Witam ! Do zwarcia zwojowego już doszło . Naprawa tylko przez przezwojenie. Pozdrawiam.
Niestety miernik uniwersalny to za mało. Wirnik można sprawdzić na specjalnym urządzeniu, które spotyka się w zakładach zajmujących się naprawą wirników.Grzanie się wirnika to objaw zwarcia zwojowego, ale czasem przyczyną grzania się wirnika i zwalniania obrotów może być uszkodzone łożysko.
Miało to służyć znalezieniu ew. zwarcia między zwojowego czyli różnic pomiędzy obiema połówkami.
Akurat większość urządzeń rozruchowych posiada jeszcze termik na wypadek przeciążenia lub zwarcia zwojowego w sprężarce. Możesz próbować na 555 tylko się nie zdziw jak zjarasz sprężarkę.
witam zwarcia wirnika możesz zbadać nawet miernikiem elektronicznym; podłącz źródło zasilania prądu stałego do wirnika do szczotek -/+ . następnie ustaw na potencjometrze miernika max zakres napięcia. końcówkami dotykaj wycinków sąsiednich działek komutatora, w ten sposób sprawdzisz wirnik na zwarcia zwojowe oraz komutatora. Izolacje do żelaza wirnika...
Niektóre małe silniczki, np w starych gramofonach miały celowo zwarty zwój, aby same startowały. W większych silnikach były uzwojenia rozruchowe rozwierane przez wyłączniki odśrodkowe lub włączane tylko na czas rozruchu (w dawnych lodówkach). W tym przypadku jeżeli sam rusza to może być zwarcie zwojowe - tak sądziłem do czasu opisanego przeze mnie przypadku....
Co masz na mysli, w domu to jedynie ciagłość uzwojenia ? W warunkach warsztatowych można sprawdzić jeszcze na ewentualność zwarcia zwojowego, czy sprawdzić wirnik. A w tym silniku jak się domyślam, nie ma wyłącznika odśrodkowego, bo wtedy jeszcze jest to do sprawdzenia.
Piszesz: Niedawno zaczęły się problemy z podświetleniem (prawdopodobnie) Jak zgaśnie podświetl latarką ekran matrycę jak bedzie obraz to 100% uszkodzone podświetlenie. Możliwości są dwie albo któraś świetlówka ccfl już się skonczyła i automatyka wyłącza podświetlenie, albo transformatorek dostał zwarcia zwojowego to z praktyki tak samo się działo w...
I nie tylko , mogą być zwarcia między-zwojowe, nie jest dokładnie przezwojony.
Najprościej, polewać uzwojenie, ale metoda taka sobie. Przewody uzwojenia w części żłobkowej i na czołach muszą być, ogólnie ujmując, bardzo trwale w całej warstwie "sklejone", jeżeli tego nie uzyskasz masz szanse, iż "piorunem" pojawią się zwarcia zwojowe.
Mogą być zwarcia między zwojowe a tego nie sprawdzisz induktorem. Najlepszym rozwiązaniem byłoby zasilanie z drugiego aototrafa i pomiar prądu
Stojan bardzo rzadko ulega spaleniu, albo zwarciu zwojowemu. Pomiar omomierzem nie wykaże, jest zwarcie zwojowe, bo niewielka różnica w pomiarze nie da pewności co do sprawności/ niesprawności stojana. Najprościej byłoby założyć do kompletu nowy stojan, bądź go przewinąć.
W ten sposób nie nawija się transformatorów. Po chwili pracy będą zwarcia zwojowe. Robicie doktoraty z nawijania transformatorka gdy to już dawno zostało opracowane. Poczytajcie jeszcze to: https://zabtr.ru/pl/items-and-equipment/... i zwróćcie szczególną...
