Iskra jest losowa czy w rytm cewki zasilającej co by oznaczało zwarcie w instalacji lub magnecie. Przy zwartej cewce impulsatora też jest iskra?
Witam Dzisiaj podczas jazdy akumulator przesunął się i zrobił zwarcie z kablem od pierwszej cewki, w drugiej cewce jest iskra. Sprawdziłem bezpieczniki, co mogło się uszkodzić? Proszę o odpowiedź. https://obrazki.elektroda.pl/4393017200_...
Cewke mam wyjeta wiec sprawdzalem na sucho nie w silniku. Jezeli ustawilem miernik na 2 K to pokazało 002. Nie znam się. Czyli jest zwarcie w cewce?
Omomierz, lub żaróweczę z baterią podłącz, jeden przewód do masy a drugi do niebieskiego kabelka wychodzącego z silnika, kręcąc magnetem żaróweczka powinna migać.Jeżeli świeci cały czas, zwarcie niebieskiego kabelka lub kabelka od kondensatora do masy. Jeżeli nie świeci wcale brak styku na platynkach (brudne ,zaśniedziałe)
Przypominam: miedzy masą cewki (rdzeniem) a przewodem NN jest 1,1 oma, A ile Twój multimetr pokazuje przy zwarciu sond? W/g mnie jest zwarcie w cewce NN. Masz napięcie rzędu 100 mV p.p. Przecież np. w motocyklu taka cewka magneta daje napięcie 6V skutecznego. (do oświetlenia) Przy przerywaniu obwodu NN powinny w nim być piki napięcia ponad 200V. co...
Witam. Mam traktorek kosiarkę z silnikiem Briggs stratton. Brak iskry. Silnik ma przerywacz mechaniczny. W cewce wystaje przewód który jest podłączony do kondensatora. Czy może mi ktoś powiedzieć jaki powinien być opór pomiędzy tym przewodem a drugim przewodem który jest podłączony do masy silnika. Mi pokazuje na omomierzu 0 om. Wydaje się że zwarcie....
Wyniki to około 1,3-1,5Ω To raczej zwarcie na cewce. Napięcie na moduł zapłonowy powinno wynosić od 50 do ponad 300V. https://obrazki.elektroda.pl/4575412200_...
Sprawa jest prosta. Zwarcie w obwodzie przerywacza. Prąd w cewce i jej temperatura świadczy o tym, że przerywacz jest zwarty/uszkodzony/zużyty - np. starty popychać, który się ślizga po krzywce. Sprawdź czy przerywacz ma prawidłową przerwę, tj. około 0,6 mm i czy przy obracaniu wałem i załączonym zapłonie na przerywaczu się nieco iskrzy. Może też mieć...
Wracając do tematu samochód teraz nie odpala i sie nie łączy przez obd, zdiagnozowałem, żę nie ma napiecia na złączu k-line reszta zasilania i can ok, natomiast nie ma iskry. Na cewce jest prąd przez jakiś czas po przekręceniu kluczyka, a przy odpalaniu go nie ma i na wyjściach cewek jest zwarcie. O co tu chodzi?
Wtyczkę z modułu wypiąłeś przed pomiarem? Ile masz we wtyczce tych kabli czarnych z białym paskiem , dwa? Przyjrzyj się jeszcze raz kolorom kabli i pomierz oporności. Interesuje mnie pomiar między masą a kabelkiem z niebieskim paskiem (powinno być około 150 omów), i masą a kabelkiem z czerwonym paskiem (powinno być około 470 omów). Impulsator jeśli...
Miałem przypadek w takim polonezie, że uszkodziła się wiązka przewodów przy cewce (zwarcie przewodów sygnałowych cewki z przewodem masowym - koncentrykiem) Pozdrawiam.
Witam. Mam problem z fordem mondeo z 95 r. silnik zetec 2.0 Nastąpiło zwarcie jednego z trzech przewodów przy cewce zapłonowej z masą w wyniku czego silnik zaczął najpierw pracować na 2 cylindry a pózniej przestał pracować. Okazuje się że brakło iskry na wszystkich cylindrach. Dodam jeszcze że uszkodziło jeden z bezp.w komorze silnika. Podmiana cewki...
