Nie, to typowa usterka w tym silniku. Najczęściej na drugim albo między drugim a trzecim się przepala.
Warto by przyjrzeć się jak wygląda sprzęgło, jeśli przy przyspieszaniu obroty rosną a samochód nie przyśpiesza może ślizgać się sprzęgło co czuć spalenizną. Co do brania oleju, jeśli z rury wydechowej nie wydobywają się kłęby dymu to może jest gdzieś wyciek na zewnątrz, nie widać kropli oleju pod samochodem? Mechanicy zazwyczaj widząc takie limuzyny...
Przy biegu jałowym albo przy niskim obciążeniu masz duże podciśnienie w kolektorze i ciągnie olej przez uszczelniacze. Widać też po hamowaniu silnikiem, jak dodasz gazu to puszcza chmurę. Spróbuj zacząć od wymiany uszczelniaczy zaworowych, może podarujesz trochę stosunkowo niskim kosztem.
Powód do obaw to nie jest. Takie żuzycie to norma czasami dla nowych silników. Zalej olej dedykowany do silnika i kontroluj stan i to wszystko.
Czyli wciskanie pedału gazu nie ma tutaj żadnego znaczenia; przepustnica nie bierze udziału w sterowaniu prędkości obrotowej silnika ( poza wyjątkiem trybu przepustnicowego w razie awarii systemu wzniosu). Chcesz zmierzyć kompresję, musisz zapiąć tester który wysteruje silnik wzniosu zaworów do pomiaru kompresji. Nie znam dobrze procedury w PSA.
Jak uważasz że ci bierze olej to zrób tak. Zostaw nagrzany silnik na biegu jałowym na 5 min Potem przytrzymaj obroty 4000obr przez minutę obserwując spaliny. Napisz co zaobserwowałeś.
Turbinka zdechła.
witam tak w sumie to moj post z tym passatem tylko pisalem od znajomego glowica nie byla planowana a odrzutnik oleju jest zalozony to ta plastikowa oslona
Czasm kapie sobie tak że silnik zostaję czysty. Wtedy duży karton pod silnik i zostawić na 30 minut na pracującym silniku.
Te pionowe mogą być od pierścieni tłokowych, natomiast te na krzyż to ślady po honowaniu, czyli obróbce końcowej po wytaczaniu cylindrów.
Może 85tyś mil :) za dużo tego oleju spala! Nie dymi na niebiesko???
Cylindry w tych silnikach wycierają się zawsze owalnie, dlatego nowe pierścienie czasem pogarszają sprawę. Nie stosuje się szlifowania cylindrów w tych silnikach, ze względu na to że nie mają żeliwnej tule, są wykonane w całości z aluminium. Oczywiście że można tuleję wstawić, ale koszt tego, plus pierścienie jest całkowicie nieopłacalny
Najpierw odkręć i wyczyść odmę silnika. https://obrazki.elektroda.pl/9073850400_...
kolego brat-1 silnik 1.6 suzuki jest naprawde wytrzymaly, zawodowo zajmuje sie ciezarowkami SCANIA, prywatnie vitara. Przypadek Twojego silnika to zapieczony, badz pekniety, jeden moze wiecej pierscien zgarniajacy.Mialem podobny przypadek kiedy geniusz zalozyl odwrotnie te pierscienie cisnienia wgranicach, a kopcil i nagaru lopata.
Nie wiem czy był przeprowadzony pomiar ciśnienia przed naprawą ? Zrób to przynajmniej teraz ,zmierz ciśnienie na cylindrach na ciepłym silniku potem ponownie tylko nalej z 1 cm ³ oleju do cylindra ,jeżeli ciśnienie wzrośnie masz uszkodzone pierścienie.Kiedyś opłacało się wstawiać tuleje z łady 1300 i nowe pierścienie do starych tłoków wszystko...
Nie zdziwiło kolegi to, że jak już wcześniej napisałem przed wymianą uszczelki pod głowicą i na misce olejowej nie miałem takiego spalania oleju? A czemu miało by mnie to zdziwić? Tak się stało dopiero po zdjęciu głowicy. Może zbieg okoliczności, a może nie. Niedługo będę rozbierał silnik i powiem o efektach. Czyli o złomowaniu silnika. Czytając powyższe...
A mnie wygląda na to,że mechanik dał d..y i próbuje jakoś wyjść z twarzą naciągając cię na koszty. Skoro po wymianie bloku jest tak samo, a nawet gorzej (bierze olej), to znaczy, że diagnoza mechanika o uszkodzonym bloku była nietrafna. Ja w tym przypadku stawiał bym na głowicę (uszkodzony zawór lub gniazdo, pęknięta sprężyna-zawór się nie domyka)....
