Jeżeli nie widać wycieku ani śladów po kamieniu to powinien działać prawidłowo. Możesz przed ruszeniem kapnąć parę kropel kujawskiego na trzpień żeby zwiększyć poślizg trzpienia po konopiach.
Ale podejrzewam że standardowo silnik indukcyjny jednofazowy. Najprościej będzie obniżenie mu napięcia co zwiększy poślizg silnika. Polecam użycie transformatora, a jeżeli nadmiar ciepła nie przeszkadza w co wątpię, to szeregowo z silnikiem wstawienie rezystora dużej mocy.
Wytłumaczy mi ktoś dlaczego większy prąd skoro niższe napięcie na uzwojeniu? . Bo sprawność silnika maleje przez zwiększony ,,poślizg magnetyczny", inaczej mówiąc, moc doprowadzona do uzwojeń jest zbyt mała, by silnik osiągnął prędkość znamionową / asynchroniczną.
Spróbuj zwiększyć poślizg.
Teraz pytanie, czy obniżenie napięcia (przy zachowaniu istniejącej częstotliwości) przy użyciu transformatora do zasilania urządzeń amerykańskich (230/120) spowoduje obniżenie obrotów, a jeśli tak to czy na skutek tego silnik nie będzie się przegrzewał ze względu na "niedopasowanie pół magnetycznych" (jeśli coś takiego w ogóle istnieje). Zminiejszenie...
Wentylator faktycznie nie utknie, bo na małych obrotach opór powietrza jest zerowy. Obniżeniem napięcia da się regulować wentylatory. A zwiększenie poślizgu o 8% to już będzie duża zmiana wydajności wiatraka.
W1,2 -191,5 ohm U1,2 - 190 ohm V1,2 - 191 ohm Rozumiem, że pomiędzy U1, V1, W1 przejścia nie ma. W takim razie z rezystancji wynika, że jest to silnik jednobiegowy. Na tabliczce znamionowej, zarówno dla trójkąta, jak i dla gwiazdy podane jest jedno napięcie, ale różne moce i prądy znamionowe. Do tego prędkość obrotowa tylko o 350 obr/min mniejsza....
Przy dolnym kółku o takiej średnicy jak na obrazku, to silnik 1.1kW/1400obr/min - silniki z jedną parą biegunów mają nikczemny moment obrotowy - jakiekolwiek obciążenie taśmy, powodowało widoczny spadek obrotów ->zwiększony poślizg->prąd zwiększony ponad wartośc nominalną->śmierć izolacji uzwojeń.
Na tabliczce znamionowej jest podany prąd znamionowy silnika. Zakres termika dobierasz tak żeby obejmował wartość z tabliczki. Z mocy dokładnie się nie da określić bo zależy to od wielu zmiennych: - połączenie (trójkąt, gwiazda) - ile obrotów - jaki cos fi - czy nie jest to silnik ze zwiększonym poślizgiem - itd.
Dobry pomysł z tym sprzęgiełkiem w kole zębatym ale ja proponowałbym raczej przemycie go czymś co wypłucze nagromadzone zanieczyszcenia (rozpuszczalnik , benzyna ,izopropanol) WD40 to w pewnym sensie olej i może zwiększyć poślizg sprzęgła a raczej nie o to chodzi. Pozdr...
Teoretycznie moze to byc regulator fazowy na tyrystorze , boję się tylko opoziom zakłócen . W sumie chodzi o zwiększenie poślizgu silnika . Jezeli znajdę chwilę czasu to postaram się sprawdzic w najblizszym czasie . Czy ten wentylator juz jest zamontowany ? Sterowanie poślizgiem będzie o wiele tansze od przetwornicy częstotliwośc - napięcie . W tym...
Na sucho raczej nie powinno działać dobrze. Lepiej jednak nałożyć odrobinę (cieniutką równomierną warstwę) czegoś co zwiększy poślizg- np.KONTAKT 701. Moim zdaniem jednak to nie silnik liniowy jest przyczyną "czkawki". Najczęściej jest to jednak problem z łożyskowaniem płyty - skoszony talerzyk (na skutek wyrobionego łożyska silnika) powoduje "bicie"...
witam. Podaj typ silnika. Według mojej wiedzy silnik 1,2 kW/400V powinien mieć prąd znamionowy ok. 2,6A. Znajomość typu silnika pozwoli to zweryfikować ( silniki o tzw. zwiększonym poślizgu mają prąd większy- ale to specyficzny i niezbyt często stosowany rodzaj silników). Pozdrawiam.
Obniżone o połowę napięcie zasilania 230V z 380V to połowa? olbrzymimi stratami, chocby z uwagi na zwiększony poślizg magnetyczny Poślizg będzie większy i straty w wirniku. Co w tym dziwnego? Spadek mocy ze znamionowych 2.2kW do powiedzmy tych 0.9kW chyba to tłumaczy. Różnica kolosalna.
