Iskra jest losowa czy w rytm cewki zasilającej co by oznaczało zwarcie w instalacji lub magnecie. Przy zwartej cewce impulsatora też jest iskra?
Nowa cewka ma około 1 oma. Wszystko działa.
Ten silnik posiada bezimpulsatorowy układ CDI. Masz trzy możliwości: 1. Uszkodzona cewka zasilająca 2. Zwarcie na gaszeniu (stacyjka, wyłącznik awaryjny) 3. Uszkodzenie modułu zapłonowego
Jeżeli masz zwarcie tego czarnego kabelka z cewki do masy to dlatego nie ma iskry. Wyłączanie silnika następuje właśnie w ten sposób. Sprawdź ten kabelek, może ma uszkodzona izolację i wyłącznik zapłonu
Tak też robiłem i nic, to samo. Padł tranzystor w module, po wymianie padł rezystor. Objaw jak zwarcie gdzieś?
Jak dobrze rozumiem zamknięcie obwodu powoduje zwarcie wyjścia z cewki z masą co z kolei oznacza że iskra nie przeskakuje i silnik (a razem z tym magneto ) zatrzymuje się. Czyli wszystko jak dla mnie ok. Wciśnięcie guzika = zwarcie, Pozycja stacyjki OFF (czy jak tam jest wyłączona) oznacza to samo co uniemożliwia odpalenie na pych. Na dużym schemacie...
Gaszenie, w tym motorze, odbywa się przez zwarcie wyjścia niskiego napięcia cewki do masy. Odkręć przewód idący od platynek do stacyjki przy silniku, sprawdź iskrę wtedy, jeśli będzie do sprawdzenia instalacja i stacyjka.
Cewka albo ,,Czarna Skrzynka" :D :cry: czyli ECU.
Skuter Qingqi Kasea, silnik z napędem na łańcuchu. Zapłon nie ma impulsatora, tylko cewkę zasilającą, dwie iskry na obrót wału. Po pierwsze, upewnij się czy to nie wina stacyjki (zwarcie do masy). Po drugie, czy stator nie jest uszkodzony, czy cewka zasilająca CDI wykazuje pewną rezystancję. Takiego modułu zapłonowego nie dostaniesz, chyba że na ebayu...
Pamiętaj, że zapłon w S51 jest zasilany z cewki, czyli jest to prąd przemienny. Zwarcie i rozwarcie następuje w ścisłe określonym czasie i może przebiegać jednocześnie z odwróceniem przepływu prądu.
Zrób lepsze zdjęcia połączenia kabli przy samym przerywaczu. Nie widać dokładnie czy jest tam tulejka izolacyjna. Kable mają być przyłączone tylko do sprężyny przerywacza! Jeżeli nie ma tulejki izolacyjnej, to robisz pełne zwarcie do masy! Przerywacz nie rozwiera obwodu więc jak ma być iskra?! Drugie wyprowadzenie cewki zapłonowej do masy silnika!
Normalnie na kolor iskry. Jak fioletowa to dobra. Nie no co za pytanie. Kto Ci każe wymieniać. Wiesz co akurat jeżdżę po ludziach, więc wiem. Jest miliony tego. Co wiecej zimny olej też ma znaczenie to rozrusznik kręci słabiej. Sprawdzenie cewki na omomierz - miernik między fajkę a masę: 4,7kΩ dobra, nowa 2,7kΩ zwarcie uzwojeń (przykładowo)...
U mnie ten kondensator robił zwarcie i cewka nie dawała napięcia.
Zrobiłem zamiennik kondensatora na trochę inny ale w ten sam sposób podłączony do przerywacza i cewki, między styki przerywacza izolacja i brak zwarcia, natomiast po wkręceniu w silnik zwarcie. Na zdjęciu sondy w miejsce skręcania, czerwona przerywnik, czarna cewka. Inaczej się nie da, zwarcie stale jest.
Jeśli odległość cewki od koła magnesowego jest odpowiednia to proponuje odłączyć przewody idące do cewki i wtedy sprawdzać iskrę. W większości tego typu cewek zwarcie przewodów gaszenie silnika.
