temat zakończony...
Nastąpiło zwarcie zamka tylnej klapy przez wodę i nie działa centralny zamek.
Proszę jakiś schemacik.
4 piny to zapewne 2 do wysterowania zamka a kolejne dwa to krańcówka. Sprawdź miernikiem które są od krańcówki patrz zwarcie na zatrzaśniętym zamku.
Witam.Moze byc tak jak piszesz w obu przypadkach.Moze sie zdarzyc,ze wlasciciel ktoregos z tych samochodowmktore parkuja obok ciebie ma te same fale radiowe na pilocie co ty,aczkolwiek zdarza sie to bardzo zadko.Tak samo mozesz miec zwarcie na centralce zamka centralnego i dlatego otwieraja ci sie drzwi.sprawdz sobie centralke,czy nie ma w srodku wody...
Nie jest to bezpieczne. Nawet jakbyś zwiał, to prawdopodobnie będzie Ci palić bezpieczniki.
OK, zrozumiałem całkowicie odwrotnie co mierzyłeś.
Jest na forum, uzyj wyszukiwarki. :> Zobacz pw.
Pewnie bezpiecznik 8A na PZ. On będzie strzelał, gdy w niewłaściwy sposób zostaną zainicjowane mikrowłączniki drzwiowe ( a w tym przypadku normalne przy braku oddziaływania jednego rygla).
Raczej można go rozebrać ale z drugiej strony używane zamki nie są drogie.
Ponizej za listwą obok miejsca gdzie trzyma sie lewą stopę jest pulpit z kostkami jest tam przekaźnik to tam powinien być bezpiecznik sprawdź bo już nie pamiętam?
Do otwierania zamka służą dwa niezależne kabelki. Zwarcie ich powoduje zadziałanie zamka. Do ich zwierania służy właśnie przycisk w unifonie. Możliwe, że zostałem rozłączony na dole (nie jestem pewien) Jeżeli już, to raczej na twojej kondygnacji a nie na dole.
Witam. Pod klapą są duże bezpieczniki. Napewno poszedł jeden z nich. Pozdrawiam. :wink:
A do czego tam hotair? Przecież takie elementy podniesiesz kolba do dachu. Jeśli nie potrafisz poproś w jakimkolwiek serwisie elektronicznym. Będzie taniej i bez kombinacji. Widzę, że zabrałeś się za pracę, która Cię przerosła.
Identyczne objawy miałem, kiedy padał mi akumulator, kontrolki się zapalały, gasły, wskaźnik paliwa też latał. Może w tym tkwi problem.
Jest zwarcie w zamku przerabialem to w innym aucie Dodano po 40 Po wymianie zamka oraz wkładki problem znikl
6 to masa, skoro przód otwiera to raczej nie wina zamka kierowcy , często się łamie wiązka w tylnych drzwiach i robi zwarcie
Zamek do wymiany, ale i zwarcie zrobił na module, tylko nie pamiętam co tam się jara. Chyba ten układ na 8 nóżek, ale pewien nie jestem. https://obrazki.elektroda.pl/3505644000_...
Pewnie było zwarcie i Serwis odłączył twoje wywołanie......
Też obstawiam że wiązka jest przetarta i robi się zwarcie.
Sprawdz w necie gdzie Toyota ma bezpieczniki [kilka miejsc]. Bezpieczniki sprawdza się lampką kontrolną .
Uszkodzony zamek tak na 98%.
Między białym i zielonym musi cały czas być napięcie, bo to jest zasilanie do mikrofonu unifonu. To nie ma nic wspólnego z otwieraniem zamka w instalacjach 6 (lub 5) żyłowych. Póki co odłącz chwilowo żyłę mikrofonową (aby zamek się nie otwierał). Sprawdź czy zwarcie ze sobą kabelków brązowego i żółtego powoduje otwieranie zamka (usłyszysz w słuchawce)....