Odczytaj parametry z tabliczki znamionowej, będziesz miał podany prąd podczas maksymalnego obciążenia silnika i taki ma być jeżeli wszystko jest ok. Większy prąd świadczy o złym przezwojeniu. Co do zamiany wirnika to można wymienić tylko na wirnik od tego samego typu silnika, zamiana na inny skutkuje zwiększonym poślizgiem co skutkuje większym poborem...
Znalazłem jeszcze coś takie to wrzucam, może się komuś przyda: SZJC – silnik indukcyjny jednoklatkowy o zwiększonym poślizgu, budowy zamkniętej. SBJK – silnik indukcyjny jednoklatkowy, budowy chronionej, kołnierzowy do pracy w położeniu poziomym. Oznaczenia na tabliczkach znamionowych silników indukcyjnych: Pierwsza litera: S – silnik...
To że pracuje w zakresie plastycznym może jest złym słowem. Nie jest złym słowem,bo takie cos się też stosuje.Można się najwyżej przyczepić do "pracuje" bo zapracuje raz. Jest to wartość graniczna którą taka śruba przeniesie właśnie kosztem przewężenia. (at)marszalekkom masz dużo racji ,jednak takie rozwiązania są faktem i sam je kiedyś negowałem nazywając...
Na forum znajdziesz sporo podpowiedzi, gdy wpiszesz np.: silnik jednofazowy, regulacja, falownik itp. Przy mocach ułamkowych sprawdzają się regulatory na triakach. Niestety bywają źródłem nadmiernego hałasu - brzęczenia, zwłaszcza przy niższych obrotach. Można zastosować mały falownik z funkcją wyłączenia kontroli symetrii na wyjściu. Obciążamy jedną...
to jeszcze niech koledzy uwzględnią poślizg
próbowałem ale to jest tak uciazliwie niewygodne nawet troche oleju zeby zwiekszyć poslizg nie pomogło. jutro powalcze troche moze cos wymysle.saskia jak bys ustawił ty sterownik w podpunktach - jak na zdjeciu wyzej
Witam . Miękki start można można pominąć . Są aplikacje bez niego . Sądzę że pierwsze próby można wykonać z użyciem prostego regulatora fazowego na triaku TBA26/800V wyzwalanym diodą DB3 lub tranzystorami , a po uzyskaniu zadawalających rezultatów wykonać regulator na U2008b . Regulatory na tym układzie (dwa potencjometry) pozwalają na płynną regulację...
Witam! Wynik mieści się w granicach błędu dopuszczalnego dla tego typu gramofonu, on nie jest napędzany silnikiem synchronicznym, tylko krótkozwartym z poślizgiem. Rozwiązanie: zwiększ średnicę wałka napędowego na osi silnika: na 33 obrotach o 3,3%, i na 45 obrotów - o 4,6%.
Nie no panowie... jak mnie uczyli to silniki asynchroniczne steruje się częstotliwością, a napięciem silniki prądu stałego. Ale może się coś zmieniło? Napięciem też można, przy niewielkich mocach bo to skutkuje zwiększeniem poślizgu, powstają straty. Często stosuje się taką regulację w sprzęcie "AGD", np pompy obiegu w zmywarkach czy niektóre modele...
Warto wyczyścić wszystkie rolki podające odpowiednim preparatem, sprawdzić czy gdzieś na ścieżce papieru nie tkwi element obcy w postaci skrawka kartki itp, jeśli problem nie ustąpi na moje to wiodąca krawędź oryginału haczy o krawędź elementu obudowy wokół szybki skanowania adf (ta cienka podłużna po lewej stronie) lub z jakiegoś powodu spowalnia przesuwając...
Moment obrotowy jest proporcjonalny do iloczynu: pola magnetycznego, prądu w wirniku, i pola przekroju wirnika - rozmiary wirnika są stałe, pole magnetyczne nie bardzo daje się zwiększyć, prąd zależy od poślizgu. Natomiast moc jest iloczynem momentu obrotowego i prędkości obrotowej, jeśli masz we wzorze jakiś współczynnik, to jest to przelicznik z powodu...
W międzyczasie dokopałem się do tego silnika i nie ma on żadnego komutatora. Nie ma też na nim żadnego schematu uzwojeń. Z Twojego postu (h jaworski) wynika, że obroty zależą od napięcia. Dla silników indukcyjnych asynchronicznych, a taki jest chyba silnik w tym urządzeniu, zależą one od częstotliwości prądu. Jeśli miałyby zależeć od napięcia, to chyba...
Będą większe straty - więcej idzie w ciepło, kontroluj temperaturę. Zwalnianie dociążonego silnika (poślizg) w ocenie słuchowo-optycznej będzie wartością subiektywną. Można się tym posiłkować, ale lepszy byłby już odczyt obrotów.
Kol. Madar 50. W odróżnieniu od żarówki, podłączenie silnika indukcyjnego do źródła o obniżonym napięciu (w pewnym zakresie) powoduje na skutek zwiększenia poślizgu zwiększenie pobieranego przez niego prądu, stąd możliwość spalenia. Poniżej pewnej granicy i przy odpowiednio dużym momencie oporu silnik w ogóle nie ruszy, a jego prąd zwiększy się kilkukrotnie....
