Nie podejdą.
No to podejrzane są przedni most i ewentualnie zwolnice.
Bardziej na hamulce to wygląda. Może taśma od ręcznego podciągnięta za mocno i łapie nieraz. Miałem kiedyś taki przypadek. Olej w zwolnicach sprawdź. Do tyłu też blokuje?
Romoo od czego masz ten motor?Czy tylko podpuchę siejesz?
Zetor 6718 zwolnica pochwa. Zdjąłem zabezpieczenie seger i zdjąłem bęben. Chcę zwolnicę od pochwy rozdzielić i nie chce się rozejść. Może ktoś podpowie co trzyma?
Sprubój podciągnąć go, z mostu miedzy podnośnikiem a zwolnicami powinny wystawać śruby do regulacji
witam, problem polega na tym że ślini mi ze zwolnic od środkowej strony, tak jak wchodzę widełki wymieniłem uszczelniacze i tulejki z obydwu stron natomiast ślini bardziej od tego głównego dekla co trzyma felge wiem że jest tam uszczelniacz jak mogę się do niego dostać żeby nie rozbierać całej zwolnicy.
Da sie , ale trzeba rozruchac kwadratowy otwór troszkę z tyłu . Sznurek i drut do pomocy. Jest trudno ale lepiej niz sciagac zwolnice.
Witam przymierzam się do wymontowania półosi ze zwolnicy od ZETORA 3011, czy zasada demontażu jest ta sama co w URSUSIE C-360? Podeślijcie dokładny opis tej operacji, dzięki. Pozdrawiam
Witam po dłuższej przerwie temat rębaka powrócił, tym razem determinacja jest większa i części lepsze, a mianowicie mamy zwolnice od ZETORA 3011. Co o tym myślicie?
skrzynia biegów nie ma znaczenia. masz 3 czy 4 biegową ? Jak tył był wymieniany to nie wiadomo jakie koła zębate siedzą w przystawce kto co zostawił. Nie koniecznie trzeba wyjąć wał , wystarczy się upewnić, że napęd jest rozłączony. Dodano po 9 mechanizm różnicowy w ciężkiej serii jest taki sam i w c 385 i w 1614. tak samo tyczy się zetorów. różnią...
Zawleczka wypadła i tyle, nikt ich nie wymienia i tak to się kończy. Zdejmij zwolnice, będzie lepiej i szybciej.
Zwolnice nie wyją w 60-ce. Zużucie o którym piszesz najbardziej jest odczuwalne na dyferencjale. Takie same zwolnice ma zetor i cicho, do 40 letniego ursusa założysz zetorowski dyfer i.... cicho. Prędzej bym powiedział dyferencjał. Luz na kole ataku spowodowane luzem na łożyskach, złym ustawieniem lub zużyciem. Zdejmij plecak i sprawdź czy nie ma widocznych...
Masz rację kolego , ale nie zwracam uwagi na takie osoby i wracając do tematu tak jak napisałem posłucham Twojej rady mam nadzieję że nie będę musiał odkręcać zwolnic .
Pozwólcie, że podepnę się pod temat. Mam taki problem z przednim napędem w zetorze 7745. Czy do zwolnic (reduktorów) w przedniej osi leje się olej? Jeśli tak, to gdzie się go wlewa, sprawdza i spuszcza? Będę bardzo wdzięczny za każdą odpowiedź. Podkreślam, że chodzi mi o te zwolnice bezpośrednio przy kołach a nie o mechanizm różnicowy na środku.
c-330m składak trochę ok. 9000 mth jeden remont silnika , od tego czasu jakieś16 lat bez remontu, ale jeszcze silnik zdrowy, tył mi się sypie zwolnice skrzynia itd. :D
zdjęcie z katalogu który wstawiłaś jest od 914 i pochodnych tych części na nich nie będzie bo to nowy typ zwolnicy, a ona jest troszkę inaczej zbudowana, trzeba poszukać katalogu części od c 385 albo zetor 8011, 8045. chyba mam gdzieś taki ale muszę poszukać. Dodano po 9 a co w tym dekielku i tej podkładce jest uszkodzone ?