Podając stałe +12V na wejście zasilania modułu AC-CDI, zrobiłeś zwarcie i spaliłeś moduł. Przy okazji mogły się uszkodzić przewody w instalacji elektrycznej, w szczególności przewód masowy modułu zapłonowego, ponieważ masa w instalacji elektrycznej Peugeotów ma jeden wspólny punkt masowy. Przy okazji sprawdź masę silnika (masa rozrusznika) oraz przewody...
Gaźnik Dellorto czy Weber? Sprawdź ssanie automatyczne na zimnym silniku porównując długość wysunięcia tłoczka ssania z głębokością gniazda w którym pracuje tłoczek ssania automatu ssania. Jeśli na zimnym automacie tłoczek zamyka ssanie, to rzecz jasna automat nadaje się do wymiany. Wtedy szukaj nowego automatu ssania przeznaczonego do Piaggio (z charakterystyczną...
Co do braku iskry to sprawdź czy masz + stały na cewce po zapłonie , na jednym z 3 pinów. Co do wentylatora i pompki to masz gdzieś zwarcie . Posprawdzja wyjmując bezpieczniki.
Bezstykowy pomiar obrotów można też zrobić np. przez mikrofon. Gorzej będzie z czasem zwarcia cewki. Iskra powstaje po jej odłączeniu od Uz i nie wiele "mówi", na jak długo przed jej powstaniem cewka była zasilana.
Udało mi się uruchomić silnik.Na początku stwierdziłem brak iskry na jednej cewce,co jakis czas pojawiało sie i znikało,zapalił na ułamek sekundy i gasł. Po odłączeniu czujnika położenia wałka rozrządu silnik zapala za kazdym razem ale brak mu mocy i nie wchodzi na wysokie obroty.Może te objawy pozwolą kolegom coś zaradzić.Pozdrawiam.
Witam jestem posiadaczem Peugota 309 z silnikiem 1,1 benzyna + gaz. Problem pojawił się po zalaniu silnika przez płyn chłodzący- od tej pory samochód rzucił palenie. Cewka WN nie daje iskry- a zauważyłem dziwną rzecz: posiada ona 4 piny z czego dwa są oznaczone jedem + a drugi -. Ale przy sprawdzaniu napięć na załączonym zapłonie zauważyłem, że na każdym...
Jest to zapłon bateryjny.Przewód ze stacyjki z poz 15 lub54 jest wpięty do cewki zapłonowej w poz 15.Z pozycji 1 cewki zapłonowej przewód idzie przez platynkę przerywacza a następnie kowadełko na masę.Wskutek obrotu wałem przerywacz pracując podaje napięcie impulsowe na wtórne uzwojenie cewki a zaindukowana energia w cewce powoduje powstanie wysokoego...
doszedłem do tego ze gdzieś jest zwarcie ponieważ po rozmagnesowaniu czujnik wału pojawia się na chwilę iskra po czym znowu zanika więc trzeba będzie posprawdzać instalacje i tzw. komputer P.S. Mam jeszcze pytanie czy jak kupię nowy komputera czy jest możliwość tego ze się spali bo jest gdzieś zwarcie ?? I jak można sprawdzić mój obecny?
jak pisalem wyzej iskry nie ma na pierwszym cylindrze a na pozostalych niesprawdzalem wiec opcja padnietego modulu chyba odpada no i co z tym wywalanym bespiecznikiem ?? zwarcie czy moze cos innego?? (sam zwarcia nie zrobilem bo przeciez jechalem ...)
mam taki problem ze:jak mowi wlasciciel twierdzi ze jechal i nagle mu samochod zgasl..jak potem sie okazalo nie ma iskry ..auto ma gaz i auto alarm..gaz jest odlaczony ale na cewce jest zasilanie tylko jest rzecz ktora mnie nie pokoi ze na cewce jest wtyczka trzy pinowa i na wszystkich trzech pinach po przekreceniu stacyjki pojawia sie +12v i to jest...
Witam mam problem z odpaleniem auta, wszystko działało ok, 2 dni postoju i nie chce w ogóle zapalić, brak iskry na cewce, cewke sprawdzałem jest sprawna,rozrusznik kręci, mam błąd e. 1510 błąd przekaźnika głównego: - przerwa w obwodzie wyjściowym/zwarcie obwodu z obwodem zasilania. zamieniałem te przekaźniki 3 duże ale bez zmian, co może być nie tak...
jaki może być powód takiego spadku napięcia? Zwarcie, słaba masa itp. gdzie szukać przyczyny W instalacji, od akumulatora do cewki.
