Zawsze szybciej zużywa się szczotka o potencjale dodatnim między innymi przez większe iskrzenie.P
Elektronika ma tylko za zadanie sterować silnikiem. Z lektury instrukcji obsługi DEWALT wynika, ze kolor lampki SERVICE może mieć znaczenie. Żółta - szczotki do wymiany, czerwona szczotki w stanie krytycznym lub inna awaria. Uzwojenia można prawdopodobnie przełączyć na próbę bez udziału elektroniki, żeby sprawdzić czy silnik pracuje. Można wtedy dla...
Witam. Ta kostka metalowa przy szczotkotrzymaczu to termik. Zabezpiecza silnik przed uszkodzeniem w razie zużycia szczotek. Zastosowany jest tylko pod jednym szczotkotrzymaczem w którym szczotka zużywa się wiecej niż druga. Zużycie szczotki powoduje iskrzenie na komutatorze i nagrzewanie się szczotkotrzymacza. Silnik bez termika będzie działał. Wyeliminowanie...
Przyjąć nalezy, że są do wymiany. Wymiany dokonać zgodnie ze sztuką, wyczyścić prawidłowo komutator. Co do błędu, sprawdzisz w 100% po podłączeniu, ale na jakieś 98% jest z powodu zużycia szczotek.
Kolego Cebix szczotek miedzianych nie ma , wszystkie są grafitowe jedynie miedziowane po wierzchu w celu poprawy przewodności i zmniejszenia oporności danej szczotki żeby się nie grzała przy bardzo dużych prądach :!: Ja w czasach permanentnych braków części zamiennych zam dorabiałem szczotki wycinając z szczotek które dostawałem od zaprzyjaznionych...
Czyli mogę go usunąć lub spróbować zrobić rowek dla niego? Tak, tylko już nie będziesz miał zabezpieczenia przed nadmiernym zużyciem szczotek ( w obu przypadkach). Szczotka powinna wychodzić z tej obudowy i napierać na komutator "po prostu"? (pierwszy raz wymieniałem) Tak ma być, a powoduje to nacisk sprężynki.
Jeżeli to wiekowy sprzęt to zamieść zdjęcia elektroniki. Jest tam programator zespolony z płytką PCB czy może moduł sterujący pracą silnika jest osobno? Warto sprawdzić stan szczotek węglowych oczywiście bo jeśli jeszcze nigdy ich nie wymieniałeś to mogą być w końcowej fazie zużycia. Nowa szczotka ma od 30-40 mm długości.
Wiadomo prędzej ulegają zużyciu szczotki dodatnie.Jeżeli ktoś posiada zgrzewarkę to niewielki problem .Ja stare odrywam ,nowe przykładam w miejce starych ,robię opaskę wokół miejsca przylegania z blaszki miedzianej,i całość lutuję cyną.Jak dotąd taka metoda mnie nie zawiodła.Oczywiście lutownica musi być mocna 400W.
najlepiej wgrał bym nowy wsad do pamięci Nie ma takiej potrzeby. Może ktoś ma pomysł jak skasować ten błąd Opisywane wiele razy na forum. Problem powstał po zużyciu szczotek klient sam resetował pralkę cztery razy A szczotki poprawnie wymienione, dotarte?
Zadzwoń i popytaj tutaj: https://www.klinikaagd.pl/czesci-agd/Tac... lub tutaj: https://andomagd.pl/cewka-tachogenerator... Jeżeli oni nie będą chcieli sprzedać lub będą mieli braki na stanie to jedynie pozostanie zakup używanej z Allegro itp. Niestety...
Taki stan zużycia szczotek spowodował iskrzenie i nadpalanie klatek komutatora, więc ja bym jednak delikatnie przeszlifował komutator wkładając pasek bardzo drobnego papieru ściernego (2000) pomiędzy jedną ze starych szczotek a komutator i obracając wirnik ręcznie. Wyrówna to drobne nadpalenia, tylko tyle. Jak nie masz tak drobnego papieru to tak jak...