Zwolnice w 40 a 60 mają inne przełożenie te pierwsze są szybsze. Dyferencjał od samego początku jest taki sam tyle że z czasem zębatki ataku i talerzowe coraz gorszej jakości. Mają inny kształt zębów niż zetor szybko się zużywają i wyją.
Witam,nie użytkuję zetora ale 60-tki i owszem i powiem tak skrzynia śrutownik most śrutownik a o zwolnicach nie wspomnę ale jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma.Jeśli chodzi o pecinę to do prac polowych oki ale do transportu porażka WYJE jak cholera kilka razy głośniej niż zwykła 60-tka.No ale jak się przymknie oko to może być.
Witam. Mam c360 już parę lat po remoncie silnika. ostatnio podkręcałem ciśnienie na pompie i wtryski mam założone 260bar. Spalanie na poziomie 5l/mth w orce (25cm głęboko, 2bieg głównie) nie wiem czy to dużo czy mało jak na c360. A co do komfortu to wiadomo jak jest z 360. most i zwolnice wyją....
Nie wiem jak bardzo różni się ten zetor od c 360 podejrzewam że nie wiele a w 360 do tego zabiegu(wymiana łożyska)nie trzeba wyjmować skrzyni wystarczy odjechać tyłem lub jak ktoś woli zdjąć zwolnice i wyjąć dyfer albo odjechać samym przodem i wyjąć wałki sprzęgłowe(chyba najszybsza opcja)
No tu pomóc nie dam rady. Osobiście jak bym miał w tej dziurze dłubać to bym się chyba wściekł. Zrób tak by wytrzymało jesienne roboty a potem zwolnica do pola i na spokojnie przerób sobie to na wzór zetora bo ten ursusowski patent jest do bani.
Znalazłem stare rysunki tego mojego koła zębatego i niestety średnice ma 210 ,również wymiary na wałek wieloklinowy są inne . Moduł obliczysz ze wzoru m = średnica zewnętrzna /z+2 m = 220/45 m = 4,888888... Czyli jak dobrze zmierzyłeś średnice zewnętrzną to wychodzi na to że koło ma korektę zębów ,bo moduł wychodzi nie typowy . Od Stara 28 na pewno...
Poszukaj danych na temat zetora 3045. Na jego bazie zrobiony jest zetor 4011 i nasz ursus c-4011 ojciec wszystkich c-355, c-360 itp. http://obrazki.elektroda.net/48_12682054... Witam Pomiędzy C4011 a C360 jest różnica w ilości zębów na wałkach i kołach w zwolnicy . O ile się nie mylę C4011 wałek 12, koło 55 zębów C360 wałek 11 , koło 56 zębów ,w...
Kolego moje pytania są tylko i wyłącznie czysto teoretyczne. Cylinderki wymienię tak czy siak to jest bezdyskusyjne. Wszystko już mam przygotowane teraz czekam jedynie na to aż przyjdą cylinderki. Zblokowało się koło lewe w którym nie ma blokady kół. Jak się zabrać za ściągnięcie zwolnicy koła prawego? Trzeba tam jakoś rozsprzęglać ten mechanizm od...
Może tak być. Jeśli spadły to albo bolec spadł z wieszaka albo wypadł z taśmy. Jak się taśmy nie zluzuje przed montażem zwolnic to takie cyrki się dzieją. Przed wymianą uszczelniaczy ręczny trzymał? Jak trzymał to błąd montażu, może podciągnąć tylko trzeba. Nie za mocno bo będzie się grzał. Albo taśmę zerwie.
wycie tylnego mechanizmu to objaw zuzycia. Nie tylnego mechanizmu ale zwolnic i nie zużycie - za wycie odpowiada ich budowa. Czy nowa czy stara wyć będzie i koniec. Można to odrobinę wyciszyć lejąc bardzo gęsty olej przekładniowy. Co komu pasuje, jak wcześniej zauważono - temat rzeka. Osobiście jeździłem 60, 30, mam 255, z zetorów jeździłem 6340, z...
