Pokrętło w prawo cztery kroki. Bedzie to pomiar napięcia stałego do 60V. Do pomiar prądu ładowania musisz przestawić pokrętło na zakres 20A prądu stałego (14 kroków w prawo) i przede wszystkim przełożyć czerwony przewód pomiarowy do gniazda oznaczonego 20A max. Obydwu pomiarów nie możesz robić jednocześnie. Musiałbyś mieć drugi miernik. Przy powyższych...
Zmierz ładowanie akumulatora na zimnym/ciepłym silniku; powinno być 13.8-14.4V. Jeśli ta usterka wystąpiła po dorobieniu uszczelki, to upewnij się czy żaden otworek nie został pominięty albo zapchany silikonem oraz czy podczas montażu gaźnika nie zostały niepodpięte przewody.
Czyli niezbyt naładowany, ale powinien działać. To zabezpieczenie się zablokowało albo zepsuło. Czy można je pominąć, tego nie wiem. Być może można kupić takie zabezpieczenie oddzielnie. Być może masz zepsute słuchawki, ale to trzeba sprawdzić pomiarami. Nie mam teraz pomysłu na to, co mógłbyś zmierzyć. Ładowanie akumulatora może odblokuje zabezpieczenie,...
Amperomierz łączysz szeregowo. Trzeba uważać na zakres pomiaru miernika.
Prawdopodobnie to ogniwo które nie gazuje jest uszkodzone. W czasie ładowania grzeje się i dlatego woda szybciej ubywa. Zmierz gęstość elektrolitu.
Od napięcia ładowania! Nie sugeruj się kontrolka ładowania , zmierz ładowanie na klemach akumulatora , a następnie na PLUSIE alternatora!
Nie wydaje mi się aby nowy akumulator był uszkodzony. Skąd masz pewność ,że akumulator nie jest ładowany? Zmierz napięcie na akumulatorze przed ładowaniem. Włóż akumulator do ładowarki i pozostaw go na jakiś czas w ładowarce. Wyjmij akumulator i ponownie zmierz napięcie. Jak wzrośnie napięcie to ładowarka ładuje.
Dobrą informacją diagnostyczną jest natężenie prądu pod koniec ładowania. Jak możesz to zmierz. Ładowałeś akumulator odłączony od instalacji w samochodzie? (pytam dla pewności)
Podłączyłem główny akumulator do ładowania i podczas ładowania napięcie wynosi na akumulatorze 14,4 V. Zmierz na odpalonym samochodzie.!!!!
Zmierzyłem napięcie akumulatora i ...10V. Czy próbować go dalej ładować, czy raczej akumulator uszkodzony? Zmierzę w najbliższym czasie stan elektrolitu. Akumulator jest uszkodzony, ma zwarte cele przez dendryty soli. Akumulatory, które długo leżakowały nie należy ładować dużym prądem 0,1Qn , na początku prądem poniżej 0,05 Qn.
I wszystkie akumulatory równo i pięknie się ładowały. Przecież w połączeniu równoległym nie zmierzysz pojedynczego akumulatora więc oczywistą rzeczą jest że będą mieć równe napięcia.
Było go zmierzyć przed ładowaniem przeważnie do 10,8v normalnie ładuje się akumulator.
Obstawiam jednak ze niestety akumulator w tym przypadku "dał ciała" , możesz wziąć jeszcze do ręki miernik i zmierzyć jakim prądem ładuje się ten akumulator, oraz napięcie końcowe ładowania choć 14,5 V jest jak najbardziej prawidłowe . Obstawiam że jednak akumulator poległ może nawet jedna z cel mieć zwarcie i dlatego Ci gazuje przy 14,5 V. Bo 14.4...
Z 5 min tak go poładowałem Akumulator ładuj dłużej, np. 10 godzin. Zmierzyłem napięcie na akumulatorze przy pracującym silniku i ładowania brak- 12V Co może być tego przyczyną, zwarcie celi? Napięcie byłoby niższe.
Poczytaj [url=https://www.google.pl/search?q=brod... A temat zamykam.
Gdzie podłączyć kabelki i co ustawić żeby dokonać pomiarów baterii. Jakich pomiarów? Co chcesz zmierzyć?
Jutro mi przyjdzie tester, to zmierzę akumulator.
Świeci się kontrolka ładowania. Sprawdź woltomierzem, jakie jest napięcie akumulatora na postoju a następnie uruchom silnik i zmierz napięcie ładowania akumulatora.