Ja zawsze badam wirnik podłączając silnik pod własny regulator tyrystorowy. Ustawiam wtedy prędkość tak tylko delikatnie ruszał silnikiem by można ręką obracać wirnikiem bezpośrednio lub przez przekładnie. Wtedy można ręcznie po kolei sprawdzać jak zachowuje się wirnik na kolejnych sekcjach. Na zwarciu między zwojowym strasznie buczy. Zresztą stan sekcji...
"Pracował w w temperaturze 126 °C" rozumiem, że to była temp. obudowy, czyli uzwojenie miało dużo wyższą. Możliwe uszkodzenie izolacji i zwarcie między zwojowe. Można zmierzyć rezystancję poszególnych uzwojeń miliomomierzem, lub lepiej zmierzyć impedancję metodą techniczną. Żródło napięcia zmiennego np. 12V i podpinane do kolejnej fazy i pomiar prądu....
(at)ay56 Pytałem o pomiar zwarcia zwojowego. Wiesz jak się to objawia i jak to sprawdzić, bo piszesz coś, a później nie kończysz.
Mocne iskrzenie wskazuje na zwarcie zwojowe w wirniku, a możliwe też zwarcie zwojowe stojana. Wirnik może być nawet i dobry, przy zwarciu w stojanie pole stojana silnie osłabione i stad iskrzenie. Nie do naprawienia w warunkach domowych, a kupno części chyba też nie wchodzi w rachubę. Dla grzebaczy, podmiana stojana z innego takiego samego młynka i...
Nie mam w tej materii, praktycznego doświadczenia, piszę o tym o czym nie było mowy. Była mowa, że były mierzone oporności uzwojeń wirników i w obydwóch silnikach były identyczne, to raczej wyklucza zwarcia zwojowe. Jeżeli faktycznie grzeje się tylko wirnik w tym silniku, to może mieć on źle ułożone uzwojenie. Pomiar oporności tego nie wykaże, ale pomiar...
Nie ma innej możliwości odnaleźć przyczynę, jak pomiary, podgląd oscyloskopem napięć. Elektromagnes jest zasilany stałym napięciem? więc może należy zabezpieczyć złącze E-K szybką diodą. Nawet taka prosta kontrola temp. ręką wiele powie, w czasie zmian wysterowania elektromagnesu- brak danych, kto wie jaki prąd jest znamionowy, czy nie ma zwarcia mndz....
Gdyby już przytrafiła się sytuacja zwarcia między zwojowego, to po odlutowaniu jednego końca cewki tweeter powinien grać, ale uwaga - to jest czynność testowa i nie wolno tak zostawić do grania!! Po pierwsze rozwala to cha-kę filtru zaprojektowanego do danej kombinacji głośników, po drugie po zwiększeniu głośności prawdopodobieństwo spalenia tweetera...
Nie będę szukał miejsca ewentualnego przebicia izolacji, czy zwarcia zwojowego, bo nie jest to możliwe na tych zdjęciach, aczkolwiek , jeśli miałoby to miejsce, to była by widoczna różnica w kolorze cewek.
Taka oporność jest możliwa. Niestety mierząc oporność omomierzem,nie wykryjesz zwarcia zwojowego.
Te pomiary niestety nie dadzą wyraźnej różnicy przy zwarciu zwojowym kilku zwojów.
Czyli te ciemne fragmenty na rotorze, to nie efekt tarcia a zwarcia między zwojowego? Skąd się bierze zatem to słyszalne "szorowanie"?
Proszę o niedodawanie odpowiedzi w stylu nie opłaca się naprawiać chińczyka kup nową Przykro mi ale tak właśnie jest. Spalony wirnik, słychać to po pracy silnika i widać po objawach i wyglądzie szczotek. Ponadto objaw zwolnienia obrotów i iskrzenie jest tak charakterystyczny dla zwarcia między-zwojowego w wirniku, że dalsza zabawa nie ma sensu (chyba,...