No właśnie, jeśli ten kabelek dotkniesz do metalowej części silnika, to silnik zgaśnie, gdyż iskra zaniknie po zwarciu cewki przez ten wyłącznik. Początek cewki jest umasowiony (do rdzenia cewki), stąd wrażenie, iż kabelek wykazuje zwarcie. Zbadaj ten wyłącznik, może jest uszkodzony, a może kabelek jest przetarty i stale styka się z karterem silnika.
Są tylko dwie przyczyny masz uszkodzone cewki lub zwarcie po stronie wysokiego napięcia. Cewki można sprawdzić miernikiem zwarcie też tylko na kilo lub mega omach.
Iskrownika nie ma w układach z modułem. Masz zapewne na myśli zespół cewek pod kołem magnesowym - może być wina, winna może byc też świeca oraz problemy w instalacji (zwarcie, przerwa).
Możliwe, ale sprawdź najpierw kabelki idące z modułu do wyłącznika zapłonu i z wyłącznika do masy (na rysunku nr. 36) sam wyłącznik oraz fajkę świecy. http://obrazki.elektroda.net/52_12681392... Jeżeli kable, mają zwarcie między sobą lub ten górny, ma przejście do masy (uszkodzona izolacja) to nie będzie iskry. Odległość cewki, od koła magnesowego...
Witam, a pytałes o cewke w serwisie stihla. Koszt ok 140 zl. A sprawdzałes cewke po odpieciu przewodow moze maja zwarcie do masy
sprawdz dobrze wszystkie masy a szczególnie cewki i aparatu lub przerwany jest któryś kabel i moze zwierać z masa co powoduje zwarcie
Może napisz to po polsku. Z tego, co dałem radę zrozumieć, to coś zwarłeś. Pewnie przy okazji coś spaliłeś. Czy na cewkę wychodzi impuls z przerywacza lub układu zapłonowego? Bo jeśli nie, to podmiana cewki nic nie da. Jakiś schemat by się przydał.
Witam Posiadam skuter Piaggio Hexagon 125ccm. Skuter 2 lata stał w stodole, przez to nie odpala. Brak iskry. Gdy sprawdziłem cewkę to opór pomiedzy jednym uzwojeniem a drugim to 5,4 k om. Opór pomiedzy masą a pinem gdzie podłacza sie sygnał z modulu CDI to 3 omy, natomiast miedzy masą a uzwojeniem wtórnym(wyjscie na świece) to 130 omów. Czy to świadczy...
Spojrzeć na schematy elektryczne w instrukcji obsługi oryginalnie instalacja 6 V [url=http://www.kolyaska.pl/planeta.pdf]... 51 strona instrukcji [url=http://www.kolyaska.pl/planeta_2.pd... też 51 strona 1. przydało by się podłączyć akumulator albo coś co go zastąpi do czasu uruchomienia (źródło napięcia 6V). 2. podłączyć multimetr na pomiar...
ten cienki to gaszenie, jak go nigdzie nie podłączysz to wtedy daje iskrę, zwarcie do masy wyłącza iskrę - do testów nie podłączaj go nigdzie gruby to wiadomo że do świecy :)
Albo moduł albo zwarcie
Sprawa jest prosta. Zwarcie w obwodzie przerywacza. Prąd w cewce i jej temperatura świadczy o tym, że przerywacz jest zwarty/uszkodzony/zużyty - np. starty popychać, który się ślizga po krzywce. Sprawdź czy przerywacz ma prawidłową przerwę, tj. około 0,6 mm i czy przy obracaniu wałem i załączonym zapłonie na przerywaczu się nieco iskrzy. Może też mieć...
Masa to cały korpus silnika, a więc i cała rama motoru. Nie bardzo wiem dlaczego pytasz w takim razie o kabel który ma być tą masą i do czego ma on służyć. zauważ ze kowadełko przerywacza leży na iskrowniku, a młoteczek jest izolowany - z niego jest pobierany prąd do kabla WN i kondensatora. Moim zadaniem, przewód o którym mówisz służył komuś wcześniej...
Pewnie macie rację,że jeśli jest zwarcie do rdzenia to nie ma iskry, ale iskra niby jest tylko bardzo słaba .Może to zwarcie jest tylko częściowe i znacznie obniża iskrę. Podmieniałem świece i nic nie daje to, a odległośc cewki od koła magnesowego jest grubości złożonej kartki a4 o gramaturze 80g.
