Zużycie wzrasta wraz ze wzrostem obciążenia silnika, jeżdżąc po autostradach to te 0.7/1000 całkiem realne jest, zwłaszcza jak sprowadzony z Niemiec z nalotem 184kkm . Najlepiej to wymień olej po 5kkm i zobacz co w trawie piszczy.
Znikanie oleju, jest spowodowane najprawdopodobniej wytartymi / zużytymi pierścieniami. W tym przypadku, trzeba by zmierzyć ciśnienie w cylindrach.
Mi to wygląda na pierścienie tłokowe przy takim spalaniu oleju
Nie, to typowa usterka w tym silniku. Najczęściej na drugim albo między drugim a trzecim się przepala.
Zużycie oleju określone jest na dyszy w USgal/h. Jeżeli przyjąć że np 0,4 USgal/h - to ok 17 kW. Ok 1,52 l - 17kW. resztę sobie policz. Pamiętać należy ze są to obliczenia dla ciśnienia pompy olejowej 8barG. Przy innym ciśnieniu te wartości będą inne. To są więc tylko szacunkowe obliczenia ale dają pojęcie o zużyciu oleju.
Witam. Audi A3 8P 1.6 MPI 102KM BSE. Przebieg 180tyś sprowadzony z niemiec w przebieg nie wierzę do końca ale nie o tym problem. Mianowicie łyka olej z 0.5/0.7L na 1 000tyś km. W zime nie kopcił i przy zimniejszych temperaturach. Teraz przy wyprzedzaniu, lub przy przegazówce do 5 tyś puszcza dyma niebieskiego co świadczy że łyka olej. Są jakieś sposoby...
Poszukuję normy zużycia oleju wskazanej przez producenta pojazdu Jeżeli chodzi o zużycie oleju to producent tych danych nie podaje tu jest fajnie wyjaśnione tam masz opisy EP6 a i dodam zacytuję /przetłumaczone/ z forum mechaników Peugeot / Citroen jeżeli ktoś ma inne zdanie to Ok ale mam kolegę ma Cytroena właśnie z tym silnikiem i też ma problem...
Powód do obaw to nie jest. Takie żuzycie to norma czasami dla nowych silników. Zalej olej dedykowany do silnika i kontroluj stan i to wszystko.
Jaka piła podaj typ, model. Podłóż kartkę papieru, uruchom piłę na papierze ma być widać krople oleju z łańcucha.
Warto by przyjrzeć się jak wygląda sprzęgło, jeśli przy przyspieszaniu obroty rosną a samochód nie przyśpiesza może ślizgać się sprzęgło co czuć spalenizną. Co do brania oleju, jeśli z rury wydechowej nie wydobywają się kłęby dymu to może jest gdzieś wyciek na zewnątrz, nie widać kropli oleju pod samochodem? Mechanicy zazwyczaj widząc takie limuzyny...
(at)brathanki Napisz jak się to ma do kosztów wymiany, a w zasadzie dolewania oleju. W niektórych samochodach z lat 70-80 norma zużycia oleju była jak pamiętam 1 litr na 1000 km, co dawało wymianę poprzez dolewki dla tych co robili rocznie kilka tysięcy km, a to przecież nie jest wielkim przebiegiem.
Miałem przypadek niedocisnietego uszczelniacza na zaworze który się zsunal po jakimś czasie. Ale to był tylko jeden na 8sztuk i nie spowodowalby takiego zużycia oleju. Bardziej wygląda na to że po uszelnieniu góry, zaczął mocno ciągnąć olej przez pierścienie.
Nie jest to normalne, świadczy zwykle o problemach: powodem są uszczelniacze zaworów lub pierścienie na cylindrach. Ewentualnie wycieki oleju na uszczelniaczach wału lub elementach łączeń silnika, miska, blok, pokrywa, jeśli jest chłodnica oleju. Ale jak już wspomniano, tego nie ma. W pierwszych przypadkach, jeśli to zalepione pierścienie, może pomóc...
Witam. Dzisiaj mąż sprzedał 14 letni samochód, wiadomo stan nie igła, duży przebieg, ale zadbany. Przyjechał młody chłopaczek, jazda próbna dość długa, wyglądał, zadowolony, nic nie kopci, nic nie stuka. Bierze od ręki. Nie było mnie przy podpisywaniu umowy - mąż był wlascicielem, dałam mu uzupełnione druki umowy kupna sprzedaży co do jego danych i...
