Rozwiązałem problem montując podobnie wyglądający regulator z BMW. Musiałem tylko dołożyć przewód zasilający po zapłonie. Teraz ładowanie książkowe. https://obrazki.elektroda.pl/3849545800_... Temat do zamknięcia. Dodano po 1 Założyłem inny regulator
Trafo nie koniecznie musiało się spalić. Mogło zadziałać zabezpieczenie termiczne które wystarczy zmostkować i można ładowarki używać dalej będąc świadomym tego, iż może (ale nie musi) spowodować np. pożar (w ekstremalnym przypadku). Te 8V to napięcie które ładowarka (a tak naprawdę to zasilacz) daje "luzem" po podłączeniu telefonu spada ono do odpowiedniej...
Co ty uwalony alternator albo zkorodowane styki, toto musi miec 14,4 v- to nie benzyna żeby można jezdzić ze zwalonym łądowaniem.
Witam . Jeżeli kontrolka jest jedna ,to jest ona podłączona między prawy kierunek a lewy.Napięcie dostaje z danego włączonego kierunku,natomiast masę przez żarówki kierunku który jest nie włączony.Dając diodę zamiast żarówki taki jest efekt jak opisałeś .Dobrym trafnym rozwiązaniem jest mostek który zastosowałeś do zasilania kontrolki. Przerywacz i...
Proszę "nie demonizować" tej wartości napięcia - jest bliskie "doskonałego" - 2.275V/celę przy 25°C (typowy zakres podawany przez producentów 2.25-2.30V/celę) SLAL
Co należy zmienić w układzie żeby prąd wynosił około 300 mA lub przynajmniej 250 mA Owe 350mA to obawiam się będzie również za mało dla smartfona. Problem skrajn ie małej wydajności pradowej leży zapewne w zbyt małym (za mały rdzeń, za duża rezystancja) dławiku. Domyślam się że pewnie zmienić dzielnik napięć na rezystorze R1 i potencjometrze R6 tylko...
W stronę regulatora płynie prąd, ja daję duodiode z zasilaczy komputerowych połaczona równolegle. Jest płaska i wytrzymała i dobrze ja wpasować tam + poxipol na wyczyszczony papierem sciernym regulator.
VR1 nie służy do regulacji napięcia ładowania. Ładowanie jest robione w nstępujący sposób: transformator T1, układ prostowniczy D3, D4, D5, D6, stabilizator IC1 (15VDC) a potem napięcie jest obniżane dwiema szeregowo połączonymi diodami D18, D2 (na każdej tracisz około 0,6 VDC). Jak chcesz podnieść napięcie ładowania to zmostkuj jedną z tych dwóch diod.
Trzeba zmierzyć napięcie ładowania.
Podłącz amperomierz w szereg, żeby się upewnić jakim prądem ładuje. I ew. zwiększ czas ładowania. salut andre
Prąd 1/10 pojemności jest optymalny. Jeśli ładujesz prądem mniejszym to odpowiednio trzeba zwiększyć czas ładowania np 1/20 to 20 godzin. Można ladować prądem większym, czasem producent dopuszcza nawet 1/2 pojemn., ale wpłynie to na skrócenie życia akumulatora
2 x TAK. Musisz tylko zwrócić uwagę na fakt, że przekaźniki wysokoprądowe są większe w zakresie mechaniki, co wiąże się z większym prądem cewki. Przelicz, czy nie przekroczysz maksymalnego prądu kolektora tranzystora sterującego.
No w sumie to macie rację :-) Dzięki za odpowiedzi, panowie :-) Pozdrawiam
Witam Czy z tyłu (lub po bokach) tego panela nie ma dojścia do połączeń elementów foto-elektrycznych, by zmienić połączenia tak, aby napięcie na wyjściu było mniejsze. Dodatkową zaletą było by zwiększenie prądu ładowania. Pozdrawiam
Zwiększenie pojemności akumulatora, nie wpływa na pracę (odbiornika) jednak trzeba brać pod uwagę skuteczność ładowania. Przy zwiększonej pojemności ładowarka musi być bardziej wydajna.
CHARAKTER ładowania Litu jest zupełnie inny niż ołowiu. To NIE TYLKO zmiany nazwijmy "liczbowe" na razie mały prąd nie stawia zagadnienia radykalnie, temat sie zamiata pod dywan, ale robić to źle dużym prądem, to jest ryzyko.