Ustawiłem na 200Ω i jak podłaczyłem mienik od kabelka co idzie do platynek (cewka mam wyjętą) i do masy cewki wskazało ok 1.7. (Nie 17)
ten cieniutki kabelek w zasadzie powinien byc podlaczony do + cewki zaplonowej z tym ze z tym podlaczeniem jest roznie i po podlaczeniu do + cewki robi zwarcie i odcina zaplon i dlatego gazownicy podlaczaja go w ten sposób okrecajac spiralnie na przewodzie WN pierwszego tloka i okrecajac go izolacja.twoje ciezkie palenie moze byc spowodowane niewlasciwym...
Dodatkowo plus na 15 cewki po włączeniu stacyjki jest, ale jak wyłączymy, pojawia się masa (to chyba wskazuje na jakieś zwarcie ale nie wiem już gdzie szukać). Wyśpij się i pomyśl. Tak ma być. co odcina immo w takim oplu? Paliwo, nigdy iskrę. Chyba że jakieś dokładane chińskie śmieci.
Możliwe zwarcie w instalacji gazowej. Pozdrawiam.
Witam mam kosiarkę skuter z silnikiem Tecumsech z rozrusznikiem. Przetarły się kabelki w instalacji, zrobiło się zwarcie i wszystko się popaliło. Kable powymieniałem tylko mam problem z cewką zapłonową. Podłączyłem + z akumulatora przez stacyjkę do cewki zapłonowej i nie ma iskry. Kupiłem nową cewkę wstawiłem iskra była przez chwilę silnik odpalił i...
Jaki zapłon? Leonelli, Ducati czy Kokusan? Zacząłbym od odłączenia gaszenia od modułu, w zależności od rodzaju zapłonu inaczej jest rozwiązane. Bardzo możliwe że zalało stacyjkę, wyłącznik zapłonu lub instalację i powstające przebicie odcina iskrę. W przeciwnym wypadku mogło wystąpić uszkodzenie cewki zasilającej na statorze (zwarcie międzyzwojowe),...
Nie może byc ,że wszystko dobrze a samochód nie pali ,musiałeś coś przeoczyc ,może ma jakies zabezpieczenia czy coś w tym rodzaju ,zimne luty po gazownikach i zanika napięcie ,czy sygnał do cewki ,zwarcie do masy cudów nie ma.
Jest to zapłon bateryjny.Przewód ze stacyjki z poz 15 lub54 jest wpięty do cewki zapłonowej w poz 15.Z pozycji 1 cewki zapłonowej przewód idzie przez platynkę przerywacza a następnie kowadełko na masę.Wskutek obrotu wałem przerywacz pracując podaje napięcie impulsowe na wtórne uzwojenie cewki a zaindukowana energia w cewce powoduje powstanie wysokoego...
Witam możliwe że pomyliłem się co do cewki WN ale podpatrzyłem na Włoskim forum i być może błędnie podane wiadomości ale nie mogłem znależć orginalnego schematu tylko przybliżone.Pozdrawiam
hmmmm może zrobić takie zwarcie że samochód wcale nie odpali :)
No a + z akumulatora na + cewki i jeszcze na aparat Coś nie tak. + tylko do cewki. Na aparat zapłonowy drugi koniec cewki a nie plus! Masz iskrę na przerywaczu bo chyba robisz nim zwarcie plusa do masy.
Witam. Mam usterkę w Renault Megane PHI 1.8 16V. Auto nie odpala, nie ma iskry. Cewki sprawdzane, są ok. W samochodzie była zwarcie, pod wpływem źle podpiętych kabli rozruchowych z drugiego auta. Co może leżeć jej na sercu?
Podając stałe +12V na wejście zasilania modułu AC-CDI, zrobiłeś zwarcie i spaliłeś moduł. Przy okazji mogły się uszkodzić przewody w instalacji elektrycznej, w szczególności przewód masowy modułu zapłonowego, ponieważ masa w instalacji elektrycznej Peugeotów ma jeden wspólny punkt masowy. Przy okazji sprawdź masę silnika (masa rozrusznika) oraz przewody...