Witam. Wymiana pierścieni wiąże się z kosztami zwalenia głowicy i michy olejowej (uszczelki, planowanie głowy). W zależności jak masz wyrobione tuleje, może pomóc wymiana albo nic nie da. Ale jak już jesteś na tym etapie to zmierz śrubą mikrometryczną zurzycie cylindrów - jak są w normie porównaj z wartościami katalogowymi to wymieniaj. Ale skoro tyle...
komputer i sprawdz doladowanie/ sterowanie doladowaniem, bez kompa mozesz sprawdzic wezyki, podcisnienie i czy wgl grucha rusza, co nie zmienia fucktu ze i tak pasowaloby zapodac kompa
Jak już bierze olej to nic dobrego Sprawdź mu ciśnienie na cylindrach
Bierze, bo może przygrzane pierścienie. Robokop: nie pisz że 1l/1000km jest znośnie, bo jak Twój by ci tyle brał, to byś go na wylot prześwietlił.:D Jak pamiętam, to tam wtryski są pod pokrywą. Może uszczelki wtrysków, albo standardowo gumki zaworowe. T5: masz rację. Po udekumentowanych 200.000km p-pa wody złom /aisin/.
myślałem że jak przegrzałem silnik to pierścienie Raczej uszczelka pod głowicą.Kolego sprawdź ciśnienia sprężania i zrób test na zawartość co2 w układzie chłodzenia.
Objawy wskazują na zużycie cylindra, pierścieni lub prowadnic zaworów. Osiem lat to sporo i powierzchnia koszenia też duża. Starsze modele wytrzymywały znacznie dłużej.
Pojedź do warsztatu.
Mam spore doświadczenie z tym silnikiem i chętnie pomogę. Zużycie oleju wbrew pozorom nie jest największym problemem.
Otóż zawsze na zużycie oleju przez silnik o dużym przebiegu ma wpływ lepkość oleju smarowego. Zwiększając lepkość oleju zmniejszasz zużycie oleju, czyli to ile bierze ten silnik. zamiast stosować lepkość 30 należy stosować 40, a w niektórych silnikach 50. Dlatego dobrym pomysłem byłoby zastosowanie oleju 5W40 albo 10W40 (lepkość 40), może nawet lepkość...
Cześć. No i jak to tam wyszło z tą odmą?
Prawie każdy silnik podczas rozruchu jest smarowany tym co dostało z poprzedniego uruchomienia. Czas potrzebny do wytworzenia ciśnienia przez pompę można jedynie zmierzyć i nie będzie to wynik obiektywny bo jest za dużo zmiennych nawet w obrębie takich samych silników (poziom naładowania akumulatora, przebieg, rodzaj i zużycie oleju, stan filtra itp.)...
Dolewanie starego oleju może być ekonomicznie uzasadnione w przypadku gdy silnik ma bardzo duże zużycie oleju. Gdy silnik jednak oleju nie przepala, to nie baw się w takie eksperymenty, bo to na pewno nie pozostanie bez znaczenia dla zużycia silnika. Przecież litr oleju to nie jest majątek!
Używam oleju 10W40
Zużycie oleju określone jest na dyszy w USgal/h. Jeżeli przyjąć że np 0,4 USgal/h - to ok 17 kW. Ok 1,52 l - 17kW. resztę sobie policz. Pamiętać należy ze są to obliczenia dla ciśnienia pompy olejowej 8barG. Przy innym ciśnieniu te wartości będą inne. To są więc tylko szacunkowe obliczenia ale dają pojęcie o zużyciu oleju.
Problem rozwiązany
Nic nie robiłam, bo mechanik mi powiedział, że uzupełnienie oleju to błaha sprawa, dopiero od kilku dni zaczął mi szarpać itp
Jaki najlepiej olej hydrauliczny zalać do ładowarki bobcat 825???
Zacznij od pomiaru kompresji , bo to praktycznie bezkosztowo
Niestety ale tak. Natomiast nie szukałem przyczyny.
Witam, posiadam Citroena Berlingo II 2009, silnik 1.6 HDI i od pewnego czasu bierze coraz więcej oleju. Pierw wlałem 0.5 na 1 miesiąc, później na dwa tygodnie, na tydzień, a teraz już w ciągu 2 dni pobrał 0.5 litra. Żadnych wycieków, silnik w miarę czysty jak na niego. Co innego może być przyczyną??
