To w takim razie wytłumacz mi co takiego kosmicznego jest instalacji w elektrycznej samochodu po za tym że, akumulator w spoczynku ma napięcie 12,6V a kiedy silnik jest uruchomiony to alternator ładuje akumulator a regulator napięcia w teorii stara się utrzymać 14.4V w teorii dlatego że to napięcie może być różne w zależności od stopnia zużycia pierścieni...
Nie wydaje mi się, żeby tej wielkości pobór prądu był w stanie wykończyć szczotki po 40 tys. km. Alternator jest konstrukcyjnie zabezpieczony przed poborem zbyt dużego prądu, a nawet przy poborze nominalnym przebieg powinien być dużo wyższy od podanego. Podejrzewam więc jakieś inne uszkodzenie - może alternator nie jest osłonięty i do wnętrza wnikają...
Witam, w jaki sposób można nawet orientacyjnie ocenić stan pierścieni ślizgowych wirnika alternatora? Posiadam kilka starych polskich alternatorów o różnym stopniu zużycia i potrzebuję nawet orientacyjnie określić ich żywotność bo szkoda składać alternator na wirniku który pochodzi 2 miesiące.
Trudno pomagać jak sprzętu nie ma się w ręce. Żarzenie kontrolki nie nasila się w czasie zwiększonego obciążenia elektrycznego? Silnik pracuje bez świateł- żarzy się lekko, włączysz światła żarzy się mocniej, włączysz dodatkowo ogrzewanie szyby bądź nadmuch na max- żarzy się całkiem wyraźnie? Jeżeli alternator Bosch i pojazd ma przejechane więcej niż...
Na nic nie musisz zwracać uwagi .Minimalne bicie promieniowe pierścienia zostanie niwelowane przez docisk szczotek przez sprężynki. Alternator to nie balans zegarka ,A takie bicie /owal można sprawdzić np. czujnikiem zegarowym tylko po co? Zużycie pierścieni nie było tak wielkie i żadnych sensacji nie będzie .
witam regulator napięcia znajdujący się w alternatorze powinien utrzymywać napięcie na poziomie 14.4V twoje zmierzone napięcie 13.6V na akumulatorze może być spowodowane jak pisałem wyżej słabymi (skorodowanymi lub luźnymi połączeniami) przewodów, lub słabym naciągiem paska klinowego napędzającego alternator może również wystąpić zużycie szczotek lub...
kazałem wymienić komutator Kazałeś wymienić element, którego tam nie ma? altek wrócił z serwisu, sprawny. Profilaktycznie kazałem wymienić komutator, gdyż był w stanie agonalnym. Co to za serwis, który nie zauważył zużycia pierścieni ślizgowych? Po odłączeniu przewodu wzbudzenia alternatora te kontrolki gasną?
Sprawdź oporność między pierścieniami a masą, ma być w megaomach.
Skrzynia w Twoim autku nie ma sprzęgła hydrokinetycznego, ma natomiast elektromagnetyczne. Częstym objawem takiego zachowania się jest zużycie szczotek na pierścieniach sprzęgła (tak jak w alternatorze). Można samemu naprawić dobierając odpowiednie szczotki. https://obrazki.elektroda.pl/9739738500_... https://obrazki.elektroda.pl/1931024000_...
Ostatnia regeneracja była 80tys temu. Jakieś 3 lata temu. Niemożliwe żeby po trzech latach tak pierścień wyglądał. Może tylko był papierem potraktowany. Chyba że trzy lata pracy non-stop. :-). Ostatnio jak wymieniałem, to było auto z 2007 roku z przebiegiem grubo ponad 1200000km(ciężarowe Volvo z oryginalnym alternatorem i trzecim kompletem szczotek...
Spadek napięcia przy wzroście obrotów silnika wskazuje na niesprawność alternatora. A może to być zużycie szczotek, zużycie pierścieni ślizgowych, przerwa w połączeniu pierścień-uzwojenie wirnika lub zwarcie na uzwojeniach stojana.
szwagier spojzał na alternator i powedział że ten typ nie ma szczotek tylko coś innego, jest to możliwe? oczywiście że są zintegrowane z regulatorem.miałem to samo w moim AUDI i okazało się ,że zużycie pierścieni na wirniku.
Jeśli napięcie mierzyłeś na akumulatorze to: 1. albo przewód któryś może nie do końca stykać (należy przeczyścić miejsca połączeń) 2. regulator napięcia w alternatorze wysiadł (kupić nowy lub wymienić diody, wedle umiejętności) 3. szczotki mogły się zużyć w alternatorze lub pierścienie ślizgowe na wirniku alternatora się wytarły - maja rowki, są nierówne...