W katalogach dla łożysk jest nośność statyczna i dynamiczna. Takie dane są potrzebne przy projektowaniu przekładni. Ty ją masz i możesz tylko doświadczalnie sprawdzić czy przy poluzowaniu paska na małym kole nie występuje poślizg. Jak tak to zwiększyć naprężenie paska.
Nie wiem czy chcesz regulować moc na obciążeniu rezystancyjnym czy może obroty silnika trójfazowego tak jak w opisie na: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic12... dla jednofazowego . Tego typu regulatory pozwalają tylko na zmniejszenie prędkości obrotowej poprzez zwiększenie „poślizgu”. Wadą takiego rozwiązania jest silna zależność...
Trochę histeryzujesz. Jeśli podniesie moc choć by 15 koni nic się w silniku nie urwie. Spokojna głowa. Co do dociążenia tyłu to nie ma z tym większego problemy. I nie trzeba aż pół tony do tego. Porównując 60-kę do współczesnych ciągników i tak ma ciężki tyłek. Opony to znów żaden problem. Przyczepność możesz poprawić korzystając z maszyn które dają...
Nie jestem specjalistą w tej materii dlatego użyłem trybu przypuszczającego, warunkowego, a doświadczenia mam takie że bramie przesuwnej musiałem ręcznie pomagać przy starcie a po wymianie kondensatora rozruchowego już nie. Proste, do tego chyba nie przypadkowo nazywa się niektóre - rozruchowymi. Nie trzeba być specjalistą. Wystarczy trochę poczytać....
myślałem że da się zamówić bez zdejmowania, Nie da się, bo w prawie każdym mechanizmie (każdym typie) są różne. Ważne, żeby był dokładnie takiej samej grubości (przekrój) i nico mniejszej średnicy (musisz go jakoś uformować, co by przyjął kształt okręgu - z objawów wnoszę, ze jest stary i stwardniał formując się w coś w rodzaju jaja). Za ciasny pasek...
Poslizg napewno wystapi przy gwaltownym ruszeniu co innego gdyby byl sterowany falownikiem i ruszal powoli. Dlatego po osiagnieciu max predkosci przy ktorej ma maszyna pracowac zerujemy licznik i np. Robimy pimiar przez minute Gdyby chciał badać poślizgi w stanach przejściowych podczas przyspieszania czy hamowania to należałoby zwiększyć rozdzielczość...
A to, to,toto.. Co to jest? https://obrazki.elektroda.pl/6047994600_... W sumie uchwyty do odkręcania wyglądają tak jak by nie potrzebowały narzędzi. Lecz, faktycznie po tych białych wzniesieniach, wypustkach widać, że ktoś takowych chyba używał. Przynajmniej tam gdzie zaznaczyłem. https://obrazki.elektroda.pl/5912462200_...
Witam po pierwsze obroty aż tyle nie zależą od połączenia czy to D czy Y (co najwyżej poślizg może się zwiększyć kilka procent) po drugie silnika przystosowanego do takiego podłączenia 400/690 nie podłączyłbym pod obciążenie znamionowe i napięcie 400V ponieważ prąd wzrośnie ponad dopuszczalny jeśli już koniecznie chcesz to musisz kontrolować prąd pozdrawiam
Rzuuf koledzy którzy wykonują amerykanki czy aby na pewno nie będą potrafili wykonać czegoś takiego? http://obrazki.elektroda.pl/7560124900_1... Czy na pewno jest to sprzęgło z poślizgiem? W wiatraku chodzi o redukcje obrotów czy ich zwiększenie? Rzuf jesteś teoretykiem i na pewno wszystkich lekcji jeszcze nie odrobiłeś i nikt z nas ich nie...
A nie lepiej byłoby zastosować jakiś silnik prądu stałego, np. od wiatraka chłodnicy z poloneza? Albo poszukać takiego na łożyskach kulkowych. Tutaj każdy opór się liczy. A dynama rowerowe do zbyt gładko pracujacych nie należą, szczególnie pod obciążeniem. Wystarczy przejechać się rowerem. Sposób napędu też uważam za mało efektywny: przy zbyt małym...
Jakoś po 5 latach studiów (w tym 2 na specjalności napędy elektryczne) nie słyszałem o tym aby silnik szczotkowy był sterowany napięciem przemiennym (silnik szczotkowy - silnik prądu stałego) .... Z tego co mi wiadomo to silnik asynchroniczny (klatkowy lub pierścieniowy) zasilany jest napięciem przemiennym i takim można zastosować sterowanie fazowe...
Powiem szczerze, że nie spotkałem się aby silnik klatkowy zwiększył prędkość wirowania ponad obroty nominalne z jednoczesnym wzrostem prądu i tak dużym spadkiem napięcia zasilania. Uzwojenia silników znam dobrze ale taka usterka wykracza poza realne ich możliwości przynajmniej według mojej wiedzy. Ja również, co pisałem w poście 6, 12 i 14. Nie ma...