Taki sam, a błąd E52 wiąże się z brakiem sygnału z tachoprądniczki silnika napędu bębna, a w praktyce całkowitym zanikiem jego obrotów. Sprawdź silnik pod kątem zużycia szczotek, jakości połączeń na kostce połączeniowej na silniku i upływności uzwojeń do masy. Możliwe, że jest już dużo pyłu grafitowego od szczotek na korpusie silnika. Dobrze jest jeszcze...
Prawdopodobnie uszkodzony kondensator Raczej uszkodzony komutator na wirniku, szczotki zostają skruszone. Kondensator, który tam zapewne jest, nie ma nic do zużycia szczotek.
Jeśli nikt nie zaglądał do silnika od kiedy pralkę posiadasz to i tak warto tam zajrzeć . Szczotki ulegają zużyciu z upływem czasu. Szczotka o długości poniżej 10 mm potrafi już tracić kontakt z komutatorem.
to była przyczyna zużycia szczotek. Dziękuję :)
Właśnie miałem takie podejrzenie, tylko nie byłem pewien, czy to silnik ze szczotkami. Czy w przypadku zużycia szczotek da się je wymienić, czy szukać nowego silnika/młynka?
Elektromechanicznej ;-) produkty zużycia szczotek oblepiają komutator i się sterownikowi prąd za duży nie podoba. Może dokłada się też ogólne zużycie mechaniczne i wzrost oporów tego dziadostwa, tego nie wiem. Regeneracja pomagała, ale nie zawsze na długo. Jak się chce mieć spokój lepiej toto wymienić. Swoją drogą to wyjątkowo nieszczęśliwe miejsce...
Szczotki nie są wieczne. Mogły się znów zużyć. Rozpocznij od oględzin silnika napędowego: https://agdtechnik.pl/szczotka-weglowa-z...
"silnik jest objęty 5 letnią gwarancją( 1 roczną dla przedsiębiorstw) lub do naturalnego zużycia pary szczotka - komutator" wynika z tego,że dla normalnego zjadacza chleba kupujesz odkurzacz który ma działać i to w sposób dość poprawny, a za 15 lat kupujesz nowy , bo starego kolor obudowy się opatrzył (czyli częściej zmieniasz samochód za np 50 tys...
Kenworth 18 napisał: Statystyk szanowny kolego nie mam, ale mam coś lepszego czyli opinię doświadczonego serwisanta AGD kolegi (at)Mrice Szanuję. W dalszym ciągu nie znalazłem potwierdzenia dla tezy, że sterowniki ulegają częstej awarii. Czas dopiero pokaże jak jest na prawdę. Nie jest to awaryjność na poziomie co 2 czy co 5 falownik, ale zdarza się,...
Wymiary szczotek to 12x7 i długie na około 18mm. Jak wam się udało zużyć szczotki?
Wydaje mi sie ze jakby łożysko było skorodowane to po roku używania by już padło? NIe czuć jakichś luzów a zużywana jest wyłącznie jedna szczotka. Wszystko czarne od węgla ale nie iskrzy. Komutator też czarny Szczotka zużyła się prawie cała więc chyba ją dociskało?
witam dodam swoje 4 grosze . Z autotrafo tak jest iż szczotka węglowa porusza się po od izolowanych uzwojeniach trafo które są blisko siebie. Przy dużym zużyciu szczotki odbierającej następuje zwarcie jednego zwoju . pozdrawiam
Witam Sprawdź szczotki silnika, Mogły się zużyć. Pozdrawiam
Możliwe, że masz w niej szczotki z bezpiecznikiem. Po zużyciu do pewnego momentu bezpiecznik zadziała i szczotka odskakuje od komutatora.
Zdjęcie było stare, robione jeszcze przed całkowitym ich zużyciem. Szczotki już udało mi się zakupić, dziękuje, pozdrawiam.
Kontakt między jedną szczotką a jej sprężynką dociskową miał 700 Ohm, co świadczy o tym, że szczotka nie miała już docisku z pełnego kontaktu sprężyny, co mówi o całkowitym zużyciu szczotki. Jaki typ/model łożysk do tego silnika UP-GF12 i datą produkcji wrzesień 2017 będzie się nadawał i gdzie go nabyć? [size=9]Dodano po 4 minutach:[/size] [postid]20625638[/postid] Doprecyzuję...
