Zmierz jeszcze jakie ładowanie podaje alternator.
Tak jak pisał kolega rylik91 zmierz ładowanie na wyjściu z alternatora i porównaj z tym na zaciskach akumulatora.
Czy kontrolka ładowania świeci się na zapłonie? Najprawdopodobniej alternator uszkodzony. Zmierz ładowanie czy jest, możesz bezpośrednio na alternatorze.
Zmierz napięcie też na minusowym przewodzie.
Jestem nowym użytkownikiem i na początek chciałbym wszystkich powitać. Jestem posiadaczem Opla Astry H z silnikiem Isuzu. Mój problem polega na tym,że bardzo często naprawiam alternator w tym samochodzie. W tym roku alternator był raz regenerowany, a pózniej jak się zepsuł to wymieniłem na nowy. Elektryk tłumaczył mi ,że winną za uszkodzenie alternatora...
Regulator napięcia, sprzęgiełko alternatora, słabe połączenia. Możliwości jest wiele. Czy zostało zmierzone napięcie ładowania na alternatorze oraz na akumulatorze? Czy były różnice? Czy ma prawidłowe napięcie ładowania? W jakim wieku jest akumulator?
Jaki to alternator jak połączony jaka lampka ładowania? Zmierzyłeś napięcie wzbudzenia na alternatorze?
Bardziej kończy się czujnik kąta w EPS. Co nie znaczy że alternator należy olać. Zmierz ładowanie na początek ,potem podłącz tester. NIe święci żadna kontrolka.?
Zmierz napięcie ładowania na alternatorze, na prawej podłużnicy masz łączenie przewodów zasilających, sprawdź stan tego połączenia.
Podłączyłem główny akumulator do ładowania i podczas ładowania napięcie wynosi na akumulatorze 14,4 V. Zmierz na odpalonym samochodzie.!!!!
Po zamontowaniu jest ładowanie zmierzone na alternatorze 13.9V bez obciążenia, świateł itp. - a na pinach akumulatora jakieś 13.7V.
Nie wiem jak jest z dostępem do alternatora w tym aucie daj plus z klemy akumulatora na wyjście B+ alternatora. Później to samo z minusem, z klemy na obudowę alternatora. Uruchom silnik i zmierzyć napięcie ładowania. Jak nie pomoże do mechanika.
Zobacz czy przewód ładujący akumulator przy alternatorze nie jest poluzowany, i zmierz na alternatorze zasialnie ładowania czyli na śrubce do której jest przykręcony przewód łączocy alternator z plusem akumulatora, może on iśc przez skrzynke z bezpiecznikami pod maską, mają one duże wartości po 20 A lu 30 A . tez miałem taki przypadek okazało się że...
Od napięcia ładowania! Nie sugeruj się kontrolka ładowania , zmierz ładowanie na klemach akumulatora , a następnie na PLUSIE alternatora!
Zmierz napięcie na B+ i obudowie alternatora.
problemem w tych oplach bywa słaba masa na alternatorze czasami trzeba ją poprawić albo dać dodatkowy kabel proponuję zmierzyć napięcie ładowania bezpośrednio na alternatorze jak będzie wyższe niż na akumulatorze popraw tą mase[/b]
Prądu ładowania nie zmierzysz. Żeby zmierzyć prąd (nie napięcie) trzeba wpiąć miernik w szereg z przewodem prądowym alternatora.
złowrogi_boncur mam odkręcić kabel gruby plusowy z alternatora uruchomić samochód i zmierzyć ładowanie na alternatorze? Tak jest, zobaczymy w ten sposób czy się wzbudza alternator będzie pewność że usterka jest po stronie auta. Porada szkodliwa. Nie polecam takiego postępowania. Nie uruchamiamy nigdy alternatora, nie podłączonego do akumulatora.
Jak sprawdzic moc na alternatorze? Nie moc, tylko napięcie. Zmierz na grubym przewodzie przykręconym nakrętką do alternatora.
Nie sądzę żeby miał cengowy żeby zmierzyć jak ty.
panowie czy pomiar napiecia na aku daje odpowiedz czy alternator w moim oplu 1.6 jest spreawny czy nie , czy trzeba wiedziec jakim pradem jeszcze ładuje aku . ja nie mam problemów z ładowaniem tylko tak mnie to zaciekawiło. ale dzieki zaq checi .