Fazy muszą się szybciej zmieniać, zatem zwiększyć częstotliwość, ale silnik może okazać się za słaby i jedynie co wzrośnie to poślizg. No chyba że dodatkowo da się większy prąd.
Raczej nie miał ABS, auto na oko 20-letnie. Sam brak ABS nie powoduje jednak znaczącego zwiększenia drogi hamowania. Wpadł w poślizg na pewno, ale to za wielkie słowa bo jechał prosto na tych zablokowanych kołach. Nie wiem czy i jak by można coś umiejętnościami poprawić w kilka sekund gwałtownego hamowania z prędkości około 40 km/h. Wydaje się, że ewidentnie...
Przedwczoraj złożyłem z końcu wniosek do Innogy o zwiększenie mocy przylaczeniowej do 16kW. Było trochę prostowania papierów stąd poślizg. Czekam też na ekipę z elektrykiem, zaczyna może po Świętach Wesołych Świąt
Podłączyłem do asynchrona kondensatory. Więcej, po wzbudzeniu zasiliłem nim kolejnego asynchrona. Co do wniosków, to aby utrzymać taki układ w dużej sprawności wymagana jest stała kontrola nad ilością zapiętej pojemności w zależności od prędkości obrotowej. Jestem rozczarowany, gdyż do współpracy z MEW rozwiązanie się raczej nie nadaje, właśnie ze względu...
Rzeczywiście falownik jest zasilany z napięcia 230V najczęściej, ale można sprawdzić czy można go zasilić z dwóch faz i będzie wtedy 400V, co do podłączenia silnika to trzeba najpierw ustalić napięcie znamionowy "cefki"-uzwojenia jednej fazy silnika silnika, dane te są podane na tabliczce znamiononej ostrzegam oznaczenie 230/400V lub 230V oznacza to...
cześć, jeśli nie jest to zbrodnią, to chciałbym podłączyć się do tematu. Widziałem na forach różne sposoby sterowania silników w systemach wentylacji. Konkretnie chodzi o silniki EBM Papst, takie jak w tym budżetowym rekuperatorze: https://o3ozon.pl/centrala-wentylacyjna-... Są tam silniki jednofazowe AC, nie jest...
Dzięki za ostatnią poradę, ale do "Idlera" dobrałem nową gumkę i jest ok, znalazłem też sklep z częściami do VCR, były przeróżniaste sprzęgła, ale takiego jak mnie potrzeba - oczywiście nie było(trzeba zamówić). W dodatku według sprzedawcy jest to jdno z najdroższych podobno ok. 60PLN. Wymieniłem również rolkę dociskową , pasek napędowy. Sprzegło zreanimowałem...
Na pewno 3x220V uzyskasz przy mniejszych obrotach niż 1350.Trudno teraz powiedzieć przy jakich obrotach jakie będzie napięcie.Warto nadmienić ze częstotliwość synchroniczna Twojej prądnicy będzie wynosić 50Hz przy 1500obr/min.Te niższe obroty 1350 biorą się z tego ze silniki asynchroniczne mają tzw "poślizg" i stad te mniejsze obroty.
Można tylko nie ma to sensu jak silnik nie dostanie więcej powietrza, no chyba że chcesz żeby więcej palił i dymił. Duża moc na starcie = duży poślizg i małe przyspieszenie. Tak w dużym skrócie
W silnikach indukcyjnych (w tym również trójfazowych) obroty zależą tylko od częstotliwości pradu zasilajacego, przy czym dla silników asynchronicznych są nieco niższe (o tzw. "poślizg"), niż częstotliwość podzielona przez ilość par biegunów w stojanie. Zwiększenie mocy zasilania może przynieść niewielki skutek tylko wtedy, jeżeli poślizg jest zbyt...
Domyślam się, że to może być "przesunięcie" ( slide = poślizg) częstotliwości, na której odbierasz ( rec eive = odbierać) korespondenta.
Trochę nie do końca mnie zrozumiałeś - falownik(i) musi być typu "serwo" czyli taki, który posiada typowe wejście sprzężenia zwrotnego jakim może być tachoprądnica lub enkoder (to drugie rozwiązanie jest lepsze i na dłuższą metę ... tańsze). Dlaczego się przy tym upieram - niech Ci ten drugi silnik złapie jakiś poślizg albo nieco zwiększone obciążenie...
Budżet został zwiększony do 3 tysięcy z małym poślizgiem, to jednak zakup na lata. Sentyment do Sony pozostał, więc przeskakuję na serie W8. Są jakieś istotne różnice w obrazie między 50W815B i 50W805C? Jako kontrkandydat polecany Philips 50PFH6550. Za Philipsem przemawia ambilight (czy coś jeszcze?). Trochę się obawiam, że w tym przypadku android może...
Skrzynia biegów pozwala ograniczyć spalanie w autach benzynowych tym samym na 100% pojawi się w autach elektrycznych aby zwiększyć dystans na 1 ładowaniu. Pozwolę się nie zgodzić. Dowcip polega na braku sprzęgła. Spalinowcem ruszamy wykorzystując poślizg na sprzęgle (lub na kołach). Elektryk rusza od zatrzymanego silnika i „kop” pojawia...
