Witam wszystkich. Śledzę dyskysje od początku. Akurat ostatnio pojawia się sporo problemów z ogrzewaniami postojowymi.alternatorami,rozrusznikami-... zima. Kolaga Gimak nie widzi związku z nadmiernym zużyciem szczotek alternatora a dużymi prądami ładowania tegoż urządzenia. Jest to prosta i logiczna zależnośc-nic nie ma za darmo,rozładowana bateria...
Ostatnia regeneracja była 80tys temu. Jakieś 3 lata temu. Niemożliwe żeby po trzech latach tak pierścień wyglądał. Może tylko był papierem potraktowany. Chyba że trzy lata pracy non-stop. :-). Ostatnio jak wymieniałem, to było auto z 2007 roku z przebiegiem grubo ponad 1200000km(ciężarowe Volvo z oryginalnym alternatorem i trzecim kompletem szczotek...
Najpierw należałoby sprawdzić napięcie na akumulatorze miernikiem aby mieć wiedzę w jakim jest stanie. Tygodniowe nieodpalanie sprawnego auta nie powinno być problemem chyba, że akumulator ma już kilka lat i alternator go ładuje niedostatecznie co przekłada się na mniejszą pojemność a przy obecnych temperaturach jego pojemność jest kilka % mniejsza....
Zacznij od wymiany regulatora napięcia. Sprawdz stan szczotek w alternatorze (mogły zużyć się).
W takich sytuacjach każdy rozgarnięty sprawdza,czy problem jest w samym alternatorze,czy poza nim. Poza tym nic nie wiemy nawet o teoretycznym przebiegu samochodu,co moze naświetlic pewien tok poszukiwań i udzielania wskazówek. Nikt nie będzie posądzał zużycia szczotek,jezeli alternator napracował się w swoim alternatorowym życiu niewiele. Rzobierałem...
Mogły zużyć sie szczotki w alternatorze. Jeśli nie stykają to alternator może się kręcić a ładowania i tak nie będzie. Do niektórych alternatorów wystarczy dokupić same szczotki i je wymienić, nie jest to zbyt skomplikowane.
Witam, Dzisiaj kupiłem sobie nowy akumulator, gdyż poprzedni nie był w zbyt dobrym stanie (służył już kilka lat). Po wymianie na nowy pan z obsługi sprawdził napięcie na nowym aku(przy włączonym silniku) i powiedział, że jest niskie napięcie ładowania... i prawdopodobnie mogły się zużyć szczotki alternatora.. I teraz tak przyjechałem do domu i sam zmierzyłem...
To w takim razie wytłumacz mi co takiego kosmicznego jest instalacji w elektrycznej samochodu po za tym że, akumulator w spoczynku ma napięcie 12,6V a kiedy silnik jest uruchomiony to alternator ładuje akumulator a regulator napięcia w teorii stara się utrzymać 14.4V w teorii dlatego że to napięcie może być różne w zależności od stopnia zużycia pierścieni...
Mam pytanko odnośnie szczotek http://obrazki.elektroda.net/43_12901898... To wycięcie na szczotce to wskaźnik zużycia?[/img]
Witam wszystkich. Proszę o wskazówki czy w maździe 626 2ltr16V z 1995r. jest możliwość wyjęcia szczotek w alternatorze bez konieczności wyjmowania całego alternatora? Bo chyba dobrze rozumiem, jeżeli kontrolka od akumulatora na desce rozdz. auta raz świeci a raz nie lub trochę ,,mży" to oznacza koniec szczotek w alternatorze? Tylko niechciałbym demontować...
Witam. Chciałbym wymienić szczotki w alternatorze ale nie bardzo wiem jak sie do nich dostać (co odkręcić żeby je wyciągnąć). Jeszcze jedno, czy można je wymienić przy założonym alternatorze czy konieczne bedzię jego wyciągnięcie. http://obrazki.elektroda.pl/9629746600_1... http://obrazki.elektroda.pl/3452799000_1...
Witam,jestem zmuszony wymienić alternator,znalazłem używany w doskonałym stanie ale wizualnie wygląda jak na zdjęciu...jak i czym w domowych warunkach mogę go wyczyścić? http://obrazki.elektroda.pl/4118520700_1... mod domex32 Poprawiłem błędy oraz zamieszczenie obrazka. Dbaj o przejrzystość i ortografie !
