witam albo zwarcie do minusa od kontrolki do alternatora
Witam Sprawdź bezpieczniki. Kontrolka świeci dlatego, że ma napięcie z alternatora a brakuje tego po stacyjce. Pozdrawiam
Było zwarcie w instalacji
Ja bym sprawdził stacyjkę, może być uszkodzona lub źle podpięta lub zwarcie na przewodach 30 i 15
Regulator jest na alternatorze,ale nie w nim problem,problem jest w wirniku.Po prostu jest kiepska izolacja przewodów wirnika,dokładnie pod pierścieniami ślizgowymi.Trzeba zdjąć pierścienie i nałożyć nową izolację (rurkę ),a następnie dobrze to zaimpregnować.Pod wpływem siły odśrodkowej po prostu robi się zwarcie.
Ale gdybym miał zwarcie w oprawce to żarówka kontrolki ładowania raczej by się nie świeciła , a ta dział prawidłowo. Czy mam rację? A zdjęcia zrobię i wrzucę. Dodano po 1 Ale gdyby było zwarcie w oprawce kontrolki ładowania, to ta raczej by nie świeciła, a świeci prawidłowo.
A może zwarcie na kabelku kontrolki ładowania?
Jest napięcie na czarnym. Wszystkie bezpieczniki ok dociera napięcie do nich tutaj nie ma probleu. Nie ma natomiast napiecia na migacze (awaryjne działają) kontrolki ładowania i oleju
Masz uszkodzony alternator, brak ładowania i dlatego wyłączało poszczególne bloki. Możesz mieć zwarcie międzyzwojowe a wtedy kontrolka nie będzie świeciła.
Dzień dobry! Niechcący i bardzo nad tym ubolewam, przy remoncie swojego strupka Leona 1p 2.0 tdi, niechcący podczas demontażu pompy vacum dotknąłem akumulatora z aku i kluczem pompy vacum - zrobiło zwarcie, świeci się kontrolka ładowania cały czas oraz spaliło bezpiecznik 200a w skrzynce koło aku. Po wymianie bezpiecznika dzieje się to samo i go przepala,...
Wymień pierścienie.Jeśli nie robiłeś takich rzeczy zleć to komuś , bo trzeba to solidnie zrobić.Zdjąć stare pierścienie i nałożyć nowe (a raczej wprasować całość) tak rzeby osiadły na tej samej wysokości i nie było bicia(centrycznie).Może być taki przypadek ,że jak wirnik stoi zwarcia nie ma a jak się kręci to siła odśrodkowa będzie powodowała zwarcie....
Witam mam problem w golfie II 89r ponieważ kiedy go zapalam to świeci się kontrolka ładowania i nie ma ładownia aku i kiedy lekko przygazuje to kontrolka gaśnie i ładowanie aku jest. Czy to jakieś zwarcie na kablach ?
Może przewody mają zwarcie. Albo diody
Panowie Kierunki wina przekaźnika niby dobry a jednak brak wycieraczek i zapalająca się kontrolka ładowania zwarcie w silniczku wycieraczek przednich ( u mnie pod jednym bezpiecznikiem przekaźnikiem) pozdrawiam zamykam
To, że na przewodzie pojawi się 12V to normalne a jak dotkniesz nim do masy i kontrolka zaświeci to obwód jes dobry. Sprawdz czy jak podłączysz kontrolkę w to miejsce w alternatorze i do plusa świeci się jak nie to alt. do naprawy a jak kontrolkę podłączysz do masy i świeci to dioda plusowa ma zwarcie ale na wyłączonym silniku będzie pobór prądu
ten czujnik to włącznik kontaktronowy który jak spadnie poziom to złącza styki do niego idą 2 przewodu czarny (zasilanie masą) i niebieski (wyjście masy na kontrolkę) zwarcie tych 2 przewodów spowoduje zaświecenie kontrolki niskiego stanu płynu......nie ma ON powiązania z twoim problemem, problemem w/w może być masowanie (zwarcie) przewodu "61" (kontrolka...
Jeśli dobrze rozumiem że drugi przewód jest od wzbudzenia to oba te przewody są plusowe tak? A masę bierze z silnika na to by wychodziło. Jakie powinno być w takim razie napięcie na tych przewodach? Na tym grubym to bezpośrednio do akumulatora wiec tam ciągłe 12V tu nie będe pisał, cienki to D+ i na nim się skup. Odłącz go podłącz tam żaróweczkę 2W...
