolocie - tu pasowałaby regulacja IAC poza zakresem. Sondzie daj spokój - niby czemu miałaby...
Akumulator sprawdź, napięcie czy trzyma po dłuższym postoju, a jak go odpalisz to zmierz napięcie ładowania z alternatora na akumulatorze po około 30 sekundach pracy silnika. Zmierz też przy włączonych światłach mijania. Domyślam się, że prądu rozruchowego nie masz czym zmierzyć? Może być też rozrusznik walnięty (zatarty, zaglucony smarem albo jakimś...
Jak w temacie, czy da się zmierzyć w jakis domowy sposób prąd jaki pobiera rozrusznik? np. biorąc pod uwagę przekrój i długość przewodów zasilających rozrusznik i sprawdzając na nich spadek napięcia ?? pozdrawiam!
Mi glownie chodzi o pomiar duzych prądów i czasem zmierzyć pojemność kondensatora. Do profesjonalnych pomiarow mam fluka oscyloskop
Prąd pobierany przez rozrusznik można zmierzyć, obroty odczytać testerem diagnostycznym, także nic nie trzeba naprawiać/wymieniać w ciemno.
Wygląda jakby immobilizer nie czytał kluczyka. Co ciekawe kiedy nie odpala, po podłączeniu aku pod klemy, i dostanie większy prąd to pali od razu. Wtedy nie gaśnie lub miga kontrolka z kluczem. Zmierz spadek napięcia,ladowanie, pobór prądu. Może i akumulator faktycznie ,albo sam rozrusznik.
Ehh, ale doradzacie. Autorze, żeby sprawdzić połączenia, zmierz napięcie pomiędzy rozrusznikiem a akumulatorem. Im większe ono będzie, tym gorsze połączenie. Oczywiście pomiar na jednym biegunie i podczas rozruchu. Przyłączając sondy w różne punkty, możesz zmierzyć spadki w poszczególnych punktach. IMHO jeśli kable się grzeją, to oznacza że prąd idzie...
Chodzi o rozbieżność pomiędzy deklarowanym CCA akumulatora 600A a poborem niecałych 200A. Raczej powinieneś się cieszyć, że rozrusznik pobiera 200A a nie 600A.
Zmierz natężenie prądu jaki płynie ze stacyjki do elektromagnesu.
Podładuj aku. i w trakcie rozruchu zmierz cęgowym prąd.Rozrusznik może zżerać naprawdę dużo prądu,właśnie wałek i EGR ,co do reszty błędów nie mam doświadczeń co do przyczyny i skutku (jednocześnie).
Miernik cęgowy i pobór prądu w obwodzie rozrusznika, do tego napięcia bezpośrednio zmierzyć na rozruszniku w czasie jego "pracy". Drugi sposób, pomiar spadków napięcia między akumulatorem a zaciskami rozrusznika. To da dostateczną wiedzę co do możliwej usterki.
zmierz pobór prądu na postoju
Ok, sprawdzę to, zmierzę cęgowym miernikiem pobór. Jaki powinien być prawidłowy pobór prądu rozrusznika przy tym silniku ???
Rozrusznik nie może zakręcić wałem i przygasają kontrolki, następuje reset komputera godziny. Tym tropem bym szedł. Przewody do sprawdzenia. Od połączenia przewodów z klemami, bo tam we wnątrz, lubi być zielono, poprzez oczka na rozruszniku i masie pojazdu. Ewidentnie jest spadek napięcia, nie musi być on skutkiem awarii mechanicznej. Jaki jest prąd...
Co do starterów zależało mi bardziej na opisie budowy takiego urządzenia czy tam jest przetwornica która podwyższa napięcie z Li-ion czy moze sam pakiet liion czy może jakieś superkondensatory. Pakiety LiPo. Awaryjnie, w terenie, dobrze mieć coś takiego, ale nie do użytku na co dzień. Weź lepiej nowy akumulator i ewentualnie zainteresuj się stanem...