Przy biegu jałowym albo przy niskim obciążeniu masz duże podciśnienie w kolektorze i ciągnie olej przez uszczelniacze. Widać też po hamowaniu silnikiem, jak dodasz gazu to puszcza chmurę. Spróbuj zacząć od wymiany uszczelniaczy zaworowych, może podarujesz trochę stosunkowo niskim kosztem.
Witam, odswieze trochę temat gdyż mam podobne pytanie. Chodzi o to czy jeśli tuleja jest gładka nie porysowana i nie ma wyrobionego progu, to czy wymiana samych pierścieni ma sens czy robić komplet ? Remont robiony ok 5 lat temu. Zrobione ok 300 mth. Pierścienie prawdopodobnie padły od przegrzania z powodu wycieku z chłodnicy.
Jak uważasz że ci bierze olej to zrób tak. Zostaw nagrzany silnik na biegu jałowym na 5 min Potem przytrzymaj obroty 4000obr przez minutę obserwując spaliny. Napisz co zaobserwowałeś.
Czyli wciskanie pedału gazu nie ma tutaj żadnego znaczenia; przepustnica nie bierze udziału w sterowaniu prędkości obrotowej silnika ( poza wyjątkiem trybu przepustnicowego w razie awarii systemu wzniosu). Chcesz zmierzyć kompresję, musisz zapiąć tester który wysteruje silnik wzniosu zaworów do pomiaru kompresji. Nie znam dobrze procedury w PSA.
Możliwe, że konstruktor tego rozwiązania chciał uzyskać efekt smarowania pierścieni w czasie gdy tłok idzie do góry i w dół. Jeżeli pierścień olejowy dokładnie zebrał by olej, gdy tłok idzie w dół to pierścienie idąc do góry pracowały by bez smarowania. Tuleje cylindrowe są robione z żeliwa. Żeliwo może do swojej struktury przyjąć olej. Inna możliwość...
rób rób, chętnie poczytam o efektach, to zastosuję w Oplu ekotku, one też uwielbiają żreć olej. Żonki Zafira 1.8 16v żre litr na 2 tygodnie a moja Astra 1.6 16v litr na miesiąc ;)
Turbinka zdechła.
Jaki kod silnika? VW swego czasu miał normę zużycia oleju 1l/1000 km. Jesteś pewien, że wcześniej nie jeździł na 10W40?
witam tak w sumie to moj post z tym passatem tylko pisalem od znajomego glowica nie byla planowana a odrzutnik oleju jest zalozony to ta plastikowa oslona
Czasm kapie sobie tak że silnik zostaję czysty. Wtedy duży karton pod silnik i zostawić na 30 minut na pracującym silniku.
Dolewanie starego oleju może być ekonomicznie uzasadnione w przypadku gdy silnik ma bardzo duże zużycie oleju. Gdy silnik jednak oleju nie przepala, to nie baw się w takie eksperymenty, bo to na pewno nie pozostanie bez znaczenia dla zużycia silnika. Przecież litr oleju to nie jest majątek!
Te pionowe mogą być od pierścieni tłokowych, natomiast te na krzyż to ślady po honowaniu, czyli obróbce końcowej po wytaczaniu cylindrów.
Może 85tyś mil :) za dużo tego oleju spala! Nie dymi na niebiesko???
. Moja teoria jest taka, że podczas wymiany poprzedniej uszczelki założono źle nową i auto brało olej głowicą. :| Bzdura. Jeśli kopci po przegazowaniu, to masz silnik do remontu - zbyt duży luz tłok/pierścienie/cylinder. Nie wmawiaj sobie że się tanio wykpisz.
A mnie wygląda na to,że mechanik dał d..y i próbuje jakoś wyjść z twarzą naciągając cię na koszty. Skoro po wymianie bloku jest tak samo, a nawet gorzej (bierze olej), to znaczy, że diagnoza mechanika o uszkodzonym bloku była nietrafna. Ja w tym przypadku stawiał bym na głowicę (uszkodzony zawór lub gniazdo, pęknięta sprężyna-zawór się nie domyka)....