Zmierzyć ładowanie na alternatorze .jak dobre to szukac słabego połączenia
Dzień dobry. Panowie sytuacja ma się następująco, wyczyściłem UEC z korozji i innych zanieczyszczeń, przedmuchałem, spryskałem kontaktem i osuszyłem. niestety problem nadal istnieje. Ale za radą kolegi Strumień świadomości.... zmierzyłem ładowanie alternatora i tu zonk. Bez obciążenia wynosi 14.45, ale jak włączę światła, ogrzewanie tylnej szyby i dmuchawę...
Zmierz napięcie ładowania. Sprawdź czy na alternatorze w miejscu W przewód jest dobrze umocowany, jak i ciągłość tego przewodu do samego licznika. Możesz także zmierzyć napięcie w tym punkcie W względem masy.
Naładuj baterie i zmierz jej napięcie. Zobacz co spalone w alternatorze.
Połącz obudowę alternatora z minusem akumulatora dodatkowym przewodem (przewodem rozruchowym) i zmierz ładowanie. Musi alternator mieć masę - z obudowy do silnika. Pozdrawiam.
Witam. Kolego to że rozjaśniają się światła nie znaczy że alternator odpowiednio ładuje a tylko że podaje jakieśnapięcie, masz przyczynę nie sprawny alternator weź mierniki zmierz napięcie i samsię przekonasz. Pozdrawiam
Zmierz napięcie na obudowie alternatora i na śrubie gdzie przykręcony gruby przewód .
Kurcze, nie mam nikogo znajomego z komputerem, a byle mechanik i tak skasuje stówę wzwyż, po południu podmienię aku i zmierzę ładowanie z alternatora
Jakim napięciem oraz jakim prądem ( zmierz miernikiem cęgowym) ładuje alternator. W jakim stanie akumulator.
Na alternatorze. Zmierz miernikiem napięcie w instalacji na akumulatorze i na alternatorze.
Kolego zmierz ładowanie bezpośrednio na alternatorze.
Zmierzyłeś napięcie ładowania alternatora, prąd spoczynkowy auta po wyłączeniu.
Zmierzyć rezystancję uzwojenia wirnika ( około 3-4 omy mierzone na pierścieniach ślizgowych)
Powodów może być bardzo dużo. To, że to nie jest radio, już Pan wie. Warto zmierzyć pobór prądu po zamknięciu wszystkich drzwi za pomocą miernika prądu. Może być to spowodowane również systemem alarmu jeżeli występuje, komputerem PCM, który steruje wieloma elektronicznymi podzespołami, czujnikiem otwartych drzwi bądź klapy lub zwykłym uszkodzeniem akumulatora....
Witam. Kupiłem dziś akumulator i poczytałem sobie gwarancję i pisze w niej, że akumulator nie podlega gwarancji jeśli ładowanie jest mniejsze niż 13,90V lub większe niż 14,40V. Trochę mnie to zdziwiło gdyż prawidłowe ładowanie mieści się w granicach od 13,60V do 14,40V. Pomyślałem - zmierzę ładowanie alternatora. Co się okazało - na alternatorze, przy...
Witam. Co wy mierzyliście ładowanie jest albo go nie ma poprawne ma być koło 14V i zacznij od tego, o ile już nie udało ci się uśmiercić alternatora poprzez odpinanie kabla lub przez to że odpaliłeś na za bardzo rozładowanym akumulatorze. Na początek zmierz ładowanie ile pokazuje na wolnych obrotach ile na wysokich różnica powinna być nie duża.
Tak czy siak - proponuje zmierzyć prąd ładowania i się wyjaśni, jeśli akumulatory są nie za nowe i będą ładowane dużym prądem to alternator szybko je wykończy :(
Witam, Panowie problem jest tego typu, że samochód po regeneracji alternatora (diody) po niespełna dwóch tygodniach po całej nocy w garażu rano okazał się rozładowany aku, po odpaleniu z kabli, zmierzyłem ładowanie alternatora 14,1 V , samochód po zgaszeniu i zmierzeniu poboru prądu bierze 0,01 A (czyli książkowo) po paru dniach i mierzeniu zauważyłem...