Wszystko fajnie ale pomiar na wrzecionie nie jest zbyt dokładny bo kabel na szpuli różnie się układa. Może być do dodatkowy układ weryfikacji który wyznaczy się doświadczalnie. Co do większego obwodu i zwiększenia rozdzielczości encodera to nie eliminuje to poślizgu rolki i błędem z nim związanym. Zastanawiam się czy nie ma jakiś czujników na zasadzie...
Nas póki co nie interesuje moc silnika a jego moment bo to on jest sprawcą ew poślizgu . Nie interesuje nas stan w którym silnik jest nieruchomy . Interesuje nas sytuacja gdzie silnik rusza i w krótkim czasie osiągając obroty znamionowe a sprężarka wytwarza opór . Przełożenie skrzyni samochodu o które pytasz ma się tak samo do przełożenia na przekładni...
A policzyłeś przekładnię? Mi wychodzi że przy przekładni 1:100 trzeba obracać korbką 0.5obr/s. A przekładnia 1/100 to chyba nie prosta zębatka ale wielostopniowa. Albo przynalmniej 3 stopniowa planetarna. Zastanów się nad kosztem układu silnik-przekładnia bo może się okazać że silnik z wbudowanym reduktorem jest tańszy. Zobacz w Wobicie. Druga sprawa-...
Wiec tak silnik asynchroniczny przy częstotliwości 50 Hz obraca się z szybkością 3000 obr/min. Prędkości znamionowa wynosi około 2800-2900 obr/min. Czyli zmiana częstotliwości na mniejsza powoduje mniejsze obroty a zwiększenie znów wzrost obrotów ? Dokładnie tak. Owszem poślizg czyli różnica rzeczywistych obrotów od synchronicznej zależy od obciążenia...
Obie metody regulacji oferowane przez te kity AVT będą dla silnika sprężarki zabójcze, gdyż zmuszą go do pracy przy większym poślizgu niż został zaprojektowany. Efektem będzie silne grzanie się wirnika oraz zwiększony prąd stojana (pomimo niższej wartości napięcia zasilającego). O ile wentylatory tolerują w jakimś stopniu takie sterowanie, to sprężarka...
nie musisz już odczytywać TAR do temp'a, wystarcza jeden odczyt przy aktualizowaniu zmiennej "var". Przy warunku zerującym - tam też wstaw nierówność counter1 <= var. Przy okazji można wtedy zauważyć, że żeby którykolwiek z tych trzech if'ów był spełniony, musi być spełniony warunek if(counter <= var) a więc można go wyciągnąć tak jak ja to zrobiłem...
Regulator niemiecki Huco. Spróbuje jeszcze napiąć bardziej pasek, może jest delikatny poślizg na nim, jak na wolnych obrotach mniejsze ma napięcie V a po zwiększeniu obrotów ma większe napięcie V.
Przesadzasz- zwiększy się tylko poślizg.Chyba ,że ma bicie i jest niewyważony wtedy nada się na wibrator do pustaków:D
Próba "złapania" poślizgu wiąże się z zadziałaniem systemów anty poślizgowych typu; ABS,ESP Co też generuje zwiększone zapotrzebowanie na energię elektryczną. Nie będę dodawał tutaj odnośników do Twoich tematów, bo nie ma nich wiele. Ale może to mieć związek z Twoim wcześniejszym wątkiem odnośnie samego alternatora :idea: Jak sprawa się zakończyła :?:...
witam !! myślę sobie żę silnik poruszający wałki ( nr 5 ) nie musi być jakiś specjanie mocny - przekładnia i tak będzie konieczna a jednocześnie zwiększy precyzję . problemem może być poślizg ( ewentualny ) na styku folia-wałek . może wałki gumowane - występują w poligrafi . obracanie wałkiem z folią ( nr2 ) możesz zrealizować na np silniku od wycieraczek...
Po zmontowaniu bez zmiany uzwojenia , pedalujac napedzalem przez tarcie na oponie kola roweru . Bez obciazenia dochodzilo do 50 V i skok (spadek do 20v i znow do 50V. Krecac wolnie utrzymale na 20do 30V bez skokow. Czy moge w moim alternatorze zwiekszyc liczbe zwojos grubszym drutem bo taki mam z innego alternatora. Najpierw Sam rozpoznaj przyczynę...
Z tym wyłącznikiem gwiazda / trójkąt to jest tak że jest obowiązek stosowania do silników o mocy powyżej 4kW załączanych do sieci publicznej , chodzi o zmniej szenie prądu rozruchu ( o pierwiastek z 3) i zwiększenie momentu rozruchowego silnika .Uruskich też jest f= 50Hz , 60 masz w USA , Hong- kongu i bodajże w Chinach, W przeszłości mieliśmy linie...