Myślę że chyba zwarcie bo naciskając zamek tylnej klapy gdy jest otwarta to wycieraczka też się porusza
Witam --jeżeli siedzenia się nie ogrzewają to sprawdź bezpieczniki i wiązki pod siedzeniami (może mata któraś w siedzeniu się przetarła i powoduje zwarcie i przepala bezpiecznik)---co do zamka to psiknij w niego WD od strony wejścia skobla
Może być NE555 + przekaźnik odwracający zasilanie. Albo dwa NE555 (jeden wyzwalany przy załączeniu wentylatora, dugi przy wyłączeniu). Oczywiście układ trzeba tak zrealizować by istniała blokada załączenia naraz obrotu w obu kierunkach (bo to spowoduje zwarcie zasilacza).
mam podobny problem w AEG, zamek pyka ale wyskakuje błąd e40, dostałem sie do zamka i jest przypalona wtyczka przy zamku i pewnie ona robi jakieś zwarcie czyli zamek jest ok?? do mojego zamka idą 4 przewody.
Witaj są dwa bezpieczniki jeden znajduje sie na centralnym panelu Nr nie pamiętam powinien pisać na odwrocie pokrywy centrali zasila sterownik a drugi to te gdzie są po 3 bezpieczniki zasila silniczki przy zamkach najczęstszą przyczyną jest zwarcie w silniczków przy zamkach co powoduje często uszkodzenia sterownika zdarzało sie też zwarcie na wiązce...
Witam !!!! Mam takie pytanie czy zwarcie na kablach od silownika moze zniszczyc centralke zamka centralnego???
Witam, Centralny zamek działa, problem polega na tym, że po zamknięciu drzwi od pasażera zamyka całe auto. Czy to wina zamka czy gdzieś jest zwarcie na zamku? Dziękuję za pomoc.
(at)multiserwislukdrs Tak było. Zamek do drzwi robił zwarcie i robiło podobnie (pstryk) jak do zamykania drzwi, a ten "pstryk" palił triaka. Po wymianie zamka pralka działa do dziś.
instalacja 4 przewodowa różni się od 6p sposobem wyzwolenia elektrozaczepu: W 4 przewodowym systemie są linie: masa wywołanie słuchawka mikrofon a otwarcie zamka to najczęściej zwarcie mikrofonu do masy w 6 przewodowym masz przycisk otwarcia zamka na osobnych zaciskach, więc jedyne co musisz zrobić to zmostkować jeden zacisk otwrcia zamka z masą a drugi...
Switch w zamku ma zwarcie (wilgoć )
Pokolei możesz drzwi odpinać i sprawdzać kiedy zwarcie ustąpi.
Da się coś przy tym schrzanić ? Da się pomylić przewody na przekaźnikach i podać +12V przez przekaźnik na moduł BSI , który wystawia "masę" i zrobić poważne zwarcie wewnątrz BSI.
Tutaj kupisz http://north.pl/karta/triak-z0109-st,734... sprawdź jeszcze czy niema rezystorów szeregowo pomiędzy triakami a procesorem, mogą być uszkodzone.
Moduł jak najbardziej mógł się uszkodzić, jeżeli było zwarcie elektrozamku. Trzeba szukać po nitce do kłębka, czyli od zamka przewodami do modułu i tam zerknąć, czy nie ma wypaleń, lub wrzucić tu dobrej jakości zdjęcia elektroniki.
Odpowiedź na pytanie gdzie szukać przyczyny, otrzymasz szybko po rozwiązaniu problemu, jak szukać przyczyny. Dlatego proponuję, zamiast palić kolejne bezpieczniki, w miejsce spalonego bezpiecznika pdpiąć żarówkę świateł głównych (przygotować żarówkę z przewodami, jako próbnik). Jeśli zlokalizujesz i usuniesz przyczynę, żarówka przygaśnie, lub zgaśnie....
Pewnie mikrostyk w klapce (klamce) uległ uszkodzeniu. Wyeksploatował się, nadgryziony zębem czasu. Rozbierz klapę i dostań się do wtyczki klamki, odepnij ją i sprawdź multimetrem na pinach klamki czy zwiera za każdym razem po naciśnięciu klapki. Jak nie, to jakimś drucikiem czy tam pęsetom, zewrzyj piny we wtyczce. Jak będzie reakcja zamka na każde...
:)) bledy 01146 silownik centralnego zamka, zamkniecie drzwi pasażera i tylnych, zwarcie z masą, stały 01145 silownik centralnego zamka, otwarcie drzwi tylnych, zwarcie z biegunem dodatnim, stały 01144 silownik centralnego zamka, otwarcie drzwi kierowcy, zwarcie z biegunem dodatnim, stały
teraz mi sie przypomniało że kiedys miałem taką sytuacje, że w lewej tylnej lampie zbierała mi sie woda, deszczówka(prawdę mówiąc nie mam pojęcia jak ona tam sie mogła dostać) w każdym bądz razie nawierciłem malutka dziurkę w reflektorze i woda spłynęła, teraz mi sie nie zbiera ale możliwe ze to tez mogło by być przyczyną? Mogły by się jakieś styki...