Trzeba zmierzyć pobór prądu na biegu jałowym przed remontem i po remoncie rozrusznika i wszystko będzie jasne . Mówię poważnie . :|
To zabezpieczenie zasila tylko cewkę przekaźnika rozrusznika a nie sam rozrusznik! Ok. Masz rację. Mój błąd. Przepraszam. :cry: Wreszcie obejrzałem cały schemat i zorientowałem się w sensie tego urządzonka. Na pewno uniemożliwia pracę rozrusznika gdy dźwignia sprzęgła nie jest wciśnięta. Czy sprawdza napięcie w instalacji podczas pracy rozrusznika?...
Co nie da rady? Kręcić wałem? To na początku piszesz że kręci teraz nie kręci? Zdecyduj sie . To typowy objaw braku prądu. Jak masy plusy ok to chociaż zmierz spadek napięcia bo nic nie wiadomo.
Mało prawdopodobne aby wolne koło się zablokowało (stara konstrukcja więc z rolkami cylindrycznymi), prędzej panewka na kole zębatym ale musiałby być dobry powód. Nie wierzę więc że wolne koło kręci rozrusznikiem - rozpadłby się podczas normalnej pracy silnika (kilka tysięcy RPM a rozrusznika kilkadziesiąt tysięcy RPM). Żeby to potwierdzić, zmierz napięcie...
Aby się upewnić podpiąłem kable z Vitary , co prawda 45 Ah i 300 A ale na odpalonym powinien dać radę ,i dalej nic. Nie rób tak bo będziesz naprawiał Vitarę. Sprawdź masę na silniku i połączenie kabli na zacisku 30 rozrusznika. Kontrolki nie przygasają bo rozrusznik nie pobiera prądu. Zmierz ładowanie na alternatorze - obudowa alternatora i zacisk...
To musisz poświęcić zdecydowanie więcej czasu lub zaprowadź do elektryka a jak pewny jesteś na bezpiecznikach jest prąd , niech ktoś Ci przekręci stacyjką jak do odpalania a TY zmierz napięcie na rozruszniku.
Ale jakiego prądu?Bo jeżeli rozrusznika, to nawet obudowa ci nie zostanie. Takie mierniki są dobre ale do drobnych prac w domu.Jakiego prądu? pozdrawiam.mon
Rozpocznij od sprawdzenia i poprawienia masy między nadwoziem a silnikiem. Ponadto oczyść klemy na akumulatorze i połączenie klemy (-) z nadwoziem. Sprawdź przewód na rozruszniku (dokręcenie) oraz zmierz pobór prądu w spoczynku (nie włączając stacyjki).
Ja to myślałem że ktoś kto się zajmuje serwisem drukarek ma jakieś pojecie o elektryce. Ciekawi mnie co jest u Ciebie przeszkodą, lenistwo czy brak wiedzy jak zmierzyć pobór prądu?
Daj chłopie spokój, wiesz ile prądu potrzebuje rozrusznik w Twoim 1.4? Naprawiałem kumplowi dekompresator w takim Intruderze i z ciekawości zmierzyłem prąd rozruchu, na zimnym silniku dochodziło do 150A. Jak ta przetwornica nie da rady, albo upali taśmy łączące ogniwa, czym zgasisz lit?
Albo gdzieś ten prąd nie przepływa tak, jak powinien. Zmierz napięcie na module podczas kręcenia rozrusznikiem.
Masz uszkodzony rozrusznik podczas rozruchu wprowadza on zakłócenia do elektroniki . Jeśli możesz zmierz wartość prądu pobieranego podczas rozruchu ( miernik cęgowy) i napisz ile jest
Zmierzyć nie bardzo mam jak bo do zacisków musiał bym się dobrać. Ale proponuję nieco inny sposób poszukania rzędu wielkości tej indukcyjności. W zbiorach zadań z maszyn elektrycznych tam gdzie komputerowo liczy się (modeluje) stany nieustalone takich silników to potrzebne są takie dane, a autorzy takich opracowań jak umieszczają przykłady obliczeniowe...
