Oczywiście że może, świadczy to o zużyciu pierścieni na tłokach. Sprawdz ciśnienie na cylindrach.
Witam.Zamiast robić od razu turbinę trzeba sprawdzić na kompie jak dmucha.Olej w dolocie jeszcze o niczym nie świadczy bardziej skupiłbym się w Twoim przypadku na sprawdzeniu ciśnienia na cylindrach bo takie dymienie z bagnetu świadczy o zużyciu pierścieni tłokowych.
na ciepłym to 17 - 18 bar. Zbyt wysokie ciśnienie sprężania jest spowodowane zużyciem pierścieni olejowych.Olej silnikowy dostaje się na pierścienie uszczelniające, dodatkowo je uszczelnia, następnie zostaje spalony w komorze spalania.17-18 bar to zbyt wysokie ciśnienie dla tego silnika.
Z tym nie spalaniem oleju to tak nie do końca prawda, zawsze jakieś pozostałości filmu olejowego pozostaną na tulei cylindra i nie da się tego uniknąć. A w miarę zużycia pierścieni tłokowych, będzie to coraz większa ilość. Nie mniej, jest to minimalizacja tego efektu/zjawiska.
Z twoich pomiarów luzów wynika że sprężarka posiada nieznaczną wadę konstrukcyjna, która polega na nierównomiernym smarowaniu poszczególnych cylindrów. Zmiana kierunku obrotów powinna dać odwrotną kolejność w zużyciu pierścieni i cylindrów, ale nie wyeliminuje błędu konstrukcyjnego. Wentylacja-chłodzenie cylindrów przy zmianie kierunku obrotów nie będzie...
Według mnie może być. Ale. Wydaje mi się, że między drugim, a trzecim punktem oceniłbym przynajmniej na "oko" stopień zużycia pierścieni. Bo być może też będą w "miarę" dobre. A usterka będzie gdzie indziej.
Witam. Jeżeli wydmuchuje spod korka oznacza to zużycie pierścieni oraz tłoków. Może nawet znacznemu zużyciu uległy cylindry. Podejrzewam, że ciśnienie spreżania jest za małe i dlatego ciężko odpala. Tak jak napisał (at)1 Marcin, pomiar ciśnienia sprężania wyjaśni sprawę.
Ciekawe czy pompa oleju nie jest uszkodzona. Dla przypomnienia zamki pierścieni powinny być ustawione ok co 120 stopni od siebie.
Olej z odmy to nic innego jak przedmuch w silniku. Ciężko spotkać turbo diesla, który ma idealnie sucho w dolocie. Co do ciężkiego odpalania to nie koniecznie przy lekkim zużyciu pierścieni. Przyczyną może być źle dobrany olej lub złej jakości pomimo odpowiednich parametrów. Pomiar sprężania warto zrobić jak i również zweryfikować czy olej napewno leci...
To nie tylko ten problem meczy te jednostki napedowe wiem ze temat dotyczy a3 8p ale to ta sama grupa silnikowa po mniejszych badz wiekszych modernizacjach ja stanowczo odradzal bym te silniki .
Najprawdopodobniej silnik może tracić kompresję na ciepłym i tu możliwe są dwie opcje: nieszczelności związane ze zużyciem pierścieni, tłoka itd. Ale problemem może być również zbyt mały luz zaworowy i niedomykanie zaworów na ciepłym silniku. Tak czy siak, warto byłoby zmierzyć stopień sprężania na zimnym i ciepłym silniku. Poza tym bardzo często fachowcy...
To w takim razie wytłumacz mi co takiego kosmicznego jest instalacji w elektrycznej samochodu po za tym że, akumulator w spoczynku ma napięcie 12,6V a kiedy silnik jest uruchomiony to alternator ładuje akumulator a regulator napięcia w teorii stara się utrzymać 14.4V w teorii dlatego że to napięcie może być różne w zależności od stopnia zużycia pierścieni...
Objaw podobny, jak przy zużyciu pierścieni. Na początek zrobił bym pomiar kompresji. Płukanie mogło uwolnić nagromadzone zanieczyszczenia, które następnie dostały się do cilindrów i znacznie przyśpieszyły ich zużycie. Ale przy takim przebiegu to aż nie chce się wierzyć w to co opisałem wcześniej.