Napewno zwarcie diody dodatniej no i szczotki na 100% do wymiany
Dlaczego bezpiecznik się przepala? Masz po prostu zwarcie do masy, bądź za duże obciążenie na danym obwodzie. Czy może być powiązany z ładowaczem czołowym - bardzo prawdopodobne - najpewniej z tego obwodu jest wzięte zasilanie do 3 sekcji. Brak kontrolki ładowania to brak początkowego wzbudzenia i teoretycznie braku ładowania, natomiast alternator potrafi...
Stacyjka do wywalenia lub zwarcie w instalacji
Wszystko jest oki już kilka razy sprawdzałem ale musze sprawdzić dokładniej może jest gdzieś zwarcie w co wątpie
Zwarcie w wiązce.
Dobrze rozładowany akumulator pokaże poniżej 1V. Po odpięciu odbiornika prądu może powoli "wstać" o parę woltów. Teraz powinieneś ładować aku z 8-10h. Masa wspomagania jest brana z przedniego lewego błotnika. Pompa wspomagania włącza się, jak na przewodzie D+ pojawia się napięcie. Skoro nie świeciła kontrolka ładowania na włączonym zapłonie, to pompa...
Na zasilaczu działa? Startuje sam czy po naciśnięciu? Świecą się kontrolki od ładowania?
Licznik z fotki pochodzi z B4 TDI. Nie działa Ci tylko prędkościomierz, czy nie bije również kilometrów? Licznik możesz sprawdzić, podpinając pod wejście na linkę wkrętarkę lub coś, co się kręci. Tylko nie przesadzaj z obrotami i zwróć uwagę, w którą stronę się kręci. Bezpiecznik nr 14 wg opisu jest od świateł cofania. Może jest zwarcie na czujniku...
14-17V Jeśli dobrze to odczytuje to masz aku prawie ugotowany. Powinno być w okolicach 14.4v a jak 15V to już należy się bać o instalacje aku. Na pewno diody robią zwarcie.
Witam. Sprawdź ładowanie. Jeśli się pali cały czas kontrolka zwarcie do masy w instalacji lub zegary uszkodzone. Przy skrzyni biegów jest wtyczka koło rozrusznika, lubi gnić tam.
może lepiej przekaźnik podpięty tak,że zgaszenie kontrolki ładowania powoduje zwarcie styków przekaźnika.
Jakaś rada? Nie dokupię chyba samej osłony? Dodano po 8 Osłona jest plastikowa. Może za mocno dokręcam i robi się jakieś zwarcie
Mostek prostowniczy,zwarcie diody .
Jedyna usterka to zwarcie w stacyjce ponieważ kontrolka ładowania w maluchu załączana jest stykiem stacyjki(po przekręceniu kluczyka) albo ktoś przepiął kabelki w stacyjce. Powodzenia....
Zwarcie w mostku prostowniczym (zwarta dioda plusowa)
alternator był dobry,aale przetarty był kabel i robiło zwarcie
Trzeba licznik wyjąć bo tam musi być zwarcie a na pierwszym miejscu sprawdziłbym diodę przy kontrolce od ładowania, może się mylę ale może być ona na zwarciu i dlatego pali bezpiecznik
szersza wsówka to zacisk kontrolki węższa to zacisk plusa za stacyjką kabel niebieski idzie na końcówkę jednej z faz zółty na srube wyjściową (plus) Usterka w tym alternatorze wygląda na uszkodzony prostownik,lub zwarcie wiązki
I po co piszecie bzdury? Ma zwarcie pod pierścieniami, musi po prostu zaizolować pręty idące do pierścieni, siła odśrodkowa jest odpycha i dlatego tak się dzieje na obrotach.
Jeśli po odpięciu końcówki przy alternatorze kontrolka zgaśnie to winien jest alternator ( brak ładowania ). Jeśli by się okazało że po odpięciu kontrolki żarówka nadal świeci to jest gdzieś zwarcie na przewodzie i w takim układzie również ładowania nie będzie. Uproszczony schemat alternatora opisywałem tutaj. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic27...
Witam - jabym proponował(powymieniałeś szczotki i legurator masz dobry lub nowy) to naładuj lub pozysz dobry akumulator .Włącz silnik i miernikiem sprawdz jakie ci daje alternator napięcie na akumulator a powinno dawac (przy dobrym akumulatorze )14,2 lub zblizona wartość .Spradz na wolnych i na wyższych obrotach a następnie na światłach lud włącz wszystko...