Czy da się jakoś zwiększyć prąd ładowania np. z 1A do ok 5A max 5,5 co należalo by zmodyfikować. http://obrazki.elektroda.net/73_11868286... [/img]
Schemat z post # 7 może być używany do ładowania akumulatora prądem do 3A ( prąd ograniczony możliwościami stabilizatora LM350).Wymaga to transformatora o napięciu uzwojenia wtórnego 15-16V, zdolnego oddać do obciążenia 3.5-4A. Dla naładowania akumulatora 60Ah czas ładowania wzrośnie o 2 razy. Przy wymianie LM350 na LM338, transformatora i diod mostku,...
Większość bateryjek przy maksymalnym rozładowaniu pobiera około 2A przy 4.5V . Oczywiście amperarz spada. Ładowarki ładują napięciem około 5V ale bardzo ograniczają prąd. Więc aby zwiększyć szybkość ładowania trzeba użyć mniejszego napięcia a większego natężenia. Od razu mówię że to nie jest dobre dla samej baterii ale jak komuś się spieszy to w pól...
Poczytaj z tego forum https://obrazki.elektroda.pl/1979931600_... https://obrazki.elektroda.pl/9125358300_... - poprzez dobór wart. R31 zmieniasz wart. Iład - tutaj masz 0.7A - zmniejszasz 2x jego wart. ( NIE zapomnij o jego mocy) prad ład. wzrasta 2x * LM317 jest słaby , zalecana zamiana na LM350, LM338 lub LT1083/4/5...
Nic się nie stanie jak pisał Kol.Grzegorz Markowski. Przy okazji - ten mostek ma dość duży prąd dopuszczalny, więc chwilowe jego zwiększenie (przy ładowaniu dwu krotnie większej pojemności) też mu nie zaszkodzi. Nie masz się więc co przejmować - te 1000uF (czy nawet 2200uF) zaszkodzić - nie zaszkodzą, a mogą pomóc w poprawnej pracy wzmacniacza. Pozdrawiam.
Alternator na stół i do sprawdzenia w szczególności regulator , wysokość szczotek ,komutator czy czasem nie za bardzo wyrobiony/jajowaty stan łożysk luzy na nich.
Ładowanie od ok. 30% do ok. 80% wydłuża czas "życia" baterii. Ale w telefonie (bez wyjęcia baterii) nie do końca wiemy co robimy ponieważ oprogramowanie telefonu nie dopuszcza do całkowitego rozładowania baterii. Nie wiadomo dokładnie co on tam pokazuje na wyświetlaczu. Oczywiście gdy się telefon wyłączy z powodu słabej baterii, można ją wyjąć i zmierzyć...
Jeżeli elektronika nie ma licznika (a często jest to zwykły balanser i zabezpieczenie przed nadmiernym rozładowaniem) to większa pojemność zwiększy jedynie czas ładowania i co ważniejsze czas pracy.
A w jaki sposób zwiększyć szybkość ładowania kondensatora C4?
Zazwyczaj alternator samochodu zabezpiecza ładowanie akumulatora do napięcia 13.8 -14.2V . W buforowym reżimie akumulator należy ładować do 13.6-13.8V . Przy wskazanych napięciach pojemność SPRAWNEGO akumulatora będzie składała 80 - 90 odsetków od nominalnej. Uwzględniając, co większość współczesnych akumulatorów stosuje do nie obsługiwanych - zwiększenie...
Nigdy nie ładowałeś akumulatora. gorki73 !!!!! Akumulator to nie jest rezystor. Typowo - przyjdziesz, zamącisz i pójdziesz. Albo wrócisz, jak Ci ktoś uwage zwróci, poprzerzucać się teoriami. Cokolwiek by to było - większy prąd = większa moc. No chyba, że masz jakieś niestandardowe prawo Ohma, to chętnie poznam. To tylko ostatnie pytanie - dlaczego...
Powodem tego mogą być: -Problem z baterią (np zawilgocony układ zabezpieczenia). Aby to sprawdzić najlepiej pobrać aplikację monitorującą baterię i sprawdzić jej temperaturę. Jeśli jest ok, to przechodzimy do następnego punktu. - Uszkodzona ładowarka. Najlepiej sprawdzić to urządzeniem mierzącym prąd jaki wychodzi z ładowarki podczas ładowania lub sprawdzić...