Witam serdecznie. Mam problem z silnikiem, mianowicie z brakiem iskry. Jak kręcę magnetem nie pokazuje się iskra, lecz jak dotknie się ręką to czuć delikatne kopniecie. Zmierzył impedancja między przewodem świecy a tym białym przewodem wychodzącym z cewki wn i wynosi ona OK 5.1kohm. Zastanawia mnie czy powinno być przejście z białego przewodu do mocowania...
Wypadanie zapłonów - sprawdź świece, przewody WN, czujnik położenia wału. Może masz przebicie w cewce WN i gubi iskrę wtedy niedopalone paliwo idzie na katalizator i zapycha go. Jeśli masz niesprawny układ paliowy to zniszczysz katalizator. Jeśli jeden cylinder nie pali będzie wyczuwalne szapanie silnikiem i brak mocy. Sond lambda może mieć zwarcie...
Żadne transformatory ani cewki nie działają przy napięciu stałym, w samochodzie napięcie jest stałe dlatego potrzebny jest jakiś przerywacz (w starych był mechaniczny przerywacz, we współczesnych elektroniczny moduł zapłonowy). W analizie układów elektronicznych, dla prądu stałego idealną cewkę traktuje się jako zwarcie, także trzeba uważać z DC, w...
Nie ma sprawdzania kondensatora tylko wymiana na nowy, a do fajki trzeba włożyć drut i sprawdzić czy jest iskra co wykluczy zwarcie na świecy, jeżeli nadal nie będzie to zostaje przewód lub cewka.
Iskra się znalazła wystarczyło odłączyc od cewki kabel patrząc na cewce to 1 wejscie według wskazówek zegara bo było zwarcie na masie maluszek nareszcze zagadał.Teraz tylko wszystko poustawiac nalac paliwa i ogień. Pozdrawiam!
Ten "miernik" masz źle ustawiony... Załóż cewkę na silnik i sprawdź czy po zwarciu tych 2 przewodów od cewki, iskra na świecy znika.
zrobiłeś zwykłe zwarcie na cewce prądnicy to że zaśmierdziało to jeszcze nie powiedziane ,rozłącz jak ktoś.w. radzi wtedy sprawdz bo ja wolę przykopcona oryginalną[gruba emalia] niż mało pewnie wykonana samemu
Podłączyłem akumulator na krótko do cewki i jest iskra A z magneta rozumiem jesteś pewien że iskry nie ma. A cewki w kole mag były zmieniane razem z obudową w komplecie No to gdzieś masz zwarcie, tam jest tylko parę elementów na krzyż... Uda ci się zrobić ostrą i wyraźną fotografię cewek i przerywacza po zdjęciu koła magnesowego?
A więc tak. Po podłączeniu przekaźnika rozruchowego... nic się nie dzieje :| Sprężynka ani się nie nagrzewa, zwora w cewce również nie zamierza się podnieść :| Choć prąd wszędzie na stykach jest tam gdzie powinien. Przy manualnym podniesieniu blaszki sprężynka zaczyna się grzać do czerwoności (a powinno być przecież odwrotnie?) a na stykach jest drobne...
Zamienilem lampe AZ na nowa i teraz jest taki problem ze lampa EM sieci OK natomiast lampa EBL tez swieci na niebiesko w srodku po miedzy tymi pretami. To ja wymień - lampa ma gaz, zapewne prad jonowy jest na tyle duży, że dodatkowo silnie obciążał prostownk. natomiast w samej podstawce lampy od spodu przeskakuja istry jak sie glosno gra. Na drodze...
tez nie ma iskry z odpiętym kablem gaszenia jak sprawdzić ewentualne zwarcie?? sprawdzałem miernikiem na pipczku to jest przejście na przerywaczu do masy ale na podpiętym kondensatorze i cewce ale na zdemontowanym przerywaczu i pomiędzy kowadełkiem i młoteczkiem przejścia nie ma:) Dodano po 2 po próbie bez platynek tylko sterowana cewka bateryjką również...
Mogło Ci nie odpalić bo zalało świece. Na początek najłatwiej będzie Ci pomierzyć oporności na cewce multimetrem, sprawdź czy nie ma zwarć. I sprawdź czy się to zgadza z podanymi przez producenta wartościami do porównania. Ściągnij wtyczkę i pomierz opory z masą. A być może jak tu podasz to ktoś Ci powie czy są okej. Na pewno jak masz zwarcie z wyjściem...