Cylindry w tych silnikach wycierają się zawsze owalnie, dlatego nowe pierścienie czasem pogarszają sprawę. Nie stosuje się szlifowania cylindrów w tych silnikach, ze względu na to że nie mają żeliwnej tule, są wykonane w całości z aluminium. Oczywiście że można tuleję wstawić, ale koszt tego, plus pierścienie jest całkowicie nieopłacalny
kolego brat-1 silnik 1.6 suzuki jest naprawde wytrzymaly, zawodowo zajmuje sie ciezarowkami SCANIA, prywatnie vitara. Przypadek Twojego silnika to zapieczony, badz pekniety, jeden moze wiecej pierscien zgarniajacy.Mialem podobny przypadek kiedy geniusz zalozyl odwrotnie te pierscienie cisnienia wgranicach, a kopcil i nagaru lopata.
Witam. Wymiana pierścieni wiąże się z kosztami zwalenia głowicy i michy olejowej (uszczelki, planowanie głowy). W zależności jak masz wyrobione tuleje, może pomóc wymiana albo nic nie da. Ale jak już jesteś na tym etapie to zmierz śrubą mikrometryczną zurzycie cylindrów - jak są w normie porównaj z wartościami katalogowymi to wymieniaj. Ale skoro tyle...
Nie wiem czy był przeprowadzony pomiar ciśnienia przed naprawą ? Zrób to przynajmniej teraz ,zmierz ciśnienie na cylindrach na ciepłym silniku potem ponownie tylko nalej z 1 cm ³ oleju do cylindra ,jeżeli ciśnienie wzrośnie masz uszkodzone pierścienie.Kiedyś opłacało się wstawiać tuleje z łady 1300 i nowe pierścienie do starych tłoków wszystko...
jeżdżę od maja2004 na gazie Uno1,4ie z 1995r. (przejechałem ok. 14000) nie mam żadnych problemów jeśli chodzi o silnik, pompę, czy cokolwiek co się wiąże z jazdą na gazie. benzyny pali ok. 8l., gazu teraz przy niskich temperaturach ok. 9,5l. Decyzja należy do Ciebie. Dodam,że auto ma przebieg 150000km. Nie zauważyłem też jakiego zwiększonego zużycia...
Najpierw odkręć i wyczyść odmę silnika. https://obrazki.elektroda.pl/9073850400_...
Przecież masz błąd zużycia oleju w VTG. Wymianka oleju + kalibracja po wymianie.
Witam Mam taki problem że silnik Deutz zaczął mi brać bardzo olej po dodaniu gazu kopci nie znacznie na białawo może troszkę na niebiesko. Nie ma żadnego problemu z odpaleniem rano jak jest zimny i jak ciepły. W zimę palił bez większych problemów. Silnik mam zamontowany w zwyżce teleskopowej. Moje pytanie co tam mogło szczelić czy to wina głowicy czy...
Twoje odpowiedzi są wg mnie najbardziej rzeczowe w tym temacie! Czy mechanik w Krakowie wyjaśnił związek przyczynowy między uszkodzeniem głowicy (wypadaniem gniazda zaworowego), a nadmiernym zużyciem oleju? Czy możesz podać namiary do tego warsztatu? (adres). I jeszcze jedno pytanie: od jakiego stanu licznika borykałeś sie z takim zużyciem? Witam Jeśli...
komputer i sprawdz doladowanie/ sterowanie doladowaniem, bez kompa mozesz sprawdzic wezyki, podcisnienie i czy wgl grucha rusza, co nie zmienia fucktu ze i tak pasowaloby zapodac kompa
Miałem w Vectrze A 1,8 (benz.+LPG) przebieg podobny - w silniku C18NZ półsyntetyk 10W40. Miał tą przewagę nad mineralnym 15W40, że w zimie szybciej uruchamiał się (nie gęstniał pod wpływem ujemnej temperatury). Wbrew opiniom, że wypłukuje nagromadzony nagar a tym samym rozszczelnia silnik - nie zauważyłem tego u siebie - silnik suchy. Również nie miałem...
Witaj Oczywiście jest możliwość wymiany dyszy, ale wiąże się to z regulacją palnika. Czy warto? Często udaje się zmniejszyć zużycie oleju opałowego, ale potrzebna jest wizyta serwisanta co też kosztuje. Pozdrawiam daro
I co, rozwiązałeś problem? Pamiętaj, po całej operacji, aby podłączyć go profesjonalnie do komputera, aby ustawić nowe parametry i wyzerować licznik zużycia oleju.