Zmierzyłem prąd na postoju. Ponad 1A. Czy jest sposób aby sprawdzić czy ten prąd pobierany jest przez rozrusznik? Może idzie do rozrusznika przez jakiś bezpiecznik?
Więc proponuję zacząć od rozrządu raz jeszcze, dodatkowo dla ułatwienia załączam schemat: http://obrazki.elektroda.pl/5410515500_1... Dodatkowo nie wiesz jak zmierzyć ciśnienie paliwa - KTS-em choćby nawet (kręcąc rozrusznikiem). Następnie posprawdzaj bezpieczniki, odpowietrz układ paliwowy, zamknij i otwórz auto z pilota i próbuj zastartować...
Gdyby udało Ci się zmierzyć prąd pobierany przez silnik w czasie zwijania to może coś by się udało zmontować.
Jak sprawdzić czy rozrusznik dobrze kręci i jest w pełni sprawny? Zmierzyć obroty silnika podczas pracy rozrusznika i pobór prądu przez rozrusznik. Napięcie spoczynkowe akumulatora wynosi 12,7V/12,8V Napięcie spoczynkowe nie świadczy o stanie akumulatora. Mocno zasiarczony akumulator ma prawidłowe napięcia spoczynkowe ale podczas rozruchu nie jest...
20min - będzie mało, bo akumulator dużo traci podczas postoju. Centralny, alarm, radio, immo, kamerki, to wszystko zjada prąd, który należy uzupełnić w min 120% Zgoda, ale każdy następny rozruch - to już znacznie krócej. Chciałem jedynie wykazać, że energia pobierana przez rozrusznik jest stosunkowa niska i będzie szybko uzupełniona przez alternator.
Po 3-5 dniach stania autka. Akumulator (44Ah) rozładowuje się do poziomu 10-11V na zaciskach. Przy takim stanie już nie zakręci rozrusznikiem. Zmierzyłem prąd spoczynkowy. Przy całkowicie wyłączonym samochodzie - wynosi równe 0,2A. W aucie nie ma alarmu. Jedynie jest podłączone radio. Oraz fabrycznie zamontowane zabezpieczenie KeyLock (klawiatura do...
To teraz masz dylemat - wcześniej twierdziłeś ,że podłączenie drugiego akumulatora na kablach - palił "od strzała" , na "pych " pali też . Teraz od początku , klemy do czyszczenia i słupki , do sprawdzenia - masy na pakę i do silnika , prądowy na rozrusznik z akumulatora , zmierzyć pobór prądu w czasie kręcenia!
Nie wiem co to znaczy wybałuszyło. Jeśli nie pali ci żadnych bezpieczników, to może być to zwarcie w obwodzie alternatora lub rozrusznika, bo z tego co piszesz wynika, że upływ prądu jest dość duży. jeśli to jednak coś za bezpiecznikami, to trzeba włączyć amperomierz między akumultor, a + samochodu i przy wyjętym kluczyku zmierzyć jaki prąd płynie....
W tym samochodzie napięcie na akumulatorze podczas ładowania powinno być na poziomie 13,8V. Sprawdz prąd jaki jest pobierany przez instalację w samochodzie, po wyłączeniu wszystkich odbiorników - nie powinien przekroczyć 0,1A (zazwyczaj jest w granicach 0,08A). W każdym przyzwoitym warsztacie samochodowym, a także w sklepie gdzie sprzedają akumulatory...
Akumulator naładować. Nie przekroczyć Q. Zmierzyć. Odstawić na 24h. Zmierzyć. Zmierzyć pod obciążeniem. Zmierzyć prąd płynący w aucie po wyłączeniu wszystkiego. Zmierzyć napięcie ładowania. Bez tego, to sobie można gdybać
co prawda jutro będę robił pomiary poboru na rozruchu Skoro ciężko kręci, to trzeba się stanem rozrusznika zainteresować - raz na 20 lat wypadałoby wymienić tulejki, szczotki, przesmarować a potem zastanawiać się co dalej. Co do prądu - zależy jakiej mocy masz rozrusznik, w dieslach były bodaj 2kW - podziel sobie przez 12V i będziesz z grubsza miał...