Z tyłu jest pompka centralnego zamka, ona robiła zwarcie. Zamykam temat.
Już znalazłem przyczynę zwarcie na wpięciu zamka blokady drzwiczek całą kostka stopiona ale zamek działa czy lepiej zakupić komplet nowy czy mogę wymienić samą kostkę i wpiąć w stary zamek
Na początek sprawdź kable w drzwiach czy nie są popękane bo może zwarcie się robi ( w gumowej przelotce)
Witam Siłowniki orginalne ? Modół zlokalizowany ? Alarm jak steruje konfiguracja sterowania zamkami (foto) . A swoją drogą podziwiam jakiejkolwiek zwarcie tych kabelków (gole bez izolacji) uszkodzenie albo spaleniem samochodu !!!
W tych autach to normalne, jak się uszkodzi w drzwiach kierowcy na zwarcie, żaden zamek nie działa poza klapą.
przelorzylem z prawej na lewa (poziomo) jest jakies zwarcie otwieranie zamka jest caly czas wlaczone
1. Żadne zasilone! Tam ma być zwarcie. Nie prościej użyć gotowego zamka szyfrowego?
Pin 5 i 6 odpowiada za otwarcie zamka który daje "zwarcie styków" a spróbuj może te przewody brązowy i czarny zewrzeć na krótko czy otworzy się zamek ?
Jeśli buczy w panelu bez podniesionych unifonow to jest zwarcie na instalacji.Proszę sprawdzić przewody w pionach lub czy nie uszkodzony jest przewod do kasety. Proponuję udanie sie do centrali i odpinanie wspolnych przewodow. Jeśli w ktorymś z lokali jest remont to prosze sprawdzic czy nie jest zdjęty unifon a przewody zwarte . Ze zdjęcia wynika odpowiednio...
Mam do Was jeszcze jedno pytanie, bardzo ważne. Ponieważ mam 2 gniazda do podłączenia elektrozaczepu. Z tym że do jednego gniazda podłączam elektrozaczep z napięciem, do drugiego elektrozaczep bez napięcie. Możecie i pomóc w rozszyfrowaniu o co tu chodzi? Co to znaczy elektrozaczep z napięciem i bez? Czy to chodzi o to że są zamki które mają zupełnie...
Jeszcze zastanawia mnie dlaczego w unifonie są dwa zaciski masy 6 i 10 są one wewnętrznie już połączone. Unifony są produkowane do różnych instalacji, tzn. do 4, 5 lub 6 żyłowych. Unifon gdy nie ma zerwanego mostka (6-10) jest od razu przeznaczony do instalacji 5 żyłowej. Wtedy zacisku 10 nie przyłączamy do instalacji, bo jest on zdublowany. Otwieranie...
Nie działa centralny zamek, po aktywacji z pilota migną raz kierunkowskazy i cisza, zamki nie zamykają się, oprócz bagażnika, który ryglowany jest elektronicznie. To samo jest z klucza. Po zamknięciu z klucza drzwi od strony kierowcy można je odryglować z pilota, dając otwórz zamki, dostajemy potwierdzenie dwukrotne mignięcie kierunkowskazów. Naciskając...
Z zasilaczem URMET nie miałem dawno do czynienia, ale wydaje mi się, że elektrozaczep jest sterowany wewnętrznym tranzystorem mocy; w Twoim przypadku niewłaściwa polaryzacja (i bez separacji diodami prostowniczymi) podłączając i wysterowywując sonoff powodujesz wewnętrzne zwarcie - efektem: niezadziałanie zamka bo następuje zwarcie... Trzeba się zastanowić...
Ktos cos doradzi hmmm
Witam, tak jak w temacie- Centralny zamek robi zwarcie. Otóż jak na drzwiach zamkniętych i otwartych centalny zamek pobiera prąd z akumulatora. Gdzie moze byc przyczyna? Bezpiecznik jest ok, CZekam na odpowiedzi. Pozdrawiam
Wydaje się, że jest - na schemacie zamka jest wejście OPENSW, zwarcie go z masą (GND) np. przyciskiem dzwonkowym (na schemacie taki ewentualny przycisk oznaczony jest opisem "OutDoor Button") powinno uruchomić bramę. Ale wypróbuj - pewności nie mam.