A można akumulator zmierzyć testerem? Wypada zmierzyć ładowanie!
Potrzebujesz do tego amperomierz A wskazówkowy lub elektroniczny , amperomierze włączamy szeregowo , np. masz wskazówkowy to podłączasz tak : plus prostownika lączysz z zaciskiem + amperomierza , drugi zacisk amperomierza lączysz z + akumulatora , a drugi kabel czyli minus prostownika łaczysz bezpośrednio z minusem akumulatora. Amperomierz powinien...
Jeżeli ładowałeś go prostownikiem i są takie same objawy to już masz pewne że akumulator do wymiany. Dla pewności możesz zmierzyć gęstość elektrolitu.
Witaj, - Na początek sprawdził bym szczelność , czy gdzieś silnik nie zaciąga " lewego" powietrza, przez co te obroty tak się zawieszają - jakaś sparciała uszczelka itp - Możesz też zmierzyć napięcie ładowania akumulatora, może szczotki się w alternatorze kończą i taki dziwny efekt jest.. :)
trudno powiedzieć musisz zmierzyć ładowanie akumulatora najlepiej miernikiem uniwersalnym ma mieć ±ok14V a nie więcej jak 14.4V oczywiście mierzymy na światłach
Udało Ci się jakoś to ogarnąć - stronę HV (high voltage)? Skoro widzi napięcie aku to póki co możesz przyjąć, że strona LV jest ok. Mam teraz przypadek, że startuje ładowanie, napięcie na krokodylach pojawia się do 14,7V zmierzone na ładowanym akumulatorze (stan jałowy akumulatora 12,2V AGM). Prąd narasta przez chwilę do 3A a później nagle maleje do...
pomiędzy baterią a UPS wychodzi 12,6V Czy mierzyłeś napięcie na zaciskach akumulatora czy rzeczywiście był przepływ prądu z UPS do akumulatora? Dość niskie to napięcie jak na ładowanie. Jeśli to napięcie było zmierzone na zaciskach akumulatora to może po prostu UPS "nie widzi" podłączonego akumulatora a może to być spowodowane przepaleniem bezpiecznika....
Zmierzyć ładowanie akumulatora, oczywiście na odpalony (to tak w miarę ścisłości) pod pełnym obciążeniem i bez. Oczywiście, pierwszą rzeczą od jakiej bym zaczął to wymiana regulatora napięcia a później zobaczyć co dalej.
A no właśnie zastanawiam się jeszcze czy nic mi nie rozładowało starego akumulatora. Niby wszystko wyłączone było, ale dla świętego spokoju bym sprawdził ten pobór prądu, ale nie wiem jak. Przesyłam obraz mojego miernika. https://obrazki.elektroda.pl/5168886100_... Jak go ustawić i jak zmierzyć?
A ile masz volt na akumulatorze, zmierzyłeś ? bo może akumulator jest mocno rozładowany i ładowarka go nie rozpoznaje. Pozdrawiam
Nie wiem jak jest z dostępem do alternatora w tym aucie daj plus z klemy akumulatora na wyjście B+ alternatora. Później to samo z minusem, z klemy na obudowę alternatora. Uruchom silnik i zmierzyć napięcie ładowania. Jak nie pomoże do mechanika.
Przeczytaj wątek "Elektrownia wiatrowa domowym sposobem". Alternator to zły pomysł, ponieważ ma za małą sprawność i wymaga dużych obrotów. W końcu jest to prądnica napędzana silnikiem spalinowym przy w miarę stałych obrotach i znacznie większych niż można uzyskać z niewielkiej turbiny wiatrowej. Przed lekturą możesz zacząć od obliczenia lub oszacowania...
Zmierz napięcia jakie masz na tych zakresach.
Witam, kupiłem używany traktorek kosiarke mcculloch m13597 ,padł mi akumulator podładowałem ,zapaliłem kosiarkę ,zmierzyłem ładowanie na akumulatorze i nieładuje.Sprawdziłem na kablach idących od pradnicy (czerwony z diodą) i jest ładowanie ponad 13V, Ktoś co tam grzebał w kablach(jak na załączonych fotkach) ,jak przywrócić i podłączyć ładowanie ....