Trzeba sprawdzić obroty na WOM bo podają na określonych obrotach silnika a tutaj wystarczą obroty biegu jałowego - ciszej i mniejsze zużycie paliwa , to że są 2 pierścienie to tak jak w alternatorze samochodowym takie przełożenie daje na WOM jakieś 810 obr czyli dość dużo jak na ciągnik nie mówiąc o tym że nie potrzeba tyle mocy
To jest naturalne zużycie więc napewno do wymiany szczotki ,łożyska, być może pierścienie ślizgowe/komutator/ a resztę stwierdzisz po rozebraniu.P
Witam To że szczotki szybciej ulegają zużyciu , to zależy z jakiego materiału są wykonane,oraz stanu pierścieni ślizgowych wirnika. Kondensator widoczny na zdjęciu,jest kondensatorem przeciwzakłóceniowym często montowanym na alternatorach .Jeżeli wsuwka oczkowa nowego regulatora ma oczko(Φ6mm),to zapewne należy podłączyć ją do zacisku B+ alternatora,wsuwka...
Kondensator rzeczywiście zmniejsza zakłócenia pozwalając na normalne słuchanie radia starszego typu. Warto jednak zastawić go,ponieważ pełni jeszcze jedną pożyteczną rzecz, a mianowicie tłumiąc zakłócenia zmiejsza iskrzenie na szczotkach i pierścieniach,a tym samym ogranicza ich zużycie.
Pacjent: Alternator Elmot A125-70P z Poloneza Caro Plus Rozebrałem alternator z powodu wymiany łożysk. Zainteresował mnie stan pierścieni ślizgowych. Na jednym pierścieniu rowek ma głębokość około 0,7mm, na drugim jest w lepszym stanie i ma około 0,3mm. Oryginalna grubość pierścienia miedzianego to około 1,3mm, więc na jednym pierścieniu zużycie to...
Nie dopuszczam do myśli ingerencji w instalacji elektrycznej samochodu, gdyż nie uważam żeby taki mały dodatek był niezbędny do prawidłowej służby samochodu oraz żeby determinował potrzeby troski o tą część samochodu. I tutaj się bardzo mylisz: instalacja też się zużywa i czasami wymaga dużej troski, a zakłócenia najlepiej tłumić u źródła. To nie jest...
Co pan ma na myśli pisząc brak osiowości? Przecież ten 1 mm właśnie to powodował. Koła były równoległe, ale nie leżały w jednej osi. Może panu chodzi o brak równoległości osi? Dokładność w mikronach nie jest potrzebna- wystarczy w setnych lub dziesiątych mm. Znaleźliśmy pana ze skanerem 3D, ale przekierował nas do innej osoby z laserowym przyrządem...
Ok. powolutku. :) Nie pytam dlaczego się zużyła tylko czy zużycie może być powodem nie świecenia kontrolki, a to że pierścień jest mniej wypolerowany, wydaje mi się że dla tego że od jakiegoś czasu szczotka miała mniejszy docisk. I faktycznie zużyła się plusowa :)
Jak duże znaczenie ma ten styk na tym regulatorze? Zasadnicze. Pierścienie są dość zużyte, na starych szczotkach są rowki, a tu dałem nowe szczotki, przecież to się jeszcze nie zdążyło dotrzeć. To raczej minimalne zużycie, jak rowki na pierścieniach będą głębsze niż ok. 1-1,5mm to zacznij myśleć nad wymianą. "Dotarcie" szczotek to kilka godzin pracy,...
twój problem polega teraz na tym że silnik jest na wykończeniu, dym z miarki oleju i prablem z rozruchem na zimnym silniku świadczą o zużyciu pirścieni lub tulei. Sprawdź ciśnienie na cylindrach. Może wystarczy wymienić pierścienie. Urwany przewód od alternatora też miał wpływ na ładowanie.
Także na zasadzie wróżki do tematu pytania. Ja sugerowałbym jednak wyższą temperaturę pracy szczotki/pierścienia wewnętrznego. Dodatkowo można by rozpatrywać zwiększone bicie związane z momentem żyroskopowym. Różnica niby niewielka.
U mnie -alternator -VALEO-migotanie było spowodowane regulatorem,napięcie było poprawne oczywiście,po wymianie problem zniknął.Przy oględzinach wirnika warto spojrzeć,czy zewnętrzna część obwodu magnetycznego minimalnie nie ociera o obwód magnetyczny stojana-szczelina jest bardzo mała i przy zużyciu łożyska lub plastikowego pierścienia osadczego może...