To rzeczywiście mogą być objawy zużycia szczotek. Ale może też być wirnik, zobaczy się po otwarciu. Zobacz te zatrzaski nad kółkami. pzdr
Sorry że odkopuję temat, u mnie jest ten sam problem jedna szczotka zużywa się bardzo szybko. Czy autor tematu poradził sobie z problemem ?
Jeśli pralka ma już parę ładnych lat to mogły się zużyć szczotki węglowe silnika i dlatego silnik nie pracuje, ale to należy sprawdzić. Może ktoś ze znajomych byłby w stanie zerknąć na silnik pralki a jeśli nie to pozostaje wezwanie fachowca: https://north.pl/karta/szczotka-weglowa-...
Bezpiecznik to plastikowy sztyft ze sprężyną w kanale nawierconym w szczotce. Po osiągnięciu granicznego zużycia szczotki kanał zostaje otwarty, a sztyft się wysuwa, odstawiając szczotkę od komutatora. Zapobiega to ciągnięciu łuku przy zużytych szczotkach. Bezpieczniki powinny występować w obu szczotkach, gdyż mogą się one zużywać nierównomiernie.
To że się tylko jedna szczotka zużywa jest normalne. Nienormalny jest tylko tak krótki czas, wszystko wskazuje na uszkodzony silnik. Myślę że temat jest wyczerpany. Zamykam.
Proszę sprawdzić stan zużycia szczotek w silniku głównym pralki, być może są już zużyte i nie dotykają komutatora wirnika, aby mu przekazać prąd elektryczny. Ron.
W szczotkach DeWalt stosuje bezpieczniki. Jak szczotka się zużywa to przy końcu jest w niej zaprasowany plastikowy element ze sprężynką. Efektem jest to że jak dojdzie zużycie do tego momentu element plastikowy wyskakuje i odpycha szczotkę w celu przerwania pracy. Ma to na celu ochronę komutatora przed pracą ze zbyt krótką szczotką. Wyjmij szczotki...
Przydałby się jeszcze trzeci przekaźnik rozłączający obwód silnika przed jego zatrzymaniem. Silnik działa jak prądnica i jak wyłączasz go tym mostkiem przekaźnikowym, to powodujesz, że przez styki przekaźnika płynie prąd zwarcia silnika jako prądnicy, co może doprowadzać do szybszego zużycia szczotek i styków przekaźników. Druga sprawa - dla kwarcu...
Może szczotki silnika uległy zużyciu i trzeba wymienić na nowe.
Witam wszystkich. Śledzę dyskysje od początku. Akurat ostatnio pojawia się sporo problemów z ogrzewaniami postojowymi.alternatorami,rozrusznikami-... zima. Kolaga Gimak nie widzi związku z nadmiernym zużyciem szczotek alternatora a dużymi prądami ładowania tegoż urządzenia. Jest to prosta i logiczna zależnośc-nic nie ma za darmo,rozładowana bateria...
Szczoty się zapiekły lub przekaźnik w bendiksie. Rozrusznik do rozebrania i wyczyszczenia i sprawdzenie zużycia szczotek.
Witam Jest to kontrolka zużycia szczotek w silniku. Jak się zapali, to na wyświetlaczu mtg pojawi się 1,2 lub 3 - oznaczające dokładnie o który silnik chodzi.
ale jak go sprawdzić? w poprzednim silniku jedna miedziana szczotka nosiła ślady dość mocnego zużycia (nie pamiętam która). nowego (używanego) nie rozbierałem jeszcze. i teraz pytanie: kiedy okaże się że to styk to jak dalej postępować?
Właśnie wyświetla błąd e2. Zużyciu uległy szczotki silnika, zwarły uzwojenie i spaliły je. Silnik jest naprawiony, a błąd wciąż aktywny. Dlatego szukam pomocy.
Nie znam T16, mam w pracy 2 szt. E12, i tam to jest kontrolka zużycia szczotek silnika wspomagania układu kierowniczego.
Zakładając, że sprawdzenie przebiegu zasialń jest stosukowo łatwe stawiam na zużycie (zawieszenia) szczotki masowej lub zanik masy na rozruszniku (mniej prawdopodobne). Rozrusznik pracuje wówczas kiedy uda mu się uzyskać masę, czyli kiedy szczotka dotknie do komutatora. Z czasem przestanie całkiem działać.