Od lipca do teraz wlałam już 5l oleju. Mechanicy nie wiedzą co może być przyczyną, nie ma wycieków. A ile kilometrów przejechałaś w tym czasie? Kilkaset czy kilka tysięcy? Jaki jest obecnie przebieg na liczniku? Skoro nie ma wycieków tzn. że silnik "bierze" olej i nie dziw się że przy takim zużyciu oleju masz zapchany katalizator. Wymiana świec zapłonowych...
Pojedź do warsztatu.
Objawy wskazują na zużycie cylindra, pierścieni lub prowadnic zaworów. Osiem lat to sporo i powierzchnia koszenia też duża. Starsze modele wytrzymywały znacznie dłużej.
Jak już bierze olej to nic dobrego Sprawdź mu ciśnienie na cylindrach
Dopóki jedzie, pozostaje się przyzwyczaić - ubytek 1l/1000km to co prawda sporo, ale nie tragedia - koszt ewentualnej naprawy nie jest ekonomicznie uzasadniony jeszcze, skoro nie kopci.
myślałem że jak przegrzałem silnik to pierścienie Raczej uszczelka pod głowicą.Kolego sprawdź ciśnienia sprężania i zrób test na zawartość co2 w układzie chłodzenia.
Witam Zastój w temacie, to może coś dla poprawy ekologii i oszczędności w zużyciu oleju, o który coraz trudniej :?: Może hybryda woda /HHO/ + olej :idea: Przeprowadziłem bardzo obiecujący test na moim nadciśnieniowcu. Szacuje oszczędność 40% oleju,50% powietrza. Zużycie prądu 15% przy mniejszych grzałkach 8-O
Wlali mi jakoś 3,5l oleju. Bańka miałą 4l i ok 0,5l zostało. Faktycznie, może za mało oleju wlali. Gdyby to było to to byłbym po prostu w siedmym niebie:)
Problemem tych silników są tłoki, a konkretnie brak dziur pod pierścieniem olejowym.
Mam spore doświadczenie z tym silnikiem i chętnie pomogę. Zużycie oleju wbrew pozorom nie jest największym problemem.
Jak kopci to na pewno za dużo leju w mieszance. Tam nigdzie indziej nie ma oleju. Jeśli głowica się kręci, ale nie kosi, to może sprzęgło uległo zużyciu.
Kopci na biało? Chyba na siwo. Przebieg bardzo ciekawy.
Czyli jeśli dobrze rozumiem, czy w końcu wymieniłeś całą turbosprężarkę? Czy awaria turbosprężarki była związana ze zużyciem oleju?
Przestawianie regulatora cisnienia oleju to był błąd. Normalnie to z biegiem zużycia silnika ciśnienie oleju się obniża odwrotna sytuacja oznacza jakąś usterkę i trzeba znaleźć jej przyczynę. Może to być zablokowany zawór ciśnienia, obrócone panewki, zużyty olej.
Tam sa tylko kanaliliki i gumowe przeponki , jedyny sposób to chyba ropownica czy czymś takim ... Ale jeśli zapchana to chyba by oleju nie wypluwała??
Witam. Czy problem został rozwiązany? Mam dokładnie taki sam problem. Wymieniłem sterownik oraz zalałem nowym olejem (3.5 L). Skrzynia biegów bardzo mocno uderza przy wrzuceniu R, niekiedy z opóźnieniem zapina ten bieg. Co muszę teraz zrobić? Dysponuję diagboxem, zapisałem licznik zużycia oleju. Nie wiem jak wykonać adaptację. Czy należy zrobić naukę...
Jaka turbina ??? nowa czy regenerowana ??? Może mechanik źle dokręcił rurkę do smarowania turbo lub jej odpływ i po prostu cieknie . Sprawdzałeś na osłonie silnika . Sprawdz tę rurę tam gdzie idzie czujnik ciśnienia doładowania .
Witam. Przepustnica jest cała zawalona syfem być może to jest powodem zużycia oleju + przeczyszczenie odmy.