Do czego są podłaczone szczotki w alternatorze Chce zrobić alternator wlasnej produkcji ze starego wirnika i uzwojenia od MZ , Jakie napiecie i skąd mam podać na szczotki, podłaczajac ten alternator do innego motocykla z akumulatorem. Jedna na pewno do masy a druga????????? temat przeniesiono z audio (P)
Witajcie, Mam problem z ciągle odkręcającą się śrubą w alternatorze od fiata/poloneza, który mam zamontowany w ciągniku. Regularnie co kilka dni muszę ją dokręcać. Chodzi dokładnie o tą śrubę: https://obrazki.elektroda.pl/9959989200_... Mam tam daną podkładkę sprężynującą którą za każdym razem wymieniam ale to nic nie daje. Śruba i...
Witam, mam parę pytań: 1- czy aby wymienić szczotki w alternatorze-taki z pompką-ALT-V004 należy wymontować go i rozebrać? (może ta kostka się jakoś wyciąga) 2- czy przewody można po prostu po odłączać bez żadnych konsekwencji? głównie chodzi o "węża" pod spodem alt. taki krótki reszta jest dosyć długa i chyba da się rozkręcić bez demontażu. Pytania...
Witam. Mam problem odnośnie alternatora BOSCH 65A w VW Golf 2 z silnikiem 1.8.A. Mianowicie chcę wymienić w nim łożyska. Z ledwością go rozkręciłem ale nie mogę ruszyć obydwóch łożysk. Jak sobie poradzić? Czy da radę ściągaczem do łożysk, jest trochę mało miejsca? Proszę o pomoc i z góry dziękuję.
Witam, chciałbym się dowiedzieć czy da się wymienić same szczotki w regulatorze napięcia alternatora (Bosch 1197 311 214). Regulator jest taki sam co w linku poniżej: http://www.allegro.pl/item924573772_regu...
Witam Problem jak w temacie, alternator rozebrany z powodu awarii regulatora. Po demontażu okazało się, że szczotki są skończone oraz na pierścieniach ślizgowych jest wytarty rowek głębokości 1mm, także trzebaby je wymienić. Zastanawiam się jak zdemontować zgrzaną do doprowadzenia pierścieni ślizgowych końcówkę uzwojenia. Czy ucinając końcówki uzwojenia...
Witam, Zregenerowałem sam we własnym zakresie alternator w mojej Hondzie. Wyczyściłem go całego, wymieniłem szczotki oraz oba łożyska. Teraz gdy włącze światła czy jakikolwiek większy pobór prądu, alternator wydaje charakterystyczny delikatny świst. Tylko jest jedno ale.. Podczas regeneracji i lutowaniu szczotek spadła mi kropla cyny na uzwojenie. Co...
witam.mam pytanie odnosnie świecącej kontroliki ładowania na wolnych obrotach(po dodaniu gazu gaśnie).czy wystarczy wymiana szczotek w alternatorze?prosze o rade.dzięki.
Wymiana szczotek w regulatorach napięcia alternatorów Magneton 55a, montowanych standardowo w samochodach Skoda Felicia 1,3, oraz ewentualna modyfikacja regulatora.
Przerobiłem samochód na zasilanie olejem rzepakowym - wszystko jest ok poza małym sczegułem do wstępnego podgrzania paliwa służy grzałka elektryczna o mocy 260W podłączona poprzez przekaźnik do instalacji elektrycznej przekaźnik załącza obwód gdy pojawi sie impuls na alternatorze (tj. gdy alternator zaczyna produkować prąd) ale grzałka pobiera ten prąd...
Witam Czy przy wymianie szczotek należy wyjąć alternator? Mam Volkswagen T4 busa. Z góry dziękuję za odpowiedź
Witam chce zbudować sobie stanowisko do kontroli rozrusznika i alternatora a dokładniej każdego jej elementu. 1. Do badania stojanu i wirnika na razie mam induktorowy miernik izolacji ale to chyba za mało . Kiedyś widziałem u elektryka przyrząd ktróry sie składał z żarówki i jakiegoś brzęczyka i sprawdzał tym wirnik i stojan . Jakby ktoś wiedział o...
Poniewaz nie wiem dlaczego poprzedni moj temat zostal zamkniety (tytul podobny) zakladam druga czesc to sa fotki alternatorai tych zjechanych szczotek do samej jakiejs dziurki ktora sie w nich znajdowala
Mam pytanie: Jak dostać się do szczotek alternatora w fiacie brava 1.6? Ewentualnie jak wymontować cały alternator.
