Podając stałe +12V na wejście zasilania modułu AC-CDI, zrobiłeś zwarcie i spaliłeś moduł. Przy okazji mogły się uszkodzić przewody w instalacji elektrycznej, w szczególności przewód masowy modułu zapłonowego, ponieważ masa w instalacji elektrycznej Peugeotów ma jeden wspólny punkt masowy. Przy okazji sprawdź masę silnika (masa rozrusznika) oraz przewody...
Cewka albo ,,Czarna Skrzynka" :D :cry: czyli ECU.
Przypominam: miedzy masą cewki (rdzeniem) a przewodem NN jest 1,1 oma, A ile Twój multimetr pokazuje przy zwarciu sond? W/g mnie jest zwarcie w cewce NN. Masz napięcie rzędu 100 mV p.p. Przecież np. w motocyklu taka cewka magneta daje napięcie 6V skutecznego. (do oświetlenia) Przy przerywaniu obwodu NN powinny w nim być piki napięcia ponad 200V. co...
Wtyczkę z modułu wypiąłeś przed pomiarem? Ile masz we wtyczce tych kabli czarnych z białym paskiem , dwa? Przyjrzyj się jeszcze raz kolorom kabli i pomierz oporności. Interesuje mnie pomiar między masą a kabelkiem z niebieskim paskiem (powinno być około 150 omów), i masą a kabelkiem z czerwonym paskiem (powinno być około 470 omów). Impulsator jeśli...
Ok poczekam Ważne info będzie dla mnie. Bo jak nie odpalę to opyle go ze stosowną informacją Jeśli padł Ci, czy tam poprzedniemu właścicielowi, inwerter (klucze na wejściu), to Twój stojan może wyglądać jak u mnie: https://obrazki.elektroda.pl/8957851500_... A jeśli akurat zwarcie było na tej fazie, na której jest podpięte zasilanie...
W czasie trwania zwarcia prąd w cewce wytwarza strumień magnetyczny, który przeciwstawia się strumieniowi magnetycznemu magnesu. Strumień magnetyczny wytwarzany przez prąd przeciwstawia się zmianie strumienia magnetycznego od magnesu - zwarcie cewki "zamraża" aktualny strumień. Następuje odpychanie się obu strumieni, wskutek czego magnes, który właśnie...
Dzień dobry, próbuję naprawić quada Arctic Cat Ace Trade 376 cc, 2004r,z automatyczną skrzynią biegów, w którym nie ma iskry. Poniżej wypiszę rzeczy, które do tej pory sprawdziłem/zmierzyłem. Odnosił będę się do załączonego schematu, a dokładniej do kostki przyłączeniowej modułu CDI oznaczonego numerem 11. 1.Przewód czerwono-niebieski RED/BLU (Brake...
Witam Was wszystkich i proszę o pomoc, mi pomysły już się kończą. Zacznę od początku, jakieś 2 tygodnie temu kupiłem 307cc, 2004r, 2.0i 16v 100kW (RFN) z podobno uszkodzonym silnikiem. Myślę sobię, nic trudnego. Po przyjechaniu (na lawecie) do domu zacząłem podstawową diagnostykę, paliwo ok- dochodzi, iskra... I tu się zaczyna mój problem :D . Iskry...
Witam. Mam problem z fordem mondeo z 95 r. silnik zetec 2.0 Nastąpiło zwarcie jednego z trzech przewodów przy cewce zapłonowej z masą w wyniku czego silnik zaczął najpierw pracować na 2 cylindry a pózniej przestał pracować. Okazuje się że brakło iskry na wszystkich cylindrach. Dodam jeszcze że uszkodziło jeden z bezp.w komorze silnika. Podmiana cewki...
jak pisalem wyzej iskry nie ma na pierwszym cylindrze a na pozostalych niesprawdzalem wiec opcja padnietego modulu chyba odpada no i co z tym wywalanym bespiecznikiem ?? zwarcie czy moze cos innego?? (sam zwarcia nie zrobilem bo przeciez jechalem ...)
mam taki problem ze:jak mowi wlasciciel twierdzi ze jechal i nagle mu samochod zgasl..jak potem sie okazalo nie ma iskry ..auto ma gaz i auto alarm..gaz jest odlaczony ale na cewce jest zasilanie tylko jest rzecz ktora mnie nie pokoi ze na cewce jest wtyczka trzy pinowa i na wszystkich trzech pinach po przekreceniu stacyjki pojawia sie +12v i to jest...