Być może nie ma kompresji i wtedy wiadomo,, nie sprawdzasz nigdy kompresji tylko rozkładasz silnik od razu na kawałki brawo. Zajmij ty się może tymi lodówkami i zmywarkami jak masz w podpisie, bo o silnikach spalinowych pojęcia nie masz. I to zupełnie. Silnik żre olej po prostu. Czego nie rozumiesz, (ach wiem niczego bo się na tym nie znasz) może być...
Sprawdź filtr powietrza. Na próbę, nie hamuj silnikiem, jak zużycie oleju się zmniejszy to winna głowica. Zmień olej. Sprawdź czy wentylator się załącza. Jak będziesz robił remont silnika to nie zakładaj pierścieni olejowych trzy częściowych. Na początek wymień tylko same pierścienie i zweryfikuj głowicę.
Wykręcić świece, sprawdzić jak są wypalone. Sprawdzić czy na tłokach widać olej. Obserwować zużycie oleju. Jeśli silnik ma gorsza kompresję to olej po dłuższym czasie spłynie = mniejsze ciśnienie na garach przy odpaleniu
zdajmij rure ukladu dolotowego miedzy turbo a kolektorem w najnizszym punkcie i sprawdz czy nie bd tam pol litra oleju :D Sprawdz tez czy nie rzuca bardzo olejem z odmy, jak tu i tu bd tylko sladowe ilosci oleju, to albo cieknie z motoru, albo wypija olej na deser przez pierscienie
Jeśli nie ma wycieków to jak już kolega wcześniej pisał lepiej nie ruszać.Zwłaszcza że zużycie oleju na tym poziomie mieści się w normach GM dla tego silnika. Co do wstrząsów przy ruszaniu na półsprzęgle to do sprawdzenia poduszki zespołu napędowego.Jeśli one okażą się sprawne to może zbliżać się koniec sprzęgła...
(at)helmud7543 Możesz spokojnie dolać. Kontroluj jednak często ilość oleju, ponieważ syntetyczny moze być dużo szybciej zużyty. Nie dolewaj jednak za często syntetycznego oleju. Jeżeli zużycie półsyntetycznego oleju przekracza normę, to przejdź na mineralny (który będzie wystarczająco dobry!).
I jak kolego? Rozwiązałeś problem z łapaniem oleju?
Przy takim zużyciu, przez 3 miesiące wyjdzie 1,5 x 90 x 24 = 3240l Ale nie cały czas , tylko do zrobienia temperatury, później podtrzymanie jakieś 2-3kw, wiem bo mam trochę mniejszy metraż i mam piec webasto suche 3kW i jest bez problemu 20'C na warsztacie , na wylocie pieca 65'C. Wygoda nieziemska. Takie przepały jak u autora to mają suszarnie kukurydzy...
Nie chcę nic sugerować, ale ja mam 2,0 francuski z hydraulicznymi popychaczami. Jak go kupiłem miał 150 tys., zrobiłem płukankę i wlałem 10W60 Specol i nie ma żadnych problemów z silnikiem i zawory nigdy nie klepią, nawet na dużym mrozie. Płukankę robię co wymianę. Robię już tak z którymś samochodem i sobie chwalę, moim zdaniem taki olej dobrze wpływa...
Zaraz po zakupie oddalem do mechanika , bylo pare napraw typu wymiana chlodnicy, uszczelka dekla, pasek alternatora, olej filtry klocki... silnik jest suchy... druga rzecz jaka zabserwowałem to zamulenie przy ruszaniu.. ciezko tak nagle szybko ruszyc, dopiero po chwili sie zaczyna zbierac... czy proba olejowa cos tu moze wyjasnic ?
Zużycie wzrasta wraz ze wzrostem obciążenia silnika, jeżdżąc po autostradach to te 0.7/1000 całkiem realne jest, zwłaszcza jak sprowadzony z Niemiec z nalotem 184kkm . Najlepiej to wymień olej po 5kkm i zobacz co w trawie piszczy.
Ale nawet jak są te co były to nie są idealnie w pozycji i muszą się dotrzeć. Honowanie powoduje że materiał cylindra w postaci rys minimalnie wystaje z gładzi cylindra. Przyspiesza to proces dopasowywania się pierścieni do cylindra. W efekcie przy pierwszym odpaleniu mniej bierze oleju i szybciej zużycie oleju spada w miarę układania się pierścieni...