Witam. Mam prostownik do naprawy i wyszło, że padł mostek prostowniczy zbudowany na diodach prostowniczy. Mam stary alternator i w nim jest mostek prostowniczy, mogę go zastosować?
Witam Jestem po remoncie alternatora elmot a125-55e 55A. Wymieniłem łożyska, szczotki, diody wzbudzenia, pierścienie ślizgowe wirnika. Problem żarzącej się kontrolki zniknął. Niestety nie przetoczyłem po założeniu pierścieni i jest na nich wyczuwalne bicie (koło 0,5 mm). Prześledziłem prace alternatora i przy zwiększaniu obciążenia widać chwilowy spadek...
Trudno pomagać jak sprzętu nie ma się w ręce. Żarzenie kontrolki nie nasila się w czasie zwiększonego obciążenia elektrycznego? Silnik pracuje bez świateł- żarzy się lekko, włączysz światła żarzy się mocniej, włączysz dodatkowo ogrzewanie szyby bądź nadmuch na max- żarzy się całkiem wyraźnie? Jeżeli alternator Bosch i pojazd ma przejechane więcej niż...
Trzeba wymontować alternator - sprawdzić diody wzbudzenia - sprawdzić diody prostownicze - stan zużycia szczotek - pomierzyć uzwojenia stojana - pomierzyć uzwojenia wirnika. Czyli krótko mówiąc przeprowadzić diagnostykę alternatora. Dodano po 1 Jeżeli oczywiście zostały sprawdzone wcześniej wszystkie połączenia elektryczne i sprawdzony naciąg paska...
w tym roczniku to raczej zwykła szajba , ja stawiam na pasek,co do szczotek to wyjmij regulator i zobaczysz szczotki a przy okazji zuzycie pierscieni typuje że bedzie dość znaczne przynajmniej jednego
Alternator był rozbierany z powodu zużycia szczotek, więc przy okazji sprawdziłem wszystkie diody miernikiem i są sprawne. Regulator napięcia też nowy.
Kolego krzysiek7 już raz spieraliśmy się o coś. Nauczony doświadczeniem wiem że nie mamy o czym dyskutować... Chcesz bym przytaczał całe twoje posty. Ok tylko po co?? Przecież wisi i każdy może poczytać to co napisałeś. Ja tylko wskazałem samą esencję tego co napisałeś. Ty nie przyznałeś się choćby do "skrutu logicznego myślenia". Mało tego, nawet nie...
Jeśli napięcie mierzyłeś na akumulatorze to: 1. albo przewód któryś może nie do końca stykać (należy przeczyścić miejsca połączeń) 2. regulator napięcia w alternatorze wysiadł (kupić nowy lub wymienić diody, wedle umiejętności) 3. szczotki mogły się zużyć w alternatorze lub pierścienie ślizgowe na wirniku alternatora się wytarły - maja rowki, są nierówne...
Witam. Mam problem z Chevroletem Captiva 2011 rok 2.0 vcdi 150km. Mianowicie auto straciło ładowanie. Kontrolka się zapaliła sprawdziłem multimetrem 10.5v na odpalonym silniku. Stwierdziłem że nie będę naprawiał tylko kupię używany. Złożyłem wszystko do kupy naładowałem akumulator odpalam i wciąż nie ma ładowania. Kontrolka od ładowania świeci się tylko...
Nie dopuszczam do myśli ingerencji w instalacji elektrycznej samochodu, gdyż nie uważam żeby taki mały dodatek był niezbędny do prawidłowej służby samochodu oraz żeby determinował potrzeby troski o tą część samochodu. I tutaj się bardzo mylisz: instalacja też się zużywa i czasami wymaga dużej troski, a zakłócenia najlepiej tłumić u źródła. To nie jest...
Witaj, Zapewne w linię zasilania wkrada się jakieś zakłócenie, skoro w innym samochodzie jest okej to możemy wykluczyć usterkę w elektronice radia.. Obstawiam, Ze usterka leży przy alternatorze ( regulator napięcia, bliskie zużycia szczotki) Jeszcze też jest opcja że jakaś ładowarka do telefonu bądź nawigacji ma słabą filtracje i sieje po instalacji.....
...Szczotki w alternatorze ? Prędzej Ci silnik zdechnie. I tu się mylisz. Podczas 10 lat eksploatacji Skody Felicji wymieniałem szczotki co najmniej raz (jak nie dwa) z powodu zużycia.