Prostownik ładuje za mało.W trakcie końcowego ładowania akumulator powinien mieć napięcie około 14,5V
Dziwne pomiary robisz.. Zacznij od zmierzenia napięcia akumulatora, jeśli będzie ok to uruchom silnik i zmierz napięcie ładowania. Następnie napisz tu
Ponad 4 lata dla akumulatora katowanego /miejską jazdą/ to już jest zgon. Zostaw akumulator w spokoju na 2-3h (nie ładuj, nie odpalaj auta), i zmierz napięcie normalnym multimetrem.
mierzone bez Aku Oto może być odpowiedź, podłącz akku albo żarówkę 50W i dopiero zmierz.
Zmierzyłeś chociaż napięcie ładowania? Akumulator był ewidentnie przeładowany tylko czy teraz czy kiedyś, czy auto czy prostownik... Tego nie wiem. Wysyłanie na gwarancję raczej nic nie da. Nie przepalają Ci się ostatnio żarówki w aucie?
Najprościej byłoby dołożyć układ odłączający ładowanie po osiągnięciu przez akumulator napięcia końca ładowania, 19V jest wartością daleką od maksymalnej dopuszczalnej. Jednocześnie zmierz napięcie wyjściowe dla każdego z możliwych ustawień, na zdjęciu widać po dwie możliwe nastawy dla napięć 12 jak i 24V.
Sprawdziłem akumulator i jedna cela jest uszkodzona Uszkodzona czy urwana - oto jest pytanie ? Jeśli urwana , może łączyć lub nie łączyć . Jeśli nie łączy to alternator nie ma źródła odniesienia napięcia i daje ile może . Jeśli połączy , jest właściwe napięcie ładowania 14,4V . Proponuję założyć nowy akumulator i natychmiast zmierzyć napięcie ładowania....
Dokładnie to Li-ion 2600 mAH ale z tego co widzę to te ładowarki co na znanym portalu to chińszczyzna o takim samym natężeniu i napięciu tylko że mają ten wyłącznik po podładowaniu do danego napięcia. Dodano po 1 A napięcie akumulatorka to 4 V zmierzone
Tak czy siak - proponuje zmierzyć prąd ładowania i się wyjaśni, jeśli akumulatory są nie za nowe i będą ładowane dużym prądem to alternator szybko je wykończy :(
Napięcie za małe bo pewnie ładowarka kuleje i nie daje rady ładować akumulatora. Bez różnicy czy akumulator zrobiony przez Chińczyka czy przez Japończyka. Sprawdź czy to się ładuje. Podłącz zasilacz, zmierz napięcie akumulatora. Jak się uda, to zmierz prąd ładowania. Amperomierz włączasz pomiędzy płytkę a akumulator (np. pomiędzy czerwony kabel z płytki...
Musisz zmierzyć napięcie na akumulatora. Naładowany akumulator powinien mieć ok 4,2V.
Akumulatorki mają inne napiecie niż baterie. Podałeś napiecie akumulatorka bez obciążenia po ładowaniu. Zmierz w układzie i porównaj z bateriami. Dlatego część urządzeń na akumulatorkach nie działa, lub wykazuje ich znaczne rozładowanie. Zależy od urządzenia.
Zmierz napięcie ładowania na akumulatorze na małych i na wyższych obrotach.
Czy jesteś w stanie zmierzyć prądy?
Co mogło się stać? Napięcie pomimo że mniejsze od wskazanego za nominalne to powinno i tak ładować akumulator. Powinno ale nie ładuje. :D Jeżeli dobrze zmierzyłeś napięcie to masz uszkodzoną ładowarkę. Nie wdając się w szczegóły, podmień ładowarkę.
Tak jak pisał kolega rylik91 zmierz ładowanie na wyjściu z alternatora i porównaj z tym na zaciskach akumulatora.
Zmierz napięcie i gęstość.
Witam - z biegiem czasu rośnie oporność wewnętrzna tych czterech ogniw połączonych szeregowo i niema zdolności rozruchu akumulatora . Proponuję zmierzyć oporność wewnętrzną poszczególnych ogniw .
Najpierw rozpoznaj to co kupiłeś i już masz. Potrzebujesz w pierwszej kolejności dobrego Generatora (pralkowiec najlepszy), woltomierza, amperomierza i najlepszego do doświadczeń odbiornika - czyli akumulatora.Akumulator może być mały od samochodu. Jak już będziesz miał całą instalację i wiatr to musisz obserwować wskazówki woltomierza i amperomierza...
A alternator ładuje, zmierz napięcie na akumulatorze.