Witam W komorze gdzie znajduje się olej tworzy mi się lekkie ciśnienie podczas pracy sprężarki. W związku z tym chciałbym zapytać czy to normalne czy też objaw zużycia pierścieni na tłoku. Proszę o radę
Cała ta dyskusja to tak naprawdę nie ma sensu, to wróżenie z fusów. Nawet nie znacie stanu cylindra, pierścieni i tłoka a tym samym przyczyny spalania oleju. W silnikach tych jest cylinder bez żadnej warstwy utwardzanej ani tulei, tłok jest twardszy niż sam cylinder. Zużycie pierścieni jest równoznaczne ze zużyciem cylindra. Tak jak napisał kolega kkknc...
Objawy wskazują na zużycie cylindra, pierścieni lub prowadnic zaworów. Osiem lat to sporo i powierzchnia koszenia też duża. Starsze modele wytrzymywały znacznie dłużej.
jeżeli jest to leciwa kosiarka,( może i pełnoletnia?) więc jest duże prawdopodobieństwo zużycia pierścieni (-a) przez co masz brak kompresji i trudności w uruchomieniu jak to bywa w 2T. . Jedyna rada to sprawdzenie pierścieni i uszczelnień na wale..... 2T w wykonaniu Sachsa i Solo to dobre i trwałe konstrukcje. pozdrawiam Slawek
Przesuwka zapina koła zębate, synchronizator wyrównuje prędkoci obrotowe nim przesuwka nie zapnie. Wiecie mnie uczyli że zespół synchronizatora to komplet elementów - przesuwka, pierścień synchronizatora, piasta - plus ewentualnie dodatkowy osprzęt w zależności od rozwiązania - kulki, kamienie, sprężynki. W każdym razie jest tak jak Elektrit napisał,...
Możliwe, że konstruktor tego rozwiązania chciał uzyskać efekt smarowania pierścieni w czasie gdy tłok idzie do góry i w dół. Jeżeli pierścień olejowy dokładnie zebrał by olej, gdy tłok idzie w dół to pierścienie idąc do góry pracowały by bez smarowania. Tuleje cylindrowe są robione z żeliwa. Żeliwo może do swojej struktury przyjąć olej. Inna możliwość...
Tak sobie myślę też że tak wysoka kompresja może być spowodowana zużyciem pierścieni Takich prawień jeszcze nie widziałem!
Filtr czysty. Próby bez hamowania silnikiem nigdy nie robiłem ale będę wracał z roboty to zrobię. Głowice będę zdejmował to przy okazji pierścienie bym wymienił, a to honowanie przy nowych pierścieniach wymagane . Wcześniejsze posty podzielone...? Niekoniecznie. Zależy to przecież od stopnia zużycia gładzi. Czasami sama wymiana pierścieni daje nadspodziewanie...
Za bogata mieszanka to po pierwsze. Zmywa Ci film olejowy z gładzi cylindra oraz rozcieńcza olej. Tak więc może to być w konsekwencji przyczyną zużycia pierścieni/cylindra i spalania oleju. Sadza na świecy powoduje przebicie i stąd konieczność wymiany świecy. Już nie wspomnę o sadzy w "kominie" i nadmiernych wydatkach na paliwo, które jest marnowane...
Jak diesel odpala ( czyli ma kompresję) to nawet bez pierścienia olejowego nie zużył by 0,5 l oleju w ciągu 5 min.(:
Jeżeli to jest zużycie pierścieni to wymienia się na nowe pierścienie i tuleje.Wymiana samych pierścieni na długo nie pomoże i problem powróci.
Kopcenie może być spowodowane zużyciem pierścieni tłokowych? a może to być wina złego ustawienia zaworów? nie wiem jak to ugryźć ja się na tym nie znam a zależy mi na diagnozie i zlikwidowaniu dymienia. Dodano po 5 paliwo jest czyste i wymieniony nowy olej
Pierścienie, na pewno do wymiany. Gdzie podział się ten brakujący kawałek pierścienia? Nie ma możliwości aby wypadł, bez uszkodzenia tłoka. Chyba ten luz jest spowodowany, po prostu, zużyciem pierścieni. Powodem tego, są przedmuchy do komory korbowej i wyciek oleju przez odmę. Zawory, nie posiadają żadnych uszczelniaczy.
Przede wszystkim należy sprawdzić czy silnik nie ma przedmuchów a poznać to można odkręcając korek wlewu oleju do silnika przy pracującym silniku. Jeśli nie ma przedmuchów to z wlewu oleju nie będą wydobywały się opary oleju ani żaden dym oraz olej, jeśli się wydobywają podobne rzeczy to świadczy to o zużyciu pierścieni tłokowych lub tulei cylindrów...