Witam serdecznie po takim czasie wymienia sie również łożyska. Przyczyna zużycia szybkiego szczotek (bicie).
Nie mówię o zużyciu szczotek, ale o problemach w jej prawidłowej pracy. Piszesz, że serwis wymieniał moduł sterujący czyli teoretycznie wszystko wskazuje, że problem może leżeć po stronie silnika napędowego. Po 2 prosiłem o numer producenta bo może się okazać, że pralka posiada już silnik bezszczotkowy.
Witam ponownie. Niestety sytuacja się rozwija w złym kierunku. Właściciel maszyny nie zaglądał do silnika i nie serwisował go przez cały okres eksploatacji. Zaowocowało to tak dużym zużyciem szczotek regulujących że doszło do kontaktu ich wprasowanych wyprowadzeń z komutatorem ( co widać na załączonym zdjęciu) Szczęście że od zewnętrznej strony komutatora...
Dużo tego prądu coś mi się wydaje. Sprawdź czy wirnik luźno się kręci, bez zacięć. Oczyść komutator z produktów zużycia szczotek.
Myjka nie ma wydatku, dysze się zużyły i jest za duży przepływ wodu, lub zużył się mechanizm napędowy.
Alternator był rozbierany z powodu zużycia szczotek, więc przy okazji sprawdziłem wszystkie diody miernikiem i są sprawne. Regulator napięcia też nowy.
Ewentualnie oprócz tulejek mogły się zużyć szczotki co w efekcie prowadzi do zwiększenia się rezystancji przejścia i mamy to co mamy.
Usterka jest spowodowana zużyciem szczotek. Pył powstały przy tym także robi swoje. Trzeba wymienić szczotki, dokładnie oczyścić urządze- nie, i obejrzeć wirnik.
:arrow: bodziusj Załaczam polską wersję DTR'ki do wózków widłowych LINDE typu 324 serii E12, E15 i E16 Na końcu sa umieszczone schematy instalacji elektrycznej. Niestety nie mam tam schematów wewnętrznych do modułów mocy ale to tez raczej nie jest osiągalne nawet w serwisach - po prostu wadliwe moduły oni wymieniają nie bawiąc się w ich naprawę. Mam...
OK :-) właśnie dlatego pytam, bo pralka zawiesza się prawie zawsze w tym samym miejscu(czy przy zużyciu szczotek lub zawieszaniu się byłby taki objaw?) Ale już idę się do nich dobrać :D
Młotowiertarka ma dwa wskaźniki serwisowe, jeden sygnalizuje o zdiagnozowaniu ewentualnej usterki elektrycznej bądź elektronicznej. Natomiast drugi, informuje operatora o zużyciu się szczotek silnika. Czy sygnalizują usterkę oba wskażniki? Wskaźniki diodowe konieczności konserwacji (rys. 3) D25601, D25602, D25603, D25831 Żółty wskaźnik (s) świeci się,...
to zależy jak często zapalasz motor. ale ja bym wymienił bo te twoje są szczątkowe i niepotrzebnie będziesz wyciągał go 2 raz.
Ok. Dzieki za odpowiedzi. :cry: Troche wstyd, ale cytuje co powiedzial mi moj serwis BMW. Czyli taki silnik, jesli nie dziala, jest regenerowalny? Co moze byc powodem niedzialania? Zuzycie szczotek? Pozdr.
- nastąpiła przerwa pomiędzy szczotkami rozrusznika a komutatorem, Bingo, zmyliło mnie to że rozrusznik ma przejechane nie więcej niż 20000 i nie brałem pod uwagę zużycia szczotek. Teoretycznie był to nowy rozrusznik. Jakieś felerne szczotki były widocznie od nowości. Oczywiście szczotki do wymiany. Koniec tematu Dzięki za pomoc. Pozdrawiam
Ale są wymienialne, niestety jeśli nigdy tego nie robiłeś to sobie nie poradzisz. Najczęsciej zużywa sie dolny zestaw (szczotka-komutator). Jeśli już go wytargasz z auta to lepiej robić kompletną regnerację.