W normie zużycia oleju się mieści więc to nie olej zapycha ci FAP. No chyba że lejesz zwykły olej zamiast specjalnego nisko popiołowego. Ale i tak powinien to wypalić, jak jeszcze dodałeś zacięte kierownicę na turbo, to jestem bardziej za PSJ i to ci zapycha filtr.
Prawie każdy silnik podczas rozruchu jest smarowany tym co dostało z poprzedniego uruchomienia. Czas potrzebny do wytworzenia ciśnienia przez pompę można jedynie zmierzyć i nie będzie to wynik obiektywny bo jest za dużo zmiennych nawet w obrębie takich samych silników (poziom naładowania akumulatora, przebieg, rodzaj i zużycie oleju, stan filtra itp.)...
Masz wszystkie dane jakie są Ci potrzebne, ale źle do tego podszedłeś. Dane które zebrałeś są w postaci dyskretnej, czyli dostajesz informacje z danych pozycji w jakimś odstępie czasu. Nie możesz tego rozpatrywać jako wartości aktualne, tylko wartości w danej chwili 't'. Mając punkty opisane stopą czasową o dokładności 0,01sek, możesz obliczyć czas...
to jest silnik bez turbiny..
Jeżeli jest opóźniony wtrysk i jednocześnie wtryski leją, niecałe paliwo jest spalane w cylindrze, niespalone paliwo dopalane jest w wydechu, w najgorętszej części, przed tłumikiem - efekt to silnie jasnoniebieski dym. Ale taki niebieski dym ma bardzo silny charakterystyczny zapach, taki rzekłbym chemiczno-kwaśny, zupełnie inny niż przy spalonym oleju....
Dokładnie jest czujnik zużycia oleju, po wymianie skasujesz serwis.
Mółbyś podać dla jakiej mocy palnika te pomiary, lub dla jakiego zużycia oleju? 25kW 2-3 l/h pracy Płomień palnika podgląd http://www.youtube.com/watch?v=lvFroiHFm... Temperatura komory wzrokowo http://www.youtube.com/watch?v=QBeB0ZTH1...
Cześć. No i jak to tam wyszło z tą odmą?
Używam oleju 10W40
Ja mam P307 z silnikiem 1,4 88KM. Brał lekko 0,5-1l/1000 km. Na nieszczęście pękł pasek rozrządu (jeśli była napisana prawda na etykiecie to wytrzymał niecałe 50tys w 3 lata). Zrobiłem remont głowicy wraz z wymianą uszczelnień zaworów. Teraz od wymiany do wymiany brak widocznego zużycia oleju 5W40 (przez 40 tys km)
Być może nie ma kompresji i wtedy wiadomo,, nie sprawdzasz nigdy kompresji tylko rozkładasz silnik od razu na kawałki brawo. Zajmij ty się może tymi lodówkami i zmywarkami jak masz w podpisie, bo o silnikach spalinowych pojęcia nie masz. I to zupełnie. Silnik żre olej po prostu. Czego nie rozumiesz, (ach wiem niczego bo się na tym nie znasz) może być...
Problem rozwiązany
Co do sprzęgła to jak się kończy to ciężko się zmienia biegi, a na wysokich biegach dodanie gazu powoduje wzrost obrotów a nie predkosci-tak w skrócie. Co do oleju to komputer nie jest tak inteligentny i nie posiada czujników gestosci- oblicza przebieg i jest on chyba ustawiony na 18 tys, ale wystarczy poszukać w gogle i na pewno się dowiesz
Tak, wiem, że jest duża tolerancja zużycia oleju, jednak mnie interesuje silnik z 2012 o oznaczeniu CDNC, w którym według informacji zewsząd wada olejowa jest już poprawiona. I to pytanie jest skierowane do użytkowników 2.0T z tego okresu produkcji, czyli od 2012 wzwyż.
Dodatkowo w silnikach ze znacznym przebiegiem uszczelnienie układu tłok/pierścienie/cylinder zawdzięczasz właśnie między innymi odłożonemu w rowkach tłoka nagarowi, który w dużym zakresie działa jako swoisty kompensator luzu. Często się słyszy że "auto oleju nie brało, a po założeniu LPG" zaczęło". Czemu? A właśnie temu, że ze spalania gazu nagar praktycznie...