Ten drobny wyciek pochodzi z odmy i w silnikach, które maja przepracowane sporo godzin, jest rzeczą normalną. Ubytek może być spowodowany uszkodzeniem uszczelniacza walu, oraz spalaniem oleju w cylindrze. Spowodowane to jest wytarciem cylindra i zużyciem pierścieni.
Pierścienie pękają wtedy, gdy założone są nowe, na stary zerżnięty cylinder, z ostrym progiem. Te silniki najszczęśliwsze nie były - porażkowata dość wysokoobrotowa konstrukcja z poziomym cylindrem, jak już wyżej zauważono - co powodowało jego przyspieszone zużycie.
Pierwszy wydruk jest z mocy max, drugi z ograniczonej na co(ok. 9 kW). Wiem jak przeprowadza się regulację, tylko dziwią mnie tak marne parametry spalin. Spójrz na lambdę( ideał to 1,16), tam komora spalania jest lepiej wentylowana niż moje mieszkanie. Połowa ciepła idzie w komin. pozdrawiam
Maź biala na korku w zimie w tym silniku to rzecz normalna.Jeżeli chodzi o nagle pojawienie się wycieków oleju z uszczelnienia silnika w wielu miejscach świadczy o przedmuchach z komory spalania do karteru, najczęściej w wyniku zużycia pierścieni tokowych, żadziej w wyniku mechanicznego uszkodzenia jednego z toków. zmierz kompresję na cylindrach może...
Jeżeli pompa sprawna to puszcza paliwo przez pierścienie tłokowe. Po wyjęciu tulei trzeba było sprawdzić stan pierścieni ( właściwe ustawienie ich względem siebie) i tulei cylindrowych. Raczej innej możliwości nie ma. Przy zużyciu pierścieni i tulei czasem sama wymiana pierścieni pomaga na jakiś czas. Miałem kiedyś taki przypadek, ciągnik był nowy tylko...
Witam. Peugeot 308 1.6 vti. Mam problem z błędem 1339 - wypadanie zapłonu na 3 cylindrze. Wymienione świece, cewki, czujniki położenia wałka rozrządu, czujniki zmiennych faz rozrządu, sonda lambda, czujnik temperatury. Walczę już z samochodem od 6 miesięcy. Ja walczyłem ponad rok i sprzedałem jako uszkodzony. Silnik dobry - osiągi dobre jak na 120...
Czy aby przeoczyłem? Panowie chyba nic nie mówicie o tym, czy cylinder ma progi na gładzi? A to jakby będzie decydujące. Jeśli nie ma progów to po co kolejny szlif? Nie znamy przyczyny zużycia pierścieni. Może były marnej jakości. Nie wiemy jakie pierścienie założono obecnie (czy chromowane?). Więc może nie warto zajmować się pierścieniami. Skoro dymi...
kazałem wymienić komutator Kazałeś wymienić element, którego tam nie ma? altek wrócił z serwisu, sprawny. Profilaktycznie kazałem wymienić komutator, gdyż był w stanie agonalnym. Co to za serwis, który nie zauważył zużycia pierścieni ślizgowych? Po odłączeniu przewodu wzbudzenia alternatora te kontrolki gasną?
Poprostu normalna temperatura pracy silnika to ok 90 st.Silnik zimny lub niedogżany jest mniej szczelny i wtedy więcej paliwa przedostaje się z komory spalania do miski olejowej,zimne tłoki i cylindry mają większe luzy.Do tego dochodzi stopień zużycia pierścieni tłokowych,poczytaj sobie o budowie i działaniu silników,wtedy wszystko zrozumiesz :D
To zależy jakie !. Nowe auta mają pomiar ilości zasysanego powietrza, także jego temperaturę i ciśnienie absolutne a więc kontroler silnika wie dokładnie ile powietrza wciągnął do garów i w stosunku do tego ustawia czas wtrysku benzyny. Tak więc wyjęcie filtra powietrza poza znacznie szybszym zużyciem pierścieni i cylindrów w silniku nic nie daje. W...