Obserwowałem spaliny ale na postoju raczej nie zauważyłem by nadmiernie kopcił. Mam jeszcze takie pytanko Jak sprawdzić prawdziwy przebieg Modusa, na liczniku ma 87tys ale nie dostałem do niego książki serwisowej a kartka z wymianą jest bardzo nieczytelna. Czytałem gdzieś że można to sczytać z kluczyka tylko jak i gdzie ???
Wg mnie oleje gm to słabe produkty. Jak nie puszcza turbiną to prowadnice raczej.
Głupoty piszecie ze silnik sie zatrze u mnie jeździ 3512 z 99 roku i tam fabrycznie była odłączana choć i tam jest samrowana ciśnieniowo Powrót idzie wprost do miski a cisnienie z kanału olejowego w bloku tak więc nie ma możliwośći zatarcia silnika
Witam po długiej nieobecności. Więc odnośnie mojego problemu dalej go całkowicie nie rozwiązałem gdyż samochód odkupił wujek. Na dzień dzisiejszy 220tys i nadal wszystko ok, jedyne co padło to zaczęło lać z pompy wspomagania. Oleju nie bierze. Odnośnie tematu w czerwcu tego roku kupiłem takie samo BMW z 2002r niby 182tys przebiegu. Było wcześniej uderzone...
Witam mam pytanie czy ktoś wie gdzie jest odma w Mercedesie S400cdi
Znikanie oleju, jest spowodowane najprawdopodobniej wytartymi / zużytymi pierścieniami. W tym przypadku, trzeba by zmierzyć ciśnienie w cylindrach.
Mówiąc prostymi słowami jak nie zmierzysz kompresji to nic nie wiesz. Zużycie oleju jakie opisujesz to mi wygląda na pęknięty tłok a co do przełożenia posiadanych przez Ciebie części: głowica ok,przerzucisz ale co do tłoków to trzeba pomierzyć czy to w ogóle zagra razem. Jak wyżej napisano finansowo bez sensu.Przerzucić cały motor tylko znaleźć dobry...
Pokaż filmik
Niestety wygląda to na przegrzany silnik. PS wiecie że o przegrzanie silnika najłatwiej ...zimą!? tak, jak się zakopiesz w śniegu to grzebiesz w miejscu, chłodzi tylko wentylator o ile ...nie został na zimę przysłonięty, bo jęsli tak to ... patrz temat postu :cry:
Byłem u jednego mechanika, który po otworzeniu maski stwierdził, ze trzeba jeździć do puki nie stanie, a później założyć nowy silnik ;)
Witam, miałem to samo w swoim focusie, też 1.8 benzyna mk2, na 1000km bral ponad 1litr przy przebiegu 100tys, w serwisie powiedzieli ze to na bank zapieczone pierscienie, pojechalem do sprawdzonego i zaufanego mechanika. Okazało się, że pierścienie calkiem spoko lecz glowica "ugotowana" na dodatek dwie panewki lekko ryśnięte. Poszedl na szlif, uszczelniacze,...
A jeszcze jedno, czy ODME można jakoś wyczyścić czy trzeba kupić nową jeżeli to ODMA.
na początek,gumki zaworowe.
Poszukuję normy zużycia oleju wskazanej przez producenta pojazdu Jeżeli chodzi o zużycie oleju to producent tych danych nie podaje tu jest fajnie wyjaśnione tam masz opisy EP6 a i dodam zacytuję /przetłumaczone/ z forum mechaników Peugeot / Citroen jeżeli ktoś ma inne zdanie to Ok ale mam kolegę ma Cytroena właśnie z tym silnikiem i też ma problem...
czy cos daje ten srodek na branie oleju w silniku bo na alegro opisywany jest jak jakis super dodatek
To trochę nie rozumiem , chodzi ci o mieszankę benzynową czy do skrzyni ? Bo jak o mieszankę to przecież beczko 200l nie będziesz rozrabiał , najpierw jeden później drugi zużyj .
Witam samochód scania 2005r R380 PDE Rok temu robiłem generalny remont silnika tłuki, tuleje, pierścienie wszystko wymienione. Jakieś dwa miesiące temu pojawiły się pierwsze problemy a mianowicie zaczęła brać olej i strasznie osłabła. Pojechałem do warsztatu na gwarancje że coś nie tak że bierze olej i słaba oczywiście otrzymałem odpowiedz zostawić...