Podwyższenie wartości napięcia przy którym nastąpi ponowne włączenia ładowania nie spowoduje szybszego ładowania. Jeśli chcesz aby aku szybciej się ładował musisz zwiększyć prąd ładowania. Jakiej rezystancji R1 wstawiłeś?
To sobie poczekasz :) zalecam jednak samodzielne poszukiwania i konsultowanie znalezionych typów tu na forum :)
Witam, Próbuję zrobić prostą ładowarkę opartą na MCP73831. Skorzystałem z takiego schematu: http://obrazki.elektroda.pl/8802173400_1... W miejsce rprog wlutowałem potencjometr 10k aby mieć możliwość regulacji prądu ładowania. Bateria jaką próbuję ładować: https://www.sparkfun.com/products/341 Kiedy mierzę prąd ładowania baterii to cały...
czy te 25mm2 zaszkodzi żywotności akumulatorów ? Nie. Spoko , przekrój przewodów nigdy nie jest zbyt duży. Może być jedynie zbyt mały. Tylko odpowiednio obrób - zakończ końcówki. [ quote"Podobno dobrze jest gdy prąd ładowania nie przekracza 1/10 pojemności. "quote] Możliwe jedynie przy ładowaniu prostownikiem. Przy alternatorze nawet kilkadziesiąt...
Hmmm , no tak, nie pomyślałem o ładowaniu, niestety nie mam nic mocniejszego do ładowania :(
Mostek prostowniczy krzemowy jak najbardziej można dać w miejsce przestarzałych prostowników selenowych ale należy pamiętać, że spadek napięcia na diodach krzemowych jest mniejszy niż na selenach więc napięcie z prostownika będzie większe. Jeśli to jest stary prostownik do akumulatorów to może wystąpić zjawisko przeciążenia transformatora, lub znaczne...
Pod telewizorem jest wejście USB 5 V 500 mA, co mogę zrobić aby zwiększyć tempo ładowania, jakąś prostą modyfikacje dla amatora? Proszę o pomoc.
Hmm, bardzo dziwne, że nawet na tym moim wsadzie jest tak samo, a jestem w 100% pewnien, ze jest on dobry, bo u mnie chodził ok. Wiesz można zwiększyć prąd ładowania w elektornice, ale to nie ma sensu, jeśli zwiększysz prąd to w bardzo szybkim czasie mozesz "zarżnać" ogniwa. A to napiecie co podałeś jest dobre, 0.1V to nie jest żadna różnica, laptop...
Wychodzi więc na to, że wszystko jest zgodnie z zasadami, a grzanie się mostka to naturalna konsekwencja przepływu prądu. Pozostaje w takim razie bądź zmniejszenie prądu ładowania, bądź zwiększenie powierzchni radiatora, lub jak Koledzy sugerowali wcześniej - zamiana mostka na 4 diody Shottky'ego. A tak na marginesie, to jakim prądem ładuje się akumulator?
Nie ma żadnego podnoszenia. Jest cewka wysokiego napięcia połączona z kondensatorem, druga malutka jak napisał kolega wcześniej - z tym że w nowszych modelach prostownik już był diodowy. I cewka lub cewki oświetlenia. I tak jak napisał przedmówca akumulator był tylko do stopu i sygnału dźwiękowego. W wersji z dwoma cewkami oświetlenia były one łączone...
Akumulator o większej pojemności niema prawa uszkodzić elektronarzędzia, ważne jest jego napięcie. Wymiana ogniw Ni_Cd na Li_Ion wiąże się z zastosowaniem odpowiedniego układu ładowania. Pozdrawiam.
W zasadzie możesz się męczyć ze starą ładowarką i nowymi akumulatorami. Różnice między akumulatorami są, ale w twoim wypadku niezbyt istotne. Napięcie akumulatora - w obu przypadkach średnio 1,2V, maksymalnie ok. 1.5V (zależy od wielkości prądu ładowania). Pojemność - pojemność nowych akumulatorów jest większa o 40%. Ładowanie - ładowarka jest przystosowana...
Też posiadam Felicję i mam ten sam problem 13,6V i nie jest to akumulator. Do tego na wyprowadzeniu do regulatora jest 14V a na główny styku owe 13,6. Aby było śmieszniej to po włączeniu świateł i wciśnięciu stopu na wolnych obrotach nap. spada do 12,5V :cry: Przerobiłem regulator ustawiłem 14,4V i ciekawa sprawa. Po uruchomieniu silnika przez pierwsze...