Jeśli wszystko gra jak opisujesz, to wg mnie w Twoim pojeździe cewka WN jest "zmasowana" (ma zwarcie na masę pojazdu) - występuje taka sytuacja jak przy "gaszeniu" silnika. Sprawdź stan stacyjki i przewody od stacyjki aż do cewki WN, gdzieś po drodze może występować zwarcie.
Nie kojarzę tego hujsunga, ale po kolei: Brak „prądu” — uszkodzony akumulator. Odpalenie na pych i zagotowanie akumulatora — nie wiadomo czy przez wysokie napięcie ładowania czy przez zwarcie wewnętrzne w akumulatorze. Fakt jest taki, że nie należy uruchamiać silnika bez podłączonego akumulatora lub z uszkodzonym akumulatorem, gdyż regulator może zwariować...
Podaj jakieś wymiary tej cewki i średnicę wewnętrzna koła magnesowego. Cewka może mieć zwarcie miedzyzwojowe.
Sprawdź kabel idący do wyłącznika zapłonu i sam wyłącznik, może być gdzieś zwarcie do masy. Schemat może się przydać. http://obrazki.elektroda.pl/4979989900_1...
Ma to być tak jak na rysunku: http://obrazki.elektroda.pl/4824956600_1... Jeśli jest jak pisze Kolega - powodem jest stałe zwarcie do masy na "zielonym" odcinku (przetarty, przyszczypany przewód, zwarcie w przerywaczu lub też źle złożony przerywacz, dotykanie masy źle przykręconą końcówką przewodu na przerywaczu) albo też uszkodzony...
Cześć .Może platynki są nadpalone oczyśc polniczkiem iglakiem ustaw przerwe od 0.47 mmdo 0.53mm .Może być przestawiony zapłon . Może być uszkodzony kondensator na aparacie może być zwarcie między kondens a aparatem .Może być uszkodzona cewka
Miałem przypadek w takim polonezie, że uszkodziła się wiązka przewodów przy cewce (zwarcie przewodów sygnałowych cewki z przewodem masowym - koncentrykiem) Pozdrawiam.
Bezstykowy pomiar obrotów można też zrobić np. przez mikrofon. Gorzej będzie z czasem zwarcia cewki. Iskra powstaje po jej odłączeniu od Uz i nie wiele "mówi", na jak długo przed jej powstaniem cewka była zasilana.
Opel astra 1.4 92r Co jest jadę gaśnie - NIE ODPALA, 10 min przerwy ODPALA jak nowa. Tak było raz na tydzień. Teraz mi klękła na amen. Moduł pod cewką sprawny - sprawdziłem w Corsie A Cewka działa - zwarcie środkowego pinu z wtyczki HALLA daje iskrę z cewki Niestety iskra na świece nie dociera i Autko mi nie odpala. Pomóżcie co to może być za przyczyna...
Cewka, patynki, kondensor, zwarcie do masy, świeca, fajka. Na marginesie moim zdaniem zadałeś bardzo "głupie" pytanie. Pozdrawiam
Przypominam: miedzy masą cewki (rdzeniem) a przewodem NN jest 1,1 oma, A ile Twój multimetr pokazuje przy zwarciu sond? W/g mnie jest zwarcie w cewce NN. Masz napięcie rzędu 100 mV p.p. Przecież np. w motocyklu taka cewka magneta daje napięcie 6V skutecznego. (do oświetlenia) Przy przerywaniu obwodu NN powinny w nim być piki napięcia ponad 200V. co...
Witam, mam problem z Rometem 202. Na początku brak iskry. Wymieniłem cewkę z kablem i moduł DC. Iskra wróciła, lecz tylko na małych obrotach (delikatnie kopiąc starterem); przy mocniejszym rozruchu iskra ucieka. Pominąłem stacyjkę i podłączyłem (na krótko) z pominięciem instalacji, by wykluczyć zwarcie w przewodach. Teraz aktualnie w ogóle nie ma iskry....
Odłącz impulsator od modułu i wtedy zmierz. Impulsator to przewody biało-niebieski i biało-czerwony. Niemożliwe aby było zwarcie, jeszcze z takim przypadkiem się nie spotkałem. Przy okazji sprawdź rezystancję cewki zasilającej CDI. W DT125 z tego okresu były także awaryjne moduły 3RM.
i co iskry brak? czy jest ale dalej nie przepala? rozrzad nie przestawiony? luzy zaworowe ok?
