Nie ma sprawdzania kondensatora tylko wymiana na nowy, a do fajki trzeba włożyć drut i sprawdzić czy jest iskra co wykluczy zwarcie na świecy, jeżeli nadal nie będzie to zostaje przewód lub cewka.
Spróbuj dotykać gwintem do głowicy. Jeżeli brak iskry to prawdopodobnie zwarcie między elektrodą i korpusem (gwintem) po zanieczyszczonym izolatorze. Jeśli nie pomoże czyszczenie to świeca do wymiany. (Zakładam, że przerwa na świecy została sprawdzona, a iskra między przewodem i masą jest solidna.)
Mam problem ze skuterem Peugeot Kisbee 50 2T 2013 rok. Światło tylne i przednie nie działają w trybie świateł dziennych (gdy przełączę na długie światła, świecą się z akumulatora, ale też ładują się, ... 1. Krótka odpowiedź Najbardziej prawdopodobne źródło obu opisanych objawów (brak świateł pozycyjnych/mijania + gaśnięcie silnika po rozgrzaniu) to...
Nic się nie pojawia.
Normalnie na kolor iskry. Jak fioletowa to dobra. Nie no co za pytanie. Kto Ci każe wymieniać. Wiesz co akurat jeżdżę po ludziach, więc wiem. Jest miliony tego. Co wiecej zimny olej też ma znaczenie to rozrusznik kręci słabiej. Sprawdzenie cewki na omomierz - miernik między fajkę a masę: 4,7kΩ dobra, nowa 2,7kΩ zwarcie uzwojeń (przykładowo)...
Włączyłem piekarnik na grzałķę dolną na 180c i po włożeniu potrawy p o 10 minut pieczenia tak wysadziło korki że posypały się iskry w puszce Czyżby grzałka do wymiany? Całkiem możliwe.
Iskry oplatające komutator, to standardowe zwarcie stojana - wbrew "mundrym" radom co niektórych piszących tutaj. Jesli maszyna rozwijała obroty bliskie nominalnych. Przy zwarciu w w wirniku, ten kręci się dużo wolniej, na komutatorze wręcz "spawa" i głośno buczy.
Pamiętaj, że zapłon w S51 jest zasilany z cewki, czyli jest to prąd przemienny. Zwarcie i rozwarcie następuje w ścisłe określonym czasie i może przebiegać jednocześnie z odwróceniem przepływu prądu.
Poprawka, jednak wydaje mi się że nie odpali. Na schemacie widać że jest to jednak niemożliwe, choć moduł zapłonu jest odrębny, to posiada zasilanie z moduł zapłonu, z uzwojeń głównych, a z kolei uzwojenia te wzbudzane są z inwertera Chyba nie, kolego. Bawiłem się dogłębnie tym modelem agregatu i dam głowę, że iskra bez inwertera jest. Tylko silnik...
5V zmiennego. Po odpięciu modułu 100V CDI ma zwarcie i to główny winowajca.
Nie kojarzę tego hujsunga, ale po kolei: Brak „prądu” — uszkodzony akumulator. Odpalenie na pych i zagotowanie akumulatora — nie wiadomo czy przez wysokie napięcie ładowania czy przez zwarcie wewnętrzne w akumulatorze. Fakt jest taki, że nie należy uruchamiać silnika bez podłączonego akumulatora lub z uszkodzonym akumulatorem, gdyż regulator może zwariować...
Jeśli to nie zwarcie przewodu od gaszenia, to pozostaje nic innego jak uszkodzony moduł. Chyba ostatnio coś z tymi modułami w Stihl jest coś nie tak, bo padają. Tyle że moduł kosztuje prawie 300 zł, a czas oczekiwania na dostawę 2 miesiące. W sumie nawet nie wiem czy w końcu przyszedł i czy pilarkę z drugiego oddziału zakładu naprawili. Dlatego wolę...
Stawiam na źle złożony przerywacz. Zwarcie do masy albo ustawiony tak, że się nie otwiera.
Masz po prostu zwarcie między platynami (częścią ruchomą) a masą. Nie dałeś podkładki izolującej przy śrubce od przewodów.