Ta ładowarka to badziew. Możesz ladować akumulatory Ni-Cd i Ni-Mh. Działa na zasadzie wyłączenia zasilania po osiągnięciu wartości maksymalnej. I w dodatku wszystkie akumulatory muszą być tak samo rozładowane i mieć taki sam "wiek". Szkoda akumulatorów...
Nie da się. USB nie przewiduje oddawania większego prądu niż 500mA.
Odblokowałem Android Auto w nawigacji R-Link w Lagunie, niestety gniazdo USB ma zbyt małą wydajność prądową i podłączony do niego telefon powoli się rozładowuje. Czy można po prostu odciąć przewody zasilające i podłączyć je do wydajniejszego zasilacza? Jakiego zasilacza użyć? 7805 będzie się mocno grzał przy 1,5A
Ogniwa litowo-jonowe czy litowo-polimerowe bez problemu można ładować prądem 1C, ale ładowarka musi działać w trybie CC/CV i powinna też mierzyć temperaturę ogniw. Zwiększenie prądu ładowania do 3C pozwala szybciej ładować akumulator, kosztem jego trwałości. Obniżenie prądu poniżej 0,5C nie ma większego sensu. Przy prądzie na poziomie 0,1C ładowanie...
Co do diody ze spadkiem napiecia 0,4V to poszukaj jakiejs germanowej albo 2x w szeregu shotkiego. A co do skoku napiecia do 5,45V. W momecie kiedy podpinasz mocne obciazenie tranzystor wyjsciowy w lm2575 daje tyle ile fabryka dala az do mometu osiagniecia napiecia 5V po czym odcina sie calkowicie i tak na zmiane. po przepuszczeniu takiego "prostokata"...
Moja instalacja fotowoltaiczna 3x panel polikrystaliczny 240W połączone równolegle. Dalej regulator ładowania /można regulować napięcie/. Następnie 2 akumulatory 220 AH każdy. Przy słabym nasłonecznieniu dociera prąd zbyt mały. Potrzebuję 28,8 V by ładowały się akumulatory. Jednocześnie nadmieniam, że przy słabym nasłonecznieniu panele dają ok 10 A....
Z tego co piszesz Wlodek to nie masz ładowania wcale. Zrób sobie porządek z ładowaniem i zapalaniem a nie będziesz miał żadnych problemów z akumulatorem. Myślę, Zbysław, że oba alternatory niczym specjalnym się nie różnią i zamiana to strata czasu i pieniędzy. Pozdrawiam.
Walnij je do wody jak ja zrobiłem ... to było skuteczne I daj mu większy prąd ładowania a nie kisisz go max 1/3 natężenia ładowania zalecanego. Z wodą pomyślę jak to ogarnąć. Co do prądu to przy regulatorze PWM prąd ładowania dobiera się wydajnością panela. Sam regulator nie zwiększy prądu ładowania ani go nie ograniczy. Aby zwiększyć prąd ładowania...
W załączonym układzie napięcie, którym ładujemy baterie jest na poziomie 4.130 V. Chciałbym zapytac jak zmienić parametry elementów aby było możliwe zwiekszenie napięcia, którym ładujemy baterie do 4,5V? Poniżej zamieszczam wartości elementów oraz schemat ładowraki. Czy wystarczy zmienić wartość tylko rezystora R2? C1,C2,C3,C4,C5 = 0,1 uF R1 = 470 ohm...
Jedynie co by mi przeszkadzało to trochę długi czas ładowania. Prąd ładowania bez problemu można zwiększyć co skróci czas ładowania.
Jakie napięcie na uzwojeniu wtórnym ma transformator, który zastosowałeś?
Jak bardzo krótkie trasy robisz że takie napięcie nie wystarcza? Napięcie 13,8V jest przy obciążeniu? (światła, dmuchawa, radio itd)
Pewno trzeba posprawdzać połączenia przewodów (kostki) i masy. Na pierwszy rzut wygląda na wadliwe zasilanie przy pulpicie kierowcy. Gdzieś istnieje zwiększona oporność połączenia.