W sumie, to nie zgadza się tylko rezystancja jednej cewki, oznaczonej na Twoim rysunku - W2. Pewnie jest w niej zwarcie i to może być powodem braku iskry.
To raczej obrotów nie widzi. Jaka szczelina między czujnikiem a kołem fonicznym? Sprawdzałeś przewody od czujnika do sterownika na przejście, zwarcie do masy i zwarcie między sobą? Rocznik podaj, albo kod silnika, albo jakie ECU.
Poprawka, jednak wydaje mi się że nie odpali. Na schemacie widać że jest to jednak niemożliwe, choć moduł zapłonu jest odrębny, to posiada zasilanie z moduł zapłonu, z uzwojeń głównych, a z kolei uzwojenia te wzbudzane są z inwertera Chyba nie, kolego. Bawiłem się dogłębnie tym modelem agregatu i dam głowę, że iskra bez inwertera jest. Tylko silnik...
Za co odpowiada w tym zapłonie kondensator ? Zapobiega przeskokowi iskry między platynami przerywacza... aby ich nie wypalić. Dodano po 1 Dałem niedawno majstrowi do naprawy wymienił platyny bo było zwarcie w lampie więc i platyny nadawały się do wymiany. Ciekawe to jest... wytłumacz ? PS. Zapłon i światła mają osobne cewki zasilające pod magnetem.
Sprawdzenie żarówka cewki zapłonowej w statorze nie jest najlepszym pomysłem. Pomiar impulsatora i pomiar cewki zapłonowej, omomierzem wystarczy, ewentualnie pomiar napięcia zmiennego zwykłym multimetrem. Później pomiar cewki WN i na końcu modułu oraz gaszenia, w tego typu instalacjach gaszenie jest proste(zwarcie do masy). sprawdź tamto i zrób zdjęcie...
Jeszcze trzeba sprawdzić uzwojenie wysokiego napięcia. Jedną sondę miernika do złącza 1 (masa) a drugą w miejsce gdzie się wkłada kabel wysokiego napięcia. Powinno pokazać coś w okolicach kilkudzieciu omów (może ciut więcej). Generalnie cewki zapłonowe w Jawkach są nie do zdarcia. Jeśli jest problem z iskrą, to może być uszkodzona świeca, fajka, kabel...
witam mam problem z moim golfem spalił mi sie bezpiecznik F15 i nie mam iskry na swiece wymieniłem cewke ale nie pomogło może wie ktos lub mi podpowie gdzie może byc zwarcie ten bezpiecznik jest od komputera
co to jest wiki ? , wychodzi na to ze masz zwarcie w instalacji i pali cewki sygnał nie ma 12v tylko 5v :)
natomiast nie ma masy w drugim wtyku. Bo i nie będzie. Wtedy by było zwarcie. Masa jest kluczowana przez tranzystor w module zapłonu. Proponuję wstawić nowy moduł zapłonu.
Może kolegag107r wytłumaczyć co oznacza to zwarcie do plusa? Jak to możliwe? Wypadanie zapłonu to brak iskry, zbyt niskie ciśnienie sprężania, nieodpowiednia mieszanka lub jej brak. Sterownik silnika nie patrzy czy jest to spowodowane wtryskiwaczem, brakiem iskry czy czymś innym. Jeżeli zauważy wypadanie zapłonu to o tym informuje. Jakiekolwiek zwarcie...
P.S. zapomniałem dopisać na +15 cewki zasilanie wynosi 9v i cewka strasznie się grzeje Bo masz spalony driver w komputerze lub zwarcie w instalacji.
Czy ktoś kiedyś zmierzył, nie obliczył teoretycznie, tylko zmierzył i to dokładnie ile energii powstaje w takiej iskrze po rozwarciu cewki? I jak się ona ma w stosunku do energii potrzebnej na wytworzenie tej iskry? Bo skoro można ją wytworzyć przez jednostajny ruch magnesu, który nie wymaga praktycznie wiele energii i potem trik - szybkie zwarcie i...