Mi to wygląda na pierścienie tłokowe przy takim spalaniu oleju
Tak dla informacji to silnik padaczka. Na sprężaniu wyszło 14-16Bar na cylindrach. Z próbą olejową ok 35 na każdym. Wymieniam pierścienie i zobaczymy :)
Napiszę raz jeszcze ,pomiar ciśnienia sprężania wraz z próbą olejową to jedyna możliwość diagnozy,chyba że są wycieki z silnika jak nie to do wróżki.
Tak ma być, "około" 0,5l/1000km to tyle co nic - silnik malutki, a przebieg nn. Czego tu szukać? Zainwestujesz 2 tysiące w naprawę? Pewnie nie, więc pozwolę sobie zamknąć.
Witam, kupiłem 2 lata temu passka z instalacją gazową sekwencja. W tym roku mija już 10 lat, takze butle bede wymieniał. Na początku zeszłego roku zmieniałem silnik bo stary padł na nieszczescie taki sam tzn 1.6 z 160 tys przebiegu. Mam z nim problem taki że podczas jazdy na gazie, auto bierze stopniowo olej oczywiscie na wyzszych obrotach około 1l...
Odpowiedziałem tylko na pytanie a że jestem dociekliwy chcę po prostu wykluczyć wszystkie inne możliwości, a chyba innych tak naprawdę nie ma. Fakt liczyłem po cichu, że może to coś innego, bo znowu rozbierać silnik i znowu narażać się na koszty no ale to na pewno lepsze niż inwestowanie w olej :cry: Dodano po 2 Dzisiaj przechodzę do działania, napiszę...
Jakich ilosci kWh zuzywales dotychczas dziennie, lub miesiecznie i do jakich temp. grzales? Bedzie wiadomo wtedy jakie bylo-jest zapotrzebowanie dotychczasowe i nie trzeba bedzie liczyc z kubatury i jakosci stopnia izolacji mieszkania.
Może turbosprężarka była wadliwa i olej idzie albo do wydechu albo do komory spalania 🤔
Często jest tak ze po remoncie głowicy bierze olej.Zrób próbę olejową i zobacz czy ciśnienie wzrosło i o ile.
Zajrzyj do przewodu między turbiną a intercoolerem, sprawdź czy nie ma tam oleju. Zainteresowałbym się też odmą.Wytłumacz też dokładniej to zdanie "Drugą myślą przy naprawie to ściągnięcie przewodu od intercoolera i wtedy ciśnienie oleju ustało, po założeniu powróciło". Co masz na myśli pisząc "ciśnienie oleju"?
Witam wszystkich. Po kilku trasach mogę opisać, co pomogło. Więc po wymianie NOx przed i za tłumikiem na oryginalne oraz aktualizacji oprogramowania wszystko do normalnego działania, w tłumiku zero krystalizacji. Silnik całkowicie inaczej pracuje, tak jakby miał lżej i bardziej miękko. Sprawdzam tylko jeszcze zużycie oleju. Jaka jest dopuszczalne zużycie...
Dziękuję za odpowiedź. Pogrzebałem w trochę i wyszło mi ze do ogrzania mieszkań powinniśmy mieć max 88 kW (przy założeniu że budynek jest słabo ocieplony), nie wiem tylko jeszcze jak doliczyć do tego cwu... Co do samego sterownika - jaką temperaturę cwu powinienem na nim ustawić? Czy da się jakoś zmniejszyć zużycie na tym kotle, czy pozostaje nam tylko...
U mnie są podobne efekty, a czy zauważyłeś już mniejsze zużycie oleju, bo u mnie jak zamontowałem garnek to musiałem ograniczyć moc palnika o 1/3 bo za bardzo szalał :D A co to za rura?
Sprecyzuj ile tego oleju pobiera. Co 500km ile trzeba dolać? Będzie łatwiej coś podpowiedzieć. Jakim rodzajem oleju zalany jest silnik? Jaki kod silnika / moc?
Panowie mam problem z iveco eurocargo 6 litrowy motor rok 2013r Z odmy nie daje. Turbo nowe nic nie dało. Do układu pneumatycznego nie idzie olej. Przebieg 470 tyś. Gdzie szukać problemu?
... A tak moze na dzien dobry moze teflonowac silnik?? Tez cos to da na czym to polega?
Zle wykonany remont....
Spróbuj wymieniĆ uszczelki pod kolektorem sącym ,zczasem twardnieją i kolektor zasysa lewe powietrze dlatego usterka ustępuje po rozgzaniu umnie tak było. Objawy umnie były takie ze, trzęsło silnikiem tak jakby palił na trzy cylindry i kopcił bardzo ,koszt uszczelek pare euro . Pozdrawiam.