Gaszenie, w tym motorze, odbywa się przez zwarcie wyjścia niskiego napięcia cewki do masy. Odkręć przewód idący od platynek do stacyjki przy silniku, sprawdź iskrę wtedy, jeśli będzie do sprawdzenia instalacja i stacyjka.
https://obrazki.elektroda.pl/5544033600_... https://obrazki.elektroda.pl/2010211500_... https://obrazki.elektroda.pl/7671572300_... https://obrazki.elektroda.pl/6226525300_... Dzień Dobry Wieczór, Chciałbym kolegom zaprezentować mój projekt. Opis podzieliłem na kilka części, także...
https://obrazki.elektroda.pl/8279689900_... Telewizory "Rubin" w Polsce kojarzone są przede wszystkim z telewizorami kolorowymi, w tym słynnym "Rubinie 714p", produkowanym na radzieckiej licencji w Warszawskich Zakładach Telewizyjnych w latach 70. ubiegłego wieku. Telewizory te ze względu na swoje gabaryty i właściwości bywały określane...
A brak iskry to czujnik położenia wału korbowego, cewka, świece, imobilajzer?. to wybieraj co? a może jakieś zwarcie na instalacji?
Podając stałe +12V na wejście zasilania modułu AC-CDI, zrobiłeś zwarcie i spaliłeś moduł. Przy okazji mogły się uszkodzić przewody w instalacji elektrycznej, w szczególności przewód masowy modułu zapłonowego, ponieważ masa w instalacji elektrycznej Peugeotów ma jeden wspólny punkt masowy. Przy okazji sprawdź masę silnika (masa rozrusznika) oraz przewody...
Moge jeszcze napisac ze jak podpiołem mp3 to z USB poleciały iskry !! Autor podpiął mp3 do uszkodzonego wcześniej USB? I nikt koledze nie powiedział, żeby nie używać więcej tego portu?
Dodatkowo plus na 15 cewki po włączeniu stacyjki jest, ale jak wyłączymy, pojawia się masa (to chyba wskazuje na jakieś zwarcie ale nie wiem już gdzie szukać). Wyśpij się i pomyśl. Tak ma być. co odcina immo w takim oplu? Paliwo, nigdy iskrę. Chyba że jakieś dokładane chińskie śmieci.
Zdaje mi się, że iskrzenie powoduje nie przetwornica a kondensator wejściowy. W chwili podłączenia pod napięcie pusty kondensator działa jak zwarcie w obwodzie i wymusza przepływ znacznego prądu - co może powodować iskrzenie. Najpierw spróbuj ograniczyć początkowy prąd kondensatora - jakimś dławikiem albo niewielkim rezystorem.
Cewka wytwarza impuls podczas zmiany położenia magnesu a jeden przewód do cewki ja zwiera do masy? Jak wygląda schemat zastępczy tej cewki bo myślę że tam też jest elektronika. U mnie cewka ma 2 przewody: jeden cienki czarny z konektorem a drugi gruby z fajka. Nie rozumiem tego mechanizmu. Przypuszczam, że jest układ zapłonowy, podobny jak w moim agregacie...
Spojrzeć na schematy elektryczne w instrukcji obsługi oryginalnie instalacja 6 V [url=http://www.kolyaska.pl/planeta.pdf]... 51 strona instrukcji [url=http://www.kolyaska.pl/planeta_2.pd... też 51 strona 1. przydało by się podłączyć akumulator albo coś co go zastąpi do czasu uruchomienia (źródło napięcia 6V). 2. podłączyć multimetr na pomiar...
Dlaczego kiedy wkładam do kontaktu w listwie zasilajacej wtyczke np. od telewizora to widze czerwona iskre prądu ? Jak włączasz inny odbiornik to zauważalnej iskry nie ma. Łuk występuje zawsze - bo przy każdym odbiorniku załączamy pod napięciem 230V. Kolego intensywna iskra bierze się z tego, że załączamy zasilacz impulsowy. Zasilacz impulsowy ma bezpośrednio...
(at)Kazik_Zenek Szanowny kolego, sempiterna zamrożona, innymi słowy dupa zimna. :cry: To jest kompletny, zalany hermetycznie modul CDI ze wszystkimi elementami razem w jednym ,,opakowaniu". Niestety do wymiany. Przykre to ale, prawdziwe. Sprawdź tylko jeszcze jak pracuje wyłącznik gaszenia, choć z reguły zwarcie do masy wyłącza zapłon. Dodano po 3...