Tu masz z yarisa diesla https://obrazki.elektroda.pl/2727818500_... Regulator Bosch F00M 145 332, jak widać ma zacisk S (sense), robiłem w sobotę, trzyma 14,2V na wolnych obrotach
Miernik, czy zabawka za 15 zł? :) Prawdopodobnie masz zasiarczony, lub w inny sposób zużyty, akumulator. Czy zauważyłeś mniejszą sprawność akumulatora? Częściej musisz go ładować? Ilość zgromadzonej energii wydaje się mniejsza? Zużycie akumulatora objawia się zwiększeniem jego rezystancji wewnętrznej, co skutkuje między innymi zwiększonym napięciem...
Witam. Posiadam stary zasilacz (skrzynki alarmu) na LM350, który poprzednio ładował 7Ah. Napięcie jałowe 14,4V. (Tak, wiem że powinno być raczej 13,6-8V, zmienię to). Po podłączeniu aku 28Ah, przy napięciu 12,7V, prąd ładowania wynosi zaledwie 0,2A. Spodziewałem się więcej zwłaszcza, że transformator posiada większą moc. Rozrysowałem sobie zasadniczą...
Niech się ładuje, to mu się polepszy. Prąd ładowania zwiększ o jedną lub dwie pozycje na pokrętle.
Witam.Dawno temu miałem WSK 175 i zwiększenie ładowania było zbędne.Dodam,że miałem dodatkowo założone kierunkowskazy i wskaznik temperatury silnika.Akumulator rozładowywał się na skutek upływu prądu do instalacji.Było to denerwujące.W plastykowej osłonie zamontowałem odłącznik akumulatora i problem z głowy.Dodatkowo stanowiło to rodzaj zabezpieczenia...
granicy 1 V. Zwiększenie ładowania o 100% to zmiana napięcia z 12,6 do 14,4V czyli tu masz ponad 50%.
Witaj! Nie opisałeś co to za akumulator.Obecne akumulatory są hermetycznie zamknięte i nic nie może cieknąć. JEŚLI MASZ WYKRĘCANE KORKI to sprawdź poziom elektrolitu.Elektrolit ma pokryć płyty. Przy wykręcanych korkach masz możliwość dolania wody destylowanej tak by 2mm było nad płytami.Prostownik ustaw na minimum i ładuj małym prądem. Jak nie będzie...
Nie możesz bez pośrednio podłączyć bojlera bo uszkodzisz termostat ( nie jest przygotowany do pracy z prądem stałym, wypalisz styk) ale jeżeli wykorzystasz termostat do zasilania cewki Przekaźnika to mu się nic nie stanie. Prąd grzałki popłynie przez przekaźnik a nie przez termostat.
Jeśli stabilizator będzie utrzymywał napięcie maksymalne dla naładowanego akumulatora to akumulator nie będzie przeładowywany. Chwilowy zwiększony prąd w czasie ładowania nie zaszkodzi akumulatorowi. Trzeba tylko zastosować stabilizator pracujący na szerokim zakresie napięcia zasilającego bo takie będzie tam występować.
Kolega, Mati _ Speed ! Zawiadomiłeś, że po podłaczaniu akumulatora napięcie 18V i prąd 4А. To symptom zły. W sprawnym akumulatorze przy zwiększeniu prądu ładowania napięcie nie musi zwiększać się więcej niż do 16V i to tylko w końcu ładowania. Przy rozładowanym akumulatorze zwiększać się musi prąd, napięcie zwiększa się stopniowo . W miarę zwiększenia...
Witam, mam kabel do telefonu komurkowego który ładuje telefon.Problem jest taki iż sterownik(komputer PC) ogranicza prąd do 100mA.Czy można edytować sterownik urządzienia tak by umozliwić wiekszą wartość prądu(max, to dla USB 500mA).Może jest jakiś program do edycji plików sterownika, a może można w trybie tekstowym to edytować . Prosze o info. thx
Nominalny prąd ładowania akumulatora 120 A/h składa 12А.Wtórne uzwojenie transformatora musi zabezpieczyć napięcie co najmniej niemniej napięcia akumulatora - 48V.Lecz lepiej jeśli to napięcie będzie na kilka wolt większy . Napięcie akumulatora 48V w końcu procesu ładowania będzie 54-55V. Przy napięciu wtórnego uzwojenia 50V i prądzie 12А...