W czasie trwania zwarcia prąd w cewce wytwarza strumień magnetyczny, który przeciwstawia się strumieniowi magnetycznemu magnesu. Strumień magnetyczny wytwarzany przez prąd przeciwstawia się zmianie strumienia magnetycznego od magnesu - zwarcie cewki "zamraża" aktualny strumień. Następuje odpychanie się obu strumieni, wskutek czego magnes, który właśnie...
Ten silnik posiada bezimpulsatorowy układ CDI. Masz trzy możliwości: 1. Uszkodzona cewka zasilająca 2. Zwarcie na gaszeniu (stacyjka, wyłącznik awaryjny) 3. Uszkodzenie modułu zapłonowego
"Robert_ck" a przetwornica to nie przerywacz ? :-P , zresztą zobacz jak jest zasilana cewka zapłonowa w jakimś starym samochodzie, co do trafa z mikrofali to poco marnować prąd, narażać życie i jeszcze pewnie ta ceweczka przy 1KW by sie stopiła w sekundę, nie sztuka władować kilowaty i patrzeć na efekt, sztuka to mała moc a ładny efekt, bez obawy o...
Jeśli odległość cewki od koła magnesowego jest odpowiednia to proponuje odłączyć przewody idące do cewki i wtedy sprawdzać iskrę. W większości tego typu cewek zwarcie przewodów gaszenie silnika.
Masz rację, spawałem spawarką elektryczną, i uszkodziła się na 99% cewka zapłonowa, okazało się ze jest w niej zwarcie. Druga jest już w drodze, tak czy inaczej następnym razem odłączę wszystkie przekaźniki. ps. niestety nie mam dostępu do spawarki gazowej... może kiedyś uda się kupić. Wygląda na to że temat można zamknąć. pozdrawiam
Z tego co się orientuję, to działa to na zasadzie zwarcia cewki do masy, co powoduje zanik iskry? Sam muszę sobie coś takiego zrobić. Mam dodatkowy przewód z cewki. Zrobić przez guzik do masy?
Sprawdziłem również cewkę butelkową i może tu jest problem. Dodatkowo sprawdziłem miernikiem przejście między stykami 1 i 15 na cewce. Miernik pika czyli jest zwarcie. To dobrze? Przeczytaj to co napisałeś jeszcze raz a odpowiedź sama "przyjdzie". Jaką maksymalnie długą iskrę możesz uzyskać między końcówką kabla WN (bez fajki!) a głowicą? Jeżeli jest...
Panowie, Samochód od 10 lat na gazie pierwszej generacji - w czasie jazdy na gazie zawsze świeci się CE. Po przełączeniu na benzynę - powinna zgasnąć. Zawsze tak było. Jakiś czas temu zauważyłem, że na benzynie jednak nie gaśnie. Samochód nie sprawia przy tym żadnych problemów w eksploatacji; normalnie pali zimny/ciepły, silnik równo pracuje, może trochę...
Może być jeszcze zwarcie przy wyłączniku przy stopce. Były często montowane w skuterach. Ew. jeszcze jakieś inne zabezpieczenie. Tylko co z naszych rad???? Produkujemy się intensywnie, a autor tematu choć założył dwa identyczne tematy na Elektrodzie i pewnie jeszcze kilka na innych forach nie jest łaskaw odpowiedzieć! Nie pisze nawet jaki ma typ skutera,...
Żeby pomiar miał ręce i nogi musiałbyś użyć miliomomierza. Lepiej zmierzyć prąd płynący przez cewkę i przeliczyć. Generalnie zapłon klasyczny czyli przerywacz i platynki - cewka około 3 omy, pozostałe od 0,6 do 1,5 oma, z reguły im starszy układ tym wyższa oporność. Zasilanie na "+" cewki już podaje, ale jest na cewce tylko wtedy, gdy "-" jest odłączony...
Witam. Ta prądnica ma 3 cewki: zapłonu, i dwie szeregowe oświetlenia (o ile dobrze pamiętam, a temat przerabiałem w Ogarze 200A w 1990 r.) Instalacja oświetlenia motoroweru połączona jest poprzez szeregowo połączone cewki z masą (lut do rdzenia cewki!:). Rezystancja tych cewek jest bardzo mała- ok 0,5Ω każda. 1.Rozłacz instalację elektryczną od...