Pytanie po co co L/P bo jak do wykręcenia zablokowanego świdra w drzewie to zapomnij, w mojej 5.5kW 1440 obr nie dał rady wystartować w trójkącie mimo mocnej sieci, na świdrze ok 600obr, 4 paski 13 przy kole 100mm też łapały poślizg, obecnie założony silnik 5.5kW 960 obr i większe koło, paski ni ślizgają a i klocka nigdy nie zblokowało.
Mam jeszcze jedno pytanie: czy każdy silnik z uzwojeniem pomocniczym można sterować za pomocą parametrów kondensatora? Czy wymaga to jakiejś specjalnej konstrukcji silnika? Silnik od tego wentylatora ma 2 pierścienie uzwojenia- wewnętrzny i zewnętrzny. Na forum znalazłem informacje, że raczej kondensator dobiera się do parametrów silnika. Biorąc pod...
4. Co do rozpędzania i hamowania silnika to nie jest takie trudne w gruncie rzeczy, można to zrobić w bardzo prostej pętli np. co jedną mikrosekundę zwiększać sygnał taktujący o 25Hz, z hamowaniem jest odwrotnie. Ciekawe :!: Według Ciebie prędkość rozruchu i hamowania nie zależy od dynamiki napędzanego układu. Przydałaby się elementarna wiedza o dynamice...
Jestem po rozmowie z konsultatką netii. Pani jak zwykle miła już na samym początku zanim jeszcze zdążyłem się odezwać zaproponowała mi zwiększenie prędkości internetu do 20mb/s. Oczywiście wziąłem. Zadeklarowała że od 1 sierpnia z tygodniowym poślizgiem będe dysponował wyżej wspomnianą prędkością. Jak widać, konsultanci czasami się mylą (lub specjalnie...
Jeżeli ciągnik najczęściej pracuje w polu z pługami, kultywatorami czy różnego typu agregatami, to oczywiście że przedni napęd się przyda. A jeśli pracuje np. z kosiarką, prasą lub wykożystywany jest w transporcie to wedłóg mnie jest zbędny. A jak już kolega by założył przodek to radzę trochę zwiększyć na pompie dawkę paliwa lub inwestować w turbo bo...
Witam jestem w trakcie budowy kompresora z silnikiem 7,5kW 2860 U/min . Sprężarka IBL 3090 DH posiada koło pasowe 2HB o średnicy zewnętrznej 310mm . 1-Czy koło na silniku średnica zewnętrzna 90mm biorąc pod uwagę poślizg i średnicę podziałową pozwoli uzyskać na sprężarce te 810 U/min ? Wychodzi po średnicy zewnętrznej 830 U/min. 2-Czy lepsze będzie...
Cześć, Czy mógłby mi ktoś pomóc w wycenie tego urządzenia? Jest to falownika firmy Bonfiglioli seria Synplus, dokładne dane poniżej, nie posiadam tylko tego wyświetlacza do niego. Poniższe dane ściągnięte ze strony internetowej. https://obrazki.elektroda.pl/6188736600_... https://obrazki.elektroda.pl/3049540800_...
Czy napięcie zasilania ma wpływ na poślizg? Nie. Na wielkość poślizgu wpływ ma głównie moment obrotowy obciążenia silnika. Gdy nie ma obciążenia wirnik kręci się bez poślizgu względem pola stojana. Oczywiście teoretycznie, bo raz, że obciązenie nigdy nie jest zero - chośby opory w łozyskowaniu. Po drugie przy poślizgu zero moment napędowy silnika też...
Dlaczego dla auta " jeszcze większy"? Przy założeniu ,ze redukcji nie robi blondynka lub dyletant. Przy hamowaniu poprzez redukcję biegów w momencie puszczenia sprzęgła zawsze jest pewien poślizg tarczy sprzęgła, dużo większy niż przy przyspieszaniu i przerzucaniu biegów "w górę". Silnik ma sporą bezwładność nie jest w stanie gwałtownie zwiększyć swoich...
1. Która prędkość jest prędkością synchroniczną silnika indukcyjnego dwubiegunowego, zasilanego napięciem o częstotliwości 50Hz? a) 6000 obr/min. b) 2850 obr/min. c) 1500 obr/min. d) 3000 obr/min. Prędkość synchroniczną czyli prędkość wirowania pola magnetycznego obliczamy z wzoru: http://obrazki.elektroda.pl/9584684200_1... gdzie f...
Bardzo ciekawy temat. Chociaż szczerze wątpię, że przy zwiększonym napięciu jakiekolwiek urządzenie będzie pobierało większą energię (nie mylić z mocą). Wszelkie grzałki (czajniki, bojlery, farelki) faktycznie będą pracowały z większą mocą, ale szybciej wykonają pracę więc wyjdzie na to samo. Silniki 3F to inna bajka - zależy od obciążenia z jakim pracuje....
Witam. Ostatnio przewinąłem taki mały silniczek od zabawki 2 razy grubszym drutem, więc weszło mniej zwoi, następnie zwiększyłem strumień magnetyczny stojana (dla zwiększenia momentu obrotowego) przez zastosowanie magnesów neodymowych. Do takiego silnika zamontowałem śmigło i miał sporo większą moc niż w oryginale, jednak po 10 min zabawy szczotki się...