Witam wszystkich forumowiczów i z góry przepraszam jeśli coś pokręciłem, jestem tutaj nowy i po raz pierwszy zabieram głos. Mam taki problem: Od kilku dni jestem właścicielem Renault Modus 1,2 z 2008roku. Po zakupie zauważyłem niski stan oleju dlatego zaraz uzupełniłem, po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów okazało się że poziom oleju spada czy...
Normalne że po założeniu LPG przy takim przebiegu (i tak nieprawdziwym najprawdopodobniej) silnik zaczął brać olej. Jedyna sensowna i ekonomiczna rada - jeździć, aż zużycie zacznie być znacznie powyżej 1l/100km. W żadnym przypadku nie WOLNO wymieniać pierścieni. Można ewentualnie próbować uszczelniacze zaworów. Wymiana oleju na inny gatunkowo raczej...
właśnie to dymienie przy takim zużyciu oleju jest wg mnie małe, nieraz widać na ulicach auta za którymi jest siwo albo czarno, za tym nie tak, jak mu się wdepnie gaz mocno to trochę dymi Dodano po 59 dodam że tak duże zużycie miałem na autostradzie, gdzie non stop utrzymywałem 140, max co to auto pojechało to 160 Dodano po 1 Ewidentne uszczelniacze...
Jeśli mówimy o standardowych olejach, czyli nie specjalnie wytwarzanych dla bardzo knkretnych potrzeb to nie ma obawy przy mieszaniu także dolewkowym. Po klasie oleju sądzę, że używasz nie nowy silnik. Ponieważ nowy po dotarciu właściwie nie zużywa oleju.
Witajcie Mam takie pytanko Chciałbym zamontować do samochodu takie urządzenie które będzie mi pokazywało Spalanie paliwa Poziom/zużycie oleju itp Czy istnieje takie urządzenie ? Jak tak to prosił bym o linki lub nazwy Z góry dziękuję ;)
Dziękuję za zainteresowanie tematem. Nie będę tu może wymieniać jakie instytucje ale znajomości z różnymi ludźmi w pewnych "urzędach i itd.." skutecznie zgasily sprawę w prokuraturze z powodu jak oni to pięknie ujmuja - braku dowodów, niedopatrzono się nieprawidłowości. Jak by sprawa toczyła się teraz gdy inny sąsiad z bloku zajmuje się piecem, to ewidentnie...
Jaki najlepiej olej hydrauliczny zalać do ładowarki bobcat 825???
Wykręcić świece, sprawdzić jak są wypalone. Sprawdzić czy na tłokach widać olej. Obserwować zużycie oleju. Jeśli silnik ma gorsza kompresję to olej po dłuższym czasie spłynie = mniejsze ciśnienie na garach przy odpaleniu
Zacznij od pomiaru kompresji , bo to praktycznie bezkosztowo
Jeśli nie ma wycieków to jak już kolega wcześniej pisał lepiej nie ruszać.Zwłaszcza że zużycie oleju na tym poziomie mieści się w normach GM dla tego silnika. Co do wstrząsów przy ruszaniu na półsprzęgle to do sprawdzenia poduszki zespołu napędowego.Jeśli one okażą się sprawne to może zbliżać się koniec sprzęgła...
Mam panel chyba z 15 letni z odzysku z zachodu .Po pomiarach nie stwierdziłem degradacji panelu Teraz są z dodatnią tolerancją Także teoria o degradacji paneli są trochę przesadzone Natomiast aby dołożyć panel nie ma problemu do tych które masz bo te nowsze są zawsze wydajniejsze Wiec wystarczy jak dokupisz o podobnych lub ciut lepszych parametrach...
Niestety ale tak. Natomiast nie szukałem przyczyny.
Sprawdź filtr powietrza. Na próbę, nie hamuj silnikiem, jak zużycie oleju się zmniejszy to winna głowica. Zmień olej. Sprawdź czy wentylator się załącza. Jak będziesz robił remont silnika to nie zakładaj pierścieni olejowych trzy częściowych. Na początek wymień tylko same pierścienie i zweryfikuj głowicę.
witam moj samochod to ople astra 1.4 16V kombi od jakiegos czasu ma straszny apetyt na olej - wychodzi mniejwiecej kolo 1l na 1000km wydaje mi sie to bardzo duzo, wiec szukalem w necie i znalazlem na www.astra.maxi.pl ->dane techniczne ....ze zuzycie oleju (chyba to max) wynosi 0,075l/100km moje pytanie do posiadaczy opli -- wy tez tak macie ????? dzieki...