Witam! Do sprawdzenia standardowo masa silnika i masa nadwozia , połączenia alternator, rozrusznik akumulator, zmierzyć warto prąd ładowania. Czy usterka występuje na ciepłym silniku zaraz po zapaleniu? Warto zmierzyć prąd ładowania w momencie wystąpienia usterki. To tyle jeśli chodzi o alternator. Warto zwrócić uwagę czy świece żarowe nie grzeją zbyt...
Ja przypuszczam że akumulator w samochodzie jest uszkodzony. Aku wciąga prąd, ale napięcie utrzymuje się na poziomie 12.1 V, przy czym alternator się grzeje (pracuje z pełną wydajnością) ale też w takim przypadku akumulator powinien się mocno nagrzewać. Wyciągnij akumulator, podłącz pod prostownik i sprawdź jaki prąd pobiera, czy napięcie wzrasta podczas...
W 900 tce nie potrzeba żadnych hebli, i tak mają one problem z odpaleniem bo ciągną niebotyczne prądy rozruchowe. Rozrusznik ten sam co w c330 a silnik jak mt blanc. Po prostu zmierz ile prądu pobiera z akumulatorów na wył kluczyku. Albo wyłącz wszystko , odepnij kleme i wepnij tam żarówkę 5w 12v JAK ZAŚWIECIE to coś pobiera prąd.
To powiem ci że bardzo dużo już zdążyłeś sprawdzić. Trzeba wziąć miernik i zmierzyć napięcie aku podczas rozruchu. A jak jest dobry ,to wziąć probówkę 12 i sprawdzić czy na cienkim kabelku rozrusznika jest prąd przy próbie odpalenia. Jak nie ma siedzi kostka stacyjki albo jest jakiś alarm który odcina bo jak pisałeś zgubiłeś pilot. Tak że weź drugą...
Teoretycznie przy łączeniu równoległym potencjały obu akumulatorów będą zbliżone. Zabezpieczenia takie chronią przez przeładowaniem i odłączeniem obciążenia poniżej progu Umin i zadziała przy zabezpieczeniu wspólnym. Oddzielne zabezpieczenie dla każdego z ogniw może mieć sens w przypadku awarii jednego z nich (podwyższonego samorozałdowania) , zapobiegając...
Czyli po 4 latach eksploatacji doszedłeś do wniosku, że się nie nadają:) A gdzie tak napisałem? Pierwszy używany akumulator padł po miesiącu wyjęty z własnego auta, palił diesla do -10oC (zmierzony cęgami prąd rozrusznika 490A) więc taki całkiem złom nie był później był następny i następny trwałość zbliżona max 3 miesiące czyli pad to nie przypadek....
ale miernik dziala to jak mam ten pobór zmierzyć? Szeregowo. włączasz się po jednej (TYLKO JEDNEJ) stronie miernikiem pomiędzy klemę a styk akumulatora -oczywiście, klema ma być odłączona od akumulatora. Jak już będziesz siedział, jak to jest szeregowo, to najlepiej skonfiguruj miernik do pracy na zakresie 10 lub 20A (pewnie taki zakres masz w mierniku)....
sprawdziłem napięcie między 7 i 4 pinem 0.04 V nie dochodzi prąd na przekręconym zapłonie pozycja 2 silnik zimny. Od razu wyszło że mam walnięty automat od rozrusznika napięcie jest a nie wyrzuca bendixa czy to moze być przyczyna braku ww napięcia?? jeżeli rozrusznik całkiem martwy i nie rusza to przypuszczalnie skończyły Ci się szczotki... ale to...
to dlaczego go podładuje akumulatory i chce odpalić to kręci kręci i od razu słabnie po chwili i koniec? Właśnie dlatego: podładuje akumulatory Akumulatory mają być naładowane. To tak jakby rozrusznik miał winę pożera zbyt dużo prądu podczas próby rozruchu ? Zmierz prąd rozruchu i wszystko będzie wiadomo. co do napięcia podczas rozruchu to spada niestety...