Co do braku iskry to sprawdź czy masz + stały na cewce po zapłonie , na jednym z 3 pinów. Co do wentylatora i pompki to masz gdzieś zwarcie . Posprawdzja wyjmując bezpieczniki.
Pisząc "przejście", miałem na myśli "buzer(ciągłość przewodów)" w mierniku. Mierząc "ciągłość połączenia przewodów" między masa cewki a białym przewodem, buzer się załącza. Zostaw te "przejścia". To zupełnie bez sensu. W tym układzie rezystancje są tak małe, że nawet pomiar omomierzem multimetru na najniższym zakresie jest trudny. Jak się ma trochę...
A więc tak. Po podłączeniu przekaźnika rozruchowego... nic się nie dzieje :| Sprężynka ani się nie nagrzewa, zwora w cewce również nie zamierza się podnieść :| Choć prąd wszędzie na stykach jest tam gdzie powinien. Przy manualnym podniesieniu blaszki sprężynka zaczyna się grzać do czerwoności (a powinno być przecież odwrotnie?) a na stykach jest drobne...
Panowie, Samochód od 10 lat na gazie pierwszej generacji - w czasie jazdy na gazie zawsze świeci się CE. Po przełączeniu na benzynę - powinna zgasnąć. Zawsze tak było. Jakiś czas temu zauważyłem, że na benzynie jednak nie gaśnie. Samochód nie sprawia przy tym żadnych problemów w eksploatacji; normalnie pali zimny/ciepły, silnik równo pracuje, może trochę...
Problem dotyczy samochodu żuk A13B z 1978 r, wersja z alternatorem 9. diodowym. Kilka dni temu ruszyłem temat braku ładowania w tym aucie, amperomierz pokazywał tylko minus. Okazało się, że przyczyną nie jest brak ładowania, ale uszkodzenie amperomierza. Po założeniu osprzętu ładowania alternator i regulator mechaniczny okazało się, że auto nie chce...
zrobiłeś zwykłe zwarcie na cewce prądnicy to że zaśmierdziało to jeszcze nie powiedziane ,rozłącz jak ktoś.w. radzi wtedy sprawdz bo ja wolę przykopcona oryginalną[gruba emalia] niż mało pewnie wykonana samemu
Czy panowie czytają pierwszy post? Aparat wymieniony na inny! Calutki aparat zapłonowy wymieniony na inny używany, który podobno działał przed demontażem! Znalazłem taki opis: Na akumulatorze żaróweczka przygasa, na cewce WN nie zapaliła się. Na cewce jest 12V. Iskry nie > zaobserwowano. No i już coś wiemy . Moduł nie steruje cewką, co w połączeniu...
Zamienilem lampe AZ na nowa i teraz jest taki problem ze lampa EM sieci OK natomiast lampa EBL tez swieci na niebiesko w srodku po miedzy tymi pretami. To ja wymień - lampa ma gaz, zapewne prad jonowy jest na tyle duży, że dodatkowo silnie obciążał prostownk. natomiast w samej podstawce lampy od spodu przeskakuja istry jak sie glosno gra. Na drodze...
Siemka również mam idenyczny problem ;/ " aż wpadł mi w rękę jeden z kabelków z przekaźnika i to nie od pompy czy cewki ale od wiatraka i klimy ten trzeci. Okazało się że był przerwany w środku(wzrokowo wyglądał idealnie). "<<< Chciał bym się dowiedzieć gdzie tego przekaźnika szukać z góry thx :) Niżej opisuje mój problem: Otóż autko nie odpala...
To jeszcze z kopułką na aparacie zapłonowym? Mimo tego podłącz żarówkę jak podałem pod przewód z przerywacza który idzie na cewkę i pod plus z akumulatora - możesz z drugiego przewodu z cewki jeśli tam jest plus co może być wątpliwe po tylu latach. Akumulator oczywiście podłączony do samochodu i jeśli będziesz korzystał z kabla plusowego na cewce to...
Witam Od ponad tygodnia mam problem z odpaleniem - brak iskry na cewce zapłonowej . Co wymieniłem : cewke - moduł zapłonowy - komputer Czujnik halla daje sygnał do kompa Problem jest chyba z zwarciem na kablach bo po włączeniu zapłonu po chwili płytka od modułu zapłonowego cała nagrzewa się aż prawie parzy. Moduł dostaje zasilanie +12V na PIN 3, lecz...
a jeśli by był plus zasilania ok a cewka nadal nie działała ? a i jeszcze jes tam mały kondensator czy on może mieć wpływ na brak iskry bo jest włączony równolegle może on powodować zwarcie jeśli jest uszkodzony? bo nawet mi troche od kręcenia akumulator osłabł Dodano po 1 plus zasilania jak sprawdziłem miernikiem względem masy jest na -1 i na +15 po...