Ali złom ale tester pokaże ci lepiej jak zostawisz go ładowarce z napięciem końcowym 16,1-16,4 na całą noc. Ali, czy Aku? :D W załączniku podano, aby nie przekraczać 14,4 V (Exide Excell Eb620) "używałem hitu za czasów zsrr (sprawny transformatorowy) i kilku dniach to samo było. Warto w takim przypadku zmierzyć pobór prądu podczas postoju samochodu...
Zmierz napięcie ładowania na aku, następnie spróbój na samym alternatorze na śrubie B+ wykluczy to przerwę na przewodzie alternator- akumulator. Przewód ten może posiadać bezpiecznik przy samym akumulatorze który mógł się przepalić. Jaki typ alternatora, Bosch czy Delco?
Cze! przewody "+" o których pisali moi poprzednicy to jedno sprawdz przewody "-" masa dolaczona do silnika lub skrzyni biegów i masa podłączenia akumulatora do komory silnika. sprawdz i poryszaj za klemy i kable w nie wkrecone-zadnych luzow napiecie ma dyc jak podali poprzednicy z max róznicą 0,1V miedzy zaciskiem B+ wyjscie ładowania z alternatora...
A alternator ładuje, zmierz napięcie na akumulatorze.
zmierzyłem ładowanie na śrubie alternatora bez obciążenia i wynik 13,7 do 13,76v. Jeżeli po odpięciu wtyczki ładowanie jest na poziomie 13,7 to oznacza że regulator "wystawia" takie napięcie awaryjnie, oraz to że jest sprawny. Zrób jak pisze (at)decybel91 , masz zwyczajną przerwę na tym niebieskim kabelku. Podejrzewam że nie dalej niż 0,5 metra od...
A gdzie mierzysz to napięcie? Na alternatorze czy na akumulatorze? Jeżeli na akumulatorze to bład pomiaru. nie Jeżeli napięcie by faktycznie spadło poniżej powiedzmy 8V to silnik by zgasł. Penwie miernikiem nie dotykałeś albo miernik lipny. Zmierz w chwili kiedy się kontrolka świeci.
Zmierz napięcie ładowania bezpośrednio na alternatorze, + z alt. A masa z silnika i tez z alternatora dla porównania
Chyba czeka cie demontaż alternatora.Prawdopodobnie masz uszkodzoną diode ale to trzeba zmierzyć.
Jak się z dużo odbiorników włączy alternator "nie daje rady",albo nadal są kłopoty z alternatorem. Należy zmierzyć prąd ładowania.
Zmierz napięcie na małej śrubie D+, to dużo wyjaśni. I zobaczysz czy jest różnica pomiędzy B+.
Zmierz oporność między pierścieniami, powinno być kilka omów.
Alternator nie ma żadnego ładowania! Ładowanie dotyczy akumulatora. Prawidłowo działajacy alternator w instalacji, w której jest sprawny i naładowany akumulator, przy najwyższych obrotach powinien utrzymywać napięcie nie wyższe, niż 14,4V przy braku poboru prądu przez większe odbiorniki. Napięcie będzie się zmieniać w zależności od obrotów silnika i...
Dzięki za informacje ile Ah zabiera odpalenie, wszędzie tego szukałem . Dyskusja się zrobiła z tego dość długa ,nawet się nie spodziewałem. Zobaczę dzisiaj jak się ładuje ,jak będzie za słabo to zmierzę ile alternator daje na pełnym obciążeniu. Akumulator ma niecały rok ,mój prostownik ładuje chyba do 13V . Dzięki za pomoc
Sprawdź naciąg paska, jeżeli jest ok, zmierz masę akumulator-nadwozie, akumulator-silnik, silnik- nadwozie, nie może być więcej jak 0,5 Ohma, potem odłącz plus do rozrusznika i alternatora i zmierz rezystancję. Napięcie ładowania może być w przedziale 13,6-14,5V zależnie od kilku czynników, między innymi stanu naładowania akumulatora, przyłączonego...