Witam. Tym razem temat to "tutorial". Montujemy skrzynkę bezpieczników BP-1 od MTZ/Pronar/Belarus, jest to skrzynka na bezpieczniki płaskie które w obecnych czasach są wygodniejsze w eksploatacji niż stare bezpieczniki cylindryczne. Skrzynka bezpieczników kosztuje ok. 30 zł. Rozmiary są bardzo zbliżone do polskiej skrzynki 6-zaciskowej, jednakże jest...
Ten cienki przewód to właśnie wzbudzenie. Jego zwarcie do masy przy alternatorze ma zaświecić kontrolkę na desce. Ten alternator jest samowzbudny, dlatego po przegazowaniu zaczyna ładować i bez wzbudzenia z deski.
Czyli alternator? Czy jakieś zwarcie tez wchodzi w grę?
Nie byłbym pewny co do alt plus czy nie zwarcie w diodzie wzbudzenia." Kwicoł nie napisał co z kontrolką ładowania.
Audi a4 b5 ADR .Topi się niebieski kabel od stacyjki,podczas rozruchu.Ponoć idzie on do kontrolki ładowania.Ostatnio świeciło się brak ładowania,na chwilę gasło,lub migało.Pierwsza myśl alternator.Ale czemu przewód stacyjki się topi.Teorytycznie np.uszkodzony przewód alternatora miałby na to wpływ? 1. Bezpośrednia odpowiedź na pytanie użytkownika:...
Sprawdź czy masz stały prąd na alternatorze 30 lub przerwany przewód od kontrolki lub zwarcie na nim, może regulator .
mostek
Wyjmij kontrolkę ładowania z wskaźnika, być może oprawka jest przytopiona i robi zwarcie.
Zwarcie na jednej z diod głównych.
Zakładam, że spora część i tak będzie pobierana z akumulatora. Przy mrozach rozrusznik potrafi pobrać naprawdę dużo lepiej zrobić ograniczenie prądu żeby go nie przeciążać i nie będziesz się bał że prostownik padnie. A co jak nie odpalisz do następnej próby będziesz musiał odczekać parę minut. Lub jak klemy będą zaśniedziałe zgasną kontrolki i prostownik...
I w czym tu problem ? Masz zwarcie w którejś z pięciu gałęzi. Odcinaj po kolei aż będzie git, potem po kablu znajdź gdzie "leci" i napraw.
gdyby była przerwa na tym niebieskim kabelku to nie świeciła ba kontrolka ładowania, chyba że ma zwarcie do masy
ech, racja, pop*tegowalo mi sie. Glowna plusowa musi byc zwarta.
U mnie nie ma przjscia na 407 z konsoli w kabinie do alternatora. Przy alternatorze na 407 mam zwarcie. Po wyjęciu przekaźnika od pracy silnika kontrolka od ładowania powinna zgasnąć. U mnie gaśnie. Ładowanie mam, jak pociągnem przewód z alternatora zewnętrznie pod kontrolki w kabinie.
Przekaźnik, zwarcie na diodzie w mostku itp...
Witam, z góry dziękuję za podpowiedzi. Problem polega na tym, że po włączeniu zapłonu zapala się tylko kontrolka świateł długich auto nie reaguje włączają się światła postojowe i kierunkowskazy, po wyłączeniu zapłonu światła nie gasną kontrolka długich dalej świeci i żarzy się kontrolka ładowania.
Najprawdopodobniej zwarta plusowa dioda alternatora.
Jeżeli kontrolka żarzy się podczas pracy silnika to mamy jeden z przypadków niesprawny regulator napięcia , zwarcie uzwojenia stojana z masą, albo zbyt duża rezystancja w obwodzie ładowania
Kółko z wykrzyknikiem to problem związany z hamulcami. Świeci się w kilku przypadkach. Pierwszy to kable od zużycia klocków hamulcowych, wielu ludzi zakłada klocki bez czujników odcinając kabel, kontrolka zaświeca się przy deszczowej pogodzie lub w zimie, gdy obcięte kable oblepiają się wodą, Na kontrolce jest +24v po stacyjce, zapala się kiedy "drugi...