W silniku 50 kW DC Siemensa z przed czterdziestu laty nie widać ani zużycia szczotek, ani śladów na komutatorze. Maszyna pracuje często na dwie zmiany - po 16 godzin na dobę. Myślałem o wymianie szczotek, ale po co ? :D
Zmiana kierunku wirowania Twojego silnika uniwersalnego komutatorowego, polega na zamianie początku z końcem, jednego z dwóch szeregowo połączonych uzwojeń, tj. wirnika lub stojana. Początki i końce tych uzwojeń są wyprowadzone (zał. ilustr.): http://obrazki.elektroda.pl/2817935600_1... Na przykład zamiana "8" z "9" na przykładowym rys.:...
Dzięki, sprawdzę jeszcze ciągłość przewodów i połączenia (at)Kenworth, dzięki - z tego, co wyczytałem, problemy z silnikiem skutkujące zapaleniem się tej ledy były skutkiem zużycia szczotek, lub ogólnie silnika - ale wcześniej pralka próbowała coś pracować - tutaj nic - czy jest więc możliwe, żeby faktycznie był problem z napędem?
Pompa przeważnie pada z powodu przegrzania, wytarcia się komutatora, zużycia szczotek ale co do sterowania to inna sprawa a powodów jest mnóstwo...czasem tak błachych że aż wstyd się przyznać a jednak.?! Pozdro..
...jakie objawy świadczą o zużyciu szczotek , w sytuacji gdy silnik jeszce się nie wyłącza/włącza się normalnie ? Iskrzenie na szczotkach, przypalony komutator ? Tak pytam, w razie kupić nowe szczotki i teraz wymienić / chyba nie są drogie/ ?
Oceń stopień zużycia szczotek - może są już zużyte i do wymiany. Jeśli nie - podczyść szczotki drobnoziarnistym papierem ściernym, to samo z komutatorem. A grzanie: sprawdzałeś zaraz po pracy co się grzeje? Czy wirnik przy komutatorze, czy po prostu wirnik, bo jak wirnik to mogą być zatarte łożyska a opory zwiększają wydzielanie ciepła na cewkach -...
Moim zdaniem zwykłe dziadostwo. Odkurzacz powinien mieć minimum elektroniki oraz być prosty w budowie żeby działał bezproblemowo i niezawodnie. Wszystkie led-y, światełka, sterowniki, dotykowe przyciski itd. tylko niepotrzebnie komplikują konstrukcję nie wnosząc niczego nowego do samego urządzenia. Lepszy odkurzacz to taki który - zużywa mniej energii...
Jak szczotki (lub choćby jedna) jest na granicy zużycia, to efekt też może być taki. W każdym razie zawsze musi być dociskana przez sprężynę i mieć jakby zapas. Co do wirnika, to warto sprawdzić jego uzwojenia mierząc na komutatorze oporność poszczególnych uzwojeń, tzn. czy nie ma gdzieś przerwy. Jeszcze odnośnie szczotek, to niektóre z nich mają swego...
Jeżeli odkręcisz regulator i stwierdzisz zużycie szczotek i nierówną ich pracę powciskaj je i sprawdź czy płynnie się wysuwają czy są równe bo może nierówno sprężynka dociskała to po stwierdzeniu zużycia szczotek to pierwszy regulator a na większych obrotach też jest falowanie napięcia
Nie wydaje mi się żeby to były szczotki, gdyby to były szczotki mógłby pracować nierówno i zazwyczaj czuć wtedy charakterystyczny zapach. Nie wiem jak długo go używacie ale do zużycia szczotek trochę czasu potrzeba. Co nie wyklucza możliwości sprawdzenia co jest w środku .
Szczotki. Z powodu ich zużycia sprężynki dociskające do szczotki do wirnika, nie mają już takiej siły dociskowej, że trochę wilgoci i lekki mróz potrafią wyeliminować dobry styk, a tym samym zmniejszyć moc silnika.