Witam. Mam Renault Clio 1.4 75Ps 8v Mam problem ponieważ nie mam zasilania na cewkę tzn. do cewki dochodzą 3 kabelki,na jednym kablu mam 12v tylko przez 2sekundy po ałączeniu zapłonu,później nic zero zasilania. Czujnik poł.wału ok240Ω Błędy : DF271 przekaźnik pobudzający ECU zwarcie lub brak masy (nie wiem który to jest) Czy to możliwe pomimo że...
Bezpiecznik przepala się dopiero po przekręceniu stacyjki na rozrusznik, prawda? (to wyklucza zwarcie w pompie, ale autor już to zdiagnozował) Gdyby w cewce było zwarcie to nie widzę powodów, dla których nie wyskoczyłby bezpiecznik. Ale, niestety, podobną sytuację miałem w Polonezie na Abimexie - zwarł się tranzystor mocy w komputerze i po podaniu zasilania...
Problem dotyczy samochodu żuk A13B z 1978 r, wersja z alternatorem 9. diodowym. Kilka dni temu ruszyłem temat braku ładowania w tym aucie, amperomierz pokazywał tylko minus. Okazało się, że przyczyną nie jest brak ładowania, ale uszkodzenie amperomierza. Po założeniu osprzętu ładowania alternator i regulator mechaniczny okazało się, że auto nie chce...
Możesz zewrzeć z 2 impulsowo i patrz czy masz iskrę jak nie to cewka padła.
Witam Was wszystkich i proszę o pomoc, mi pomysły już się kończą. Zacznę od początku, jakieś 2 tygodnie temu kupiłem 307cc, 2004r, 2.0i 16v 100kW (RFN) z podobno uszkodzonym silnikiem. Myślę sobię, nic trudnego. Po przyjechaniu (na lawecie) do domu zacząłem podstawową diagnostykę, paliwo ok- dochodzi, iskra... I tu się zaczyna mój problem :D . Iskry...
No to już dawno zrobione. A więc padł komputer, koszt niewielki 200 zł z instalacją. Po wymianie wszystko działa jak trzeba. Nic nie trzeba babrać w komputerze. Montaż i działa. Jedna pozytywna sprawa wyszła, na starym komputerze była tzw. dziura, teraz idzie bez zająknięcia. Nie wiem, może ktoś grzebał w programie? W każdym razie chodzi dużo lepiej....
Przy świecy zasilonej bezpośrednio z cewki iskry brak, przy zwarciu przewodu sygnałowego (zielonego) czujnika Halla z masą iskra jest.
Jeżeli masz zwarcie tego czarnego kabelka z cewki do masy to dlatego nie ma iskry. Wyłączanie silnika następuje właśnie w ten sposób. Sprawdź ten kabelek, może ma uszkodzona izolację i wyłącznik zapłonu
Witam. Posiadam golfa 4 z silnikiem BCB. Mam pewien problem. Wczoraj podczas sprawdzania napiecia na cewkach miernikiem(najprawdopodobniej popsutym), zrobiłem zwarcie. Samochod wowczas wtedy chodził odpalony. Podczas zwarcia samochód zgasł i więcej nie odpalił. Sprawdzałem wszystkie bezpieczniki. Bo tylko tyle potrafie. Zero reakcji na żadnej cewce....
Cewka może być "trochę popsuta", może mieć wewnętrzne zwarcia międzyzwojowe i dawać gorszą iskrę. Z Twojego opisu wnioskuję, że masz cewkę dwubiegunową i tu może być problem, bo dostępne są trzy cewki różniące się parametrami - olejowa aluminiowa wymagająca rezystora 1,7 oma - olejowa aluminiowa bez rezystora - ze stałą izolacją (czarna) z rezystorem...
Dzień dobry, mój problem polega na tym gdyz nie działa wyłącznik iskry, kabel z cewki mogę zewrzeć z masą. Ale nic to nie zmienia...
Cewkę kupiłem nową bo tamta była podobno od fiata nie oryginalna i na nowej cewce też nie ma iskry. Więc czego to może być wina?
Ok poczekam Ważne info będzie dla mnie. Bo jak nie odpalę to opyle go ze stosowną informacją Jeśli padł Ci, czy tam poprzedniemu właścicielowi, inwerter (klucze na wejściu), to Twój stojan może wyglądać jak u mnie: https://obrazki.elektroda.pl/8957851500_... A jeśli akurat zwarcie było na tej fazie, na której jest podpięte zasilanie...