Lampka akumulatora świecąca podczas pracy silnika świadczy o awarii alternatora lub zużyciu się jego paska albo został polany jakimś płynem i się ślizga. W alternatorze mogą być wytarte szczotki i ślizgi. Wysokie obroty mogą być spowodowane przez wiele czynników jak nieszczelności w układzie powietrza, silnik krokowy, przepustnica. https://dobrymechanik.pl/artykuly/czytaj...
Regulator (aktualnie) pada sporadycznie. Fajnie by było jakby tyczyło to również szczotek, te jednak potrafią zawisnąć lub po prostu się zużyć w sposób naturalny po kilkuset kkm, a takie przebiegi ma 90% sprowadzanych aut, nawet tych 3 letnich z "73.676km" przebiegu na liczniku :D
Do pracy alternatora oprócz energii kinetycznej w postaci obrotów wirnika, niezbędne jest wzbudzenie uzwojeń wirnika, czyli część wytworzonego prądu należy zużyć na zasilanie tego uzwojenia. Bez tego będą jedynie ślady napięcia pochodzące od magnetyzmu szczątkowego. W nowych alternatorach prądem tym optymalnie zarządza regulator elektroniczny wbudowany...
A więc eksperymentujmy dalej. Porządny amperomierz i mierzymy prąd na linii alternator - instalacja, akumulator - instalacja. W końcu samochód już trochę funkcjonuje i mogły zużyć się szczotki lub zwyczajnie zanieczyścić opiłkami mostek oraz regulator. W warunkach ekstremalnych ma to już znaczenie.
witam mam fiata dukato z roku 2007 podpiąłem tam radio unidena 510 i antenę HUSTLER IC 100 mam taki problem i z bardzo słychać silnik i turbinę jak dodaje gazu i nie wiem co z tym zrobić prosiłbym bardzo o pomoc Odkłócić silniczki, lecz nie dać się nabrać na jakiekolwiek Filtry Przeci-zakłóceniowe . Tylko nie pytaj jak odkłócić. Wszystko jest już napisane....
Witam To że szczotki szybciej ulegają zużyciu , to zależy z jakiego materiału są wykonane,oraz stanu pierścieni ślizgowych wirnika. Kondensator widoczny na zdjęciu,jest kondensatorem przeciwzakłóceniowym często montowanym na alternatorach .Jeżeli wsuwka oczkowa nowego regulatora ma oczko(Φ6mm),to zapewne należy podłączyć ją do zacisku B+ alternatora,wsuwka...
Nowa szczotka ma długość 13mm a może się zużyć do długości 5mm. Czyli jak wystają 7mm to nie ich wina (kwestia jak wyglądają bieżnie po których ślizgają się szczotki). Może "skończył" sie regler, musiałbyś go najpierw podmienić a jak nie on to czeka Cię rozebranie alternatora lub rozejrzenie się za innym.
Witam! Założyłem ten temat ponieważ w dniu dzisiejszym skończyło sie ładowanie w moim pasaciku 2001r. Mimo mojego doświadczenia w branży tematy alternatorów zawsze uważałem za toporne i nie dla mnie. Ale do rzeczy. Rozłożyłem regulator i patrzę a to oryginał jeszcze 2001r, a komutator juz zajechany. Kupiłem inny alternator ale jestem przed założeniem....
Alternator czy rozrusznik można rozebrać, zweryfikować stan szczotek, tulejek i łożysk oraz wymienić elementy noszące ślady zużycia, ale co zrobić z regulatorem napięcia ? Albo co zrobić z diodami w mostku alternatora. Zawczasu wymieniać? Chyba nie ma sensu. Chociaż wiadomo, że są określone typy i producenci alternatorów, gdzie z dokładnością niemalże...
Witam. Tak się złożyło, że muszę zrobić serwis alternatora Valeo- wymiana sprzęgiełka i szczotek (niestety cały regulator jest z nimi zespolony), bo prawdopodobnie od nich ostatni zapaliła mi się kontrolka ładowania - za wiele już ich nie ma. Jednakże komutator ma widoczne ślady zużycia i wygląda tak: 938187 Wydaje mi się, że spokojnie zrobi jeszcze...
W Astrach występują różne typy alternatora i przy zakupie części musisz znać typ alternatora to po pierwsze, po drugie wczoraj właśnie naprawiałem alternator od Opla w którym były identyczne objawy zapalała się kontrolka ładowania i gasła niezależnie od obrotów silnika i też problem z wspomaganiem raz było raz nie. Moja rada to wymiana całego układu...
zblokowane czyli : zintegrowane, zespolone, etc...... czyli produkowane jako jeden w zasadzie nierozbieralny podzespół ... da sie szczotki wymienić ale nie jest to łatwe. Uwaga co do paska klinowego bardzo trafna Dodano po 5 sprostowanie !!! pisałem o alternatorze Magneti Marelli ..... nie pamietam jakie szczotki ma Zelmot .... co nie zmienia postaci...