Do sprawdzenia: 1. Zwarcie na przewodzie idącym do stacyjki (a raczej wyłącznika na lampie). Także przewód idący do cewki. Masowy z cewki też jest ważny. Multimert w dłoń i do dzieła! 2. Sklejony, zanieczyszczony, zwarty przerywacz. Wyczyścić, wyregulować. 3. Uszkodzony kondensator. Każdy multimetr teraz potrafi zmierzyć sprawność kondensatora. 4. Cewka...
Da się to naprawić? Najlepiej wymienić. może zostawić jak jest czy trzeba dowijać? To już raczej bez znaczenia, ale tak, powinieneś dołożyć uzwojenie, bo cewka straci na wydajności. Poszukaj też przyczyny przepalenia cewki. Może moduł ma zwarcie.
Podanie plusa na zacisk 15 cewki jest nieszkodliwe. Podanie plusa na zacisk 1 cewki ubije moduł Podanie masy na zacisk 15 cewki spowoduje zwarcie w kablu zasilającym cewkę. Podanie masy na zacisk 1 cewki może się skończym jej efektownym rozsadzeniem.
I już wszystko jasne :) Czujnik był dobry, ale przewody przy samym wejsciu do niego były poprzecierane i robiło sie zwarcie. Co jakis czas musiał iść jakiś dziwny impuls i jarał cewki.
Witam. Mam problem z fordem mondeo z 95 r. silnik zetec 2.0 Nastąpiło zwarcie jednego z trzech przewodów przy cewce zapłonowej z masą w wyniku czego silnik zaczął najpierw pracować na 2 cylindry a pózniej przestał pracować. Okazuje się że brakło iskry na wszystkich cylindrach. Dodam jeszcze że uszkodziło jeden z bezp.w komorze silnika. Podmiana cewki...
A jak zarowka nie swieci na kablu od tej cewki zasilajacej to dobrze ? A tylko jak zalatwie miernik to posprawdzam Meczą mnie te kable od iskrownika wszystkie kable kolorami sie zgadzaja a ten niebieski jest od czujnika walu a bialy wychodzi od cewki ktora jest od od swiatel i ladowania wiec niebieskin z niebieskim i bialy z bialym powinienn byc ale...
Lol, niedługo Malossi i Polini będą robić własne skutery... Odłącz okrągłą kostkę od wiązki statora do instalacji elektrycznej, w ten sposób odłączysz gaszenie, zasilanie świateł oraz ładowanie. Podłącz prawidłowo moduł zapłonowy, bianco - biały, rosso - czerwony, verde - zielony. W takim układzie iskra powinna występować bez problemów. Jeśli jednak...
jak kopie kopnikiem i kablem od gaszenia motocykla stykam i pzrerywam na szybko o rame wski{mase} to wtedy iskra chwilowo jest....Pomoże ktoś ? To by właśnie sugerowało, tak jak pisał kolega post niżej zwarcie przerywacza, (przerywacz się wogóle nie otwiera, brak przerwy na stykach).
Niestety tak się dzieje jak jest zwarcie między zwojami cewki. Kiedyś sam miałem taki przypadek i wyczytałem gdzieś w kresach internetu ( czytaj na radzieckiej stronie) i sprawdziło się. Po wymianie stojana przestało jeść jedną szczotkę. Zresztą kiedyś na forum był podobny przypadek i koledzy potwierdzali moją tezę, że tak się dzieje.
Zapłon, w tym silniku, to całkowicie oddzielny obwód i nie ma nic wspólnego z resztą "elektryki" Cewka zapłonowa ma dwa wyjścia, jedno do świecy, drugie do gaszenia silnika przez zwarcie do masy. Odłącz ten cienki kabelek od cewki i sprawdź czy jest iskra, jeżeli nie to zapłon do wymiany. Oczywiście jeżeli świeca jest dobra. Jeżeli jest iskra, to ten...
Żadne transformatory ani cewki nie działają przy napięciu stałym, w samochodzie napięcie jest stałe dlatego potrzebny jest jakiś przerywacz (w starych był mechaniczny przerywacz, we współczesnych elektroniczny moduł zapłonowy). W analizie układów elektronicznych, dla prądu stałego idealną cewkę traktuje się jako zwarcie, także trzeba uważać z DC, w...