Witam Też twierdzę ,że to rozrusznik ,ale nie tylko . Prawdopodobnie do całego "grona" dołączy również alternator (jeśli po naprawie rozrusznika nadal będzie źle ) bo ładowanie jest zbyt niskie i świadczy o zużyciu prawdopodobnie pierścieni ślizgowych . Co do powietrza w paliwie to nie pamiętam czy escort ma pompkę paliwa nad filtrem ( ale chyba tak...
Spodziewałem się tego, jednak jeśli ktoś będzie kumaty i uparty, to odnajdzie diody i je sprawdzi. Znajdzie pierścienie ślizgowe na wirniku i oceni stan zużycia, rezystancję uzwojeń, brak "przebić"Te rzeczy pozostaną jeszcze długo w alternatorach, a może i na wieki. Gadżetologia często sprowadza się do zintegrowanego szczotkotrzymacza z regulatorem...
Może to moja wina, ale nie rozumiem co oznacza stwierdzenie założyłem nowy zestaw. Mowa o alternatorze, czy np regulatorze? 1200 obr/min to żadne wysokie obroty. Ja sugerowałem, że spada prąd wzbudzenia na wirniku. A to może dziać się za przyczyną marnego połączenia szczotek, zużycia lub owalizacji pierścieni ślizgowych. Możliwe jest także np rozlutowanie...
Witam. Posiadam skodę felicie 1.3 MPI GLXi rocznik 1998r. Wczoraj wystąpił problem z alternatorem. Podczas jazdy zapaliła się kontrolka akumulatora na desce. Nagle w czasie jazdy. Wraz ze wzrostem obrotów świeci jaśniej, mocniej. A przy małych obrotach na biegu jałowym ledwo widoczna, albo wcale. Miałem kiedyś odwrotny przypadek, a objawiało się tym,...
Myślałem właśnie o wymianie samych szczotek bo mam ich troche z różnych sprzętów i możnaby coś dopasować :) Na pierścieniach widać lekkie ślady zużycia ale myślę że je szcze nie trzeba ich wymieniać. Tak sie zastanawiam jak ten szczotkotrzymacz rozebrać. Wystarczy odlutować u góry przewody i szczotka wyskoczy? Akurat nie mam regulatora przy sobie a...
Niestety ,ale zawsze były stosowane szczotki węglowe zarówno do alternatorów ,rozruszników czy silników komutatorowych. Ponadto pierścienie ślizgowe jak i komutatory były wykonywane z bardzo dobrej gatunkowo miedzi co sprowadzało się zawsze tylko do wymiany szczotek.Oczywiście jest warunek stosowania szczotek o odpowiedniej twardości do danego urządzenia....
Super, dyskutujemy o PM, a jak widzę mamy problem z definicją.... PM - jest to hipotetyczne urządzenie, które raz wprawione w ruch, wykonuje ten ruch do końca świata i jeszcze dłużej. Zgadza się. Dodatkowo PM dzieli się na (z Wikipedii): 1. Perpetuum mobile pierwszego rodzaju, to hipotetyczna maszyna, która wytwarza więcej energii, niż sama zużywa,...
No tak, ale jak ją zostawisz to osad nie ma gdzie się podziać. Gromadzi sie w tej przestrzeni i przyspiesza zużycie. Tylko jak po twojej naprawie a nie usunięciu wycieku alternator ulegnie ponownemu uszkodzeniu i klient zmieni naprawiacza który będzie chciał błysnąć to od razu powie że uszkodzenie jest spowodowane brakiem osłony której nie założyłeś...
Gwizd alternatora jest typowym objawem jego pracy. Nasila się on wraz ze wzrostem jego obciążenia. Inną sprawą są łożyska. Pulsowanie spowodowane jest uszkodzonym regulatorem napięcia. Niemożliwe jest zauważenie pulsowania świateł spowodowanego nierównomiernym zużyciem pierścieni ślizgowych. Proszę sprawdzać pod tym kątem. Dodano po 3 Jakie auto? W...
W mojej feli okazało się że komutatory są wytarte ktoś regenerował regulator napięcia i dał za twarde szczotki, ale do rzeczy tak jak kolega napisał wykręć i sprawdź regulator wychodzi razem ze szczotkami może się zużyły , albo komutatory jak u mnie lub diody w alternatorze. Z definicji: Komutator – element przełączający umieszczany na wirniku...