Za 80 może być następny złom. Plus wysyłka wyjdzie 100. Wymień szczotki i sprawdz. Jak umiesz to mostek zmierz żarówką 55W pod obciążeniem.
Podłącz miernik do akumulatora, podłącz prostownik (ma być wyłączony z kontaktu), zmierz napięcie (DC). Mierząc napięcie poproś kogoś o włączenie prostownika. Jeśli napięcie wzrośnie - akumulator jest ładowany.
Jeśli ładowarka kończy ładowanie, to znaczy, że ładowana bateria osiągnęła końcowe napięcie ładowania. Jeśli trwa to krótko, to znak, że bateria akumulatorów ma małą pojemność (jest zasiarczona). Zmierz woltomierzem przy jakim napięciu kończy się ładowanie. Przy niższych prądach ładowania będziesz miał więcej czasu na pomiar, bo napięcie akumulatorów...
Od zmierzenia ładowania akumulatora przy uruchomionym silniku.
Witam. Co wy mierzyliście ładowanie jest albo go nie ma poprawne ma być koło 14V i zacznij od tego, o ile już nie udało ci się uśmiercić alternatora poprzez odpinanie kabla lub przez to że odpaliłeś na za bardzo rozładowanym akumulatorze. Na początek zmierz ładowanie ile pokazuje na wolnych obrotach ile na wysokich różnica powinna być nie duża.
A w jakiej technologi jest zbudowany ten akumulator skoro wstawiasz VRLA i AGM? To zapewne Ca/Ca. Chodzi mi o to, że Exide dla żadnej technologii akumulatorów samochodowych nie dopuszcza więcej niż 14,7 V. Inni producenci np. Banner podaje: Do ładowania głęboko rozładowanych akumulatorów z ciekłym elektrolitem zaleca się stosowanie napięcia ładowania...
Witam Można to robić ta metodą. Można użyć też amperomierza (cęgowego), który używa się bez rozłączania obwodu mierzonego. Przewód wiodący prąd wytwarza pole elektromagnetyczne i poprzez pomiar tego pola uzyskujemy wskazanie wartości prądu w obwodzie. pozd.
A czy zmierzyłeś ładowanie po dłuższym czasie np. 4min?
Bo to napięcie 12V odnośi się do możliwości ładowania akumulatorów 12V. Bardziej jest to informacja dla laika. Sugerowałbym, zmierzenie napięcia na akumulatorze po podpięciu prostownika. Zapewne wszystko będzie OK.
Nie Kolego ,"zariad" to ładownie ,a "pusk" to rozruch. "Tok" to prąd , "naprażenie" to napięcie. Ucz się angielskiego! Napięcie ładowania zmierz miernikiem nastawionym na 20V na klemach akumulatora - oczywiście podczas ładowania!
Ile tych akumulatorów jest? Trzeba zmierzyć napięcie na nich oraz podczas ładowania, na próbę założyc inny bo pewnie stare już na złom. Ładowarka sprawna?
coś chyba nie tak zbudowany jest z dwuch cel jeżeli 2 celki to napiecie 4,8 V ( 4V) , przy 3 celkach 7,2 V ( 6V ) wiem ze daje 6 volt i okolo 5 amper pradu(zmierzylem po experymentalnym ladowaniu) zmierzyłeś prąd zwarcia akumulatora a jego znamionowy prąd pracy chcąc wyznaczyć jego pojemność po naładowaniu , podłącz żarówkę o znanych parametrach lub...
Tego prądu się nie mierzy tylko go ustala na jakimś poziomie zależnym od ładowanego akumulatora. Możesz przyjąć 0,5A, 1A lub jeszcze jakiś inny, ten prąd zależy od tego jaki akumulator będzie ładowany.
Regulator napięcia, sprzęgiełko alternatora, słabe połączenia. Możliwości jest wiele. Czy zostało zmierzone napięcie ładowania na alternatorze oraz na akumulatorze? Czy były różnice? Czy ma prawidłowe napięcie ładowania? W jakim wieku jest akumulator?
Szczerze mówiąc nie wiem gdzie jest + ale możesz zmierzyć. Centrala podaje zasilanie do ładowania akumulatorów 24V. Podłączyć należy 2 aku w szereg. RP
Ten prostownik (urządzenie podładowujące) nie ma automatycznego odcięcia ładowania lecz sygnalizację stanu naładowania akumulatora. Lampka powinna zapalić się po osiągnięciu założonego przez konstruktora napięcia na akumulatorze (prawdopodobnie około 14,5 V). Ładowanie trwa dalej aż do wystąpienia gazowania akumulatora. Występujący na rezystorze R1...