Myślałem właśnie o wymianie samych szczotek bo mam ich troche z różnych sprzętów i możnaby coś dopasować :) Na pierścieniach widać lekkie ślady zużycia ale myślę że je szcze nie trzeba ich wymieniać. Tak sie zastanawiam jak ten szczotkotrzymacz rozebrać. Wystarczy odlutować u góry przewody i szczotka wyskoczy? Akurat nie mam regulatora przy sobie a...
Witam. Mam pytanie do Kolegów z forum, posiadam Mazdę 323F z silnikiem 1,5. Wszystko jest z tym autem w porządku, niestety od kilku dni mam dziwne objawy dotyczące ładowania akumulatora. Podczas pracy silnika, napięcie na akumulatorze waha się między 11 a 12V co jest oczywiście wynikiem nieprawidłowym, dodatkowo kontrolka od akumulatora w ogóle mi się...
Witam. Zgadzam się z wypowiedzią powalla, taka sytuacja jest do zaobserwowania w aucie o małej pojemności i małej mocy: jeśli na wolnych obrotach silnika włączymy wszystkie odbiorniki prądu (światła, dmuchawę, ogrzewanie szyby i co tylko możliwe w tym CA) to obroty silnika delikatnie spadną. Spowodowane jest to większym oporem jaki stawia alternator....
Niestety ,ale zawsze były stosowane szczotki węglowe zarówno do alternatorów ,rozruszników czy silników komutatorowych. Ponadto pierścienie ślizgowe jak i komutatory były wykonywane z bardzo dobrej gatunkowo miedzi co sprowadzało się zawsze tylko do wymiany szczotek.Oczywiście jest warunek stosowania szczotek o odpowiedniej twardości do danego urządzenia....
Użyłem pewnych uproszczeń - w kwestii płynięcia prądu, kiedy świeci żarówka to znaczy, że prąd płynie z akumulatora, przez żarówkę do uzwojenia wzbudzającego (w starszych konstrukcjach w razie braku żarówki alternator w ogóle się nie wzbudzi), przez uzwojenie główne oczywiście nie płynie bo są diody. Może nie jestem elektromechanikiem tylko elektronikiem...
Gwizd alternatora jest typowym objawem jego pracy. Nasila się on wraz ze wzrostem jego obciążenia. Inną sprawą są łożyska. Pulsowanie spowodowane jest uszkodzonym regulatorem napięcia. Niemożliwe jest zauważenie pulsowania świateł spowodowanego nierównomiernym zużyciem pierścieni ślizgowych. Proszę sprawdzać pod tym kątem. Dodano po 3 Jakie auto? W...
Może to moja wina, ale nie rozumiem co oznacza stwierdzenie założyłem nowy zestaw. Mowa o alternatorze, czy np regulatorze? 1200 obr/min to żadne wysokie obroty. Ja sugerowałem, że spada prąd wzbudzenia na wirniku. A to może dziać się za przyczyną marnego połączenia szczotek, zużycia lub owalizacji pierścieni ślizgowych. Możliwe jest także np rozlutowanie...
Co pan ma na myśli pisząc brak osiowości? Przecież ten 1 mm właśnie to powodował. Koła były równoległe, ale nie leżały w jednej osi. Może panu chodzi o brak równoległości osi? Dokładność w mikronach nie jest potrzebna- wystarczy w setnych lub dziesiątych mm. Znaleźliśmy pana ze skanerem 3D, ale przekierował nas do innej osoby z laserowym przyrządem...
Według opisu wygląda na czary. Ale to tylko z powody marnego opisu. Nie wiemy w jakich warunkach owe napięcia były mierzone oraz co reprezentuje prostownik doładowujący. !0 A to dużo jak na akumulator ale zupełnie nie wiemy jakie jest jest napięcie oraz czy nie był łądowany w instalacji o której znów nic nie wiemy. Natomiast brak swiecenia kontrolki...