-wybrzuszenie akumulatora - faktycznie dziwna sprawa. Zwarcie - temperatura, tak bym obstawiał. Bez powodu by się nie wybrzuszył. -uszkodzony miernik- może i faktycznie zrobił się generator WN, ale to już strzelam. Jeśli obawiasz się o miernik to "zmierz napięcie" naładowanego aku żarówką. Powinna silnie rozbłysnąć i się przepalić. Bądź tylko błysnąć....
Rozmawiałem dzisiaj ze znajomym który naprawia piły motorowe i zaskoczył mnie bo powiedział mi że taki rodzaj instalacji jest w piłach motorowych czyli że nie mam żadnych przerywaczy ani modułów tylko w cewce jest jakaś mała pierdołka chyba węglowa. Sprawdziliśmy odrazu tą starą cewke i okazało sie że ma zwarcie w sobie ale nie moge sie do niej dostać...
Problem może nie jest z przewodami tylko z układem zasilającym cewkę zapłonową. Napisz jeszcze w jakim to aucie, ktoś sie znajdzie i ci pomoże OK, pisałem to już w innym temacie, ale napiszę jeszcze raz: Jechałem samochodem i nagle zgasł mi silnik, po podniesieniu maski było przez chwilę czuć zapach jakby się cos przepaliło, jednakże nic nie zauważyłem...
Witam, Projektuję generator wysokiego napięcia z powielaczem na kości TL494 typu flyback. Nim napędzam driver MOSFETa na tranzystorkach bipolarnych, dalej MOSFET IRFZ44, który steruje trafo z TV - TVL31. Za cewką WN jest mały podwielacz napięcia na diodach i kondensatorach HV (na schemacie są inne oznaczenia, ale to bez znaczenia). Wszystko działa,...
Iskra jest losowa czy w rytm cewki zasilającej co by oznaczało zwarcie w instalacji lub magnecie. Przy zwartej cewce impulsatora też jest iskra?
Cewka się nie spali. Prąd zwarcia to kilkanaście, kilkadziesiąt miliamperów. Cewka zasilająca CDI ma moc kilku watów.
Gaźnik Dellorto czy Weber? Sprawdź ssanie automatyczne na zimnym silniku porównując długość wysunięcia tłoczka ssania z głębokością gniazda w którym pracuje tłoczek ssania automatu ssania. Jeśli na zimnym automacie tłoczek zamyka ssanie, to rzecz jasna automat nadaje się do wymiany. Wtedy szukaj nowego automatu ssania przeznaczonego do Piaggio (z charakterystyczną...
Nie ma sprawdzania kondensatora tylko wymiana na nowy, a do fajki trzeba włożyć drut i sprawdzić czy jest iskra co wykluczy zwarcie na świecy, jeżeli nadal nie będzie to zostaje przewód lub cewka.
Możesz zewrzeć z 2 impulsowo i patrz czy masz iskrę jak nie to cewka padła.
Ten silnik posiada bezimpulsatorowy układ CDI. Masz trzy możliwości: 1. Uszkodzona cewka zasilająca 2. Zwarcie na gaszeniu (stacyjka, wyłącznik awaryjny) 3. Uszkodzenie modułu zapłonowego
Przed cewką wysokiego napięcia oraz z magneta powinien płynąć prąd w rozruchu.
Skuter Qingqi Kasea, silnik z napędem na łańcuchu. Zapłon nie ma impulsatora, tylko cewkę zasilającą, dwie iskry na obrót wału. Po pierwsze, upewnij się czy to nie wina stacyjki (zwarcie do masy). Po drugie, czy stator nie jest uszkodzony, czy cewka zasilająca CDI wykazuje pewną rezystancję. Takiego modułu zapłonowego nie dostaniesz, chyba że na ebayu...
Cewka może być "trochę popsuta", może mieć wewnętrzne zwarcia międzyzwojowe i dawać gorszą iskrę. Z Twojego opisu wnioskuję, że masz cewkę dwubiegunową i tu może być problem, bo dostępne są trzy cewki różniące się parametrami - olejowa aluminiowa wymagająca rezystora 1,7 oma - olejowa aluminiowa bez rezystora - ze stałą izolacją (czarna) z rezystorem...