Dwa obwody zabezpieczeń (stopka, wolny bieg, sprzęgło) połączone na krótko (pominięte). To w końcu podłączone na krótko (do czego) czy pominięte? Z tego co mi wiadomo, to zwarcie obwodu stopki/wyłącznika awaryjnego do masy odcina iskrę. W czasie normalnej pracy ma być niepodłączony. Czujnik luzu/sprzęgło blokują raczej tylko rozrusznik.
No widzisz dajesz do myślenia. Bo jeśli tranzystor zwarty to na cewce będzie 12v, 3 v , bo cienkie kable, a jak zwarta cewka to tak czy siak będzie 12-12v bo zwarcie. No i oczywiście podwatowany bezpiecznik. Ale zwarcie cewki to rzadkoścć. Kolego matizowaty usłysz czy ci pompka w baku buczy po przekręceniu kluczyka.
Chyba sam nie wiesz o czym mówisz, cewka z modułem jest tam razem z magneta wychodzą 3 przewody (zasilanie cewkomodułu i sygnał z impulsatora) Jeżeli cewkomoduł wyminiony zakładam że sprawny, jeżeli grzebane w magnecie to najprawdopodobniej wymieniona cewka zasilająca, czyli pozostał impulsator. Ewentualnie zwarcie do masy na przewodzie gaszenia bądź...
Cześć, Renault SCENIC 1,6 2004, brak iskry. Niby prosty przypadek, ale nie bardzo mogę znaleźć rozwiazanie. Mechanik wymieniał sprzęgło, po tym auto przestało odpalać. Doszedłem do tego, że czujnik położenia wałka zrobił zwarcie na zasilaniu, co spowodowało spalenie ścieżki masowej w ECU. Zrobiłem sterownik, wymieniłem czujnik wałka, wymieniłem złącze...
Witam Pytanie, po co, poprawa sprawności silnika, niezawodność zapłonu? Jeśli tak to muszą być 2 cewki zapłonowe, gdyż w innym przypadku to nic nie da, gdyż zwarcie na 1 spowoduje brak iskry na 2 to jest to samo jak zastosowanie świecy wieloelektrodowej. Pozdrawiam.
Witam W silniku jak w temacie brak iskry, po ściągnięciu cewki i pomiarze oporności - od fajki do wskazanych strzałkami pinów - 4,64kOm, pomiędzy wskazanymi dwoma strzałkami na zdjęciu pinami zwarcie. Innymi słowy - jak sprawdzić cewkę do kosiarki?? Czy te wartości są poprawne? Czy to cewka do wymiany czy szukać dalej?? Z góry dziękuję za odpowiedzi...
Sprawdź 20A bezpiecznik oznaczony jako S w skrzynce na lewym nadkolu. To po pierwsze. Po drugie sprawdź czy działa pierwszy z lewej (samochodu) duży przekaźnik (ASR), po którym zasilane są cewki i wtryskiwacze przez bezpiecznik, o którym wspomniałem na początku. Na każdej głowicy masz taki badziewny kondensator między + zasilania cewek a masą, jak się...
Często mechanicy "sprawdzają iskrę" podając plus na cewkę - konkretnie - zwarcie cewki, lub podanie + w miejsce gdzie ma być impuls masy powoduje uszkodzenie tranzystora wyjściowego (czyli ecu) danego cylindra. Można tak podejrzewać, bo nie mogły na raz same od siebie "paść" trzy wyjścia. Jeżeli ktoś podmieniał miejscami cewki, a miał uszkodzoną lub...
Przyczyn było kilka, zwarcie przewodów w dwóch wtyczkach w listwie za silnikiem nie widoczne na pierwszy rzut oka z tego powodu że przewody były zwarte przy samym wejściu do wtyki/gniazda ale to chyba nie miało zbytnio wpływu na iskrę. Drugim powodem był czujnik położenia wału, dopiero delphi podrasował No i trzeci chyba główny powód gubienia iskry,...
W takim razie brak zasilania sterownika i cewki ,podczas kręcenia ,sprawdzić kostkę stacyjki,zerwany rozrząd lub zwarcie w aparacie ,,dobrze te piny podpinasz? I gdzie rocznik kod silnika?