Sprawdź przewody i kostki,mocowanie na alternatorze regulatora napięcia,szczotki i komutatory(powierzchnie na wirniku,gdzie pracują szczotki),bo jak już są powycierane,to może kontrolka pulsować,a najlepiej wymontować alternator i dać do sprawdzenia,bo może się okazać,że też któraś dioda kończy żywot,lub zwarcie na uzwojeniach.
Witam, Mam problem z nowo zakupioną octavią (1,9 TDI) Mianowicie auto chodziło bez problemu przez kilka dni. Odpalało "od kopa" Po 3 dniach rano auto nie odpaliło. (kontrolki się zapaliły przy zapłonie ale po przekręceniu kluczyka cyknięcie i cisza) Podejrzenie padło na rozładowanie akumulatora, auto odpaliło od drugiego auta. Po przejechaniu 50 km...
A czy lampy cofania świecą normalnie czy jakos się tylko żarzą. Spróbuj odłączyć złącza od lamp i sprawdź czy dzieje się tak samo, jeśli jest to samo, to masz zwarcie w instalacji które trzeba znaleźć .
Może masz zwarcie tego przewodu od alternatora tego scienkiego od kontrolki do masy.
Szczotki, regulator, luźny pasek, zły styk w złączach, złamany kabel, zwarcie, itd............???
zmostkuj w regulatoze styk 15 z 67 przez jakaś kontrolke najlepiej zrobiona z H4 podłącz miernik i sprawdz ładowanie oprócz tego sprawdz czy na głównym zaśilaniu masz +z akumulatora tę śrubkę na kluczyk 10 na tylnej obudowie alternarora jeżeli jest to najprawdopodobniej masz uszkodzony stojan bo pisałeś że najpierw było 13v a po rozebraniu niemasz nic...
Komputer wyświetla tylko blad ciśnienia w klimatyzacji i nie idzie go skasować Okej sprawdzę dziś akumulator Dodano po 7 Podmieniłem aku nic się nie zmieniło, podłączyłem też mocniejszy prostownik pokazało na nim aż 60A. Może jakieś zwarcie????
Użyj funkcji szukaj, prawdopodobnie szczotki kończą swój żywot lub jest zwarcie w instalacji.. (UNO clip sądząc po pojemności).
No i problem powrócił ponownie z ładowaniem.Silnik wrócił z remontu razem z elektronicznym zapłonem Pana Jarząbka.Silnik chodził pięknie,palił od kopa,mocny cichy.Nagle zgasł i wraz z nim wszystkie kontrolki,okazało spalił się bezpiecznik 16A a powodem było zwarcie przewodu kontrolki luzu z masą.Po zaizolowaniu problem znikł,Po kolejnej przejażdżce...
Witam ! Borykam się z problemem już kilka dni, mianowicie gdy wyłączę silnik i wyciągnę kluczyk ze stacyjki to zapala się kontrolka ładowania a bardziej się tak żarzy.. Dodam ze jak już uda mi się go odpalić ( Akumulator pada przez to..) to kontrolka gaśnie. Z początku myślałem że jest zwyczajnie padnięta dioda w alternatorze więc oddałem do regeneracji...
Trzeba prawdopodobie sprawdzic diody bo od lampki sa inne(3 diody) a od ladowania inne(6) i lampka moze gasnac a diody robia zwarcie i hamuja alternator i moze dlatego piszczy trzeba na poczatek sprawdzic prad ladowania jaki wychodzi z alternatora.
ktora masz mazde??bo jesli ta w nadwoziu BA to raczej normalne napiecie ladowania masz.jedyny problem to moga byc zarowki.tam lampy nie sa przystosowane do takiego poboru.a pozatym jesli aku bedziesz mial padniety to tez bedzie problem z ladowaniem.chodzi mi o zwarcie na celach.
To nie żadne zwarcie tylko brak masy w tylnej lampie.
To tylko pozostało sprawdzić wirnik. Pierwsze pomiar oporności , i czy ma połączenie z pierścieniami ślizgowymi i drugi pomiar czy nie ma przebicia na masę. Natomiast mądra książka podaje:zwarcie diody uzwojenia twornika lub zwarcie do masy tegoż uzwojenia.
Jeżeli to Bosch to częstą usterką jak już była ,to zwarcie lub przerwa głównej diody lub zwarcie stojanu do masy.Pozdr.
Kostka pod stacyjka, źle podłączone radio, zwarcie w instalacji, uszkodzony wyświetlacz. Inni dołożą więcej mozliwych przyczyn.