Czy jeśli dostarcze napięcie mniejsze niż 4,2V np 3V - zwiększy się czas ładowania ogniwa czy poprostu będzie nie doładowany ? Czy napięcie akumulatora zmniejszy się z 3,6V do 3V ? Czy poprostu w akumulatorze będzie "mało" prądu :D? Takimi eksperymentami możesz zniszczyć akumulator. Nie należy dopuszczać, aby napięcie na wyprowadzeniach zbytnio spadało....
uwierz ale takie dynamo w piaście wprowadza opór toczenia tak mały że zupełnie nieistotny. To prawda. podczas stromych zjazdów napięcie generowane przez prądnice może być większe niź 60V To chyba bez obciążenia. Jak je obciążysz prądem znamionowym to powinno spaść do kilku woltów. Sam to kiedyś przerabiałem. A jeśli chodzi o "zabezpieczenie przepięciowe"...
sprawdz regulator napięcia
13.7 to minimum.Sprawdzałeś akumulator? Jesli regulator napiecia padl to wogóle niebyłoby ładowania
Jeżeli producent dał oryginalnie na 80V to jakieś założenia/przeliczenia z zapasem były. Więc zjazd do 63V raczej nie wchodzi w rachubę. Nie patrzyłem na schemat, ale pojemność możesz dać większą nic się nie stanie (no może poza zwiększonym prądem ładowani - udarowym na mostek, bezpieczniki jak i trafo, ale ...), natomiast napięcie jest tu czasami dość...
A to było z włączonymi odbiornikami czy bez:?:
Możesz dać regulator napięcia ze zwiększonym ładowaniem ale za dużo nie pomoże jak alternator jest przeciążony.
podesli ci jutro bo porzyczyłem skaner am mam ten artykuł przed sobą pozdrawiam
Witam Chciałbym przerobić UPS Fidelronik ares 300 na możliwość podpięcia akumulatora samochodowego. UPS daje napięcie 13.5-13.7 co powoduje niedoładowanie akumulatora. Chce zwiększyć napięcie do około 13.9-14V. Wie ktoś jak to zrobić? Przydatny też był by schemat lub jego fragment dotyczący ładowarki. Pozdrawiam.
Wymieniłem stary akumulator (2 akumulatory) w powyższym zasilaczu na mocniejszy tzn. 7Ah. Standardowo prąd ładowania wynosi 400mA a chciałbym go zwiększyć do 700mA. Czy miałby ktoś pomysła jak to zrobić, a może ktoś już przerabiał taki temat?
Dzieki za podpowiedź , podniosłem prąd z 70 mA do 220 mA i jest super.
I tu i tu masz straty przetwornicy niby step down ma wyższą sprawność z racji mniejszych prądów ale to też nie jest regułą. Połączenie szeregowe ogniw wymaga dobrej jakości ogniw (o powtarzalnych parametrach) oraz tzw balansera i wtedy pojemność pakietu przy nieskomplikowanych balanserach sprowadza się do pojemności najsłabszego ogniwa lub sekcji ogniw...
Producent na pewno podał czas lub odległość pływania z jakimś ustalonym obciążeniem i prędkością pływania co wpływa na odległość lub czas pływania łódki. Przy zmianie 35C na wartość 60C zyskasz zwiększone prądy ładowania i rozładowani. Zmianie ulegną stały prąd rozładowania i maksymalny chwilowy prąd rozładowania. Oznaczenie dla przykładu 50C/100C oraz...
A zastanawiałeś się, czym zostanie okupiona zwiększona produkcja prądu? Te waty nie wezmą się znikąd.
Czy można w tym prostowniku zwiększyć prąd ładowania przez zmianę transformatora, diod oraz tyrystora? Czy trzeba coś zmieniać w elektronice w związku ze zmianą prądu bramki innego tyrystora?
Tak z akumulatorem jest to samo. tzn ładuje normalne dopóki nie zwiększę napięcia ładowania powyżej 6.8V.
A, jasne. No to dokładaj - max prąd ładowania powinien zwiększyć się o jakiś 25...30%, do limitu 20A (regulator), więc aku będą się szybciej doładowywane i jest większa szansa, że doładują się do pełna. A czy się doładują - to już zależne głównie od pogody i włączonych w czasie ładowania odbiorników. Te zwiększenie szybkości ładowania o 25...30%to niewiele,...
Do ilu zwiększałeś obroty? Nie patrzałem na obrotomierz ale na słuch to około 2 tys czyli dwa razy więcej nisz na wolnych. Jeśli mierzyłeś to na akumulatorze to są dwie opcje masz problem z alternatorem lub masz problem z miernikiem. Miernik sprawny. Bo te alternatory mają wiecznie problem z trzymaniem napięcia. Podobno ten typ tak ma oryginalny regulator...