Witam ponownie! Uzwojenie wirnika choć aluminiowe było dobre . Rezystancja mierzona na pierścieniach ślizgowych wynosiła 34 Ohm-y. Zwarcia zwojowego nie było , sprawdzałem na próbniku . Magnesy nie uszkodzone , stabilnie zamocowane. Pozdrawiam.
Zanieś wirnik tam gdzie przezwajaj silniki na pomiar zwarcia miedzy zwojowego elektromagnesem.
No i moje pytanie - co może być przyczyną? Szczotki nowe, komutator nie wygląda najgorzej. Wirnik nie jest nigdzie osmolony czy przypalony. Zwarcia między-zwojowe w wirniku są przeważnie niezauważalne przy oględzinach. Można je wykryć dopiero dysponując prostym przyrządem. [url=https://www.google.com/search?q=prz...
Mając miernik, możesz zmierzyć rezystancje obu cewek stojana, powinny wyjść takie same i być rzędu kilku Ohmów. Możesz także sprawdzić uzwojenie wirnika, mierząc rezystancję pomiędzy dwoma sąsiednimi wycinkami komutatora. Tutaj również, każdy pomiar powinien być zbliżony. I to tyle co możesz sprawdzić od strony elektrycznej. (Sprawdza się także zwarcia...
Zwarcie zwojowe "działa" tak samo na zimnym, jak i na rozgrzanym silniku. Jaka to kosiarka ?
Nowy wirnik początkowo pracuje dobrze.A po kilku odkurzaniach co się dzieje z komutatorem i zaczyna iskrzyć? Cały czas jest tu mowa o krótkim czasie pracy nowego wirnika. Jeżeli chodzi o czas pracy - na nowym wirniku był włączany 4 razy, najdłuższy czas pracy to 10 min. Czy po tak krótkim czasie mogą wystąpić objawy podobne do zwarcia zwojowego uzwojenia?
U mnie w GP z instalacją Tartarini był problem podobny - jak się okazało cewka elektrozaworu przy reduktorze dostawała zwarcia zwojowego. Ja po 140kkm wymieniłem cały reduktor, ale nie na Tartarini :)
Zwykły multimetr nie pokaże zwarcia zwojowego. A czy to jest przyczyną ze buczy, to raczej nie, ale ze grzeje się , to już tak. Trzeba by pomierzyć prądy fazowe, to może by coś się wyjaśniło.
Sprawdzenie stojana w sposób domowy, czyli tak jak opisałeś, nie daje 100% pewności, że nie ma tam zwarcia zwojowego ( między dwoma, czy kilkoma drucikami uzwojenia), jednak w większości awarii, to wina wirnika.
"Śmiechu warte, nie wykryjesz miernikiem zwarcia między zwojowego?" - sam napisałeś.
Spadek oporności wskazuje na zwarcia między-zwojowe i chyba nie ma co kombinować.
Najprościej <> generator sygnału prostokątnego np. 1KHz i oscyloskop . Oscyloskop może być najprostszy , najtańszy , byle działał . Wykrywa każde zwarcie między zwojowe .
Najbardziej prawdopodobne w tej sytuacji wydaje mi się uszkodzenie transformatora. Nie jest to jednak łatwe do stwierdzenia. W podobnych sytuacjach (niestety po uciążliwym czasem wylutowaniu) testuję trafo używając innego, przypadkowego sterownika od zasilacza od np faksu z własnym sterownikiem (np 3842). Potrzeba 2 zasilaczy. Jeden do zasilania obwodów...
Najprościej iść do zakładu przezwajającego silniki elektryczne i sprawdzić pod kątem zwarcia zwojowego mam nadzieję ze takowy jest u Ciebie.
Proponowałbym najpierw wyjąć tłoczki i obejrzeć dokładnie. Skoro się zacina, to coś go blokuje. Może być nawet zwykły paproch. Gorzej jak coś się odłupało z tłoczka lub korpusu. Bardzo możliwe, że czyszczenie nie było dostatecznie dokładne. Naprawdę jest zaskakujące, jak niewiele potrzeba by unieruchomić taki zawór. Sugerowałbym nawet obejrzeć tłoczki...