Witam, naprawiałem kiedyś oryginalnego pastucha ,który miał uszkodzone trafo wn (dało je się naprawić poprzez przewiercenie pewnego miejsca powodującego zwarcie). Postanowiłem zrobić coś podobnego. Uprościłem schemat, zastosowałem cewkę zapłonową od CC ,dane trafa sterującego znalazłem na forum. Podłączyłem zasilacz 12V i na kondensatorze miałem 900V...
Sprawdź impulsator, powinien mieć oporność około 150 Omów. Sprawdź też kabel czarny z białym paskiem, czy nie jest zwarty do masy.
Czy panowie czytają pierwszy post? Aparat wymieniony na inny! Calutki aparat zapłonowy wymieniony na inny używany, który podobno działał przed demontażem! Znalazłem taki opis: Na akumulatorze żaróweczka przygasa, na cewce WN nie zapaliła się. Na cewce jest 12V. Iskry nie > zaobserwowano. No i już coś wiemy . Moduł nie steruje cewką, co w połączeniu...
Napięcie ma świecy jest w granicach 12kV możliwe zwarcie kondensatora iskrę daje magneto czy cewka zapłonowa ?
Tak też robiłem i nic, to samo. Padł tranzystor w module, po wymianie padł rezystor. Objaw jak zwarcie gdzieś?
Rozmawiałem dzisiaj ze znajomym który naprawia piły motorowe i zaskoczył mnie bo powiedział mi że taki rodzaj instalacji jest w piłach motorowych czyli że nie mam żadnych przerywaczy ani modułów tylko w cewce jest jakaś mała pierdołka chyba węglowa. Sprawdziliśmy odrazu tą starą cewke i okazało sie że ma zwarcie w sobie ale nie moge sie do niej dostać...
Generator iskry -sterownik generuje iskrę , daje napięcie na cewki zespołu gazowego. Podczas zwarcia mikrowyłącznika powinna pojawić sie iskra, następnie otwarcie cewki płomyka kontrolnego, jeżeli pojawi się płomyk sonda jonizacji czyta i sterownik daje napięcie na drugą cewkę (dużego płomienia) Pozostaje tylko wezwanie serwisu Junkersa.
Przecież napisałem wyraźnie, kabel, który jest podłączony do kondensatora nie może być bezpośrednio zwarty do masy. Cewka ma dwa uzwojenia, pierwotne i wtórne. Jeden koniec, każdego z tych uzwojeń, jest połączony na stałe, z rdzeniem cewki. Drugi koniec pierwotnego idzie do kondensatora, natomiast koniec wtórnego do świecy. Mierząc miernikiem kabel...
Dzień dobry, próbuję naprawić quada Arctic Cat Ace Trade 376 cc, 2004r,z automatyczną skrzynią biegów, w którym nie ma iskry. Poniżej wypiszę rzeczy, które do tej pory sprawdziłem/zmierzyłem. Odnosił będę się do załączonego schematu, a dokładniej do kostki przyłączeniowej modułu CDI oznaczonego numerem 11. 1.Przewód czerwono-niebieski RED/BLU (Brake...
Witam Od ponad tygodnia mam problem z odpaleniem - brak iskry na cewce zapłonowej . Co wymieniłem : cewke - moduł zapłonowy - komputer Czujnik halla daje sygnał do kompa Problem jest chyba z zwarciem na kablach bo po włączeniu zapłonu po chwili płytka od modułu zapłonowego cała nagrzewa się aż prawie parzy. Moduł dostaje zasilanie +12V na PIN 3, lecz...
Jak dobrze rozumiem zamknięcie obwodu powoduje zwarcie wyjścia z cewki z masą co z kolei oznacza że iskra nie przeskakuje i silnik (a razem z tym magneto ) zatrzymuje się. Czyli wszystko jak dla mnie ok. Wciśnięcie guzika = zwarcie, Pozycja stacyjki OFF (czy jak tam jest wyłączona) oznacza to samo co uniemożliwia odpalenie na pych. Na dużym schemacie...
Przewody zapłonowe do sprawdzenia i styki w kopułce i w cewce. Trzeba jakoś zmierzyć szczelinę pomiędzy stykiem palca rozdzielacza a stykiem w kopułce w której musi byc węgielek w chwili gdy ma przeskoczyć iskra. Zmniejszyć przerwę na świecach na 0,45 mm. Moduł montujemy na pastę termoprzewodzącą.