Albo masz zwarcie w kluczyku, albo bateria padła. Obstawiam na drugą opcję.
po zmostkowaniu zacisku "Z" z zaciskiem "~0" zaczep działa To się nie zgadza ze schematem podłączenia. Zwarcie w/w zacisków zwiera cewkę elektrozaczepu (zamka) i nie powinien on zadziałać. Z kolei jak zewrzesz zaciski Z i ~12 to wtedy powinien zadziałać zamek (przycisk lokalnego otwierania drzwi). Jakich używasz unifonów? Jeżeli takie jak na schemacie...
Witam, szukam schematu elektrycznego z obwodem sterowania centralnym zamkiem w samochodzie Citroen Xsara Picasso rocznik 2006. Mam taki problem, że oryginalny pilot do otwierania/zamykania drzwi uległ uszkodzeniu, a za dorobienie i zaprogramowanie nowego pilota serwisy krzyczą połowę wartości samochodu. Chciałbym zakupić uniwersalną centralkę z dodatkowymi...
Tylko z drzwiami kierowcy i tylko otwierając wewnątrz z zewnątrz można otwierać normalnie i nic się nie dzieje tak jakby wewnętrzna klamka robiła gdzieś zwarcie. Jutro odłącze wtyczke od zamka i zobaczymy ale gdzieś się robi zwarcie innej opcji nie ma.
Sorawdż filtr przeciw zakłuceniowy na zasilaniu i blokadę zamka.
Przy 4 przewodach ten zestaw bez przeróbek nie będzie działał, a dokładnie zabraknie przewodu do otwieranie zamka. Trzeba dołożyć płytkę starowania do elektroniki, by zwarcie masy do mikrofonu wywoływało otwieranie zamka. Nie mam takiej płytki w wersji elektronicznej postaram się dołączyć choć fotkę, ale są takie pytki dostępne na rynku ale można robić...
Witam serdecznie. Potrzebuję wsparcia. Moja Honda to Anglik. Kupiłem sobie sterownik do centralnego zamka, żeby otwierać z pilota. Rozebrałem drzwi prawe, żeby dostać się do przewodów od siłownika. Plus na szybko wziąłem z sterownika siłownikami, który znajduje się w drzwiach, mała kostka z symbolami i zrobiłem zwarcie drzwi z kluczyka przestały się...
To zależy. Jeżeli kondensatory robiły zwarcie do masy to tak, jeżeli nie było zwarć do masy to usterka jest gdzieś indziej. Tą pompkę się diagnozuje vag-em
Sprawdź w takim razie przelotki w drzwiach, szczególnie tył. Lubią się łamać przewody. Skoro bezpiecznik spełnił swoje zadanie, masz gdzieś zwarcie.
Sam zamek otwiera sie przez zwarcie “+” z zielonym JAKI zamek? Prosilbym o informacje czy w przypadku zasilacza 30W 2A 12V potrzebne jest tez zamontowanie diody 1N4004 jezeli tak to gdzie dokladnie powinna byc Nie ma takiego zasilacza - 12V 2A to 24W. Dioda zaznaczona na schemacie.
Powodem jest przepływ za dużego prądu co w efekcie przepala bezpiecznik. Przyczyną jest zwarcie przewodu do karoserii.Zacznij poszukiwania uszkodzonego przewodu w miejscach ruchomych, jak przelotki drzwi.
Witam . Mam pytanie związane z autem Ford Focus 1.6 rocznik 1999 . Przednie drzwi pasażera , zamek szwankuje , zrobił zwarcie i wysadził bezpiecznik . Bezpiecznik wymieniony , central chodzi poprawnie za wyjątkiem zamka w przednich drzwiach pasażera ( aktualnie wtyczka jest wypięta ). Między punktami gniazda 5 oraz 6 , rezystancja jest = 0 . Czy tak...
Wyglada na uszkodzenie modułu centralnego zamka ale moze być też zalanie lub zwarcie w przełączniku krańcowym zamka drzwi kierowcy lub problem z kabelkami na zagięciu miedzy drzwiami a słupkiem...