Kolego JESIOTR1. Podaję przykład. Silnik o mocy 1kW i 1420obr/min (taki z jakiego zrobiłem prądnicę) włączamy do sieci. Silnik pobiera z sieci prąd i pracuje z prędkością podsynchroniczną (dla tego silnika synchroniczna była by 1500 obr/min). Silnik nazywa się asynchroniczny ponieważ pracuje z prędkością inną (mniejszą) niż synchroniczna. W miarę obciążania...
Czym różni się "sztuczna" faza od tej "prawdziwej" że jest taka groźna dla maszyn? Przecież nie napięciem... Pozwoliłem sobie na wykonanie doświadczenia. Na mojej stronie jest umieszczony jako pierwszy zapis wartości napięć i kątów fazowych na zaciskach silnika (1,8kW) zasilanego przez pewien czas niepełnofazowo, badanego na specjalnie stworzonym stanowisku...
Wymienił silnik na maglownicy wymieniłem całą taśmę z kierunkami i dalej to samo teraz mówią że maglownica zepsuta Jeśli podczas pokonywania zakrętów zauważysz, że układ kierowniczy nie reaguje zgodnie z oczekiwaniami, może to oznaczać problem z pompą układu kierowniczego. Jeśli jest to pompa, istnieje duże prawdopodobieństwo, że słyszysz także pisk...
Silnik pracuje w układzie wektorowym i jest przekładnia... od samego początku (taki zestaw od producenta) niestety okazało się, że ten zestaw ma służyć jako wytłaczarka, która podaje tworzywo nie szybciej niż 2 Hz... oczywiście przy zwiększeniu obrotów już do 3 lub 4 Hz wszystko wraca do normy i kręci płynnie... Wczoraj odczytałem i ustawiłem wszystko...
Blokada pewnie nie działa jak w 99,9% ciągników eksploatowanych w Polsce? Nie żartuj, blokada to podstawa ciągnika. Kolejna sztuczka ze zwiększeniem uciągu - dociążenie ciągnika, I tu też jest tylko część prawdy, bo podstawa to opony z dobrym bieżnikiem, maximum uciągu występuje przy 7% poślizgu. Tak, opona musi się wgryzać w ziemie. Po drugie pług...
Witam Kupiłem ostatnio na aukcji gramofon GS-500, miał być w pełni sprawny, ale niestety nie był. Po pierwsze przesyłka nie była odpowiednio zabezpieczona, wypadła tarcza i zniszczyła obudowę i igłę. Ale w końcu dokupiłem igłę i okazało się, że tarcza kręci się trochę za szybko. Płyty przeznaczone pod obroty 45, można słuchać na 33. I tu pojawia się...
Gdybym w tej chwili składał PC to już wybrałbym zbiornik z atestem i zaworem bezpieczeństwa. o IDT byłbym spokojny. Trzeba najpierw zgłosić im zbiornik czy urządzenie aby objęli je nadzorem i poberali stosowny haracz. Znam kilkadziesiąt kotłowni i jeszcze wiecej naczyń przeponowych, ktore nie są zgłoszone. W zasadzie tylko instutucje wojskowe zgłaszają...
Witam. Posiadam mazde 2 2003-2007 z silnikiem diesla . W lutym autem wpadłem w poślizg i dachowałem. Silnik został zalany. Został wyczyszczony ale podczas jazdy przy większych obrotach od kiedy go odebrałem słychać odczuwalnie gwizd odchodzacy z silnika. Samochód nie słabnie podczas przyspieszenia. Jaka może być tego przyczyna?
http://obrazki.elektroda.pl/7843242600_1... Jak donosi blog na stronie kicad-pcb.org - kolejna wersja stabilna programu KiCad została właśnie wydana. Wersja stabilna była zapowiadana, iż pojawi się w połowie 2015 roku. Niestety do tego czasu nie uporano się z wszystkimi krytycznymi błędami, zatem wersja ta pojawia się z ponad 3 miesięcznym...
Jaka moc silnika i zastosowanie?. Silnik -180W Aplikacja -Stół obrotowy Z twojego pytania wynika że chcesz ograniczyć jedynie moment na wyjściu (silnika). A moje pytanie jest czy wiesz po co to robić, czy wiesz co się dzieje w przypadku gdy urządzenie napędzane ma większy moment hamujący niż silnik mam moment napędowy? Tak, znam charakterystykę momentową...
No im dalej w las tym bardziej ciemny jestem... Ale naprawdę producent zaleca nie hamować silnikiem! Także jeżeli kierowca zadziała prawidłowo, wówczas podczas hamowania silnikiem nie dojdzie do awarii, a jedynie sprzęgło będzie nieco szybciej się zużywało (oczywiście przy pracy w częściowym poślizgu). Dodatkowo podczas hamowania silnikiem układ zasilania...