To jeszcze z kopułką na aparacie zapłonowym? Mimo tego podłącz żarówkę jak podałem pod przewód z przerywacza który idzie na cewkę i pod plus z akumulatora - możesz z drugiego przewodu z cewki jeśli tam jest plus co może być wątpliwe po tylu latach. Akumulator oczywiście podłączony do samochodu i jeśli będziesz korzystał z kabla plusowego na cewce to...
1. Tak. 2. Nie odwijaj. Zrób pomiary napięcia szczytowego dla nieobciążonej cewki. 3. Sondą zmierzysz i impulsator i cewkę ładującą. Kwestia napiecia wstecznego diody i dop. nap. kondensatora. Mozę masz zwarcie wewnętrzne w cewce. Pomiary rezystancji cewek sa tylko orientacyjne i szczerze nie wiele wnoszą do diagnozy układów eksperymentalnych jak twój....
Sprawdź przejścia z pcm do cewki. czy nie ma zwarcia do masy.
Zrobiłem zamiennik kondensatora na trochę inny ale w ten sam sposób podłączony do przerywacza i cewki, między styki przerywacza izolacja i brak zwarcia, natomiast po wkręceniu w silnik zwarcie. Na zdjęciu sondy w miejsce skręcania, czerwona przerywnik, czarna cewka. Inaczej się nie da, zwarcie stale jest.
Przed cewką wysokiego napięcia oraz z magneta powinien płynąć prąd w rozruchu.
Kondensator nie ma zwarcia?
Niedawno kupiłem tego fiacika i odkąd wjechałem ostatnio do garażu nie mogę już nim wyjechać ponieważ nie chce odpalić. Na pierwszy ogień poszły świece - bo dawno nie były wymieniane, przewody do świec- jeden był troszkę penkniety, pompa paliwowa- nieszczelność rureczki na wylocie, oraz wszystkie rureczki. w gażniku itp. Dziś próbowałem znowu z nim...
Witam mam problem ze swoją Mazda, a mianowicie, po przekręceniu stacyjki auto nie pali, rozrusznik działa kontrolki świecą, ale auto nie odpala.Po pchnięciu auto zapala i wszystko działa, podczas jazdy nie gaśnie.Po wyłączeniu i ponownym włączeniu auto zapala.Po dłuższej przerwie lub na drugi dzień auto już nie pali trzeba znów pchać i tak w kółko....
To jest typowy układ CDI. Nie ma żadnego plusa na cewce po stacyjce. Stacyjka podaje masę na moduł do gaszenia. Podejrzewam zwarcie między modułem a stacyjką do masy lub uszkodzone styki w stacyjce. Odepnij gaszenie od modułu i sprawdzaj wtedy. Do przejrzenia kable, czy nie ma przetarć w pierwszej kolejności.
a jeśli by był plus zasilania ok a cewka nadal nie działała ? a i jeszcze jes tam mały kondensator czy on może mieć wpływ na brak iskry bo jest włączony równolegle może on powodować zwarcie jeśli jest uszkodzony? bo nawet mi troche od kręcenia akumulator osłabł Dodano po 1 plus zasilania jak sprawdziłem miernikiem względem masy jest na -1 i na +15 po...
Prawdopodobnie magneot generuje za małe napiecie żeby iskra przeskoczyła.Sprawdz cewki moze mają jakieś zwarcia do masy
Witam wszystkich przeczytałem wszystkie podobne tematy i postępowałem zgodnie z instrukcjami użytkowników jednak wszytko sprawdziłem co tam było napisane i zatrzymałem się na problemie stałego prądu na zacisku 1 na cewce. Wiem, że raz powinna tam być masa a raz prąd ale u mnie jest stała wartość niezależnie od położenia młoteczka, z drugiej strony(15)...
No właśnie, jeśli ten kabelek dotkniesz do metalowej części silnika, to silnik zgaśnie, gdyż iskra zaniknie po zwarciu cewki przez ten wyłącznik. Początek cewki jest umasowiony (do rdzenia cewki), stąd wrażenie, iż kabelek wykazuje zwarcie. Zbadaj ten wyłącznik, może jest uszkodzony, a może kabelek jest przetarty i stale styka się z karterem silnika.
sprawdz co spowodowało zwarcie ? cewka modół wtrysk?
kondensator nie ma zwarcia mierzyłem miernikiem
Cieszę się że masz zdrowe podejście do siebie. Schemat faktycznie nieczytelny. Numeracja się nie pokrywa i nie ma schematów łączeniowych stacyjki i innych skrzynek łączeniowych. Nie wiadomo co z prądnicą. Nie doszedłem jaki naprawdę masz rodzaj zapłonu. Spróbuj uzupełnić schematy nanosząc informacje "z natury" lub znajdź lepsze. To co piszesz o Simsonie...