Jeśli silnik ma stabilne obroty i obciążenie prądnicy jest stałe a mimo tego są wahania napięcia, to sugeruję sprawdzić własnie AVR, w którym mogły się zużyć szczotki. Oczywiście o ile agregat ma AVR. Innym rozwiązaniem wzbudzenia prądnicy jest zastosowanie kondensatora, ale wówczas wirnik jest inny i po takim typie agregatu można się spodziewać niestabilnego...
Dzięki Art.B Regenerowałem generator ,dałem nowe szczotki, szczotko-trzymacz i myślę że czujnik zużycia szczotek został stary (generator miał wymianę komutatora) Chyba że majster coś źle podłączył . Tak czy inaczej do sprawdzenia ERROR 197-to błąd poziomu oleju hydraulicznego (przynajmniej tak wyczytałem) Jeżeli ktoś zna inne błędy w still r70 niech...
Muszę podważyć stwierdzenie, że rozrusznik jest w porządku. Musisz sprawdzić elektromagnes włączający (bendix) a tam albo nadmiernie zabrudzony rdzeń albo mocno nadpalone styki. Późnie pewno yakże szczotki, które także z powodu zabrudzenia lub zużycia mogą nie kontować. Szczególnie złośliwa szczotka masowa. Jakąś opcją jest brak połączenia masowego...
Jak zdejmiesz górną pokrywę to znajdziesz z przodu bębna szczotkę węglową. Z biegiem czasu szczotka się zużywa a węgiel osiada na bieżni bębna. Weź papier ścierny 240 i wyczyść do czysta.
Witam. Pralka Beko (programator - 2826920100) po wymianie szczotek silnika nie ma zasilania na grzałce, przed zużyciem szczotek grzało normalnie. Sprawdzałem na innym czujniku temperatury i jest to samo, opór grzałki poprawny. Przy ręcznie włączonym przekaźniku grzałki jest zasilanie. Czy jest jeszcze coś co można byłoby zrobić czy pozostaje wymiana...
, który do sprawy nic nie wnosi. Jakby nie wnosił, to już bym dostał reprymendę od moderatora (regulamin jest mi znany). sprawdzać szczotki silnika czy grzałkę Pralka ma swoje lata, więc szczotki silnika mogły się zużyć, a często się zdarza, że nie ma połączenia jedna szczotka (podejrzewam właśnie to), wówczas pralka nie potrafi odczytać błędu związanego...
A nie prościej podłączyć sam silnik wiatraka i upewnić się na 100% że działa? Bo: wykluczam zanieczyszczenie szczotek i podobne zużycia, ale żeby nie było, włączyłem nawiew, wsadziłem łapę i kręciłem wentylatorem. to nie sprawdzanie. Mogła się szczotka ułamać, mogła kość wypalić itp...
Trzeba wymontować alternator - sprawdzić diody wzbudzenia - sprawdzić diody prostownicze - stan zużycia szczotek - pomierzyć uzwojenia stojana - pomierzyć uzwojenia wirnika. Czyli krótko mówiąc przeprowadzić diagnostykę alternatora. Dodano po 1 Jeżeli oczywiście zostały sprawdzone wcześniej wszystkie połączenia elektryczne i sprawdzony naciąg paska...
Witam, Młot Demolition Hammer DHM - 1800 marki FERM, po wymianie szczotek na nowe młot pracował ok 15 minut, Jeden kabel się spalił, szczotka pękła a druga szczotka zużyła się momentalnie. domyślam się że przyczyną są nieodpowiednie szczotki. Czy do takich młotów stosuje sie jakies specjalne szczotki odporne na drgania i wibracje? Młot jest używany...
ten wysuwany na sprężynie element Szczotki do wymiany. To co wystaje z tej drugiej szczotki to sygnalizator zużycia szczotek, jest to kołek z tworzywa ze sprężynką zamontowany wewnątrz szczotki, gdy szczotki zetrą się do jego poziomu wyskakuje on odsuwając jednocześnie szczotkę od komutatora i tym samym zapobiega możliwemu uszkodzenia wirnika.
Są pralki w których się nigdy szczotek silnika nie wymienia, czyli można dać odpowiednią moc i jakość. Serio ? Jeszcze nie spotkałem. Chyba, że z innym silnikiem niż szczotkowy. Szczotka w silniku jest elementem eksploatacyjnym i jako taka podlega zużyciu, szybszemu lub wolniejszemu, w zależności od pewnych parametrów oraz częstotliwości użytkowania....