Witaj, - Na początek sprawdził bym szczelność , czy gdzieś silnik nie zaciąga " lewego" powietrza, przez co te obroty tak się zawieszają - jakaś sparciała uszczelka itp - Możesz też zmierzyć napięcie ładowania akumulatora, może szczotki się w alternatorze kończą i taki dziwny efekt jest.. :)
pomiary wykonywane na minimalnych obrotach. Więc przy tym napięciu ładowanie też przebiega, sądzę, że bateria umiera i brak jej nominalnej pojemności, lub ma wewnętrzne zwarcie, ten "poranny" pomiar wiele wyjaśni. Zmierzenie prądu ładowania amperomierzem dało by szybki obraz, jednak już widzę: jak to zmierzyć i czym?
Aby się upewnić podpiąłem kable z Vitary , co prawda 45 Ah i 300 A ale na odpalonym powinien dać radę ,i dalej nic. Nie rób tak bo będziesz naprawiał Vitarę. Sprawdź masę na silniku i połączenie kabli na zacisku 30 rozrusznika. Kontrolki nie przygasają bo rozrusznik nie pobiera prądu. Zmierz ładowanie na alternatorze - obudowa alternatora i zacisk...
Sprawdziłeś masę i plus alternatora? Lampka ładowania sprawna zapala się i gaśnie? Zmierz napięcie na D+ względem - akumulatora przed i po rozruchu. Zmierz napięcia miedzy + akumulatora a gruby przewód alt ,tak samo -akum. a obudowa alt.
Masz uruchomić auto i sprawdzić ładowanie po 10 min. Następnie włączasz światła i dmuchawę. I jeszcze raz kontrola ładowania. Zmierz na akumulatorze i alternatorze.
Na razie nic nie ruszaj. Za wysokie napięcie lądowania jest właśnie spowodowane zimnem. Zimny regulator napięcia ma większą tolerancje błędu. Gdy temperatura wzrośnie od silnika bądź samego alternatora napięcie masz właściwe. Miej rękę na pulsie i kontroluj sytuacje. Ale zapewne gdy temperatura otoczenia wzrośnie to i ładowanie po uruchomieniu wróci...
Podjedź do dowolnego sklepu z akumulatorami sprawdzą stan twojego za free. ewentualnie zmierz woltomierzem czy alternator ładuje.
Mój trzyma, posiadam oprócz niego dwa mierniki wysokiej i sredniej klasy i wskazania są w zasadzie jednakowe. Nie mówimy tu o jakości wykonania, trwałości- kable itp. Jednak da się tym pracować. Właśnie taki sam i w robocie kupujemy co poł roku, rzucamy nimi nie dbamy, bo same kable i przełacznik nie pozwolą na dłuższą eksploatacje. Ale co, 10 zł? Nie...
Chcesz naprawiać samodzielnie, to zacznij od wymiany 12-letniego akumulatora na nowy i wtedy zmierz napięcie ładowania. Jeżeli na nowym akumulatorze nadal ładowanie na poziomie 10V, to do regeneracji alternator. Zmierz też napięcie ładowania w innym samochodzie. W ten sposób zweryfikujesz sprawność swojego miernika.
Sprawdziłeś napiecie, auto odpala nolmalnie? Musiałbyś zmierzyć prąd ładowania przy wyłączonych możliwie wszystkich odbiornikach.
Dokładnie o tym pisałem na początku. Z tego pomiaru widać że jest za słabe ładowanie. Najlepiej pojechać pod sklep niech mierzą. Można by też ewentualnie zmierzyć na wyjściu z alternatora żeby wyeliminować ewentualną ustarke na przewodach... Ale jak autor nie jest za bardzo rozeznany w temacie to nasza pomoc zdalna się powoli kończy
Zmierzyć napięcie na gnieździe, przetwornicy tam nie ma więc skąd wyższe napięcie chyba że alternator tyle ładuje. Zmierzyć będzie wiadomo.
Cytat: "Zmierzyłem napięcie z alternatora po uruchomieniu silnika i odpięciu przewodu(+) z aku 13,8V" Jeszcze kilka takich eksperymentów a alternator szlak trafi, może ECU, ogólnie będą wydatki.