Sprawdź w jakim stanie są izolacje przewodów.Miałem to w pilarce Makity,po poprawieniu izolacji pilarka działa.Przed...brak iskry.Lekkie pęknięcie izolacji wystarczało do przeskoku iskry,w efekcie cewka zachowywała się jak cały czas zwarta do masy.
Temat stary, ale może moja podpowiedź komuś się przyda. Otóż miałem identyczny problem z moją cordobą (1,6 ALM). Po zauważeniu,że rozrusznik się jąka, a silnik nie odpala, ( precyzyjniej - odpałał za x razem, ale w chwili puszczenia kluczyka), doszedłem do wniosku, że gdzieś musi być zwarcie. Przy oględzinach przewodów zauważyłem spaloną izolację na...
Są tylko dwie przyczyny masz uszkodzone cewki lub zwarcie po stronie wysokiego napięcia. Cewki można sprawdzić miernikiem zwarcie też tylko na kilo lub mega omach.
Skuter Qingqi Kasea, silnik z napędem na łańcuchu. Zapłon nie ma impulsatora, tylko cewkę zasilającą, dwie iskry na obrót wału. Po pierwsze, upewnij się czy to nie wina stacyjki (zwarcie do masy). Po drugie, czy stator nie jest uszkodzony, czy cewka zasilająca CDI wykazuje pewną rezystancję. Takiego modułu zapłonowego nie dostaniesz, chyba że na ebayu...
Łatwo sprawdzić. Włącz zapłon i zacznij kręcić rozrusznikiem poprzez zwarcie końcówki elektromagnesu do plusa - robi się to wkrętakiem. Sprawdź napięcie na cewce. Potem pomiń stacyjkę. Wyciągnij przewód WN z kopułki i przyłóż bezpośrednio do świecy. Świecę umocuj do masy silnika. Zapnij plus do cewki bezpośrednio z akumulatora (obwód zapłonu i tak nie...
A sprawdzałeś, czy gdzieś nie zrobiło się zwarcie?
Iskrownika nie ma w układach z modułem. Masz zapewne na myśli zespół cewek pod kołem magnesowym - może być wina, winna może byc też świeca oraz problemy w instalacji (zwarcie, przerwa).
Witam mam kosiarkę skuter z silnikiem Tecumsech z rozrusznikiem. Przetarły się kabelki w instalacji, zrobiło się zwarcie i wszystko się popaliło. Kable powymieniałem tylko mam problem z cewką zapłonową. Podłączyłem + z akumulatora przez stacyjkę do cewki zapłonowej i nie ma iskry. Kupiłem nową cewkę wstawiłem iskra była przez chwilę silnik odpalił i...
Czyli moduł dobry ,sprawdź dokładnie czy przewód który idzie do cewki WN nie ma zwarcia , powinien być bezpośrednio połączony moduł-cewka WN , gdy okaże się że jest dobry to padnięta cewka WN lub ma słaby kontakt z masą .
Tam jest pewnie hall w aparacie zapłonowym. Jeśli nastepnym razem zgaśnie odepnij przewód od aparatu i na chwilę zewrzyj O z - , powinno być słychać wtryskiwacz i powinna być iskra z cewki. Jeśli nie będzie to raczej hall do wymiany.
Problem może nie jest z przewodami tylko z układem zasilającym cewkę zapłonową. Napisz jeszcze w jakim to aucie, ktoś sie znajdzie i ci pomoże OK, pisałem to już w innym temacie, ale napiszę jeszcze raz: Jechałem samochodem i nagle zgasł mi silnik, po podniesieniu maski było przez chwilę czuć zapach jakby się cos przepaliło, jednakże nic nie zauważyłem...
najszybciej cewka zwarta dida zabezpieczjaca moze powodowac przeskok przedwczesnie iskry
iskry cewce zapłonowej zwarcie iskry zwarcie cewki iskry
styki odkurzacz philips 32pfl kontrolka nissan almera
Pralka Daewoo DWF-5590DP odwirowuje, ale nie pierze Opóźnienie reakcji bramy na sygnał pilota - przyczyny