Jeżeli masz zwarcie tego czarnego kabelka z cewki do masy to dlatego nie ma iskry. Wyłączanie silnika następuje właśnie w ten sposób. Sprawdź ten kabelek, może ma uszkodzona izolację i wyłącznik zapłonu
Nowa cewka ma około 1 oma. Wszystko działa.
Zrobiłem zamiennik kondensatora na trochę inny ale w ten sam sposób podłączony do przerywacza i cewki, między styki przerywacza izolacja i brak zwarcia, natomiast po wkręceniu w silnik zwarcie. Na zdjęciu sondy w miejsce skręcania, czerwona przerywnik, czarna cewka. Inaczej się nie da, zwarcie stale jest.
Sprawdź impulsator, powinien mieć oporność około 150 Omów. Sprawdź też kabel czarny z białym paskiem, czy nie jest zwarty do masy.
To urządzenie to cewka wysokiego napięcia. Na pewno zwarta? Cewka na uzwojeniu pierwotnym czyli od "+" do "-" ma bardzo mały opór. Sprawdź też uzwojenie wtórne czyli wyjście na fajkę a "-". Napisz wyniki
Jak dobrze rozumiem zamknięcie obwodu powoduje zwarcie wyjścia z cewki z masą co z kolei oznacza że iskra nie przeskakuje i silnik (a razem z tym magneto ) zatrzymuje się. Czyli wszystko jak dla mnie ok. Wciśnięcie guzika = zwarcie, Pozycja stacyjki OFF (czy jak tam jest wyłączona) oznacza to samo co uniemożliwia odpalenie na pych. Na dużym schemacie...
Bezstykowy pomiar obrotów można też zrobić np. przez mikrofon. Gorzej będzie z czasem zwarcia cewki. Iskra powstaje po jej odłączeniu od Uz i nie wiele "mówi", na jak długo przed jej powstaniem cewka była zasilana.
Jak mierzyłeś ten opór? Kabelek służy do wyłączania, jeżeli będzie zwarty do rdzenia - masy, to nie będzie iskry. Taki pomiar niewiele daje, ale opór, pomiędzy fajką a rdzeniem cewki, wynosi około 2.5 kΩ.
Czyli moduł dobry ,sprawdź dokładnie czy przewód który idzie do cewki WN nie ma zwarcia , powinien być bezpośrednio połączony moduł-cewka WN , gdy okaże się że jest dobry to padnięta cewka WN lub ma słaby kontakt z masą .
Omomierz, lub żaróweczę z baterią podłącz, jeden przewód do masy a drugi do niebieskiego kabelka wychodzącego z silnika, kręcąc magnetem żaróweczka powinna migać.Jeżeli świeci cały czas, zwarcie niebieskiego kabelka lub kabelka od kondensatora do masy. Jeżeli nie świeci wcale brak styku na platynkach (brudne ,zaśniedziałe)
Tam jest pewnie hall w aparacie zapłonowym. Jeśli nastepnym razem zgaśnie odepnij przewód od aparatu i na chwilę zewrzyj O z - , powinno być słychać wtryskiwacz i powinna być iskra z cewki. Jeśli nie będzie to raczej hall do wymiany.
Troszkę się nie zgodzę. Proszę popraw mnie jeśli bzdury piszę. Zacznijmy od tego, że świeca tylko w określonych warunkach zamyka uzwojenie wtórne cewki, dzieje się to w momencie przeskoku iskry. Uzwojenie pierwotne zamykane i otwierane jest przez CU. Ruch pola magnetycznego magnesu, powoduje indukcje napięcia w uzwojeniach cewki zapłonowej pierwotnym...
Gaszenie, w tym motorze, odbywa się przez zwarcie wyjścia niskiego napięcia cewki do masy. Odkręć przewód idący od platynek do stacyjki przy silniku, sprawdź iskrę wtedy, jeśli będzie do sprawdzenia instalacja i stacyjka.
A brak iskry to czujnik położenia wału korbowego, cewka, świece, imobilajzer?. to wybieraj co? a może jakieś zwarcie na instalacji?
iskry swiecach cewce zwarcie iskry zwarcie cewki iskry
ferroli zasobnik wyjście słuchawki telewizor efekt koguta policyjnego
daniel rakowiecki daniel rakowiecki
Dławienie nowego silnika skutera 4T 80 cm³ na zimno Huawei P20 Lite - problem z zakończeniem połączenia