Witam Mialem wczesniej takiego opelka i podobne problemy. Jesli chodzi o slabe odpalanie i kopcenie to najprawdopodobniej słabe sprężanie spowodowane zużyciem pierścieni i/lub cylindrów a słabe grzanie to uszkodzony termostat (cały czas otwarty na maxa). To drugie to akurat znikomy koszt i do zrobienia samemu ale to pierwsze to niestety duże koszta...
Producent nie podaje ciśnienia sprężania. W dwusuwie trzeba po prostu zdjąć cylinder i zmierzyć zużycie pierścieni. Silniki chłodzone powietrzem mają cylindry aluminiowe z powłoką nicasilową bez możliwości wykonania szlifu. Silniki 125/150/180 chłodzone cieczą mają cylindry żeliwne.
Z tego co napisałeś wynika, że masz niedrożną dyszę ssania która jest umieszczona w pokrywce komory pływakowej. Idzie to łatwo sprawdzić, gdy będziesz miał wyjęty automat ssania to przytkaj palcem cylindryczną część w której mieści się tłoczek automatu. Przy próbie odpalenia na palcu powinna się pojawić benzyna. Jeśli tak nie jest - to dysza jest brudna...
Kolego - informacji udzielił Ci Rycho. Jak to się stało, że nowy pojazd stracił olej, może jeździłeś bez oleju i zatarłeś silnik. Sprawdź wizualnie, czy silnik ma wycieki oleju i ewentualnie skąd. Może tzw. odma jest niedrożna i olej wyciekł przez uszczelniacze silnika. Problem z uruchomieniem silnika, brak mocy, ubytek oleju i nadmierne dymienie może...
Uszczelniacze prowadnic też by się przydało wymienić do pełni szczęścia ale w twoim przypadku to elementarne zużycie pierścieni zgarniających na tłokach. Do wymiany kpl pierścieni na wszystkich czterech. Szkoda że nikt nie pokwapił się na ich wymianę przy wcześniejszym demontażu głowicy - to bardzo popularne zjawisko w tych silnikach że pierścienie...
Gwizd alternatora jest typowym objawem jego pracy. Nasila się on wraz ze wzrostem jego obciążenia. Inną sprawą są łożyska. Pulsowanie spowodowane jest uszkodzonym regulatorem napięcia. Niemożliwe jest zauważenie pulsowania świateł spowodowanego nierównomiernym zużyciem pierścieni ślizgowych. Proszę sprawdzać pod tym kątem. Dodano po 3 Jakie auto? W...
Z wydechu to raczej pierścienie albo ogólnie zużycie cylindrów (rysy ) , tłoków i pierścieni.
Wał z korbowodem CKR - słaba jakość (ale nie mówię że zła) biorąc pod uwagę trwałość korby. Tak więc przejedziesz 5-10 Mm, a będziesz miał luz na korbowodzie jak w oryginale po 20 Mm. To ile przejedziesz zależy od eksploatacji, tj. jakości oleju, poprawności składu mieszanki i sprawności filtra powietrza. Biorąc pod uwagę jazdę po polnych drogach, czystość...
No gaźnik jako tako regulowałem, ale nie było żadnej różnicy. Dozownik jak pisałem odłączyłem, ale również nie ma poprawy. Co do zużycia pierścieni to tłok jest z góry do dołu okopcony, a to że paliwo cofa się do filtra chyba nie ma wpływu na taki stan silnika? to tylko troszkę takie kropelki małe widać że lecą. Świece również wymieniałem zero poprawy....
Musisz zmierzyć kompresję , nieschodzenie z obrotów w dizlu, połączone ze znacznym zużyciem oleju i kopceniem to typowy objaw zużycia pierścieni tłokowych. olej silnikowy przedostaje się do komór spalania i tam jako dodatkowe paliwo jest spalany, dlatego niechce schodzić z obrotów. stuki w trakcie przyspieszania (głośniejsze na ciepłym silniku) świadczą...
czy zwiekszy to kompresje Niewiele, nie warto z powodu większych oporów i szybszego zużycia gładzi cylindra. A masz na niego miejsce?
Witaj możesz wykonać próbę olejową,po takiej próbie mechanik może wykluczyć zużycie pierścieni tłokowych.
Musiałbyś zdjąć pierścienie i sprawdzić w cylindrze luz na zamkach. Są 2 pierścienie olejowe , więc muszą być mocno zużyte skoro pluje olejem. Jeżeli nie ma progów , to pierścienie nominał , pod warunkiem że , nie miał szlifu. Progów nie ma, raczej nie był szlifowany. Chyba ;). Właśnie to mnie dziwi, że przy dwóch pierścieniach pluje, tym bardziej...