Zmierz napiecie na tym cienkim kablu jakie jest przy zapłonie
Zmierz napięcie ładowania na alternatorze. Sprawdź napięcie paska.
wsadź większy auku i większy alternator np od diesla i będzie ok :) Tylko wiesz muszą pasować mocowania, może masz walnięty np regulator napięcia na alternatorze albo diody juz ci padły wiec może być słabe ładowanie .... zmierz jakie masz ładowanie. Może instalacja już ma swoje lata i takie beda objawy ... jest wiele czynników no i aku większość wytrzymuje...
Hehe wystarczy że przewód będzie miał z 2 metry i prąd na pewno nie przekroczy 28A zresztą możesz spiąć i zmierzyć prąd.
Przeczytaj wątek "Elektrownia wiatrowa domowym sposobem". Alternator to zły pomysł, ponieważ ma za małą sprawność i wymaga dużych obrotów. W końcu jest to prądnica napędzana silnikiem spalinowym przy w miarę stałych obrotach i znacznie większych niż można uzyskać z niewielkiej turbiny wiatrowej. Przed lekturą możesz zacząć od obliczenia lub oszacowania...
Witam. Po wymianie alternatora przestał chodzić obrotomierz i świeci kontrolka ładowania, a alternator ładuje. Po zmierzeniu miernikiem pokazuje 27,2V - 27,8V, więc tu jest wszystko OK. Miał ktoś podobny przypadek? Dzięki za odpowiedzi. Pozdro
Kolego podczas pracy jak masz to 13.45 sprawdzałeś spadki oraz jakie napiecie daje alternator czasami po nagrzaniu połączenia tracą swoje właściwości i mamy spadki napiec można by tez zmierzyć wydajność alternatora w Amperach.
Jest problem z ładowaniem-zimny alternator daje 14,2V,po nagrzaniu ładowanie spada do 13 Zmierz bezpośrednio na obudowie alternatora i na śrubie prądowej. Oczywiście nie na wolnych obrotach.
Do autora. Zmierz na postoju prąd jaki płynie od + akumulatora do punktu Df.
Zmierzyć napięcie ładowania, naprawić alternator lub wymienić.
Dzięki kolego jak będe u taty to zobacze jeszcze czy da się zmienić to koło pasowe i jeszcze raz zmierzę napięcię ładowania . Alternator był ciut mniejszy od orginalnego ale łapy pasowały bez problemu .
Witam, czy rozładowany akumulator będzie w stanie wzbudzić alternator? Bo mój miał 2V napięcia po zmierzeniu multimetrem i po odpaleniu nie ma ładowania.
Wpierw zmierzyć napięcie wprost na alternatorze.
Sprawdź połączenie alternator-rozrusznik-akumulator. Ten gruby kabel,czy nie są zaśniedziałe styki na alternatorze lub na rozruszniku , być może na tym kablu jest za duży spadek napięcia. Zmierz ładowanie na wyjściu z alternatora i na akumulatorze.Jeżeli jest takie same to jest dobrze.A jeżeli się różnią np. 0,5 V to alternator nie naładuje akumulatora...
Witam. Wczoraj podczas jazdy w trasie padł mi alternator, zapaliła się kontrolka ładowania a potem czuć było zapach spalenizny. Dzisiaj rano zmierzyłem miernikiem napięcia ładowania, wynik alternator nie ładuje. Ale po kilku minutach robi się strasznie gorący, tak jakby miał wewnątrz zwarcie. Problem w tym że jestem prawie 70 km od domu i chciałbym...
Zmierz napięcie ładowania na samym alternatorze to zobaczysz czy ładuje a to raczej będzie kwestia uszkodzonej instalacji od wtyczki do alternatora.
Te woltomierze wkładane w gniazdo zapalniczki potrafią "żreć" 100mA i więcej... ładowanie 13,9V to żadne ładowanie, zwłaszcza zimą. Zmierz napięcie ładowania na zaciskach alternatora i porównaj z tym co masz na akumulatorze. Tylko pomiar porządnym miernikiem ze sprawną baterią, a nie wynalazkiem z marketu za 9 zł.
Na załączonym silniku zmierzysz napięcie ładowania alternatora, jak wepniesz się w akumulator. Zmierz na zgaszonym silniku, tuż przed odpaleniem po nocy. Z jakiego jesteś miasta? Jeśli z okolic Śląska, to zapraszam do nas. Namiary na prv.