Wyniki to około 1,3-1,5Ω To raczej zwarcie na cewce. Napięcie na moduł zapłonowy powinno wynosić od 50 do ponad 300V. https://obrazki.elektroda.pl/4575412200_...
Może kolegag107r wytłumaczyć co oznacza to zwarcie do plusa? Jak to możliwe? Wypadanie zapłonu to brak iskry, zbyt niskie ciśnienie sprężania, nieodpowiednia mieszanka lub jej brak. Sterownik silnika nie patrzy czy jest to spowodowane wtryskiwaczem, brakiem iskry czy czymś innym. Jeżeli zauważy wypadanie zapłonu to o tym informuje. Jakiekolwiek zwarcie...
Sprawdź jakie napięcie jest na obudwu końcach F1. Ten element to faktycznie bezpiecznik. Sprawdź omomierzem jaka jest oporność pomiędzy końcówką F1 od strony gniazda a masą. Jeśli zwarcie zrobiłeś na gnieździe za bezpiecznikiem to nic orócz niego nie powinno się uszkodzić. Przeskok iskry podczas zwierania F1 może być spowodowany znacznym poborem prądu...
ten cieniutki kabelek w zasadzie powinien byc podlaczony do + cewki zaplonowej z tym ze z tym podlaczeniem jest roznie i po podlaczeniu do + cewki robi zwarcie i odcina zaplon i dlatego gazownicy podlaczaja go w ten sposób okrecajac spiralnie na przewodzie WN pierwszego tloka i okrecajac go izolacja.twoje ciezkie palenie moze byc spowodowane niewlasciwym...
Ma to być tak jak na rysunku: http://obrazki.elektroda.pl/4824956600_1... Jeśli jest jak pisze Kolega - powodem jest stałe zwarcie do masy na "zielonym" odcinku (przetarty, przyszczypany przewód, zwarcie w przerywaczu lub też źle złożony przerywacz, dotykanie masy źle przykręconą końcówką przewodu na przerywaczu) albo też uszkodzony...
Witam. Podłączasz kondensator pod wyprostowane napięcie sieciowe. Przy założeniu (bo w życiu różnie bywa), że napięcie sieciowe wynosi 230V to po wyprostowaniu będziesz miał 324V (odjąć spadek na diodach prostowniczych) czyli kondensator powinien wytrzymać. Za mostkiem dajesz żarówkę lub rezystor co by mostka prostowniczego nie rozwaliło. Aby kondensator...
Jak tak czytam te posty to normalnie przeraża mnie to...wywal ten roczny akumulator na śmietnik i daj prawidłowy,maluch stał jakiś czas nieużywany i mogła się rdza powierzchniowa na cylindrach zrobić i to go blokuje,proponuje spróbowac z w pełni sprawnym akumulatorem,a jak nie to włozyc ten stary(bo jakieś tam napięcie ma) i spróbować tego malca na...
Cewka albo ,,Czarna Skrzynka" :D :cry: czyli ECU.
Za co odpowiada w tym zapłonie kondensator ? Zapobiega przeskokowi iskry między platynami przerywacza... aby ich nie wypalić. Dodano po 1 Dałem niedawno majstrowi do naprawy wymienił platyny bo było zwarcie w lampie więc i platyny nadawały się do wymiany. Ciekawe to jest... wytłumacz ? PS. Zapłon i światła mają osobne cewki zasilające pod magnetem.
Na schemacie który wstawiłeś przed iskiernikiem jest transformator wysokiego napięcia ale o ograniczonej wydajności prądowej. Zanim zapali się łuk na iskierniku kondensator ładuje sie poprzez pierwotne uzwojenie cewki Tesli, ale prąd który wtedy płynie jest niewielki i wolnozmienny (50Hz) i powstające wtedy napięcie wtórne jest bardzo małe, wynika to...
dziś zauważylem przepaloną ścieżke w komputerze od gazu Autronic AL-700 czy ona może mieć coś wspólnego że nie podaje masy lub plusa?? Ogólnie może nie załączać wtrysków lub cokolwiek tam działa na odcięcie wtrysków. Podejrzewam że miałeś gdzieś zwarcie w w instalacji i tak się skończyło. Zobacz czy nie przetarły się kable przechodzące nad silnikiem...