Gdyby się okazało, że paliwo przelewało się przez gaźnik, to dostawało się do oleju. Trzebaby sprawdzic stan oleju, czy nie stał sie mieszanką z paliwem. Zjawisko niebezpieczne gdyż straci właściwości smarujące. I kolejna sprawa to mógł zużyć się pierścień olejowy.
Pierścień nie pozostaje w miejscu w sprawnym silniku.Rozstawia się je przy montazu żeby ułatwić pierwszy rozruch,ale one w czasie eksploatacji obracaja sie przez cały czas. Mają to robić dla równomiernego zużycia i pierścienia i cylindra. Powierzchnia na zewnątrz jest bez znaczenia w tym miejscu.W środku jednak musi być idealna,bo albo zatrzymasz pierścień,albo...
Dzięki. Rozebrałem ten silnik, po ściągnięciu głowicy był olej na tłoku więc zużycie pierścieni próg na cylindrze nie wyczuwalny. Dziwne że nie kopcił gdyż tego oleju było sporo. Czy krzywki wałka rozrządu na końcu powinny mieć idealny szczyt czy ścięcie przypominające ] ?
Na nic nie musisz zwracać uwagi .Minimalne bicie promieniowe pierścienia zostanie niwelowane przez docisk szczotek przez sprężynki. Alternator to nie balans zegarka ,A takie bicie /owal można sprawdzić np. czujnikiem zegarowym tylko po co? Zużycie pierścieni nie było tak wielkie i żadnych sensacji nie będzie .
Zmierzyć ciśnienie na cylindrach. Pewnie ci pierścienie się zużyły lekko mówiąc
Goldwinger niewiem co tworzysz ale za bardzo nie czujesz tematu ! Sprawa wygląda tak : po fabrycznym honowaniu uzyskuje sie strukture "plateau " czy jakos tak ma ona krzyżującą się siatkę rys która doprowadza olej do smarowania pierścieni tłokowych , gdy się zużyje są niekożystne warunki dla pracy pierścieni (szybsze zużycie ) Nie zakładaj żadnych nadwymiarów...
N47 nie ma separatora jak m47, ma tylko kawałek gumowej przepony dociskanej sprężyna która się uchyla pod wpływem ciśnienia w silniku. Rozebrałem to w końcu. Na tulejach widać jeszcze delikatne ślady honowania, tylko na górze są delikatnie podarte, średnicówka wychodzi jakieś 0.06mm zużycia. Pierwszy pierścień ma 1,5 mm luzu na zamku, drugi około 1mm,...
Czym moglo to byc spowodowane? Zużyciem.
Honowanie zrobisz głowicą z osełkami z all... za 20 dychy i wkrętarką. Pierścienie wymienia się głównie po to aby się zabezpieczyć przed braniem oleju z uwagi na zużycie pierścieni zgarniających. Jeżeli silnik traci kompresję w dół (do karteru) to żadna wymiana pierścieni nie pomoże, chyba że stare były popękane.
Możliwe jest zużycie pierścieni i gładzi, wtedy w skrzyni korbowej panuje spore nadciśnienie. Wypływające z odpowietrznika powietrze porywa ze sobą rozpylony olej.
Nie licz że wymiana samych uszczelniaczy coś pomoże , trzeba rozebrać pomierzyć zużycie pierścieni cylindrów , zawory , gniazda , prowadnice. Wtedy będziesz wiedział na czym stoisz.
Witam mój Ursus C - 360 3p wywala mi olej przez bagnet, nie wiem co może być przyczyną sprawdzałem i czyściłem odmę, ciągnik jest mocny nie widać objawów zużycia pierścieni, tuleji, tłoków. Ojciec mówił że ma on tak od nowości ale nie daje mi to spokoju.
Prawdopodobnie silnik do remontu.Zużycie pierścieni zgarniających.Olej jest wydmuchiwany do kolektora wydechowego.
Ciekawa diagnoza i zarazem niewiarygodna. Zużycie pierścienia jest sprawą naturalną, przyjmuje się że graniczne zużycie to 0.80 mm na zamku pierścienia. Jeżeli wszystko jest w dobrym stanie (gładź cylindra, rowek tłoka), to nawet przy większym zużyciu silnik powinien generować kompresję pozwalającą na odpalenie i normalną pracę silnika. Problem może...