Proponuję obciążyć panel i zmierzyć napięcie.
Ja się zastanawiam czy mój układ działa poprawnie. Akumulator żelowy 7Ah do testów. Zasilanie 18V AC rezystor 0,4Ohm 10W. Ładuje mi to akumulatorek żelowy około 3A jednak nie chce zadziałać wyłączenie automatyczne ładowania mimo kręcenia PR2. Na akumulatorze zmierzyłem multimetrem 18V. Jakieś sugestie ?
Czy kontrolka ładowania świeci się na zapłonie? Najprawdopodobniej alternator uszkodzony. Zmierz ładowanie czy jest, możesz bezpośrednio na alternatorze.
Do tej pory ładowałeś i było dobrze, a teraz kupiłeś, albo pożyczyłeś miernik i jest źle. A ja mam wrażenie, że jest prawidłowo. Jeśli masz czym to zmierz jeszcze prąd ładowania akumulatora.
Witam. Xsara zatrzymała mi się dzisiaj na drodze. Rozładował się akumulator. Podładowałem, zapaliłem i zmierzyłem ładowanie na akumulatorze. Wyszło 11,8 V i spadało. Na 8 V silnik zgasł. nawet przez chwilę nie paliła się kontrolna ładowania. Pali się tylko podczas zapalania samochodu. Zamierzam zaraz zmierzyć prąd na alternatorze. Czy ta kontrolka nie...
Akumulatory mają równe napięcia, czy jeden ma niższe? Podłącz akumulatory, zmierz napięcie każdego z nich. Włącz ładowanie, poczekaj aż się skończy, zmierz napięcie każdego z akumulatorów. Włącz obciążenie, zmierz napięcie każdego z akumulatorów. Będzie widać, czy coś jest nie tak z akumulatorami. Jeżeli masz ładowarkę do akumulatorów NiMH, to możesz...
Zmierzyć napięcie ładowania , powinno być ok. 7 - 7.2 V i trzymać się stabilnie przy zmianach obrotów. Jeżeli jest inaczej to trzeba podstawić inny regulator.
może dwie godziny poświeci :| Napisz jak zmierzysz pojemność.
Sprawdziłeś masę i plus alternatora? Lampka ładowania sprawna zapala się i gaśnie? Zmierz napięcie na D+ względem - akumulatora przed i po rozruchu. Zmierz napięcia miedzy + akumulatora a gruby przewód alt ,tak samo -akum. a obudowa alt.
Podpiąłem akumulator i zmierzyłem
Jak zmierzyć napięcie ładowania czterech akumulatorów AGM 12 V w skuterze elektrycznym połączonych szeregowo? AI: Jaki to dokładnie model skutera elektrycznego? HONDA AI: Chcesz zmierzyć napięcie całego pakietu 48 V, czy każdego akumulatora 12 V osobno podczas ładowania? Jedyna możliwość ładowania to ładowanie wszystkich czterech, taki zestaw działa...
Jechać do specjalisty, zmierzyć wydajność układu ładowania i zrobić test obciążeniowy akumulatora. Z prostszych rzeczy pomiar stężenia elektrolitu, czyszczenie klem, szukanie niekontaktującej masy, przegląd rozrusznika i bendyksu. Nawet podpięcie żarówki na krokodylkach pod akumulator i sprawdzenie czy kiedy kręci rozrusznik spadek jest na akumulatorze...
Układ w telefonie to ładowarka. Tzw. ładowarka to tylko zasilacz stałonapięciowy, który nie nadaje się do ładowania akumulatorów bez dodania układu ograniczającego prąd ładowania i napięcie ładowanego akumulatora.
A jaki problem zmierzyć napięcie na akumulatorach? Prądu ładowania nie przekroczysz, a końcowe napięcie ładowania tych akumulatorów jeżeli są żelowe to 7.5V i myślę że nie powinieneś mieć problemów z upilnowaniem tego. Wystarczy co godzinę zrobić pomiar, a jeżeli "zasilacz" ma stabilizację napięcia na poziomie 14.4 - 15V to nie musisz tego pilnować...
Skoro akumulator po naładowaniu wrócił do żywych to zmierz dokładnie ładowanie w pojeździe...