No ja hurtowo bezpieczników nie przepalam ,przepalam swój zrobiony z kawałka przewodu ,a sposób na szukanie znam pytam o miejsca szczególne bo może w tym typie jest gdzieś takie że w co którymś się tam przeciera wiącha ,no ale dzięki jak gość przyjedzie to zrobie i dam znać
Nie patrz na opisy kolorów moich przewodów tylko połączenia. https://obrazki.elektroda.pl/4081025500_... Przycisk i sam czytnik rfid dziala prawidłowo ale przycisk od domofonu podaje napiecie na zamek i zwarcie robi. Domofon bezposrednio jest podlaczony pod zamek.
czy musisz mieć dwa mastery i pilota czy jak w jednym masterze pozostawisz tylko ziel i nieb to z drugiego zasterujesz i na odwrót?,może któryś master jest zły daje wciąż zwarcie
Sprawdź przewody pomiędzy drzwiami a karoserią czy nie są przełamane. Może być gdzieś zwarcie. Możesz zamiast bezpiecznika podłączyć amperomierz i sprawdzić jaki prąd pobierają zamki w czasie działania. Może któryś zamek być uszkodzony.
U autora tematu nie było kondensatora, więc ten schemat nie bardzo pasuje. Otwieranie zamka jest zrealizowane przez zwarcie żyły mikrofonowej do masy. Trzeba więc tak ustawić mostki, aby ten warunek był spełniony. To bardzo prosta sprawa. Zresztą chodzi dokładnie o ten schemat. http://obrazki.elektroda.net/91_12383350... Konkretnie to musisz zrobić...
W starym te kabelki przy przełączniku oznaczają: zielony - masa biały - mikrofon czerwony - słuchawka niebieski - wywołanie Sprawdź, czy w instalacji były tak samo przyłączone te kable (kolor w kolor). Otwieranie elektrozaczepu (zamka) jest u ciebie zrealizowane przez zwarcie żyły mikrofonowej z masą (co już sam praktycznie sprawdziłeś). Urmet ma kolejno:...
Najczesciej padaly przewody dochodzace do klapy poszukaj bo masz zwarcie
Od kierowcy tylko. Jest dużo ale nikt nie napisał jakie mogły być skutki tego podłączenia więc co się mogło zepsuć jakiś moduł czy coś...?
Centralny zamek powinien miec swoj bezpiecznik. Prawdopodobnie gdzies dostala sie wilgoc lub pojawilo z innych przyczyn zwarcie - stad zamek tak sie zachowuje. Moze tez byc uszkodzony sterownik - do kupienia na Allegro bez problemu. Odlaczaj od sterownika poszczegolne silowniki lub odlacz wszystkie i podlaczaj kolejno - dowiesz sie gdzie jest zwarcie....
Buz 90 to koszt ok 5 zł ,będzie w każdym sklepie elektronicznym . W tym module znajduje się także sterownik centralnego zamka więc trzeba tam zajrzeć . Możliwe że te zwarcie uszkodziło centralny . Choć gdy mi się to przydarzyło nie miałem takich problemów.Znalazłem oznaczenie tego uszkodzonego tranzystora to był u mnie R 4383 .
Zasilacz mam ale co ma ten zasilacz do przekaźnika ? Musisz kupić przedłużacz otwarcia zamka PZ9-PM. Ten sterownik zamienia impuls zwarcia do masy, lub impuls dodatniego napięcia na zwarcie tyków przekaźnika na określony czas.
Otwórz klapkę filtra powinno być cięgło w kolorze pomarańczowym, pociągnij powinno odblokować zamek.
Czy ktoś już naprawiał - rozbierał taki zamek ? W sumie nie wiem jak powinny być zwarte piny przy zamkniętym a jak przy otwartym. Schematy mam.
Jeżeli masz przypadkowe zwarcie na stykach zamka np. z powodu korozji, to wyciąganie baterii z pilota nic nie zmieni bo to nie on jest winien, a kontroler dostaje bzdurne sygnały z zamka (np przy drganiach zmianach temperatury itd)
Auto ma problem z rozpoznaniem kluczyka Masz na myśli odblokowanie z pilota, czy blokadę z immo? gdy nacisnę hamulec zamki również się zamykają oraz przy światłach awaryjnych. Co może być przyczyną? Elektryka - jakieś zwarcie, może uszkodzenie ECU (?).
zwarcie przewodow w okolicy zamka drzwi lub elektrozawor
Chodzi ci zapewne o ryglowanie. Sprawdzisz to w prosty sposób zamykając zamek kluczem, na dwa razy( teraz nie pamiętam jak jest w c5) i próbując otworzyć auto od środka. Jeśli się nie da to masz zwykły zamek
Sprawdź przelotkę do tylnej pokrywy.