Jak czyszczenie gaźnika nie pomoże, to problemem może być nieszczelność, lewe powietrze, przytarcie tłoka i cylindra, zużycie pierścieni.
Biały dym może oznaczać spalanie oleju a tym samy zużycie pierścieni jak i tulei (progi w górnej jej części) .Jeśli wymieniłeś wtryski i ustawiłeś ciśnienia to proponował bym zaobserwować zużycie oleju a potem kombinował co dalej. Ciśnienie na cylindrach niestety nie jest porażające .O ile pamiętam (jeśli pompa wtryskowa jest stara)to ciśnienie na wtrysku...
Ale nawet jak są te co były to nie są idealnie w pozycji i muszą się dotrzeć. Honowanie powoduje że materiał cylindra w postaci rys minimalnie wystaje z gładzi cylindra. Przyspiesza to proces dopasowywania się pierścieni do cylindra. W efekcie przy pierwszym odpaleniu mniej bierze oleju i szybciej zużycie oleju spada w miarę układania się pierścieni...
Zacznijmy od początku . Czy turbo już jest wymienione czy dopiero będzie ? Jeżeli wymienione to lecimy dalej . Jeżeli stare turbo,to inna historia . Turbo do regeneracji ,misa na dół ( wyciągnąć misę i wyczyścić . Nie, nie jest Ok 😊 jest zasyfiona na 100%) Dekiel oryginalny (chyba niema zamienników ) Nic używanego bo silniki maja po pół miliona...
Cylindry w tych silnikach wycierają się zawsze owalnie, dlatego nowe pierścienie czasem pogarszają sprawę. Nie stosuje się szlifowania cylindrów w tych silnikach, ze względu na to że nie mają żeliwnej tule, są wykonane w całości z aluminium. Oczywiście że można tuleję wstawić, ale koszt tego, plus pierścienie jest całkowicie nieopłacalny
Paliwo świeże 95 zalalem po wymianie filtra w zbiorniku. Cewke chyba mam z innego silnika więc podmienię. Caly czas myślę od czego zależy zbyt bogata mieszanka... złożę go ustawie luzy ponownie i może trzeba pokręcić śrubką z ogranicznikiem w gaźniku? Ona jest od mieszanki jeśli dobrze pamiętam. Ustawiał ktoś? Dodano po 19 No i ponownie wracamy z tematem...
Zauważ, że te wystające 'prowadnice tłoka' mają skośne zatoczenia ułatwiające ściśnięcie pierścieni i wsunięcie z nimi tłoka do cylindra. Bez tego montaż tłoka jest co najmniej trudny W każdym silniku z dzielonym korbowodem, gdzie tłok się wkłada od góry jest tak samo trudno, ale wystarczy miękkiej kawałek blachy i tłok wchodzi bez problemów. Ale ja...
Niestety ciężko radzić nie widząc części i bez pomiarów. Ale obawiam się, że przy takim przebiegu mogą być juz znaczne luzy między tłokami i cylindrami. Założenie pierścieni może pomóc w uzyskaniu szczelności ale silnik będzie głośniejszy niż standard a zużycie oleju i tak zwiększone. Przy takim zakresie prac pewno warto by szlif i tłoki. Przecież możesz...
Spadek napięcia przy wzroście obrotów silnika wskazuje na niesprawność alternatora. A może to być zużycie szczotek, zużycie pierścieni ślizgowych, przerwa w połączeniu pierścień-uzwojenie wirnika lub zwarcie na uzwojeniach stojana.
Ok dzięki. Dam znać jaki efekt jak znajdę zamiennik. Czyli zakładasz że jest to po prostu zużycie tego pierścienia ślizgowego? A oring, rozumiem że próbować gumowy okrągły o okrągłym przekroju?
ktoś wie może odpowiedzi do tych pytań? 1)ile wynosi minimalna częstośc wykonywania przeglądów silnika elektrycznego o mocy powyżej 50KW przy założeniu , że jego instrukcja eksploatacji nie określa terminów przeglądów? 1 rok 2 lata 3 lata 5 lat 2)Oględziny silnika elektrycznego w czasie ruchu powinny obejmować działanie układów chłodzenia kontrolę stanu...
Wykonaj "próbę olejową". Jęsli nie masz przyżądu do sprawdzania ciśnienia sprężania udaj się do mechanika, który to za odpowiednią odpłatnoscią wykona ten test dając Ci od razu jakąś odpowiedź co do tematu.