Witam, posiadam Citroena Berlingo II 2009, silnik 1.6 HDI i od pewnego czasu bierze coraz więcej oleju. Pierw wlałem 0.5 na 1 miesiąc, później na dwa tygodnie, na tydzień, a teraz już w ciągu 2 dni pobrał 0.5 litra. Żadnych wycieków, silnik w miarę czysty jak na niego. Co innego może być przyczyną??
zdajmij rure ukladu dolotowego miedzy turbo a kolektorem w najnizszym punkcie i sprawdz czy nie bd tam pol litra oleju :D Sprawdz tez czy nie rzuca bardzo olejem z odmy, jak tu i tu bd tylko sladowe ilosci oleju, to albo cieknie z motoru, albo wypija olej na deser przez pierscienie
Co pomogą uszczelniacze zaworowe jeśli prowadnice mają duży luz.Przy takim zużyciu oleju silnik do remontu sie nadaje.
No to wiesz w czym leży problem. Zaoszczędziłeś parę zł. na oleju, a teraz masz masz problem. Jedyna sensowna rzecz którą możesz zrobić, to wróć do oleju który był.
Ale nawet jak są te co były to nie są idealnie w pozycji i muszą się dotrzeć. Honowanie powoduje że materiał cylindra w postaci rys minimalnie wystaje z gładzi cylindra. Przyspiesza to proces dopasowywania się pierścieni do cylindra. W efekcie przy pierwszym odpaleniu mniej bierze oleju i szybciej zużycie oleju spada w miarę układania się pierścieni...
Ja dolewam od pojawienia się komunikatu o niskim stanie oleju 0.5 l na raz a wg instrukcji można max wlać 1 litr. Konsultowałem się z BMW Dynamic motros w Bydgoszczy i norma zużycia oleju dla tego rocznika i modelu to litr na 1000km.... Zrobiłem dotychczas ok 10,5 tys km i dolalem 1,5 l oleju i za parę chwil udaje się na zmianę oleju.... Pozdrawiam
Nie chcę nic sugerować, ale ja mam 2,0 francuski z hydraulicznymi popychaczami. Jak go kupiłem miał 150 tys., zrobiłem płukankę i wlałem 10W60 Specol i nie ma żadnych problemów z silnikiem i zawory nigdy nie klepią, nawet na dużym mrozie. Płukankę robię co wymianę. Robię już tak z którymś samochodem i sobie chwalę, moim zdaniem taki olej dobrze wpływa...
(at)helmud7543 Możesz spokojnie dolać. Kontroluj jednak często ilość oleju, ponieważ syntetyczny moze być dużo szybciej zużyty. Nie dolewaj jednak za często syntetycznego oleju. Jeżeli zużycie półsyntetycznego oleju przekracza normę, to przejdź na mineralny (który będzie wystarczająco dobry!).
Chodziło mi o płytkę blokującą :) Założyć przyrząd B. Vi. 1462 na miejsce śruby (C). Wkręcić do oporu narzędzie, przytrzymując płytkę blokującą. Dokręcić śrubę (D) momentem. Wyjąć przyrząd, włożyć śrubę (C) i dokręcić ją momentem. W przypadku wymiany rozdzielacza oleju, ustawić parametry programu samodostosowawczego na zero, a także wyzerować licznik...
I jak kolego? Rozwiązałeś problem z łapaniem oleju?
Czyściłem ten zawór EGR środkiem WD40, ale to nic nie dało-co jakiś czas łapie się ten błąd. Inna sprawa to zużycie oleju. Auto na dziś ma 32 tys. km. Podczas ostatnich 10 tys. zużycie oleju to prawie 3 litry!!! Walka z serwisem nic nie dała, a dziś jest już po gwarancji. Czy inne egzemplarze są też takie beznadziejne? Czy można coś zrobić z tak wielkim...
zużyć oleju silnikowy aster zużyć oleju zużyć oleju silnik
wyłącznik zwłoczny przesunąć tablica magneto naprawa
wymiana rozrządu instrukcja zanussi tt150
Sterowanie centralnym zamkiem w Nissan Micra K12 - lokalizacja i diagnostyka Pilot Nissan Micra K12 zamyka, ale nie otwiera drzwi