Najczęściej bezpiecznik termiczny zabezpiecza uzwojenie pierwotne ,jako to mniej odporne na przeciążenie,włączone będąc szeregowo z nim. Objaw przepalenia bezpiecznika termicznego to"rozwarte uzwojenie pierwotne" R=do nieskończoności,natomiast przepalenie i zwarcie między zwojowe objawia się zwarciem uzwojenia pierwotnego z rezystancją bliską zeru....
sprawdz kostke przy silniku czy nie jest wypalona.sprawdz silnik czy niema zwarcia zwojowego na rewersach
ostanislaw Do sprawdzenia zwarcia zwojowego najlepszy jest elektromagnes i blaszka stalowa. Tak się sprawdza silniki-szybko i skutecznie. Pozdrawiam.
Szynal , jeżeli jeszcze tu zagląda, to chciałbym Mu przekazać, że do szlifierek Bosch są dwa rodzaje wirników. Starego i nowego typu. Te dwa typy różnią się komutacją na wirnikach. Zależy ona, jak względem szczotek ustawiony jest stojan. Jeżeli szczotki znajdują się pomiędzy cewkami stojana, jest to nowy typ. Jeżeli natomiast szczotki są na wprost...
Sprawdź czy nie ma wizualnie odbarwień w uzwojeniach stojana i wirnik do sprawdzenia na zwarcia między zwojowe.
Przetwornik i połączenia wyglądają wręcz jak nowe. Wewnątrz też? W większości wypadków takie efekty jak opisujesz powoduje rozsypana cewka, lub wręcz nadpalona. Jeśli głośnik jest rozkręcany należy to sprawdzić. Można też zmierzyć jego oporność, ale przy braku nadpalenia (częściowego zwarcia między-zwojowego) ten pomiar nie wykaże anomalii. Możesz...
Witam. Zwarcie zwojowe uzwojeń stojana ,lub przerwa w którymś z uzwojeń.
Czym chcesz mierzyć rezystancję uzwojeń? Zwarcia zwojowego nie poznasz omomierzem czy mostkiem. Bardzo pilne!!! ?
Duże iskrzenie na szczotkach, to w większości przypadków zwarcie zwojowe uzwojenia wirnika. Naprawa jedynie poprzez wymianę wirnika, o ile są dostępne.Ale czy warto?
Witam. Myślę że przy zwarciu między zwojowym cewka będzie brała większy prąd . miałem jeszcze w komplecie woltomierz - przy przewijaniu wirników można od razu sprawdzić - jak to się nawinęło cewki . Pozdrawiam .
Nie do naprawienia w warunkach amatorskich. Być może wymienia ktoś całe komutatory, ale koszt takiej naprawy, byłby porównywalny do kupna wirnika. Przyczyną wypalenia lamelki było iskrzenie, spowodowane zwarciem zwojowym w uzwojeniu.
Jaki moduł? " kręcąc rozrusznikiem mam napięcie rzędu 12v AC" a powinno być wyższe bez obciążenia ~70V, z obciążeniem np.żaróweczka próbnika o napięciu 24V, ~30V. Przy podłączeniu trafo myślę , że napięcie zasilania nie powinno przekraczać 30v ( napięcie z oryginalnej cewki zasilającej bardzo spada pod wpływem obciążenia a z trafo nie), nie wiem jak...
Mam podobny silnik 1-fazowy z dwoma kondensatorami, ale bez wyłącznika odśrodkowego. Silnik posiada dwa uzwojenia: robocze - nawinięte dwoma drutami i pomocnicze nawinięte jednym drutem. Druty w obydwóch uzwojeniach ma tą samą średnice, a więc uzwojenie pomocnicze ma dwukrotnie większą oporność, niż robocze, wartości tych oporności nie pamiętam, ale...