Napisz ile Ci bierze auto tego prądu na postoju na zamkniętym samochodzie. Co do łożyska jak będzie już nie bardzo to zaczną się jaja z ładowaniem. A akumulator jak bezobsługowy i ma 4 lata i jeszcze kiepskiej firmy to może niestety mieć już dosyć. Zmierz napięcie ładowania zaraz po odpaleniu i zobacz do ilu spada jak kręcisz rozrusznikiem (napięcie...
stare akumulatory, które miały mostki między ogniwami na wierzchu, można było sprawdzać na "amperaż" tzw. próbnikiem ogniw - był to woltomierz z zerem pośrodku skali na zakres 2V z równoległym opornikiem obciążającym aku prądem np. 100A, czasami ten opornik był wymienialny. Przy 12 V wydziela się zbyt duża moc by taki eksperyment był bezpieczny. Owszem,...
Każdy samochód ma swoje indywidualne zapotrzebowanie na energię elektryczną. Rozumiem z opisu, że zmierzyłeś prąd płynący między akumulatorem i rozrusznikiem (instalacją) przy pracującym silniku? czy też między alternatorem i akumulatorem (instalacja)? Jeśli tak jak w drugim przypadku to 5 A nie jest wielkim poborem. Cewka zapłonowa przecież ma oporność...
O ile mi wiadomo w "dieslach" sygnał o prędkości obrotowej silnika jest brany właśnie z alternatora, więc brak informacji o obrotach po odłączeniu tej wtyczki wszystko tłumaczy. Nie widziałem jednak takiego przypadku jak twój, muszę więc trochę pozgadywać (i możliwe że nie trafię). Rozumiem że po przekroczeniu tych magicznych 2800 RPM pulsowanie światła...
Posługujesz się miernikiem wprawnie, a nie przyszło ci do głowy zmierzyć napięcie podczas rozruchu, gdy jak twierdzisz rozrusznik kręci ciężko lub wcale? Jeśli nap. na aku jest ok to szukaj problemu na klemach itp. jak w drugim zdaniu jak podał kolega wyżej powyżej. Jeśli napięcie to >11V to szukaj nowego aku i tyle.
Dobrze by było po pierwsze zdecydować, czy chcemy na tranzystorach zrobić włącznik do tych elektromagnesów - tylko ze schematu widzę, że są 4 sztuki, z których trzeba włączyć 2, więc jak popłynie przez nie po 30A, to razem wychodzi 60 (chyba, że można je połączyć szeregowo, wtedy i prąd przez elektromagnes mniejszy, bo mniejsze napięcie na nim, i prądy...
Klemy wyczyszczone tak samo słupki akumulatora. Rozrusznik kręci normalnie.Dzisiaj wielokrotnie odpalił bez żadnego problemu.Został zmierzony pobór prądu na postoju 0.05 A . Gęstość elektrolitu mierzona w dwóch celach i pokazywało prawidłowe wartośći .Akumulator to Akbat 100Ah 850A (nie ma zbyt dużej pojemnośći jak na golfa 4 i silnik 1.9 tdi ? ) .
Kolego Qujav - co mam zmierzyć - prąd zwarciowy? Czy ty w ogóle wiesz o czym piszesz? No to kolego teraz mnie zaskoczyłeś totalnie :) Chodzi o szczytowy prąd rozrusznika w zimie.
zmierzyć prąd upływu zmierzyć prąd żarówki zmierzyć prąd akumulatorze
pompa magnum zmiana napisów renault niskie obroty
zelmer formuła1 wentylator rowenta
Cewki zapłonowe Nissan Qashqai 2.0 - jednoczesna awaria Nissan Qashqai 2.0 2007 - Zwarcie na rozruszniku i problemy z odpalaniem