Sprawdziłeś silnik a konkretnie szczotki? Może być jeszcze uszkodzona wiązka lub triak na module sterowania lub przekaźniki. Przyczyn może być jak widać dużo, musisz krok po kroku wyeliminować poszczególne możliwości. Ja zaczął bym od silnika, model dość wiekowy więc prawdopodobieństwo zużycia szczotek dość duże.
Witam. Mam problem z Chevroletem Captiva 2011 rok 2.0 vcdi 150km. Mianowicie auto straciło ładowanie. Kontrolka się zapaliła sprawdziłem multimetrem 10.5v na odpalonym silniku. Stwierdziłem że nie będę naprawiał tylko kupię używany. Złożyłem wszystko do kupy naładowałem akumulator odpalam i wciąż nie ma ładowania. Kontrolka od ładowania świeci się tylko...
Hej Ishleinareth, przyczyną zbyt szybkiego zużycia szczotek mógł być wirnik. Na zdjęciu, które dodałeś, widoczny jest ciemny komutator co jest sygnałem, że należałoby sprawdzić wirnik. Polecałbym udać się jednak z tym strugiem do fachowego serwisu. Naprawa wcale nie musi kosztować krocie, a w takim wypadku sprzęt zdecydowanie wymaga dokładnej ekspertyzy....
1. Łożyska są normalnie zamontowane, ale ta część przy turbince, która uważasz za nakrętkę w rzeczywistości nią nie jest. Jest to jakby podkładka wciśnięta/zaprasowana na osi wirnika. Praktycznie niemożliwe jest jej zdjęcie. 2. Szczotki zawieszone np. z powodu dostania sie sporej ilości pyły lub kurzu. Wtedy nie poruszają się swobodnie w prowadnicach,...
Nowa szczotka ma długość 13mm a może się zużyć do długości 5mm. Czyli jak wystają 7mm to nie ich wina (kwestia jak wyglądają bieżnie po których ślizgają się szczotki). Może "skończył" sie regler, musiałbyś go najpierw podmienić a jak nie on to czeka Cię rozebranie alternatora lub rozejrzenie się za innym.
Ok. powolutku. :) Nie pytam dlaczego się zużyła tylko czy zużycie może być powodem nie świecenia kontrolki, a to że pierścień jest mniej wypolerowany, wydaje mi się że dla tego że od jakiegoś czasu szczotka miała mniejszy docisk. I faktycznie zużyła się plusowa :)
Można nawet nic nie robić, bo wszystko cokolwiek się robi jest niebezpieczne. Można zaprosić serwisanta, albo kupić nową, bo ta już jest stara... Nie zrozumieliśmy się i to całkowicie. Pisząc o leciwej pralce wskazałem na możliwość zużycia szczotek ( bo to normalne) oraz ewentualny wyciek wody. Co do bezpieczeństwa to nigdy nie odważyłbym się dla forumowicza...
Witam, mam podobny od wczoraj problem. Pralka Gorenje. 8-śmio letnia. Zaczyna prać normalnie, jak ma wirować to pojawia się błąd F4. Filtr wyczyszczony. Ciekaw jestem jak zakończyła się naprawa przez serwisanta. Jednak mi udało się przywrócić pralkę do życia. Poszedłem w kierunku zużycia szczotek. Wyjąłem silnik i kupiłem szczotki 60 zł. I brawo dla...
Sam wymieniałem grzałkę. Dowiedziałem się podczas rozmowy telefonicznej z serwisem, iż jest to błąd, usterka związana z silnikiem lub tachometrem. Wyjąłem silnik i po oględzinach wszystko wygląda ok. Nic zalanego czy przepalonego, tylko widoczny pył po zużyciu szczotek. Rozkręciłem szczotkotrzymacze, szczotki są ok, komutator też. Po skręceniu nic się...