Był kiedyś taki silnik, miał zwarcie zwojowe i po osiągnięciu odpowiedniego zwarcia już nie dało się zmienić obrotów.
Ten silnik obecnie jest połączony w gwiazdę czyli powinien pobierać mniejszy prąd rozruchu, czy zawsze wybijał bezpieczniki czy dopiero od jakiegoś czasu, może ma zwarcia zwojowe lub doziemne, bez pomiarów nic się nie dowiemy?
Witam .Z opisu wnioskuję zwarcie zwojowe wirnika> wirnik do wymiany.
Często w wirnikach powstają zwarcia zwojowe, ale zwartych jest np. kilka zwojów dlatego oporności i napięcia między płytkami komutatora mieszczą się w graniach tolerancji. Jedyną metodą wykrycia takiego zwarcia jest użycie specjalnego elektromagnesu do badania wirników.
Nie da się, miernikiem sprawdzisz tylko ciągłość uzwojenia co zapewne jest ,tylko sprawdzenie na magneśnicy wykluczy zwarcia miedzy zwojowe. https://www.youtube.com/watch?v=EAHLHqjP...
Tam nie ma coś takiego, a jest kondensator. Raczej sprawdzić prąd pobierany przez silnik , czy jest znamionowy (czy czasem silnik nie ma zwarcia między zwojowego) i sprawdzić kondensator czy nie ma zwarcia.
Wygląda na to, że już dokonałeś pomiarów, a nawet podłączyłeś do sieci, więc widzisz, że wszystkie są sprawne. A rozbieżności w pomiarach można też różnie interpretować, np. miernik niezbyt dokładny.Grzanie się transformatorów nie może być spowodowane np. zwarciem zwojowym, bo to doprowadzić powinno do spalenia uzwojenia.
Witam,sprawdzić połączenia na silniku czy nie są lużne.Jeśli to nie pomoże podmienić kondensator ,sprawdzić prąd czy nie przekracza prąd znamionowy jeśli tak silnik pracuje na zwarciu zwojowym a to pogarsza jego moment obrotowy pozdrawiam
Ciekawym jest jaka będzie przyczyna tego grzania. Ja kupiłem rosyjski silnik o podobnych parametrach, który bardzo szybko się nagrzewał bez obciążenia i ruszał bez podpiętego kondensatora pomocniczego i rozruchowego. Więc myślałem, że ma zwarcie międzyzwojowe, taką samą diagnozę postawili w punkcie przezwajania silników, więc zostawiłem go do przezwojenia....
Witam,prawdopodobnie silnik pracuje na zwarciu zwojowym .Sprawdz prąd jaki pobiera ,sam silnik bez obciążenia nie powinien przekraczać 1A,jeśli pobiera większy silnik do przezwojenia pozdrawiam
Masz uszkodzoną korekcję to typowe w tych tv posprawdzaj zimne luty w okolicy dławików na pewno. często wypala się ko będzie kilka zimnych lutów. Sprawdź R629 2,7 om ,Q603 9NQ20T P9NA60. A na pewno sprawdź kondensator C630 430n. Często też dostają zwarcia zwojowego dławiki. Powodzenia. Dodano po 3 Masz uszkodzoną korekcję to typowe w tych tv posprawdzaj...
Jeśli któraś lamelka byłaby podniesiona to raczej byłoby widać po chwili pracy która to. Po szczotkach też byłoby widać zapewne ze mają boki podtarte. Może jest to wczesny etap zwarcia zwojowego, aby wystąpiło potrzebne jest wyższe napięcie które przebije izolację, badanie na elektromagnesie tego nie wykryje.