Zdjagnozowalem problem u siebie a mianowicie wiazka kabli ktora idzie w rurce od klapy bagaznika wyrobila sie i kable na zagieciu poprzecieraly sie co powodowalo zwarcie i ciaglą prace zamka bagaznika. To bylo przyczyna wyladowania aku.
Jest krańcówka na zewnątrz na środkowym słupku, ale ona służy tylko do zapalania lampki na suficie, info na wyświetlaczu że drzwi otwarte, oraz gdy zamykasz drzwi z pilota następuje automatyczne otwarcie zamka. To nie to. Mikrostyk w zamku sprawdzony, jest albo pełne zwarcie albo przerwa. Powiem tak - dobrze kombinujesz, ale zamek na 100 % sprawny.
Podłączenie masz OK. Co się dzieje (na dole) gdy zewrzesz żyły brązowa z żółtą? Jeżeli nic, to najprawdopodobniej jesteś wyłączony w pionie technicznym, bo np. Twój unifon dawał stałe zwarcie na tych żyłach - to częsta usterka tego unifonu. Pozdrawiam
Witam. Zgodnie z zaleceniami sprawdzałem przez żarówkę i po wypięciu przewodu czarnego z włącznika swiateł dalej było zwarcie. Postanowiłem odciąć całkowicie ten przewód. Zwarcie zniknęło. Zamek klapy działa, postojowe działają, wycieraczka działa, wsteczny działa. Jedyne czego nie sprawdziłem to światła stop(ale one były nawet bez bezpiecznika) i podświetlenia...
Siłownik w drzwiach kierowcy nie jest siłownikiem, a tylko atrapą, ze stykami przełączanymi kluczykiem. Przy zwarciu coś w środku się przepalało - ścieżka chyba. Nie pamiętam dokładnie, bo raz i dawno to robiłem.
Pompka centralnego zamka w bagażniku lub dodatkowy sterownik centralnego zamka.
Witam, kupiłem ostatnio Fiata Fiorino 2018 i chciałbym podpiąć sterownik centralnego zamka Modemix STER001. Nie mogę znaleźć w jaki sposób "wywołać" zamknięcie. Kable, które wychodzą z zamka biało-fioletowy i biało-czerwony reagują na zwarcie z masą, ale tylko otwierają auto (wszystkie zamki). Próbowałem już rezystor 1kΩ, jak było opisywane na innych...
Unifon analogowy Urmet 1131. Zwarcie dwóch białych kabelków wykona otwarcie elektro-zamka na dole dobrze sprawdzić we dwie osoby. Masz może dokładniejsze zdjęcia? Nie widać dobrze tej czarnej listwy z 4 zaciskami.
Wymieniłem ponownie numer 14 bezpiecznik od oświetlenia i tak. Pilot zamykanie działa na otwieranie nie. Numer 14, to chyba również centralny zamek. Prawdopodobnie występuje gdzieś zwarcie w instalacji. Bez diagnostyki, oględzin i pomiarów w newralgicznych miejscach instalacji, dalsze podpowiadanie zdaje się wróżeniem i strzelaniem na oślep.
ALbo ci siadł któryś zamek albo masz zwarcie plusa po stacyjce w przelotce drzwi.
Przebicie/zwarcie w sterowniku centralnego zamka.
Wszystkie drzwi zamyka? Stawiam na zwarcie w przelotkach. Sterownik podaje na przemian plus i minus na silniczki w drzwiach, tak, żeby kręciły się raz w prawo raz w lewo.
zwarcie blokady zamka zwarcie centralki zamka zwarcie centralnego zamka
spawarka castolin demontaż blaupunkt asynchroniczny licznik modulo
instrukcja obsługi silvercrest rch7s52 silvercrest rch7s52
Sprzeciw sąsiada wobec mojej farmy fotowoltaicznej Launch X431 Pro 3S - Jak uzyskać kod dostępu?