Tak moze być że jest przebicie na uzwojeniach, może też być spalona kontrolka i wtedy nie ma wzbódzenia.Sprawdził bym też diody ale każdą po kolei bo czasem w mostku pokazują że są ok a jak się je rozlutuje to wtedy pokazuje że jakaś ma przerwe lub zwarcie
Witam. U mnie był ten sam problem...kontrolki sie nie palily - ale rozwiazanie bylo proste...poszedł mi bezpiecznik...tyle,że wiatrak robil zwarcie i za kazdym razem palilo ten sam bezpiecznik
Jak nie ma kontrolki a ładuje podejrzewam zwarcie pinu L z plusem
W momencie kręcenia zanika napięcie na ecu jeśli kostka jest do kitu. Najłatwiej sprawdzić odpalając na krótko bez stacyjki lub na zwarcie z rozrusznika. Znikają też kontrolki ładowania i smarowania - po tym widac że znika plus do ecu.
Zwarcie jednej z diod prostowniczych w mostku alternatora. Co rozładowuje akumulator i powoduje świecenie kontrolki bez kluczyka. Pazerność to jedna z cech które na tym forum są niezbyt mile widziane. A druga sprawa to niby dlaczego ktoś biegły w interesującej ciebie dziedzinie miałby ci pomagać, skoro ty go lekceważysz. Gdyby ktoś przyszedł do ciebie...
Witam mam problem z tym alternatorem a mianowicie zapaliła się kontrolka aku.i kontrolka hamulca i nie ładował, po wymianie mostka prostowniczego dwie diody miały zwarcie w starym, nadal świecą kontrolki od aku.i hamulca. Ładowanie jest na wysokich obrotach dochodzi do 13,60 nie jest to rewelacja ale jakoś ładuje i tylko na wysokich obrotach i co dalej.
To jest alternator typu „dynamo” i w zasadzie nie wiele różni się tym co można spotkać w skuterach i mniejszych motocyklach. Na obrotach biegu jałowego będzie bardzo słabe ładowanie. Teoretycznie występowały dynamo 20 A, ale możliwe że były też słabsze wersje. Regulator napięcia może być typu „open” czyli szeregowy który mniej...
Okazało się ze wywalało bezpiecznik kl15 odpowiedzialny mi. za zapaliczkę. po jej rozłączeniu problem zniknął. zapalniczka robiła zwarcie. dziękuje za pomoc i "naprowadzenie" :)))
Jeśli już zrobiłeś auto to tak dla informacji ci powiem że to nie było żadne zwarcie tylko walnięty regulator napięcia.
Czy w ogóle goła płyta główna z podpiętą ładowarką, RAMem, procesorem i układzikiem z diodami (kontrolki ładowania, zasilania i pracy dysku) ma szansę odpalić? Tak. Komputer jako urządzenie logiki cyfrowej i matematycznej potrzebuje do działania wyłącznie zasilania, płyty głównej, procesora i RAMu. Dysk, klawiatura, monitor jest zbędne by uruchamiały...
Padają diody ,regulatory nap. i bywa zwarcie między zwojami stojana.To najczęstsze usterki.
Jak się pali kontrolka ładowania to pewnie go brak. Miernik w rączke i sprawdzić jakie jest napięcie na aku, gdy silnik nie pracuje i gdy pracuje. W tych autach często padają alternatory, pękają obudowy. Nie wiem na jakiej podstawie uważasz, że jak pali się kontorlka ładowania to masz zwarcie.... Jak było bo gdzieś zwarcie to bezpiecznik by przepaliło,...
Witam. Kolega wymienił w aucie alternator, niestety nie naprawiło to usterki braku ładowania. Okazało się, że w instalacji samochodu jest zwarcie przewodu D+ do masy (świecenie kontrolki ładowania po odłączeniu D+ od alternatora). Zwarcie było w wiązce pomiędzy tablicą przekaźników a deską. Odciąłem zwarty przewód zastępując go nowym (stary pozostał...
Moze zwarcie w uzwojeniu wirnika? Zmierz rezystancje na pierscieniach.