Trudno pomagać jak sprzętu nie ma się w ręce. Żarzenie kontrolki nie nasila się w czasie zwiększonego obciążenia elektrycznego? Silnik pracuje bez świateł- żarzy się lekko, włączysz światła żarzy się mocniej, włączysz dodatkowo ogrzewanie szyby bądź nadmuch na max- żarzy się całkiem wyraźnie? Jeżeli alternator Bosch i pojazd ma przejechane więcej niż...
INDYKACJA “OBSŁUGA SERWISOWA” Gdy czerwona dioda LED 10 zacznie migać, a elektronarzędzie w dalszym ciągu pracuje normalnie, należy wymienić szczotki. Po mniej więcej 8 godzinach pracy szczotki ulegają całkowitemu zużyciu i zostaje uruchomiony wyłącznik. Elektronarzędzie zatrzymuje się, a wskaźnik świetlny w dalszym ciągu miga światłem czerwonym....
Akurat zajmuję się zawodowo naprawą pralek i lodówek. To co napisałem trzeba sprawdzić. Może jednak problem tkwi nie w poślizgu paska lecz iskrzy komutator silnika w skutek zużycia bądź zawieszenia się szczotek ? Potwierdzam, że Bosch to badziewie, szczególnie najnowsze. Słabym punktem są właśnie silniki. Dźwięk jaki słyszałem w nagraniu to pasek uślizgujący...
Mam dość popularny problem z pralką... pobiera wodę, proszek, wypompuje wodę ale bęben ani drgnie...słychać cykanie w momencie kiedy zazwyczaj jest zmiana kierunku obrotu. Doszukiwałbym się zużycia szczotek itp ale po tej awarii poszedłem do 2 pralki w domu...A tam pranie mokre... Jak włączyłem po raz drugi odwirowanie okazało się, że tam również bęben...
Witaj, Zapewne w linię zasilania wkrada się jakieś zakłócenie, skoro w innym samochodzie jest okej to możemy wykluczyć usterkę w elektronice radia.. Obstawiam, Ze usterka leży przy alternatorze ( regulator napięcia, bliskie zużycia szczotki) Jeszcze też jest opcja że jakaś ładowarka do telefonu bądź nawigacji ma słabą filtracje i sieje po instalacji.....
W takich sytuacjach każdy rozgarnięty sprawdza,czy problem jest w samym alternatorze,czy poza nim. Poza tym nic nie wiemy nawet o teoretycznym przebiegu samochodu,co moze naświetlic pewien tok poszukiwań i udzielania wskazówek. Nikt nie będzie posądzał zużycia szczotek,jezeli alternator napracował się w swoim alternatorowym życiu niewiele. Rzobierałem...
Witam ponownie, temat już w sumie rozwiązałem, ale może komuś się przyda. W obudowie jest zatopiony czujnik halla. W wirniku (z tworzywa) zatopionych jest kilka kawałków metalu (magnes przyciągał). Wymiana czujnika właściwie nie wchodziła w grę (brak jakichkolwiek danych co do niego) a nowy silnik z tego co na szybko znalazłem to jakieś 500-600 zł....
W przypadku zużycia szczotek węglowych producent oferuje kompletny silnik jako część znamienną, ale szczotki można dobrać: https://north.pl/czesci-do-pralek/czesci... Dopasowując z innego modelu: https://north.pl/czesci-agd/czesci-do-pr...
Sprawdż naciąg paska . To sprzęt już wiekowy ,w silniku mogły zużyć się też szczotki.
Ze szczotkami dochodzi taki problem, że jeden kanał ma ścięcie i są dwa kształty szczotek. Ta druga szczotka pewnie będzie dwa lub trzy razy większa od tej. Już w kilku tych młynkach widziałem nierówne wycieranie się szczotek. Nie wiem właśnie czy nie różnią się materiałem między sobą. Ta ze ścięciem, jest jakby bardziej metalizowana. Ma bardziej taki...
choć już wiekowa, Mogły zużyć się szczotki silnika .
zużyć szczotka alternator zużyć szczotka silnik zużyć toner zużyć toner
silnik briggs zawora termistor oznaczenie obudowa pasmowo przepustowa
Peugeot 206 – zwiększenie głośności tykania kierunkowskazów, COM2000, buzzer, przekaźnik Mercedes W210 – brak strzałki zmiany biegu na zegarach, wskaźnik shift, manual