Odłącz od instalacji i zmierz ale skoro piszesz że nowy to raczej nie to. Zmierz ładowanie z podłączonym akumulatorem.
Oczywiście nie chciało ci się zmierzyć, jakie jest ładowanie? Jeżeli jest poprawne to do naprawy tablica przyrządów.
Prawdopodobnie akumulator ma płytkę BMS która to odcięła ogniwo od wyjścia , więc ogniwo wogóle nie było ładowane . Można spróbować delikatnie dostać się do blaszek samego ogniwa i zmierzyć jakie ma napięcie . Ale na początek proponował bym koledze zapoznać się z artykułem o akumulatorach li-ion w dziale Poradniki .
Sugeruję zmierzyć ładowanie po zamianie akumulatora. Stary ,zużyty akumulator moze takie jaja powodować.
Kup jeszcze jeden jak padnie to wtedy dopiero zmierz chociażby ładowanie o poborze prądu nie wspominając 😀😀😀😀
Sprawdź ładowanie i napisz ile ma lat akumulator. Jeżeli masz amperomierz to zmierz pobór prądu przy wyłączonym zapłonie i wyłączonych wszystkich odbiornikach.
Zmierz miernikiem napięcie ładowana akumulatora, 13,65V to optymalna wartość.
Zobacz czy przewód ładujący akumulator przy alternatorze nie jest poluzowany, i zmierz na alternatorze zasialnie ładowania czyli na śrubce do której jest przykręcony przewód łączocy alternator z plusem akumulatora, może on iśc przez skrzynke z bezpiecznikami pod maską, mają one duże wartości po 20 A lu 30 A . tez miałem taki przypadek okazało się że...
Jak sprawdzic moc na alternatorze? Nie moc, tylko napięcie. Zmierz na grubym przewodzie przykręconym nakrętką do alternatora.
byłem sprawdzić teraz bo chyba w wcześniej nie pisałem prostownik na minimum ma 10,20 V na max ma 14,60 V Te napięcia to są napięcia uśrednione, na które składają się wartości od zera do wartości maksymalnej (amplitudy) i tu po ustawieniu voltów na żabkach prostownika na te ok 14 volt i podpięciu pod akumulator i zmierzeniu woltomierzem ile to naprawdę...
Czyli powinno się podłączyć do akumulatora bez wciśniętych żadnych przycisków, a następnie podłączyć do prądu i już? Tak. I kwestia tego co robią te przyciski. Przydałoby się zmierzyć prąd ładowania akumulatora i sprawdzić jak zależy on on przycisków.
Alternator nie ma żadnego ładowania! Ładowanie dotyczy akumulatora. Prawidłowo działajacy alternator w instalacji, w której jest sprawny i naładowany akumulator, przy najwyższych obrotach powinien utrzymywać napięcie nie wyższe, niż 14,4V przy braku poboru prądu przez większe odbiorniki. Napięcie będzie się zmieniać w zależności od obrotów silnika i...
Alchemik2600 To źle zmierzyłeś natężenie. Między klemą a akumulatorem to zmierzyłeś natężenie jakim jest ładowany akumulator, a nie natężenie prądu jakie podaje alternator. Pomyśl, że np światła wtedy pobierają prąd bezpośrednio z alternatora a nie z akumulatora.
Problem jesli jest to z małą pojemnoscią akumulatora lub ładowaniem. Zmierz napięcie łądowania na akumulatorze przy właczonych światłach i nawiewie.
Chodzi o zmierzone napięcie na ogniwie.
Witam Zrób pomiar napięcia na akumulatorach, tuż przed wyłączeniem się ładowania. Czy jest powyżej 14V? Potem po (niby) naładowaniu, zmierz napięcie na akumulatorze, ale podłącz jakieś obciążenie. Jeśli ładowarka ładuje, to wygląda że akumulator do wymiany. Ale pomierz... PozdrawiaM.
Zdarza się. Wypadało by przed podłączeniem nowego zmierzyć napięcie ładowania. Na starym masz podane wartości tego napięcia.
zmierzyć ładowania akumulatora zmierzyć napięcie akumulatora zmierzyć ładowanie alternatora
klimatyzacja zasilanie tranzystor bc337 xantia regulator
Jak bezpiecznie wyczyścić bęben światłoczuły drukarki laserowej? Pinout licznika Mercedes W202 po liftingu - podświetlenie i kontrolki