Gdy w latach 70tych spędzałem każde wakacje u wujka na wsi i jeszcze nie miałem prawka to jeździłem C 4011 i pamiętam że na piątym biegu zawsze traktor jęczał jak potępieniec . Nie wiem czy wyły zwolnice czy mechanizm różnicowy ale to było normalne . Jak coś to popytaj kolegów z tego forum . http://www.retrotraktor.pl/news.php
Witam! Mam taki problem: wypadł trzpień z końcówki taśmy hamulca ręcznego, ten co siedzi w tym mechanizmie w kształcie haczyków, co przykręcony jest do obudowy mostu. Moje pytanie: czy uda się to naprawić bez zdejmowania zwolnicy czy przez ten otwór z tyłu da się to naprawić. Dziękuję za porady.
Niby chcemy jechać na czasie go obejrzeć ale wstępnie nie za bardzo wiem co tam jeszcze mógł bym sprawdzić Konkretnie to szukać śladów spawania na bloku - czy nie był zamrozony/rozdarty, przejechać się czy nic nie wyje - zwolnice, most i skrzynia mają być niesłyszalne. Ślady hamowania na jakiejś piaskowej drodze - czy oba koła równo biorą, wycieki...
Ja w 904 (1982r) mam hamulce suche sąsiad w 1222 (96 czy 97r) ma mokre więc pewnie w zetorze 16245 też będą mokre. Robi się je chyba podobnie. W 904 wygląda to tak: Odkręcamy koło, zwolnice wiesza się na żurawiu (takim jak do wyciągania silników z osobówek) następnie odkrenca się ją i po zdjęciu koła koronowego widać hamulce. Dostęp jest wygodny wiec...
Ja 2 tygodnie temu wymieniałem i moje weszło bez grzania, lekko młoteczkiem tylko stuknąłem. Nitowałem na zimno. Jedyny problem to zdjęcie starego koła, musiałem trochę nity rozwiercać i dopiero wybijać bo nijak nie mogłem ich wybić po uprzednim zeszlifowaniu łbów. Po założeniu koła zwróć uwagę na głębokość osadzenia trybu atakującego. U mnie musiałem...
A nie taniej i szybciej jest dołożyć napęd do 912 ? byłem w posiadaniu ursusa 5314 przez 5 lat od nowości, ciągnik poza oszczędnym silnikiem i zwrotnością nie ma żadnych zalet. most wyje, moc nie za duża, przedni most ciągle leją się zwolnice, skrzynia biegów ( zależy czy na 2 czy 3 dźwignie ) dostępność części słaba. w moim odczuciu stara 914 o niebo...
To znaczy ,że pompa hamulcowa jest dwu sekcyjna ? Ale pompować pompuje dobrze, natomiast po zwolnieniu pedału hamulca płyn z cylinderka nie powraca do zbiorniczka .
Witam! Problemów technicznych przy napedzie 4x4 jest sporo więc nie chce Cie zniechecać ale konstrukcje typu SAM z dobrze zrealizowanym 4x4 cięzko znaleźć. Wynika to z kilku przyczyn: - Napęd przod i tyl muszą być odpowiednio zsynchronizowane, adaptujac mosty z samochodu 4x4 musimy liczyć się z koniecznością użycia takiej samej srednicy kół z przodu...
zetor zwolnica zrobi zwolnica naprawa zwolnica
avensis sprzęgło alternator napiecie stojana przebieg pojazdu
zakup punktów zakup punktów elektroda
Dacia Sandero 2019 - Nieswiecące kontrolki licznika Mocowanie wyżłów do szyb w kabinie prysznicowej