Witam, kolego zanim czyściłeś komutator, nie zauważyłeś przebarwień na wycinkach. Jeśli któryś z wycinków był nadpalony, to niestety wirnik jest spalony. Podałeś, że między wycinkami rezystancja nie jest równa - to oznaka zwarcia zwojowego, wirnik do przezwojenia. Pozdrawiam
Silnik ma prawdopodobnie zwarcie zwojowe na jednym z uzwojeń (świadczy o tym zmieniony kolor izolacji DNE, na jednym z uzwojeń). Musisz go oddać do wyspecjalizowanego zakładu.
Trzeba zrobic pomiary: oporność wyprowadzenia anody do masy, pojemność, oraz test testerem na zwarcia zwojowe, mozna tez zaryzykować kupic nowe. Jak postawisz kilka na półkę, stwierdzisz że zakup testera moze sie opłacać...
Tak są dobre. Omomierzem nie sposób zmierzyć zwarcia między zwojowego. Co a wirnikiem ( obtarcie ) ?
Zwarcie zwojowe uzwojenia wirnika, stąd wypalony jeden wycinek komutatora, po kilku próbach będą kolejne, albo całe uzwojenie się spali.
Nie jestem pewien ale czy nawet w przypadku zwarcia między zwojowego ta część układu nie powinna działać? Nie będzie działać. Sprawdź co się dzieje po wylutowaniu D6 a następnie D5 Tyrystor T1 nie ma przebicia ?
Sprawdziłeś czy PFC daje 395V? To PFC ma działać w trybie St-by? Transformatorek nie ma przerwy. Ale może mieć zwarcia między zwojowe i stąd efekt grzania się TOP i jego pierwotnego uszkodzenia.
Jeśli czujesz się na siłach - OK. Pamiętaj tylko, aby cewki były przed klejeniem ustawione na środku szczeliny magnetycznej, no i oczywiście wycentrowane. Sama regeneracja wygląda b. podobnie jak w wypadku większych głośników. Jedyne utrudnienie to zamknięty kosz głośnika (o ile masz zamknięty) i utrudniony dostęp do dolnego resoru. Głośnik może być...
Witam. Duży prąd rozruchu. W związku ,z tym termik wyrzuca. Zwarcie zwojowe silnika.Agregat do wymiany.
Co masz na myśli mówiąc o "specjalnym przyrządzie" Mostek Thompsone'a, który mierzy z dokładnością kilku miejsc po przecinku. Oporność takiego, czy podobnego silnika jest rzędu kilku Ω, stąd przy ewentualnym zwarciu zwojowym omomierz "domowy" nie zauważy różnicy. Oporności uzwojenia wirnika nie zmierzysz.
A po co od razu trafo wymieniać? Zostaw je na razie. Skutek zawyżonego nap. to układ padnięty, a przyczyną są kondensatory elektr. andrzej c Sorry ale pierwszę słyszę by trafo z zwarciem zwojowym podniosło napięcie.
Częstym powodem są zwarcia między-zwojowe cewki filtru (n.p. "zpieczenie").
Witam,jeśli się mocno grzeje to może ma zwarcie zwojowe .Kolego a jak chodzi dłuższy czas to wyłącza go czujnik temperatury(termik na uzwojeniu) pozdrawiam
Witam. Miałem Elektroluxa (nigdy więcej nie kupie) Po trzech latach popękała płyta czołowa ( plastik) nie było tego za bardzo widać, zauważyłem po jakimś czasie. Tak samo jak u ciebie zaczęły się siupy z temperaturą. Po jakimś czasie okazało się że agregat dostał ( zwarcia między zwojowego) . Pobierała 2 razy więcej prądu niż powinna. i mroziła u góry....
Witam. [/b]cwiekol[b]Jeśli wymiana kondensatora nie pomogła ( a był tej samej wartości)to przyczyny należy szukać bądź w skrzywionym wale, bądź w zwarciu zwojowym jednego(albo obu uzwojeń. Ponieważ uzwojenia mają małą oporność (rzędu kilku Ω ) wykrycie ich omomierzem nie jest możliwe.