Zmiana klasy lepkości oleju nic nie da. Należy szukać rozwiązania problemu w sprawdzeniu czy nie uległo uszkodzeniu uszczelnienie w turbosprężarce , nie zakleszczyły , pękły , zużyły pierścienie zgarniające na tłokach , czy nie zawiodły uszczelniacze na trzonkach zaworów ssących .
Może to kogoś zainteresuje. Dotyczy wprawdzie konkretnego silnika, ale przeczytać warto. "Największe zużycie cylindra występuje zazwyczaj w płaszczyźnie prostopadłej do osi wału korbowego na wysokości pierścieni tłokowych przy ustawieniu tłoka w ZZ, a także nad otworem wydechowym. W górnej części cylindra występują bowiem największe naciski pierścieni...
Pierścień cały cylinder nosi ślady zużycia ale porysowany nie jest
Wygląda na typowe zużycie pierścieni tłokowych .Podczas pracy silnik nie pociągnie oleju przez pierścienie tłokowe,sytuacja się zmienia gdy nie ma dostatecznego wybuchu w cylindrze wtedy tłok zaciąga olej do cylindra.Nawet jak silnik normalnie pracuje ma moc itp,itd to pierścienie najczęściej zbierające będą zapieczone w rowkach i tak będzie się działo.Typowa...
Ten silnik nie ma zbyt wielu wymagań co do oleju, jaki dokladnie zaleca producent znajdziesz w instrukcji obsługi, możesz zalać 5W40 bo taki pewnie zaleca producent, jak wypłucze cały syf i silnik zacznie lac gdzie popadnie lub brać więcej oleju niż paliwa bynajmniej dowiesz się jaki złom kupiłeś. Najbezpieczniej byłoby zalać 10W40. Ja jeździłem mniejszym...
Iskra, to w ogóle jest? Silnik nie kopci przypadkiem? Powodem może być też zużycie pierścieni lub cylindra, wspomniana membrana, uszkodzona cewka, fajka świecy, uszkodzony klin koła zamachowego lub wyłącznik zapłonu.
szwagier spojzał na alternator i powedział że ten typ nie ma szczotek tylko coś innego, jest to możliwe? oczywiście że są zintegrowane z regulatorem.miałem to samo w moim AUDI i okazało się ,że zużycie pierścieni na wirniku.
Mi to wygląda na pierścienie tłokowe przy takim spalaniu oleju
O pierścieniach: Kiedyś obiegowa opinia głosiła, że żeliwne pierścienie, przeznaczone do współpracy z żeliwną tuleją, są twardsze od żeliwnych pierścieni, stosowanych do cylindrów aluminiowych. Nie znam nikogo, kto by to sprawdzał np. jakimś twardościomierzem. Z własnego doświadczenia wiem, że po tulejowaniu silnika Quantum (seria 12----), w mojej ocenie...
Witam Mam pytanie odnośnie pierścieni tłokowych. Rozkręciłem swoją poczciwą renię i przy ocenie pierścieni tłokowych pojawił się mały dylemat. Silnik nie nosi zbytnio wielkich śladów zużycia jak na te 200k km. Pierscień uszczelniający (pierwszy od góry) - szczelina zamka 0,5mm, nowy ma 0,4mm Pierścień zgarniający (drugi) - szczelina zamka 0,45, nowy...
Witam Też twierdzę ,że to rozrusznik ,ale nie tylko . Prawdopodobnie do całego "grona" dołączy również alternator (jeśli po naprawie rozrusznika nadal będzie źle ) bo ładowanie jest zbyt niskie i świadczy o zużyciu prawdopodobnie pierścieni ślizgowych . Co do powietrza w paliwie to nie pamiętam czy escort ma pompkę paliwa nad filtrem ( ale chyba tak...
Zobacz jak są zbudowane wentylatory. Wał jest mocowany plastikowym pierścieniem i jeśli na nim będzie wisieć wirnik, to pierścień szybko się zużyje a wirnik w końcu wypadnie. Pierścień jest pod naklejką. Skierowanie naklejki w dół spowoduje, że pierścień nie zużyje się szybko a wirnik nie wypadnie. Przy takim ustawieniu powietrze będzie kierowane w...
No tak, ale jak ją zostawisz to osad nie ma gdzie się podziać. Gromadzi sie w tej przestrzeni i przyspiesza zużycie.