Witam, Jeep 2008 2.0crd (VW). Jeep zapala kontrolkę ładowania po 300km jazdy, alternator po regeneracji na org. regulatorze, akumulator nowy. I tak: zapala kontrolkę ładowanie OK; zapala kontrolkę przy odpiętej wtyczce z regulatora. po ponownym odpaleniu gasi i jest ok na te 300km. Jakieś pomysły/sugestie? Rozumiem że ładowanie sprawdzałeś multimetrem??...
Podłączenie B+ alta nie powinno iskrzyć.Wychodzi na to że alt kradnie prąd ,jest jakieś zwarcie w nim. Jak będziesz miał miernik to pomierzyć spadek napięcia na przewodach a jak dalej ładuje słabo to alt na stół.
Rozrusznik w ogóle kręci, czy też po wciśnięciu przycisku jest głucha cisza, a może samo "cyknięcie"? Skoro po wciśnięciu hamulca skuter Ci gaśnie, to ja szukałbym winnego w instalacji elektrycznej. Przejrzyj, na ile to możliwe, czy nie widać żadnych zwarć. Być może kontrolka oleju i światełko pod siedzeniem nie palą się, bo spaliło je pod wpływem ww....
Przecież napisałem ,że czytałem podobne posty i opcja SZUKAJ nie wniosła nic nowego do rozwiązania mojej usterki.To co mogłem wykorzystać z podanych tam porad to wykonałem.A było to między innymi sprawdzenie masy alt.-silnik ,kontrolki ładowania i pozostałych połączeń. Chodz mi o informacje takie jak : Czy zawieszone szczotki lub ich zużycie spowoduja...
sprawdziłem prawie wszystkie kable , i odłączalem pokolei te które mogły by robic jakieś zwarcie ,
Obwód kontrolki ma zwarcie albo do niego jest coś podpięte i zasilane. Pali diody wzbudzenia. Proponuje zewnętrzą kontrolkę wpiąć i jeśli będzie ok , pociągnąć nowy kabel do licznika.
Patrz : http://www.hondafitjazz.com/manual/a00/h... Wg instrukcji zamieszczonej na tej stronie to uwalony regulator. Włączam zapłon, kontrolka się świeci, odpalam silnik kontrolka nie gaśnie. Odpinam kostkę 4P z alternatora, kontrolka gaśnie. Bezpieczniki wszystkie ok. Nie mam podejścia w domowych warunkach do...
Jeśli regulator jest nowy to jeszcze diody pomocnicze w alternatorze do wymiany, ale jak się okaże że któraś ma zwarcie to regulator ponownie do wymiany.
kontrolka ładowania świeci? ( na zapłonie) . spróbował bym odpiąć wszystkie przewody od alternatora . i wtedy spróbować zapalić. może jakieś zwarcie się zrobiło ?
Witam. Wymieniłem dzisiaj cały kabel alternator <-> akumulator. Powodem było napięcie ładowania w okolicach 13,26 V. Po wymianie kabla na 16^mm2 ładowanie 13,98 V na wyłączonych odbiornikach, a na włączonych mijania/drogowe/nawiew 13,60 V. Chwilę później podłączyłem przewód wzbudzania bo musiałem go przedłużyć i tu szok. Ładowanie bez obciążenia...
coś mi tu ściemniasz,ściąg kabel z alternatora ten co idzie do kontrolki,powinno zgasnąć ,jak nie zgaśnie to gdzieś zwarcie ,dziwne że ładuje 14,4v może podpiąłeś alternator do kontrolki oleju????
Jak wirnik walnie w nabiegunnik to przesunie parę blaszek jarzma, przetnie izolację ma drucie, zrobi się zwarcie i aternator nie wzbudzi się. Kontrolka ładowania będzie się palić ciągle, autor tematu nic nie pisze o tym że się pali. Obudowę można spawać, stojan fajnie się przewija. Nie wiem o jakim komutatorze w alternatorze tam ktoś pisze.
Skoro byłaby przebita dioda dodatnia to przecież wystąpi zwarcie na zacisk prądowy. To dlaczego świeci kontrolka ładowania na wyłączonym kluczyku i jest prąd na zacisku do którego podłączona jest kontrolka.
schemat kontrolki ładowania astra kontrolki ładowania żarzenie kontrolki ładowania
prosty wzmacniacz glosnikow kaseta webasto uziemienie gramofon
zamiennik 2sd1994 odpowiednik 2sd1994
Best Wallet - Darmowy portfel krypto? Instalacja i zabezpieczenia Motorola Edge 40 Neo a uruchamianie bramek sklepowe