Nie wiem na jakiej zasadzie pracuje ściemniacz który masz. Napisałem wcześniej, że możesz spróbować zastosować zwykły transformator, ale to może być szkodliwe dla samego transformatora. Ja mam lampę na biurko, w której była żarówka halogenowa 40W/12V, zasilana przez zwykłe trafo 220/12VAC - 60VA, które zasilane było ze zwykłego ściemniacza. I tak było...
Nastąpi duży pobór prądu i dojdzie do uszkodzenia uzwojeń,przebicia,zwarcia między zwojowego, po przez przegrzanie. :|
Jest tam kondensator, być może utracił pojemność. Można by go zmierzyć, albo z baraku takich możliwości, wymienić na takiej samej wartości. Może łożyska po latach pracy, do wymiany. Zwarcie zwojowe raczej wykluczam.
Takie rzeczy jak spalenie uzwojenia widzi się po kolorze, czasem mylące bo można cewki nawinąć drutem w różnej izolacji, ale niezawodny jest zapach, tylko wtedy w tym trzeba robić.Ze zdjęć wygląda na zwarcie zwojowe.
Może to banalne, ale radzę sprawdzić trafopowielacz na testerze -dynamiczny pomiar pokazuje wiele. Niezawadzi sprawdzić czy nie ma jakiejś oporności między wyprowadzeniem napięcia anodowego a masą. Swoja drogą, ciekawie by było uszkodzone to trafo gdyż zazwyczaj miewają zwarcia zwojowe, miedzysekcyjne, uszkodzone kondensatory, które raczej powodują...
(at)Pritend Nie ma możliwości łączenia gwiazda trójkąt (tj. konfiguracji) Podejrzewam , że jako iż to dedykowany silnik dla tego typu aplikacji jest to połączenie w trójkąt (czemu, to chyba oczywiste) (at)Vorlog Sprawdzałem i tak i tak. Dodatkowo zamontowałem inny motoreduktor (tj. ten sam z takiego samego silnika) i objawy te same. Jak wspominałem,...
Może kolega zdradzić, jak przez pomiar izolacji przy 1000 V można jednoznacznie stwierdzić, że mamy do czynienia ze zwarciem między zwojowym w uzwojeniu transformatora. Do kolegi autora, co wymienił, jakie wykonał pomiary. Najbardziej by mnie interesowało do jakiego napięcia ładuje się kondensator / bateria kondensatorów. Żeby wyeliminować transformator...
Przyczyną nagrzewania się silnika w tym przypadku może być: 1. Zwarcie między zwojowe; 2. Za duża pojemność kondensatora; 3. Obcieranie wirnika o stojan. Jeśli chodzi o zwarcie między zwojowe to jest prosty sposób na sprawdzenie, zimny silnik uruchamiasz na krótki czas (jedna , dwie minuty), wyłączasz, szybko rozbierasz silnik i sprawdzasz która cewka...
Przywarty to znaczy że może mieć zwarcia między-zwojowe i wtedy prąd płynący przez zwoje jest zbyt duży i stąd pojawia się iskrzenie na szczotkach. Wirnik zamiennik może mieć inną parametry uzwojeń (średnica drutu i ilość zwojów).
Witam, Problem w tym , że nie napisałeś jaki to typ F126p, a konkretnie czy aparat zapłonowy jest z kopułką rozdzielacza czy bez (wtedy zamiast niej jest plastykowa zaślepka). Tak nawiasem mówiąc to jeszcze wypadałoby sprawdzić przewody WN do świec czy nie mają przebić i wstawić porządne silikonowe. W F126p były stosowane 3 typy cewek zapłonowych.......
Witam. Bardzo często w obwodach źródeł tranzystorów mocy montowane są rezystory do pomiaru prądu obciążenia. Jeżeli zwarte były tranzystory mocy to jest szansa, że rezystory po przegrzaniu zmieniły wartość i dają błędny sygnał pomiarowy, i to powoduje blokowanie układu Sg3525. Może się również uszkodzić trafo. Jednak ja zwarcia zwojowe wykluczyłbym,...