Jeśli tablet obsługuje Dedicated Charging Port to ładowarka nawet 10A nie pomoże. Nie wiem jak to się ma odnośnie jednoczesnego ładowania a przesyłem danych na liniach D+ i D- lecz jeśli te linie nie są odpowiednio połączone z + i - zasilania to prąd ładowania wynosi około 450mA.
mam regulator napięcia na 12v jest podłączony do alternatora i ładuje mi 9,5v jak to zwiększyć ??
A czy może to być spowodowane słabym ładowaniem akumulatora przez alternator . Ja właśnie z tego powodu chcę pozmieniać wszystkie żarówki na ledowe . Może przekaznik 4-pinowy pomoże albo zwiększenie ładowania tylko nie wiem jak to zrobić ...
Być może podłączony akumulator jest już w takim stanie, że nie da się zwiększyć prądu ładowania tym prostownikiem.
Jakie jest teraz napięcie łądowania?
W miarę zwiększenia napięcia akumulatora prąd ładowania będzie zmniejszał się ,a aby go zwiększyć pod koniec procesu ładowania, istnieje jeden sposób-zwiększenie napięcia. No właśnie eksperymentowałem trochę z tym podniesieniem prądu ładowania przez zwiększenie napięcia na wejściu do prostownika. Transformatorem do halogenów podniosłem napięcie do...
Przy przełączaniu prądu ładowania rozłącza się (zaczyna działać) wyłącznik nadprądowy B10. To szukaj przyczyny w tym przełączaniu prądu ładowania. Coś tam się dzieje. Bezpiecznika powyżej B10 nie możesz zwiększyć, bo zapewne dobrany jest do instalacji (miejmy nadzieję, że prawidłowo).
Choć ja bym użył dwie takie żarówki połączone równolegle Liczbą żarówek można ustalać prąd ładowania: zwiększenie prądu ładowania powoduje zmniejszenie mocy strat.
chętnie zgłoszę się do jakiegoś serwisu w okolicach krakowa/katowic żeby naprawić to niewielkim kosztem. Niestety o niewielkich kosztach proszę zapomnieć to nie maluch. A jeżeli są problemy z naprawą zamontować boscha.P
Trzymam się mojej opinii - krótkotrwały zwiększony prąd ładowania nie zagraża akumulatorowi , niszczy jego zwiększone niekontrolowane napięcie końcowe . Zastosowanie w naszych czasach prymitywnego, dziadowskiego sposobu ograniczania prądu przez żarówki, które muszą być w jakiś sposób montowane na prostowniku lub umieszczane z boku, jest nonsensem.Tak...
zastanawia mnie co wspólnego ma wzrost obrotów ze spadkiem ładowania? Przy niskim napięciu ładowania sterownik silnika podnosi jego obroty żeby np. zwiększyć wydajność alternatora która zależy od obrotów.
dlaczego nie należy ładować akumulatorów do 100% Dlatego, że w przypadku Li-Ion ładowanie do napięcia 4,1V zamiast 4,2V powoduje dwukrotne zwiększenie liczby cykli ładowania za cenę 15% niższej pojemności. To wszystko jest w DS producentów takich ogniw.
Aby skrócić czas ładowania kondensatorów należy zwiększyć pojemności kondensatorów C1 i C2 odpowiedzialnych za ograniczanie prądu ładowania kondensatorów C3 i C4.
Jednego aku bo masz w szeregu.Pojemność się zwiększy jak połączysz równolegle.
(at)scorpious Zwiększ pojemność kondensatora, wydłużysz czas jego ładowania. I co za tym idzie wydłużysz czas świecenia się diody. Zwróć uwagę na polaryzację diody, bo inaczej nie zaświeci.
Chcąc zwiększyć napięcie ładowania musisz wymienić diodę zenera, tą szklaną z prawej strony
zwiększenie napięcia ładowania zwiększenie przyłącza prosument zwiększenie
volvo płyta wartość skuteczna napięcia tętnień zestaw naprawczy pompa
smartwatch wgranie smartwatch aplikacja
Silnik Briggs & Stratton – ciężko obraca się po zablokowaniu, sucha świeca, szarpak puszcza Renault Master 2.5 dCi G9U 750 – brak komunikacji ze sterownikiem silnika, diagnostyka CAN, EDC16C3