Ludzie!!! Przecież instalacja zapłonowa malucha jest prostsza niż budowa urządzenia składającego się dzierżaka, bijaka i wiązania gązwowego (ktoś wie, o czym piszę?). Porady tutaj dawane, jak i opisane metody sprawdzania (np. sprawdzanie alternatora) to jakaś komedia! Przecież mając do dyspozycji kawałek przewodu i żarówkę, można odnaleźć usterkę w...
Nie ma sprawdzania kondensatora tylko wymiana na nowy, a do fajki trzeba włożyć drut i sprawdzić czy jest iskra co wykluczy zwarcie na świecy, jeżeli nadal nie będzie to zostaje przewód lub cewka.
Nic tam po drodze nie ma , cewki masz zaznaczone. http://obrazki.elektroda.pl/5535102700_1...
Chińska pilarka Castorama, brak iskry. Sprawdziłem cewkę -konektor przewodu gaszenia zwarty do rdzenia, postawiłem na uszkodzony moduł zapłonowy. Zamówiłem cewkę, przed założeniem sprawdziłem i ta też ma zwarcie do masy (oporność 4Ω). Czy taki opór to normalne? Być może nowa uszkodzona? Nie chcę na razie montować, bo mogę ją oddać. Prośba o pomoc.
jeszcze sie zastanawiam dlaczego w momencie startu wszystkie wtryski sie wlacza na chwile a puzniej juz nie Powinny się włączać,w momencie przekręcenia na zapłon komputer otwiera na chwilkę wtryski dając"dawkę rozruchową". Możliwe że masz dalej zwarcie przy czujniku położenia wałka rozrządu.
Dzień dobry, kosiarka Briggs & Stratton 450 series, 148 ccm po zgaszeniu w celu wyniesienia kosza już nie odpaliła. Nie ma iskry. Zakupiona nowa oryginalna cewka, ustawiona na 0,3 mm względem "magneta", nowa oryginalna świeca, a iskry jak nie było, tak nie ma. Po odłączeniu przewodu do gaszenia (który zresztą też przy okazji został wymieniony) odpala....
Kondensator elektrolityczny - kilka tys µF miał byc nie równolegle do cewki ale do zasilania, blisko cewki - na schemacie bez różnicy czy blisko czy daleko ale w praktycznej realizacji układu jest to ważne żeby prady impulsowe płyneły najkrótszą drogą z pobliskiego kondensatora. Równolegle do bramki moze być transil a moze być zwykły Zener. Transila...
jaki może być powód takiego spadku napięcia? Zwarcie, słaba masa itp. gdzie szukać przyczyny W instalacji, od akumulatora do cewki.
Dobrze. A może od początku. Jakiego rodzaju jest to zapłon? Bateryjny z modułem, czy CDI? Z czego jest zasilany moduł: z akumulatora, czy z własnej cewki zasilającej? Jakim sygnałem jest blokowany moduł? Czy były jakieś prace mechaniczne? Co zostało zwarte? BO "długi spinol" to chyba o zwarcie chodzi... Choć za następne takie wyrażenie całość poleci...
Otworzyłem sterownik, płytka zalana czymś sprężystym (silikon, akryl, nie wiem). Poszperałem tu i tam, znalazłem zdjęcia, odsłoniłem tranzystory sterujące sekcjami cewki. Są dwa - jeden dla cylindra 1 i 4, drugi dla 2 i 3. Pomierzyłem i okazało się, że ten pierwszy ma zwarcie, więc jest do wymiany. Wymieniłem go na nowy, ale nic to nie dało. Iskry dalej...
Witam. Ta prądnica ma 3 cewki: zapłonu, i dwie szeregowe oświetlenia (o ile dobrze pamiętam, a temat przerabiałem w Ogarze 200A w 1990 r.) Instalacja oświetlenia motoroweru połączona jest poprzez szeregowo połączone cewki z masą (lut do rdzenia cewki!:). Rezystancja tych cewek jest bardzo mała- ok 0,5Ω każda. 1.Rozłacz instalację elektryczną od...
zwarcie iskry iskry cewki micra laguna iskry cewki
obwody instalacji samochodzie kontrolki mazda wysokie obroty odpalaniu
infinity 1250w telefunken 17mb95m firmware
Kompatybilność laserów SF-P101N i EP-C101 w urządzeniach audio Bezpiecznik radia Skoda Octavia 2 2007 - lokalizacja i opis