Co uczestnik to opinia. Moja jest taka: Tłoki nie są "pierwszej młodości" i wyglądają jakby się zacierały w przeszłości. Nie sprawiają tragicznego wrażenia. Natomiast nic nie wiadomo o ich fatycznym zużyciu. Potrzebne dokładne pomiary. Nie wiadomo też nic na temat rowków na pierścienie. Oczywiście pierścienie na złom. Można użyć je do używanych cylindrów...
na głównym wyświetlaczu pojawia się taki jak by akumulator z podwójnym sierżantem w środku Tak na przyszłość: Ten "sierżant" pokazuje, że w instalacji jest PRZEŁADOWANIE lub NIEDOŁADOWANIE. Zależnie w którą stronę strzałki są skierowane. Wszystko jest wyjaśnione w instrukcji. Ale ludzie instrukcji nie czytają, bo to książka dla głupków którzy mają...
Od remontu tego silnika nie uciekniesz.Masz duże zużycie oleju a do wymiany są prawdopodobnie zużyte pierścienie na tłokach.Sprawdż czy jest drożna odma .Obroty wzrastają gdyż są duże przedmuchy oleju z cylindrów i poprzez odmę dostaje się do gażnika silnika mieszanka olejowo-powietrzna co stanowi dodatkową dawkę dla silnika.I świece Ci również zapewne...
teraz plusem rozwiązania z większa baterią jest większy zapas prądu do rozruchu w ciężkich warunkach, oczywiście póżniej doładowanie po takim rozruchu potrwa dłużej ewentualnie trzeba bedzie pomóc prostownikiem... minusy to: większy prąd samorozładowania dużych baterii i drugi kręcąc długo rozrusznikiem, mając zapas mocy łatwo można tenze rozrusznik...
Koledzy! Skoro pytający chwali się miernikiem to dlaczego dotychczas nie pomierzył napięć i prądów. Jak dalej tak pójdzie to rozbierze cały ciągnik. Jak dotychczas nie wiemy jakie napięcie na instalacji, akumulatorze, alternatorze, regulatorze. Ciekawe co oznacza poprawny stan szczotek i pierścieni. Przypadkiem obserwuję alternator w ciągniku C 330...
Witam.Od pewnego czasu nie mogę poradzić sobie z ładowaniem (Rover 218d,95r alt-Valeo). Najpierw zaczęła się zapalać kontrolka ładowania, gasła pow.2000obr/min. Wymieniłem szczotki-bez zmian, wymieniłem pierścienie na wirniku-pomogło, jeden był przetarty. 2 dni szczęścia i nagle z pod maski dym (z alternatora), okazało się że śruba do której przykręca...
Wczoraj zamontowałem cały alternator do samochodu, przeczyściłem złącza, ale nie przeczyściłem połączenia radiatora ze śrubą M6 - jeden raz lampka mignęła (po przejechaniu około 30 km w tym duża część po autostradzie) a napięcie (podświetlanie deski) spadło do około 11,5 V (normalnie jest trochę mniej niż 14). Przed powrotem zgodnie z sugestią elektrita...
Ładowanie w aucie na biegu jałowym to 14,7V - 15,2V (at)ElektrodaBot Dodano po 3 Wstępna ocena dostępnych informacji - Z informacji wynika, że napięcie ładowania na biegu jałowym oscyluje między 14,7 V a 15,2 V, co jest wyższe od typowego zakresu (zwykle 13,8–14,5 V). - W pamięci sterownika widoczne są dwa błędy związane z układem ESP/CAN: 1. U0126:00-8A...
Wreszcie miałem dzisiaj chwilkę czasu dokładniej się przyjrzeć maszynie. Zacznijmy od GE200- jak do tej pory nie znalazłem żadnego manuala ale nie poddaję się. Po odpaleniu ta od alarmów pulsuje wolno na zielono a ta obok świeci stale na zielono http://obrazki.elektroda.pl/9679606800_1... "Puknij raz" i "Puknij dwa" nie reagują, nawet...
Witam. Temat znalazłem szukając danych TS350. Na przełomie lat 80/90 jeździłem motocyklami CZ (2 szt.) i Jawa 6V oraz 12V (TS350) (5szt). W sumie przejechałem 150000km. Sam wykonywałem remonty kapitalne w/g fabrycznej instrukcji (łożyska korbowodowe pasowałem bez luzu, docierając ich powierzchnie wcześniej a nie jak w instrukcji ma być luz montażowy...
Wszystko guzik prawda! Dziś jesteśmy o wiele wygodniejsi niż 20 lat temu! Dwa, to ekoldzy dyktują warunki a konstruktorzy próbują zaspokoić zapotrzebowanie klienta i swoich wynalazków = techniki! osobiście na linii produkcyjnej VW mam kumpla i przez myśl Wam nie przejdzie jakimi kategoriami są zmuszani do myślenia (ujawniać nie mogę). Dziś ekologia...