Od jakiegoś czasu lekko buczał mi mikser Allen ZED 10, na wejściach mikrofonowych. Dotykając przewód czy wtyk buczenie się zmieniało, a po chwili samo ustawało. Jakby coś z masą było. Na ostatniej imprezie, wkładając przewody z miksera do Suba RCF 8003 coś jakby lekko trzeszczało, ale brakło mi czasu na sprawdzenie. No i stało się. Wczoraj na weselu....
jak sprawdza się do akumulatora to robi zwarcie iskry brązowe i białe . To nie jest sposób na diagnostykę urządzeń elektrycznych. Dla własnego (i innych) bezpieczeństwa, zutylizuj proszę te lampki.
tak jak mówiłem, pewne ta śrubka od przerywacza pod którą przykręca się kabelek ma pokruszone tulejki i jak przerywacz wkręcisz w silnik to jest tam zwarcie cały czas
Sprawdź instalacje, bezpieczniki.
Hmm! Dzięki Ci W.P., ale do „fachowości” daleko, a „profesjonalizm”... A co to takiego? Dziękuję też za nr scalaka z bramkami Schmitta (4093). Mam stary katalog, a właściwie tylko, skądinąd - uważam - dobrą, książkę D. Nuhrmanna "Elektronika łatwiejsza ...", gdzie czegoś takiego nima. Ad. Ciubers Trudne pytanie, to o kondensatory....
Tak też robiłem i nic, to samo. Padł tranzystor w module, po wymianie padł rezystor. Objaw jak zwarcie gdzieś?
Właśnie wydaje mi sie za duży tylko sprawdzałem zwykłym multimetrem. Pomiędzy jednym stykiem a drugim. Powinno być 0.4-0.6 ohm Czyli cewka do wymiany ?
Typowo w zapłonach AC-CDI silnik gasi się poprzez podanie masy na osobny pin modułu zapłonowego, lub poprzez zwarcie cewki zasilającej zapłon. Jedno i drugie to ta sama zasada działania. Natomiast w zapłonach DC-CDI silnik gasi się poprzez odłączenie zasilania (+12 V) modułu zapłonowego. Jeśli będziesz podawał zasilanie +12 V na wejście cewki zasilającej...
Jeżeli przetworniki są ok to masz zwarcie w elektrodach iskrownika.
Prawda, chodziło mi raczej o same testy, czy przestanie iskrzyć, bo z rysunku wynika, że iskry są ponad płytką, co jest dziwne... Dla bezpieczeństwa zazwyczaj później całą płytkę albo chociaż część 230V pokrywam Plastikiem, żeby kolejne pająki czy ślimaki nie miały tak łatwo.
Witam Posiadam skuter Piaggio Hexagon 125ccm. Skuter 2 lata stał w stodole, przez to nie odpala. Brak iskry. Gdy sprawdziłem cewkę to opór pomiedzy jednym uzwojeniem a drugim to 5,4 k om. Opór pomiedzy masą a pinem gdzie podłacza sie sygnał z modulu CDI to 3 omy, natomiast miedzy masą a uzwojeniem wtórnym(wyjscie na świece) to 130 omów. Czy to świadczy...
Sam z siebie zapłon się nie przestawia.... Nawet jak by to iskra i tak przecież jest. Może jakieś zdjęcie układu zapłonowego, może masz zwarcie do masy może.... itd
czy brak synchronizacji wału i walka rozrządu może dawać taki efekt? Może nie musi to zależy. Masz dwie opcje ,albo zapinasz oscyloskop albo sprawdzasz mechanicznie. Jak dobrze masz rozrząd to masz np zwarcie na linii 5v IGF ale były by raczej błędy. Dlatego jak sam napisałeś: po wymianie rozrządu nie odpala
zwarcie cewce iskry zwarcie cewki iskry vaillant iskry
przerwania atmel balun zrobi denon tuner instrukcja
termostat grzejnika termik grzejnika
Rola bolca w ograniczniku emisji spalin DAF Położenie pinów LC14A: kontroler, inwerter, tłumik