Dla tych co mają podobny problem: Powodem "brzęczenie" silnika okazał się kolektor ssący, jest on wykonany z plastiku i się rozwarstwił, wystarczyło wkręcić 4 wkręty w odpowiednim miejscu, Co do silnika: długo nie wytrzymał, obróciło panewkę na pierwszym korbowodzie,
silnik masz przegrzany i po pierscieniach i tłokach , taki standardzik
przebieg 215 Tyś a przy pierścieniach nie było by tak ze by puszczał dyma cały czas ??
jeśli auto jest wiekowe i jezdziś na syntetyku to zmien na olej mineralny a jeśli to nie pomoże to pewnie remont silnika kłania się
Hmmm... Może tak. Przy temperaturach ujemnych czyli te -7st. rano odpalam go ze wspomagaczem rozruchu i leci białawy dym. Później ustaje. Jak mu depne do dechy to leci niebieskawy. Czasami też na postoju zauważam gdy jest ciepły że poleci niebieski ale to rzadko.
Witam zainteresowanych. Taki mam problemik z moją laga. Od kiedy ja mam to zawsze trochę dymiła ale to co się dzieje teraz to jakaś masakra. Odpala dobrze, nie wariuje, normalnie silnik chodzi, płynu nie ubywa ale kopci. Im mocniej jest nagrzany tym bardziej dymi, kolor szaro-niebieski. Zauważyłem też, że jak mu depnę trochę to dymi dużo mocniej nawet...
1L na dwa miesiące to za dużo, no chyba że w dwa miesiące robisz 20tys. Na jakim oleju jest jeżdżone? Syntetyk czy półsyntetyk? Odma służy do wyrównywania ciśnienia w komorze korbowej silnika, to nie ma nic wspólnego ze słabym przyspieszaniem ale z poceniem się silnika ma. Jedz do mechanika bo za mało się znasz na tym, niech ci sprawdzi kompresje na...
Nie wiem jak wygląda to w golfie.. Ale posiadałem kiedyś BMW i tam objawem uszkodzonej uszczelki pod głowicą było dymienie z rury białym intensywnym dymem i bulgotaniem w zbiorniczku wyrównawczym chłodnicy..
Napisz kolego jakie to Mondeo, jaki silnik, ile cylindrów, itp. Co to zanczy, że ciśnienie jest w granicach od 10-13? powinno być zbliżone na każdym cylindrze, jak są różnice tzn. że są nieszczelności, np. pierścienie puszczją. Napisz coś więcej jeszcze, ile tego oleju bierze, kiedy kopci?
Kolego turbo ci prawdopodobnie chleje olej. Sprawdź kompresje i sprawdź na wejściu do intercoolera czy masz zarzygane olejem? Jaki przebieg auta?
witam moj samochod to ople astra 1.4 16V kombi od jakiegos czasu ma straszny apetyt na olej - wychodzi mniejwiecej kolo 1l na 1000km wydaje mi sie to bardzo duzo, wiec szukalem w necie i znalazlem na www.astra.maxi.pl ->dane techniczne ....ze zuzycie oleju (chyba to max) wynosi 0,075l/100km moje pytanie do posiadaczy opli -- wy tez tak macie ????? dzieki...
Czyli niestety potwierdziło sie moje przypuszczenie. Dziękuje bardzo za odpowiedzi.
248 tysięcy, rozrząd wymieniany w tym roku w sierpniu wraz z olejem i filtrami.
Trochę roboty jest,ale oczywiście temat do opanowania. Mało miejsca ze względu na bliskie sąsiedztwo koła pasowego. Ale sama odma nie wyeliminuje dymienia z silnika...
Może być za duże ciśnienie w skrzyni korbowej np .uszczelka pod głowicą turbina ma ociek grawitacyjny jeżeli będzie za duże ciśnienie w skrzyni korbowej nie pozwoli zejść olejowi i go przepala . Sprawdż intercoler jak znajdziesz w nim olej to sprawdż uszczelkę np. ciśnienie
Dzięki, już zrobione. Okazało się, że mała pierdołka za 27zl - czujnik temperatury 🤦🏻♀️
corsa zużycie oleju zużycie oleju passat nadmierne zużycie oleju
toczenie gwint grzałka zużyta wymiana pierścień tłokowy
skasować citroen programator czasowy
Understanding BK7231T ToggleChannelOnToggle Function Pioneer X-SMC5-K-S: URL radia internetowego nie odpowiada