Żółte to alternator. Odłącz, odpal, zmierz napięcie.
Zmierz napięcie ładowania na akumulatorze i alternatorze. I napisz ile wynosi...
To teraz zmierz na wyjściu z alternatora.
Zmierzyłem napięcie na akumulatorze przy pracującym silniku i ładowania brak- 12V. To stanowczo za mało. Minimalne napięcie ładowanego akumulatora to około 13.7V Ewidentnie uszkodzony alternator, ewentualnie jego regulator. I jeszcze dlaczego prąd ładowania jest aż tak duży? To oczywiste, że w pierwszym momencie jest tak duży. Po prostu prostownik...
To wszystko to samo . Zmierz czy uzwojenie wirnika nie ma przebiciana mase
To teraz proponowałbym się zaopatrzyć w amperomierz cęgowy prądu stałego i zmierzyć PRĄD (tak, prąd się mierzy AMPEROMIERZEM ) ładowania. I wtedy będzie wiadomo co jest z alternatorem.
Witam! Mam problem z alternatorem. Świeci mi się kontrolka ładowania. Zmierzyłem napięcie ładowania alternatora między przewodem grubym czerwonym a masą wynosi ok. 14V. Natomiast napięcie na zacisku przewodu zielonego zasilającego kontrolkę a masą wynosi ok 16,5V. Takie samo napięcie występuje między zaciskiem regulatora napięcia a masą. Nie wiem czy...
W regulatorze mechanicznym najważniejsze są styki ,jeżeli są przypalone to regulator nie będzie regulował a wg mnie ładowanie sprawdzasz na zimnym silniku gdy działa system dogrzewania i dlatego takie niskie napięcie. Zmierzyć jak świece przestaną grzać.P
Akumulator po ok 45 minutach robi się bardzo ciepły. Chciałbym aby prąd ładownia był w okolicach 14,4 V tj. podobnie jak z alternatora. Zmierzę jeszcze prąd ładowania
Co tam za alternator siedzi? Nie podał kolega marki/modelu. Mierzył kolega choćby z ciekawości miernikiem napięcie ładowania? Gdy zaświeci się kontrolka, zmierz napięcie ładowania zarówno na alternatorze jak i na klemach.
Musze kupić miernik cęgowy, aby zmierzyć prąd ładowania alternatora (paskudny przypadek-opisuję na forum). Praktycznie potrzebny "na raz" ale przyda się w przyszłości. Na Allegro można kupić już za 20-30 zł. ale wiadomo jak to jest ;) .Możecie polecić taki nie profesjonalny ale sprawdzony. Z góry dzięki bardzo.
aż do ich zagotowania... Zmierz jakim prądem ładowany jestb w aucie twój akumulator i podbierz alternator według tych danych
Zmierz napięcie na zacisku alternatora i porównawczo na słupku akumulatora. Wartość 70mA na wyłączonym zapłonie jest akceptowalna, pewnie masz niefabryczne radio albo alarm.
Wystarczy zmierzyć napięcie przy zapalonym silniku na klemach akumulatora . Ma być w granicach 14V-14.5V
Przecież tam powinno być minimum 6 diod a ty tylko o 3 wspominasz. Jak dobrze rozumiem to wirnik uszkodzony. Powinna być rezystancja pomiędzy pierścieniami. Nie powinno nic pokazywać pomiędzy pierścieniem a obudową. Najlepiej zrób zdjęcie i pokaz jak mierzysz te diody. Żeby zmierzyć mostek to trzeba by rozpiąć uzwojenie stojana od mostka.
Może przeczyścić styki i śruby z zanieczyszczeń. Prąd ładowania może być duży i stąd spadek napięcia. Radzę wpiąć amperomierz między alternatorem a akumulatorem i zmierzyć prą ładowania.
zmierzyć rezystancję alternatora zmierzyć ładowanie akumulatora słabe ładowanie alternatora
szukanie stacji radiowych linksys wszystkie diody migają lodówka whirlpool niska temperatura
40rl939 firmware 40rl939 firmware
Jak wyłączyć tryb testowy w Pioneer FX-M2016ZSA? Ciemny obraz na połowie ekranu - naprawa czy wymiana?