Jeśli lina będzie konopna lub innego włókna to przetrze się po miesiącu.Jeśli będzie stalowa to przetrze się po 2 latach. Zakładając 1000 takich generatorów trzeba statystycznie co dzień wymieniać 3 liny. Lekkie one sie są, bo stalowe i pewnie długie - to zależy od głębokości. W przypadku stałej kotwicy z jedną liną, pracuje tylko jej górnych kilka...
Twoim zdaniem będą się różnić? Oczywiście. W takim razie inaczej rozumiemy pojęcie sprawności. Przeoczyłeś że większe napięcie przy niezmienionej rezystancji powoduje przepływ większego prądu, który powoduje wydzielanie się ciepła na tejże rezystancji? A ciepło w silniku elektrycznym, czy transformatorze jest produktem ubocznym, stratą. Urządzenie...
Zrobiłem mały test w domowych warunkach (LJ 4000). W pobliżu sprężyn dociskających podłożyłem kawałki zapałek tak, aby rolki dociskowe (w LJ 4100 białe, w LJ 4000 czarne) nie stykały się z rolkami gumowymi. Efekt - z podajnika szufladowego idzie OK, z podajnika uniwersalnego zacina identycznie jak w opisie na początku. Właśnie u mnie jest na odwrót....
Witam. Informację o rozmiarze papieru znajdującego się w szufladzie drukarka dekoduje za pomocą płytki czujników rozmiaru papieru. Czujniki, w tej roli występują trzy switche, są zwierane przez ruchome wypustki na prawym boku szuflady. Ułożeniem wypustek sterują ograniczniki papieru w szufladzie. Źle ustawione ograniczniki mogą powodować ten błąd. Może...
A czy próbowałeś zmieniać pozycję talerza w stosunku do podtalerzyka? W niektórych przypadkach da się znaleźć takie wzajemne ustawienie tych dwóch elementów, że bicie będzie zlikwidowane całkowicie lub maksymalnie zmniejszone. Poza tym, bicie dolnej krawędzi talerza jest nieistotne. Ważne jest aby igła nie pływała zbytnio w górę i w dół w trakcie odtwarzania,...
Po pierwsze jaki silnik jest w twoim założeniu na prąd stały czy przemiany ponieważ ten wzór co podałeś to jest do prądu stałego. Duty czyli wypełnienie jest przy kluczowaniu prądem stałym. Coś wspominasz o pokojach sinusoidu więc wzór jest inny. Tam.zalezy od kąta wysterowania. Wzór na moment to jest moc przez obroty ale w rad/s. Jak chcesz w RPM to...
Bo gdy wał stoi nieruchomo, to tzw. Poślizg równa się 0 i w wirniku nic się nie indukuje. Patent jest taki, że wirnik obraca się minimalnie wolniej, niż pole magnetyczne w stojanie, ta różnica to poślizg właśnie, i ona odpowiada za indukcję napięcia w wirniku, potem gdy już wirnik drgnie, napięcie w wirniku, tworzy swoje pole, które "odpycha" się od...
Witam!! Silnik indukcyjny klatkowy nie może wirować szybciej niż jakieś 2880obr/min wynika to z tego że prędkość pola magnetycznego wynosi 3000 a uwzględnić należy poślizg elektryczny jeśli jest to maszyna prądu stałego to co innego. Podaj dane z tabliczki znamionowej silnika. Pozdrawiam Dodano po 12 Jeśli chcesz stosować silnik indukcyjny zastosuj...
ja testowałem kiedyś silnik 800W podłączony do falownika Siemens (w ramach budowy pewnego urządzenia ) - bez problemu chodził przy 200Hz i dość sporym obciążeniu :) W odwrotną stronę było gorzej - bez obciążenia pracował równo dopiero od 12Hz a obciążony powyżej 20HZ nie wykazywał zbyt dużego poślizgu. Przy 5HZ dopiero zaczynał się "obracać". Aha, przy...
Witam Autor w pierwszym poście podał informację o połączeniu uzwojeń generatora w trójkąt . Nie dość że spowodowało to znaczny wzrost natężenia prądu to powstało zagrożenie porażeniem . Ponieważ uzwojenie generatora w takim przypadku nie jest połączone z szyną PEN sieci elektroenergetycznej nn. Sieć zasilająca nadaje obroty silnikowi asynchronicznemu...
Zwiększyłem przerwę na świecy do 0,71 mm za pomocą szczelinomierza i silnik przestał przerywać, ale nadal szarpie rowerem po zwolnieniu manetki gazu i jeździe z górki. Poluzowałem wstępnie sprzęgło przez co szarpanie się nieco zmniejszyło, ale nadal występuje. Tylko teraz przy odpalaniu silnika następuje lekki poślizg sprzęgła. Czy poluzowanie tarczy,...
poślizg silnik czujnik poślizg poślizg krytyczny
pomiar sygnału telewizyjnego indukcyjność łuku przetwornica 200hz
regeneracja głośników tonsil napis neonowy
LG WD 80180N – błąd PE po wymianie fartucha, problem z temperaturą wody, presostat, termistor LG WD 80180N – błąd PE i problem z temperaturą po wymianie fartucha uszczelniającego