Szczotki węglowe jak samodzielnie wymienić, jakie wybrać - elektronarzędzia, alternatory, rozruszniki. Elektronarzędzie na gwarancji nie znaczy nieawaryjne. Normalna praca z elektronarzędziem powoduje eksploatację naturalnie zużywających się elementów takich jak: szczotki węglowe, uchwyty sds-plus, przekładnie, łożyska, obudowy, włączniki, filtry,...
Guide dotyczy ogólnie samochodów PSA czyli citroen peugeot z silnikami benzynowymi 8V z serii TU. Pacjent : citroen saxo 1,1 TU1M z 98r. Przebieg 202kkm. Poza rozrządami i regulacją luzu zaworowego nic przy silniku jeszcze nie robione. Brak wycieków oleju (przede wszystkim nie ciekło z pod uszczelki pod głowicą z kanału olejowego – nad alternatorem...
Owszem pisali na temat tzw. ogniw paliwowych. Wymagają zasilania wodorem.Tylko, że najpierw trzeba go mieć...Odsyłam do moich poprzednich wypowiedzi n/t ucieczki tego gazu przez porowatość materiału np. butli stalowych. Z tym problemem borykają się nawet poważne firmy (ucieczki) jest to minimum 1% na dobę. Pewnie kiedyś zostanie to jakoś rozwiązane...
Chyba tyle wystarczy Model207 Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna)12223 81 2 0013 Data Początku Gwarancji15.06.2010 Numer seryjny silnika10 FGAR 0807679 NRE(homologacja)e2*2001/116*0340*17 P4A9666569899 RODZAJ PRODUKTUPOJAZD SPECJALNY ZNAK HANDLOWY/TYP ELEMENTUPEUGEOT LINIA PRODUKTU207 TYP NADWOZIAKOMBI 5DRZW WYKOŃCZENIETRENDY A72 SILNIKWTRYSK...
Samochód wzywają na kampanię serwisową. 308 (T9) KOMBI 5DRZW 1.6 HDi 120 FAP (DV6FC) BVM 6 PRZEŁOŻENIA TYPU STT Charakterystyki pojazdu Model308 (T9) Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna)14416 89 1 0994 Data Początku Gwarancji29.07.2016 Numer seryjny silnika10 JBHR 0001264 NRE(homologacja)e2*2007/46*0405*12 P4A9806776799 Informacje ogólne...
https://www.autodna.pl/vin/VF3LCBHZHGS12... Charakterystyki pojazdu Model 308 (T9) Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna) 14416 89 1 0994 Data Początku Gwarancji 29.07.2016 Numer seryjny silnika 10 JBHR 0001264 NRE(homologacja) e2*2007/46*0405*12 P4A 9806776799 Informacje ogólne RODZAJ PRODUKTU POJAZD SPECJALNY ZNAK HANDLOWY/TYP ELEMENTU...
Witam potrzebuje rozkodować vin peugeota 207 chodzi mi o kod silnika czy mógłby ktoś pomóc? VF3WC8FP0AT037591 Z góry dziękuję i pozdrawiam Proszę; Charakterystyki pojazdu Model 207 Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna) 12209 76 1 0041 Data Początku Gwarancji 16.06.2010 NRE(homologacja) e2*2001/116*0340*17 P4A 9666569799 Informacje ogólne...
Opracowując ten tekst opierałem się na Poradniku obsługi i naprawy samochodu Honda Civic, oraz o swoje doświadczenia. Na pewno się przyda w codziennej eksploatacji naszych samochodów. Wykrywanie typowych niesprawności w samochodach Silnik: Wał korbowy nie obraca się podczas próby uruchomienia silnika: • Skorodowane lub poluzowane obejmy przewodów...
BŁĄD! W momencie redukcji biegu napęd idzie od strony wału sprzęgłowego a nie od strony wału korbowego. To dzięki oporom jakie stawia silnik wraz z całym osprzętem (alternator, pompy, klima) możliwe jest w ogóle hamowanie silnikiem. Nie zawsze, a właśnie tarcza sprzęgła pełni tu rolę synchronizatora Bzdurą jest też pisanie o sprzęgle jako synchronizatorze...
zużyć pierścień pierścień alternator alternator pierścień
przebarwi kolor bosch agregat prądotwórczy koloru lakieru
ekspres krups ustawienia ekspres krups ustawienia
Podsłuch USB Spy Shop nie nagrywa - co robić? Brak resetu blokady klawiszy w Beretta Mynute Evo X25C