Wprawne ucho odróżni zakłócenia z alternatora od zapłonu. Zwykle trafiam na wyczucie. Źródłem zakłóceń alternatora są głównie szczotki i komutator. Po wmianie szczotek często przez niedługi czas jeszcze są zakłócenia nim szczotki się ułożą i dotrą.Najlepiej podejśc kompleksowo, rozebrać alternator, przeszlifować lub jeśli są duże bruzdy na komutatorze...
Z tym ogromnym odbiorem mocy to ja tylko hipotetycznie dywaguję na podstawie obserwacji. Czasem widać (słychać) pojazdy w których dach pulsuje od halasu i migają różne światełka. Ale skoro to standartowy pojazd to co innego. Oczywiście diagnoza na odległość to nic pewnego. A więc koniecznie musisz wziąć się za mierzenie napięć (z prądami trochę gorzej)....
Szczotki węglowe jak samodzielnie wymienić, jakie wybrać - elektronarzędzia, alternatory, rozruszniki. Elektronarzędzie na gwarancji nie znaczy nieawaryjne. Normalna praca z elektronarzędziem powoduje eksploatację naturalnie zużywających się elementów takich jak: szczotki węglowe, uchwyty sds-plus, przekładnie, łożyska, obudowy, włączniki, filtry,...
Powiadasz że po doładowaniu było o niebo lepiej , ale po 10 dniach wszystko wróciło do starej normy. Wygląda na lekką utratę pojemności [ przez proces zużywania] , choć i wiele do życzenia może mieć i rozrusznik . Samemu możesz mieć problem z naprawą rozrusznika [ustaleniem czy mu nic nie dolega] -weryfikacja zużycia tulejek -czynie ma przebicia stojan...
Wczoraj zamontowałem cały alternator do samochodu, przeczyściłem złącza, ale nie przeczyściłem połączenia radiatora ze śrubą M6 - jeden raz lampka mignęła (po przejechaniu około 30 km w tym duża część po autostradzie) a napięcie (podświetlanie deski) spadło do około 11,5 V (normalnie jest trochę mniej niż 14). Przed powrotem zgodnie z sugestią elektrita...
Ja pisze nie w celu krytyki,ale w celu dzielenia się wiedzą. Jak ktoś jest w błędzie to staram się z błędu wyprowadzić. Jak kolega ocenia stan aku w swoim samochodzie ? Ja posiadam wskaźnik napięcia aku włączony do zapalniczki. https://obrazki.elektroda.pl/2296734500_... Kosztuje kilkanaście złotych, wskaźnik pomimo symbolicznej ceny...
Podzielę się z wami moją przeróbka alternatora akurat od Isuzu Midi, bo jakieś 12 lat temu na szortach w Polsce tego nie było a diody były tam nisko-profilowe, więc od Poloneza się nie zmieściły a te, które wchodziły miały max 5A więc lipa.. Wymiana alternatora nie wchodziła w rachubę ze względu na wakupompę. U mnie poszły diody, a regulator też szwankował,...
Tak tez właśnie myślałem, tylko mnie ta ładowarka do Nokii zmyliła. Jesteś pewny ze da to wystarczającą ilość energii? Niby podczas zwykłego chodzenia sporo się jej marnuje a twój generator z pewnością dużą część tego odzyska, tylko pytanie czy będzie tej energii wystarczająco dużo. W każdym razie życzę powodzenia. ;) Ja osobiście planuje zrobić sobie...
Jeżeli samochód jeździ po krótkich trasach, to w zimę, przy parkowaniu "pod chmurką" akumulatro ma prawo być niedoładowany, trzeba po prostu go doładowywać prostownikiem, wiem bo mam tak samo. Ale jeśli tak nie jest, a w szczególności jeżeli to dzieje się w lato i przy przejeżdżaniu codziennie trasek np. 20 - 30 km to znaczy. że albo tak jak mówisz...
Ładowanie w aucie na biegu jałowym to 14,7V - 15,2V (at)ElektrodaBot Dodano po 3 Wstępna ocena dostępnych informacji - Z informacji wynika, że napięcie ładowania na biegu jałowym oscyluje między 14,7 V a 15,2 V, co jest wyższe od typowego zakresu (zwykle 13,8–14,5 V). - W pamięci sterownika widoczne są dwa błędy związane z układem ESP/CAN: 1. U0126:00-8A...
zużyć szczotka alternator szczotka szczotka alternator
lodówka turystyczny wkład kankan radio volvo silnika
siemens pralka instrukcja zwrotnica dwudrożna
Wyważarka Unitrol 2011 pokazuje 0-0: przyczyny Filtr górnoprzepustowy LC typu pi: zasada działania i projektowanie