Witam Jak olej nigdzie nie wycieka to opelek go spala i wymiana uszczelniaczy zaworowych za wiele nie pomoże tylko kompleksowa naprawa pierścienie+głowica
Zapewne silnik dwusuwowy, więc należało by sprawdzić szczelność silnika, zużycie pierścieni, połączenie gaźnik cylinder- czyli uszczelki i zaciski, luz na przepustnicy gazu - jak wystąpi też będzie problem z regulacją z powodu lewego powietrza. No i oczywiście czyszczenie gaźnika, drożność filtra paliwa. Oczywiście nie jeździłeś na czystym paliwie i...
Zużyły się pierścienie to i cylinder. Naprawa bez sensu. Kolejny prawie nowy kosztuje około 400zł.
Minimalny wzrost ciśnienia po próbie olejowej świadczą nieszczelnej głowicy. Ale jak się głowica zużyła to pierścienie i cylindry też nie są idealne. Żadne czary mary nie pomogą. Tak jak pisał carrot Zdjęcie głowicy i weryfikacja. Remont to remont definicja jest jasna nie ma czegoś takiego jak tanim kosztem.
Witam Rycho T napisał: jeżeli ma duży luz w rowku to, może był założony cieńszy Mógłbyś to przedstawić inaczej, bo mi się coś nie zgadza.:?: Wracając do pierścienia. Mógł być wadliwy "od urodzenia" tj. produkcji lub montażu. Np. za mały luz na zamku. Ew. zatarcie, jak było niewielkie i piła dalej pracowała, mogło zostać wygładzone później kosztem zużycia...
Z łożyskami to prawda, ale w sumie ja uzytkuje 5 lat i to dosyc czesto , bo 3-4 prania tygodniowo i pracuje nadal bezawaryjnie Co to jest 5 lat. Mój pierwszy Polar PS663 z końca lat siedemdziesiątych ub.w. wytrzymał 11 lat bez wymiany łożysk, obecna Amika 8 lat. Gdy dziecko było niemowlęciem to pierwsza pralka kręciła 7 razy w tygodniu :) Dla przypomnienia...
Witam, Mam autko z silnikiem NFU (TU5JP4) benzyna bez gazu. Pada w nim uszczelka pod głowicą (płyn testujący zabarwia się lekko po 10 minutach). Diagnozując problem zbadałem kompresję. Okazało się że na wszystkich cylindrach nie jest najlepiej - około 10bar. Przeprowadziłem próbę olejową, okazało się że ciśnienie wzrosło do 17bar. Znaczyło by to że...
Ostatnie pierścienie są olejowe. I raczej warto je założyć :) Im więcej pierścieni, tym szybsze zużycie cylindra.
żebym jeszcze miał sprężarkę a honowania cylindra raczej nie potrzebne bo cylek był gładziutki Cylinder może być gładziutki ale to nie znaczy że jest idealnie okrągły, w czasie pracy cylinder zużywa się nierównomiernie. Stare pierścienie mogły się do tej nierówności dotrzeć a wymiana na nowe mogła tylko pogorszyć sprawę. Co nie znaczy że w tym tkwi...
Drogi kolego ML, Dziękuję za cenne rady. Dzisiaj już nie mam ochoty na ponowny demontaż mechaniki. Jak zdejmowałem pasek, to obcierania koła zamachowego nie było. Jeśli chodzi o koło cierne dowijające, to nie jest stwardniałe i popękane. Nie jest idealnie okrągłe i blaszka, na której jest zamocowane, lekko się porusza w trakcie obrotów koła zamachowego,...
Miałem kiedyś żuka i z tego co pamiętam to nowy typ docisku (typu ''słoneczko'') pasował bez żadnego problemu w miejsce starego. Do tego był łatwiejszy w regulacji i chyba nawet trwalszy, bo tam gdzie zwykle docisk się zużywa w kontakcie z łożyskiem oporowym był założony taki pierścień ochronny.
zużyć pierścień alternator pierścień wału pierścień teflonowy
multimetr astra pralka wymiana spalić silnik wyciek oleju pompy wspomagania
paleciak elektryczny uszkodzony zasilacz
WIWA DVB-T2 H.265, MAXX, HD-90 – formatowanie dysku HDD przez dekoder, obsługa FAT32/NTFS Danfoss Link CC – brak możliwości resetu, usterka resetu, diagnostyka, firmware, zasilanie