Wirnik będzie dobry. Uzwojenie o większym oporze to pomocnicze (rozruchowe). Spróbuj jeszcze przy załączonym uzwojeniu roboczym do sieci mocno wprowadzić w ruch wirnik. Lekkie kręcenie nic nie da bo to silnik na 2800 obr. Tylko rób to ostrożnie! Jeżeli ruszy i nie będzie się mocno nagrzewał to uzwojenie główne jest sprawne. Najlepiej byłoby sprawdzić...
Prawdopodobnie podłączając silnik pod napiecie 230V spowodowałeś uszkodzenie izolacji uzwojeń (przegrzanie i przebicia), a teraz już się tworzą zwarcia zwojowe. Spróbuj rozebrać silnik i zobaczyć czy: - nie powstały zwarcia na komutatorze, - nie widać w uzwojeniach drutów z czarną izolacją. Druga mozliwość: Jeżeli się nie znasz na silnikach, to udaj...
Przegrzewanie tranzystora w EW często jest powodowane zwarciem zwojowym cewki dołączonej między tranzystorem, a diodami szeregowymi wiszącymi na kolektorze klucza H (tutaj L405). Może też być przyczyną ubytek pojemności równoległej do diod, lub przerwą samej diody (tutaj D404) . Proponowałbym podmianę diod i pojemności nanofaradowych przy tych diodach...
może dopiero po ich nagrzaniu występują jakieś zwarcia miedzy zwojowe . No właśnie.
wymieniłem kondensator filtrujący 2x4700uF na Elna for audio 2x10000uF 50V W jakim celu była ta wymiana robiona? Jakie napięcie było na tych kondensatorach przed ich wymiana, tak jak koledzy piszą jak by transformator dostał zwarcia miedzy zwojowego to na biegu jałowym czyli odłączone wtórne uzwojenia by się grzał... Tu jest opisane jakie powinien...
Nie zdziwiłbym się, gdyby emalia w trakcie demontażu i ponownego nawijania popękała, i porobiły się zwarcia między zwojowe. Podłączaj na początek z żarówką włączoną w szereg z uzwojeniem pierwotnym - w razie gdyby były zwarcia żarówka (zwykła żarowa ok. 60W) będzie się świecić.
tak nie wykryje uszkodzenia stojana Wykryje, przecież przebieg pokaże że jedna z faz ma niższe napięcie, ponadto w przypadku zwarcia między zwojowego jarzmo będzie się grzało.
Na podstawie fotki i wyglądu stanu fragmentu komutatora wyglądło że mogły skończyć się szczotki ale całego komutatora nie widziałem stąd taka była moja sugestia. Ogólnie w motorkach tego typu wirniki dostają zwarcia między-zwojowego i kończy się wymianą silnika albo zastąpieniem innym po przeróbce, przezwajania wirnika ze względu na koszty nie wykonujemy....
Ja przy regulacji napięcia na uzwojeniu pierwotnym zajechałem transformator 60VA przy obciążeniu Ledem 1.5W/12V -dostał zwarcia zwojowego. A moduł mam podłączony według schematu Jeżeli moduł zasilasz napięciem mierzonym, to wtedy zgodnie z zaleceniem nie powinno się wykorzystywać cienkiego przewodu ("-", masy), powinien wisieć w powietrzu. Ja przypuszczalnie,...
zwarcia zwojowe stojana zwarcie zwojowe silniku zwarcie między zwojowe
skaner microtek podajnik ręczny honda drzwi
pralka amica pb5514 bosch silence kranik
Wyważanie łopat turbiny wiatrowej - gdzie i jak? Nie świecą kontrolki w piekarniku Amica EBI 7542AA SOFT